Перегляд за Автор "Кривенцова, І. В."
Зараз показано 1 - 20 з 43
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ЗМАГАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОВІДНИХ БОРЦІВ ВІЛЬНОГО СТИЛЮ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2020) Огарь, Г. О.; Кривенцова, І. В.; Ілющенко, Є. Є.Мета дослідження. Аналіз техніко-тактичної підготовленості півфіналістів і фіналістів чемпіонатів світу та України з вільної боротьби. Методологія. Методологія досліджуваного питання базується на ряді теоретичних і практичних методів дослідження, а саме : аналізі й узагальненні теоретичних джерел, педагогічних спостереженнях, аналізі відеоматеріалів змагальних поєдинків, методах математичної статистики. Наукова новизна дослідження. Після останніх змін у правилах змагань вперше проведено порівняльний аналіз показників змагальної діяльності провідних борців світу та України; визначені рейтингові значення найбільш ефективних технічних дій кращих борці світу та України у боротьбі в стійці та партері. Висновки. Аналіз показників техніко-тактичної майстерності півфіналістів і фіналістів чемпіонатів світу та України у стійці показав, що переможці у більшості сутичок ведуть активнішу боротьбу, ніж опоненти, нав’язуючи свою манеру ведення поєдинку. Переможці більш активні в діях у першому періоді, а переможені – у другому. Поєдинки світової першості більш напружені, відрізняються вищою конкуренцією суперників. Реалізаційна ефективність техніко-тактичних дій учасників чемпіонату світу вища. Побудовано рейтинг виконання прийомів у стійці: 1) проходи в одну ногу; 2) витиснення суперника за килим; 3) переводи в партер без захоплень ніг суперника; 4) проходи в дві ноги; 5) кидки, оцінені в 4 бали. За показниками, більш активними і результативними були учасники чемпіонату України (р<0,05). За реалізаційною ефективністю кращими виявились провідні світові борці (р<0,05). Визначено світовий рейтинг ефективності технічних дії у партері: 1) переворот накатом; 2) переворот зі схрещеним захопленням ніг; 3) інші перевороти; 4) виходи угору з положення нижнього. На чемпіонаті України: 3) виходи угору; 4) інші перевороти. На світовому чемпіонаті борці володіють більш різноманітною технікою боротьби в партері. Цель исследования. Анализ технико-тактической подготовленности полуфиналистов и финалистов чемпионатов мира и Украины по вольной борьбе. Методология. Методология изучаемого вопроса базируется на ряде теоретических и практических методов исследования, а именно: анализе и обобщении теоретических источников, педагогических наблюдениях, анализе видеоматериалов соревновательных поединков, методах математической статистики. Научная новизна исследования. После последних изменений в правилах соревнований впервые проведен сравнительный анализ показателей соревновательной деятельности ведущих борцов мира и Украины; определенные рейтинговые значения наиболее эффективных технических действий лучших борцы мира и Украины в борьбе в стойке и партере. Выводы. Анализ технико-тактического мастерства полуфиналистов и финалистов чемпионатов мира и Украины в стойке показал, что победители в большинстве столкновений ведут активную борьбу, чем оппоненты, навязывая свою манеру ведения поединка. Победители более активны в действиях в первом периоде, а проигравшие - во втором. Поединки мирового первенства более напряжены, отличаются высокой конкуренцией соперников. Реализационная эффективность технико-тактических действий участников чемпионата мира выше. Построено рейтинг выполнения приемов в стойке: 1) проходы в одну ногу; 2) вытеснение соперника за ковер; 3) переводы в партер без увлечений ног соперника; 4) проходы в две ноги 5) броски, оцененные в 4 балла. По показателям, более активными и результативными были участники чемпионата Украины (р <0,05). По реализационной эффективности лучше оказались ведущие мировые борцы (р <0,05). Определены мировой рейтинг эффективности технических действия в партере: 1) переворот накатом; 2) переворот со скрещенными захватом ног; 3) другие перевороты; 4) выходы вверх из положения нижнего. На чемпионате Украины: 3) выходы вверх; 4) другие перевороты. На мировом чемпионате борцы обладают более разнообразной техникой борьбы в партере. The aim of the study is the analysis of technical and tactical training of semi-finalists and finalists of world and Ukrainian championships in freestyle wrestling. Methodology. The methodology of the research issue bases on the following theoretical and practical research methods: analysis and generalization of theoretical sources, pedagogical observations, analysis of video materials of competitive fights, methods of mathematical statistics. The scientific novelty of the research. The latest changes in the competition’s rules stipulate the following: the comparative analysis of the world and Ukrainian elite wrestlers' performance done for the first time; the rating values of the most effective technical actions of the world and Ukrainian elite wrestlers in standing wrestling and on the ground wrestling. Conclusions. The analysis of the technical and tactical skills of the semi-finalists and finalists of the world and Ukrainian championships in the standing wrestling demonstrated that the winners in most fights are more active than opponents, imposing their fighting manner. The winners are more active in the actions in the first period, as well as the losers in the second. World Cup fights are more intense, have higher competition among rivals. The implementation efficiency of the technical and tactical actions of the World Cup participants is higher. The rating of performance actions in the standing wrestling is following: 1) passages in one leg; 2) pushing the rival outside the carpet; 3) puts into the ground without grabbing the rival’s legs; 4) passages in two legs; 5) throws, estimated at 4 points. The Ukrainian championship participants were more active and productive (p <0,05) according to the indicators. The world elite wrestlers were better in efficiency realization (p <0,05). The world rating of technical actions efficiency on the ground wrestling is following: 1) fall over by rolling; 2) fall over with crossed legs; 3) other fall overs; 4) up from the lower position. At the championship of Ukraine: 3) other fall overs; 4) other fall overs. The wrestlers at the World Championship have a more diverse technique of wrestling on the ground.
- ДокументАналіз проблематики навчально-тренувального процесу з підготовки шпажистів(Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Горбачук, Є.; Кривенцова, І. В.У статті обґрунтовується необхідність застосування у навчально-тренувальному процесі інноваційних методів та засобів підготовки фехтувальників. Проведений аналіз анкетування тренерів та спортсменів щодо проблем підготовки фехтувальників. В статье обосновывается необходимость применения в учебно-тренировочном процессе инновационных методов и средств подготовки фехтовальщиков. Проведенный анализ анкетирования тренеров и спортсменов по проблемам подготовки фехтовальщиков. The article substantiates the need to use innovative methods and means of training fencers in the educational and training process. The analysis of the questionnaire survey of coaches and athletes on the problems of training fencers.
- ДокументВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ В СЕКЦІЇ ФЕХТУВАННЯ(Вид-во Чернігів. нац. пед. ун-ту, 2016) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Донець, І. О.Метою роботи є розробка та перевірка комплексів високої інтенсивності щодо підвищення функціональних можливостей організму. В дослідженні, яке тривало 6 місяців, оцінено 18 студенток основної медичної групи, 3 курсу гуманітарного факультету педагогічного вишу. Запропоновані комплекси спеціальних та фехтувальних вправ високої інтенсивності. Проведене дослідження, за даними ЧСС студентів до виконання навантажень, відразу після, через 5 та 10 хвилин відпочинку, доводить, що комплекс є ефективним для розвитку функціональної фізичної підготовки. Вправи тільки для студентів основної медичної групи. Целью работы является разработка и проверка комплексов высокой интенсивности по повышению функциональных возможностей организма. В исследовании, которое длилось 6 месяцев, оценено 18 студенток основной медицинской группы, 3 курса гуманитарного факультета педагогического вуза. Предложенные комплексы и специальных фехтовальных упражнений высокой интенсивности. Проведенное исследование, по данным ЧСС студентов к выполнению нагрузок, сразу после, через 5 и 10 минут отдыха, доказывает, что комплекс является эффективным для развития функциональной физической подготовки. Упражнения только для студентов основной медицинской группы. The aim of the study is to develop, test and verify the effectiveness of a special high intensity set of improvement of the functionality of the student body. The experiment lasted for 6 months. It was attended by female students of the 3rd year of high school teachers from Faculty of Humanities. During the study we have estimated measurements of pulse of 18 students of basic medical group. The complex of special fencing and high-intensity exercise are proposed. Heart rate measured before exercise, just after it, after 5 and 10 minutes of rest after the tasks. The study results demonstrate that the proposed set of special fencing exercises are effective for the positive dynamics of functional training of all the students. The objectives of improvement and figure correction successfully solved during exercise in the aerobic mode. Students who don't have health abnormalities, primarily on the part of the cardiovascular system, can do the job with more tension. The results of our study showed that after doing 7-8 rounds and special fencing exercises with maximum intensity performance, heart rate increases, which adequately respond to the load. At the beginning of the experiment, after 5 and 10 minutes of the rest, heart rate figures are down, but cannot be restored to the original level. At the same time at the end of the experiment we observe the effect of fitness of the organism, the recovery is much more faster. Generally the basic health state of all the students became much better, no harmful influences were noticed. Exercises are of very high intensity but were conceived by all the students as enjoyable and not difficult. Such training was highly appreciated and had very good attendance. Warning: exercises may beperformed only by the students of basic medical group in good health.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ РУХЛИВОСТІ ХРЕБТА, ЯК ФАКТОРУ РИЗИКУ ВИНИКНЕННЯ ЗАХВОРЮВАНЬ У ЛІЦЕЇСТОК(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Кривенцова, І. В.; Пашкевич, С. А..Рухливість відділів хребта визначає загальний стан здоров'я людини. Попередні пошуки шляхів організації фізичної культури з урахуванням характеристик майбутньої професії довів, що немає єдиної ефективної системи організації фізичного виховання щодо профілактики захворювань хребта у студентів з факторами ризику його виникнення. Рухливість хребта визначається навколо трьох осей руху (фронтальній – флексія і екстензія; сагітальній – нахили вліво і вправо; поздовжній – ротація тулуба або голови). Крім нормальної, рухливість може бути обмеженою, збільшеною і патологічною. У січні 2015 року на базі Харківського професійного ліцею будівництва та комунального господарства досліджувалась рухливість хребта у 20 студенток 2-го та 3-го курсів, по 10 з кожного курсу. Діагностика включала 8 діагностичних проб для кожної із студенток, а саме: 1) визначення рухливості в шийному відділі хребта; 2) проба Отта; 3) визначення обмеження дихальної екскурсії грудної клітини; 4) проба Шобера; 5) проба Томайера; 6) проба Pavelky (ліва); 7) проба Pavelky (права); 8) хребетний індекс. За результатами досліджень жодна з 20 студенток не має високої функціональної активності хребта за усіма показниками. Тобто у студенток ліцею були виявлені значні функціональні порушення хребта виражені у шийному відділі, менше – у грудному, та незначні порушення у поперековому відділку. Функціональні порушення були встановлені як на першому, так і на другому роках навчання, з тенденцією до погіршання на третьому. Подвижность отделов позвоночника определяет общее состояние здоровья человека. Предыдущие поиски путей организации физической культуры с учетом характеристик будущей профессии доказал, что нет единой эффективной системы организации физического воспитания по профилактике заболеваний позвоночника у студентов с факторами риска его возникновения. Подвижность позвоночника определяется вокруг трех осей движения (фронтальная – флексия и екстензія; сагиттальной – наклоны влево и вправо; продольный – ротация туловища или головы). Кроме нормальной, подвижность может быть ограничена, увеличенной и патологической. В январе 2015 года на базе Харьковского профессионального лицея строительства и коммунального хозяйства исследовалась подвижность позвоночника в 20 студенток 2-го и 3-го курсов, по 10 с каждого курса. Диагностика включала 8 диагностических проб для каждой из студенток, а именно: 1) определение подвижности в шейном отделе позвоночника; 2) проба Отта; 3) определение ограничения дыхательной экскурсии грудной клетки; 4) проба Шобера; 5) проба Томайера; 6) проба Pavelky (левая); 7) проба Pavelky (права); 8) позвоночный индекс. По результатам исследований ни одна из 20 студенток не имеет высокой функциональной активности позвоночника по всем показателям. То есть у студенток лицея были выявлены значительные функциональные нарушения позвоночника выраженные в шейном отделе, меньше в грудном, и незначительные нарушения в поясничном участке. Функциональные нарушения были установлены как на первом, так и на втором годах обучения, с тенденцией к ухудшению на третьем.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ ЗДОРОВ’Я ТА СКАРГ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ПАТОЛОГІЄЮ ХРЕБТА У СТУДЕНТОК ЛІЦЕЮ(Вид-во Чернігів. нац. пед. ун-ту, 2015) Пашкевич, С. А.; Кривенцова, І. В.Проаналізовано стан проблеми на підставі даних медичних карток та анкетування щодо оцінки самопочуття студенток професійного ліцею будівництва і комунального господарства. У дослідженні взяли участь 30 студенток 1-3 курсів у віці 15-18 років, які навчаються за професією секретар керівника; оператор комп’ютерного набору. Встановлено, що за три роки навчання, оцінка самопочуття студенток знижується більш ніж у два-три рази, а в деяких випадках і більше. Вразливою групою ризику є студентки третього курсу, а найбільш розповсюджені скарги, пов’язані з патологією хребта. Обґрунтовано необхідність впровадження оздоровчої гімнастики з урахуванням визначеної патології та груп ризику. Проанализировано состояние проблемы на основании данных медицинских карт и анкетирования относительно оценки самочувствия студенток профессионального лицея строительства и коммунального хозяйства. В исследовании приняли участие 30 студенток 1-3 курсов в возрасте 15-18 лет, обучающихся по профессии секретарь руководителя; оператор компьютерного набора. Установлено, что за три года обучения, оценка самочувствия студенток снижается более чем в два-три раза, а в некоторых случаях и больше. Уязвимой группой риска являются студентки третьего курса, а наиболее распространенные жалобы, связанные с патологией позвоночника. Обоснована необходимость внедрения оздоровительной гимнастики с учетом определенной патологии и групп риска. In this paper the state of the problem is analyzed, the analysis of medical records of female students of professional lyceum of construction and community facilities. A health ssessment questionnaire of 30 students of I-IV classes aged 15-18 years enrolled in profession of personal assistant profession and computer operator. Established that the transition from the first to the third class, student’s health is deteriorating more than twice, and in some cases more than three times. Forced posture, incorrect working posture, prolonged tasks, including outside the classroom, contribute to the malfunction of the spine and cause serious diseases. The group found the risk of spine pathology for the organization of recreational aerobics classes. Analysis of the complaints of female students by their frequency made it possible to divide 20 varieties of deterioration of health associated with the pathology of the spine into three groups. First: headache, back pain and neck pain; Two: irritability, blurred vision and increased fatigue; Three: rarely presented complaints. The training set different dynamics of complaints associated with disorders of the spine. Changes in health during three years of study indicate a significant increase of complaints in the first group. In the transition from junior to senior class of study, students of the Lyceum have almost twice more back pain and neck troubles and more than three times more frequent headaches. According to the educational process of high school students and the availability of complaints regarding the functioning of the spine revealed that the most vulnerable group is studying the third year of study. Detachment of this group is justified for this technical educational establishment and during reasonable health programs of fit-ball aerobics will help to improve health of female students.
- ДокументВИКЛАДАННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ «ІСТОРІЯ» ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ(Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2022) Несен, О. О.; Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.У статті розглянуто проблему здоров’язбережння учнів закладів середньої освіти під час вивчення окремих тем шкільного предмету «Історія». Мета роботи – підібрати варіанти рухової активності для учнів середніх класів, які б відображали зміст шкільного курсу історії. Актуальним постає питання введення різноманітних форм і засобів фізичної активності під час викладання шкільних уроків. Спонукання учнів до виконання певних рухів через ігрову діяльність створює атмосферу, яка має зацікавити до вивчення історії. Провідним завданням роботи є надання вчителю історії певного інструментарію для визначення видів рухової активності школярів які можна було б застосовувати в уроках. Застосування ігрових форм під час уроку з історії призводить до активного залучення та більш емоційного сприйняття у вивченні матеріалу. А змагальна та рухова діяльність, навіть незначної інтенсивності має сприяти кращому засвоєнню матеріалу. Фізичні вправи та ігрова діяльність на уроках історії має відображати у русі завдання уроку щодо повторення та закріплення отриманого теоретичного матеріалу. Надані розробки прикладів рухових активностей під час вивчення історії. Запропоновані рухові вправи що відтворюють наступний матеріал занять. Для учнів 6 класу за темою «Первісні спільноти. Археологічні культури», для 7 класу за темою «Русь – Україна за часів правління князя Ігоря та княгині Ольги» і для 8 класу за темою «Походження українського козацтва». Наведені в роботі варіанти рухової активності для учнів середніх класів закладів середньої освіти займатимуть від 5 до 7 хвилин заняття. Саме за рахунок незначної тривалості вони можуть бути інтегровані безпосередньо в урок; повністю відповідають змісту шкільної програми за наведеними темами; спрямовані на освітній та виховний процес; спонукають учнів до фізичної активності та мають здоров’язбережувальний характер.The article deals with the problem of health protection of students of secondary education institutions during the study of certain topics of the school subject “History”. The purpose of the work is to choose options for motor activity for middle school students that would reflect the content of the school history course. The question of introducing various forms and means of physical activity during the teaching of school lessons becomes relevant. Encouraging students to perform certain movements through play activities creates an atmosphere that should make them interested in learning history. The main task of the work is to provide the history teacher with certain tools for determining the types of motor activity of schoolchildren that could be used in lessons. The use of game forms during the history lesson leads to active involvement and more emotional perception in the study of the material. And competitive and motor activity, even of minor intensity, should contribute to better assimilation of the material. Physical exercises and game activities in history lessons should reflect in motion the task of the lesson regarding the repetition and consolidation of the theoretical material received. Developments of examples of movement activities during the study of history are provided. Proposed movement exercises that reproduce the following lesson material. For 6th grade students on the topic “Primitive communities. Archaeological cultures”, for the 7th grade on the topic “Rus – Ukraine during the reign of Prince Igor and Princess Olga” and for the 8th grade on the topic “Origins of the Ukrainian Cossacks”. The options for motor activity given in the work for students of middle classes of secondary education institutions will take from 5 to 7 minutes of class. Due to their short duration, they can be integrated directly into the lesson; fully correspond to the content of the school program on the given topics; aimed at the educational and educational process; encourage students to be physically active and have a health-preserving nature.
- ДокументВплив рівнів розумової та фізичної працездатності студентів на формування техніко-тактичних якостей у фехтуванні(ТОВ «ОВС», 2016) Кривенцова, І. В.; Пашкевич, С. А.; Чистяков, С. А.Наявність взаємовпливів між показниками працездатності та наявність кореляційних зв’язків з показниками техніко-тактичних якостей студентів, які займаються фехтуванням дозволили встановити інформативність окремих показників для якісного відбору студентів до секції фехтування. Індекс Гарвардського степ-тесту та стандартизована кількість помилок можуть бути прогностичними критеріями формування техніко-тактичних навичок у студентському фехтуванні. Взаимосвязь между показателями работоспособности и наличие корреляционных связей с показателями технико-тактических качеств студентов-фехтовальщиков позволили установить информативность отдельных показателей для качественного отбора студентов в сек- цию фехтования. Индекс Гарвардского степ-теста и стандартизированное количество ошибок корректурной пробы могут быть прогностическими критериями формирования технико-тактических навыков в студенческом фехтовании. There is interrelation between physical and mental capacity measures and there is correlation students, who engaged fencing. It can select indicators for choice of students in fencing section. Index of the Harvard step test and quantity of mistakes in the proofreading tables could be as prognostic criteria of the formation of technical and tactical qualities in the students fencing.
- ДокументВІРШОВАНІ ФІЗКУЛЬТУРНІ ХВИЛИНКИ ТА ПАУЗИ ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Харківська державна академія фізичної культури, 2023-03-30) Клименченко, В. Г.; Кривенцова, І. В.У роботі розглянуто можливість використання фізкультурних хвилинок та пауз у формі віршованих загадок з метою профілактики захворювань хребта, перемикання уваги та збереження здоров’я молодших школярів. Наведено приклади віршованих фізкультхвилинок та пауз у формі загадок з казковим сюжетом. The paper considers the possibility of using physical education minutes and pauses in the form of poetic riddles - as a means of preventing diseases of the spine, switching attention and preserving the health of younger schoolchildren. Examples of poetic exercise minutes and pauses in the form of riddles with a fairy-tale plot are given.
- ДокументДинаміка показників результативності бойової діяльності у шпажистів 10-12 років під впливом авторської програми(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кривенцова, І. В.; Лиманський, П. П.Мета: встановити динаміку показників результативності бойової діяльності у шпажистів 10-12 років під впливом авторської програми. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 20 шпажистів, у віці 10-12 років. Заняття у групі відбувалися в обсязі 8 годин на тиждень. Дослідження тривало один навчальний рік. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне дослідження, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, метод експертних оцінок (оцінка результативності бойової діяльності), методи математичної статистики. Результати: за допомогою обраних тестів визначено рівні загальної та спеціальної фізичної підготовленості юних шпажистів. Розглянуті проблеми та особливості формування бойового репертуару шпажистів 10-12 років. Розроблено програму підвищення рівня результативності змагальної діяльності за рахунок підвищення інтенсивності тренувальних занять. Доповнено програму засобами дистанційного навчання. Запропонована програма роботи в тижневому та річному циклах. Проведена оцінка динаміки результативності бойового арсеналу юних фехтувальників під впливом розробленої програми. Висновки. В показниках обох досліджуваних груп відбулися позитивні зміни в тестах загальної (p<0,01); та спеціальної (p<0,001) фізичної підготовки. Різниця між групами (p<0,05) у більшості тестів доводить позитивну тенденцію до покращення результатів в експериментальній групі. Хоча в тесті «Човниковий біг 4х9 м» (p˃0,05) та у виконанні результативних атак (p>0,1) достовірних змін між показниками груп не відбулося, в цілому позитивні зрушення наявні. Доведено ефективність розробленої програми щодо якості бойового репертуару. Це підтверджено достовірною динамікою змін у результатах юних шпажистів експериментальної групи (ЕГ) у виконанні саме бойових дій: кількості контратак, результативних атак і результативних контратак (p<0,001). Цель: установить динамику показателей результативности боевой деятельности в шпажистов 10-12 лет под влиянием авторской программы. Материал и методы. В исследовании приняли участие 20 шпажистов, в возрасте 10-12 лет. Занятия в группе проводились в объёме 8 часов в неделю. Исследование длилось один учебный год. Методы исследования: анализ научно-методической литературы, педагогическое исследование, педагогическое наблюдение, педагогическое тестирование, метод экспертных оценок (оценка результативности боевой деятельности), методы математической статистики. Результаты: с помощью выбранных тестов были определены уровни общей и специальной физической подготовленности юных шпажистов. Рассмотрены проблемы и особенности формирования боевого репертуара шпажистов 10-12 лет. Разработана программа повышения уровня результативности соревновательной деятельности за счет повышения интенсивности тренировочных занятий. Программа дополнена средствами дистанционного обучения. Предлагается программа работы в недельном и годовом циклах. Проведена оценка динамики результативности боевого арсенала юных фехтовальщиков под влиянием разработанной программы. Выводы. В показателях обоих групп произошли позитивные изменения в тестах общей (p<0,01) и специальной (p <0,001) физической подготовки. Разница между группами (p<0,05) в большинстве тестов доказывает позитивную тенденцию к улучшению результатов в экспериментальной группе. Хотя в тесте «Челночный бег 4х9 м» (p˃0,05) и в выполнении результативных атак (p>0,1) достоверных изменений между показателями групп не произошло, в целом позитивные сдвиги наблюдаются. Доказана эффективность разработанной программы относительно качества боевого репертуара. Это подтверждается достоверной динамикой изменений в результатах юных шпажистов экспериментальной группы (ЭГ) в выполнении боевых действий: количестве контратак, результативных атак и результативных контратак (p<0,001). Purpose: to establish the dynamics of indicators of combat effectiveness in swordsmen 10-12 years under the influence of the author's program. Material and methods. The study involved 20 fencers, aged 10-12 years. Classes in the group were conducted in the amount of 8 hours a week. The study lasted one academic year. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical research, pedagogical observation, pedagogical testing, method of expert evaluations (evaluation of combat effectiveness), methods of mathematical statistics. Results: with the help of the selected tests, the levels of general and special physical fitness of young epee fencers were determined. The problems and features of the formation of the combat repertoire of 10-12 years old epee fencers at the stage of basic training are considered. The methodology for increasing the level of effectiveness of competitive activity by increasing the intensity of training sessions has been developed. The program is supplemented with distance learning tools. A program of work is proposed in weekly and yearly cycles. The assessment of the dynamics of the effectiveness of the combat arsenal of young fencers under the influence of the developed program is carried out. Conclusions. in the indicators of both groups, there were positive changes in the tests of general (p<0,01) and special (p<0,001) physical fitness. The difference between the groups (p<0,05) in most tests proves a positive tendency to improve the results in the experimental group. Although in the test «Shuttle run 4x9 m» (p˃0,05) and in the performance of effective attacks (p>0,1) there were no significant changes between the indicators of the groups, in general, positive changes were observed. The effectiveness of the developed program in relation to the quality of the combat repertoire has been proved. This is confirmed by the reliable dynamics of changes in the results of young epee fencers of the experimental group (EG) in the performance of combat actions: the number of counterattacks, effective attacks and effective counterattacks (p<0,001).
- ДокументДистанційна освіта з фізичного виховання в період карантину(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Іванов, О. В.Метою роботи є пошук адекватних шляхів та методів залучення студентської молоді до занять фізичними вправами в умовах дистанційного навчання. Матеріал і методи: у дослідженні взяли участь 55 студентів 1-3 курсу факультету іноземної філології педагогічного університету, які знаходилися на дистанційному навчанні. Результати: окреслено тематику та форми проведення дистанційного навчання з фізичного виховання, оцінено активність студентів під час очного та дистанційного навчання. Визначено роль, місце та можливості дистанційного навчання з фізичного виховання для студентів і викладачів. Висновки: дистанційні заняття фізичним вихованням допомагають формуванню більш об’ємного теоретичного багажу, сприяють збереженню здоров’я, мотивують до здорового способу життя за умови свідомої самоорганізації студента. Целью работы является поиск адекватных путей и методов привлечения студенческой молодежи к занятиям физическими упражнениями в условиях дистанционного обучения. Материал и методы: в исследовании приняли участие 55 студентов 1-3 курса факультета иностранной филологии педагогического университета, находились на дистанционном обучении. Результаты обозначены тематику и формы проведения дистанционного обучения по физическому воспитанию, оценен активность студентов во время очного и дистанционного обучения. Определена роль, место и возможности дистанционного обучения по физическому воспитанию для студентов и преподавателей. Выводы: дистанционные занятия физическим воспитанием помогают формированию более объемного теоретического багажа, способствуют сохранению здоровья, мотивируют к здоровому образу жизни при сознательной самоорганизации студента. The aim of the work is to find adequate ways and methods of attracting students to exercise in distance learning. Material and methods: 55 1-3 year students of the Faculty of Foreign Philology of the Pedagogical University took part in the study, were on distance learning. The results indicate the topics and forms of distance learning for physical education, assessed the activity of students during full-time and distance learning. The role, place and possibilities of distance learning in physical education for students and teachers are determined. Conclusions: distance physical education classes help to form a more voluminous theoretical baggage, contribute to maintaining health, motivate a healthy lifestyle with conscious student self-organization.
- ДокументДо питання важливості діяльності дитячо-юнацьких спортивних шкіл у системі позашкільної освіти(Гомельський державний університет імені Ф. Скорини, 2017-10-05) Міненок, А. О.; Донець, І. О.; Ващенко, Л. І.; Кривенцова, І. В.У статті проаналізовані ролі сучасних ДЮСШ в подоланні кризових явищ, які відбуваються в середовищі учнівської молоді. Автор вважає, що в процесі занять у навчально-тренувальних групах дитячо-юнацьких спортивних шкіл повинні вирішуватися наступні завдання: виховні, освітні, розвиваючі та оздоровчі, формування мотиваційно-ціннісного ставлення до виховання фізичних якостей, установки на здоровий стиль життя, фізичне самовдосконалення і самовиховання, потреби в регулярних заняттях фізичними вправами і конкретним видом спорту. В статье проанализированны роли современных ДЮСШ в преодолении кризисных явлений, которые происходят в среде учащейся молодежи. Автор полагает, что в процессе занятий в учебно-тренировочных группах детско-юношеских спортивных школ должны решаться следующие задачи : воспитательные, образовательные, развивающие и оздоровительные, формирование мотивационно-ценностного отношения к воспитанию физических качеств, установки на здоровый стиль жизни, физическое самосовершенствование и самовоспитание, потребности в регулярных занятиях физическими упражнениями и конкретным видом спорта. The article analyzes the role of modern youth schools in overcoming the crisis phenomena that occur among young students. The author believes that in the process of training in educational and training groups of youth sports schools should be addressed the following tasks: educational, educational, developmental and health-improving, the formation of a motivational and axiological attitude to the education of physical qualities, installation on a healthy lifestyle, physical self-improvement and self-education, the need for regular exercise and a particular sport.
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСОБІВ ТА МЕТОДІВ ТАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ФЕХТУВАЛЬНИКІВ(Вид-во Чернігів. нац. пед. ун-ту, 2015) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Горбань, І. Ю.Проаналізовано стан проблеми, проведено аналіз ефективності застосування спеціальних тактичних вправ та методів тактичної підготовки у роботі зі студентами які займаються фехтуванням на шпагах. Запропоновано комплекси спеціальних фехтувальних вправ щодо покращення тактичного мислення, розширення арсеналу бойових дій, кола бойових ситуацій, підготовчих дій, дій нападу та захисту, опанування дій у раптово виникаючих ситуаціях, розвитку почуття дистанції. Встановлено, що через сім місяців, в експериментальній групі під впливом спеціальних комплексів рекомендованих вправ, результат покращився на 10%. Проанализировано состояние проблемы, проведен анализ эффективности применения специальных тактических упражнений и методов тактической подготовки в работе со студентами которые занимаются фехтованием на шпагах. Предложены комплексы специальных фехтовальных упражнений по улучшению тактического мышления, расширение арсенала боевых действий, круга боевых ситуаций, подготовительных действий, действий нападения и защиты, овладение действий в внезапно возникающих ситуациях, развития чувства дистанции. Установлено, что через семь месяцев, в экспериментальной группе под воздействием специальных комплексов рекомендованных упражнений, результат улучшился на 10%. Tactical training is a complex multi-sided process that takes a significant place in the preparation of an athlete. The task of the teacher-coach is to use the most complete arsenal of tactical training methods. We need to combine the tactical characteristics of a weapon to tactical qualities, abilities and skills of the student-athlete. The analysis of literature shows that in recent years the features of tactical training were studied very badly. Tactical thinking of a fencer becomes a special combat skill only if it is done in action during the battle (bout). A studentathlete can meet these requirements only after special training. This paper issues and analyses the efficiency of special tactical exercises' use and tactical training methods in work with students who fence epee. The sets of special fencing exercises due to which they can improve their tactical thinking, expand their range of combat actions and combat situations, preparatory actions, offensive and defensive actions, seizing the actions suddenly appearing in different situations, their sense of defense etc. are proposed in the paper. It is established that at the beginning of experiment the results of both groups were almost the same, but at the end, in the experimental group doing special exercises sets, the final result became almost 10% better than in the group, who was doing standard exercises. We recommend our set of exercises to be implemented into the learning fencing process among students of the We recommend our set of exercises designed to implement the learning process of fencing among students of the faculties of Humanities. The study proves the effectiveness of the proposed means and methods of tactical training and it is important in improving athletic performance of students engaged in fencing. Tactical training of a fencer is individual process. The current system of views on tactics in fencing theory is constantly being improved, and therefore certain provisions are substantially being changed and supplemented.
- ДокументЕфективність рухливих ігор у розвитку швидкісних якостей 12—14 річних фехтувальників(Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, 2016) Кривенцова, І. В.; Пашкевич, С. А.На підставі позитивної динаміки показників швидкісних якостей юних фехтувальників, у статті було обгрунтовано ефективність впровадження ігрового методу навчання. У дослідженні брали участь 20 фехтувальників 12-14 років, які були розподілені випадковим чином на дві групи - дослідну (ДГ) та контрольну (КГ). У ДГ в тренувальний процес упроваджено спеціальні рухливі ігри. За три місяці встановлено вірогідне зростання показників лабільності нервової системи в ДГ; показники стресостійкості мали тенденцію до зниження. Одночасно у ДГ, порівняно з КГ, покращилися показники тактичних умінь та швидкості тактичного навчання. На основании положительной динамики показателей скоростных качеств юных фехтовальщиков, в статье была обоснована эффективность внедрения игрового метода обучения. В исследовании принимали участие 20 фехтовальщиков 12-14 лет, которые были распределены случайным образом на две группы - опытную (ДГ) и контрольную (КГ). В ДГ в тренировочный процесс внедрены специальные подвижные игры. За три месяца установлено достоверное возрастание показателей лабильности нервной системы в ДГ; показатели стрессоустойчивости имели тенденцию к снижению. Одновременно в ДГ, по сравнению с КГ, улучшились показатели тактических умений и скорости тактического обучения.
- ДокументЗапобігання освітніх втрат з досвіду викладання фізичного виховання на дистанційній платформі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти», 2023-10-18) Кривенцова, І. В.Доповідь присвячена досвіду роботи кафедри теорії, методики і практики фізичного виховання ХНПУ імені Г. С.Сковороди з викладання фізичного виховання на дистанційних платформах. The report is devoted to the work experience of the Department of Theory, Methodology and Practice of Physical Education of H. S. Skovoroda KhnPU in teaching physical education on remote platforms.
- ДокументМетодика організації та проведення туристичного походу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Кривенцова, І. В.; Цимбалюк, Ж. О.; Шип, Н. Є.У навчально-методичному посібнику представлено матеріали з питань підготовки, організації та участі у туристичному поході. Розглянуто організаційні та методичні аспекти влаштування побуту у поході. Надано рекомендації щодо підведення підсумків походу. Матеріал відповідає тематиці викладання модулю «Методика організації та проведення туристичного походу/походу вихідного дня» навчальної дисципліни «Фізичне виховання» педагогічного ЗВО. Посібник призначений для працівників навчальних закладів, здобувачів освіти ЗВО педагогічного профілю. The study guide contains presents materials on the preparation, organization and participation in a tourist trip. The organizational and methodological aspects of of living arrangements in the campaign are considered. It provides recommendations for summarizing the results of the hike. The material corresponds to the teaching topics of the module "Methods of organizing and conducting of a tourist hike/weekend hike" of the discipline "Physical Education" of a pedagogical university. The manual is intended for employees of of educational institutions, students of higher education institutions of pedagogical profile.
- ДокументНОВІ СПОСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ВНЗ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Кривенцова, І. В.; Димар, О. А.; Клименченко, В. Г.В умовах реформування фізичного виховання у вищій школі України нагальною потребою є пошук нових форм та способів організації фізкультурно-оздоровчої роботи зі студентами. Пропонуються нові форми поточного контролю фізкультурно-спортивної діяльності студентів. В условиях реформирования физического воспитания в высшей школе Украины насущной необходимостью является поиск новых форм и способов организации физкультурно-оздоровительной работы со студентами. Предлагаются новые формы текущего контроля физкультурно-спортивной деятельности студентов.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА РОЗУМІННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В ХОДІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Харківський національний медичний університет, 2024-11-14) Клименченко, В. Г.; Кривенцова, І. В.У статті проаналізовано формування особистої фізичної культури майбутніх фахівців та здорового способу життя в ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Педагогічний колектив викладачів фізичного виховання розробив і систематично оновлює відео-контент для активних фізичних занять різної спрямованості на дистанційній платформі Moodle. Розроблені тести та інтерактивні ігри, які мають навчальну спрямованість та цікаві факти з різних галузей знань. Важливо заохочувати студентів до активних форм відпочинку і спортивних видів діяльності, доносити інформацію до майбутніх педагогів, що фізична культура і здоровий спосіб життя є складовими тривалого й щасливого життя. Піклуючись про своє здоров’я, можна підвищити результати навчання, підтримати працездатність та покращити якість життя. The article analyses the formation of personal physical culture of future specialists and a healthy lifestyle at H. S. Skovoroda Kharkiv National University. The pedagogical team of physical education teachers has developed and systematically updates video content for active physical activities of various orientations on the distance platform Moodle. Tests and interactive games have been developed that have an educational focus and interesting facts from various fields of knowledge. It is important to encourage students to engage in active forms of recreation and sports activities, to inform future teachers that physical education and a healthy lifestyle are components of a long and happy life. Taking care of one's health can improve learning outcomes, maintain performance and improve the quality of life.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІМ ПЕДАГОГАМ-ФІЛОЛОГАМ(Видавництво Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, 2017) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Пашкевич, С. А.; Блізнюк, С. С.Мета – апробація авторської програми спрямованої на набуття майбутніми філологами професійно- прикладних навичок фізкультурної роботи. Врахована специфіка професійної діяльності майбутніх філологів. Матеріал: Експериментальна (ЕГ) та контрольна (КГ) групи складалися з трьох академічних груп кожна. У дослідженні взяли участь 152 (ЕГ, n = 78; КГ, n = 74) студенти факультету іноземної філології педагогічного університету. Висновки: доведено необхідність "Фізичного виховання" в педагогічному університеті, як складової професійної культури. Підтверджено ефективність планового підходу до навчання фізкультурно-спортивній діяльності студентів з урахуванням особливостей їх майбутньої професії. Індивідуальні завдання щодо національних оздоровчих практик в країнах вивчення мов, самостійне проведення заняття на іноземних мовах значно підвищують вмотивованість тих хто займається. Цель - апробация авторской программы, направленной на приобретение будущими филологами профессионально прикладных навыков физкультурной работы. Учтена специфика профессиональной деятельности будущих филологов. Материал: Экспериментальная (ЭГ) и контрольная (КГ) группы состояли из трех академических групп каждая. В исследовании приняли участие 152 (ЭГ, n = 78; КГ, n = 74) студенты факультета иностранной филологии педагогического университета. Выводы: доказана необходимость "Физического воспитания" в педагогическом университете, как составляющей профессиональной культуры. Подтверждена эффективность планового подхода к обучению физкультурно-спортивной деятельности студентов с учетом особенностей их будущей профессии. Индивидуальные задания в отношении национальных оздоровительных практик в странах изучения языков, самостоятельное проведение занятия на иностранных языках значительно повышают мотивацию тех, кто занимается. Objective of this article is the appraisal of an author’s program aimed at obtaining of professional-applied physical education skills by future philology pedagogues. The program is done by semesters. The specificity of educational and professional activities of future philologists is taken into account. Material: Experimental group (EG) and control group (CG) consisted of three academic groups each. The study involved 152 (EG, n = 78, CG, n = 74) students of the Faculty of Foreign Philology of the Pedagogical University. For the first year students of the EG, in physical education classes, in addition to the material of the program, it was suggested to conduct individual searches on the history and development of national sport in the countries learning the language. During the second year they performed individual tasks for finding information about national health practices and language learning methods. At the third year they were offered to independently conduct physical education sessions in the language of instruction. Students of CG performed an ordinary program. The quality of attending academic classes in physical education is determined; a questionnaire on students’ readiness for physical culture was conducted; independent classes were evaluated. Conclusions: the necessity of discipline "Physical education" in the pedagogical educational institution as an integral part of the professional culture of teachers is proved. The research confirms the effectiveness of the planned approach to teaching physical culture and sports activities of students, taking into account the peculiarities of their future profession. Individual search tasks for the development of national sports, healthcare practices and the peculiarities of their methods in countries which languages are studied, the independent conducting of parts of physical education courses in foreign languages significantly increases the motivation of those who are involved.
- ДокументОсобливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Пашкевич, С. А.; Блізнюк, С. С.У данній статті автор розкриває особливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам, яке спрямоване на набуття майбутніми педагогами-філологами професійно-прикладних навичок фізкультурної роботи. В данной статье автор раскрывает особенности преподавания физического воспитания будущим педагогам-филологам, которое направлено на приобретение будущими педагогами-филологами профессионально-прикладных навыков физкультурной работы. In this article, the author reveals the peculiarities of teaching physical education to future teachers-philologists, which is aimed at the acquisition by future teachers-philologists of professional and applied skills in physical education.
- ДокументОсобливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Пашкевич, С. А.; Блізнюк, С. С.У данній статі автор довів необхідність "Фізичного виховання" в педагогічному університеті, як складової професійної культури. Підтверджено ефективність планового підходу до навчання фізкультурно-спортивній діяльності студентів з урахуванням особливостей їх майбутньої професії. Індивідуальні завдання щодо національних оздоровчих практик в країнах вивчення мов, самостійне проведення заняття на іноземних мовах значно підвищують вмотивованість тих хто займається. В данной статье автор доказал необходимость "Физического воспитания" в педагогическом университете, как составляющей профессиональной культуры. Подтверждена эффективность планового подхода к обучению физкультурно-спортивной деятельности студентов с учетом особенностей их будущей профессии. Индивидуальные задания в отношении национальных оздоровительных практик в странах изучение языков, самостоятельное проведение занятия на иностранных языках значительно повышают мотивацию тех кто занимается. In this article the author has proved the need for "Physical Education" at a pedagogical university as a component of professional culture.The effectiveness of the planned approach to the training of physical culture and sports activities of students taking into account the peculiarities of their future profession has been confirmed. Individual tasks with regard to national health improvement practices in countries, language learning, self-instruction in foreign languages significantly increases the motivation of those involved.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »