Перегляд за Автор "Діомідова, Н. Ю."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕмоційний інтелект як фактор психологічного благополуччя майбутніх психологів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Діомідова, Н. Ю.; Шайхлісламов, З.; Лазоренко, Т. М.В статті розглянуто розвиток емоційного інтелекту студентів-психологів у процесі фахової підготовки, виявлення ролі емоційного інтелекту у психологічному благополуччі майбутніх психологів. Експериментальну базу досліджуваних склали 231 студентів 2-4 курсів, які є здобувачами вищої освіти за спеціальністю «Психологія» ХНПУ імені Г. С. Сковороди та Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» (199 дівчат та 33 юнаки). У дослідженні використано такі методики: діагностики емоційного інтелекту Н. Холла в адаптації Є. П. Ільїна, діагностики емоційного інтелекту Д. В. Люсіна, опитувальник психологічного благополуччя К. Ріфф в адаптації Т. Д. Шевеленкової, П. П. Фесенко, копінг-тест Р. Лазаруса. Висока осмисленість життя, яка характеризує рішучих, автономно-контрольованих, задоволених самореалізацією студентів з високою емоційною насиченістю життя, властива тим майбутнім психологам, які мають високий рівень емоційного інтелекту. Високий рівень емоційного інтелекту майбутніх психологів передбачає високий рівень психологічного благополуччя. Емоційно-інтелектуальні якості, як розуміння власних емоцій та здатність до управління ними передбачає високу міру здатності до використання конструктивних копінг-стратегій. Емоційний інтелект, з одного боку, виступає однією із ключових професійно значущих якостей майбутнього психолога, зі іншого, як показали результати представленого дослідження, пов'язаний із осмисленістю життя, здатностями до самоорганізації у діяльності, конструктивними копінг-стратегіями та психологічним благополуччям. The article discusses the development motional intelligence of psychology students in the process of professional training, identification of the role of emotional intelligence in psychological well-being of future psychologists. The Aim of the study is to identify the correlations between indicators of emotional intelligence and psychological well-being and related parameters: coping, self-organization, meaningfulness of life. Sampling and research methods. The experimental base of the subjects consisted of 231 students of 2-4 courses, who are applicants for higher education in the specialty "Psychology" H. S. Skovoroda KhNPU and the State Institution K. D. Ushinsky South Ukrainian National Pedagogical University (199 girls and 33 boys). The study used the following techniques: psychodiagnostics of N. Hall's emotional intelligence in adaptation of E. P. Ilyin, psychodiagnostics of emotional intelligence D. V. Lucin, K. Riff's psychological well-being questionnaire in adaptation by T. D. Shevelenkova & P. P. Fesenko, coping test of R. Lazarus. High meaningfulness of life, which characterizes resolute, autonomously controlled, satisfied with self-realization of students with high emotional saturation of life, is characteristic of those future psychologists who have a high level of emotional intelligence. The high level of emotional intelligence of future psychologists implies a high level of psychological well-being. Emotional and intellectual qualities, such as understanding one's own emotions and the ability to manage them, presuppose a high degree of ability to use constructive coping strategies. Emotional intelligence, on the one hand, is one of the key professionally significant qualities of the future psychologist, on the other, as shown by the results of this study, related to meaningful life, ability to self-organize, constructive coping strategies and psychological well-being.
- ДокументЕмоційний інтелект як чинник психоемоційних станів студентів в умовах іспиту(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Діса плюс», 2017-02-10) Кузнєцов, М. А.; Діомідова, Н. Ю.Монографія присвячена дослідженню ролі емоційного інтелекту у перебігу психоемоційних станів студентів у ситуації іспиту. В роботі подано визначення емоційного інтелекту та екзаменаційного стресу, подано засоби діагностики та аналіз психологічних особливостей емоційного інтелекту як детермінанти перебігу психоемоційних станів студентів в умовах іспиту. Розроблено програму цілеспрямованого формування емоційно-інтелектуальних здатностей та оволодіння засобами саморегуляції психоемоційних станів на іспиті, показано її ефективність. Для викладачів, аспірантів, студентів гуманітарних спеціальностей. Монография посвящена исследованию роли эмоционального интеллекта в ходе психоэмоциональных состояний студентов в ситуации экзамена. В работе даны определения эмоционального интеллекта и экзаменационного стресса, представлены средства диагностики и анализ психологических особенностей эмоционального интеллекта детерминанты течения психоэмоциональных состояний студентов в условиях экзамена. Разработана программа целенаправленного формирования эмоционально-интеллектуальных способностей и овладение средствами саморегуляции психоэмоциональных состояний на экзамене, показано ее эффективность. Для преподавателей, аспирантов, студентов гуманитарных специальностей. The monograph is devoted to the study of the role of emotional intelligence in the course of psychoemotional states of students in the situation of the exam. In the work definitions of emotional intelligence and exam stress are given, diagnostic tools and analysis of psychological features of emotional intelligence are the determinants of the course of psychoemotional states of students in the exam environment. A program for the purposeful formation of emotional and intellectual abilities and mastering the means of self-regulation of psychoemotional states in the exam is developed, and its effectiveness is shown. For teachers, postgraduates, students of humanitarian specialties.
- ДокументЕМОЦІЙНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ПРЕДИКТОРИ НАВЧАЛЬНОЇ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Діомідова, Н. Ю.У тезах розкрито основні теоретичні підходи до вивчення емоційно-інтелектуальних здатностей особистості. Шляхом регресійного аналізу виявлено позитивну сторону емпатії й емоційної обізнаності та негативну роль управління власними емоціями та емоційної готовності в навчальній успішності студентів-психологів. Підраховано регресійне рівняння для виявлення предикторів навчальної успішності студентів-психологів. The research reveals the main theoretical approaches to the study of emotional-intellectual abilities of a person. Through regression analysis, the positive side of empathy and emotional awareness and the negative role of self-management of emotions and emotional readiness in the academic success of psychologists are revealed. The regression equation is calculated to detect the predictors of the academic success of students-psychologists.
- ДокументЕфективність МАК "Подолання" у розвитку стресостійкості особистості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Діомідова, Н. Ю.Актуальність і мета дослідження. Одним з потужніших способів терапевтичної роботи з клієнтом є метафоричні асоціативні картки (МАК), утім у наукових розвідках існує брак емпіричного обґрунтування їх ефективності у роботі з клієнтом. Мета статті: перевірити ефективність застосування МАК «Подолання» у розвитку стресостійкості особистості. Результати і висновки: Модель BASIC Ph була розроблена М. Лаада та О. Аялон з метою розвитку стресостійкості та подолання негативних психоемоційних станів клієнта, зумовлених психотравмуючими ситуаціями та подіями життя. Розглянута модель є придатною для реалізації метафоричних асоціативних карток. Кожен із складників моделі BASIC Ph складає ядро індивідуального стилю поведінки під час перебування у стресі, тобто копінгу, тому МАК-терапевтичні засоби розвитку стресостійкості, запропоновані у даному дослідженні, передбачають актуалізацію шести ресурсів стресостійкості. У результаті впровадження комплексу корекційно-розвивальних впливів було показано, що модель BASIC Ph є ефективною у подоланні стресу, зумовленого пандемією COVID-19, та розвитку стресостійкості клієнтів. У клієнтів, залучених до корекційнорозвивальних впливів МАК, зросли на статистично значущому рівні показники життєстійкості, стресостійкості, нервово-психічної стійкості та спали показники тривожності, зумовлені стресом від пандемії COVID-19. Relevance and purpose of the study. One of the most powerful methods of therapeutic work with the client is metaphorical associative cards (MAC), but in scientific research there is a lack of empirical justification for their effectiveness in working with the client. The Aim of the article: to test the effectiveness of the MAC "Cope" in the development of stress. Results and conclusions: The BASIC Ph model was developed by M. Lahad and O. Ayalon in order to develop stress resistance and overcome negative psycho-emotional states of the client due to traumatic situations and life events. The considered model is suitable for realization of metaphorical associative cards. Each of the components of the BASIC Ph model is the core of an individual style of behavior during stress, ie coping, so MAC-therapeutic tools for the development of stress resistance, proposed in this study, provide the actualization of six resources of stress resistance. As a result of the implementation of a set of corrective and developmental effects, it was shown that the BASIC Ph model is effective in overcoming the stress caused by the COVID-19 pandemic and developing customer resilience. In clients involved in the corrective and developmental effects of the MAC, the indicators of vitality, stress resistance, neuropsychological stability increased at a statistically significant level, and the anxiety indicators due to stress from the COVID-19 pandemic decreased.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни «Психологія іміджу»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Діомідова, Н. Ю.Методичні рекомендації складені відповідно до навчальної дисципліни «Психологія іміджу» і містять тематику практичних занять, тести, завдання для розв’язування в аудиторії, завдання для самостійної роботи студентів, питання для підсумкового контролю знань студентів і список рекомендованої літератури. The methodological recommendations are compiled in accordance with the academic discipline "Psychology of Image" and include topics for practical classes, tests, tasks for solving in the classroom, assignments for independent student work, questions for final knowledge assessment, and a list of recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни «Психологія іміджу»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Діомідова, Н. Ю.Методичні рекомендації складені відповідно до навчальної дисципліни «Психологія іміджу» і містять тематику практичних занять, тести, завдання для розв’язування в аудиторії, завдання для самостійної роботи студентів, питання для підсумкового контролю знань студентів і список рекомендованої літератури. The methodological recommendations are compiled in accordance with the academic discipline "Psychology of Image" and include topics for practical classes, tests, tasks for solving in the classroom, assignments for independent student work, questions for final knowledge assessment, and a list of recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМолитва у структурі релігійних копінг-стратегій віруючих(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Кузнецов, О. І.; Діомідова, Н. Ю.Актуальність дослідження: Сьогодні проблема релігійності та духовності у психологіє характеризується особливою актуальністю через прагнення особистості знайти нові (чи забуті старі) шляхи опанування стресом через використання релігійних копінгів. Мета дослідження: – визначити структуру релігійних копінгів та місце і ній молитви як духовної практики. Методи дослідження: Вибірка дослідження складена студентами ХНПУ імені Г. С. Сковороди у кількості 98 осіб, які за даними попереднього анкетування є віруючими різних конфесій. У дослідженні використано шкалу релігійних копінгів К. Паргамента, Г. Кеніга, Л. Перез (Religious Coping Scale), методику оцінки переконань та поведінки у подоланні стресу (Assessment of Beliefs and Behaviors in Coping – Final Version), адаптовану шкалу молитви А. Лакоу. Результати дослідження: у статті представлені результати кластерного та кореляційного аналізу релігійних копінгів віруючих. Висновки: У результаті кластерного аналізу релігійних копінгів було доведено існування двох груп стратегій опанування стресом через використання релігії: спілкування із Богом та сумніви щодо підтримки Бога. Кластерна структура релігійних переконань характеризується трьома групами стратегій опанування стресом: розв’язання практичних завдань через віру, забезпечення контрольованості життя через віру та афіліативне прагнення до віруючих. Загалом релігійні копінги та релігійні переконання позитивно пов’язані між собою. Різні психологічні функції молитви позитивно пов’язані з релігійними допінгами та переконаннями, утім найбільш змістовно наповненими є кореляції із функцією молитви як сповіді, а також релігійними копінгами можливості стати сильнішим та не думати про проблеми. The relevance of the study: Today, the problem of religiosity and spirituality in psychological is characterized by particular relevance through the desire of the individual to find new (or forgotten old) ways of mastering stress through the use of religious coping. Aim of the study: - to determine the structure of religious coping and the place of prayer as a spiritual practice. Research Methods: The research sample is compiled by students of H. S. Skovoroda KhNPU in the amount of 98 people who, according to the previous questionnaire, are believing different denominations. The study used a scale of religious copings K. Pargamine, G. Kenig, L. Religious Coping Scale, a technique for assessing beliefs and behavior in overcoming stress. Results: The article presents the results of cluster and correlation analysis of religious copies of believers. Conclusions: As a result of a cluster analysis of religious сoping, the existence of two groups of stress strategies through the use of religion: communication with God and doubts about the support of God was proved. The cluster structure of religious beliefs is characterized by three groups of stress strategies: solving practical problems through faith, ensuring the control of life through faith and an affilialiative desire for believers. In general, religious coping and religious beliefs are positively correlates. Various psychological functions of prayer are positively correlated to religious doping and beliefs, however, the most meaningful correlations with the function of prayer as confession, as well as religious copying opportunities to become stronger and not think about problems.
- ДокументОсобливості перебігу психоемоційних станів на іспиті у студентів з різним рівнем емоційного інтелекту(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Діомідова, Н. Ю.У тезах проаналізовано поняття емоційного інтелекту у вітчизняних та зарубіжних концепціях. Вивчено типологічні особливості емоційного інтелекту у студентів. Показано відмінності у перебігу психомеоційних станів студентів з різним рівнем емоційного інтелекту. Доведено провідну роль емоційного інтелекту у переживанні психоемоційних станів студентів у ситуації іспиту. В тезисах проализировано понятие эмоционального интеллекта в отечественных и зарубежных концепциях. Изучены типологические особенности эмоционального интеллекта у студентов. Показаны различия в ходе психоэмоциональных состояний студентов с разным уровнем эмоционального интеллекта. Доказана ведущая роль эмоционального интеллекта в переживании психоэмоциональных состояний студентов в ситуации экзамена. The article depicts the revelation of the concept of emotional intelligence in Ukrainian and foreign investigations. The typological peculiarities of students’ emotional intelligence hаve been studied. The differences in mental and emotional conditions of students with different levels of emotional intelligence have been presented. The leading role of emotional intelligence in experiencing mental states by students at exams has been substantiated.
- ДокументТИПОЛОГІЯ ЕМОЦІЙНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Діомідова, Н. Ю.У статті розкрито структуру і типи емоційного інтелекту у студентів. Показано відмінності у перебігу психічних станів студентів з різним типом емоційного інтелекту. Доведено провідну роль емоційного інтелекту у переживанні психічних станів у ситуації іспиту. The article presents the structure and types of students’ emotional intelligence. The differences in the course of mental conditions of students with different types of emotional intelligence have been shown. The leading role of emotional intelligence in the experience of mental states in the exam situation has been proved.