Перегляд за Автор "Гоц-Яковлєва, О. В."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК КЛЮЧОВА ЗАСАДА ЯКІСНОЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-29) Гоц-Яковлєва, О. В.У публікації розглянуто додержання учасниками освітнього процесу принципів академічної доброчесності. З моменту закріплення цієї категорії в законодавстві, вона перестала бути лише в площині етики і моралі та перейшла до правової площини. В ч.1 ст. 42 Закону України «Про освіту» законодавець визначив академічну доброчесність як «сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень». Зазначено, що цивілізаційні надбання суспільства нерозривно пов’язані з морально-етичними цінностями, правовим регулюванням, правовою обізнаністю та правовою культурою. Тому конче необхідно створити всебічні умови для якісної освіти взагалі та юридичної зокрема. The publication examines the observance of the principles of academic integrity by participants in the educational process. Since the establishment of this category in the legislation, it ceased to be only in the plane of ethics and morality and moved to the legal plane. In part 1 of Art. 42 of the Law of Ukraine "On Education", the legislator defined academic integrity as "a set of ethical principles and rules defined by law, which should be guided by participants in the educational process during learning, teaching and carrying out scientific (creative) activities in order to ensure trust in the results of training and/or scientific (creative) achievements". It is noted that the civilizational heritage of society is inextricably linked with moral and ethical values, legal regulation, legal awareness and legal culture. Therefore, it is absolutely necessary to create comprehensive conditions for quality education in general and legal education in particular.
- ДокументГендерні аспекти соціального захисту осіб із сімейними обов’язками з числа працівників Національної поліції України(Право.UA., 2023) Гоц-Яковлєва, О. В.Статтю присвячено проблемним питанням соціального захисту працівників Національної поліції України як осіб із сімейними обов’язками. Зауважено, що подальші реформи на реалізацію нормативних положень Угоди про асоціацію Україна-ЄС у цій сфері були значно уповільнені через запровадження військового стану. Відзначено недостатній рівень соціального захисту працівників Національної поліції України із сімейними обов’язками, оскільки стандарти їх соціального захисту закріплені в нормативних актах декларативно. Наголошено, що через наявність гендерних стереотипів відсутня збалансованість соціальних прав жінок і чоловіків як осіб із сімейними обов’язками, які проходять службу в Національній поліції України. Досліджено та проаналізовано законодавчі акти, підзаконні нормативно-правові акти у сфері забезпечення соціального захисту працівників Національної поліції України як осіб із сімейними обов’язками. Наголошено на кардинальних змінах національного законодавства. Особливої уваги приділено питанням гендерної рівності. Встановлено, що питання гендерної рівності в національному законодавстві характеризуються неврегульованістю та незбалансованістю прав і можливостей жінок і чоловіків. Доведено, що нормативно-правові акти закріплюють «материнську теорію» в праві і тому все ще залишаються невирішеними деякі питання щодо якісного поєднання професійних та сімейних обов’язків для батьків, що працюють. Зауважено, що визначення правової категорії «особи з сімейними обов’язками» відсутнє у законодавстві. Визначено перспективи розвитку законодавства України у напрямі виправлення даної ситуації. Розглянуто питання, які потребують нормативно-правового врегулювання та внесено відповідні рекомендації з удосконалення норм права, щодо регулювання правового становища осіб з сімейними обов’язками з-поміж працівників Національної поліції України. The article is devoted to problematic issues of social protection of employees of the National Police of Ukraine as persons with family responsibilities. It was noted that further reforms on the implementation of the normative provisions of the Ukraine-EU Association Agreement in this area were significantly slowed down due to the martial law. The insufficient level of social protection of employees of the National Police of Ukraine with family responsibilities in the legal sense, where the standards of social protection are declarative, was noted. It was emphasized that due to the gender stereotypes, the social rights of women and men as persons with family responsibilities serving in the National Police of Ukraine are not balanced. The importance of maintaining a balance between the personal, family and professional life of working parents is indicated. It is a guarantee of gender equality between men and women in social and labor relations, because police men and women must equally fulfill family duties and realize themselves in the profession. Legislative acts, subordinate legal acts, inter national conventions, agreements and treaties ensuring social protection of employees of the National Police of Ukraine as persons with family responsibilities and ratified by the Verkhovna Rada of Ukraine were studied and analysed. Emphasis is placed on drastic changes in national legislation. Special attention is paid to issues of gender equality. It has been indicated that issues of gender equality in national legislation are characterized by unsettledness and imbalance of the rights and opportunities of women and men. It has been proven that legal acts consolidate the “maternal theory” in law. Therefore some questions regarding the qualitative combination of professional and family responsibilities for working parents still remain unresolved. It is noted that there is no definition of the legal category “person with family responsibilities” in national legislation. The prospects for the development of Ukrainian legislation in this direction have been determined. The issues that require regulatory and legal settlement were considered and appropriate recommendations were made to improve the legal norms regarding the regulation of the legal stat us of persons with family responsibilities from among the employees of the National Police of Ukraine.
- ДокументДеякі аспекти пенсійного забезпечення в разі втрати годувальника-працівника Національної поліції України(Наше право, 2023) Гоц-Яковлєва, О. В.У статті досліджені питання, пов’язані з наданням пенсій у разі втрати годувальника членам сімей працівників Національної поліції України. Висвітлення даних питань особливо важливе у теперішній час – час військової агресії. Зважаючи на ризики, з якими пов’язане несіння служби поліцейськими, державі необхідно приділяти підвищену увагу та підтримку тим із них, які мають сімейні обов’язки. Зазначено, що пенсійне забезпечення є видом соціального забезпечення, що своєю чергою є складовою системи соціального захисту населення. Констатовано, що у науковій літературі досі не вироблено єдиного визначення соціального захисту, соціального забезпечення та пенсійного забезпечення взагалі й поліцейських зокрема. Запропоновано у відповідних теоретичних визначеннях відзначати надання державної підтримки не тільки самим поліцейським, а і їхнім сім’ям у разі настання обставин, коли така підтримка буде необхідна. Проаналізована особливість пенсійного забезпечення у разі втрати годувальника, яка полягає в необхідності наявності двох груп юридичних фактів, які дають право на отримання даної пенсії: перша група фактів стосується самого годувальника, а друга – членів його сім’ї. Зазначається, що коло членів сім’ї у даному випадку не збігається з колом сім’ї, визначеним у сімейному праві, оскільки до нього можуть входити й особи, які не проживають разом з годувальником, але пов’язані з ним кровною спорідненістю. Застережено, що проживання однією сім'єю жінки та чоловіка без шлюбу не повинно виключати таких осіб із кола отримувачів пенсії у разі втрати годувальника, оскільки б це суперечило практиці Європейського суду з прав людини щодо пенсійного забезпечення у зв’язку з втратою годувальника осіб, які проживали однією сім’єю, але не перебували у шлюбі. Зауважено, що норма про право на пенсію в разі втрати годувальника дітей, які народилися до спливу 10 місяців з дня смерті годувальника втратила свою актуальність, оскільки завдяки сучасним досягненням медицини запліднення та народження може відбутися й пізніше. Тож очевидно, що за наявності доказів, що народжена таким чином дитина є біологічною дитиною померлого годувальника, вона також повинна мати право на пенсію в разі втрати годувальника. Запропоновано законодавчо закріпити чіткі критерії визначення утриманства з тим, щоб уникнути можливих розбіжностей у їх тлумаченні при призначенні пенсій в разі втрати годувальника. The article examines the issues related to the provision of pensions to family members of employees of the National Police of Ukraine in case of loss of a breadwinner. The consideration of these issues is of high importance at the time of military aggression. Given the risks associated with the service of police officers, the state needs to pay more attention and support to those of them who have family responsibilities. It is noted that pension provision is a type of social security, which in turn is a component of the system of social protection of the population. It has been established that the scientific literature still does not have a unified definition of social protection, social security and pension security in general and police officers in particular. It is suggested that in the relevant theoretical definitions, the provision of state support not only to the police officers themselves, but also to their families in the event of circumstances when such support will be necessary, should be noted. The features of pension provision in the event of the loss of a breadwinner are analyzed. There is a need for two groups of legal facts that give the right to receive this pension: the first group of facts relates to the breadwinner himself/herself, and the second relates to the members of his/her family. It is noted that the list of family members in this case does not coincide with the list of the family defined in Family Law, since it may include persons who do not live with the breadwinner but are related to him by blood. It is stated that living in the same family of a woman and a man without marriage should not exclude such persons from the list of pension recipients in the event of the loss of a breadwinner, as this would be contrary to the practice of the European Court of Human Rights regarding pension provision in case of the loss of a breadwinner of persons who live in the same family, but are not married. It is noted that the prerequisite for the right to a pension in the event of the loss of the breadwinner for children who were born before the expiration of 10 months from the day of the breadwinner’s death has lost its relevance. Thanks to the modern progress in medicine, fertilization and birth can take place even later. So it is clear that if there is evidence that the child born in this way is the biological child of the deceased breadwinner, he should also be entitled to a survivor’s pension. It is proposed to legislate clear criteria for determining dependency in order to avoid possible differences in their interpretation when assigning pensions in case of loss of a breadwinner.
- ДокументДеякі аспекти юридичної відповідальності у праві соціального забезпечення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Гоц-Яковлєва, О. В.; Купченко, Р. В.У статті розглянуто, що в цілому механізм захисту порушених соціальних прав у нашій країні недостатньо ефективний, оскільки відповідні правові норми-підстави для притягнення до юридичної відповідальності в сфері соціального забезпечення або відсутні, або недосконалі, що ускладнює їх застосування на практиці. Тому вбачається доцільним джерела права соціального забезпечення доповнити нормами про юридичну відповідальність суб’єктів правовідносин з соціального забезпечення. В статье рассмотрено, что в целом механизм защиты нарушенных социальных прав в нашей стране недостаточно эффективен, поскольку соответствующие правовые нормы-основания для привлечения к юридической ответственности в сфере социального обеспечения либо отсутствуют, либо несовершенны, что усложняет их применение на практике. Поэтому представляется целесообразным источники права социального обеспечения дополнить нормами о юридической ответственности субъектов правоотношений по социальному обеспечению. The article considers that in general the mechanism of protection of violated social rights in our country is not effective enough, as the relevant legal norms-grounds for legal liability in the field of social security are either missing or imperfect, which complicates their application in practice. Therefore, it seems appropriate to supplement the sources of social security law with norms on legal responsibility of the subjects of legal relations on social security.
- ДокументДоброчесне освітнє середовище – запорука якості освіти(Liha-Pres, 2023-09-18) Гоц-Яковлєва, О. В.Академічна доброчесність виступає як принцип, як фундамент освіти, мета якої – створення довіри до результатів навчання та наукових досягнень. Якість освіти має важливе значення, оскільки від якості знань випускників навчальних закладів напряму залежить майбутнє нашого суспільства. Тому ключовою засадою якісної освіти є додержання всіма учасниками освітнього процесу принципів академічної доброчесності. На жаль, поступово сталося так, що академічна культура та правила поведінки були втраченими чи знищеними. Однією з причин такої ситуації є те, що відбулася певна підміна понять – замість отримання знань здобувачі хочуть отримати бали, а викладачі – замість розвитку освіти та науки прагнуть виконати умови контракту, рейтингу тощо. Але з включенням до Закону України "Про освіту" легального визначення академічної доброчесності, вона стала законною вимогою, мета якої – створення довіри до результатів навчання та наукових досягнень. Academic integrity is a principle, a foundation of education, which aims to create trust in learning outcomes and scientific achievements. The quality of education is important, as the future of our society directly depends on the quality of knowledge of graduates. Therefore, the key to quality education is compliance with the principles of academic integrity by all participants in the educational process. Unfortunately, it has gradually happened that academic culture and rules of conduct have been lost or destroyed. One of the reasons for this situation is that there has been a certain substitution of concepts - instead of gaining knowledge, students want to get points, and teachers - instead of developing education and science - seek to fulfil the terms of a contract, rating, etc. However, with the inclusion of a legal definition of academic integrity in the Law of Ukraine ‘On Education’, it has become a legal requirement aimed at building trust in learning outcomes and scientific achievements.
- ДокументДоговірні засади у праві соціального забезпечення України(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-03-27) Гоц-Яковлєва, О. В.Автор статті розкриває, що у регулюванні відносин, що базуються на пенсійному договорі, договорі обов'язкового пенсійного страхування слід виходити з соціально-забезпечувального характеру зобов’язань недержавного пенсійного фонду щодо надання як недержавної пенсії, так і накопичувальної частини страхової пенсії. Надання цих соціально-забезпечувальних благ відповідно до умов закону, договору покликане забезпечити гідний рівень життя для людини. Автор статьи раскрывает, что в регулировании отношений, базирующихся на пенсионном договоре, договоре обязательного пенсионного страхования следует исходить из социально-обеспечивающего характера обязательств негосударственного пенсионного фонда по предоставлению как негосударственной пенсии, так и накопительной части страховой пенсии. Предоставление этих социально-обеспечивающих благ в согласовании с условиями закона, договора призвано обеспечить достойный уровень жизни для человека. The author of the article reveals that in the regulation of relations based on a pension contract, the contract of compulsory pension insurance should be based on the social security nature of the obligations of the private pension fund to provide both private pension and accumulative pension insurance. The provision of these social security benefits in accordance with the terms of the law, the contract is designed to ensure a decent standard of living for man.
- ДокументМЕДІАЦІЯ У ВИРІШЕННІ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ТРУДОВИХ СПОРІВ ЯК ОДИН ІЗ СПОСОБІВ ЗАХИСТУ ТРУДОВИХ ПРАВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гоц-Яковлєва, О. В.Стаття є спробою дослідити питання, пов’язані з позасудовим способом вирішення індивідуальних трудових спорів. Метою цієї роботи є виявлення можливостей медіації в процесі вирішення вказаного виду трудових спорів та обґрунтування необхідності її закріплення в трудовому законодавстві як способу захисту трудових прав. Доводиться невідповідність норми КЗпП України щодо обов’язковості розгляду індивідуального трудового спору в комісіях із трудових спорів сучасному стану відносин у сфері праці. Пропонуються шляхи закріплення процедури медіації в трудовому законодавстві. У статті робиться висновок, що медіація як спосіб захисту трудових прав набуває все більшого значення, тому її регламентація в галузевих нормативно-правових актах є цілком доцільною. Однак закріплення спеціальних норм має відбуватися на основі норм загальної дії – Закону «Про медіацію», прийняття якого вже є нагальною потребою. Разом із цим автор зазначає, що вже зараз чинний Кодекс законів про працю України містить правову основу для застосування медіації у вирішенні індивідуальних трудових спорів. The article is an attempt to explore issues related to out-of-court settlement of individual labor disputes. The purpose of this work is to identify opportunities for mediation in resolving this type of labor disputes and justify the need for its enshrinement in labor law as a way to protect labor rights. It is noted that there is not enough scientific research on mediation in labor law, which would form the scientific basis for the legislative regulation of this procedure. The inconsistency of the norm of the Labor Code of Ukraine on the obligation to consider an individual labor dispute in the Commissions on Labor Disputes to the current state of labor relations is proved. Ways to enshrine the mediation procedure in labor legislation are proposed. The article concludes that mediation as a way to protect labor rights is gaining more and more weight, so its regulation in sectoral legislative acts is quite appropriate. However, the consolidation of special norms should be based on the norms of the Law of Ukraine "On Mediation", the adoption of which is already an urgent need. At the same time, the author notes that the current Labor Code of Ukraine contains a legal basis for the use of mediation in resolving individual labor disputes.
- ДокументМедіація як вид соціальних послуг у системі соціального захисту осіб із сімейними обов’язками(Європейські перспективи, 2023) Гоц-Яковлєва, О. В.У статті досліджено питання, пов’язані з наданням особам із сімейними обов’язками соціальної послуги медіації як одного з видів соціального захисту. Зазначено, що у випадку настання подій, які визнаються законодавством соціально значущими, з метою вирівнювання соціального положення цих осіб у порівнянні з іншими членами суспільства, соціальний захист може набувати різних форм – як матеріальної підтримки, так і соціальних послуг. Система соціальних послуг містить в собі, між іншим, і медіацію. Але, оскільки послуга закріплена у відповідному законодавстві набагато раніше, ніж з’явилося легальне визначення поняття медіації, це призвело до неузгодженості між нормами, які стосуються цієї послуги, але містяться в різних нормативних актах. Метою даної статті є виокремлення з системи соціальних послуг та виявлення особливості надання такої соціальної послуги як медіація особам із сімейними обов’язками. Зазначено, що останнім часом в нашій державі намітилася тенденція переходу від недієвої «радянської» моделі соціального захисту у формі грошових виплат, компенсацій та пільг (які підмінювали собою належний рівень заробітної плати та матеріального забезпечення) до більш сучасної – надання переваги соціальним послугам та соціальній роботі. З’ясовано, що з прийняттям Закону України «Про медіацію» були внесені зміни до чинного Закону України «Про соціальні послуги», і тепер посередництво і медіація – це дві різні послуги (відповідно - п. 10 та п. 18 ч. 6 ст. 16 Закону), які проводяться поетапно (спочатку посередництво, потім медіація) і різними фахівцями - посередником та медіатором. Реалізація такої двоетапної процедури порушує право осіб одразу вибрати медіацію, адже медіатор, на відміну від посередника-психолога чи соціального працівника, є сертифікованим спеціалістом, звернення напряму до якого тягне за собою більш швидке та успішне вирішення конфліктів між сторонами. Викладені неузгодженості між нормативними актами потребують скорішого усунення, оскільки призводять до неякісного надання послуги медіації. Виявлено також, що ще одним чинником, який впливає на якість даної соціальної послуги, є низький рівень обізнаності щодо медіації як серед населення, так і серед самих соціальних працівників та запропоновано шляхи виходу з такої ситуації. Зроблено висновки, що попри значну кількість видів соціальних послуг, що надаються особам, які їх потребують, взагалі та особам із сімейними обов’язками зокрема, проблемою залишається їх якість. Закцентовано на тому, що від якості наданих послуг, зокрема медіації як способу вирішення конфліктів, які виникають в осіб з сімейними обов’язками, залежить рівень конфліктності не тільки в сім’ях, а й у суспільстві в цілому. The article examines the issues related to the provision of mediation as a social service to persons with family responsibilities as one of the types of social protection. It is noted that in case of events recognized by the legislation as socially significant, with the aim of equalizing the social position of these persons in comparison with other members of society, social protection can take various forms – both material support and social services. The system of social services includes mediation among others. But, since the service is enshrined in the relevant legislation much earlier than the legal definition of mediation appeared, this led to inconsistency between the norms that apply to this service but contained in different normative acts. The purpose of this article is to distinguish it from the system of social services and to identify the peculiarity of providing such a social service as mediation to persons with family responsibilities. It is noted that recently in our country there has been a tendency to move from the ineffective «Soviet» model of social protection in the form of cash payments, compensations and benefits (which replaced the appropriate level of wages and material support) to a more modern one – giving preference to social services and social work. It was found out that with the adoption of the Law of Ukraine «On Mediation» amendments were made to the current Law of Ukraine «On Social Services», and now intermediary and mediation are two different services (respectively – Clause 10 and Clause 18 of Part 6 of Art. 16 of the Law), which are carried out in stages (first mediation, then mediation) and by different specialists. The implementation of such a two-stage procedure violates the right of individuals to immediately choose mediation, because a mediator, unlike a mediator psychologist or a social worker, is a certified specialist whose direction leads to a faster and more successful resolution of conflicts between the parties. The stated inconsistencies between the normative acts need to be eliminated as soon as possible, as they lead to poor quality provision of mediation services. It was also revealed that another factor affecting the quality of this social service is the low level of awareness about mediation both among the population and among social workers themselves, and ways out of this situation were proposed. It was concluded that despite the significant number of types of social services provided to persons who need them, in general, and persons with family responsibilities in particular, their quality remains a problem. Attention is focused on the fact that the level of conflict not only in families, but also in society depends on the quality of the services provided, in particular mediation as a way of resolving conflicts that arise in persons with family responsibilities.
- ДокументМедіація як можливий спосіб вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-21) Гоц-Яковлєва, О. В.У данній статті автором розглянуто поняття медіації. Зазначено, що у світовій практиці медіація давно вже визнана ефективним способом вирішення трудових спорів. Чинне трудове законодавство України, на відміну від багатьох європейських країн, тільки нещодавно збагатилося Законом «Про медіацію». На сьогодні альтернативні способи розв'язання трудових спорів застосовуються в доволі вузькій площині, що обумовлено не тільки недосконалим правовим регулюванням, а й необізнаністю населення щодо можливості застосування процедур медіації як способу вирішення колективних трудових спорів (конфліктів). In this article the author explores the concept of mediation. It is noted that mediation has long been internationally recognised as an effective way of resolving labour disputes. The current labor legislation of Ukraine, in contrast to many European countries, has only recently been enriched by the Law "On Mediation". To date, alternative ways to resolve labor disputes are used rather narrowly due to imperfect legal regulation, as well as lack of public awareness of the ability to implement mediation procedures, not only as a method for the resolution of collective labor disputes (conflicts).
- ДокументМорально-етичні принципи як складова підготовки майбутніх працівників(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2022-10-06) Гоц-Яковлєва, О. В.Автором висловлено тезу, що використання джерел інформації держави-агресора або держави-окупанта в освітніх програмах, в науковій та науково-технічній діяльності протирічить моральним принципам української освітянської спільноти. The author expressed the thesis that the use of information sources of the aggressor state or the occupying state in educational programs, in scientific and scientific and technical activities contradicts the moral principles of the Ukrainian educational community.
- ДокументНеобхідність адаптації пенсійної системи України до викликів сьогодення(Державний біотехнологічний університет, 2024-04-19) Гоц-Яковлєва, О. В.Пенсійна система – це сфера, що стало потребує змін, які б враховували демографічні та економічні виклики та забезпечували соціальний захист пенсіонерів. Зараз в Україні війна і це стане додатковим викликом для пенсійної системи з декількох причин.для забезпечення стабільності та ефективності пенсійної системи в нашій країні необхідно вже зараз вживати невідкладних заходів. Для кращого розуміння можливих шляхів реформування пенсійної системи України можна звернутися до досвіду країн, близьких нам географічно та культурно – Польщі й Словаччини. Обидві ці країни пройшли складний шлях трансформації після розпаду комуністичного режиму та внесли певні зміни у свої пенсійні системи з метою адаптації до нових умов. Враховуючи це, вивчення їхнього досвіду може надати корисні ідеї та стратегії для удосконалення пенсійного забезпечення в Україні в умовах війни та після неї. The pension system is an area that is in constant need of changes that would take into account demographic and economic challenges and ensure social protection of pensioners. Ukraine is currently at war, and this will pose an additional challenge to the pension system for several reasons. To better understand the possible ways of reforming Ukraine's pension system, we can look to the experience of countries that are close to us geographically and culturally - Poland and Slovakia. Both of these countries went through a difficult transformation after the collapse of the communist regime and made certain changes to their pension systems to adapt to the new conditions. Given this, learning from their experiences can provide useful insights and strategies for improving pension provision in Ukraine during and after the war.
- ДокументСТРОКИ У ПРАВІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: ЇХ МІСЦЕ В СИСТЕМІ ЮРИДИЧНИХ ФАКТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Гоц-Яковлєва, О. В.Стаття є спробою вирішення питань, пов‘язаних з визначенням місця строків, які застосовуються у праві соціального забезпечення, в системі юридичних фактів. Для досягнення цієї мети наведене визначення строку через поняття юридичного факту, проаналізовано класифікацію юридичних фактів за вольовою ознакою на події та дії, доведено доцільність віднесення строків до фактів-подій абсолютних чи відносних в залежності від впливу суб‘єктів на початок перебігу цих строків. The article is an attempt to address the issues of determining the time limits applicable to social security law in the system of legal facts. To achieve this goal, the definition of a term by the concept of legal fact is given, the classification of legal facts on the basis of volitional signs on events and actions is analyzed, the expediency of assigning terms to facts-events absolute or relative, depending on the influence of subjects at the beginning of these periods is proved.
- ДокументТРУДОВІ ГАРАНТІЇ В УКРАЇНІ ТА ЄС: БРАТИ ПРИКЛАД ЧИ НИМ БУТИ?(Wydawnictwo: MANS w Łomży, H. S. Skovoroda KhNPU, 2024-03-29) Гоц-Яковлєва, О. В.У статті проаналізовано норми Трудового кодексу Словаччини та України. Зазначено, що європейське національне законодавство не завжди ідеальне. А в дечому і значно поступається українському, зокрема щодо трудових гарантій. Тому Україні варто не лише слухати вказівки щодо зміни законодавчої бази, а й заявляти про свої напрацювання і здобутки і, можливо, самій бути для когось прикладом в законодавчій сфері. The article analyzes the norms of the Labor Code of Slovakia and Ukraine. It is noted that European national legislation is not always perfect. And in some respects it is significantly inferior to the Ukrainian one, in particular regarding labor guarantees. Therefore, Ukraine should not only listen to instructions regarding changes in the legislative framework, but also to declare one's achievements and achievements and, perhaps, to be an example for someone in the legislative sphere.
- ДокументЩодо гендерної збалансованості прав працівників із сімейними обов’язками(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-10-06) Гоц-Яковлєва, О. В.Рівність прав і можливостей жінок і чоловіків в Україні закріплена в Конституції України та забезпечується державою у всіх сферах суспільного життя. На підтвердження взятих на себе зобов’язань у сфері забезпечення гендерної рівності для осіб із сімейними обов’язками Україна ратифікувала значну кількість міжнародних нормативних актів. Дані нормативно-правові акти дають підстави стверджувати, що інститут поваги до материнства (батьківства) та пов’язані з ним соціально-трудові права отримав своє закріплення на найвищому рівні. Складовими його є не тільки право жінки, що працює, стати матір’ю та протягом певного періоду доглядати її новонароджену дитину, але й право батька на відпустку при народженні дитини, для догляду за дитиною до досягнення нею певного віку, у зв’язку з лікуванням та оздоровленням дітей тощо. Але частка чоловіків серед тих, хто бере відпустку при народженні дитини чи для догляду за дитиною дуже мала, тому варто зосереджуватись не тільки на оновленні законодавства та приведенні його у відповідність до міжнародних гендерних стандартів, а й на популяризації, широкому поширенні інформації про роль та значення відповідального батьківства з метою уникнення стереотипного ставлення у гендерній політиці та забезпеченні рівних прав та можливостей жінкам і чоловікам у поєднанні професійних та сімейних обов’язків. У такому розрізі заслуговують на увагу позитивні приклади західної Європи із залучення батьків до виховання дітей. Equality of rights and opportunities for women and men in Ukraine is enshrined in the Constitution of Ukraine and is ensured by the state in all spheres of public life. In support of its commitments to ensure gender equality for people with family responsibilities, Ukraine has ratified a significant number of international instruments. These legal acts give grounds to assert that the institution of respect for motherhood (parenthood) and related social and labour rights has been enshrined at the highest level. It includes not only the right of an employed woman to become a mother and to care for her newborn child for a certain period of time, but also the right of a father to take maternity leave, to care for a child until he reaches a certain age, in connection with the treatment and rehabilitation of children, etc. However, the share of men among those who take paternity or parental leave is very small, so it is worth focusing not only on updating legislation and bringing it in line with international gender standards, but also on promoting and widely disseminating information about the role and importance of responsible fatherhood in order to avoid stereotypical attitudes in gender policy and ensure equal rights and opportunities for women and men in combining professional and family responsibilities. In this context, the positive examples of Western Europe are worthy of attention in terms of involving fathers in raising children.
- ДокументЩодо забезпечення ґендерної рівності в правовому регулюванні відпусток в Україні(Вид-во Право, 2021-10-08) Гоц-Яковлєва, О. В.У статті доведено, що одним із напрямків захисту трудових прав працівників можна вважати подолання всіх форм дискримінації. Україна доєдналась до Цілей сталого розвитку, однією з яких є ґендерна рівність. Для її досягнення було вироблено ряд завдань, зокрема – заохочувати спільну відповідальність чоловіків і жінок за ведення господарства та виховання дитини. Поняття ґендерної рівності є багатоаспектним, тож треба, щоб воно було відображене і в трудовому праві. Це стає можливим у разі зрівняння правового становища працівників обох статей. В статье подтверждено, что одним из направлений защиты трудовых прав работников можно считать преодоление всех форм дискриминации. Украина присоединилась к Целям устойчивого развития, одной из которых гендерное равенство. Для достижения этой цели был выработан ряд задач, в частности – поощрять общую ответственность мужчин и женщин за ведение хозяйства и воспитание ребенка. Понятие гендерного равенства многоаспектно, поэтому нужно, чтобы оно было отражено и в трудовом праве. Это становится возможным при сравнении правового положения работников обоих полов. The article confirms that overcoming all forms of discrimination can be considered as one of the areas of protection of workers' labor rights. Ukraine has joined the Sustainable Development Goals, one of which is gender equality. In order to achieve this goal, a number of tasks were developed, in particular - to promote the shared responsibility of men and women in the management of the household and child rearing. The concept of gender equality is multidimensional, so it is necessary that it should be reflected in labor law as well. This becomes possible when comparing the legal status of workers of both sexes.