Перегляд за Автор "Балацинова, А. Д."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументВитоки становлення законодавчого поля діяльності попечителів навчальних округів на теренах Російської імперії(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Балацинова, А. Д.У тезах на основі аналізу законодавства в галузі освіти Російської імперії другої половини XVIII – початку XIX століття та історико-педагогічних праць розкрито витоки становлення законодавчого поля діяльності попечителів навчальних округів. В тезисах на основе анализа законодательства в области образования Российской империи второй половины XVIII - начала XIX века и историко-педагогических работ раскрыто истоки становления законодательного поля деятельности попечителей учебных округов. Based on analysis of legislation concerning educational sphere in the Russian Empire from the second half оf the 18th century – the beginning of the 19th century and studies in history and pedagogics, the article clarifies origins of the legislative framework of activities of trustees of education districts. It has been determined that the position of trustees of education districts as officials in the public service was introduced in 1803, and their activities were regulated by the decrees «About the organization of schools» and «About the establishment of education districts with the appointment of particular provinces for each of them».
- ДокументДжерельна база проблеми діяльності рад при попечителях навчальних округів (ХIХ - початок ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12) Балацинова, А. Д.Джерельна база дослідження є надзвичайно широкою. Вона дозволяє простежити зміни, які торкалися нормативно-правового забезпечення діяльності попечительських рад Київського, Одеського та Харківського навчальних округів, змісту й особливостей реалізації їхніх функцій у контексті суспільно-політичних і соціокультурних процесів, що відбувалися у ХІХ – на початку ХХ століття на на українських землях у складі Російської імперії. Документальная база исследования чрезвычайно обширна. Она позволяет проследить изменения, которые касались нормативно-правового обеспечения деятельности Попечительского советов Киевского, Одесского и Харьковского учебных округов, содержания и особенностей реализации их функций в контексте общественно-политических и социокультурных процессов, происходивших в XIX - начале ХХ века на на украинских землях в составе Российской империи. The research documentary base is extremely extensive. It allows you to trace the changes that related to the regulatory and legal support of the activities of the Board of Trustees of Kiev, Odessa and Kharkov educational districts, the content and features of the implementation of their functions in the context of socio-political and socio-cultural processes that took place in the XIX - early XX centuries on Ukrainian lands as part Russian Empire.
- ДокументДОСВІД РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ ВІДКРИТТЯ ШЛЯХЕТНИХ ПАНСІОНІВ ПРИ ГІМНАЗІЯХ У ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ ПРИ ПОПЕЧИТЕЛІ КИЇВСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО ОКРУГУ(Національний технічний університет „Харківський політехнічний інститут”, 2021) Балацинова, А. Д.У статті на основі аналізу нормативно-правових та архівних документів розглянуто досвід розв’язання проблеми відкриття шляхетних пансіонів при гімназіях у діяльності ради при попечителі Київського навчального округу. На прикладі відкриття 2-го шляхетного пансіону при 1-й Київській гімназії (1836 р.) з’ясовано позицію ради з даного питання, порядок ухвалення і виконання її рішень. Члени ради при попечителі Київського навчального округу після детального аналізу стану справ вже діючого шляхетного пансіону при 1-й Київській гімназії дійшли висновку про необхідність відкриття ще одного пансіону, схвалили розроблений для нього попечителем навчального округу штат, висловили пропозиції щодо джерел фінансування його початкового облаштування. Установлено, що думка ради при попечителі Київського навчального округу щодо відкриття 2-го шляхетного пансіону при 1-й Київській гімназії була врахована Міністерством народної освіти при ухваленні остаточного рішення. Based on regulatory and archival documents analysis, the article considers the problem-solving experience when opening noble gymnasiums’ boarding schools in the Kiev educational district curator’s council activities. The Council’s position on this issue, the procedure for making and executing its decisions are clarified on the example of opening the second boarding school at the first Kiev gymnasium in 1836. Thoroughly analysing the state of affairs of the already-performing noble boarding school at the first Kiev gymnasium, Kiev educational district curator’s council members came to the conclusion that one more boarding school opening was necessary. They either approved of the staff developed by the educational district curator, and made proposals on sources of its initial arrangement funding. It is established that the opinion of Kiev educational district curator’s council regarding the second noble boarding school opening at the first Kyiv gymnasium was taken into account by the Ministry of public education when making the final decision.
- ДокументКафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи: минуле і сучасність(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Зеленська, Л. Д.; Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Вакуленко, Т. С.; Васильєва, С. О.; Кін, О. М.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.У науково-інформаційному виданні висвітлюються віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, місце й роль кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в його структурі. Уперше подається генеза кафедри від часу заснування до сьогодення, характеристика особового складу, опис життєвого й творчого шляху її завідувачів. Розкриваються завдання, зміст і напрями діяльності кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в сучасних умовах, здобутки й напрацювання її професорсько-викладацького складу та чинних наукових шкіл. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The scientific and information publication covers the milestones of formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the place and role of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher school in its structure. For the first time the genesis of the department from the time of its foundation to the present, the characteristics of the staff, the description of the life and creative path of its and creative way of its heads. The tasks, content and directions of the department's activity are revealed general pedagogy and pedagogy of higher education in modern conditions, achievements and achievements of its teaching staff and existing scientific schools. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduate students, students – all those who interested in the formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументКОНТЕНТ-АНАЛІЗ «ЦИРКУЛЯРА ПО ХАРКІВСЬКОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ОКРУГУ» ЯК ДЖЕРЕЛА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ ПРИ ПОПЕЧИТЕЛІ ХАРКІВСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО ОКРУГУ(Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, 2020-10-21) Балацинова, А. Д.У публікації розглянуто офіційне видання управління навчального округу – «Циркуляр по Харківському навчальному округу». На його сторінках публікувалися урядові постанови з питань народної освіти, розпорядження Міністерства народної освіти і попечителя Харківського навчального округу, відомості про підвищення «по службі» й до чину особового складу закладів освіти округу, призначення пенсій, списки навчальної літератури для вчителів та учнів тощо. У додатках до окремих номерів друкували витяги з протоколів засідань ради при попечителі навчального округу, рецензії на навчальні видання, правила випускних іспитів для учнів гімназій, навчальні програми та інші матеріали. The publication deals with the official publication of the of the educational district administration – "Circular on the Kharkiv Educational District". On its pages published government decrees on public education, orders of the of the Ministry of Public Education and the trustee of the Kharkiv educational district, information on promotions and ranks of the personnel of educational institutions of the district. educational institutions of the district, pensions, lists of educational literature for teachers and students, etc. and students, etc. In the appendices to individual issues, excerpts from the minutes of the board of trustees of the educational district, reviews of educational publications, rules for final exams for high school students, curricula, and other materials.
- ДокументМетодичні вказівки до семінарських занять та самостійного вивчення дисципліни «Супервізія і коучинг в освіті»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Зеленська, Л. Д.; Балацинова, А. Д.Методичні вказівки покликані допомогти здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти набути компетентностей і досягти програмних результатів навчання за освітньо-професійною програмою «Освітологія» у процесі вивчення навчальної дисципліни «Супервізія і коучинг в освіті». Вони містять програму навчальної дисципліни, теми і плани семінарських занять, завдання та зміст самостійної роботи і вимоги до звіту про їх виконання, критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів, бланки самооцінювання і взаємооцінювання групової роботи, питання до підсумкового контролю, рекомендовану літературу (базову, допоміжну), перелік інформаційних ресурсів, глосарій. Methodological guidelines are designed to help the students of the second (master’s) level of higher education to acquire competencies and achieve learning objectives of the educational and professional program “Osvitologiya” in the process of studying the educational discipline “Supervision and Coaching in Education”. They contain the program of the academic discipline, topics and plans of seminar classes, tasks and content of independent work and requirements for a report on their implementation, criteria for evaluating the educational achievements of the applicants, forms for self-evaluation and mutual evaluation of group work, questions for the final control, recommended literature (basic, auxiliary), list of information resources, glossary.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументНа скрижалях історії Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гриньов, В. Й.; Дейніченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Калашникова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лозова, В. І.; Лупаренко, С. Є.; Пасько, Л. Б.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.У документально-художньому виданні висвітлено віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Подано біографії й світлини очільників одного з найстаріших педагогічних вишів України. Охарактеризовано адміністративний, науковий, викладацький, громадсько-просвітницький напрями діяльності ректорського корпусу Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди в різні історичні епохи, здобутки й напрацювання в царині розбудови вищої педагогічної освіти в Україні. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The documentary and artistic publication highlights the milestones of the formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The biographies and photographs of of the heads of one of the oldest pedagogical universities in Ukraine. The administrative, scientific, teaching, public and educational activities of the rector's corps are described. of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in different historical epochs, achievements and developments in the field of higher pedagogical education in Ukraine. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, students – all those who are interested in formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументНАВЧАЛЬНІ ОКРУГИ У ФРАНЦІЇ: ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Балацинова, А. Д.У тезах розглянуто історію створення навчальних округів (академій) у Франції як адміністративних одиниць у структурі державного управління системою освіти; охарактеризовано повноваження керівних органів академії на початку ХІХ століття і на сучасному етапі. The article is dedicated to the history of establishment of the educational districts (academies) in France as they were administrative units in the structure of state management of education. The powers of the governing bodies of an academy at the beginning of the 19th century and at the current time have been characterized.
- ДокументПідготовка студентів до організаційно-виховної практики у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015) Балацинова, А. Д.У статті розкриваються форми та зміст підготовки студентів ІІІ курсу Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди до організаційно-виховної практики у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. Підготовка розглядається як засвоєння студентами знань, формування в них умінь і навичок, необхідних для вирішення завдань організаційно-виховної практики. В університеті вона здійснюється у таких формах:вивчення модуля «Педагогічна майстерність учителя в організації та проведенні виховної роботи в школі» з курсу «Основи педагогічної майстерності»; навчання на триденному зборі-семінарі, який проводиться кафедрою загальної педагогіки та педагогіки вищої школи спільно з відділом практик університету; участь студентів у роботі настановчої конференції з питань організаційно-виховної практики. Зміст підготовки студентів до практичної діяльності в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку передбачає ознайомлення їх зі специфікою виховної роботи в період канікул, літнього відпочинку дітей; підходами до планування виховної роботи в тимчасовому дитячому колективі; організацією праці вожатого; психолого-педагогічними основами роботи з різними категоріями дітей; методикою організації та проведення різноманітних виховних заходів, ігор тощо. В статье раскрываются формы и содержание подготовки студентов III курса Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды к организационно-воспитательной практике в детских заведениях оздоровления и отдыха. Подготовка рассматривается как усвоение студентами знаний, формирование у них умений и навыков, необходимых для решения задач организационно-воспитательной практики. В университете она осуществляется в таких формах: изучение модуля «Педагогическое мастерство учителя в организации и проведении воспитательной работы в школе» в курсе «Основы педагогического мастерства»; обучение на трехдневном сборе-семинаре, который проводится кафедрой общей педагогики и педагогики высшей школы совместно с отделом практик университета; участие студентов в работе установочной конференции по вопросам организационно-воспитательной практики. Содержание подготовки студентов к практической деятельности в детских заведениях оздоровления и отдыха предусматривает ознакомление их со спецификой воспитательной работы в период каникул, летнего отдыха детей; подходами к планированию воспитательной работы во временном детском коллективе; организацией труда вожатого; психолого-педагогическими основами работы с различными категориями детей; методикой организации и проведения различных воспитательных мероприятий, игр и т.п. The article deals with the forms and essence of training of the H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University 3rd year students for the organizational and educational internship in the child facilities of recreation and recuperation. Training is seen as mastering the knowledge, formation of abilities and skills required to meet the challenges of organizational and educational internship. The system of training for internship in the child facilities of recreation and recuperation during the summer period created in the University manifests itself in the following forms: study of module «Pedagogical skills of a teacher in the organization and conducting of educational activities in the school» in the «Basics of pedagogical skills» course; training in the three-days long seminar meeting organized by the Chair of General Pedagogics and Pedagogics of the Higher School together with the Internship Office of the University; participation in the prescriptive conference on the organizational and educational internship. Program of the seminar meeting includes familiarizing students with specific features of educational activities during vacations, summer recreations; with approaches to the planning of educational activities in the temporary children’s collective; organization of camp counselor’s work; psychological and pedagogical fundamentals of activities with different categories of children; methods of organization and conducting of various educational activities, games etc.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ Й РОЗВИТОК ТЕСТОЛОГІЇ ЯК НАУКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Балацинова, А. Д.; Зеленська, К. Р.У тезах розкрито віхи становлення й розвитку тестології у світовій і вітчизняній теорії та практиці. Простежено розвиток ідеї використання тестів для вимірювання рівня навчальних досягнень учнів і студентів. Визначено чинники, що гальмували процес запровадження тестів у практику вітчизняного шкільництва. The stages of formation and development of testology in the world and national theory and practice have been revealed in the paper. The development of the idea of using tests for assessment of the level of students’ educational achievements has been characterized. The factors that slowed the process of introducing tests into practice of national schooling have been determined.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ КОНТЕНТ-АНАЛІЗУ В ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Зеленська, Л. Д.; Балацинова, А. Д.У статті акцентовано увагу на важливості проведення історико-педагогічних досліджень для більш глибокого пізнання особливостей і проблем сучасної освіти, прогнозування її подальшого розвитку. Доведено доцільність нового формату розроблення історико-педагогічних проблем, який ґрунтується на засадах герменевтики, використанні різних методів інтерпретації текстів, зокрема методу контент-аналізу. Зважаючи на це, автори ставлять за мету розкрити особливості організації та напрями застосування контент-аналізу в історико-педагогічних дослідженнях. Вивчення підходів науковців до тлумачення поняття контент-аналіз дозволив розглядати його як метод якісно-кількісного аналізу змісту документа, за допомогою якого можливе більш глибоке осягнення позатекстової реальності. Контент-аналіз застосовують до різних видів матеріальних носіїв інформації – книг, журналів, газет, фонограм, аудіо- і відеозаписів, фотографій, листів, діловодної документації, відомчих документів, які є продуктом діяльності людини. Він має множинність варіацій (кількісний, якісний, комп’ютерний) залежно від методики його проведення. Типовий (класичний) контент-аналіз передбачає такі етапи застосування: відбір змістових одиниць, класифікація, операціоналізація (пробне кодування), кодування, квантифікація тексту. З’ясовано, що метод контент-аналізу набув поширення в психолого-педагогічних дослідженнях. У статті наведено приклади його застосування за такими напрями: виявлення мотивів, інтересів, ціннісних орієнтацій різних груп населення; обґрунтування актуальності теми й перспективності наукових розвідок у цьому напрямі; з’ясування суті базових понять педагогіки як науки; вивчення особливостей реципієнтів через зміст їхніх повідомлень, продуктів життєдіяльності тощо. Акцентовано увагу на тому, що серед істориків педагогіки він є менш затребуваним. Утім поширення математичних методів в історико-педагогічних дослідженнях, потреба в об’єктивній інтерпретації писемних (текстових) джерел на основі стандартизованих процедур спонукає до більш широкого його впровадження. У статті визначено вимоги до застосування контент-аналізу в історико-педагогічних дослідженнях, схарактеризовано етапи його організації й проведення, наведено напрями застосування (отримання відомостей про особливості державної освітньої політики і специфіку її регіонального компонента, про зміст, організаційні форми та методи навчання, про взаємовідносини між педагогами і вихованцями в різні історичні періоди, про біографію педагогічних персоналій, виявлення залежності між різними соціальними й життєвими позиціями авторів наукових праць з окремих педагогічних проблем, специфіки їхніх педагогічних ідей і концепцій тощо), а також приклади апробації дослідниками. В статье акцентировано внимание на важности проведения историко-педагогических исследований для более глубокого познания особенностей и проблем современного образования, прогнозирования дальнейшего развития. Доказана целесообразность нового формата разработки историко-педагогических проблем, основанного на принципах герменевтики, использовании различных методов интерпретации текстов, в частности метода контент-анализа. Авторы ставят целью раскрыть особенности организации и направления применения контент-анализа в историко-педагогических исследованиях. Изучение подходов ученых к толкованию понятия контент-анализа позволило рассматривать его как метод качественно-количественного анализа содержания документа, с помощью которого возможно более глубокое постижение позатекстовои реальности. Контент-анализ применяют к различным видам материальных носителей информации - книг, журналов, газет, фонограмм, аудио- и видеозаписей, фотографий, писем, делопроизводственной документации, ведомственных документов, которые являются продуктом деятельности человека. Он имеет множественность вариаций (количественный, качественный, компьютерный) в зависимости от методики его проведения. Типичный (классический) контент-анализ предусматривает следующие этапы применения: отбор содержательных единиц, классификация, операционализация (пробное кодирование), кодирование, квантификация текста. Установлено, что метод контент-анализа получил распространение в психолого-педагогических исследованиях. В статье приведены примеры его применения по следующим направлениям: выявление мотивов, интересов, ценностных ориентаций различных групп населения; обоснование актуальности темы и перспективности научных исследований в этом направлении; выяснение сути базовых понятий педагогики как науки; изучение особенностей реципиентов через содержание их сообщений, продуктов жизнедеятельности и тому подобное. Акцентировано внимание на том, что среди историков педагогики он менее востребованный. Впрочем распространение математических методов в историко-педагогических исследованиях, потребность в объективной интерпретации письменных (текстовых) источников на основе стандартизированных процедур побуждает к более широкому его внедрению. В статье определены требования к применению контент-анализа в историко-педагогических исследованиях, охарактеризованы этапы его организации и проведения, приведены направления применения (получение сведений об особенностях государственной образовательной политики и специфику ее регионального компонента, о содержании, организационных форах и методах обучения, о взаимоотношениях между педагогами и воспитанниками в разные исторические периоды, о биографии педагогических персоналий, выявление зависимости между различными социальными и жизненными позициями авторов научных трудов по отдельным педагогических проблем, специфики их педагогических идей и концепций т. д.), а также примеры апробации исследователями. The article highlights importance of the historical pedagogical research for the deeper understanding of features and problems of the contemporary education and prediction of its subsequent development. It substantiates feasibility of a new format for the development of historical pedagogical problems based on the foundations of hermeneutics, application of different methods of textual interpretation, including content analysis. Considering this, the authors aim to cover specifics of the content analysis organizations and its uses in the historical pedagogical studies. Research of the scientists’ approaches to the definition of content analysis allowed them to treat I as a method of qualitative and quantitative analysis of the document’s contents, allowing for the deeper understanding of its extra-textual reality. Content analysis is applied to different physical data storages produced by people – books, magazines, newspapers, phonograms, audio and video recordings, photos, letters, records, journals of meetings, official documents. It varies depending on methods employed (quantitative, qualitative, computer analysis). Typical (classic) content analysis includes following stages: identification of the coding units, classification, operationalization (sample coding), coding, and quantification of the text. It was established, that content analysis method is widely applied in the psychological pedagogical research. The article provides examples of its application in the following spheres: study of motives, interests, core values of different population groups; support for rationale of the topic and prospects of the studies in this direction; establishment of the nature of basic concepts of pedagogy as science; study of the features of recipients through their messages, products etc. The article highlights that the historians of pedagogics use this method less frequently. However, spread of the mathematical methods in the historical pedagogical studies, need for objective interpretation of the written (textual) sources based on the standardized procedures calls for its wider implementation. The article defines requirements to the application of content analysis in the historical pedagogical research, defines stages of its setup and conduct, its uses (study of features of the national educational policies and their regional specifics; organizational forms and methods of teaching; relations between pedagogues and students on different historical stages; biographies of pedagogical persons; relations between social status and attitudes of the authors writing on particular pedagogical problems, specifics of their pedagogical ideas and conceptions etc.) together with the examples of this method’s appraisal by the researches.
- ДокументУСТАНОВЛЕННЯ РІВНЯ МІНІМАЛЬНО ПІДГОТОВЛЕНОГО АБІТУРІЄНТА ЯК КЛЮЧОВИЙ ЕТАП ВИЗНАЧЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ (З ДОСВІДУ ХАРКІВСЬКОГО РЕГІОНАЛЬНОГО ЦЕНТРУ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Балацинова, А. Д.; Святокум, О. Є.У тезах розкрито процедуру визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО); презентовано результати роботи експертної групи з історії України при Харківському регіональному центрі оцінювання якості освіти (ХРЦОЯО) щодо визначення рівня мінімально підготовленого абітурієнта; акцентовано увагу на шляхах використання досвіду визначення результатів ЗНО для покращення якості освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи. The article deals with the procedures of the determination of results of the External Independent Testing (EIT). It presents conclusions of the expert group on Ukrainian history in the Kharkiv Regional Center for Educational Quality Assessment (KhRCEQ) on determining the level of an enrollee with minimal preparedness. The article focuses attention on the ways to apply practices of the determination of results of the EIT for the improvement of education quality within the framework of New Ukrainian School Concept implementation.
- ДокументІгнатій Петрович Козачинський – член ради при попечителі Київського навчального округу з управління фундушевими справами(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди ; Мітра, 2021-03-31) Балацинова, А. Д.У публікації охарактеризовано діяльність члена ради при попечителі Київського навчального округу з управління фундушевими справами І. Козачинського. Установлено, що завдяки його багаторічній та старанній службі на цій посаді було впорядковано документацію з питань фундушів, забезпечено їх якісним захистом у судах, збільшено капітали закладів освіти округу тощо. В публикации охарактеризована деятельность члена совета при попечителе Киевского учебного округа по управлению фундушевимы делами И. Козачинского. Установлено, что благодаря его многолетней и усердной службе на этом посту было упорядочено документацию по фундушев, обеспечено их качественную защиту в судах, увеличено капиталы учебных заведений округа и тому подобное. The activity of I. Kozachynskyi, a board member of Curator’s Council at the Kyiv Educational District for fund management has been described in the abstract. It is established that due to his long-term and diligent service in that position, the documentation on fundraising issues was systematized, their quality court protection was ensured, the capital of district educational institutions was increased, etc.