Перегляд за Автор "Андрієвська, В."
Зараз показано 1 - 20 з 37
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSTEM ПРОЄКТ З РОЗВИТКУ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Мар’єнко, А.; Андрієвська, В.У статті розглянуто упровадження STEM проєктів. Одним із цікавих для здобувачів базової середньої освіти фінансових проєктів є STEM проєкт з дизайну оформлення власної кімнати. Така тема може викликати особисту зацікавленість учнів, що пов’язано з тим, що саме у підлітковому віці починають відбуватись певні зміни в характері дитини, її захопленнях та світогляді. Реалізація зазначеного STEM проєкту надає змоги ознайомити здобувачів освіти з різними підходами в управлінні особистими фінансам, оскільки ретельне планування запланованих витрат на дизайн оформлення власної кімнати передбачає, у першу чергу, опанування навичок ведення особистого бюджетування. The article discusses the implementation of STEM projects. One of the financial projects interesting for students of basic secondary education is the STEM project on the design of their own room. Such a topic can arouse the personal interest of students, which is due to the fact that it is during adolescence that certain changes begin to occur in the child's character, hobbies and worldview. The implementation of the mentioned STEM project provides an opportunity to acquaint students with various approaches to managing personal finances, since careful planning of planned expenses for the design of one's own room involves, first of all, mastering the skills of personal budgeting.
- ДокументSTEM ПРОЄКТ “НАУКА СНУ”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Сергєєва, Д.; Андрієвська, В.У статті досліджено STEM-проєкт “Наука сну”, який орієнтовано на ознайомлення здобувачів освіти з наукою про сон (фізіологія сну, вплив “правильного” сну на якість життя). На основі проведених досліджень (“механізм” сну; фізіологічні основи сну; вплив “правильного” сну на гормональний баланс, мозкову активність тощо) здобувачі освіти повинні сформулювати персональні рекомендації щодо здорового сну. The article examines the STEM project "Sleep Science", which is aimed at familiarizing students with the science of sleep (physiology of sleep, the influence of "correct" sleep on the quality of life). Based on the conducted research ("mechanism" of sleep; physiological basis of sleep; influence of "correct" sleep on hormonal balance, brain activity, etc.), students should formulate personal recommendations for healthy sleep.
- ДокументSTEM ПРОЄКТ “РОЗУМНИЙ СОН”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Клокова, К.; Андрієвська, В.У статті розглянуто STEM-проєкт “Розумний сон”. Навчальна мета проєкту – актуалізація знань учнів про сон, його вплив на здоров'я людини та її продуктивність протягом доби; формування культури здорового сну. На уроках інформатики передбачено опанування учнями функціоналу мобільних додатків для дослідження сну, зокрема, мобільних додатків для iOS (Pillow) та Android (Sleep as Android: Цикл сну). Використання таких спеціалізованих додатків надає змоги також провести деталізований аналіз персональних даних сну на уроках математики (статистика про тривалість та якість сну подана у вигляді графіку). Зібрана інформація стає основою для врегулювання учнями власного сну і визначення найкомфортніших умов для його покращення (час, атмосфера, регулярність тощо). The article discusses the STEM project "Smart Sleep". The educational goal of the project is to update students' knowledge about sleep, its impact on human health and productivity during the day; formation of a culture of healthy sleep. In informatics lessons, students are expected to master the functionality of mobile applications for sleep research, in particular, mobile applications for iOS (Pillow) and Android (Sleep as Android: Sleep cycle). The use of such specialized applications also makes it possible to carry out a detailed analysis of personal sleep data in mathematics lessons (statistics on the duration and quality of sleep are presented in the form of a graph). The collected information becomes the basis for students to regulate their own sleep and determine the most comfortable conditions for its improvement (time, atmosphere, regularity, etc.).
- ДокументSTEM-ПРОЄКТ “БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ У СУЧАСНОМУ СВІТІ”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дяченко, М.; Андрієвська, В.У тезах розглянуто STEM-проєкт “Безпека і здоров'я людини у сучасному світі”. Навчальна мета проєкту – поглиблення поінформованості здобувачів освіти про вплив нафтопродуктів на здоров’я людини і навколишнє середовище; формування уявлень про фактори ризику, пов'язані з використанням нафтопродуктів у повсякденному житті (побут, косметичні засоби); формування умінь свідомо турбуватись про особисте здоров’я і безпеку. Під час реалізації проєкту планується ознайомлення здобувачів з різними ресурсами і мобільними додатками, які надають змоги перевіряти інгредієнти побутових товарів на вміст шкідливих речовин, зокрема, “Safecosmetics” (https://www.safecosmetics.org/chemicals/); “Madesafe” (https://madesafe.org/); “Safetymakeup” (https://safetymakeup.com.ua/#google_vignette) тощо. The thesis examines the STEM project "Safety and human health in the modern world". The educational goal of the project is to deepen the awareness of education seekers about the impact of petroleum products on human health and the environment; formation of ideas about risk factors associated with the use of oil products in everyday life (household, cosmetics); formation of skills to consciously worry about personal health and safety. During the implementation of the project, it is planned to acquaint applicants with various resources and mobile applications that provide the opportunity to check the ingredients of household products for the content of harmful substances, in particular, "Safecosmetics" (https://www. safecosmetics.org/chemicals/); “Madesafe” (https://madesafe.org/); "Safetymakeup" (https://safetymakeup.com.ua/#google_vignette) etc.
- ДокументSTEАM-ПРОЄКТ ЗІ ЗБЕРЕЖЕННЯ І ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛІНАРНОЇ ТРАДИЦІЇ «УКРАЇНСЬКА КУХНЯ З РІЗНИХ БОКІВ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Бондаренко, Д.; Андрієвська, В.Статтія присвячена розробці STEAM проєкту зі збереження і популяризації української кулінарної традиції — «Українська кухня з різних боків». У ході реалізації проєкту здобувачі освіти досліджують історичні події, що вплинули на формування українських кулінарних традицій; ознайомлюються з найдавнішими рецептами української кухні; з’ясовують походження кулінарних назв і багато іншого. The article is devoted to the development of the STEAM project for the preservation and popularization of the Ukrainian culinary tradition - "Ukrainian cuisine from different angles". During the implementation of the project, students study historical events that influenced the formation of Ukrainian culinary traditions; get acquainted with the oldest recipes of Ukrainian cuisine; find out the origin of culinary names and much more.
- ДокументSTEАM-ПРОЄКТ “ГЕОМЕТРІЯ ЖИТТЯ”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Анісінкова, Н.; Андрієвська, В.У статті розглянуто STEАM проєкт “Геометрія життя”. Цінність реалізації STEАM проєкту “Геометрія життя” в початковій школі полягає в можливості цікаво розширити представлення дитини щодо навколишнього світу, який її оточує від народження. Зауважено, що в межах STEАM проєкту “Геометрія життя” передбачено активне використання цифрових технологій задля посилення залученості молодших школярів до практичного ознайомлення з геометричним фігурами та їх властивостями. У нагоді можуть стати різні мобільні додатки з доповненою реальністю, зокрема, “CleverBooks Geometry”. Виконуючи дії з віртуальними геометричним об'єктами, дитина молодшого шкільного віку в цікавій, ігровій формі навчається, зокрема, визначати величину об'єкту, його форму і на основі таких дій в учнів успішно формуються певні геометричні узагальнення. The STEAM project "Geometry of Life" is considered in the article. The value of the STEAM implementation of the "Geometry of Life" project in elementary school is the opportunity to interestingly expand the child's understanding of the world around him from birth. It is noted that within the framework of the STEAM project "Geometry of Life" active use of digital technologies is provided to increase the involvement of younger schoolchildren in practical familiarization with geometric shapes and their properties. Various mobile applications with augmented reality can come in handy, in particular, "CleverBooks Geometry". Performing actions with virtual geometric objects, a child of primary school age in an interesting, playful way learns, in particular, to determine the size of an object, its shape, and based on such actions, students successfully form certain geometric generalizations.
- ДокументБЕЗПЕРЕРВНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПЕДАГОГА В СИСТЕМІ ФОРМАЛЬНОЇ, НЕФОРМАЛЬНОЇ ТА ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Белевець, О.; Андрієвська, В.Статтю присвячено проблемі безперервного професійного розвитку педагога в системі формальної, неформальної та інформальної освіти. Уточнено, що цифровізація освіти стала впливовим фактором поширення Концепції «Освіта упродовж життя», цінність якої полягає у забезпеченні кожного педагога здатністю до безперервного професійного розвитку. Висвітлено відмінності, уточнено переваги і недоліки професійного розвитку педагога в системі формальної, неформальної та інформальної освіти. Показано зміни у професійному розвитку педагогів, які відбуваються сьогодні, в умовах широкої цифровізації освіти. Уточнено підстави для присвоєння педагогу професійних та присудження часткових освітніх кваліфікацій. The article is devoted to the problem of continuous professional development of a teacher in the system of formal, informal and informal education. It is clarified that the digitalization of education is an influential factor in the spread of the "Lifelong Education" Concept, the social significance of which is to provide every teacher with the ability for continuous professional development. The differences are highlighted, the advantages and disadvantages of the teacher's professional development in the system of formal, informal and informal education are clarified. The changes in the professional development of teachers, which are taking place today, in the conditions of widespread digitization of education, are shown. The grounds for assigning professional and partial educational qualifications to a teacher have been specified.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Хомутова, Г.; Андрієвська, В.У статті обґрунтовано доцільність наскрізного використання цифрових технологій в сучасній початковій школі. Показано, що сьогодні в початкову школу прийшли абсолютно нові за типом мислення здобувачі освіти — покоління Альфа. Уточнено, що знання особливостей розвитку представників окремих поколінь надає змоги якнайкраще впливати на підходи, зокрема, до організації освітнього процесу. Звертається увага, що поширення і доступність цифрових технологій зумовлює необхідність вибору нового стилю навчання учнів покоління Альфа, зокрема, наскрізне використання цифрових технологій в сучасній початковій школі. The article substantiates the expediency of the end-to-end use of digital technologies in a modern primary school. It is shown that today in elementary school students with a completely new way of thinking have come to the school - the Alpha generation. It is specified that knowledge of the peculiarities of the development of representatives of certain generations provides the opportunity to best influence approaches, in particular, to the organization of the educational process. Attention is drawn to the fact that the spread and availability of digital technologies necessitates the choice of a new learning style for students of the Alpha generation, in particular, the thorough use of digital technologies in modern elementary schools.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОЗРІЗІ РЕАЛІЗАЦІЇ STEАM ОСВІТИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Андрієвська, В.; Просяник, Н.; Романюк, І.У статті проаналізовано використання цифрових технологій у практиці початкового навчання. Одним із шляхів у вирішені означеної проблеми є упровадження STEАM освіти, оскільки такий підхід уможливлює успішне використання цифрових технологій молодшими школярами у безпосередньому зв’язку зі змістом їх освітньої діяльності, процесом її виконання й подальшим використанням набутих результатів як у навчальній, так і в соціальній практиці. The article analyzes the use of digital technologies in the practice of primary education. One of the ways to solve this problem is the implementation of STEAM education, since this approach enables the successful use of digital technologies by younger schoolchildren in direct connection with the content of their educational activities, the process of its implementation and the further use of the acquired results in both educational and social practice.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Андрієвська, В.; Щебликін, Д.У статті проаналізовано використання ІКТ у професійній діяльності сучасного вчителя початкової школи, що охоплює різні напрями. Одним з найбільш звичних на сьогодні напрямів є підтримка онлайн взаємодії між учасниками освітнього процесу. У цьому контексті зазначено, що підтримці доцільної взаємодії з учнями молодшого шкільного віку сприяє використання знакової символіки, зокрема, емодзі, що надає змоги якнайповніше передати емоції, почуття та інші поняття. Для створення емодзі у нагоді можуть стати такі цифрові ресурси як, зокрема: “Emoji Kitchen”, “MakeEmoji”, “Bitmoji”. Ресурси є безкоштовними, легкими у використанні та надають змоги миттєво створювати різні персоналізовані емодзі. Зауважено, що використання емодзі вчителем початкової школи надає змоги представити учням повний спектр норм і правил соціальної взаємодії. Водночас і учні мають змогу використовувати емодзі, зокрема, для показу власних емоцій в різних ситуаціях, як освітнього, так і соціального характеру. The article analyzes the use of ICT in the professional activity of a modern primary school teacher, covering various areas. One of the most common directions today is the support of online interaction between the participants of the educational process. In this context, it is stated that the use of iconic symbols, in particular, emojis, which make it possible to convey emotions, feelings and other concepts as fully as possible, contributes to the support of appropriate interaction with students of primary school age. To create emoji, such digital resources as, in particular: “Emoji Kitchen”, “MakeEmoji”, “Bitmoji” can be useful. The resources are free, easy to use, and allow you to create a variety of personalized emojis instantly. It was noted that the use of emoji by a primary school teacher provides an opportunity to present students with a full range of norms and rules of social interaction. At the same time, students can use emojis, in particular, to show their own emotions in various situations, both educational and social.
- ДокументДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВОГО РЕСУРСУ CANVA У НАВЧАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Андрієвська, В.; Хомутова, Г.У тезах розглянуто дидактичний потенціал використання ресурсу Canva у навчанні молодших школярів. Розкрито переваги використання Canva учнями початкової школи. Уточнено, що створення учнями цифрових публікацій за допомогою ресурсу Canva надає змоги привнести ігрову компоненту в загальну структуру уроку. The thesis examines the didactic potential of using the Canva resource in teaching junior high school students. The benefits of using Canva by elementary school students are revealed. It is clarified that the creation of digital publications by students using the Canva resource provides an opportunity to introduce a game component into the overall structure of the lesson.
- ДокументДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МЕРЕЖНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Андрієвська, В.; Єрьоменко, Т.У тезах розкрито дидактичний потенціал мережних технологій. Показано, що цінним є використання мережних технологій відкритої освіти, що уможливлює доступність і безперервність освіти. The theses revealed the didactic potential of network technologies. It is shown that the use of network technologies of open education is valuable, which enables accessibility and continuity of education.
- ДокументДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МЕРЕЖНОЇ ПЛАТФОРМИ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ CANVA(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Андрієвська, В.; Єрьоменко, Т.Статтю присвячено дослідженню проблеми використання дидактичного потенціалу мережної платформи графічного дизайну Сanva. Висвітлено функціональні можливості платформи: потужна добірка якісних шаблонів, вбудований професійний дизайн освітнього контенту, додатки Сanva на основі штучного інтелекту. Показано переваги використання платформи Сanva щодо створення дидактичних матеріалів із відеосупроводом. Уточнено можливості Сanva щодо організації спільної роботи школярів в межах віртуальних класів. Наведено приклади використання мережної платформи графічного дизайну Сanva в навчальному процесі. The article is devoted to the study of the problem of using the didactic potential of the Canva graphic design network platform. Functional capabilities of the platform are highlighted: a powerful selection of quality templates, built-in professional design of educational content, Sanva applications based on artificial intelligence. The advantages of using the Canva platform for creating didactic materials with video support are shown. Canva's possibilities for organizing the joint work of schoolchildren within virtual classes have been specified. Examples of the use of the Canva graphic design network platform in the educational process are given.
- ДокументКомп’ютерне моделювання як метод наукового пізнання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Ямпольский, В.; Андрієвська, В.В статті розглянуто комп'ютерне моделювання, яке відкриває широкі можливості для усвідомлення зв'язку цифрових технологій на лише з системою шкільних дисциплін, а й з реальним цифровізованим життям. Комп'ютерні моделі використовуються для демонстрації різних явищ, процесів. Дослідження таких моделей об'єктів, процесів і явищ надає змоги не тільки освоїти певний навчальний матеріал, а й опанувати вміння ставити проблемні запитання, прогнозувати результати дослідження, використовувати новітні засоби ІКТ для проведення обчислювальних експериментів. The article considers computer modeling, which opens up wide opportunities for understanding the connection of digital technologies not only with the system of school disciplines, but also with real digitalized life. Computer models are used for demonstration of various phenomena and processes. The study of such models of objects, processes and phenomena allows not only to master certain educational material, but also master the ability to ask problematic questions, predict the results of research, use the latest ICT tools to conduct computational experiments.
- ДокументКурс "Цифрова та медіаграмотність" у ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Шинкарьова, Д.; Андрієвська, В.В статті розглянуто цифрові медіа, які відіграють вирішальну роль у створенні та поширенні інформації, а отже важливо розуміти їх всеохоплючий вплив на становлення підростаючого покоління, як найбільш незахищеного в медіапросторі. Актуальною стає проблема формування в особисті культури сприймання та створення медіаконтенту упродовж усього періоду навчання. The article discusses digital media, which play a crucial role in creation and dissemination of information, and therefore it is important to understand their comprehensive impact on the formation of the younger generation, as the most unprotected in the media space. The problem of forming in personal culture of perception and creation of media content throughout the the entire period of study.
- ДокументОГЛЯД ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Андрієвська, В.; Лементаренко, М.У тезах здійснено огляд електронних ресурсів для реалізації методу проєктів на уроках інформатики. Показано, що метод проєктів є одним із перспективних у набутті здобувачами освіти досвіду вирішення реальних проблем та прийняття зважених рішень. The thesis reviews electronic resources for implementing the project method in computer science classes. It is shown that the project method is one of the most promising ways for students to gain experience in solving real problems and making informed decisions.
- ДокументОГЛЯД МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ ДЛЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Піх, Я.; Андрієвська, В.У статті представлено огляд мобільних додатків для навчання учнів початкової школи. Уточнено дидактичні можливості мобільних додатків. Наведено приклади. The article presents an overview of mobile applications for teaching elementary school students. The didactic capabilities of mobile applications have been clarified. Examples are given.
- ДокументОГЛЯД ЦИФРОВОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ «ЗАСОБИ ЦИФРОВОЇ ПІДГОТОВКИ» ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Андрієвська, В.; Шкуть, А.Метою викладання навчальної дисципліни «Засоби цифрової підготовки» є опанування майбутніми вчителями інформатики основ та загальних дидактичних можливостей новітніх цифрових технологій; формування умінь застосовувати цифровий інструментарій для організації освітнього процесу та реалізації окремих його складових. Зазначено, що запровадження курсу «Засоби цифрової підготовки» у систему підготовки майбутніх учителів сприяє формуванню в них комплексу теоретичних знань і практичних умінь, потрібних для продуктивного використання цифрового інструментарію у подальшій професійній педагогічній діяльності. The purpose of teaching the educational discipline "Means of digital training" is for future computer science teachers to master the basics and general didactic capabilities of the latest digital technologies; formation of skills to use digital tools for organizing the educational process and implementing its individual components. It is noted that the introduction of the course "Means of digital training" in the training system of future teachers contributes to the formation in them of a complex of theoretical knowledge and practical skills, necessary for the productive use of digital tools in further professional pedagogical activity.
- ДокументОНЛАЙН РЕСУРСИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ STEАM ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Гурок, М.; Андрієвська, В.У публікації проаналізовано онлайн ресурси, які надають віртуальний інструментарій для проведення реальних експериментів, візуалізації та опрацювання їх результатів для підтримки STEАM освіти: “SimPop”, “Physics Simulations”, “PhET”, “The Scale of the Universe”, “Dinosaurpictures”, “Solar System Scope”, “Elements.wlonk.com”, “BioDigital.com”, “The Math Learning Center”, “Gizmos”. The publication analyzes online resources that provide a virtual toolkit for conducting real experiments, visualizing and processing their results to support STEAM education: "SimPop", "Physics Simulations", "PhET", "The Scale of the Universe", "Dinosaurpictures", “Solar System Scope”, “Elements.wlonk.com”, “BioDigital.com”, “The Math Learning Center”, “Gizmos”.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРОГРАМУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Хвіц, В.; Андрієвська, В.Статтю присвячено висвітленню питання організації самостійної роботи учнів базової середньої школи при вивченні програмування на прикладі розробки консольної гри Tetris. The article is devoted to highlighting the issue of organizing independent work of students of basic secondary school when learning programming using the example of the development of the Tetris console game.