Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки за Автор "Kostina, V. V."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументModel of professional competence of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils(Maria Curie-Sklodowska University, 2017) Kostina, V. V.The article describes the essence of the concept of “professional competence of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils”. The conditions that ensure its formation are determined, as are its components and a reference model of a professional competence of a specialist is constructed. The experience of determining the level of readiness (professional competence) of future specialists in the social sphere is analyzed and summarized. A system of criteria and indicators was developed to determine the level of readiness of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils, also selected are diagnostic methods for its measurement. У статті розкрито сутність поняття "професійна компетентність майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів". Визначено умови, що забезпечують її формування, складові компоненти та сконструйовано еталонну модель професійної компетентності фахівця. Проаналізовано та узагальнено досвід визначення рівня готовності (професійної компетентності) майбутніх фахівців соціальної сфери. Розроблено систему критеріїв та показників для визначення рівня готовності майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів, а також підібрано діагностичні методики для її вимірювання.
- ДокументPossibilities of Using Virtual Space as a Resource for Implementation of Social Initiatives(International Journal of Education and Science, 2021) Kostina, V. V.Background: The publication highlights the features of experimental research on the use of cyberspace as a resource for training future social workers to implement social initiatives on a voluntary basis during the risks associated with the spread of the Covid-19 pandemic. Possibilities of using virtual space in the social sphere are analyzed. Purpose: To determine the possibilities of using cyberspace for the implementation of social initiatives and training of social workers in the context of the spread of social risks. Materials and Methods: The study used methods of observation and oral questioning of higher education students, as well as content analysis of the activity of users of virtual space. Results: Important components of the professional characteristics of a modern social worker who provides social services in the context of the spread of social risks in modern society are identified. Emphasis is placed on the content characteristics of the created virtual space and the possibilities of its application in the social and educational activities of a social worker with various vulnerable groups (orphans and children deprived of parental care, people with special educational needs, single elderly and senior citizens, also young people in conflict with the law, families in difficult life circumstances, etc.). The need to take into account when creating an adaptive professional-oriented space features of different age and social characteristics of both recipients of social services and their providers significantly increases its socio-cultural capabilities and contributes to the preservation and strengthening (social, psychological and spiritual) components of the health of all actors who interact in this space. Conclusions: Provided are the results of the study of the impact of cyberspace on motivation of the interest of future specialists in the social field to carry out the relevant professional activity, as well as opportunities to ensure the development of their professional competence in this area of professional activity. Вступ: У публікації висвітлюються особливості експериментальних досліджень щодо використання кіберпростору як ресурсу для навчання майбутніх соціальних працівників до добровільної реалізації соціальних ініціатив під час ризиків, пов’язаних із поширенням пандемії COVID-19. Аналізуються можливості використання віртуального простору в соціальній сфері. Мета: Визначити можливості використання кіберпростору для реалізації соціальних ініціатив та навчання соціальних працівників у контексті поширення соціальних ризиків. Матеріали і Методи: У дослідженні використовувалися методи спостереження та усного опитування студентів закладів вищої освіти, а також контент-аналіз активності користувачів віртуального простору. Результати: Визначено важливі складові професійних характеристик сучасного соціального працівника, який надає соціальні послуги в контексті поширення соціальних ризиків у сучасному суспільстві. Наголошується на містових характеристиках створеного віртуального простору та можливостях його застосування у соціальній та освітній діяльності соціального працівника з різними вразливими групами (діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, люди з особливими освітніми потребами, одинокі люди похилого віку та пенсіонери, також молоді люди, що перебувають у конфлікті із законом, сім’ї, які опинилися у складних життєвих обставинах тощо). Необхідність врахування при створенні адаптивного професійно-орієнтованого простору особливостей різних вікових та соціальних особливостей, як одержувачів соціальних послуг, так і їх надавачів, значно збільшує свої соціокультурні можливості та сприяє збереженню та зміцненню (соціального, психологічного та духовного) компонентів здоров’я всіх суб’єктів, які взаємодіють у цьому просторі. Висновки: Надано результати дослідження впливу кіберпростору на мотивацію інтересу майбутніх фахівців у соціальній сфері до здійснення відповідної професійної діяльності, а також можливості забезпечити розвиток їх професійної компетентності у цій сфері професійної діяльності.
- ДокументPractical Training of Future Social Workers for Social Work with Children with Special Educational Needs in Various Social Institutions(International Journal of Education and Science (IJES), 2020) Kostina, V. V.The publication examines the problem of practical training of future social workers for social work with children with special educational needs in specialized social institutions. Based on the analysis of scientific literature and the standard of training of future specialists in the social field, the essence and content of their practical training and important special competencies for working with children with special educational needs have been determined. Educational and methodological support, implemented in the context of organizing a practice-oriented educational space for the training of future specialists in the social field on the bases of specialized institutions partnering with the institution of higher education, is presented. The results of a survey of higher education applicants are presented, which confirm the effectiveness of practical training of future social workers to work with children with special educational needs in specialized social institutions in the conditions of the created practice-oriented educational space. У публікації розглянуто проблему практичної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спеціалізованих соціальних інституціях. На основі аналізу наукової літератури та стандарту підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі визначено суть та зміст їхньої практичної підготовки та важливі спеціальні компетентності для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Представлено навчально-методичне забезпечення, що реалізовано в умовах організації практико-орієнтованого освітнього простору підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі на базах спеціалізованих інституцій партнерської з закладом вищої освіти мережі. Наведено результати опитування здобувачів вищої освіти, що підтверджують ефективність практичної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в спеціалізованих соціальних інституціях в умовах створеного практико-зорієнтованого освітнього простору.
- ДокументPreparation of Future Specialists of the Social Sphere for the Formation of a Healthy Lifestyle of Pupils in the Professionally-Directed Educational Environment(International Journal of Science Annals (IJES), 2019) Kostina, V. V.Preparing future social pedagogues and social workers for prevention activities with students in general and forming healthy lifestyles in particular is an important task of modern professional education of social specialists. The aim of the study: to determine the effectiveness of the impact of the developed scientific and methodological support of the process of training future specialists in the social sphere to form a healthy lifestyle of students on indicators of their personal and professional potential. Підготовка майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактичної діяльності зі студентами з формування здорового способу життя є важливим завданням сучасної професійної освіти соціальних спеціалістів. Мета дослідження: визначити ефективність впливу розробленого науково-методичного забезпечення процесу підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до формування здорового способу життя студентів на показники їх особистісно-професійного потенціалу.
- ДокументSYSTEM OF TRAINING OF FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES AND SOCIAL WORKERS TO PREVENT MALADJUSTMENT OF STUDENTS(Humanities and Natural Sciences University in Sandomierz, 2018) Kostina, V. V.The publication reveals the methodological aspects of designing a system of professional training of future social teachers and social workers for the prevention of student maladjustment: the system of principles and scientific approaches to the process of professional training of future specialists in the social sphere, which is the methodological basis of the author's concept of designing the pedagogical process, is substantiated; a conceptual model of the system of professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of student maladjustment was developed, reflecting its structure, the logic of the process, and the predicted result; the didactic conditions for the implementation of the developed system of professional training of future social teachers and social workers for the prevention of maladjustment of students and their necessary methodological support are defined. The significance and characteristics of the methodical potential of each of the elements of the complex of tools in the process of professional training of future social teachers and social workers for the corresponding type of activity are revealed. The results of the experimental verification of the developed educational and methodological support are presented, which allows, with the help of a complex of methodological influences, which provide for the formation of motivational, personal, cognitive and practical components of professional training, to form professional competence in students for the prevention of maladjustment of students in the following aspects: prevention of social orphanhood and refusal of children; prevention of addictive behavior of students; prevention of deviant (aggressive, conflictual, etc.) behavior; prevention of deviations in students with special needs; peculiarities of prevention in various social institutions. У публікації окреслено методологічні аспекти проєктування системи професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів: обґрунтовано систему принципів і наукових підходів до процесу професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, яка є методологічною основою авторської концепції проектування педагогічного процесу; розроблено концептуальну модель системи професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до роботи з профілактики дезадаптації учнів, що відображає її структуру, логіку процесу та прогнозований результат; визначено дидактичні умови реалізації розробленої системи професійної підготовки майбутніхсоціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів та їхнє необхідне методичне забезпечення. Розкрито значення та наведена характеристика методичного потенціалу кожного з елементів комплексу засобів у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до відповідного виду діяльності. Представлено результати експериментальної перевірки розробленого навчально-методичного забезпечення, яке дозволяє за допомогою комплексу методичних впливів, що передбачають формування мотиваційного, особистісного, когнітивного та практичного компонентів професійної підготовки сформувати у студентів професійну компетентність до профілактики дезадаптації учнів за такими аспектами: профілактика соціального сирітства та відмови від дітей; профілактика адиктивної поведінки учнів; профілактика девіантної (агресивної, конфліктної тощо) поведінки; профілактика відхилень в учнів з особливими потребами; особливості профілактики в різних соціальних інституціях.
- ДокументTECHNOLOGY OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES AND SOCIAL WORKERS TO PREVENTION OF MALADJUSTMENT OF PUPILS(Katowice School of Technology, 2018) Kostina, V. V.The article defines the essence of the technology of professional training of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils , describes the stages and means of its implementation. On the basis of analysis and generalization of scientific research on the problem of technological provision of the process of professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of maladjustment of pupils, the main components of the relevant technology, as well as scientific and methodological support for its implementation are singled out; the didactic conditions of introduction of the indicated technology in the pedagogical process of the higher educational institution, as well as its results are given. У статті визначено сутність технології професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів, охарактеризовано етапи та засоби її реалізації. На основі аналізу та узагальнення наукових досліджень з проблеми технологічного забезпечення процесу професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників для профілактики дезадаптації учнів визначено основні складові відповідної технології, а також науково-технічну виокремлено методичне забезпечення її проведення; наведено дидактичні умови впровадження зазначеної технології в педагогічний процес вищого навчального закладу, а також його результати.
- ДокументThe Development of Resilience of Schoolchildren as a Basis for Health Care in the Conditions of Martial Law(International Journal of Science Annals, 2022) Kostina, V. V.; Pypenko, I. S.The problem of preserving and strengthening the health of schoolchildren became acute this year for all specialists in the field of education in connection with serious difficulties of an objective nature, which are associated with work in the conditions of a full-scale military invasion from Russia, when on the competence of specialists in the formation of resilience in children and youth depends not only the success of educational activities in particular, but also the preservation of the nation's gene pool in general. Проблема збереження та зміцнення здоров'я школярів гостро постала в цьому році перед усіма фахівцями у галузі освіти у зв'язку з серйозними труднощами об'єктивного характеру, які пов'язані з роботою в умовах повномасштабного військового вторгнення з боку Росії, коли від компетенції фахівців у формуванні життєстійкості у дітей та молоді залежить не лише успішність освітньої діяльності зокрема, а й збереження генофонду нації загалом.
- ДокументVerification of the System of Preparation of Future Specialists of the Social Sphere for the Prevention of Maladjustment of Pupils in Various Social Institutions(International Journal of Science Annal, 2018) Kostina, V. V.The article is devoted to the problem of professional training of specialists in the social sphere. The author developed a logical structure for conducting an experimental study on the training of future social pedagogues and social workers for the prevention of student maladjustment, which provided for the implementation of five consecutive stages and methodological support for its implementation, as well as a system of criteria (motivational and valuable, affective-conative, cognitive-instrumental and professional activity competence) and corresponding indicators (interest and need to prevent student maladjustment; professional worldview as a basis for the development of professional culture, peculiarities of temperament and will, which ensure the successful implementation of the prevention of student maladjustment; personal qualities necessary for working with socially vulnerable contingents, general pedagogical potential, developed social intelligence, knowledge of the organization of socio-pedagogical and social activities for the prevention of maladjustment of students in various social institutions, knowledge of the technological foundations of maladjustment prevention tations of students; professional knowledge and skills in the prevention of student maladjustment; experience of social-pedagogical and social-preventive work). Стаття присвячена проблемі професійної підготовки фахівців соціальної сфери. Автором розроблено логічну структуру проведення експериментального дослідження щодо підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів, яка передбачала реалізацію п’яти послідовних етапів та методичне забезпечення його проведення, а також систему критеріїв (мотиваційна та ціннісна, афективно-конативна, пізнавально-інструментальна та професійно-діяльнісна компетентності) та відповідні показники (інтерес і потреба профілактики дезадаптації учнів; професійний світогляд як основа розвитку професійної культури, особливості темпераменту та волі, що забезпечують успішне здійснення профілактики дезадаптованості учнів; особистісні якості, необхідні для роботи з соціально незахищеними контингентами, загальнопедагогічний потенціал, розвинений соціальний інтелект, знання організації соціально-педагогічної та соціальної діяльності з профілактики дезадаптованості учнів у різних соціальних інституціях; знання технологічних основ профілактики дезадаптації учнів; професійні знання та вміння з профілактики дезадаптації учнів; досвід соціально-педагогічної та соціально-профілактичної роботи).
- ДокументVolunteer Initiatives of Future Social Workers – The Way to Professional Success(International Journal of Education and Science (IJES), 2020) Kostina, V. V.The publication defines the important role of volunteering in the formation of a future specialist in the social sphere. The analysis of scientific literature and the practice of volunteer initiatives in the field of social work was carried out. The content and features of the training of future social workers for the implementation of volunteer initiatives in the conditions of the activity of the student scientific society are defined, within the scope of which the main areas of activity of future specialists in the social field are presented, which ensure their mastery of innovative professional experience. У публікації визначено важливу роль волонтерства у становленні майбутнього фахівця соціальної сфери. Здійснено аналіз наукової літератури та практики волонтерських ініціатив у сфері соціальної роботи. Визначено зміст та особливості підготовки майбутніх соціальних працівників до реалізації волонтерських ініціатив в умовах діяльності студентського наукового товариства, в межах роботи якого представлено основні напрями діяльності майбутніх фахівців соціальної галузі, що забезпечують їх оволодіння інноваційним професійним досвідом.