Дисертації, автореферати та монографії
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Дисертації, автореферати та монографії за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 258
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ80 років волейболу України(Федерація волейболу України, 2005) Єрмаков, С. С.; Носко, М. О.; Туровський, В. В.; Лейбельман, А. С.; Гатченко, В. Ю.; Погосов, О. П.Наведено основні етапи становлення й розвитку волейболу в Україні з 1925 по 2005 роки. Представлено заходи, які проводились державними органами управління спортом і волейболом, окремими відомствами і волейбольними клубами. Розглянуто підсумки змагань різного рівня, від міжнародних до найбільш значних міських і обласних та наводяться прізвища чемпіонів, призерів. Окремо виділено склади команд і окремих гравців, які досягли значних успіхів у волейбольній кар’єрі. Подано відомості про відомчі змагання, що були неофіційними першостями СРСР та України. Представлены основные этапы становления и развития волейбола в Украине с 1925 по 2005 годы. Представлены мероприятия, проводимые государственными органами управления спортом и волейболом, отдельными ведомствами и волейбольными клубами. Рассмотрены итоги соревнований разного уровня, от международных до наиболее значительных городских и областных и приводятся фамилии чемпионов, призеров. Отдельно выделены составы команд и отдельных игроков, добившихся значительных успехов в волейбольной карьере. Представлены сведения о ведомственных соревнованиях, которые были неофициальными первенствами СССР и Украины. The main stages of formation and development of volleyball in Ukraine from 1925 to 2005 are given. The events carried out by the state bodies of sports and volleyball management, separate departments and volleyball clubs are presented. The results of competitions of different levels, from international to the most significant city and regional are considered and the names of champions, prize-winners are given. The teams and individual players who have achieved significant success in their volleyball career are singled out. Information about departmental competitions, which were unofficial championships of the USSR and Ukraine, is given.
- ДокументAntroposophic approach to the imagine of man(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Ionova, О.R. Steiner’s anthroposophically oriented views on the essence of man have been analyzed. They are based on ideas about the unity of human body-soul-spir-itual being, connection of thinking, feeling and will with physiological organization of man, interdependence of physical, mental and spiritual development in the rhythm of seven years. Проаналізовано антропософсько-орієнтовані погляди Р. Штейнера на сутність людини. Вони ґрунтуються на уявленнях про єдність людського тіла-душі-духовно-італійного буття, зв’язку мислення, почуття та волі з фізіологічною організацією людини, взаємозалежності фізичного, розумового та духовного розвитку в ритмі семи років. Проанализированы Антропософская-ориентированные взгляды Р. Штейнера на сущность человека. Они основываются на представлениях о единстве человеческого тела-души духовно-италийного бытия, связи мышления, чувства и воли с физиологической организацией человека, взаимозависимости физического, умственного и духовного развития в ритме семи лет.
- ДокументComparative analysis of clubs of international friendship and school euroclubs(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Podcherniaieva, N.The article highlights the activity of the Euroclub of a comprehensive educational institution as one of the forms of children’s public association. There is not only the promotion of pan-European democratic values through the Euroclubs, but also there is the positioning of traditional and modern ethnic culture of high school students. A comparative analysis of the activities of school Euroclubs and clubs of international friendship is conducted in the article. The features of school Euroclubs are revealed, which consists in teaching high school students the tolerant attitude to other behavior, to other thinking, to other points of viewand other elections of one`s way of life; acquiring practical experience communicating with peers from European countries; using predominantly interactive forms of work. Among the specifi c features of the clubs of international friendship, ideological, politicization, regulation and limitation of the independence of senior pupils are distinguished. It is revealed that the clubs’ common work was to cultivate a sense of friendship, mutual understanding, mutual assistance, cooperation, creativity, respectful attitude towards people of different nationalities.It is concluded that the participation of high school students in the activities of the Euroclub of a comprehensive educational institution helps them to participate actively in the world`s information and education space. У статті висвітлено діяльність Євроклубу загальноосвітнього навчального закладу як однієї з форм громадського об’єднання дітей. Існує не лише пропагування загальноєвропейських демократичних цінностей через євроклуби, але й позиціонування традиційної та сучасної етнічної культури учнів старших класів. У статті проведено порівняльний аналіз діяльності шкільних євроклубів та клубів міжнародної дружби. Розкрито особливості шкільних євроклубів, що полягає у навчанні старшокласників толерантного ставлення до іншої поведінки, до іншого мислення, до інших точок зору та інших виборів свого життєвого шляху ; набуття практичного досвіду спілкування з однолітками з європейських країн; використовуючи переважно інтерактивні форми роботи. Серед специфічних особливостей клубів міжнародної дружби, ідеологічної, політизованості, регулювання та обмеження незалежності старшокласників. Виявлено, що спільна робота клубів полягала у вихованні почуття дружби, взаєморозуміння, взаємодопомоги, співпраці, творчості, шанобливого ставлення до людей різних національностей. Зроблено висновок, що участь старшокласників у діяльності Євроклуб загальноосвітнього навчального закладу допомагає їм брати активну участь у світовому інформаційно-освітньому просторі. В статье отражена деятельность Евроклуба общеобразовательного учебного заведения как одной из форм общественного объединения детей. Существует не только пропаганда общеевропейских демократических ценностей через евроклубы, но и позиционирования традиционной и современной этнической культуры учащихся старших классов. В статье проведен сравнительный анализ деятельности школьных евроклубов и клубов международной дружбы. Раскрыты особенности школьных евроклубов, которая заключается в обучении старшеклассников толерантного отношения к другой поведения, к другому мышления, к другим точкам зрения и других выборов своего жизненного пути; приобретения практического опыта общения со сверстниками из европейских стран; используя преимущественно интерактивные формы работы. Среди специфических особенностей клубов международной дружбы, идеологической, политизированности, регулирования и ограничения независимости старшеклассников. Выявлено, что совместная работа клубов заключалась в воспитании чувства дружбы, взаимопонимания, взаимопомощи, сотрудничества, творчества, уважительного отношения к людям разных национальностей. Сделан вывод, что участие старшеклассников в деятельности Евроклуб общеобразовательного учебного заведения помогает им принимать активное участие в мировом информационно-образовательном пространстве.
- ДокументCоncepts of modernizing the function of planning within the framework of new educational paradigms(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Chernovol-Tkachenko, R.The article focuses on theoretically substantiating new concepts of the function of planning content. It has been emphasized that consistency is an evolution-ary process of the educational system in quality terms, which expands its horizons, and hence, planning. It has been explicated that the content of the planning function is integrity of two conceptual domains: the source and target ones, which is expressed conceptually; locally it is an implementation of professionally specific management activities, a tool to achieve specific goals in a specifi c organization. There has also been a certain interdependence of directive, indicative and strategic planning deter-mined. Developmental strategies of an educational establishment have been out-lined. It has been proved that modern managers have to be innovatively educated, able to reasonably select modern technologies that will really contribute to realizing new meanings of management, and having both a conceptual and a local vision of planning, understanding the logic of his/her actions as for applying the modern range of specifi c methods. У статті приділено теоретично обґрунтування нових концепцій функції планування змісту. Підкреслювалося, що послідовність є якісно-еволюційним процесом освітньої системи, що розширює її кругозір, а отже, і планування. Пояснено, що зміст функції планування - цілісність двох концептуальних областей: вихідної та цільової, яка виражається концептуально; локально - це реалізація професійно конкретної управлінської діяльності, інструмент для досягнення конкретних цілей у конкретній організації. Визначено також певну взаємозалежність директивного, орієнтовного та стратегічного планування. Окреслено стратегії розвитку навчального закладу. Доведено, що сучасні менеджери мають бути інноваційно освіченими, здатними розумно вибирати сучасні технології, які дійсно сприятимуть усвідомленню нових смислів управління, і мати як концептуальне, так і місцеве бачення планування, розуміння логіки своїх дій що стосується застосування сучасного спектру конкретних методів. В статье уделено теоретически обоснование новых концепций функции планирования содержания. Подчеркивалось, что последовательность является качественно-эволюционным процессом образовательной системы, расширяет его кругозор, а следовательно, и планирование. Объяснено, что содержание функции планирования - целостность двух концептуальных областей: исходной и целевой, которая выражается концептуально; локально - это реализация профессионально конкретной управленческой деятельности, инструмент для достижения конкретных целей в конкретной организации. Определены определенную взаимозависимость директивного, ориентированного и стратегического планирования. Определены стратегии развития учебного заведения. Доказано, что современные менеджеры должны быть инновационно образованными, способными разумно выбирать современные технологии, которые действительно будут способствовать осознанию новых смыслов управления, и иметь как концептуальное, так и местное видение планирования, понимания логики своих действий что касается применения современного спектра конкретных методов.
- ДокументCтатистична оцінка й прогноз закономірностей формування трудового потенціалу населення в перехідний період(Київський національний економічний університет (КНЕУ), Надруковано в мінітипографії ПП Карпенко, 2002-08-16) Муромцева, Ю. І.Дисертація присвячена вивченню та удосконаленню існуючої статистичної методології для комплексної статистичної характеристики населення, як носія трудового потенціалу в умовах транзиції; методології прогнозування трудового потенціалу населення і обгрунтування гіпотез. У роботі вивчені можливості використання індексної методології, зокрема, індекс людського розвитку, і на його основі вперше побудований і застосований в дослідженні узагальнюючий показник - індекс середньої очікуваної тривалості життя в зайнятому стані. Досліджені відтворювальні процеси, які відбуваються в складі населення Харківської області та України, демоекономічні чинники і особливості формування трудового потенціалу населення. Диссертация посвящена изучению и усовершенствованию существующей статистической методологии для комплексной статистической характеристики населения, как носителя трудового потенциала в условиях транзиции; методологии прогнозирования трудового потенциала населения и обоснования гипотез. В работе изучены возможности использования индексной методологии, в частности, индекс человеческого развития, и на его основе впервые построен и применен в исследовании обобщающий показатель – индекс средней ожидаемой продолжительности жизни в занятом состоянии. Исследованы воспроизводственные процессы, которые происходят в составе населения Харьковской области и Украины, демоэкономические факторы и особенности формирования трудового потенциала населения. The work is devoted to research and improvement of existing statistical methodology in area of integrated statistical description of population as a bearer of labour potential, especially in transition conditions; projection methodology and substantiation of hypothesis. The reproduction processes in population of Kharkiv region and Ukraine, also demographical and economical factors and features of forming population`s labour potential in market economy. Also development and structural improvement in economical activity and employment was research. The methodology of potential of life and population`s labour potential projection was work out and realized.
- ДокументDIAGNOSTICS OF CHILD’S DEVELOPMENTAL DIFFICULTIES(International Science Group, Primedia eLaunch, Boston, USA, 2023) Kazachiner, O.; Boychuk, Yu.; Halii, A.A feature of modern educational technologies is thought out in every detail a model of joint pedagogical activity on design, organization and carrying out the educational process with the provision of comfortable conditions for both the children and the teacher. In this context, it becomes important use of diagnostic tools by a correctional teacher. According to research, diagnostics is a necessary component of practical activity, and teachers need a certain clarification regarding the differentiation of diagnostic contents and functions in psychological and pedagogical aspects. It is this actual problem that is highlighted in this monograph. In particular, the main features and peculiarities of the diagnostic activity of the correctional teacher in working with children of early, preschool and school age with and without psychophysical development disorders are revealed. Особливістю сучасних освітніх технологій є продумана до дрібниць модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для дітей, так і для педагога. У цьому контексті важливого значення набуває використання діагностичного інструментарію корекційним педагогом. Як свідчать дослідження, діагностика є необхідним компонентом практичної діяльності, а педагоги потребують певного роз'яснення щодо диференціації змісту та функцій діагностики в психолого-педагогічному аспекті. Саме цій актуальній проблемі і присвячена дана монографія. Зокрема основні риси та особливості діагностичної діяльності корекційного педагога в роботі з дітьми раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями та без порушень психофізичного розвитку.
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументFormation of ecological culture of primary school students : historical aspects (the second half of the 20-th centure)(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Smolyanyuk, N.In this article the essence of the concepts of «competence», «key competence» and «ecological culture» are disclosed ; the content of ecological competence in modern educational documents is determined (Concept of the New Ukrainian School and State Standard of Elementary Education, 2018) ; the purpose of the modern natural education in the elementary school is determined; the most recent age of the formation of ecological culture is substantiated.The forms, methods and means of realization of natural education in the second half of the twentieth century are generalized, prerequisites have been clarifi ed, that led to the strengthening and deepening of the process of formation of ecological culture in educational institutions were outlined; the prospect of using the experience of the studied period in a modern school was considered. У цій статті розкрито сутність понять «компетентність», «ключова компетентність» та «екологічна культура»; визначено зміст екологічної компетентності в сучасних навчальних документах (Концепція Нової української школи та Державного стандарту початкової освіти, 2018 р.); визначається мета сучасного природничого виховання в початковій школі; обґрунтовується найновіша епоха становлення екологічної культури. Форми, методи та засоби реалізації природничого виховання у другій половині ХХ століття узагальнені, з'ясовані передумови, що призвели до зміцнення та поглиблення окреслено процес формування екологічної культури в навчальних закладах; розглянуто перспективу використання досвіду досліджуваного періоду в сучасній школі. В этой статье раскрыта сущность понятий «компетентность», «ключевая компетентность» и «экологическая культура»; определено содержание экологической компетентности в современных учебных документах (Концепция Новой украинской школы и Государственного стандарта начального образования, 2018) определяется цель современного естественного воспитания в начальной школе; обосновывается самая эпоха становления экологической культуры. Формы, методы и средства реализации естественного воспитания во второй половине ХХ века обобщены, выяснены причины, которые привели к укреплению и углублению обозначены процесс формирования экологической культуры в учебных заведениях; рассмотрено перспективу использования опыта исследуемого периода в современной школе.
- ДокументHeritage of European science: Creative self realization of art teacher: chinese experience of art and pedagogical education(Drawing up & Design. ScientificWorld-NetAkhatAV, 2023) Rybalko, L.; Li, Y.; Ovsiuk, D.; Zhao, B.Monograph is devoted the problem of formation of readiness for creative self-realization of artistic and pedagogical specialties in institutions of higher education of the People's Republic of China by means of fine arts. Die Monographie widmet sich dem Problem der Bildung der Bereitschaft zur kreativen Selbstverwirklichung künstlerischer und pädagogischer Fachgebiete in Hochschuleinrichtungen der Volksrepublik China mittels bildender Künste. Монографія присвячена проблемі формування готовності до творчої самореалізації художньо-педагогічних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР засобами образотворчого мистецтва.
- ДокументInformation space of the music thesaurus(Liha-Pres, 2020-04-22) Kalashnyk, M.In the monographie thesis the notion of music thesaurus is defined as a vault of music knowledge, which has never been done before. Various forms – ideal and material, oral and written are defined and considered separately. The structure of musical thesaurus is studied, where acoustic sound ambience, intonational artistic creative activity and music as an object of cognition are considered separately. Principles are developed for structuring a music thesaurus-dictionary, and its various levels (background, basic and superstructural) are distinguished, and a system of topic blocks fully covering music knowledge is developed, the latter being distinguished as knowledge of music and knowledge about it. Comparative characteristic of thesaurus and culture, thesaurus and school as of different methods of storing the knowledge is given. У монографії досліджено поняття "музичний тезаурус" як сховище музичних знань. Окремо розглянуті форми музичного тезауруса: ідеальні і матеріальні, усні і письмові. Вивчається структура музичного тезауруса, в якому акустичне звукове середовище, інтонаційний художня творчість і музика як об'єкт пізнання розглядаються окремо. Розроблено принципи побудови музичного тезауруса-словника і його різних рівнів (фонового, базисного і надстроечного). Всі смислові рівні, тематичні блоки і окремі одиниці тезауруса групіруются навколо центрального поняття "музика". А система тематичних блоків, що повністю охоплюють музичні знання, розділяється на знання музики і знання про музику. Подано порівняльну характеристику тезауруса і культури, тезауруса і школи як різних способів зберігання знань. В монографии формулируется понятие "музыкальный тезаурус" как хранилища музыкальных знаний. Отдельно рассмотрены формы музыкального тезауруса: идеальные и материальные, устные и письменные. Изучается структура музыкального тезауруса, в котором акустическая звуковая среда, интонационное художественное творчество и музыка как объект познания рассматриваются отдельно. Разработаны принципы построения музыкального тезауруса-словаря и его различных уровней (фонового, базисного и надстроечного). Все смысловые уровни,тематические блоки и отдельные единицы тезауруса группируются вокруг центрального понятия "музыка". А система тематических блоков, полностью охватывающих музыкальные знания, разделяется на знания музыки и знания о музыке. Дана сравнительная характеристика тезауруса и культуры, тезауруса и школы как различных способов хранения знаний.
- ДокументModern approaches to professional training of teachers are to work with gifted children in the sphere of non-formal education (experience of PR China)(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Kalashnyk, L.; Naumenko, Ya. Wu.Informal Education is a general term for education that can occur out-side of a structured curriculum. China today also uses such kind of providing educational services mainly for children and youths. These activities are seen by the state ed-ucational system as the basic level of gifted children`s detection and separating them from the other ones. Modern Chinese educational theory has its own ideas as to the problem of gifted children starting from the defi nition of giftedness and up to require-ments forced to teachers as well as to the system of such teachers` trainings.The arti-cle describes contemporary approaches in the teachers` training system in modern PR China and represents the practical steps of the Chinese government that lead to the development of teachers able to work with specific categorieas of children both in the system of formal and informal education. The special attention in the article is payed to the state requirements as to the teacher as well as to the whole system of teachers` training. The Chinese national teachers` training system now is characterized by total state suppot, cjnpetative relations between state and non-formal educating institu-tions both as working place of a well-qualifi ed teacher and the body, that provides training services for teachers, control over the content and form of teachers` training educational activities from the state, wide means of self-education and self-develop-ment, ideological and citizenship orientation of educational work, active borrowing. Неформальна освіта - це загальний термін для освіти, який може відбуватися поза структурованою навчальною програмою. Китай сьогодні також використовує такий вид надання освітніх послуг переважно дітям та молоді. Ці заходи розглядаються державною редакційною системою як основний рівень виявлення обдарованих дітей та відділення їх від інших. Сучасна китайська теорія освіти має власні уявлення про проблему обдарованих дітей, починаючи з визначення обдарованості та закінчуючи вимогами, вимушеними вчителями, а також системою таких навчань вчителів. в системі підготовки вчителів у сучасному PR Китаї та являє собою практичні кроки уряду Китаю, які призводять до розвитку вчителів, здатних працювати з конкретними категоріями дітей як у системі формальної, так і неформальної освіти. Особлива увага в статті приділяється державним вимогам до вчителя, а також всій системі підготовки вчителів. Навчальна система підготовки вчителів Китаю зараз характеризується тотальною державною підтримкою, співпрацею між державними та неформальними навчальними закладами як робочим місцем кваліфікованого викладача та органом, що надає послуги з підготовки вчителів, контроль за змістом та формою навчальної діяльності вчителів з боку держави, широкими засобами самоосвіти та саморозвитку, ідеологічною та громадянською спрямованістю навчальної роботи, активним запозиченням. Неформальное образование - это общий термин для образования, который может происходить вне структурированной учебной программой. Китай сегодня также использует такой вид предоставления образовательных услуг преимущественно детям и молодежи. Эти меры рассматриваются государственной редакционной системой как основной уровень выявления одаренных детей и отделения их от других. Современная китайская теория образования имеет собственные представления о проблеме одаренных детей, начиная с определения одаренности и заканчивая требованиями, вынужденными учителями, а также системой таких учений учителей. в системе подготовки учителей в современном PR Китае и представляет собой практические шаги правительства Китая, которые приводят к развитию учителей, способных работать с конкретными категориями детей как в системе формального, так и неформального образования. Особое внимание в статье уделяется государственным требованиям к учителю, а также всей системе подготовки учителей. Обучающая система подготовки учителей Китая сейчас характеризуется тотальной государственной поддержкой, сотрудничеством между государственными и неформальными учебными заведениями как рабочим местом квалифицированного преподавателя и органом, предоставляющим услуги по подготовке учителей, контроль за содержанием и формой учебной деятельности учителей со стороны государства, широкими средствами самообразования и саморазвития , идеологической и гражданской направленности учебной работы, активным заимствованием.
- ДокументNew approaches to social-pedagogical work with the family(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Trubavina, I.The relevance of the article is connected with the need to search for theprovision of social conditions for the development of the family, and not for its constant support. The scientific novelty of the article is: 1) the family-centric approach developed by the author as a theoretical basis for providing social and pedagogical services to families; 2) the methodological foundations, fi rst substantiated in the the-ory of social pedagogy, of providing socio-pedagogical services-the concept of “help for self-help” and “crisis intervention”. According to family-centred approach, protec-tive and security function of a social educator is of prior importance. Social and ped-agogical work protects the rights of a family in the society and the rights of family members in a family ; it is the subsystem of social work in social service centres for a family, children and youth and is directed at solving family problems. On the basis of the family-centred approach and methodical foundations of social and pedagogical work system in social service centres for a family, children and youth of Ukraine is worked out and introduced. It includes the components: 1) of methods and structure of the work with a family and 2) the conditions of its realization. Актуальність статті пов'язана з необхідністю пошуку забезпечення соціальних умов для розвитку сім'ї, а не її постійної підтримки. Наукова новизна статті - це: 1) сімейно-орієнтований підхід, розроблений автором як теоретична основа надання соціально-педагогічних послуг сім’ям; 2) методологічні засади, вперше обґрунтовані в галузі соціальної педагогіки, надання соціально-педагогічних послуг - поняття "допомога самодопомозі" та "кризове втручання". Відповідно до підходу, орієнтованого на сім'ю, захисна та захисна функція соціального педагога має першорядне значення. Соціальна та пед-агорична робота захищає права сім’ї в суспільстві та права членів сім’ї в сім’ї; це підсистема соціальної роботи в центрах соціального обслуговування сім'ї, дітей та молоді та спрямована на вирішення сімейних проблем. На основі сімейно-орієнтованого підходу та методичних засад системи соціально-педагогічної роботи в центрах соціального обслуговування сім'ї, дітей та молоді України розроблено та впроваджено. До нього входять компоненти: 1) методи та структура роботи з сім’єю та 2) умови її реалізації. Актуальность статьи связана с необходимостью поиска обеспечения социальных условий для развития семьи, а не ее постоянной поддержки. Научная новизна статьи - это: 1) семейно-ориентированный подход, разработанный автором как теоретическая основа предоставления социально-педагогических услуг семьям; 2) методологические основы, впервые обоснованы в области социальной педагогики, предоставление социально-педагогических услуг - понятие "помощь самопомощи" и "кризисное вмешательство". Согласно подхода, ориентированного на семью, защитная и защитная функция социального педагога имеет первостепенное значение. Социальная и пед-агорична работа защищает права семьи в обществе и права членов семьи в семье; это подсистема социальной работы в центрах социального обслуживания семьи, детей и молодежи и направлена на решение семейных проблем. На основе семейно-ориентированного подхода и методических основ системы социальной работы в центрах социального обслуживания семьи, детей и молодежи Украины разработаны и внедрены. В него входят компоненты: 1) методы и структура работы с семьей и 2) условия ее реализации.
- ДокументOrganization of communicative interaction between subjects of educational process in higher education institutions via qr-codes(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Mainaiev, F.; Rybalko, L.The article considers the communicative interaction between the teacher and students as a dynamic process which involves the transmission and un-derstanding the educational information between subjects. The ways of organizing communicative interaction are determined with the help of information and communication technologies in the process of teaching students of the general and humanitarian nature by providing convenient and easy access to educational information; providing feedback between participants of the educational process ; online training activities support.The use of QR-codes as anintegration tool has been analyzed and the access to educational information between the teacher and students was provided. Learning objectives using QR-codes are presented : quoted beginning of the question, color option, onlineworking with historic text, clue code, secret message. Стаття розглядає комунікативну взаємодію викладача з учнями як динамічний процес, який передбачає передачу та розуміння навчальної інформації між предметами. Способи організації комунікативної взаємодії визначаються за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання студентів загального та гуманітарного характеру шляхом забезпечення зручного та простого доступу до навчальної інформації; забезпечення зворотного зв’язку між учасниками навчального процесу; підтримка онлайн-навчальних заходів. Проаналізовано використання QR-кодів як інструменту інтеграції та забезпечено доступ до навчальної інформації між викладачем та студентами. Представлені цілі навчання за допомогою QR-кодів: цитується початок питання, кольоровий варіант, робота в мережі з історичним текстом, код підказки, таємне повідомлення. Статья рассматривает коммуникативное взаимодействие преподавателя с учениками как динамический процесс, который предусматривает передачу и понимание учебной информации между предметами. Способы организации коммуникативного взаимодействия определяются с помощью информационно-коммуникационных технологий в процессе обучения студентов общего и гуманитарного характера путем обеспечения удобного и простого доступа к учебной информации; обеспечение обратной связи между участниками учебного процесса; поддержка онлайн-обучающих мероприятий. Проанализировано использование QR-кодов как инструмента интеграции и обеспечен доступ к учебной информации между преподавателем и студентами. Представленные цели обучения с помощью QR-кодов: цитируется начало вопрос, цветной вариант, работа в сети с историческим текстом, код подсказки,тайное сообщение.
- ДокументPedagogical activity of G. Kotkevich in Kharkiv(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Roman, N.The article substantiates the necessity of special training of future musical art teachers for integrated teaching.Theresult of such training is defi ned as the readiness of the future specialists for integrated teaching, the structure of which includes motivational, theoretical, practical and personal components, which are in-terdependent and interrelated. Taking into account the content of the components of readiness of future musical art teachers for integrated teaching and the logic of the process of professional training of students, the author grounded pedagogical technology of the phenomenon under investigation ; its concept is based on systematic, integrated, competency-based, personal-and-activity approaches. The developed pedagogical technology of preparation of future musical art teachers for integrated teaching envisages the implementation of organizational-modeling, profession-al-motivational, cognitive-procedural, experience-praxiological and refl exive-correc-tional stages. У статті обґрунтовується необхідність спеціальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання. Результатом такої підготовки визначається готовність майбутніх фахівців до інтегрованого викладання, до складу якої входять мотиваційні, теоретичні, практичні та особистісні компоненти, які є взаємозалежними та взаємопов'язаними. Враховуючи зміст складових готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання та логіку процесу професійної підготовки учнів, автор обґрунтував педагогічну технологію досліджуваного явища; її концепція базується на систематизованому, інтегрованому, заснованому на компетентності, особистісно-діяльнісному підході. Розроблена педагогічна технологія підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого викладання передбачає реалізацію організаційно-моделювального, професіонально-мотиваційного, когнітивно-процесуального, досвіду-праксіологічного та рефлексивного екзивенційно-корекційних етапів. В статье обоснована необходимость специальной подготовки будущих учителей музыкального искусства к интегрированному обучению. Результатом такой подготовки является готовность будущих специалистов к интегрированному обучению, в состав которой входят мотивационный, теоретический, практический и личностный компоненты, которые взаимозависимы и взаимосвязаны. Учитывая содержание компонентов готовности будущих учителей музыкального искусства к комплексному обучению и логику процесса профессиональной подготовки студентов, автор обосновал педагогическую технологию исследуемого явления; его концепция основана на системном, комплексном, основанном на компетенциях, личностно-деятельностном подходе. Разработанная педагогическая технология подготовки будущих учителей музыкального искусства к интегрированному обучению предусматривает реализацию организационно-модельного, профессионально-мотивационного, познавательно-процедурного, опытно-праксиологического и рефлексивно-коррекционного этапов.
- ДокументPedagogical conditions for the formation of personal values in the intellectually capable students of the main school (based on the study of social disciplines)(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Tkachovа, N.; Tkachov, A.The article analyses the special age and typical features of highly-capable students.The main group of educational values which pupils should learn is determined ; there are basic, national, civil, family and personal values.The specifics of the formation of the students’ values in the process of studying social disciplines are revealed.The pedagogical conditions for the formation of personal values in intellectually capable students in the process of studying social disciplines (encouraging schoolchildren to form their own valuable judgments; highlighting the roles and values; the formatting of students’ critical thinking skills ; providing them with personal pedagogical support during the personal values formation and development process; the complex using of two methods of students’ interiorization of socially significant values : their representation to teenagers in “complete” form with following assimilation and implementation in practice; the creation of axiological enriched educational environment basing on which highly-capable students are able to define and consolidate their own values. В статье проанализированы особенности возраста и типичные черты высоко дееспособных студентов. Определены основную группу учебных ценностей, которые должны усвоить учащиеся; существуют основные, национальные, гражданские, семейные и личностные ценности. Раскрыта специфика формирования ценностей учащихся в процессе изучения социальных дисциплин. Педагогические условия для формирования личностных ценностей в интеллектуально способных студентов в процессе изучения социальных дисциплин (поощрение школьников формировать собственные ценные суждения; подчеркивать роли и ценности; формировать навыки критического мышления учащихся, предоставление им личных педагогических поддержка в процессе формирования и развития личностных ценностей, комплексное использование двух методов интерьеризации учащихся в значимых общественно значимых ценностях: их представления подросткам в «полном» виде с последующим усвоением и реализацией на практике, создание аксиологического обогащенного образовательной среды основываясь на том, что високооценивающиеся студенты могут определить и закрепить собственные ценности. У статті проаналізовано особливості віку і типові риси високо дієздатних студентів. Визначено основну групу навчальних цінностей, які повинні засвоїти учні; існують основні, національні, цивільні, сімейні та особистісні цінності. Розкрито специфіку формування цінностей учнів у процесі вивчення соціальних дисциплін. Педагогічні умови для формування особистісних цінностей в інтелектуально здібних студентів в процесі вивчення соціальних дисциплін (заохочення школярів формувати власні цінні судження; підкреслювати роль і цінності; формувати навички критичного мислення учнів, надання їм особистих педагогічних підтримка в процесі формування і розвитку особистісних цінностей, комплексне використання двох методів інтер'єризації учнів в значущих суспільно значущих цінностях: їх уявлення підліткам в «підлогу ом »вигляді з подальшим засвоєнням і реалізацією на практиці, створення аксіологічного збагаченого освітнього середовища грунтуючись на тому, що високо оцінюються студенти можуть визначити і закріпити власні цінності.
- ДокументPROFESSIONAL SELF-REALIZATION OF HIGH SCHOOL TEACHERS IN EDUCATIONAL PROJECT ACTIVITY IN THE CONTEXT OF THE NEW UKRAINIAN SCHOOL(ScientificWorld-NetAkhat AV, 2020) Rybalko, L. S.; Kirychenko, S. V.; Chernovol-Tkachenko, R. I.; Jose da Costa, H.O.Based on the results of the analysis of scientific literature, the essence of professional self-realization of high school teachers as a process and the result of their own transformative activity is revealed, which represents self-knowledge and conformity of personal and professional qualities to the requirements of pedagogical activity, qualitative fulfillment of professional duties, designing positive self-changes and achievement of the highest self-changes, the results of both their own and the students they teach. The structure of high school teachers' professional self-realization as a set of concrete actions is revealed, namely: self-recognition and self-determination based on reflection; self-actualization and self-forecasting; directly self-realization as identified potential forces, self-design, self-organization and self-management; self-improvement - self-regulation, self-control and self-esteem, self-affirmation; self-development in pedagogical activity, subordinated to the purpose and tasks, motivation and value pedagogical orientations. It is found out that in the pedagogical activity professional self-realization performs diagnostic, designing, educational, developmental, self-educational, self-educational functions. The educational project activity of high school teachers is characterized as designing in the pedagogical process, self-projecting of positive changes in pedagogical activity, creation and implementation of educational projects. The essential characteristics of the educational project activity include purposefulness, the possibility of revealing individuality, search and transformative nature of the activity, teamwork and collective expression of thought, connection of theory with practice, creation of the ideal or material educational product, as well as clarified thematic direction of the educational- project activities of high school teachers(psychological and pedagogical, socio-cultural, personal problems of the person). In the scientific work the components of professional self-realization of high school high school teachers(motivational-purpose, content-activity, evaluation-personal), its levels (creative, reproductive, potential) are revealed. The effectiveness of pedagogical conditions of professional self-realization of high school high school teachers in educational project activity is theoretically grounded and experimentally tested, namely: stimulation of positive motivation of professional self-realization of high school high school teachers in educational and project activity; providing high school high school teacherswith scientific and methodological assistance regarding the disclosure of their educational and project potential by the educational management bodies, the EGSE administration, district methodical centers and school methodological associations of high school teachers; creation and implementation of educational projects with high school students and various educational and social institutes (EHE, scientific institutions, family, public organizations). According to the results of the pedagogical experiment, the number of high school teachersof the high school of experimental groups, who were aware and adequately compared their needs and abilities with the requirements of educational and project activity (increase + 48,8%), took an active part in educational projects, had high their own achievements, preparing students for the Olympics, competitions and had among them winners (an increase of + 23.8%) adequately evaluated their own abilities on the basis of self-examination (an increase of + 47.6%). The effectiveness of professional self-realization of high school high school teachers is evidenced by the awards they received, letters of commendation, certificates, student victories at subject Olympiads, in the competitions of the SAS. It is noted that the increase in the levels of professional self-realization of high school teachers in the experimental groups had a positive impact on the results of training and education of high school students, their professional self-determination. According to certain components of high school teachers' professional self-realization, criteria with corresponding indicators of the levels of detection of the phenomenon in the educational-project activity are specified, namely: motivational-potential (the desire to discover their own potential and improve themselves in the educational-project activity, the desire to not succeed ); cognitive-designing (knowledge of one's own professional "I" -conception, essence of educational-project activity, its importance for achievement of the purpose and result of professional self-realization of high school teachers, methods of creation and development of educational projects, age peculiarities of high school students and features of professional self-realization; - forecasting, designing, planning, modeling, designing, self-organization); reflexive-analytical (analysis of results and anticipation of further self-improvement in pedagogical activity, self-esteem, expression of one's own activity, initiative, intuition, creativity, determination, independence, stress resistance). On the basis of specified criteria (motivational-potential, cognitive-designing, reflexive-analytical) and corresponding indicators of levels of professional self-realization of high school teachers of high school in the educational project activity, the analysis of the obtained results was carried out. The study does not exhaust all aspects of the problem. Prospects and further intelligence are to investigate the problem of high school teachers' professional self-realization in pedagogical activity, to develop mechanisms for involving them in the creation and implementation of educational projects.
- ДокументProfessional self-realization of teachers of high school in international educationfal-project activity(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Kirychenko, S.The article proves the necessity of developing a pedagogical incentive system in Ukraine, which would encourage high school teachers to professional self-realization in international educational-project activities. It is noted that the personal contribution to the theory and practice of school education is the development and implementation of pedagogical conditions for the encouragement of high school teachers to professional self-realization through educational and project activities. In practice, the pedagogical incentive system as an activation of the teacher’s internal potential by means of educational and project activities, providing him with scientifi c and methodological assistance from the authorities of the educational administra-tion, organization of cooperation and partnerships of educators with scientifi c organizations and social institutes turned out to be effective in practice. У статті доведено необхідність розвитку системи педагогічного заохочення в Україні, яка б заохотила вчителів середньої школи до професійної самореалізації у міжнародній освітньо-проектній діяльності. Зазначається, що особистий внесок у теорію та практику шкільної освіти - це розробка та реалізація педагогічних умов для заохочення вчителів середньої школи до професійної самореалізації через навчальну та проектну діяльність. На практиці система педагогічного заохочення як активізація внутрішнього потенціалу вчителя за допомогою навчальної та проектної діяльності, надання йому наукової та методичної допомоги з боку органів управління освітою, організації співробітництва та партнерства педагогів з науковими діячами c організації та соціальні інститути виявились ефективними на практиці. В статье обосновывается необходимость развития системы педагогического стимулирования в Украине, которая бы стимулировала преподавателей вузов к профессиональной самореализации в международной образовательно-проектной деятельности. Отмечено, что личным вкладом в теорию и практику школьного образования является разработка и внедрение педагогических условий для стимулирования учителей старших классов к профессиональной самореализации посредством образовательной и проектной деятельности. На практике система педагогического стимулирования как активизация внутреннего потенциала учителя посредством образовательной и проектной деятельности, оказание ему научной и методической помощи со стороны органов управления образованием, организация сотрудничества и партнерства педагогов с научными c организации и общественные институты оказались эффективными на практике.
- ДокументTerms of successful realization of personalized approach to pedagogical collective management(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Rogova, T.In this article the essence and features of personalized approach to pedagogical collective management is enlightened, external terms (such as democ-ratization, humanizing of all spheres of human’s life ; the orientation of social institutes to humanistic, personality-oriented aims and values ; providing of realization of social and political, socially-domestic, normatively-legal, spiritually-moral factors of personal and professional development of teachers) and internal terms (orientation of management on personality ; high degree of leader’s acmeological position manifestation ; realization and expansion of teachers’ and pupils’ subject functions ; high level of a pedagogical collective development) of successful realization of the personalized approach to a pedagogical collective management are defi ned and theoretically substantiated too. У цій статті висвітлено сутність та особливості персоналізованого підходу до управління педагогічним колективом, зовнішні терміни (наприклад, демократизація, гуманізація всіх сфер людського життя; орієнтація соціальних інститутів на гуманістичні, особистісно-орієнтовані цілі та цінності; забезпечення реалізації соціально-політичних, соціально-побутових, нормативно-правових, духовно-моральних факторів особистісного та професійного розвитку вчителів) та внутрішніх термінів (орієнтація управління на особистість; прояв високого рівня акмеологічної позиції керівника; реалізація та розширення вчителів Визначено і теоретично обґрунтовано предметні функції учнів та учнів; високий рівень розвитку педагогічного колективу) успішної реалізації персоніфікованого підходу до управління педагогічним колективом. В этой статье освещены сущность и особенности персонализированного подхода к управлению педагогическим коллективом, внешние сроки (например, демократизация, гуманизация всех сфер человеческой жизни, ориентация социальных институтов на гуманистические, личностно-ориентированные цели и ценности, обеспечение реализации социально-политических, социально-бытовых, нормативно-правовых, духовно-нравственных факторов личностного и профессионального развития учителей) и внутренних терминов (ориентация управления на личность; проявление высокого уровня акмеологической позиции руководителя, реализация и расширение учителей Определены и теоретически обоснованы предметные функции учеников и учеников, высокий уровень развития педагогического коллектива) успешной реализации персонифицированного подхода к управлению педагогическим коллективом.
- ДокументThe development of the idea of ensuring " Happy childhood" in Ukrain (1954-1990)(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Luparenko, S.The article is dedicated to description and analysis of the specifi c period (1954-1990) that was characterized by the development of the idea of ensuring “happy childhood” in Ukraine. On the one hand, this period was distinguished by in creased infl uence of the state on all spheres of human life. On the other hand, human-istic ideas became widespread in education during this period. It caused the definition of the legal framework and principles of work with children, activization of scientific researches of childhood (theory of cultural-historical development of childhood, new theories and concepts of education), establishment of cooperation between parents and schools, improvement of educational-material base of educational institutions, strengthening of practical orientation of pedagogical process, creation of integrated state system of children’s social protection. It meant the reformation of orphanages, improvement of quality of state medical care for children, expansion of a network of health institutions and permanent canteens in children’s institutions, determinations of standards for children’s food, centralized state support for needy children. Стаття присвячена опису та аналізу конкретного періоду (1954-1990), який характеризувався розвитком ідеї забезпечення "щасливого дитинства" в Україні. З одного боку, цей період відрізнявся посиленим впливом держави на всі сфери людського життя. З іншого боку, гуманістичні ідеї набули широкого поширення в освіті в цей період. Це спричинило визначення правової бази та принципів роботи з дітьми, активізацію наукових досліджень дитинства (теорія культурно-історичного розвитку дитинства, нові теорії та концепції виховання), налагодження співпраці між батьками та школами, вдосконалення навчальної -матеріальна база навчальних закладів, посилення практичної спрямованості педагогічного процесу, створення інтегрованої державної системи соціального захисту дітей. Це означало реформування дитячих будинків, покращення якості державної медичної допомоги дітям, розширення мережі закладів охорони здоров’я та постійних їдалень у дитячих закладах, визначення стандартів дитячого харчування, централізовану державну підтримку нужденних дітей. Статья посвящена описанию и анализу конкретного периода (1954-1990), который характеризовался развитием идеи обеспечения "счастливого детства" в Украине. С одной стороны, этот период отличался усиленным влиянием государства на все сферы человеческой жизни. С другой стороны, гуманистические идеи получили широкое распространение в образовании в этот период. Это привело к определению правовой базы и принципов работы с детьми, активизацию научных исследований детства (теория культурно-исторического развития детства, новые теории и концепции воспитания), налаживание сотрудничества между родителями и школами, совершенствование учебной материальных база учебных заведений, усиление практической направленности педагогического процесса , создание интегрированной государственной системы социальной защиты детей. Это означало реформирования детских домов, улучшение качества государственной медицинской помощи детям, расширение сети учреждений здравоохранения и постоянных столовых в детских, определение стандартов детского питания, централизованную государственную поддержку нуждающихся детей.
- ДокументThe specific features of the primary school development at the eastern ukrainian territories in the second half of the 19th-the beginning of the 20th centuries(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Agarkova, N.The paper gives a brief description of the four stages of the primary education development at the eastern Ukrainian territories since the middle of the 19th century till the beginning of the 20th century, taking into account the develop-ment of state legislation relating to primary education, the dynamics of quantitative and qualitative growth of the primary school network, the transformation of the eco-nomic, cultural and education spheres of the region, which contributed to the change in the content, forms and methods of primary education. On the basis of the use of published and archive materials, a pedagogically valuable experience of the activity of the eastern Ukrainian territories primary schools in the middle of the 19th and the beginning of the 20th century was determined (reform ideas for literacy among the general population and experience in introducing educational reforms, the formation of a special type of state and civil management of public schools, the involvement of zemstvos, urban and rural associations in determining the content, methods and forms of primary education). The data on the content, forms and methods of primary school education at the eastern Ukrainian territories are specifi ed and elaborated. У статті подано короткий опис чотирьох етапів розвитку початкової освіти на східних територіях України з середини ХІХ до початку ХХ століття, враховуючи розробку державного законодавства, що стосується початкової освіти, динаміка кількісного та якісного зростання мережі початкових шкіл, трансформація економічної, культурної та освітньої сфер регіону, що сприяло зміні змісту, форм і методів початкової освіти. На основі використання опублікованих та архівних матеріалів було визначено педагогічно цінний досвід діяльності початкових шкіл східноукраїнських територій середини 19 - початку 20 століття (реформування ідей щодо грамотності серед широкого населення та досвід впровадження освітніх реформ, формування особливого типу державного та цивільного управління державними школами, залучення земств, міських та сільських об’єднань до визначення змісту, методів та форм початкової освіти). Дані про зміст, форми та методи навчання початкової школи на східноукраїнських територіях конкретизовані та опрацьовані. В статье представлены краткое описание четырех этапов развития начального образования на восточных территориях Украины с середины XIX до начала ХХ века, учитывая разработку государственного законодательства, касающегося начального образования, динамика количественного и качественного роста сети начальных школ, трансформация экономической, культурной и образовательной сфер региона, что способствовало изменению содержания, форм и методов начального образования. На основе использования опубликованных и архивных материалов были определены педагогически ценный опыт деятельности начальных школ восточно территорий середины 19 - начала 20 века (реформирование идей по грамотности среди широкого населения и опыт внедрения образовательных реформ, формирования особого типа государственного и гражданского управления государственными школами, привлечения земств, городских и сельских объединений к определению содержания, методов и форм начального образования). Данные о содержании, формах и методах обучения начальной школы на восточно территориях конкретизированы и проработаны.