2023
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд 2023 за Тема "aerobics"
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ТАНЦЮВАЛЬНО-ГІМНАСТИЧНИХ РОЗМИНОК ЯК ЗАСОБУ МУЗИЧНО-РУХОВОЇ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНОК У СКЛАДНОКООРДИНАЦІЙНИХ ВИДАХ СПОРТУ (НА ПРИКЛАДІ ЧИРЛІДИНГУ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Мягка, В. Ю.Музично-рухова підготовка у більшості навчальних програм зі складнокоординаційних видів спорту для ДЮСШ визначається як складова технічної підготовки і спрямована на опанування елементів музичної грамоти, розвиток музичності і виразності. Проте, насьогодні, при наявності великої кількості наукових робіт щодо пошуку шляхів удосконалення технічної підготовки в складнокоординаційних видах спорту, питання розвитку саме музично-рухового її компоненту вивчені недостатньо. Мета дослідження – вивчити вплив танцювально-гімнастичних розминок на музично-рухову підготовку спортсменів зі складнокоординаційних видів спорту (на прикладі чирлідингу). Результати дослідження. У дослідженні на основі аналізу правил змагань та іншої наукової, нормативної та навчально-методичної документації було розкрито вимоги складнокоординаційних видів спорту до музично-рухової підготовленості спортсменів. Показано, що достатній рівень музично-рухової підготовки дає змогу спортсменам якнайкращим чином презентувати свої змагальні вправи під обраний музичний супровід і отримати кращу оцінку за вміння спортсменів гармонійно поєднувати виразні рухи з темою, характером, темпом і динамічними відтінками музики (музичність), артистичність, виразність і виконавську майстерність взагалі. Розроблено комплекси вправ для танцювально-гімнастичних розминок та підібрано для них музичний супровід. Здійснено експериментальну перевірку впливу запропонованих танцювально-гімнастичних розминок на рівень музично-рухової підготовленості членів збірної команди ХНПУ імені Г. С. Сковороди з чирлідингу. Доведено їх позитивний статистично вірогідний вплив на наступні показники музично-рухової підготовленості: гармонія рухів з ритмом музики (при p<0,01), гармонія рухів з темпом музики (при p<0,005) та тестом ходьба зі сплескуванням долонями у заданому ритмі (при p<0,05). Виявлено позитивний вплив танцювально-гімнастичних розминок на психологічний стан спортсменок-чирлідерів, зокрема на самопочуття, активність і настрій. Висновок. Результати дослідження також доводять, що використання ритмічних і аеробних розминок у навчально-тренувальному процесі, може сприяти підвищенню його ефективності вцілому, підвищенню рівня музично-ритмічної підготовленості, покращенню розвитку окремих фізичних здібностей, особливо координаційних, зниженню відчуття втоми у спортсменів. Musical and motor training in most training programs in complex coordination sports for the Youth Sports School is defined as a component of technical training and is aimed at mastering the elements of musical literacy, developing musicality and expressiveness. Nevertheless, today, in the presence of a large number of scientific papers on the search for ways to improve technical training in complex coordination sports, the issues of developing its musical and motor component have not been studied enough. The purpose of the study. Study the influence of dance and gymnastic warm-ups on the musical and motor training of athletes in complex coordination sports (using cheerleading as an example). The results of the study. In the study, on the basis of an analysis of the rules of competition and other scientific, regulatory and educational documentation, the requirements of complex coordination sports for the musical and motor preparedness of athletes were disclosed. It is shown that a sufficient level of musical and motor training allows athletes to best present their competitive exercises under the chosen musical accompaniment and get the best assessment for the ability of athletes to harmoniously combine expressive movements with the theme, character, tempo and dynamic shades of music (musicality), artistry, expressiveness and performing skills in general. Developed sets of exercises for dance and gymnastic warm-ups and selected for them musical accompaniment. An experimental test of the influence of the proposed dance and gymnastic warm-ups on the level of musical and motor preparedness of members of the national team of the H. S. Skovoroda KHNPU on cheerleading was carried out. Their positive statistically probable influence on the following indicators of musical and motor preparedness is proved: the harmony of movements with the rhythm of music (at p < 0.01), the harmony of movements with the tempo of music (at p < 0.005) and the test of walking with a splash of the palms in a given rhythm (at p < 0.05). The positive influence of dance-gymnastic warm-ups on the psychological state of athletes-cheerleaders, in particular on well-being, activity and mood, was revealed. Conclusions. The results of the study also prove that the use of rhythmic and aerobic warm-ups in the educational and training process can increase its effectiveness in general, increase the level of musical and rhythmic preparedness, improve the development of individual physical abilities, especially coordination, and reduce the feeling of fatigue in athletes.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТЕП-ПЛАТФОРМИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІВЧАТ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ СПОРТИВНОЮ АЕРОБІКОЮ НА ЕТАПІ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Девятко, Д. В.В сучасних умовах сьогодення в галузі аеробіки й фітнесу оздоровчого та спортивного спрямування постійно з’являється нове обладнання, покликане підвищувати ефективність навчально-тренувального процесу. Проте тренери іноді не використовують повною мірою можливості більш традиційного обладнання, яке міцно увійшло в практику оздоровчих фітнес клубів та навіть є одним з видів багатоборства в спортивному фітнесі. Це степ-платформа, яка почала використовуватися з кінця 80-х років минулого сторіччя та з того часу є на озброєнні у галузі фізичного виховання і спорту. Мета дослідження – дослідити ефективність використання степ-платформи для розвитку фізичних здібностей дівчат, що займаються спортивною аеробікою на етапі базової підготовки. Результати дослідження. У досліджені показано, що степ-платформа, яка прийшла з оздоровчого напрямку аеробіки, вже давно і міцно увійшла в арсенал засобів фізичного виховання людей різних вікових груп, що можуть сприяти зміцненню, збереженню і відновленню здоров’я, покращенню фізичного і функціонального стану та підвищенню рівня їхньої фізичної підготовленості. Активно починає використовуватися степ-платформа з метою удосконалення рівня технічної підготовленості в спортивній аеробіці, що доводять результати наукових досліджень. Розроблено шість комплексів вправ з використанням степ-платформи, спрямованих на удосконалення гнучкості, силових та швидкісно-силових здібностей, координаційних здібностей, прудкості та витривалості дівчат, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки на етапі базової підготовки. Впроваджено розроблені комплекси в навчально-тренувальний процес зі спортивної аеробіки для дівчат, що тренуються на етапі базової підготовки та не спеціалізуються зі степ-аеробіки. Виявлено вплив вправ зі степ-платформою на розвиток фізичних здібностей дівчат, що займаються спортивною аеробікою на етапі базової підготовки. Висновок. Доведено, що систематичне включення до тренувальних занять спеціальних комплексів вправ зі степами протягом трьох місяців можуть сприяти статистично вірогідному зростанню гнучкості, вибухової сили, аеробної й силової витривалості та спритності. При побудові комплексів слід використовувати вправи, спрямовані на підвищення рівня як загальної фізичної підготовленості так і спеціальної. Використання степплатформи в навчально-тренувальному процесі зі спортивної аеробіки може також позитивно впливати на розвиток здібності до ритмічної діяльності, орієнтацію в просторі та вміння диференціювати просторово-динамічні параметри рухів. In today's modern conditions in the field of aerobics and fitness of health and sports direction constantly there is a new equipment designed to increase the efficiency of the training process. However, coaches sometimes do not make full use of the capabilities of more traditional equipment, which has become firmly established in the practice of health fitness clubs and is even one of the types of all-around in sports fitness. This is a step-platform that began to be used since the late 80s of the last century and since then has been in service in the field of physical education and sports The purpose of the study investigates the effectiveness of using step-platforms for the development of physical abilities of girls involved in sports aerobics at the basic training stage. The results of the study. The study showed that the step platform, which came from the health direction of aerobics, has long and firmly entered the arsenal of means of physical education of people of different age groups, which can contribute to strengthening, preserving and restoring health, improving the physical and functional state and increasing the level of their physical fitness. Actively begins to use the step-platform in order to improve the level of technical preparedness in sports aerobics, which is proved by the results of scientific research. Six sets of exercises using step-platform were developed, aimed at improving flexibility, strength and speed-strength abilities, coordination abilities, agility and endurance of girls specializing in sports aerobics at the stage of basic training. Developed complexes are introduced into the training process of sports aerobics for girls who train at the stage of basic training and do not specialize in step aerobics. The influence of exercises with step-platform on the development of physical abilities of girls engaged in sports aerobics at the stage of basic training is revealed. Conclusions. It is proved that systematic inclusion in training sessions of special complexes of exercises with steppes for three months can contribute to statistically probable growth of flexibility, explosive force, aerobic and power endurance and agility. When building complexes, you should use exercises aimed at increasing the level of both general physical fitness and special. The use of step-platform in the training process of sports aerobics can also positively affect the development of the ability to rhythmic activity, orientation in space and the ability to differentiate spatial-dynamic parameters of movements.