Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології за Тема "adaptation"
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВікові особливості соціального становлення дітей з інтелектуальними порушеннями в спеціальних психолого-педагогічних дослідженнях(Mukachevo State University, 2020) Коваленко, В. Є.Розуміння онтогенетичних особливостей соціального становлення дітей з інтелектуальними порушеннями має велику соціальну значущість. Метою наукової статті є виявлення вікових особливостей соціального становлення дітей з інтелектуальними порушеннями в спеціальних психолого-педагогічних дослідженнях. Під час дослідження використовувались методи: аналіз загальної та спеціальної психолого-педагогічної літератури; систематизація та узагальнення теоретичних підходів до розв’язання проблеми соціального становлення дітей з інтелектуальними порушеннями; визначення змісту ключових понять; теоретичне моделювання для створення гіпотетичної моделі соціального становлення особистості дитини з інтелектуальними порушеннями на різних вікових етапах. З’ясовано, що соціальне становлення особистості при інтелектуальних відхиленнях у дошкільному віці виявляється у порушеннях формування уявлень про себе, зниженні емоційної чутливості, здатності до емоційного наслідування, недостатності розуміння та адекватного оцінювання життєвих ситуацій, порушеннях формування соціальних навичок. Унаслідок наявних порушень поведінки молодшим школярам властиве почуття самотності, більш низька соціальна компетентність. Життєво-смислова сфера підлітків з інтелектуальними порушеннями виявляється у затримці формування смисложиттєвих орієнтацій, низькому рівні задоволеності життям, несформованості вищих емоцій, домінуванні примітивних інтересів, порушеннях самоконтролю, домінуванні низького рівня адаптації до соціального середовища. Старші школярі з інтелектуальними порушеннями мають викривлення самосвідомості, що виявляється у недиференційованих та некритичних уявленнях підлітків про себе, неадекватній самооцінці. Встановлені вікові особливості соціального становлення дітей з інтелектуальними порушеннями дозволяють розробити систему корекційного впливу на їх соціальний розвиток з урахуванням «структури порушення» на основі принципу корекції «знизу вгору». Понимание онтогенетических особенностей социального становления детей с интеллектуальными нарушениями имеет огромную социальную значимость. Целью научной статьи является выявление возрастных особенностей социального становления детей с интеллектуальными нарушениями в специальных психолого-педагогических исследованиях. При исследовании использовались методы: анализ общей и специальной психолого-педагогической литературы; систематизация и обобщение теоретических подходов к решению проблемы социального становления детей с интеллектуальными нарушениями; определение содержания ключевых понятий; теоретическое моделирование для создания гипотетической модели социального становления личности ребенка с интеллектуальными нарушениями на разных возрастных этапах. Выяснено, что социальное становление личности при интеллектуальных отклонениях в дошкольном возрасте проявляется в нарушениях формирования представлений о себе, снижении эмоциональной чувствительности, способности к эмоциональному подражанию, недостаточности понимания и адекватности оценка жизненных ситуаций, нарушениях формирования социальных навыков. Вследствие имеющихся нарушений поведения младшим школьникам присуще чувство одиночества, более низкая социальная компетентность. Жизнено-смысловая сфера подростков с интеллектуальными нарушениями выражается в задержке формирования смысложизненных ориентаций, низком уровне удовлетворенности жизнью, несформированности высших эмоций, доминировании примитивных интересов, нарушениях самоконтроля, доминировании низкого уровня адаптации к социальной среде. Старшие школьники с интеллектуальными нарушениями обладают искажением самосознания, что проявляется в недифференцированных и некритических представлениях подростков о себе, неадекватной самооценке. Установленные возрастные особенности социального становления детей с интеллектуальными нарушениями позволяют разработать систему коррекционного воздействия на их социальное развитие с учетом структуры нарушения на основе принципа коррекции снизу вверх. Understanding the ontogenetic features of socialisation of children with intellectual disability is of great social significance. The purpose of the scientific article is to identify the age characteristics of socialisation of children with intellectual disability in special psychological and pedagogical research. In the course of the study, the following methods were used: analysis of general and special psychological and pedagogic literature; systematisation and generalisation of theoretical approaches to solving the problem of children with intellectual disabilities’ social development; definition of key concepts’ content; theoretical modelling to create a hypothetical model of socialisation of the child with intellectual disability at different ages. It was found that the socialisation of a personality with intellectual disability in preschool age was manifested in disorders of self-perception, decreased emotional sensitivity, ability to empathise, lack of understanding and adequate assessment of life situations, social skills’ disorders. Due to the existing behavioural disorders, younger students have a feeling of loneliness, lower social competence. The semantic sphere of adolescents with intellectual disability is manifested in the delayed development of semantic life orientations, low level of life satisfaction, unformed higher emotions, dominance of primitive interests, violations of self-control, dominance of low level of adaptation to the social environment. Senior students with intellectual disability have a distortion of self-awareness, which is manifested in undifferentiated and uncritical perceptions of adolescents about themselves, inadequate self-esteem. The established age features of children with intellectual disabilities’ social formation make it possible to work out a system of corrective influence on their social development taking into account the “structure of the disorder” based on the “bottom-up” correction principle.
- ДокументПорушення письма як причина шкільних труднощів та шкільної дезадаптації у молодших школярів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Хребтова, Н. П.У статті автором було порушено тему письма як причину шкільних труднощів та шкільної дезадаптації у молодших школярів. Порушення писемного мовлення – найпоширеніші мовленнєві вади у дітей молодшого шкільного віку. Розлади письма негативно впливають на весь процес навчання, на шкільну адаптацію дітей, на формування особистості і характер психічного розвитку дитини. Своєчасне виявлення цих порушень надзвичайно важливе для розробки системи логопедичної роботи з корекції дисграфії, яка вимагає високої професійної майстерності логопеда та систематичної роботи протягом тривалого часу, і попередження шкільної дезадаптації у цілому. В статье автором была затронута тема письма как причину школьных трудностей и школьной дезадаптации у младших школьников. Нарушение письменной речи – самые распространенные речевые изъяны у детей младшего школьного возраста. Расстройства письма оказывают негативное влияние на весь процесс обучения, на школьную адаптацию детей, на формирование личности и характер психического развития ребенка. Своевременное выявление этих нарушений чрезвычайно важно для разработки системы логопедической работы по коррекции дисграфии, требующей высокого профессионального мастерства логопеда и систематической работы в течение длительного времени, и предупреждения школьной дезадаптации в целом. In the article the author raised the topic of writing as a cause of school difficulties and school maladaptation in primary school children. Writing disorders are the most common speech defects in primary school children. Writing disorders have a negative impact on the whole learning process, on the school adaptation of children, on the formation of personality and on the character of the child's mental development. Timely identification of these disorders It is extremely important to develop a system of speech therapy for the correction of dysgraphia, which requires high professional skills of a speech therapist and systematic work over a long period of time, and the prevention of school disadaptation in general.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід навчального процесу дітей з інтелектуальними порушеннями у молодшій школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-16) Докійчук, І. О.; Дрожик, Л. В.У статті розглянуто психолого-педагогічний супровід навчального процесу дітей з інтелектуальними порушеннями у молодшій школі, проаналізовано, що молодший шкільний вік є вирішальним у подальшому розвитку дитини, адже саме у цей час закладаються основи, на які вона буде спиратися не тільки у ланках середньої та старшої школи, а й протягом всього життя, а психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями є важливою системою заходів з організації навчально-виховного процесу, в якій головним є створення умов для розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями та адаптації її у суспільстві. В статье рассмотрено психолого-педагогическое сопровождение учебного процесса детей с интеллектуальными нарушениями в младшей школе, проанализировано, что младший школьный возраст является решающим в дальнейшем развитии ребенка,ведь именно в это время закладываются основы, на которые она будет опираться не только в звеньях средней и старшей школы, но и на протяжении всей жизни, а психолого-педагогическое сопровождение детей с интеллектуальными нарушениями является важной системой мероприятий по организации учебно-воспитательного процесса, в которой главным является создание условий для развития ребенка с интеллектуальными нарушениями и адаптации его в обществе. The article considers psychological and pedagogical support of educational process of children with intellectual disabilities in the junior school. It is analyzed that the junior school age is crucial in the further development of the child, because at this time the foundations are laid, on which it will be based not only in the middle and high school, but throughout life, and psychological and pedagogical support of children with intellectual disabilities is an important system of educational and pedagogical process, in which.
- ДокументРозвиток умінь учителів адаптувати й модифікувати навчальні матеріали відповідно до особливих освітніх потреб школярів(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2016) Казачінер, О. С.Визначено, що надання додаткової, а іноді й спеціальної підтримки в навчанні дітей з особливими потребами, яка допоможе їм брати повноцінну участь у заняттях і реалізовувати свій потенціал, є можливим завдяки адаптації й модифікації навчальних матеріалів. Підкреслено необхідність розвитку вмінь учителів адаптувати й модифікувати навчальні матеріали відповідно до особливих освітніх потреб даної категорії школярів. Окреслено зміст таких умінь. Определено, что предоставление дополнительной, а иногда и специальной поддержки в обучении детей с особыми потребностями, чтобы помочь им полноценно участвовать в занятиях и реализовать свой потенциал возможно благодаря адаптации и модификации учебных материалов. Также подчеркивается необходимость развития навыков учителей адаптироваться, модифицировать учебные материалы в соответствии с особыми образовательными потребностями этой категории школьников. Изложено содержание таких навыков. It is determined that the provision of additional and sometimes special support in educating children with special needs to help them participate fully in classes and realize their potential is possible through adaptation and modification training materials. The need to develop teachers' skills to adapt is also emphasized modify teaching materials according to the special educational needs of this category schoolchildren. The content of such skills is outlined.