Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 487
  • Документ
    Дослідження стану професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекооріeнтованого освітнього середовища в умовах ризиків
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Науменко, Н. В.
    Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, що реалізується у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Мета статті — висвітлення результатів теоретичного аналізу наукових досліджень щодо розуміння сутності категорії «готовність майбутнього вчителя до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища», що являє собою складне інтегративне утворення особистості, яке включає в себе особистісну, психологічну, здоров’язбережувальну, теоретичну, практичну готовність і характеризується мотивами та переконаннями до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, психолого-педагогічними, методичними знаннями та вміннями, особистісно-професійними властивостями, що спрямовані на формування безпечних, комфортних та здорових умов освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки; а також аналіз результатів емпіричного дослідження наявного стану професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Для реалізації поставленої мети проведено опитування здобувачів спеціальності 013 «Початкова освіта» 3-го і 4-го років навчання 2017 і 2018 рр. вступу за допомогою анкети, створеної у сервісі Google Forms. Питання анкети розподілялися за трьома блоками — мотиваційний, когнітивний, операційний, що дозволило комплексно оцінити наявний стан готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, розробити та упровадити в освітній процес авторську модель науково-методичної системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків і дослідити доцільність її впровадження. The article is devoted to the problem of professional training of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks, which is being implemented at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The purpose of the article is to highlight the results of the theoretical analysis of scientific research on understanding the essence of the category “future teacher's readiness to organize a safety-oriented educational environment”, which is a complex integrative formation of the individual, which includes personal, psychological, health, theoretical, practical readiness and is characterized by motives and beliefs to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks, psychological, pedagogical, methodological knowledge and skills, personal and professional properties aimed at forming safe, comfortable and healthy conditions of the educational environment, which ensures that students master the competencies necessary for life, form a culture of safe and healthy behavior; as well as analyzing the results of an empirical study of the current state of professional readiness of future primary school teachers to organize a safe educational environment in conditions of risks. To achieve this goal, a survey of applicants for the specialty 013 “Primary Education” in the 3rd and 4th years of study in 2017 and 2018 was conducted using a questionnaire created in the Google Forms service. The questions of the questionnaire were divided into three blocks — motivational, cognitive, operational, which allowed to comprehensively assess the current state of readiness of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks, to develop and implement the author's model of the scientific and methodological system of professional training of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in conditions of risks in the educational process and to investigate the feasibility of its implementation.
  • Документ
    ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКООРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
    (Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Науменко, Н. В.
    Стаття присвячена проблемі формування готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Визначено вимоги до професійної підготовки майбутніх учителів у контексті сучасних освітніх викликів. Проаналізовано складові готовності майбутніх учителів до професійної діяльності. Схарактеризовано складові готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища відповідно до Професійного стандарту вчителя початкових класів, виділено основні компоненти готовності. The article is devoted to the problem of forming the readiness of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in the face of risks. The requirements for the professional training of future teachers in the context of modern educational challenges are determined. The components of future teachers' readiness for professional activity are analyzed. The components of future primary school teachers' readiness to organize a safety-oriented educational environment in accordance with the Professional Standard for Primary School Teachers are characterized, the main components of readiness are highlighted.
  • Документ
    ДО ПИТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Науменко, Н. В.
    У тезах досліджено формування здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Система професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи характеризується внутрішньою узгодженістю та взаємозв’язками між її компонентами, зокрема, взаємозв’язком між усіма компонентами змісту професійної підготовки у контексті здоров’язбереження, врахуванням міждисциплінарного підходу до реалізації освітнього змісту під час формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів. Зазначено, що оптимізація та реалізація процесу формування здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки є комплексним питанням та потребує подальшого дослідження. The thesis examines the formation of health-saving competence of the future primary school teacher. The system of professional training of future primary school teachers is characterized by internal consistency and interrelationships between its components, in particular, the interrelationship between all components of the content of professional training in the context of health care, taking into account an interdisciplinary approach to the implementation of educational content during the formation of health care competence of future teachers teachers It is noted that the optimization and implementation of the process of formation of health-saving competence among future primary school teachers in the process of professional training is a complex issue and requires further research.
  • Документ
    ФОРМИ, МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНОЇ КУЛЬТУРИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ЛЕГКИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОГО ОРІЄНТУВАННЯ ЗАСОБАМИ ВИКОРИСТАННЯ КАЗОК
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Шевченко, З. Д.
    У статті досліджено формування соціально-побутових навичок у дітей з інтелектуальними порушеннями використанням казок. Казкотерапія є одним з ефективних методів взаємодії з учнями початкових класів, які стикаються з різними емоційними та поведінковими проблемами. Казкотерапія і освітні завдання взаємопов’язані, оскільки під час неї учні одночасно розвивають зв’язне мовлення, навчаються висловлювати свої думки та будувати розповіді. Використання казок у процесі навчання соціально-побутового орієнтування, допомагає зробити процес цікавим та ефективним, сприяючи формуванню правильних звичок у дітей і допомагаючи зберегти їх здоров’я. Важливо підходити до цього завдання з урахуванням індивідуальних особливостей, можливостей дітей. The article investigates the formation of social and everyday skills in children with intellectual disabilities using fairy tales. Fairy tale therapy is one of the most effective methods of interaction with primary school students who face various emotional and behavioural problems. Fairy tale therapy and educational tasks are interconnected, as during it, students simultaneously develop coherent speech, learn to express their thoughts and build stories. The use of fairy tales in the process of teaching social and household orientation helps to make the process interesting and effective, promoting the formation of good habits in children and helping to maintain their health. It is important to approach this task taking into account the individual characteristics and capabilities of children.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Чуракова, Ю. С.
    У статті досліджено пізнавальну діяльність дітей з інтелектуальними порушеннями. Пізнавальна діяльність це процес, за допомогою якого предмети і явища навколишньої дійсності відображаються в психіці людини, на основі якого формуються знання і виробляються цілі та мотиви життєдіяльності. Пізнання починається з чуттєвого досвіду, тобто формування відчуттів. Наведено спеціальні методики та прийоми, які потрібно використовувати в навчальному процесі учнів з інтелектуальними порушеннями для стимуляції пізнавальної активності. Обґрунтовано необхідність застосування спеціальних прийомів для активізації пізнавальної діяльності дітей з інтелектуальними порушеннями. Одним із таких засобів освітнього процесу вважається навчально-ігрова діяльність, яка спрямовує навчання на продуктивне засвоєння учнями знань, умінь і навичок. The article examines the cognitive activity of children with intellectual disabilities. Cognitive activity is a process by which objects and phenomena of the surrounding reality are reflected in the human psyche, on the basis of which knowledge is formed and the goals and motives of life are developed. Cognition begins with sensory experience, that is, the formation of sensations. Special methods and techniques that must be used in the educational process of students with intellectual disabilities to stimulate cognitive activity are presented. The necessity of using special techniques to activate the cognitive activity of children with intellectual disabilities is substantiated. One of these means of the educational process is educational and game activity, which directs learning to the productive assimilation of knowledge, skills and abilities by students. Отправить отзыв