Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 457
  • Документ
    ВПЛИВ ВИКОРИСТАННЯ ТЕРАПЕВТИЧНИХ МЕТОДІВ НА ЗМЕНШЕННЯ РІВНЯ АГРЕСИВНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Чугунов, Б. В.
    У статті окреслено загальні види терапевтичних методів, які можна використовувати при роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями, які проявляють агресивну поведінку та проаналізовано значення впливу психотерапевтичних методів на корекцію агресивної поведінки дітей молодшого шкільного віку. The article outlines the general types of therapeutic methods that can be used when working with children with intellectual disabilities who exhibit aggressive behavior and analyzes the importance of the influence of psychotherapeutic methods on the correction of primary schoolchildren’s aggressive behavior.
  • Документ
    ПІДТРИМАННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ООП У ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ РУХЛИВИХ ІГОР ТА ВПРАВ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЇХ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Семотюк, Г. Ю.
    У статті досліджено взаємозв’язок між пізнавальною та руховою діяльністю учнів початкових класів з особливими освітніми потребами, визначено найбільш ефективні підходи до інтеграції освітнього, оздоровчого та загального виховного напрямів організації дистанційного навчання таких дітей. Під час проведення он-лайн уроків вчитель повинен застосовувати рухливі ігри та ігрові вправи. Окремим напрямком є використання спеціальних видів завдань, що передбачають засвоєння навчального матеріалу безпосередньо під час участі у рухливих іграх та вправах. Зазначено, що проведення рухливих ігор та ігрових вправ, які розробляються вчителем з урахуванням дидактичного матеріалу певного загальноосвітнього он-лайн уроку, сприяє підвищенню якості опанування школярами з особливими освітніми потребами необхідними знаннями, вміннями, навичками завдяки попередженню розумової та м’язової втоми. Також у процесі уроків, до яких інтегровані рухливі дидактичні ігри та вправи відбувається не лише повноцінний розумовий, але й фізичний розвиток дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами. У них формується свідоме ставлення до власного здоров’я, основи здоров’язбережувальної компетентності. The article examines the relationship between the cognitive and motor activities of primary school students with special educational needs, identifies the most effective approaches to the integration of educational, health and general educational directions in the organization of distance education for such children. During online lessons, the teacher should use mobile games and game exercises. A separate direction is the use of special types of tasks that involve the learning of educational material directly during participation in mobile games and exercises. It is noted that conducting mobile games and game exercises, which are developed by the teacher taking into account the didactic material of a certain general education online lesson, contributes to the improvement of the quality of acquisition of the necessary knowledge, abilities, and skills by schoolchildren with special educational needs due to the prevention of mental and muscle fatigue. Also, in the course of the lessons, into which mobile didactic games and exercises are integrated, not only full-fledged mental, but also physical development of children of primary school age with special educational needs takes place. They develop a conscious attitude to their own health, the basis of health care competence.
  • Документ
    СТВОРЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИТУАЦІЇ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЯК ПРОВІДНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА УМОВА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Єна, А. О.
    У статті досліджено особистісно-орієнтоване фізичне виховання як провідну психолого-педагогічну умову збереження здоров’я дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Система фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями включає в себе різноманітні механізми впливу на розумовий розвиток та вдосконалення способів здобуття інформації, формування емоційно-вольової сфери та навичок соціальної поведінки моральності та духовності. Зазначено, що підґрунтям для формування основ здоров’язбережувальної компетентності у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями є створення вчителем під час уроків ситуації особистісно орієнтованого фізичного виховання, яку можна вважати процесом надання педагогічної допомоги учням початкової школи з інтелектуальними порушеннями у становленні їх самоідентифікації, соціалізації, життєвого самоствердження та набуття ними усвідомлених навичок здорового способу життя. The article examines personality-oriented physical education as a leading psychological and pedagogical condition for preserving the health of children of primary school age with intellectual disabilities. The system of physical education of children of primary school age with intellectual disabilities includes various mechanisms of influence on mental development and improvement of methods of obtaining information, formation of the emotional and volitional sphere and skills of social behavior, morality and spirituality. It is noted that the basis for the formation of the foundations of health care competence in younger schoolchildren with intellectual disabilities is the creation by the teacher during lessons of a situation of personally oriented physical education, which can be considered a process of providing pedagogical assistance to elementary school students with intellectual disabilities in the formation of their self-identification, socialization, life self-affirmation and acquisition of self-aware healthy lifestyle skills.
  • Документ
    ЖИТТЄСТІЙКІСТЬ ЯК РЕСУРС ОСОБИСТІСНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Бацилєва, О. В.; Докійчук, І. О.
    У статті проаналізовано феномен життєстійкості як ресурсу особистісного благополуччя в умовах сьогодення. До основних ознак життєстійкості відносять: фізичну і нервово-психологічну витривалість, навички здорового способу життя; стресостійкість, володіння методиками аутотренінгу, релаксації; моральну стійкість; стійкий пізнавальний інтерес, навички рефлексії, аналізу та узагальнення; володіння комунікативними навичками; навички роботи із суперечливою інформацією; навички побутової, господарської та трудової діяльності. Зазначено, що життєстійкість є необхідним ресурсом, інтегрованою особистісною характеристикою, яка дає можливість успішно адаптуватися у стресових ситуаціях, зберігати внутрішній баланс та підтримувати особистісне благополуччя. The article analyzes the phenomenon of sustainability as a resource of personal well-being in today's conditions. The main signs of resilience include: physical and neuro-psychological endurance, healthy lifestyle skills; stress resistance, mastery of self-training, relaxation techniques; moral stability; persistent cognitive interest, skills of reflection, analysis and generalization; possession of communication skills; skills of working with conflicting information; household, economic and labor skills. It is noted that resilience is a necessary resource, an integrated personal characteristic that makes it possible to successfully adapt in stressful situations, maintain internal balance and maintain personal well-being.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО СТАНУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Стадник, О. А.
    У статті розглянуто організацію психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Проаналізовано наукову літературу з питань особливостей сучасного стану психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що в сучасній Україні створено нормативно-правову базу, яка регламентує діяльність інклюзивно-ресурсних центрів, існує й теоретична база з питання психолого-педагогічного супроводу. Є можливість долучатися до світового досвіду з інклюзивної освіти, але практичного досвіду в здійсненні системної роботи інклюзивно-ресурсного центру в питанні супроводу дітей з особливими освітніми потребами й досі бракує, що вимагає подальшої активної роботи у цьому напрямку. В зв’язку з цим, виникає потреба в проведенні емпіричних розвідок, узагальненні результатів, а також вдосконаленні тих елементів діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, які перешкоджають і негативно впливають на весь процес психолого-педагогічного супроводу. The article examines the organization of psychological and pedagogical support for children with special educational needs in the conditions of an inclusive resource center. The scientific literature on the peculiarities of the current state of psychological and pedagogical support for children with special educational needs has been analyzed. It is noted that in modern Ukraine, a regulatory and legal framework has been created that regulates the activities of inclusive resource centers, and there is also a theoretical framework on the issue of psychological and pedagogical support. There is an opportunity to join the global experience in inclusive education, but there is still a lack of practical experience in implementing the systematic work of an inclusive resource center in the matter of accompanying children with special educational needs, which requires further active work in this direction. In this regard, there is a need to conduct empirical research, generalize the results, and improve those elements of inclusive resource centers that hinder and negatively affect the entire process of psychological and pedagogical support.