Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
- ДокументГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКООРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Науменко, Н. В.Стаття присвячена проблемі формування готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Визначено вимоги до професійної підготовки майбутніх учителів у контексті сучасних освітніх викликів. Проаналізовано складові готовності майбутніх учителів до професійної діяльності. Схарактеризовано складові готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища відповідно до Професійного стандарту вчителя початкових класів, виділено основні компоненти готовності. The article is devoted to the problem of forming the readiness of future primary school teachers to organize a safety-oriented educational environment in the face of risks. The requirements for the professional training of future teachers in the context of modern educational challenges are determined. The components of future teachers' readiness for professional activity are analyzed. The components of future primary school teachers' readiness to organize a safety-oriented educational environment in accordance with the Professional Standard for Primary School Teachers are characterized, the main components of readiness are highlighted.
- ДокументДО ПИТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Науменко, Н. В.У тезах досліджено формування здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Система професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи характеризується внутрішньою узгодженістю та взаємозв’язками між її компонентами, зокрема, взаємозв’язком між усіма компонентами змісту професійної підготовки у контексті здоров’язбереження, врахуванням міждисциплінарного підходу до реалізації освітнього змісту під час формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вчителів. Зазначено, що оптимізація та реалізація процесу формування здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки є комплексним питанням та потребує подальшого дослідження. The thesis examines the formation of health-saving competence of the future primary school teacher. The system of professional training of future primary school teachers is characterized by internal consistency and interrelationships between its components, in particular, the interrelationship between all components of the content of professional training in the context of health care, taking into account an interdisciplinary approach to the implementation of educational content during the formation of health care competence of future teachers teachers It is noted that the optimization and implementation of the process of formation of health-saving competence among future primary school teachers in the process of professional training is a complex issue and requires further research.
- ДокументФОРМИ, МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНОЇ КУЛЬТУРИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ЛЕГКИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОГО ОРІЄНТУВАННЯ ЗАСОБАМИ ВИКОРИСТАННЯ КАЗОК(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Шевченко, З. Д.У статті досліджено формування соціально-побутових навичок у дітей з інтелектуальними порушеннями використанням казок. Казкотерапія є одним з ефективних методів взаємодії з учнями початкових класів, які стикаються з різними емоційними та поведінковими проблемами. Казкотерапія і освітні завдання взаємопов’язані, оскільки під час неї учні одночасно розвивають зв’язне мовлення, навчаються висловлювати свої думки та будувати розповіді. Використання казок у процесі навчання соціально-побутового орієнтування, допомагає зробити процес цікавим та ефективним, сприяючи формуванню правильних звичок у дітей і допомагаючи зберегти їх здоров’я. Важливо підходити до цього завдання з урахуванням індивідуальних особливостей, можливостей дітей. The article investigates the formation of social and everyday skills in children with intellectual disabilities using fairy tales. Fairy tale therapy is one of the most effective methods of interaction with primary school students who face various emotional and behavioural problems. Fairy tale therapy and educational tasks are interconnected, as during it, students simultaneously develop coherent speech, learn to express their thoughts and build stories. The use of fairy tales in the process of teaching social and household orientation helps to make the process interesting and effective, promoting the formation of good habits in children and helping to maintain their health. It is important to approach this task taking into account the individual characteristics and capabilities of children.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Чуракова, Ю. С.У статті досліджено пізнавальну діяльність дітей з інтелектуальними порушеннями. Пізнавальна діяльність це процес, за допомогою якого предмети і явища навколишньої дійсності відображаються в психіці людини, на основі якого формуються знання і виробляються цілі та мотиви життєдіяльності. Пізнання починається з чуттєвого досвіду, тобто формування відчуттів. Наведено спеціальні методики та прийоми, які потрібно використовувати в навчальному процесі учнів з інтелектуальними порушеннями для стимуляції пізнавальної активності. Обґрунтовано необхідність застосування спеціальних прийомів для активізації пізнавальної діяльності дітей з інтелектуальними порушеннями. Одним із таких засобів освітнього процесу вважається навчально-ігрова діяльність, яка спрямовує навчання на продуктивне засвоєння учнями знань, умінь і навичок. The article examines the cognitive activity of children with intellectual disabilities. Cognitive activity is a process by which objects and phenomena of the surrounding reality are reflected in the human psyche, on the basis of which knowledge is formed and the goals and motives of life are developed. Cognition begins with sensory experience, that is, the formation of sensations. Special methods and techniques that must be used in the educational process of students with intellectual disabilities to stimulate cognitive activity are presented. The necessity of using special techniques to activate the cognitive activity of children with intellectual disabilities is substantiated. One of these means of the educational process is educational and game activity, which directs learning to the productive assimilation of knowledge, skills and abilities by students. Отправить отзыв
- ДокументАДАПТАЦІЯ ДО ІНКЛЮЗИВНОГО ПРОСТОРУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ З АГРЕСИВНОЮ ПОВЕДІНКОЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Чугунов, Б. В.У статті розглянуто адаптацію до інклюзивного простору молодших школярів із інтелектуальними порушеннями. Для успішної адаптації учнів з інтелектуальними порушеннями важливий індивідуальний підхід педагога до кожного учня. Соціальна адаптація дітей ґрунтується на їхньому знайомстві з соціальною дійсністю. При цьому важливо враховувати вікові особливості дитини, оскільки ці критерії є соціальними за природою і їхній пріоритетний розвиток забезпечується в процесі соціалізації. Для того щоб процес соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями проходив найбільш повноцінно, необхідно проводити ознайомлення дітей з соціальною дійсністю в єдності мотиваційного, когнітивного і діяльнісно-практичного аспекту їх життєдіяльності. The article examines the adaptation to the inclusive space of younger schoolchildren with intellectual disabilities. For the successful adaptation of students with intellectual disabilities, the individual approach of the teacher to each student is important. Social adaptation of children is based on their familiarity with social reality. At the same time, it is important to take into account the age characteristics of the child, since these criteria are social in nature and their priority development is ensured in the process of socialization. In order for the process of socialization of children with intellectual disabilities to take place in the most complete way, it is necessary to familiarize children with social reality in the unity of the motivational, cognitive and activity-practical aspects of their life.