Кафедра анатомії і фізіології людини імені д.м.н. проф. Я. Р. Синельникова
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра анатомії і фізіології людини імені д.м.н. проф. Я. Р. Синельникова за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 285
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДослідження впливу гірських умов на функціональний стан кардіореспіраторної системи організму волонтерів(Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, 18-10-27) Коц, С. М.; Коц, В. П.В статті висвітлені особливості дослідження впливу гірських умов на функціональний стан кардіореспіраторної системи організму волонтерів. В статье освещены особенности исследования влияния горных условий на функциональное состояние кардиореспираторной системы организма волонтеров. The article highlights the features of the study of the influence of mountain conditions on the functional state of the cardiorespiratory system of the body of volunteers.
- ДокументМорфофункціональна характеристика надниркових залоз щурів за умов порушеного фотоперіоду(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2008) Мамотенко, А. В.; Комісова, Т. Є.; Губіна-Вакулик, Г. І.Експериментально було показано вплив постійного цілодобового (4.00 світла: 00. темноти) освітлення на морфоструктуру надниркових залоз самців-щурів. Встановлено, що відбувається загальне зменшення товщини кори наднирників та площі мозкової речовини. Экспериментально было показано влияние постоянного круглосуточного (4.00 света: 00 темноты) освещения на морфоструктуру надпочечников самцов-крыс. Установлено, что происходит общее уменьшение толщины коры надпочечников и площади мозгового вещества. Influence of permanent lighting during the whole day (24.00 light: 00. darkness) on adrenal glands morphostructure in rat males was experimentally shown. Common increase of adrenal cortex thickness and brain substance area was found.
- ДокументПоведінкові реакції самців-щурів при експериментальній зміні освітлення(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2009) Мамотенко, А. В.; Комісова, Т. Є.Експериментально було показано вплив постійного цілодобового та почергового, позмінного (12.00 год. світла: 12.00 год. темноти) освітлення на поведінкові реакції самців-щурів. Встановлено, що для самців контрольної та піддослідних груп була характерна неактивна, пасивно-оборонна поведінка. Экспериментально было показано воздействие постоянного круглосуточного и поочерёдного, посменного (12.00 час. света: 12.00.час. темноты) освещения на поведенческие реакции самцов-крыс. Установлено, что для самцов контрольной и экспериментальных групп, было характерно неактивное, пассивно-оборонительное поведение. It was experimentally shown that permanent and alternating (12.00 hour light : 12 00. hour darkness) lightening has an influence on behaviors reactions of rat males. Non-active, passive and defensive behavior was characteristic for males of control and experimental groups.
- ДокументОцінка способу життя людей похилого та старечого віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Коц, В. П.; Коц, С. М.Автором було проаналізовано оцінку способу життя людей похилого та старечого віку. Продовжити життя і зберегти молодість люди мріяли за всіх часів. У онтогенезі старіння – явище нормальне, універсальне і являє собою самознищення, самоліквідацію організму з метою звільнити дорогу новим поколінням. Подовження життя людини потребує комплексного впливу на фундаментальні механізми старіння. Автором была проанализирована оценка образа жизни пожилых и людей старческого возраста. Продлить жизнь и сохранить молодость люди мечтали во все времена. В онтогенезе старение – явление нормальное, универсальное и представляет собой самоуничтожение, самоликвидацию организма с целью освободить дорогу новым поколениям. Продление жизни человека требует комплексного влияния на фундаментальные механизмы старения. The author analysed the lifestyle assessment of the elderly and the elderly. People have always dreamed of prolonging life and preserving youthfulness. In ontogenesis aging is a normal, universal phenomenon and represents self-destruction, self-liquidation of the organism in order to make way for new generations. Prolongation of human life requires a complex influence on the fundamental mechanisms of aging.
- ДокументЕколого-валеологічна культура майбутнього вчителя та науково-методична система її формування(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Микитюк, О. М.; Бойчук, Ю. Д.В статті розроблена науково-методична система забезпечення формування еколого-валеологічної культури, яка передбачає організацію процесу на засадах гуманізації, співробітництва та співтворчості, індивідуалізації і диференціації, професійної спрямованості, самовдосконалення й саморозвитку, нерозривного взаємозв’язку з формуванням загальної та професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя. Технологія передбачає такі етапи: підготовчий, що спрямований на внесення змін до змісту програм навчальних дисциплін, підготовку відповідного навчально-методичного супроводу; стимулювально-пізнавальний, який орієнтований на забезпечення пізнавального інтересу, мотивації до оволодіння еколого-валеологічною культурою, усвідомлення її значущості для майбутньої професійної діяльності; змістово-практичний, у процесі якого відбувалося розширення спектра еколого-валеологічних знань, формування комплексних еколого-валеологічних умінь і професійно-особистісних якостей та аналітико-результативний, який передбачав аналіз та оцінку отриманих результатів із метою їх корегування. В статье разработана научно-методическая система обеспечения формирования эколого-валеологической культуры, которая предусматривает организацию процесса на основе гуманизации, сотрудничества и сотворчества, индивидуализации и дифференциации, профессиональной направленности, самосовершенствования и саморазвития, неразрывной взаимосвязи с формированием общей и профессионально-педагогической культуры учителя. Технология предусматривает следующие этапы: подготовительный, направленный на внесение изменений в содержание программ учебных дисциплин, подготовку соответствующего учебно-методического сопровождения; стимулирующе-познавательный, ориентированный на обеспечение познавательного интереса, мотивации к овладению эколого-валеологической культурой, осознание ее значимости для будущей профессиональной деятельности; содержательно-практический, в процессе которого происходило расширение спектра эколого-валеологических знаний, формирование комплексных эколого-валеологических умений и профессионально-личностных качеств и аналитико-результативный, предполагавший анализ и оценку полученных результатов с целью их корректировки. The article develops a scientific and methodological system of providing the formation of environmental and valeological culture, which provides the organization of the process on the basis of humanization, cooperation and co-creativity, individualization and differentiation, professional orientation, self-improvement and self-development, inseparable relationship with the formation of general and professional and pedagogical culture of the teacher. The technology includes the following stages: preparatory, aimed at making changes in the content of curricula of academic disciplines, preparation of appropriate teaching and methodological support; stimulating-cognitive, focused on providing cognitive interest, motivation for mastering environmental and valeological culture, awareness of its importance for future professional activity; content-practical, during which there was an expansion of the spectrum of environmental and valeological knowledge, formation of a set of.
- ДокументРекомендації з нормованої годівлі свиней(НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ АГРАРНИХ НАУК УКРАЇНИ, ІНСТИТУТ ТВАРИННИЦТВА, 2012) Богданов, Г. О.; Руденко, Є. В.; Кандиба, В. М.; Гетя, А. А.; Медвєдєв, В. О.; Ляшенко, Н. В.; Іонов, І. А.; Подобєд, Л. І.; Шаповалов, С. О.; Саприкін, В. О.; Берестова, Л. Є.; Газієв, Б. М.; Креньов, А. В.; Косов, М. О.; Чалий, О. І.; Федотов, І. Г.; Жукорський, О. М.; Борисенко, В. Г.У рекомендаціях викладено нові уточнені дані з нормування годівлі свиней різних рівнів і напрямів продуктивності з обмінної енергії (енергетичні кормові одиниці), сирого та перетравного протеїну, основних незамінних амінокислот (лізин, метіонін+цистин, триптофан треонін) з урахуванням їхнього засвоєння в організмі, вітамінів (А, D, Е, тіамін, рибофлавін, пантотенова й нікотинова кислоти, холін, вітамін В 12), макро- і мікроелементів. Новим позитивним чинником у рекомендованих нормах є вираження концентрації енергії, поживних і біологічно активних речовин в 1 кг сухої речовини корму та відсутність вівсяної кормової одиниці. У нормах вперше введено співвідношення амінокислот, лізину з обмінною енергією, що є одним з нових елементів удосконаленої нормованої годівлі свиней. Розраховано на наукових співробітників і спеціалістів у галузі свинарства, аспірантів та магістрів вищих навчальних аграрних закладів. The recommendations set out new updated data on the rationing of feeding pigs of different levels and directions of productivity in terms of metabolic energy (energy feed units), crude and digestible protein, basic essential amino acids (lysine, methionine + cystine, tryptophan threonine) taking into account their absorption in the body, vitamins (A, D, E, thiamine, riboflavin, pantothenic and nicotinic acids, choline, vitamin B 12), macro- and microelements. A new positive factor in the recommended norms is the expression of the concentration of energy, nutrients and biologically active substances in 1 kg of dry matter of feed and the absence of oat feed unit. The norms for the first time introduced the ratio of amino acids, lysine with metabolizable energy, which is one of the new elements of improved normalized feeding of pigs. It is intended for researchers and specialists in the field of pig breeding, graduate students and masters of higher educational agricultural institutions.
- ДокументОСОБЕННОСТИ БИОЛОГИЧЕСКОГО ОКИСЛЕНИЯ В ПЕЧЕНИ КУР ПРИ ОБОГАЩЕНИИ ИХ РАЦИОНА ВИТАМИНАМИ А И Е(Белгородская государственная сельскохозяйственная академия им. В. Я. Горина, 2013) Костюк, И. А.; Ионов, И. А.; Жукова, И. А.Представлено результати дослідження процесів тканинного дихання і окиснювального фосфорилювання в печінці курчат за умов збагачення раціону курей вітамінами А і Е. Наведено дані щодо накопичення цих вітамінів в яєчному жовтку і організмі отриманих курчат, а також змін процесів біологічного окиснення у потомства. Представлены результаты исследования процессов тканевого дыхания и окислительного фосфорилирования в печени цыплят в условиях обогащения рациона кур витаминами А и Е. Приведены данные по накоплению этих витаминов в яичном желтке и организме полученных цыплят, а также изменений процессов биологического окисления у потомства. In the article the presented results of research of processes of the tissues respiration and oxidative phosphorylation are in the liver of chickens at the terms of enriching hen ration of the vitamins A and Е. The obtained data allow extend relation to the accumulation of these vitamins in egg yolk and organism of the chickens, and also violation of processes of biological oxidation in posterities.
- ДокументШляхи розвитку вітчизняного птахівництва(Мир ветеринарии, 2013) Іонов, І. А.; Катеринич, О. О.Програма передбачає поступове нарощування виробництва продукції птахівництва у спеціалізованих господарствах і підвищення експортного потенціалу країни (до 388,3 тис. тонн м'яса та 9,1 млрд шт. яєць), розширення асортименту птахівницької продукції та покращення її якості, в тому числі за рахунок виробництва в фермерських і присадибних господарствах населення. The program envisages a gradual increase in the production of poultry products in specialized farms and increase the export potential of the country (up to 388.3 thousand tons of meat and 9.1 billion eggs), expanding the range of poultry products and improving their quality, including through due to production in farms and households of the population.
- ДокументФізіологія живлення і годівля коней(Інститут тваринництва НААН, Державне видавництво "Аграрна наука", 2013) Жукорський, О. М.; Волков, Д. А.; Ібатуллін, І. І.; Іонов, І. А.; Ткачова, І. В.У книзі зібрано й узагальнено матеріал з морфології та фізіології травної системи, живлення і потреби в поживних речовинах коней різного віку та продуктивності, дано оцінку кормів і пасовищ, а та¬кож розглянуто інші чинники, що впливають на роботоздатність та продуктивність коней. Описано техніку і норми годівлі молодняку, спортивних, робочих коней, кобил та жеребців-плідників. Розраховано на спеціалістів з конярства, науковців, викладачів вищих навчальних закладів, аспірантів, магістрів, студентів. В книге собраны и обобщены материал по морфологии и физиологии пищеварительной системы, питания и потребности в питательных веществах лошадей разного возраста и производительности, дана оценка кормов и пастбищ, а также рассмотрені другие факторы, влияющие на работоспособность и производительность лошадей. Описана техника и нормы кормления молодняка, спортивных, рабочих лошадей, кобыл и жеребцов-производителей. Рассчитано на специалистов по коневодству, ученых, преподавателей высших учебных заведений, аспирантов, магистров, студентов. The book contains and summarizes the material on the morphology and physiology of the digestive system, nutrition and nutritional requirements of horses of all ages and productivity, estimates of feed and pastures are given, and also other factors affecting the ability to work and productivity of horses are considered. The technique and norms of feeding young animals, sports, working horses, mares and pedigree stallions are described. Designed for specialists in horse breeding, scientists, teachers of higher educational establishments, graduate students, masters, students.
- ДокументЕфективність згодовування різних доз халатної форми заліза супоросним та лактуючим свиноматкам у порівнянні з сольовою(Національна академія аграрних наук України, 2013) Саприкін, В. О.; Іонов, І. А.; Газієв, Б. М.; Жукорський, О. М.; Марченков, Ф. С.; Мартинюк, І. О.Наведено дані ефективності згодовування різних доз хелатного з’єднання заліза на продуктивні і репродуктивні показники супоросних та лактуючих свиноматок у порівнянні з сірчанокислим залізом. The data on the effectiveness of feeding different doses of chelated iron compound on the productive and reproductive performance of gestating and lactating sows in comparison with iron sulfate are presented.
- ДокументЕфективна годівля сільськогосподарської птиці(Національна академія аграрних наук України, Інститут тваринництва, 2013) Братишко, Н. І.; Іонов, І. А.; Ібатуллін, І. І.; Притуленко, О. В.; Клименко, Т. Є.; Котик, А. М.; Катеринич, О. О.; Жукорський, О. М.; Гавілей, О. В.; Полякова, Л. Л.; Гриценко, Р. Б.Систематизовано наукові матеріали з нормування годівлі сільськогосподарської птиці, наведені характеристики основних груп кормів та їх хімічний склад, способи підвищення поживної цінності зернових і зернобобових культур та особливості використання в годівлі птиці тритикале, продуктів переробки сої та комбікормів з частиною зерна злакових в нерозмеленому вигляді. Описані основні принципи ефективної годівлі птиці комбікормами зі зниженим вмістом білків тваринного походження. Наведені рецепти комбікормів та практичні поради. Посібник призначений для практичного використання спеціалістами комбікормових заводів, промислових та фермерських птахівничих господарств. Він може використовуватись викладачами та студентами середніх та вищих навчальних закладів сільськогосподарського профілю в якості посібника з годівлі птиці. The scientific materials on the standardization of poultry feeding are systematized, the characteristics of the main groups of feed and their chemical composition, ways to increase the nutritional value of cereals and legumes and the peculiarities of using triticale, soybean products and feed with a part of cereal grains in the unmilled form in poultry feeding are given. The basic principles of effective feeding of poultry with compound feed with a reduced content of animal proteins are described. The recipes of compound feed and practical advice are given. The manual is intended for practical use by specialists of feed mills, industrial and farm poultry farms. It can be used by teachers and students of secondary and higher educational institutions of agricultural profile as a guide to poultry feeding.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ БІОЛОГІЧНОГО ОКИСНЕННЯ В ПЕЧІНЦІ КУРЧАТ ПІД ВПЛИВОМ ВИСОКИХ ДОЗ ВІТАМІНІВ А І Е В РАЦІОНІ КУРЕЙ(Вид-во Львів. нац. ун-ту вет. медицини та біотехнологій імені С. З. Гжицького, 2013) Костюк, І. О.; Іонов, І. А.; Жукова, І. О.Представлено результати дослідження процесів тканинного дихання і окиснювального фосфорилювання в печінці курчат за умов збагачення раціону курей вітамінами А і Е. Наведено дані щодо накопичення цих вітамінів в яєчному жовтку і організмі отриманих курчат, а також змін процесів біологічного окиснення у потомства. Представлены результаты исследования процессов тканевого дыхания и окислительного фосфорилирования в печени цыплят в условиях обогащения рациона кур витаминами А и Е. Приведены данные по накоплению этих витаминов в яичном желтке и организме полученных цыплят, а также изменений процессов биологического окисления у потомства. In the article the presented results of research of processes of the tissues respiration and oxidative phosphorylation are in the liver of chickens at the terms of enriching hen ration of the vitamins A and Е. The obtained data allow extend relation to the accumulation of these vitamins in egg yolk and organism of the chickens, and also violation of processes of biological oxidation in posterities.
- ДокументТестові завдання з курсу “Психофізіологія”(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2013-10-08) Микитюк, С. О.; Мамотенко, А. В.Під час вивчення курсу “Психофізіологія” студенти факультету психології та соціології детально розглядають фізіологічні механізми і процеси психічної діяльності людини, основні нейродинамічні основи психіки а також фізіологічні процеси у структурі активної, психічно-опосередкованої взаємодії особистості з навколишнім світом. Це дозволяє підготувати висококваліфікованих фахівців, здатних до організаційно-керувальної, науково-педагогічної та практичної психологічної діяльності серед різних категорій населення. Як і кожна дисципліна, вона має своє логічне завершення-визначення освітнього рівня студентів з навчального предмету. Мета посібника полягає у забезпеченні викладачів та студентів різнорівневими завданнями для поточного, тематичного, семестрового та підсумкового оцінювання. Основним видом оцінювання навчальних досягнень студентів є тематичне, тому що тільки у межах відповідної теми у них формується цілісне сприйняття об’єкта вивчення. Для зручності використання під час тематичного оцінювання завдання у посібнику згруповані невеликими блоками в межах кожної теми, що включають різнопланові завдання (бінарного та відкритого типу) які розподілено на три рівні складності. У блоці завдань І рівня складності пропонуються тестові завдання, в яких наведено чотири-п’ять варіантів відповідей, один з яких є правильним. Завдання ІІ рівня складності містять тести репродуктивного характеру, що мають кілька варіантів відповідей, з яких одна або кілька є правильними. Також до блоку завдань цього рівня введені завдання із застосуванням методу незакінчених речень, запитання з відкритою відповіддю, на встановлення відповідності та комплексні завдання з категорії логічних пар. Завдання ІІІ рівня складності включають відкриті запитання, які мають узагальнюючий, систематизуючий та порівняльний характер. На більшість відкритих запитань немає прямої відповіді. На них студенти повинні самостійно її запропонувати і обґрунтувати. Завдання, представлені у посібнику, є орієнтовними. Викладачі можуть самостійно вибирати завдання з посібника, визначати їх кількість, при цьому треба мати на увазі, що для достовірного оцінювання знань за допомогою тестів, їх кількість має бути достатньою. При изучении курса "Психофизиология" студенты факультета психологии и социологии подробно рассматривают физиологические механизмы и процессы психической деятельности человека, основные нейродинамические основы психики а также физиологические процессы в структуре активного, психически-опосредованного взаимодействия личности с окружающим миром. Это позволяет подготовить высококвалифицированных специалистов, способных к организационно-управляющей, научно-педагогической и практической психологической деятельности среди различных категорий населения. Как и любая дисциплина, она имеет свое логическое завершение-определение образовательного уровня студентов по учебному предмету. Цель пособия состоит в обеспечении преподавателей и студентов разноуровневыми заданиями для текущего, тематического, семестрового и итогового оценивания. Основным видом оценивания учебных достижений студентов является тематическое, так как только в пределах соответствующей темы в них формируется целостное восприятие объекта изучения. Для удобства использования во время тематического оценивания задачи в пособии сгруппированы небольшими блоками в пределах каждой темы, включающие разноплановые задачи (бинарного и открытого типа), которые разделены на три уровня сложности. В блоке задач и уровня сложности предлагаются тестовые задания, в которых приведены четыре-пять вариантов ответов, один из которых является правильным. Задачи II уровня сложности содержат тесты репродуктивного характера, имеют несколько вариантов ответов, из которых одна или несколько являются правильными. Также в блок задач этого уровня введены задачи с применением метода незаконченных предложений, вопрос с открытым ответом, на установление соответствия и комплексные задачи по категории логических пар. Задачи III уровня сложности включают открытые вопросы, которые имеют обобщающий, систематизирующий и сравнительный характер. На большинство открытых вопросов нет прямого ответа. На них студенты должны самостоятельно его предложить и обосновать. Задачи, представленные в пособии, являются ориентировочными. Преподаватели могут самостоятельно выбирать задачи из пособия, определять их количество, при этом надо иметь в виду, что для достоверного оценивания знаний с помощью тестов, их количество должно быть достаточным. When studying the course "Psychophysiology" students of the Faculty of Psychology and Sociology examine in detail physiological mechanisms and processes of human mental activity, the basic neurodynamic bases of the psyche as well as physiological processes in the structure of active, psychologically-mediated interaction of the individual with the surrounding world. This allows us to train highly qualified specialists who are capable of organizational and managerial, scientific, pedagogical and practical psychological activity among various categories of the population. Like any discipline, it has its logical completion-the definition of the educational level of students in the subject. The purpose of the manual is to provide teachers and students with multilevel tasks for the current, thematic, semester and final assessment. The main type of assessment of students' academic achievements is thematic, since only within the framework of the relevant topic are they formed a holistic perception of the object of study. For ease of use during the thematic evaluation, the tasks in the manual are grouped in small blocks within each topic, including various tasks (binary and open type), which are divided into three levels of complexity. In the block of tasks and the level of complexity, test tasks are offered, in which four or five answers are given, one of which is correct. Tasks of the II level of complexity contain tests of reproductive nature, have several variants of answers, of which one or several are correct. Also in the block of tasks of this level tasks are introduced with the use of the method of unfinished sentences, an open question, the establishment of correspondence and complex tasks in the category of logical pairs. The tasks of the III level of complexity include open questions, which are of a generalizing, systematizing and comparative nature. Most open questions have no direct answer. On them students must independently offer and justify it. The tasks presented in the manual are indicative. Teachers can independently choose tasks from the manual, determine their number, and you should bear in mind that for a reliable assessment of knowledge using tests, their number should be sufficient.
- ДокументМетодичні рекомендації до лабораторних занять з курсу "Анатомія людини"(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2013-10-08) Микитюк, О. М.; Без'язична, О. В.; Коваленко, Л. П.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми з курсу анатомії людини. В посібнику наведені завдання до лабораторних робіт, стислі теоретичні відомості, питання до самоконтролю, завдання для самостійної роботи, список рекомендованої літератури. Розраховано на студентів і викладачів вищих навчальних закладів. Методические рекомендации разработаны в соответствии с учебной программой по курсу анатомии человека. В пособии приведены задания к лабораторным работам, сжатые теоретические сведения, вопросы к самоконтролю, задания для самостоятельной работы, список рекомендуемой литературы. Рассчитано на студентов и преподавателей высших учебных заведений. Methodical recommendations are developed in accordance with the curriculum for the course of human anatomy. The manual contains tasks for laboratory work, condensed theoretical information, questions for self-control, tasks for independent work, a list of recommended literature. Calculated for students and teachers of higher education.
- ДокументОснови психогенетики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2013-10-10) Коц, С. М.; Коц, В. П.Навчальний посібник містить 11 тем трьох змістовних модулів, які є складовою частиною вивчення курсу «Основи психогенетики» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Розробки містять розширене викладання теоретичного матеріалу відповідно до напрямку курсу. Посібник розрахований на викладачів, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів. The study guide contains 11 topics of three content modules, which are an integral part of the course "Fundamentals of Psychogenetics" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The developments contain extended teaching of theoretical material in accordance with the course direction. The manual is intended for teachers, postgraduate students, and students of higher educational institutions.
- ДокументРациональные подходы к сохранению автохтонных пород сельскохозяйственной птицы(ООП ФГБОУ ВПО «Марийский государственный университет» (МарГУ), 2013-11-27) Катеринич, О. А.; Ионов, И. А.; Хвостик, В. П.Показана перспективность использования генофондной птицы для получения гибридов с улучшенными хозяйственно полезными признаками, что делает их экономически более привлекательными и позволяет сохранять значительное поголовье исходной автохтонной породы. Показана перспективність використання генофондної птиці для отримання гібридів з поліпшеними господарсько-корисними ознаками, що робить їх економічно більш привабливими і дозволяє зберігати значне поголів'я вихідної автохтонної породи. The perspectivity of the use of the gene pool for obtaining hybrids with improved economically useful traits is shown, which makes them economically more attractive and allows preserving a significant number of the original autochthonous breed.
- ДокументОСНОВНІ НАПРЯМИ І ДОСЯГНЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ У СВИНАРСТВІ НАУКОВОЇ ШКОЛИ З ГЕНЕТИКИ І РОЗВЕДЕННЯ ПРОФЕСОРА В. О. МЕДВЕДЄВА(Національна академія аграрних наук України, Інститут тваринництва, 2014) Іонов, І. А.У статті розглянуто становлення наукового шляху видатного вченого в галузі свинарства - професора В. О. Медведєва. Проведено аналіз стану галузі свинарства та племінної бази на початку його трудової і наукової роботи. Розкрито внесок професора В. О. Медведєва у породотворний процес та місце створених генотипів у сучасній генеалогічній структурі свиней України. Зокрема йде мова про створення української м ’ясної породи свиней, внутрішньопородних типів у великій білій породі й породі ландрас та ін. Висвітлено етапи формування наукової школи, основні наукові здобутки сформованої наукової школи. Ключові слова: наукова школа, творчій шлях, свинарство, розведення. В статье рассмотрены становления научного пути выдающегося ученого в свиноводстве - профессора В. А. Медведева. Проведен анализ состояния отрасли свиноводства и племенного базы в начале его трудовой и научной работы. раскрыто вклад профессора В. А. Медведева в породообразующих процесс и место созданных генотипов в современной генеалогической структуре свиней Украины. В частности, идет речь о создании украинского мягкие мясной породы свиней, внутрипородных типов в крупной белой породе и породе ландрас и др. Освещены этапы формирования научной школы, основные научные достижения сложившейся научной школы. The article deals with the formation of a scientific way of an outstanding scientist in the pig industry - Professor V. A. Medvedev. The analysis of the industry and pigbreeding base at the beginning of his work and research. Discloses the contribution of Professor V. A. Medvedev in process of formation of breeds and created a place in modern genotypes genealogical structure pigs Ukraine. In particular, the question of the creation of Ukrainian meat breed pigs, inbreed types of large white breed and breed Landrace and others. Lighten the steps of forming a scientific school, major scientific achievements formed the scientific school.
- ДокументМетодичні рекомендації до лабораторних занять з курсу "Біомеханіка"(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2014) Без’язична, О. В.; Коваленко, Л. П.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми з курсу «Біомеханіка». В посібнику наведені стислі теоретичні відомості, завдання до лабораторних робіт і самостійної роботи студентів, питання до самоконтролю, список рекомендованої літератури. Розраховано на студентів і викладачів вищих навчальних закладів. Методические рекомендации разработаны в соответствии с учебной программой по курсу «Биомеханика». В пособии приведены краткие теоретические сведения, задания к лабораторным работам и самостоятельной работы студентов, вопросы к самоконтролю, список рекомендуемой литературы. Рассчитано на студентов и преподавателей высших учебных заведений. Methodological recommendations are developed in accordance with the curriculum of the course "Biomechanics". The manual provides brief theoretical information, assignments for laboratory work and independent work of students, questions for self-control, a list of recommended literature. It is designed for students and teachers of higher education institutions.
- ДокументБАЛАНС МЕДИ И ЦИНКА У СУХОСТОЙНЫХ КОРОВ ПРИ ДОПОЛНИТЕЛЬНОМ ВВЕДЕНИИ В РАЦИОН ХЕЛАТНЫХ ФОРМ МИКРОЭЛЕМЕНТОВ(Український науково-дослідний інститут медицини транспорту Міністерства охорони здоров’я України; Фізико-хімічний інститут імені О. В. Богатського НАН України, 2014-03) Богороденко, С. В.; Ионов, И. А.; Шаповалов, С. О.; Долгая, М. Н.; Варчук, С. С.В настоящее время в животноводстве для восполнения дефицита микроэлементов в кормах все чаще используют хелатные комплексы биометаплов, так как они имеют больше преимуществ по сравнению с их неорганическими источниками. Эффективное использование хелатов позволяет существенно снизить загрязнение окружающей среды за счет повышения биодоступности микроэлементов в организме животных и уменьшения их концентрации в навозе. Целью исследования было изучение влияния хелатных форм микроэлементов меди, цинка и их сернокислых солей на баланс этих биометаллов у сухостойных коров. Для этого в опытном хозяйстве «Гонтаровка» Института животноводства НААН (Харьковская обл.) был проведен балансовый опыт. По принципу аналогов было подобрано 4 группы сухостойных коров украинской черно-пестрой молочной породы (по 4 головы в каждой), содержание коров - привязное. Основной рацион всех групп был одинаковым и отличался лишь формой и количеством Си и Zn, скармливаемых дополнительно совместно с концентратами дважды в сутки. Потребность коров в этих микроэлементах была удовлетворена, соответственно, на 100 %, 50 % и 25 % в I, II и III опытных группах за счет компенсации дефицита меди и цинка в основном рационе дополнительным введением хелатов этих биометаллов, а в контрольной группе (IV) - на 100 % за счет их сернокислых солей. Хелатные комплексы Си и были представлены глицинатами соевого протеина. Установлено, что компенсация дефицита Си и Zn в основном рационе коров за счет хелатных форм этих биометаллов, способствовала достоверному снижению экскреции меди с калом и мочой в I группе на 23,07 %; во II - на 35,79 %, в III - на 28,87 %, по сравнению с IV группой. Также отмечалось аналогичное достоверное снижение экскреции цинка на 39,22 % у коров I группы; на 50,12 % - во II; 50,34 % - в III группе животных, относительно контроля. Установлено достоверное повышение степени усвоения меди организмом коров из хелатных форм - на 14,04 абс. % в I; 15,74абс. % - во II; 5,72 абс. % - в III опытных группах, по сравнению с IV. Усвоение цинка в процентах от принятого также было достоверно выше, по сравнению с контролем на 9,38 абс. % в I; 9,67 абс. % - во II; 8,25 абс. % - в III опытных группах. Таким образом, установлено, что усвоение сухостойными коровами микроэлементов Си и Zn из их глицинатных форм происходит достоверно эффективнее. В даний час в тваринництві для заповнення дефіциту мікроелементів в кормах все частіше використовують хелатні комплекси біометаплов, так як вони мають більше переваг в порівнянні з їх неорганічними джерелами. Ефективне використання хелатів дозволяє істотно знизити забруднення навколишнього середовища за рахунок підвищення біодоступності мікроелементів в організмі тварин і зменшення їх концентрації в гної. Метою дослідження було вивчення впливу хелатних форм мікроелементів міді, цинку і їх сірчанокислих солей на баланс цих біометалів у сухостійних корів. Для цього в дослідному господарстві «Гонтарівка» Інституту тваринництва НААН (Харківська обл.) Було проведено балансовий досвід. За принципом аналогів було підібрано 4 групи сухостійних корів української чорно-рябої молочної породи (по 4 голови в кожній), утримання корів - привязное. Основний раціон всіх груп був однаковим і відрізнявся лише формою і кількістю Сі і Zn, яким годують додатково спільно з концентратами двічі на добу. Потреба корів у цих мікроелементах була задоволена, відповідно, на 100%, 50% і 25% в I, II і III дослідних групах за рахунок компенсації дефіциту міді та цинку в основному раціоні додатковим введенням хелатов цих біометалів, а в контрольній групі (IV) - на 100% за рахунок їх сірчанокислих солей. Хелатні комплекси Сі і були представлені гліцинат соєвого протеїну. Встановлено, що компенсація дефіциту Сі і Zn в основному раціоні корів за рахунок хелатних форм цих біометалів, сприяла достовірному зниженню екскреції міді з калом і сечею в I групі на 23,07%; в II - на 35,79%, в III - на 28,87%, в порівнянні з IV групою. Також зазначалося аналогічне достовірне зниження екскреції цинку на 39,22% у корів I групи; на 50,12% - в II; 50,34% - в III групі тварин, щодо контролю. Встановлено достовірне підвищення ступеня засвоєння міді організмом корів з хелатних форм - на 14,04 абс. % В I; 15,74абс. % - в II; 5,72 абс. % - в III дослідних групах, порівняно з IV. Засвоєння цинку в процентах від прийнятого також було достовірно вище, в порівнянні з контролем на 9,38 абс. % В I; 9,67 абс. % - в II; 8,25 абс. % - в III дослідних групах. Таким чином, встановлено, що засвоєння сухостійних корів мікроелементів Сі і Zn з їх гліцинатних форм відбувається достовірно ефективніше. Currently in animal shortfall micronutrient feed increasingly used biometal chelate, since they have more advantages as compared to their inorganic sources. Effective use of chelates can significantly reduce environmental pollution by increasing the bioavailability of trace elements in the body of animals and reduce their concentrations in manure. The aim of the study was to study the effect of chelated micronutrients copper, zinc and sulfuric acid salts on the balance of these biometals in dry cows. For this experimental was conducted balance experience in the farm «Gontarovka» Institute of Animal NAAS (Kharkiv region). By analogy was chosen 4 groups of dry cows of Ukrainian Black6and6White dairy breed (4 in each head), the content of cows – tethered. The basic diet of all groups was similar and differed only in the form and amount of Cu and Zn, together with further fed concentrates twice a day. Cows in need of these trace elements was satisfied, respectively, at 100 %, 50 % and 25 % in I, II and III experimental groups by compensating for the deficit of copper and zinc in the diet mainly additional introduction of these chelates biometals, and in the control group (IV) – 100 % due to their sulfates. Chelate complexes of Cu and Zn were presented glycinate soy protein. Found that compensation of Cu and Zn deficiency is mainly due to the diet of cows chelate forms of these biometals contributed to a significant decrease in copper excretion in the feces and urine in the I group at 23,07 %; in II – by 35,79 % in the III – by 28,87 %, compared with group IV. Also noted a similar significant decrease in excretion of zinc 39,22 % in cows I group; to 50,12 % – in II; 50,34 % – in the III group of animals relative to the control. Established a significant increase in the degree of assimilation by the body of copper chelate forms of cows – at 14,04 abs. % in I; 15,74 abs. % – in II; 5,72 abs. % – III in the experimental groups compared to IV. Zinc absorption percentage of received was also significantly higher compared with controls at 9,38 abs. % in I; 9,67 abs. % – in II; 8,25 abs. % – III in the experimental groups. Thus, it was found that the assimilation of dry cow trace elements Cu and Zn from their glycinate forms occurs significantly more efficient, which contributes to their lower allocation of manure in the environment.
- ДокументВОЛКОВ ДМИТРО АНДРІЙОВИЧ – КОРИФЕЙ ВІТЧИЗНЯНОГО КОНЯРСТВА(Національна академія аграрних наук України, Інститут тваринництва, 2014-05-22) Іонов, І. А.Стаття присвячена висвітленню наукової діяльності провідного вченого в галузі конярства – Дмитра Андрійовича Волкова. Статья посвящена освещению научной деятельности ведущего ученого в области коневодства - Дмитрия Андреевича Волкова. Article is devoted to the scientific activity of the leading scientist in the field of horse breeding - Dmitry Andreevich Volkov.