Кафедра анатомії і фізіології людини імені д.м.н. проф. Я. Р. Синельникова

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 297
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ВИШУ ДО ВИВЧЕННЯ АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Коваленко, Л.; Комісова, Т.
    У публікації досліджено мотивацію студентів педагогічних спеціальностей під час вивчення анатомо-фізіологічних дисциплін, що пов’язана з розумінням необхідності отриманих знань, умінь, навичок з цих дисциплін та їх використанні в майбутній навчальній і професійній діяльності. Підвищуючи мотивацію студентів до вивчення цих курсів можна суттєво підвищити рівень сприйняття матеріалу, і в результаті – поліпшити успішність студентів. Головне завдання викладача – уміти співпрацювати зі студентом (аналізувати вивчений матеріал; навчити використовувати його на практиці та самостійно доповнювати фаховою інформацією; роз’яснити, як знання можуть пригодитися в майбутньому). Поєднання різних підходів до навчання, використання сучасних технологій та активних методів викладання сприяє підвищенню зацікавленості й мотивації студентів під час вивчення анатомо-фізіологічних дисциплін. The publication investigates the motivation of students of pedagogical specialties during the study of anatomical and physiological disciplines, which is associated with understanding the need for the acquired knowledge, skills, and abilities in these disciplines and their use in future educational and professional activities. By increasing the motivation of students to study these courses, it is possible to significantly increase the level of perception of the material, and as a result, improve student success. The main task of the teacher is to be able to cooperate with the student (analyze the studied material; teach how to use it in practice and independently supplement it with professional information; explain how knowledge can be useful in the future). The combination of different approaches to learning, the use of modern technologies and active teaching methods contributes to increasing the interest and motivation of students during the study of anatomical and physiological disciplines.
  • Документ
    Застосування ACD/ChemSketch Freeware у навчальній та дослідницькій роботі здобувачів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Винник, О. Ф.; Комісова, Т. Є.; Бойчук, Ю. Д.; Грановська, Т. Я.
    З 2012 року ChemSketch ефективно використовується на кафедрі фізики та хімії ХНПУ імені Г. С. Сковороди в навчальному процесі та науковій роботі. Цей програмний застосунок набув широкого розповсюдження тому, що він простий у використанні, має широкі можливості та є безкоштовним. Особливий інтерес до цього програмного забезпечення виріс під час епідемії COVID-19 та повномасштабної війни. Без нього неможливе було б комфортне онлайн спілкування, особливо, при вивченні органічної хімії. Як показує світова практика, використання ChemSketch є не тільки незамінним засобом при проведенні онлайн занять, а й його застосування при вивченні природничих наук суттєво підвищує ефективність навчання. Навчальний посібник «Застосування ACD/ChemSketch Freeware в навчальній та дослідницькій роботі здобувачів» може бути використаний студентами, учнями, учителями та викладачами хіміками та біологами. Since 2012, ChemSketch has been effectively used at the Department of Physics and Chemistry of H. S. Skovoroda Kharkiv National University in the educational process and research work. This software application has become widespread because it is easy to use, has wide capabilities and is free of charge. Particular interest in this software has grown during the COVID-19 epidemic and the full-scale war. Without it, comfortable online communication would be impossible, especially when studying organic chemistry. As global practice shows, ChemSketch is not only an indispensable tool for online classes, but its use in the study of natural sciences significantly increases the effectiveness of learning. The tutorial ‘Application of ACD/ChemSketch Freeware in the Educational and Research Work of Students’ can be used by students, pupils, teachers and lecturers in chemistry and biology.
  • Документ
    ВПЛИВ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ НА ПОСТАВУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Пономарьова, В.
    Вплив фізичної активності на поставу є значним, оскільки регулярний рух допомагає підтримувати здоров'я опорно-рухового апарату. Фізичні вправи зміцнюють м'язи спини, покращують гнучкість і підвищують еластичність суглобів, що підтримує правильну поставу. Недостатня фізична активність може призвести до погіршення постави, оскільки слабкі м'язи не можуть підтримувати правильне вирівнювання хребта, що призводить до таких захворювань, як сколіоз, кіфоз або лордоз. Спеціальні вправи, спрямовані на підтримку постави, такі як йога, пілатес і розтяжка, сприяють стабілізації м'язового корсету, забезпечуючи правильне розташування хребців і знижуючи ризик виникнення деформацій. Дослідження показують, що регулярна фізична активність у дітей та підлітків суттєво знижує ризик виникнення порушень постави в подальшому житті. Дорослим також рекомендується уникати сидячого способу життя і займатися регулярними фізичними вправами, щоб запобігти проблемам опорно-рухового апарату. The influence of physical activity on posture is significant, as regular movement helps maintain the health of the musculoskeletal system. Physical exercises strengthen the muscles of the back, improve flexibility, and enhance joint elasticity, which supports proper posture. Insufficient physical activity can lead to postural deterioration, as weak muscles cannot sustain the spine's correct alignment, resulting in conditions like scoliosis, kyphosis, or lordosis. Special exercises aimed at posture support, such as yoga, pilates, and stretching, contribute to the stabilization of the muscular corset, ensuring the correct positioning of the vertebrae and reducing the risk of deformities. Studies show that regular physical activity in children and adolescents substantially lowers the risk of postural disorders later in life. Adults are also advised to avoid a sedentary lifestyle and engage in regular physical exercises to prevent musculoskeletal issues.
  • Документ
    WAYS TO INFLUENCE STRESS AND ANXIETY
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Kots, S. N.; Kots, V. P.
    The article discusses recommendations for various situations of stress, sadness, grief, depression, how to overcome them and improve your psychological state. Knowledge of ways to improve will help improve your emotional state, change negative tendencies, and allow you to act effectively, use factors and methods that influence your feeling of being “happy”. У статті розглядаються рекомендації для різних ситуацій стресу, смутку, горя, депресії, як їх подолати та покращити свій психологічний стан. Знання способів покращення допоможе поліпшити свій емоційний стан, змінити негативні тенденції, дозволить ефективно діяти, використовувати фактори та методи, які впливають на відчуття «щастя».
  • Документ
    РОЗВИТОК ВТОРИННИХ СТАТЕВИХ ОЗНАК ТА ЇХ ВПЛИВ НА САМООЦІНКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Рудюк, В.
    Статеве дозрівання - важливий період у житті людини, який характеризується значними фізіологічними та психосоціальними змінами, зокрема розвитком вторинних статевих ознак. У статті досліджується вплив цих змін на психоемоційний стан підлітків, зокрема на їхню самооцінку. Проаналізовано роль статевих гормонів, соціальних очікувань та культурних стандартів у формуванні самооцінки. Підкреслюється важливість сімейної та соціальної підтримки у формуванні позитивного самоприйняття. У статті висвітлюються потенційні проблеми, з якими можуть зіткнутися підлітки через індивідуальні особливості розвитку, та пропонуються шляхи підтримки здорової самооцінки. Puberty is a crucial period in a person's life, marked by significant physiological and psychosocial changes, including the development of secondary sexual characteristics. This article examines the impact of these changes on adolescents' psycho-emotional state, particularly on their self-esteem. It analyzes the role of sex hormones, social expectations, and cultural standards in shaping self-esteem. The importance of family and social support in fostering positive self-acceptance is emphasized. The article highlights potential challenges that adolescents may face due to individual developmental rates and suggests ways to support healthy self-esteem.