Кафедра анатомії і фізіології людини імені д.м.н. проф. Я. Р. Синельникова

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 289
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ УЧНІВ НАД НАВЧАЛЬНИМИ ПРОЄКТАМИ З ГЕОГРАФІЇ В ХАРКІВСЬКОМУ ЛІЦЕЇ № 12
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Лукаш, О.; Мамотенко, А. В.
    Стаття присвячена аналізу ефективності застосування проєктного методу навчання на уроках географії в КЗ «Харківський ліцей № 12 Харківської міської ради». Перевірено та обґрунтовано дієвість використання методу проєктної діяльності у курсі шкільної географії серед 6-х класів за допомогою аналізу результатів формувального тематичного оцінювання предметної успішності учнів. Педагогічний експеримент здійснено на уроках географії серед 58 учнів 6-х класів. Першій групі досліджуваних пропонувалося, окрім запланованих у навчальній програмі проєктних досліджень, підготувати та презентувати додаткові власні проєкти за темами, вказаними заздалегідь вчителем. Друга група школярів демонструвала тільки обов’язкові проєктні дослідження. У ході педагогічного експерименту виявлено, що при використанні методу проєктної діяльності успішність першої групи учнів з трьох обраних тем поступово зросла на 9,8 %. Натомість, у школярів другої групи – збільшилася лише на 2,6%. Визначено, що коефіцієнт кореляції (r=1) між двома досліджуваними групами, ймовірно, показує існування позитивного лінійного взаємозв’язку між середньою тематичною успішністю учнів та їхнім кількісним проєктним залученням на уроках. The article is devoted to the analysis of the effectiveness of the application of the project teaching method in geography lessons at the Kharkiv Lyceum № 12 of the Kharkiv City Council. The effectiveness of using the method of project activity in the school geography course among 6th graders has been verified and substantiated by means of the analysis of the results of formative thematic assessment of students' subject performance. The pedagogical experiment was carried out in geography lessons among 58 6th grade students. The first group of subjects was offered, in addition to the project studies planned in the curriculum, to prepare and present additional own projects on topics specified in advance by the teacher. The second group of schoolchildren demonstrated only mandatory project studies. In the course of the pedagogical experiment, it was found that when using the method of project activity, the success rate of the students of the first group in the three selected topics gradually increased by 9,8%. On the other hand, among schoolchildren of the second group, it slightly increased by 2,6%. It was determined that the correlation coefficient (r=1) between the two studied groups probably shows the existence of a positive linear relationship between the average thematic success of students and their quantitative project involvement in lessons.
  • Документ
    Створення віртуальної лабораторної роботи з біологічних дисциплін за допомогою методів цифрової трансформації
    (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2023-12-14) Іонов, І. А.; Волкова, Р. Є.; Твердохліб, О. В.
    Застосування цифрових технологій в освіті сьогодні є однією з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Цифрові технології дозволяють інтенсифікувати освітній процес, зробити його мобільним, диференційованим та пристосованим до реалій сучасності. Особливо важливо застосування цифрових технологій для дисциплін природничого напряму, де поруч з теоретичним, лекційним матеріалом завжди повинні бути і методи лабораторної практичної діагностики, вивчення механізмів дії організму людини і тварин, які б дозволили без пошкодження організму з дотриманням норм етичного кодексу проводити різні експериментальні дослідження. Викладачі за допомогою сучасних цифрових технологій швидко і легко організують симулятивні лабораторні роботи для вивчення фізіологічних процесів, створюють інтерактивні завдання та вправи для пояснення нового матеріалу, перевірки засвоєного матеріалу тощо. The use of digital technologies in education today is one of the most important and sustainable trends in the global educational process. Digital technologies make it possible to intensify the educational process, make it mobile, differentiated and adapted to the realities of today. The use of digital technologies is especially important for natural science disciplines, where, along with theoretical and lecture material, there should always be methods of laboratory practical diagnostics, study of the mechanisms of action of the human and animal body, which would allow for various experimental studies without damaging the body and in compliance with the ethical code. With the help of modern digital technologies, teachers can quickly and easily organise simulation laboratory work to study physiological processes, create interactive tasks and exercises to explain new material, test the material learned, etc.
  • Документ
    Вікова фізіологія та шкільна гігієна
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-06) Коц, С. М.; Коц, В. П.
    Навчальний посібник розрахований на викладачів, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів, викладачів загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл. Навчальний посібник містить матеріал із 14 тем курсу «Вікова фізіологія та шкільна гігієна», «Вікова анатомія та фізіологія», що викладається на природничому факультеті, курсу «ВНД, вікова фізіологія з основами генетики» дошкільного факультету та інтегрованого курсу, що викладається на всіх факультетах Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Посібник містить викладання теоретичного матеріалу, необхідного для засвоєння вікових особливостей різних систем організму людини в онтогенезі. The study guide is designed for teachers, graduate students, students of higher educational institutions, teachers of general and specialized schools. The study guide contains material from 14 topics of the course "Age Physiology and School Hygiene", "Age Anatomy and Physiology" taught at the Faculty of Natural Sciences, the course "VND, Age Physiology with Fundamentals of Genetics" of the preschool faculty and an integrated course taught at all faculties Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Frying pans The manual contains the teaching of theoretical material necessary for mastering the age-related features of various systems of the human body in ontogenesis.
  • Документ
    МЕТОДИ РЕГУЛЯЦІЇ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СТАНІВ УЧНІВ
    (Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Комісова, Т. Є.
    У статті розглядаються особливості впливу стресових факторів на фізичний, емоційний та психофізіологічний стани учнів в умовах війни. Збереження та покращення психолого-функціональних станів є важливим завданням для забезпечення ефективного навчального процесу. Автори детально описують різні прояви стресових реакцій дітей, включаючи гіперактивність і гіпоактивність, та пропонують методичні прийоми для їх регуляції. Представлені дихальні вправи, техніка прогресивної м’язової релаксації та інші методики, спрямовані на стабілізацію емоційного стану дітей, підвищення їх когнітивних можливостей та поведінкової активності. Такі підходи допомагають повернути дитину до навчальної діяльності та знизити рівень психофункціональних розладів. The article examines the impact of stress factors on the physical, emotional, and psychophysiological states of students in the context of war. Preserving and improving psychological and functional states is essential for ensuring an effective educational process. The authors describe in detail the various manifestations of stress reactions in children, including hyperactivity and hypoactivity, and suggest methodological approaches for their regulation. Breathing exercises, progressive muscle relaxation techniques, and other methods are presented to stabilize children's emotional states, enhance their cognitive abilities, and improve behavioral activity. These approaches help reintegrate children into the learning process and reduce the level of psychofunctional disorders.
  • Документ
    Біохімія
    (Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2024-09-19) Іонов, І. А.; Дехтярьова, О. О.; Москальов, В. Б.; Борзик, О. Б.
    Навчальний посібник складено відповідно до навчальної програми з курсу «Біохімія» для студентів біологічних спеціальностей університетів, а також для магістрантів, аспірантів. У виданні, на основі новітніх досягнень сучасної біохімії розглянуто основні розділи статичної і динамічної біохімії, будова, властивості основних класів органічних сполук, особливостей роботи тканин, органів при порушенні біохімічних реакцій. Навчальний посібник містить методичні рекомендації до лабораторних робіт з кожного розділу біохімії, які містять теоретичні відомості з теми, опис процедури проведення лабораторної роботи з малюнками та схемами, контрольні питання і завдання для самоконтролю, тестові завдання. Основне завдання посібника – закріплення теоретичних знань студентів та формування практичних вмінь і навичок на основі застосування досягнень сучасної біохімічної науки. The study guide was compiled in accordance with the curriculum of the course "Biochemistry" for students of biological specialties of universities, as well as for master's and postgraduate students. In the publication, based on the latest achievements of modern biochemistry, the main sections of static and dynamic biochemistry, the structure, properties of the main classes of organic compounds, the peculiarities of the work of tissues and organs when biochemical reactions are disturbed are considered. The study guide contains methodological recommendations for laboratory work from each section of biochemistry, which contain theoretical information on the topic, a description of the procedure for conducting laboratory work with pictures and diagrams, control questions and tasks for self-control, test tasks. The main task of the manual is to consolidate students' theoretical knowledge and to form practical skills and abilities based on the application of the achievements of modern biochemical science.