Кафедра анатомії і фізіології людини імені д.м.н. проф. Я. Р. Синельникова
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 287
- ДокументВікова фізіологія та шкільна гігієна(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-06) Коц, С. М.; Коц, В. П.Навчальний посібник розрахований на викладачів, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів, викладачів загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл. Навчальний посібник містить матеріал із 14 тем курсу «Вікова фізіологія та шкільна гігієна», «Вікова анатомія та фізіологія», що викладається на природничому факультеті, курсу «ВНД, вікова фізіологія з основами генетики» дошкільного факультету та інтегрованого курсу, що викладається на всіх факультетах Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Посібник містить викладання теоретичного матеріалу, необхідного для засвоєння вікових особливостей різних систем організму людини в онтогенезі. The study guide is designed for teachers, graduate students, students of higher educational institutions, teachers of general and specialized schools. The study guide contains material from 14 topics of the course "Age Physiology and School Hygiene", "Age Anatomy and Physiology" taught at the Faculty of Natural Sciences, the course "VND, Age Physiology with Fundamentals of Genetics" of the preschool faculty and an integrated course taught at all faculties Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Frying pans The manual contains the teaching of theoretical material necessary for mastering the age-related features of various systems of the human body in ontogenesis.
- ДокументМЕТОДИ РЕГУЛЯЦІЇ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СТАНІВ УЧНІВ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Комісова, Т. Є.У статті розглядаються особливості впливу стресових факторів на фізичний, емоційний та психофізіологічний стани учнів в умовах війни. Збереження та покращення психолого-функціональних станів є важливим завданням для забезпечення ефективного навчального процесу. Автори детально описують різні прояви стресових реакцій дітей, включаючи гіперактивність і гіпоактивність, та пропонують методичні прийоми для їх регуляції. Представлені дихальні вправи, техніка прогресивної м’язової релаксації та інші методики, спрямовані на стабілізацію емоційного стану дітей, підвищення їх когнітивних можливостей та поведінкової активності. Такі підходи допомагають повернути дитину до навчальної діяльності та знизити рівень психофункціональних розладів. The article examines the impact of stress factors on the physical, emotional, and psychophysiological states of students in the context of war. Preserving and improving psychological and functional states is essential for ensuring an effective educational process. The authors describe in detail the various manifestations of stress reactions in children, including hyperactivity and hypoactivity, and suggest methodological approaches for their regulation. Breathing exercises, progressive muscle relaxation techniques, and other methods are presented to stabilize children's emotional states, enhance their cognitive abilities, and improve behavioral activity. These approaches help reintegrate children into the learning process and reduce the level of psychofunctional disorders.
- ДокументБіохімія(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2024-09-19) Іонов, І. А.; Дехтярьова, О. О.; Москальов, В. Б.; Борзик, О. Б.Навчальний посібник складено відповідно до навчальної програми з курсу «Біохімія» для студентів біологічних спеціальностей університетів, а також для магістрантів, аспірантів. У виданні, на основі новітніх досягнень сучасної біохімії розглянуто основні розділи статичної і динамічної біохімії, будова, властивості основних класів органічних сполук, особливостей роботи тканин, органів при порушенні біохімічних реакцій. Навчальний посібник містить методичні рекомендації до лабораторних робіт з кожного розділу біохімії, які містять теоретичні відомості з теми, опис процедури проведення лабораторної роботи з малюнками та схемами, контрольні питання і завдання для самоконтролю, тестові завдання. Основне завдання посібника – закріплення теоретичних знань студентів та формування практичних вмінь і навичок на основі застосування досягнень сучасної біохімічної науки. The study guide was compiled in accordance with the curriculum of the course "Biochemistry" for students of biological specialties of universities, as well as for master's and postgraduate students. In the publication, based on the latest achievements of modern biochemistry, the main sections of static and dynamic biochemistry, the structure, properties of the main classes of organic compounds, the peculiarities of the work of tissues and organs when biochemical reactions are disturbed are considered. The study guide contains methodological recommendations for laboratory work from each section of biochemistry, which contain theoretical information on the topic, a description of the procedure for conducting laboratory work with pictures and diagrams, control questions and tasks for self-control, test tasks. The main task of the manual is to consolidate students' theoretical knowledge and to form practical skills and abilities based on the application of the achievements of modern biochemical science.
- ДокументРОЛЬ СОЦІАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ ЗДОРОВИХ ЗВИЧОК(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Рудюк, В. В.У статті досліджено роль соціального середовища у формуванні здорових звичок. Воно включає в себе різноманітні аспекти, такі як сім'я, друзі, колеги, спільнота та культурні чинники, які спільно впливають на наші звички та спосіб життя. Наявність різноманітних ресурсів у соціальному середовищі значно полегшує процес прийняття здорових звичок, забезпечуючи підтримку, мотивацію та доступ до необхідних інструментів індивідуального розвитку і досягнення здорового способу життя. Зауважено, що соціальне середовище виконує значно більше, ніж просто надає підтримку - воно є активним учасником у формуванні наших здорових звичок, впливаючи на наше сприйняття, мотивацію та соціальні норми. The article examines the role of the social environment in the formation of healthy habits. It includes various aspects such as family, friends, colleagues, community and cultural factors that collectively influence our habits and lifestyle. The availability of various resources in the social environment greatly facilitates the process of adopting healthy habits, providing support, motivation and access to the necessary tools for individual development and achieving a healthy lifestyle. It has been noted that the social environment does much more than simply provide support - it is an active participant in the formation of our healthy habits, influencing our perceptions, motivations and social norms.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ЗДОРОВ'Я ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФІЗИЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Рудюк, В. В.У статті досліджено взаємозв'язок між психологічними аспектами здоров'я та фізичним благополуччям. Психічний стан може мати значний вплив на фізичне здоров'я, і навпаки, фізичне благополуччя може впливати на наше психічне самопочуття. Негативні емоції, такі як депресія, тривога та стрес, можуть стати перешкодою для здорового способу життя. Позитивні емоції, такі як радість, захоплення та задоволення, можуть стимулювати до виконання фізичних вправ та сприяти формуванню здорових звичок. Зазначено, що відомості про психологічні аспекти здоров'я надають можливість активно дбати про фізичне та психічне самопочуття. Забезпечення балансу між цими аспектами може виявитися ключем до щасливого та задоволеного життя. The article examines the relationship between psychological aspects of health and physical well-being. Mental health can have a significant impact on physical health, and conversely, physical well-being can affect our mental well-being. Negative emotions such as depression, anxiety and stress can become obstacles to a healthy lifestyle. Positive emotions, such as joy, excitement, and satisfaction, can encourage exercise and promote healthy habits. It is noted that information about psychological aspects of health provides an opportunity to actively take care of physical and mental well-being. Striking a balance between these aspects can be the key to a happy and fulfilled life.