Перегляд за Автор "Ялліна, В. Л."
Зараз показано 1 - 19 з 19
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБУЛІНГ ТА КІБЕРБУЛІНГ ЯК ЯВИЩЕ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Ялліна, В. Л.; Басанець, О. А.Актуальність дослідження зумовлена поширенням проблеми булінгу та кібербулінгу, явища надзвичайно небезпечні, що негативно впливають на розвиток та самореалізацію особистості у закладах освіти та часто набуває серйозні негативні наслідки. Проблема булінгу може набувати обсягів не тільки у дитячому, але й дорослому середовищі, якій необхідно протидіяти. У даній роботі здійснено теоретичний аналіз явища булінгу, описано основні форми булінгу, чинники, що сприяють виникненню насильницької поведінки, розкрито індивідуальні характеристики, що притаманні жертвам булінгу, визначені причини та передумови виникнення поширення цього явища. Розглянуто соціально-профілактичні заходи щодо попередження виникнення булінгу у освітньому середовищі. The relevance of the study is determined by the spread of the problem of bullying and cyberbullying, extremely dangerous phenomena that negatively affect the development and self-realization of the individual in educational institutions and often have serious negative consequences. The problem of bullying can increase not only in the children's, but also in the adult environment, which must be countered. In this work, a theoretical analysis of the phenomenon of bullying is carried out, the main forms of bullying are described, factors that contribute to the emergence of violent behavior, individual characteristics inherent to victims of bullying are revealed, the reasons and prerequisites for the spread of this phenomenon are determined. Social and preventive measures to prevent the occurrence of bullying in the educational environment are considered.
- ДокументВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ОРГАНІЗАЦІЯ КОМАНДНОЇ РОБОТИ(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України, 2024) Білик, В. М.; Цапко, А. М.; Ялліна, В. Л.Однією з компетенцій випускника, необхідність якої диктують сучасні освітні стандарти та вимоги ринку праці, є здатність виконувати свою роль у колективі. При організації командної роботи студентів в умовах дистанційного навчання виникають проблеми управління діяльністю членів команди, відстеження результатів їх роботи, оцінки внеску кожного учасника в загальний результат. У статті розглядається поняття «команди», командні ролі, фактори, що впливають на організацію командної роботи, командотворення в освітніх закладах. Обґрунтовано необхідність спеціального навчання навичкам командної роботи в процесі групових завдань. Представлено авторський досвід взаємодії зі студентськими колективами в рамках аудиторної та позааудиторної роботи через командну роботу. Командна робота розуміється як ефективна спільна діяльність для досягнення цілей. Як професійна компетентність включає певні вміння та навички, які формуються поступово. Проаналізовано досвід використання активних методів навчання для розвитку командної роботи. Методи навчання, модерації та ігрова діяльність описані як пріоритетні для підготовки студентів до роботи в команді. Охарактеризовано та досліджено такі методи організації командної роботи, як метод проєктів та «мозковий штурм». Ігрові методи є як діагностичним, так і корекційним засобом, дозволяють виявити вже наявні вміння, активізувати поведінку учнів у потрібному напрямку та закріпити результат. Зазначено, що тренінгові заняття проводяться в декілька етапів, на кожному з яких вирішуються певні завдання: оцінюється поточний рівень розвитку компетентності, спільне виконання завдань, обговорюються результати роботи, рефлексія. Після виконання завдань було виявлено зміну ставлення учасників до командної роботи та підвищення рівня згуртованості та довіри. Reforms taking place in the educational process of higher school impose new requirements on the quality of training students. One of the competencies of a graduate, the need for which is dictated by modern educational standards and labor market requirements, is the ability to fulfill his role in a team. During organization of the students’ teamwork in a distance learning environment, the problems of managing the activities of team members, tracking work results, assessing the contribution of each participant to the overall result arise. The article deals with the concept of the team, the team roles, the factors that influence teambuilding, teambuilding in educational institutions. The necessity of special training in teamwork skills in the process of group tasks is substantiated. The author’s experience of interaction with student teams in the framework of classroom and extracurricular activities on team building is presented. Teamwork is understood as an effective joint activity to achieve goals. Teamwork as a professional competence includes certain skills and abilities that are being formed gradually. The article analyses the experience of using active training methods for the development of the competence «teamwork». The methods of training, moderation, and play are described as priorities for preparing students for teamwork. Such methods of teamwork organization as the method of project and «brainstorming» are characterized and studied. Game-based methods are both a diagnostic and corrective tool, they allow to identify already existing skills, activate the behaviour of students in the desired direction and consolidate the result. It is noted that training classes are conducted in several stages, on each of them certain tasks are being solved: the current level of competence development is evaluated, tasks are performed together, results are discussed, and an exercise is given to reinforce the skills. After completing assignments, the changes in the participants’ attitude to teamwork and increase in the level of cohesion, trust, and involvement were revealed.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ ДУХОВНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Ялліна, В. Л.У статті аналізуються історико-педагогічні дослідження вітчизняних діячів освіти початку ХХ століття з проблем духовно-інтелектуального виховання дитини. Представлено погляди видатних вітчизняних учених (О. Музиченко, С. Русова, Я. Чепіга та ін.) на питання, що повˈязані з інтелектуально-духовним вихованням дитини. In the article are analysed the historic-pedagogical researches of Ukrainian scientists in the problem of mental and intellectual education of the begining of XX century. The basic approaches to mental and intellectual education of the children’s person in the view of domestic pedagogical scientists (0. Muzychenko, S. Rusova, Y. Chepiga and others ) are presented.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ШКІЛ ХАРКІВСЬКОЇ ГУБЕРНІЇ НАПРИКІНЦІ ХІХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Ялліна, В. Л.Розглянуто деякі питання підготовки педагогічних кадрів та їх добору для народної школи Харківської губернії наприкінці ХІХ ст. Аналіз документів дозволяє зробити висновок, що в другій половині ХІХ ст. досить гостро стояла проблема наявності вчителів у навчальних закладах. Охарактеризовано діяльність органів місцевого самоврядування щодо поліпшення умов праці учителів земської школи. Some questions of the teachers’ preparation and their selection for people school of the Kharkiv gubernia at the end of the 19th century have been revealed in this article. The analysis of the documents has led to the conclusion that in the second half of the 19th century the problem of availability of teachers in educational institutions was quite acute. The local self-government activities in the field of improvement of the conditions of Zemstvo school teachers’ work have been characterized.
- ДокументДистанційне навчання в умовах воєнного стану(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Крисенко, І. А.; Ялліна, В. Л.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗВО(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Ялліна, В. Л.У статті розглядаються ефективні способи формування стійкості до стресів у викладачів. Професія викладача вважається однією з найбільш напружених видів соціальної активності і входить до групи професій з великою присутністю стресфакторів, що, у свою чергу, висуває підвищені вимоги до такої комплексної характеристики як стресостійкість. The article considers the effective methods of forming stress-resistance of young and experienced teachers. Teaching is believed to be one of the most difficult types of social activity and this profession is included into the group of professions where there are a lot of stress-factors.
- ДокументДосвід підготовки вчительських кадрів Харківської губернії 60–79-рр. ХІХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Плиско, Л. М.; Ялліна, В. Л.У статті розглянуто зміни, що відбулися у підготовці вчителів у зв’язку з реформуванням системи освіти у 60-70-х рр. ХІХ ст. Охарактеризовано державну політику в галузі підготовки вчителів. Розкрито роль місцевого самоврядування Харківської губернії щодо підготовки вчительських кадрів. Аналіз документів дозволяє зробити висновок, що в другій половині ХІХ ст. досить гостро стояла проблема наявності вчителів у навчальних закладах. У статті розглядаються причини недостатньої забезпеченості шкіл вчительськими кадрами у 60-70-х рр. ХІХ ст., основними з яких були: відсутність спеціалізованих навчальних закладів для підготовки вчителів, низька заробітна плата. Земства Харківської губернії займалися підготовкою сільських вчителів на базі вже існуючих загальноосвітніх навчальних закладів та призначали учням, які були зацікавлені в опануванні професії вчителя, стипендії. Для підвищення кваліфікації та поширення передових педагогічних ідей проводились педагогічні з’їзди та спеціальні педагогічні курси. Визначено, що у жіночих навчальних закладах (державних, приватних та духовних) Харківської губернії приділяли належну увагу практичній підготовці викладацького складу. В статье рассмотрены изменения, произошедшие в подготовке учителей в связи с реформированием системы образования в 60-70-х гг. XIX в. Охарактеризовано государственную политику в области подготовки учителей. Раскрыто роль местного самоуправления Харьковской губернии по подготовке учительских кадров. Анализ документов позволяет сделать вывод, что во второй половине XIX в. достаточно остро стояла проблема наличия учителей в учебных заведениях. В статье рассматриваются причины недостаточной обеспеченности школ учительскими кадрами в 60- 70-х гг. XIX в., основными из которых были: отсутствие специализированных учебных заведений для учителей, низкая заработная плата. Земства Харьковской губернии занимались подготовкой сельских учителей на базе уже существующих учебных заведений и назначали ученикам, которые были заинтересованы в овладении профессии учителя, стипендии. Для повышения квалификации и распространения передовых педагогических идей проводились педагогические конференции и специальные педагогические курсы. Определено, что в женских школах и средних школах (государственной, частной, духовной) Харьковской губернии уделяли должное внимание практической подготовке преподавательского состава. The article is dedicated to changes that have occurred in the training of school teachers in relation to the reform of the education system in the 1860s. Are denoted the main directions of the government and in the field of teacher training. The role of local self-government of the Kharkov province in the training of teachers is disclosed. It is specified how by the efforts of local government of the Kharkiv province training of teachers was carried out. Analysis of the documents leads to the conclusion that in the second half of the nineteenth century was the problem of the shortage of teachers. In the article explored the reasons of low material well-being of the teaching shots of schools in 1860-1870s, main from which were absence of the specialized educational establishments for the teachers, low wages. The zemstvos prepared rural teachers on the base of already existent general educational establishments and gave grant by persons interested to master the profession of teacher. To improve the skills and the dissemination of advanced pedagogical ideas conducted pedagogical conferences and special pedagogical courses It was found that in girls' school and high school (public and private) of the Kharkiv province due attention was paid to the practical training of the teaching staff.
- ДокументЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Ялліна, В. Л.; Новіцька, В. Є.На сучасному етапі розвитку суспільства одним із пріоритетних завдань є виховання всебічної, творчої, соціально активної особистості. Естетичне виховання сприяє глибшому пізнанню навколишнього світу, всебічному розкриттю самого себе. Хореографія має величезні можливості для повноцінного естетичного вдосконалення дитини, для її гармонійного духовного і фізичного розвитку. At the present stage of development of society, one of the main tasks is the education of a comprehensive, creative, socially active personality. Aestgetic education promotions to a deeper understanding of the surrounding world, acontributes to a more comprehensive disclosure of himself. Choreography has great potential for the full aesthetic improvement of the child, for its harmonious spiritual and physical development.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ДОШОК ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НУШ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-16) Пахомова, Л. В.; Ялліна, В. Л.У публікації проаналізовано роль та місце онлайн дошок у проєктній діяльності в умовах дистанційного навчання. Їх використання сприяє структуруванню та поданню результатів навчання в різних формах; розвиває вміння спільної діяльності в хмарному середовищі. Ознайомлення вчителів з можливостями використання дошок Scrum і Kanban спростить їм підготовку до проведення проєктів в умовах дистанційного навчання. Зазначено основні труднощі, з якими доводиться стикатися педагогам під час реалізації проєктної діяльності в умовах тривалого дистанційного навчання. The publication analyses the role and place of online whiteboards in project activities in distance learning. Their use contributes to the structuring and presentation of learning outcomes in various forms; develops the ability to work together in a cloud environment. Familiarising teachers with the possibilities of using Scrum and Kanban boards will make it easier for them to prepare for projects in distance learning. The main difficulties faced by teachers in implementing project activities in the context of long-term distance learning are outlined.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ІСПИТУ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Білик, В. М.; Ялліна, В. Л.У методичних рекомендаціях подано роз’яснення щодо складання кваліфікаційного іспиту з «Історії педагогіки» відповідно до вимог професійної підготовки спеціаліста першого (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальностями 014 «Середня освіта» ХНПУ імені Г. С. Сковороди». Методичні рекомендації містять: опис курсу, програму курсу, рекомендації щодо підготовки до іспиту, список рекомендованої літератури, а також схеми і таблиці, глосарій. The methodological recommendations provide explanations for writing a qualification exam of "Hystory of pedagogy" in accordance with the requirements of professional training of a specialist of the first (educational and scientific) level of higher education in the specialties 014 "Secondary Education" of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Methodical recommendations include: a description of the course, the program of the course, recommendations for preparing for the exam, a list of recommended literature, schemes and tables, glossary.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ. ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА. МОДУЛЬ ОСВІТА І ВИХОВАННЯ В МУЛЬТИКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Білик, В. М.; Ялліна, В. Л.У методичних рекомендаціях розроблені та викладені матеріали до курсу лекцій модуля «Освіта і виховання в мультикультурному середовищі» (1 кредит) дисципліни «Загальна педагогіка», яка вивчається здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта» в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Методичні рекомендації складаються з викладення змісту семи лекцій у вигляді схем та таблиць. Рекомендовано для використання здобувачами освіти та викладачами під час вивчення дисциплін з загальної педагогіки, при написанні наукових робіт, кваліфікаційних робіт на здобуття ступеня бакалавра, під час проходження педагогічної практики в закладах середньої освіти. In the methodical the materials for the course of lectures of the module "Education and upbringing in a multicultural environment" (1 credit) of the discipline "General pedagogy" which are studied by students of the first (bachelor's) level of higher education in the first year of study in the speciality 014 "Secondary education" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The synopsis of the lectures is a presentation of the content of seven theme with schemes and tables, recommended literature. Recommended for use by students and teachers during the study of pedagogic disciplines, when writing scientific papers, qualifying papers for obtaining a bachelor's degree, during the course of pedagogical practice in institutions of education.
- ДокументМІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Басанець, О. А.; Ялліна, В. Л.У публікації проаналізовано міжнародний досвід профілактики булінгу в освітньому середовищі. Одна з перших масштабних програм профілактики та попередження булінгу в школах була запущена Д. Ольвеусом за підтримки Норвезького міністерства освіти. Спочатку вона була реалізована в самій країні, а потім адаптована та впроваджена в інших країнах світу. Зазначено, що міжнародний досвід профілактики булінгу в освітньому середовищі показує, що у багатьох програмах профілактики передбачено охоплення всіх учасників освітнього процесу – учнів, педагогів, психологів, батьків та реалізуються через різні напрямки діяльності – діагностику, просвітництво, психологічну корекцію, методичну допомогу, дослідницьку діяльність. Важливим є у педагогічних вузах формувати у майбутніх учителів готовність до створення безпечних умов для розвитку учнів в закладах освіти. The publication analyzes the international experience of bullying prevention in the educational environment. One of the first large-scale programs for the prevention and prevention of bullying in schools was launched by D. Olveus with the support of the Norwegian Ministry of education First, it was implemented in the country itself, and then adapted and implemented in other countries of the world. It is noted that the international experience of bullying prevention in the educational environment shows that many prevention programs provide for the coverage of all participants in the educational process - students, teachers, psychologists, parents and are implemented through different areas of activity - diagnostics, education, psychological correction, methodological assistance, research activities . It is important in pedagogical universities to form in future teachers the readiness to create safe conditions for the development of students in educational institutions.
- ДокументПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Башкір, О. І.; Цапко, А. М.; Ялліна, В. Л.У навчально-методичному посібнику розроблені та викладені матеріали до курсу лекцій модуля «Педагогіка вищої школи» (3 кредити) дисципліни «Інноваційна педагогіка», яка вивчається здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» спеціальності 014 «Середня освіта» в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Конспект лекцій становить викладення змісту п’яти лекцій з уточненням типу кожної лекції, питань та списків використаної літератури. Рекомендовано для використання здобувачами освіти та викладачами під час вивчення дисциплін з педагогіки вищої школи, при написанні наукових робіт, кваліфікаційних робіт на здобуття ступеня магістра, під час проходження педагогічної практики в закладах вищої освіти. In the educational and methodological manual, the materials for the course of lectures of the module "Pedagogy of the higher school" (3 credits) of the discipline "Innovative pedagogy", which are studied by students of the second (master's) level of higher education in the field of knowledge 01 "Education/Pedagogy" specialty 014 "Secondary education" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The synopsis of the lectures is a presentation of the content of five lectures with clarification of the type of each lecture, questions and lists of used literature. Recommended for use by students and teachers during the study of pedagogic disciplines of the higher school, when writing scientific papers, qualifying papers for obtaining a master's degree, during the course of pedagogical practice in institutions of higher education.
- ДокументПередумови запровадження компетентнісного підходу до підготовки фахівців у вітчизняній вищій школі (на матеріалах періодичних видань 80–90-х рр. ХХ ст.).(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Друганова, О. М.; Білик, В. М.; Ялліна, В. Л.Актуальність дослідження зумовлена недостатнім висвітленням передумов запровадження компетентнісного підходу в підготовку кваліфікованих спеціалістів у вітчизняній системі вищої освіти України. Метою публікації є аналіз теоретичних та практичних напрацювань вітчизняної науково-педагогічної громадськості щодо підготовки нової генерації компетентнісних фахівців, оприлюднених на сторінках періодичних видань 80 – 90-х рр. ХХ століття. Установлено, що процеси, що відбувалися у системі вищої та спеціальної професійної освіти в Україні в середині 80-х – на початку 90-х років ХХ ст., сприяли пожвавленню інтересу вітчизняної педагогічної громадськості до пошуку шляхів вдосконалення підготовки фахівців, здатних кваліфіковано виконувати свої обов’язки після закінчення навчання в закладах вищої та спеціальної професійної підготовки. Напрацювання науковців, викладачів були оприлюднені на сторінках часописів, що видавалися у ті часи, зокрема в журналі «Вестник высшей школы». Серед них: критика діючих і розробка нових методологічних підходів, наукових моделей підготовки кваліфікованих спеціалістів;удосконалення змісту навчальних програм; збільшення обсягу активних методів, наукової роботи, що посилюють пізнавальну активність й пошукову діяльність студентів тощо. Доведено, що передвісниками запровадження компетентнісного підходу всистему вищої освіти України, стали: незадоволення якістю підготовки майбутніх фахівців із різних галузей, що набуло особливої гостроти в середині 80-х – на початку 90-х рр. ХХ ст.; невтомний пошук та розробка нових методологічних спрямувань до вирішення проблеми підвищення якості вищої професійної освіти; ліквідація розриву між теоретичним та практичним аспектами підготовки фахівців; акцентування уваги на важливості зв’язку в освітній галузі та сфері праці. The relevance of the study is due to insufficient coverage of the background for the implementation of a competency-based approach into training of qualified specialists in the native system of higher education in Ukraine. The purpose of the publication is to analyze the theoretical and practical developments of the native scientific and pedagogical community on training a new generation of competent specialists, published in the periodicals of the 80's – 90's of the XXth century. It has been established that the processes that took place in the system of higher and special professional education in Ukraine in the middle of 80's – early 90's of the XXth century helped to revive the interest of the native pedagogical community in searching ways to improve the training professionals capable of performing their duties after graduation from institutions of higher and special professional training. The achievements of scholars and teachers were published on the pages of chronicles published at that time, in particular in the journal "Bulletin of Higher Education". Among them there is rewiev of existing methodological approaches and development of new ones, development of scientific models of training qualified specialists; improving the content of educational programs; increase in the volume of active methods, scientific work that enhances students’ cognitive activity and search activity, etc. It has been proved that the precursors of the implementation of the competency-based approach in the system of higher education of Ukraine were dissatisfaction with the quality of training future specialists in various fields, which became especially acute in the mid 80's - early 90's of the XXth century; tireless search and development of new methodological directions to solve the problem of improving the quality of higher professional education; bridging the gap between theoretical and practical aspects of training; emphasizing the importance of communication in education and work. We consider comparative analysis of the content, forms, methods of training specialists on the basis of a competency-based approach at different stages of development of the society as a promising topic of further research.
- ДокументПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ ЯК ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ: ВИТОКИ ТА СУЧАСНІСТЬ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Ялліна, В. Л.; Дрозд, М. П.Стаття присвячена одній з найбільш актуальних на сьогоднішній день тем – персоналізованому підходу в освітньому процесі. Ідея персоналізованого підходу існує вже багато століть, однак саме останніми роками ця концепція стала широко впроваджуватися у процес навчання та широко обговорюватися в науково-педагогічному співтоваристві, оскільки сучасні технології дозволили запропонувати по-справжньому індивідуалізовану освіту у великих масштабах. The article touches upon one of the most relevant topics of today – the topic of a personalized approach in the educational process. The idea of a personalized approach has been around for many centuries, but it is in recent years that this concept has become widely introduced into the learning process and widely discussed in the scientific and pedagogical community, as modern technologies have made it possible to offer truly individualized education on a large scale.
- ДокументПроблема розумового виховання старшокласників у вітчизняній педагогічній науці першої половини ХХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Плиско, Л. М.; Ялліна, В. Л.У монографії здійснено цілісне історико-педагогічне дослідження проблеми розумового виховання старшокласників у конкретний історичний період, показано внесок вітчизняних учених, педагогів першої половини ХХ ст у розробку теоретичних засад зазначеної проблеми, обгрунтовано етапи розвитку ідей розумового виховання старшокласників у обраний період, накреслено шляхи творчого використання накопиченого досвіду у навчально-виховному процесі сучасної школи. Монографія може бути корисною для широкого кола педагогів -науковців, учителів-практиків, студентів педагогічних навчальних закладів. В монографии осуществлено целостное историко-педагогическое исследование проблемы умственного воспитания старшеклассников в конкретный исторический период, показан вклад отечественных ученых, педагогов первой половины ХХ в в разработку теоретических основ указанной проблемы, обоснованы этапы развития идей умственного воспитания старшеклассников в выбранный период опыта в учебно-воспитательном процессе современной школы Монография может быть полезна широкому кругу педагогов-ученых, учителей-практиков, студентов педагогических учебных заведений. The monograph provides a comprehensive historical and pedagogical study of the problem of mental education of high school students in a particular historical period, shows the contribution of domestic scientists, teachers of the first half of the twentieth century in developing the theoretical foundations of this problem. experience in the educational process of a modern school. The monograph can be useful for a wide range of teachers - scientists, teachers, practitioners, students of pedagogical schools.
- ДокументРОЗВИТОК ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ялліна, В. Л.; Хіцан, Д. Ю.У публікації проаналізовано розвиток лідерських якостей здобувачів вищої освіти. Зазначено, що для суспільства, що динамічно розвивається в умовах постійних змін, зростаючих потреб ринку праці в конкурентоспроможних фахівцях, актуальним постає питання отримання випускника з лідерськими якостями. Середовище закладу вищої освіти створює сприятливі умови для виявлення та розвитку лідерського потенціалу. The publication analyses the development of leadership qualities of higher education students. It is noted that for a society that is dynamically developing in conditions of constant change, the growing needs of the labour market for competitive specialists, the issue of obtaining a graduate with leadership skills is relevant is the issue of obtaining a graduate with leadership qualities. The environment of a higher education institution creates favourable conditions for identifying and developing leadership potential.
- ДокументРОЛЬ ОСВІТИ В РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ МОЛОДІ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Ялліна, В. Л.; Хіцан, Д. В.Стаття присвячена актуальній на сьогоднішній день проблемі розвитку лідерського потенціалу молоді. У якості можливих напрямів вирішення цього завдання пропонується використання технологій та методів організації освітньої діяльності, включення до навчального процесу спеціальних дисциплін, якібудуть орієнтовані на активізацію лідерського потенціалу студентів. The article is devoted to the actual problem of development leadership potential of young people. As possible directions for solving this problem the use of technologies and methods for organizing educational activities the introduction of special disciplines into the educational process, aimed at activating the leadership potential of students is proposed.
- ДокументТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ МОДУЛЯ «ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ В МУЛЬТИКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ» ЩОДО РОЗВИТКУ У СТУДЕНТІВ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Білик, В. М.; Ялліна, В. Л.У публікації досліджено викладання модуля «Формування особистості в мультикультурному середовищі». Зазначено, що насичення вивчення цього модуля інтерактивними, ігровими, рефлексивними технологіями, створення умов для творчого пошуку під час роботи з історико-педагогічними джерелами, спонукання здобувачів до евристичної, дослідницької, групової та самостійної роботи, дають можливість не лише більш ефективно застосовувати освітній та виховний потенціал модуля, а й вирішувати завдання підвищення рівня професійної компетентності майбутніх учителів, розвитку в них лідерських якостей під час проходження педагогічної практики у процесі здобуття ними вищої освіти. The publication examines the teaching of the module "Personality Formation in a Multicultural Environment". It is noted that saturation of the module with interactive, game, reflective technologies, creation of conditions for creative search when working with historical and pedagogical sources, encouragement of applicants to heuristic, research, group and independent work, make it possible not only to more effectively use the educational and educational potential of the module, but also to solve the problem of improving the level of professional competence of future teachers, developing their leadership skills during the pedagogical practice in the process of obtaining a degree.