Перегляд за Автор "Щебликіна, Т. А."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАвторська модель організації самостійної навчальної діяльності здобувачів вищої педагогічної освіти на основі використання цифрових технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Ткачов, А. С.; Ткачова, Н. О.; Щебликіна, Т. А.У статті визначено, що протягом останніх місяців в Україні та світі загалом виникли принципово нові освітні реалії, які значно підвищують значення самостійної навчальної діяльності в системі професійної підготовки майбутніх учителів на основі використання цифрових технологій. Мета статті – представлення авторської моделі організації самостійної навчальної діяльності майбутніх учителів на основі використання цифрових технологій та результатів експериментальної перевірки її ефективності. Зазначена модель включає такі блоки: концептуально-цільовий блок (мета, завдання), структурно-змістовий (змістове наповнення структурних складників системи цифрових технологій); технологічно-процесуальний (використання цифрових технологій на всіх етапах організації самостійної навчальної діяльності студентів); критеріально-результативний (критерії ефективності та рівні організації самостійної навчальної діяльності студентів на основі використання цифрових технологій; діагностичний інструментарій; очікуваний результат). На аналітико-підготовчому етапі організації самостійної навчальної діяльності студентів на основі використання цифрових технологій розроблялося відповідне інформаційно-методичне забезпечення, що включало навчальну програму з чітким відображенням змісту та обсягу цієї діяльності з кожної теми, опорний контекст лекцій в електронній формі, список рекомендованих джерел та інші матеріали. На мотиваційно-організаційному етапі організації самостійної навчальної діяльності проводилося ознайомлення студентів з указаним забезпеченням, відбувались індивідуальні та групові консультації, розроблявся індивідуальний освітній маршрут для кожного студента. На змістово-діяльнісному етапі майбутні педагоги безпосередньо реалізовували самостійну навчальну діяльність на основі використання цифрових технологій. На рефлексивно-коригувальному етапі забезпечувалися самоконтроль і самооцінка засвоєних студентами необхідних для самостійного навчання знань, умінь, компетентностей. Результати проведеного експерименту довели, що реалізація розробленої моделі дійсно забезпечує підвищення ефективності організації самостійної навчальної діяльності студентів. The article states that there have arisen principally new educational realities in Ukraine and in the world as well during recent months, what is significantly raising importance of self-learning based on digital technology application amongst the students of pedagogical specialties. The purpose of the article is to introduce an author's model of self-directed learning activities for undergraduate students of higher pedagogical education based on the application of digital technologies as well as to provide the experimental verification results of its effectiveness. The model contains such blocks as a conceptual-purposeful block (a purpose, objectives), a structural-content block (content of structural components of digital technologies system), a technological-procedural block (digital technologies application at all the stages of students‟ self-learning); a criteria-result block (the criteria of effectiveness and levels students‟ self-learning management by means of digital technologies, diagnostic tools, expected outputs). At the analytical preparation stage of students‟ self-learning management by means of digital technologies it has been developed specific information and methodological provision, including the curriculum with a clear reflection of the content and scope of activity on each topic, reference lecture notes in electronic version, a list of recommended sources and other materials. At the motivational and organizational stage of the students‟ self-learning the students got familiar with the specified provision, personal and group tutorials were conducted, a personal educational path was designed for each student. At the content-activity stage future teachers directly carried out self-learning by means of digital technologies. At the reflexive-corrective stage, self-control and self-assessment of students' knowledge and skills necessary for self-learning were ensured. The outputs of the experiment have proved that the implementation of the developed system ensures the optimal management of students' self-learning activities.
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНИХ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ КАНАЛУ YOU TUBE У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ(Харківський торговельно-економічного коледж Київського національного торговельно-економічного університеу; вид-во "Goodprint", 2019) Щебликіна, Т. А.; Погорєлов, М. М.; Dragica, LukinРозглянуто застосовання сучасних технічних засобів навчання англійської мови, серед яких особливу роль відіграють автентичні матеріали, зокрема ресурсу каналу You Tube. Доведено важливість врахування принципу автентичності, який є одним із ключових принципів формування комунікативної компетентності. Реалізація його відбувається за трьома аспектами: 1) у відборі автентичних матеріалів; 2) у використанні методики роботи з автентичними матеріалами; 3) у моделюванні автентичного спілкування в навчальному середовищі. Зроблено висновок, що використання автентичних матеріалів каналу YouTube допомагають викладачам поглибити власний досвід та підвищити ефективність проведення практичних занять з англійської мови. Рассмотрено применение современных технических средств обучения английскому языку, среди которых особую роль играют аутентичные материалы, в частности ресурсы канала You Tube. Доказана важность учета принципа аутентичности, который является одним из ключевых принципов формирования коммуникативной компетентности. Реализация его происходит по трем аспектам: 1) в отборе аутентичных материалов; 2) в использовании методики работы с аутентичными материалами; 3) в моделировании аутентичного общения в учебной среде. Сделан вывод, что использование аутентичных материалов канала YouTube помогают преподавателям углубить свой опыт и повысить эффективность проведения практических занятий по английскому языку. The use of modern technical means of teaching English is considered, among which a special role is played by authentic materials, in particular the resource of the You Tube channel. The importance of taking into account the principle of authenticity, which is one of the key principles of formation of communicative competence, is proved. Its implementation takes place in three aspects: 1) in the selection of authentic materials; 2) in the use of methods of working with authentic materials; 3) in modeling authentic communication in the learning environment. It is concluded that the use of authentic materials of the YouTube channel helps teachers to deepen their own experience and increase the effectiveness of practical classes in English.
- ДокументЗарубіжний досвід підтримки малого та середнього бізнесу під час пандемії(Інтернет-видання ХТЕК КНТЕУ,, 2021-03-17) Радченко, Ю. М.; Щебликіна, Т. А.Малий і середній бізнес відіграє важливу роль як в економічному, так і в соціальному плані, оскільки він дозволяє звести до мінімуму загрози економічній безпеці держави. Тому у данній статті було розкрито зарубіжний досвід підтримки малого та середнього бізнесу під час пандемії. Малый и средний бизнес играет важную роль как в экономическом, так и в социальном плане, поскольку он позволяет свести к минимуму угрозы экономической безопасности государства. Поэтому в данной статье было раскрыто зарубежный опыт поддержки малого и среднего бизнеса во время пандемии. Small and medium-sized businesses play an important role both economically and socially, as they minimize threats to the economic security of the state. Therefore, this article reveals foreign experience in supporting small and medium-sized businesses during a pandemic.
- ДокументМетодичні рекомендації для самостійної роботи та підготовки до підсумкової атестації з навчальної дисципліни "Академічно і професійно-орієнтоване спілкування (англійська, німецька, французька)" для здобувачів освітнього ступеня "Доктор філософії"(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Щебликіна, Т. А.Методичні рекомендації для самостійної роботи та підготовки до підсумкової атестації з навчальної дисципліни "Академічно і професійно-орієнтоване спілкування (англійська, німецька, французька)" для здобувачів освітнього ступеня "Доктор філософії" містять організаційно-методичні вказівки, перелік завдань залікових модулів, робочий тематичний план та тематику індивідуальної самостійної роботи здобувачів освіти за модульною системою, питання для обговорення, конструктивні, творчі завдання з іноземної мови. Завдання для самопідготовки, питання колоквіуму допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Методические рекомендации для самостоятельной работы и подготовки к итоговой аттестации по учебной дисциплине "Академически и профессионально-ориентированное общение (английский, немецкий, французский)" для соискателей ученой степени "Доктор философии" содержат организационно-методические указания, перечень задач зачетных модулей, рабочий тематический план и тематику индивидуальной самостоятельной работы соискателей образования по модульной системе, вопросы для обсуждения, конструктивные, творческие задания по иностранному языку. Задания для самоподготовки, вопросы коллоквиума помогут соискателям высшего образования аналитически осмыслить содержание лекционных занятий, оптимизировать учебную деятельность во время аудиторных занятий, организовать самообучение, рационально осуществить самоподготовку к итоговой аттестации. Methodical recommendations for independent work and preparation for the final attestation of the academic discipline "Academic and vocationally oriented communication (English, German, French)" for applicants of educational degree "Doctor of Philosophy" contain organizational and methodological instructions and subjects of individual independent work of the learners on the modular system, discussion questions, constructive, creative tasks in a foreign language. Tasks for self-preparation, questions of the colloquium will help the students of higher education to analytically understand the content of the lectures, to optimize the educational activity during the classroom, to organize the self-study, to rationally carry out the self-preparation for the final certification.
- ДокументОнтопедагогіка : суть і місце в системі наукових знань(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди ; Мітра, 2021-03-31) Ткачова, Н. О.; Щебликіна, Т. А.У статті визначено доцільність широкого впровадження поняття «отнопедагогіка» в наукову літературу. Висвітлено суть онтопедагогіки як сучасної педагогічної науки, що вивчає закономірності виховання, навчання й розвитку особистості на засадах принципів гуманізму й екзистенціалізму. Розкрито взаємозв’язок цієї науки з іншими науками. В статье определена целесообразность широкого внедрения понятия «отнопедагогика» в научной литературе. Освещены суть онтопедагогики как современной педагогической науки, изучающая закономерности воспитания, обучения и развития личности на основе принципов гуманизма и экзистенциализма. Раскрыта взаимосвязь этой науки с другими науками. The article identifies the feasibility of widespread introduction of the concept of "otnopedagogika" in the scientific literature. The essence of ontopedagogy as a modern pedagogical science, studying the laws of education, training and development of personality on the basis of the principles of humanism and existentialism, is covered. The interrelation of this science with other sciences is revealed.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Щебликіна, Т. А.; Махновський, С. С.У публікації досліджено підготовку майбутніх учителів до реалізації змішаного навчання в закладі загальної середньої освіти. Зазначено, що цей процес має відбуватися за технологією, що включає такі три етапи: мотиваційно-спонукальний, змістово-діяльнісний, контрольно-коригувальний. За отриманими результатами експерименту, реалізація зазначеної технології дійсно сприяє підвищенню готовності майбутніх учителів до здійснення змішаного навчання в закладі загальної середньої освіти. The publication examines the preparation of future teachers for the implementation of blended learning in general secondary education. It is noted that this process should be carried out according to the technology, which includes the following three stages: motivational and incentive, content and activity, control and correction. According to the results of the experiment, the implementation of this technology really helps to increase the readiness of future teachers to implement blended learning in general secondary education.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Ткачов, С. І.; Ткачова, Н. О.; Щебликіна, Т. А.У статті розкрито суть поняття цифрового освітнього середовища, визначено його характерні ознаки, провідні функції, основні педагогічні переваги, а також потенціал щодо забезпечення реалізації індивідуальної траєкторії навчання здобувачів закладу вищої освіти. Проаналізовано загальний алгоритм реалізації індивідуальної траєкторії навчання здобувачів вищої освіти у цифровому освітньому середовищі. The article reveals the concept of digital educational environment, characterizes its main features, leading functions, main pedagogical advantages, as well as the potential to ensure the implementation of the individual approach of higher education. The general procedure of individual approach implementation of applicants’ training in the digital educational environment is analyzed.
- ДокументРОЗВИТОК ОСВІТНІХ ПРОЦЕСІВ В УКРАЇНІ В КОНТЕКСТІ СУСПІЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ(Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету, 2020-05-27) Радченко, Л. О.; Маренич, В. М.; Щебликіна, Т. А.У статті висвітлюється тема розвитку освітніх процесів в Україні в контексті суспільних трансформацій. Сьогодні в освіті існує кілька тенденцій, які вже очевидні й в найближчі роки будуть посилюватися. Основна – це кардинальна зміна змісту освіти. Стара індустріальна школа навчає фактів і жорстких алгоритмів того, що маємо робити. Однак в сучасному світі дедалі менше роботи, яка передбачає просто виконання певної послідовності дій. Крім того, розумні машини виконують це завдання набагато краще за будь-яку людину. The article highlights the development of educational processes in Ukraine in the context of social transformations. Today, there are several trends in education that are already evident and will continue to grow in the coming years and will continue to grow. The main one is a radical change in the content of education. The old industrial school teaches facts and rigid algorithms of what to do. However, in today's world, there are fewer and fewer jobs that simply involve a certain sequence of actions. Moreover, smart machines can perform this task much better than any human.
- ДокументСТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ВОКАЛЬНО-ХОРОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Щебликіна, Т. А.; Джоу, ЮньУ тезах визначено, що дитячий хоровий спів є ефективним засобом музичного розвитку учнів, формування кожного з них як особистості, тому важливим структурним компонентом професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва є підготовка їх до навчання учнів хоровому співу. Також в публікації розкрито структуру та зміст вокально-хорової підготовки студентів музично-педагогічних спеціальностей. The article determines that children’s choral singing is an effective means of musical development of students, as well as it is their formation as individuals. Therefore an important structural component of the professional training of future musical art teachers is students’ preparation for teaching choral singing. The article also reveals the structure and content of vocal-choral vocational training of students of musical and pedagogical specialties.
- ДокументІнноваційний механізм реалізації маркетингової стратегії з просування екопродуктів на українському ринку(Інтернет-видання ХТЕК КНТЕУ, 2020-12-15) Кривошеєва, Н. М.; Гузенко, Г. М.; Щебликіна, Т. А.У данній статті авторами було розглянуто інноваційний механізм реалізації маркетингової стратегії з просування екопродуктів на українському ринку. В умовах сьогодення актуальним питанням є забезпечення екологічної безпеки харчових продуктів. Екологічна безпека продуктів харчування – це глобальна проблема, яка впливає не лише на здоров’я, але й на добробут держави в цілому. В данной статье авторами был рассмотрен инновационный механизм реализации маркетинговой стратегии по продвижению экопродуктов на украинском рынке. В современных условиях актуальным вопросом является обеспечение экологической безопасности пищевых продуктов. Экологическая безопасность продуктов питания – это глобальная проблема, которая влияет не только на здоровье, но и на благосостояние государства в целом. In this article, the authors considered an innovative mechanism of marketing strategy for the promotion of eco-products in the Ukrainian market. In modern conditions, the urgent issue is to ensure environmental safety of food products. Ecological safety of food is a global problem that affects not only health, but also the welfare of the state as a whole.
- ДокументІСТОРИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ВОКАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В КИТАЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Щебликіна, Т. А.; Джоу, ЮньУ статті розкрито актуальну потребу у вивченні вокально-педагогічної школи Китаю, що може стати в нагоді для підвищення якості музичної освіти в Україні. На основі аналізу наукових праць китайських учених визначено історичні передумови розвитку вокально-педагогічної освіти в КНР. The article discloses the importance to study China's vocal and pedagogical school, which can be useful for improving the quality of music education in Ukraine. On the basis of the analysis of scientific works of Chinese scientists, the historical background for the development of vocal and pedagogical education in China have been determined.