Перегляд за Автор "Твердохліб, Т. С."
Зараз показано 1 - 20 з 41
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSteаm-освіта як новий напрямок у викладанні природничих наук(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-18) Деменко, А. В.; Твердохліб, Т. С.У статті розкрито впровадження технологій STEAM-освіти у викладанні природничих наук. The article describes the implementation of STEAM-education technologies in the teaching of natural sciences.
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСНІСТЬ У КОНТЕКСТІ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка»; Видавничий дім «Гельветика», 2021-06-26) Твердохліб, Т. С.; Скрипник, Н. С.У статті розкрито академічну доброчесність як складник громадянського виховання здобувачів вищої та загальної середньої освіти. Авторами у загальних рисах схарактеризовано основні напрями громадянського виховання (морально-етичний, історико-патріотичний, політико-правовий, екологічний, інформаційний, інтеркультурний). Визначено, що формування академічних чеснот здобувачів освіти повинно відбуватися переважно в межах морально-етичного напряму громадянського виховання і має охоплювати навчання на рівнях початкової, базової середньої та профільної освіти у закладах загальної середньої освіти, а також на початковому, бакалаврському, магістерському, освітньо-науковому/освітньо-творчому рівнях вищої освіти у закладах вищої освіти. У дослідженні проаналізовано результати анкетування студентів 2 курсу факультету мистецтв, факультету іноземної філології, українського мовно-літературного факультету імені Г. Ф. Квітки-Основ’яненка Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди та механічного факультету Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. Установлено, що означені результати підтверджують інформацію, представлену в звіті «Огляди Організації економічного співробітництва і розвитку на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», в групових інтерв’ю з батьками та педагогами старших класів (2018), в підсумках проведення віртуального круглого столу «Академічна доброчесність у загальній середній освіті» (2018). Особлива увага в ході опитування студентів зверталася на питання поширення плагіату, списування, застосування збірників «Готові домашні завдання» у той період, коли вони були учнями закладів загальної середньої освіти. Також анкетування було орієнтоване на з’ясування особливостей діяльності педагогічного персоналу, спрямованої на формування академічної доброчесності учнів. У статті наголошується на необхідності стимулювання сучасної середньої школи до створення ефективної системи забезпечення академічної доброчесності здобувачів, надання їй допомоги в цьому педагогічними закладами вищої освіти. В статье раскрыта академическая честность как составляющая гражданского воспитания студентов и учеников. Авторами в общих чертах охарактеризованы основные направления гражданского воспитания (нравственно-этическое, историко-патриотическое, политико-правовое, экологическое, информационное, интеркультурное). Определено, что формирование академической честности учащихся должно происходить преимущественно в пределах морально-нравственного направления гражданского воспитания и должно охватывать обучение на уровнях начального, базового среднего и профильного образования в заведениях общего среднего образования, а также на начальном, бакалаврском, магистерском, образовательно-научном /образовательно-творческом уровне высшего образования в учреждениях высшего образования. В исследовании проанализированы результаты анкетирования студентов 2 курса Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды и механического факультета Харьковского национального автомобильно-дорожного университета. Установлено, что указанные результаты подтверждают информацию, представленную в отчете «Обзоры Организации экономического сотрудничества и развития на тему честности в образовании: Украина 2017», в групповых интервью с родителями и педагогами старших классов (2018), в итогах проведения виртуального круглого стола. Академическая честность в общем среднем образовании» (2018). Особое внимание в ходе опроса студентов обращалось на вопросы распространения плагиата, списывания, применения сборников «Готовые домашние задания» в тот период, когда они являлись учениками заведений общего среднего образования. Также анкетирование было ориентировано на уяснение особенностей деятельности педагогического персонала, направленного на формирование академической честности учащихся. В статье подчеркивается необходимость стимулирования современной средней школы к созданию эффективной системы обеспечения академической честности учеников, оказанию ей помощи в этом педагогическими учреждениями высшего образования. Academic integrity is considered in the article as a component of civic education of students in higher and general secondary education. The authors generally describe the main areas of civic education (moral and ethical, historical and patriotic, political and legal, environmental, information, intercultural). It is determined that the formation of academic integrity of students should take place mainly within the moral and ethical area of civic education and should include education at such levels as primary, basic secondary and specialized education in institutions of general secondary education, as well as primary, bachelor, master, educational and scientific / educational and creative levels of higher education in institutions of higher education. The study analyzes the results of survey of 2nd year students of the Faculty of Arts, Faculty of Foreign Philology and the Ukrainian Language and Literature Faculty of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University and the Mechanical Faculty of Kharkiv National Automobile and Highway University. It is determined that these results confirm the information presented in the report “Reviews of the Organization for Economic Cooperation and Development on Integrity in Education: Ukraine 2017”, in group interviews with parents and teachers of senior school (2018), in the results of the Academic Integrity in General Secondary Education virtual roundtable (2018). Special attention during the survey of students was paid to the issue of spreading plagiarism, copying, using Ready Homework collections in the period when they were students of institutions of general secondary education. The survey was also aimed at clarifying the specifics of the activities of teaching staff oriented towards forming the academic integrity of students. The article emphasizes the need to stimulate the modern school to create an effective system of ensuring the academic integrity of students, to assist it in this by pedagogical institutions of higher education.
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументВнесок викладачів Харківського єпархіального жіночого училища у розвиток початкової освіти на Слобожанщині (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Твердохліб, Т. С.У статті, на основі аналізу першоджерел, визначено внесок Харківського єпархіального жіночого училища у розвиток початкової освіти на Слобожанщині у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття. Схарактеризовано теоретичну підготовку учениць Харківського єпархіального жіночого училища до педагогічної діяльності у початкових школах, розглянуто такі форми навчання педагогічних дисциплін вихованок училища: урок, написання письмових домашніх творів на педагогічну тематику, проходження педагогічної практики. Зроблено висновок про високий рівень підготовки вчительок для церковно-приходських та земських шкіл Слобожанщини у означеному навчальному закладі. Проаналізовано буквар, автором якого був викладач жіночого духовного училища Харкова М. Страхов, та його роботи з методики навчання російської мови та Закону Божого. Визначено важливу роль організованих при училищі музею церковно-приходських шкіл і педагогічних курсів для учителів церковних шкіл Харківської єпархії у підвищенні професіоналізму учителів початкових шкіл регіону. В статье на основе анализа первоисточников, определен вклад Харьковского епархиального женского училища в развитие начального образования на Слобожанщине во второй половине XIX - начале ХХ века. Охарактеризовано теоретическую подготовку учениц Харьковского епархиального женского училища к педагогической деятельности в начальных школах, рассмотрены следующие формы обучения педагогических дисциплин воспитанниц училища: урок, написание письменных домашних произведений на педагогическую тематику, прохождения педагогической практики. Сделан вывод о высоком уровне подготовки учительниц для церковно-приходских и земских школ Слобожанщины в рассматриваемом учебном заведении. Проанализирован букварь, автором которого был преподаватель женского духовного училища Харькова Н. Страхов, и его работы по методике обучения русскому языку и Закона Божьего. Определено важную роль организованных при училище музея церковно-приходских школ и педагогических курсов для учителей церковных школ Харьковской епархии в повышении профессионализма учителей начальных школ региона. The contribution of the Kharkiv diocesan female school in the development of primary education in Sloboda Ukraine in the second half of 19th – the beginning 20th century has been dete rmined in the article based on the analysis of primary sources. The theoretical training of students of the Kharkiv diocesan female school to educational work in primary schools has been characterized. The forms of teaching pedagogical disciplines to the school students, i.e. lesson, writing written home compositions on educational topics, teaching practice, have been considered. The main types of students’ work in the stated female religious educational institution during teaching practice (visiting lessons of God's Law teacher and teacher of parish school, keeping a teaching diary, acting as a teacher assistant, helping schoolchildren with homework, unassisted conducting lessons) have been established. The conclusion about the high level of training teach ers for parish and zemstvo schools of Sloboda Ukraine in this institution has been drawn. The primer written by the Kharkiv diocesan female school teacher M. Strakhov and his works on methods of teaching Russian language and God's Law have been characterised. The important role of organized under the school the museum of parish schools and teacher training courses for church schools teachers of the Kharkiv diocese in improving the professionalism of teachers of primary schools in the region have been determined. The contribution of the Kharkiv diocesan female school to organizing the stated teacher training courses has been established to consist in providing students with accommodation for living and studying; giving the opportunity to use literature from its own libraries and equipment from physics and geography study rooms of the institution.
- ДокументВплив засобів масової інформації на формування сімейних цінностей підлітків(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Шапталова, Н.; Твердохліб, Т. С.В статті розглянуто вплив засобів масової інформації на формування сімейних цінностей у підлітків. В статье рассмотрено влияние средств массовой информации на формирование семейных ценностей у подростков.The article considers the influence of the mass media on the formation of family values among adolescents.
- ДокументВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ТА ПОДОЛАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Український культурний фонд, 2019) Боярська-Хоменко, А. В.; Твердохліб, Т. С.; Прокопенко, І. А.; Чеботова, Я. В.У виданні розкрито мету, завдання, зміст семінару-практикуму «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів», представлено розробки п’яти занять, шо входять до його складу. Методичні матеріали розраховані на використання в закладах вищої освіти та закладах загальної середньої освіти. The publication describes the purpose, objectives, and content of the workshop "Visual art as a means of preventing and overcoming emotional burnout of teachers", presents the development of five classes that are part of of the workshop. The methodological materials are intended for use in higher education institutions higher education institutions and general secondary education institutions.
- ДокументГотовність випускників педагогічних ВНЗ до роботи з учнями в умовах інклюзії(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Корнілова, К.; Твердохліб, Т. С.Визначена готовність випускників педагогічних ВНЗ до роботи з учнями в умовах інклюзії. Определена готовность выпускников педагогических вузов к работе с учащимися в условиях инклюзии. The readiness of graduates of pedagogical universities to work with students in conditions of inclusion was determined.
- ДокументДИДЖИТАЛ СЕРВІСИ У НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(Державний вищий навчальний заклад "Ужгородський національний університет", 2021) Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.Стаття присвячена проблемі застосування диджитал сервісів у науково-педагогічних дослідженнях. Метою статті є обґрунтування важливості та необхідності застосування диджитал сервісів у науково-педагогічних дослідженнях. Методами дослідження є теоретичні (аналіз науково-педагогічних джерел, онлайн-сервісів та платформ, узагальнення результатів); емпіричні (представлення та узагальнення педагогічного досвіду). У статті проаналізовано роль диджитал сервісів у розвитку науки. З’ясовано, що сферу інформатизації та диджиталізації детермінує нормативно-правова база України, що регулює її здійснення. Розкрито на прикладі вивчення навчальної дисципліни «Цифрові сервіси у наукових дослідженнях» важливість формування цифрової грамотності та інформаційно-цифрової компетентності. Обґрунтовано значення вивчення навчальної дисципліни, роль та можливості застосування диджитал-сервісів у сучасних наукових дослідженнях. Наведено змістове наповнення навчальної дисципліни та напрями її вивчення. Окреслено перспективи подальших досліджень. The article is devoted to the problem of application of digital services in scientific and pedagogical researches. The purpose of the article is to substantiate the importance and necessity of using digital services in scientific and pedagogical research. Research methods applied: theoretical (analysis of scientific and pedagogical sources, online services and platforms, generalization of results); empirical (presentation and generalization of pedagogical experience). The article analyzes the role of digital services in the development of science. It was found out that the sphere of informatization and digitalization is determined by the normative-legal base of Ukraine, which regulates its implementation. It should be noted that in recent years a number of bills, laws of Ukraine in the field of informatization and digitalization have been developed: The study substantiates the feasibility of studying the course «Digital Services in Research» by applicants of the third educational level, which is implemented at the Kharkiv National Pedagogical University named after GS Skovoroda. The importance and necessity of formation of digital literacy and information-digital competence of the citizens of Ukraine, as well as of the applicants of the third educational level are clarified. The importance of studying the discipline, the role and possibilities of using digital services in modern scientific research are substantiated. It is determined that the use of modern digital services is especially important in scientific activities, as scientific and pedagogical research uses scientific and metric databases and other relevant sources of information in academic / professional fields, and a young scientist must be able to determine the level of objectivity, factual basis in different types of sources, to assess its reliability and representativeness. The article presents the content of the discipline and the main aspects of its study. Among them are: creation of a scientific profile at Google Academy, creation of Google − questionnaires for surveying applicants of different levels, use of open electronic resources, Internet resources, scientific-metric databases, specialized information databases and information retrieval tools for scientific publications and regulations in the field scientific research. Prospects for further research are outlined, which are to conduct a study to determine the digital literacy of applicants at all levels of higher education.
- ДокументДіяльність початкової школи при Харківському єпархіальному жіночому училищі(Класичний приватний університет (КПУ), м. Запоріжжя, 2016-09-08) Твердохліб, Т. С.У статті узагальнено досвід діяльності початкової школи при Харківському єпархіальному жіночому училищі, виокремлено і схарактеризовано етапи її функціонування. З’ясовано кількість учнів, склад педагогічного колективу, зміст навчання, особливості навчально-виховного процесу у школі, її матеріальне забезпечення на різних етапах діяльності. Особлива увага звернена на проведення педагогічної практики ученицями жіночого духовного закладу м. Харкова, висвітлено динаміку розвитку форм її організації у означеній школі. В статье обобщен опыт деятельности начальной школы при Харьковском епархиальном женском училище, выделены и охарактеризованы этапы ее функционирования. Выяснено количество учеников, состав педагогического коллектива, содержание обучения, особенности учебно-воспитательного процесса в школе, ее материальное обеспечение на различных этапах деятельности. Особое внимание обращено на проведение педагогической практики ученицами женского духовного заведения г. Харькова, освещена динамика развития форм ее организации в указанной школе. The experience of activity of primary school under the Kharkiv diocesan female school has been generalized on the basis of analysis of original sources and historical and pedagogical literature. The stages of its functioning: the stage of pedagogical school functioning (1866 - mid 80s of 19th century), the stage of the one-class parish school functioning (1887-1895), and the stage of the exemplary one-class parish school unctioning (1895 - 1917) have been marked out and characterized. The number of students, the composition of the teaching staff, the instructional content, peculiarities of educational process in the school, its material security at different stages of functioning have been found out. As it has been determined, at the first stage there were not more than twenty children atte nding the school, the library was set up. Students of the Kharkiv female religious institution actively underwent their teaching practice there. The second stage was characteri sed by considerable increase of the contingent of school students; reduction of lesson duration from an hour to 45 minutes; prolongation of apprenticeship for children from two to three years; broadeni ng of forms of organisation of teaching practice of diocesan school students. At the stage of the exemplary one-class parish school functioning, financing of educational institution grew considerably, constant improvement of educational process and forms of teaching practice organisation in school took place. The important innovation of the last stage was getting students undergoing practical training involved to the process of education of school students in extracurricular time. The content of educational work of students of Kharkiv diocesan female school at primary educational institution has been de termined in the article. Special attention has been paid to teaching practice of students of the Kharkiv religious institution; the dynamics of its organizati on forms development in the stated school has been covered. Pedagogical obser ving during lessons conducted by teachers and teacher of religion, "rehearsals" of lessons, keeping school documents, conducting independent lessons, keeping teaching diary, students’ duty in primary school have been referre d to as main forms of teaching practice organisation.
- ДокументЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ, ЯКІ ЗДОБУВАЮТЬ ФАХ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ» НА ПЕРШОМУ РІВНІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ЗВО УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Твердохліб, Т. С.; Мороз, А. М.Розкрито теоретичний і практичний складник змісту педагогічної підготовки, яка передбачена освітніми програмами зі спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». Звернено увагу на її організацію в педагогічних і непедагогічних закладах вищої освіти.The theoretical and practical component of the content of Pedagogyal training provided by educational programs in the specialty 023 «Fine Arts, Decorative Arts, Restoration» has been revealed. The dependence of its content on the suitability for employment of graduates indicated in educational programs has been established. The organization of Pedagogyal training in this specialty in Pedagogyal and non-Pedagogyal institutions of higher education has been paid attention.
- ДокументКафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи: минуле і сучасність(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Зеленська, Л. Д.; Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Вакуленко, Т. С.; Васильєва, С. О.; Кін, О. М.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.У науково-інформаційному виданні висвітлюються віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, місце й роль кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в його структурі. Уперше подається генеза кафедри від часу заснування до сьогодення, характеристика особового складу, опис життєвого й творчого шляху її завідувачів. Розкриваються завдання, зміст і напрями діяльності кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в сучасних умовах, здобутки й напрацювання її професорсько-викладацького складу та чинних наукових шкіл. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The scientific and information publication covers the milestones of formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the place and role of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher school in its structure. For the first time the genesis of the department from the time of its foundation to the present, the characteristics of the staff, the description of the life and creative path of its and creative way of its heads. The tasks, content and directions of the department's activity are revealed general pedagogy and pedagogy of higher education in modern conditions, achievements and achievements of its teaching staff and existing scientific schools. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduate students, students – all those who interested in the formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументКитайська вища мистецька освіта: особливості наукової розробки проблеми в Україні(Національний університет цивільного захисту України, 2021-10-12) Твердохліб, Т. С.Тези присвячені аналізу україномовних досліджень з проблеми підготовки майбутніх вокалістів, музикантів, хореографів, художників, а також учителів і викладачів мистецьких дисциплін у закладах вищої освіти КНР. Тезисы посвящены анализу украиноязычных исследований проблемы подготовки будущих вокалистов, музыкантов, хореографов, художников, а также учителей и преподавателей дисциплин, связанных с искусством, в учреждениях высшего образования КНР. The paper is devoted to the analysis of Ukrainian-language research on the problem of training future vocalists, musicians, choreographers, artists, as well as teachers and professors of artistic disciplines in institutions of higher education in the Chinese People's Republic.
- ДокументЛіцензування й акредитація освітньої діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Рибалко, Л. С.; Твердохліб, Т. С.Методичні рекомендації містять опис навчальної дисципліни «Ліцензування й акредитація освітньої діяльності» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Зазначено компетентності та програмні результати навчання, що відповідають освітній програмі «Освітологія», спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки. Конкретизовано зміст модулів і тем навчальної дисципліни. Надано зміст завдань до самостійної роботи здобувачів та критерії оцінювання. У методичних рекомендаціях подано корисні джерела, посилання на інформаційні ресурси, приклади виконання окремих завдань. Methodical recommendations contain a description of the educational discipline "Licensing and accreditation of educational activities" for applicants of the second (master's) level of higher education. Competences and program learning outcomes corresponding to the educational program "Education", specialty 011 Educational, pedagogical sciences are indicated. The content of the modules and topics of the academic discipline has been specified. The contents of the tasks for the independent work of the applicants and the evaluation criteria are provided. The methodological recommendations provide useful sources, links to information resources, and examples of individual tasks.
- ДокументЛіцензування й акредитація освітньої діяльності. Лекційні матеріали в схемах і таблицях(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Твердохліб, Т. С.; Боярська-Хоменко, А. В.Навчально-методичне видання розроблено згідно з ОПП Освітологія Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. На його сторінках представлено зміст навчальної дисципліни «Ліцензування й акредитація освітньої діяльності», матеріали лекцій у схемах і таблицях, особливості оцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти на лекціях. The educational and methodological publication was developed in accordance with the Educational and Methodological Programme of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains the content of the discipline "Licensing and Accreditation of Educational Activities", lecture materials in diagrams and tables, peculiarities of assessment of students' learning activities at lectures.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять з модуля «Педагогіка НУШ» навчальної дисципліни «Інформаційно-педагогічні студії»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Борисенко, Н. О.; Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Калашнікова, Л. М.; Лазарєва, О. М.; Разуменко, Т. О.; Твердохліб, Т. С.; Собченко, Т. М.Методичні рекомендації містять розробки планів-конспектів семінарських занять та зміст завдань для здобувачів, які опановують темами модуля «Педагогіка НУШ» за індивідуальним навчальним планом. Методичні рекомендації розраховані для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, викладачами закладів вищої педагогічної освіти. Методические рекомендации содержат разработки планов-конспектов семинарских занятий и содержание задач для соискателей, которые овладевают темами модуля «Педагогика НУШ» по индивидуальному учебному плану. Методические рекомендации рассчитаны для использования соискателями второго (магистерского) уровня высшего образования, преподавателями учреждений высшего педагогического образования. Methodical recommendations include the development of plans-summaries of seminars and the content of tasks for applicants who master the topics of the module "Pedagogy of the new Ukrainian school" according to the individual curriculum. Methodical recommendations are designed for use by applicants for the second (master's) level of higher education, teachers of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументНа скрижалях історії Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гриньов, В. Й.; Дейніченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Калашникова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лозова, В. І.; Лупаренко, С. Є.; Пасько, Л. Б.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.У документально-художньому виданні висвітлено віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Подано біографії й світлини очільників одного з найстаріших педагогічних вишів України. Охарактеризовано адміністративний, науковий, викладацький, громадсько-просвітницький напрями діяльності ректорського корпусу Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди в різні історичні епохи, здобутки й напрацювання в царині розбудови вищої педагогічної освіти в Україні. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The documentary and artistic publication highlights the milestones of the formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The biographies and photographs of of the heads of one of the oldest pedagogical universities in Ukraine. The administrative, scientific, teaching, public and educational activities of the rector's corps are described. of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in different historical epochs, achievements and developments in the field of higher pedagogical education in Ukraine. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, students – all those who are interested in formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Мандрікова, М. О.; Твердохліб, Т. С.У тезах розкрито потенціал дистанційного навчання в умовах тимчасового припинення навчального процесу у закладах загальної середньої освіти, впровадження інклюзивної освіти, орієнтації на індивідуалізацію шкільного навчання. Визначено засоби і методи дистанційної освіти, які доцільно застосовувати для організації навчання школярів. The authors have revealed the potential of distance learning in the context of temporary suspension of educational process in general secondary education institutions, the introduction of inclusive education and orientation to individualization of school education. The distance education means and methods that are appropriate for organization of schoolchildren’s education have been identified.
- ДокументОрганізація оздоровчої роботи в основній школі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Гусєва, I.; Твердохліб, Т. С.В статті обгрунтовано організацію оздоровчої роботи в основній школі. В статье обосновано организацию оздоровительной работы в основной школе. The article substantiates the organization of health work in the main school.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »