Перегляд за Автор "Олефіренко, Н."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументBrain Pad як сучасна платформа для кодування роботів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Петрига, А.; Носова, В.; Олефіренко, Н.В статті розроблено комплект завдань ігрового та проєктного характеру для школярів 7-9 класів, які можна реалізувати за допомогою плати BrainPad як на позакласних заняттях з робототехніки, так і у гуртковій роботі. Запропоновані завдання дають змогу школярам поєднати знання з фізики та програмування, виявити креативність, виконувати невеликі дослідження, придумувати власні інженерні рішення. Застосування сучасних мікрокомп‘ютерів, зокрема, BrainPad, дає змогу широко запровадити основи робототехніки у освітньому процесі закладів загальної середньої освіти, а також сприяти розвитку STEAM-освіти. The article develops a set of game and project tasks for students of grades 7-9, which can be implemented using the BrainPad board both in extracurricular robotics classes and in club work. The proposed tasks allow students to combine knowledge of physics and programming, to show creativity, perform small studies, come up with their own engineering solutions. The use of modern microcomputers, in particular, BrainPad, makes it possible to widely introduce the basics of robotics in the educational educational process of general secondary education institutions, as well as to promote the development of STEAM education.
- ДокументАНАЛІЗ ВИМОГ ДО МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ ЖУРНАЛУ АКАДЕМІЧНОЇ ГРУПИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Коновалов, О.У тезах подано огляд та аналіз вимог до створення мобільного додатку для обліку відвідування занять здобувачами освіти. Окремо визначені проблеми хибнопозитивного та хибнонегативного спрацювання автоматичного обліку відвідування занять. The theses provide an overview and analysis of requirements for the development of a mobile application for tracking educational session attendance by learners. Issues of false positive and false negative responses in the automatic attendance tracking are separately identified.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩ ДЛЯ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ УМІНЬ ШКОЛЯРІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Оберемко, С.Інформатика є надзвичайно зручним предметом для розвитку та формування творчих умінь школярів. В процесі виконання завдань кожний учень може виявити ініціативу, придумати власний спосіб, створити власний продукт. У статті розглянуто онлайн середовища, які можуть бути використані для створення незвичних графічних зображень. Всі середовища прості в опануванні, що робить можливим їх використання у початковій школі. Informatics is an extremely convenient subject for the development and formation of creative abilities of school students. While completing tasks, each student can show initiative, come up with his own method, create his own product. The article discusses online tools that can be used to create unusual graphic images. All toola are easy to master, which makes it possible to use them in elementary school.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ПІДТРИМКИ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ДО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Скачко, Н.У тезах розглянуто використання онлайн інструментів, таких як Kahoot! та Quizizz, для підтримки мотивації учнів до вивчення інформатики. Робота також включає використання цих інструментів на уроках, їхнього впливу на зацікавленість учнів та зрозуміння навчального матеріалу. Загалом, як використання цих онлайн інструментів може стимулювати учнів до активності та підтримувати їхню мотивацію для глибшого вивчення нового матеріалу. The abstracts consider the use of online tools such as Kahoot! and Quizizz, to support the motivation of students to study computer science. The work also includes the use of these tools in lessons, their impact on the interest of students and the understanding of educational material. In general, how the use of these online tools can stimulate students to be active and support their motivation for deeper learning of new material.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Федоряка, Д.Досвід використання цифрових технологій для організації освітнього процесу потребує аналізу, вивчення та поширення найкращих практик. Розглянуто функціональні можливості окремих сервісів для організації освітнього процесу. Кожний із сервісів має як беззаперечні переваги, так і обмеження, які слід ураховувати при необхідності реалізації власного задуму або вирішення задач, що виникають. The experience of using digital technologies to organize the educational process requires analysis, study and expansion of best practices. The functional possibilities of individual services for the organization of the educational process are considered. Each of the services has both indisputable advantages and limitations, which should be taken into account when it is necessary to implement one's own idea or solve the tasks they provide.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ У ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Маслов, О.; Олефіренко, Н.В статті розглядаються питання впровадження мобільних додатків в освітній процес. Визначено передумови щодо використання мобільних додатків: забезпеченість школярів мобільними пристроями; наявність значної кількості мобільних додатків освітнього призначення; потужність смартфонів для виконання і відображення додатків; можливість постійного доступу до інтернету. Схарактеризовано переваги та обмеження використання мобільних додатків. Визначені фактори, які слід враховувати при створенні мобільних додатків освітнього призначення. The article examines the issues of introduction of mobile application in learning process. In the article explained preconditions of usage of mobile application in education processes such as: availability of mobile devices among pupils; availability of mobile application for learning; calculating power of mobile devices for execution of mobile application; access of mobile devices to network. It is brought advantages and disadvantage of usage of mobile devices in education. Article defined factors that should be considered during development of mobile applications for education purposes.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ARDUINO UNO В КУРСІ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МІКРОПРОЦЕСОРНОЇ ТЕХНІКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Гайдусь, А.В процесі розвитку комп’ютерної техніки потрібно застосовувати більш новітні підходи для вивчення мікропроцесорної техніки. Одним з таких підходів є використання плати Arduino Uno яка дозволяє більш цікаво проводити навчальний процес завдяки багатофункціональності та багатозадачності цієї плати. Поєднання багатьох частин таких галузей як фізика, хімія, інформатика, мікропроцесорна техніка, які реалізовані в цьому апаратно-програмному комплексі, дозволяє більш детальніше зрозуміти процеси які оточують нас. Також присутня и програмна реалізація яка створена на базі мови С++. In the process of development of computer technology, it is necessary to apply newer approaches to studying microprocessor technology. One of these approaches is the use of the Arduino Uno board, which makes the educational process more interesting thanks to the multi-functionality and multitasking of this board. The combination of many parts of such fields as physics, chemistry, computer science, microprocessor technology, which are implemented in this hardware and software complex, allows us to understand the processes that surround us in more detail. There is also a software implementation created on the basis of the C++ language.
- ДокументМетодична підготовка майбутніх учителів як складова формування готовності до професійної педагогічної діяльності(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Пономарьова, Н.; Боярська-Хоменко, А.; Жерновникова, О.; Масич, В.; Олефіренко, Н.Стаття присвячена аналізу досвіду впровадження цілісної концепції методичної підготовки майбутніх учителів як складової формування їх готовності до подальшої професійної педагогічної діяльності на фізико-математичному факультеті Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Розкрито сутність, мету, завдання, підходи, принципи, зміст, форми та методи методичної підготовки майбутніх учителів фізики, математики та інформатики, а також магістрів з освітніх, педагогічних наук. Методична підготовка майбутніх учителів розглядається як така, що має забезпечити синтез предметних, психолого-педагогічних та методичних знань, умінь, навичок та особистісних якостей здобувачів вищої педагогічної освіти. До основи розробки концепції методичної підготовки майбутніх учителів покладено інтеграцію таких методологічних підходів як системний, особистісно-орієнтований, акмеологічний, компетентнісний, діяльнісний, синергетичний. До принципів методичної підготовки майбутніх учителів віднесено такі: послідовності, наступності і систематичності; науковості та актуальності (знань і професійних умінь); системності; зв'язку теорії з практикою; свідомості, активності і самостійності; аксіологічності, інтегрованості, прогностичності, інноваційності, опори на власний практичний досвід. Схарактеризовано методичну підготовку майбутніх учителів як наскрізну, яка здійснюється протягом усього періоду їх навчання і за сутністю полягає в інтегруванні предметних, загальних психолого-педагогічних, методичних знань та досвіду власної практичної діяльності за фахом. Висвітлено особливості методичної підготовки майбутніх учителів в залежності від спеціалізації та рівня вищої освіти — фізика, математика, інформатика, магістрів з освітніх, педагогічних наук. Упровадження розробленої концепції методичної підготовки майбутніх учителів дозволяє забезпечити передумови для створення траєкторії їх подальшого професійного розвитку, зорієнтованої на їх особистісне та професійне зростання, успішну професійну самореалізацію. The article is devoted to the analysis of the experience of implementing the holistic concept of methodical training of future teachers as a component of their readiness for further professional pedagogical activity at the Faculty of Physics and Mathematics of Kharkiv H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The essence, purpose, tasks, approaches, principles, content, forms and methods of methodical training of future teachers of physics, mathematics and computer science, as well as masters in educational and pedagogical sciences are revealed. Methodical training of future teachers is considered as one that should provide a synthesis of subject, psychological, pedagogical and methodological knowledge, skills, abilities and personal qualities of applicants for higher pedagogical education. The development of the concept of methodical training of future teachers is based on the integration of such methodological approaches as systemic, personality-oriented, acmeological, competence, activity, synergetic. The principles of methodological training of future teachers include the following: consistency, continuity; scientificity and relevance (knowledge and professional skills); systematicity; connection of theory with practice; consciousness, activity and independence; axiology, integration, predictability, innovation, reliance on their own practical experience. The methodical training of future teachers is characterized as end-to-end, which is carried out throughout the period of their training and essentially consists in the integration of subject, general psychological and pedagogical, methodological knowledge and experience of their own practical activities in the specialty. Features of methodical training of future teachers depending on specialization and level of higher education — physics, mathematics, computer science, masters in educational, pedagogical sciences are covered. Implementation of the developed concept of methodical training of future teachers allows to provide preconditions for creation of a trajectory of their further professional development focused on their personal and professional growth, successful professional self-realization.
- ДокументОГЛЯД ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ОЛІМПІАД І КОНКУРСІВ З ПРОГРАМУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Олефіренко, Н.; Курганський, А.Підготовка школярів до змагань з програмування є специфічною діяльністю учителя інформатики. В першу чергу специфіка полягає у необхідності опанування учасниками змагань програмних середовищ автоматизованої перевірки правильності виконання завдань. Кожний тип змагань використовує власне програмне забезпечення, власну систему оцінювання розв’язків, отже вимагає попереднього ознайомлення з ними. У статті розглянуті онлайн середовища, які можуть бути використані як для проведення індивідуальних та командних змагань з програмування, так і для забезпечення ефективної підготовки до них - eolymp, cses, online judge, leetcode, hackerearth, codewars, visualgo, algorithm visualizer, codechef і kattis. Preparing students for programming competitions is a specific activity of an informatics teacher. First of all, the specificity lies in the need for the participants of the competition to master software environments for automated verification of the correctness of tasks. Each type of competition uses its own software, its own solution evaluation system, so it requires prior familiarization with them. The article discusses online software that can be used both for conducting individual and team programming competitions and for ensuring effective preparation for them - eolymp, cses, online judge, leetcode, hackerearth, codewars, visualgo, algorithm visualizer, codechef and kattis.
- ДокументОсвітній потенціал сучасних музеїв(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Пономарьова, В.; Олефіренко, Н.В статті розглянуто музеї в освіті дітей та молоді. Багато музеїв розпочали онлайн-діяльність, створюють віртуальні експозиції, тури та спеціальні програми. Музейний потенціал може бути використаний як на уроках, так і у позаурочні роботі – за окремими предметами, так і інтегруючи різні навчальні дисципліни. The article deals with museums in the education of children and youth. Many museums have started online activities, create virtual exhibitions, tours and special programs. Museum potential can be used both in lessons, as well as in extracurricular work – on individual subjects, and integrating different academic disciplines.
- ДокументРеалізація міжпредметних зв’язків на уроках інформатики в старшій школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Дубовик, Т.; Олефіренко, Н.В статті розглянуто міжпредметні зв‘язки на уроках інформатики, які дають змогу школярам не тільки поглибитипредметні знання й уміння, але й сприяти мотивації до продовження освіти. The article considers interdisciplinary connections at computer science lessons, which allow students not only to deepen subject knowledge and skills, but also to promote motivation to continue education.
- ДокументРОЗРОБКА МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ ДЛЯ ОБЛІКУ ПРИСУТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Коновалов, О.; Олефіренко, Н.Стаття присвячена питанням проектування й реалізації мобільного додатку, призначеного для обліку відвідування заняття здобувачами освіти. Схарактеризовано наявні програмні рішення. Визначено особливості застосування мобільних технологій у навчанні: гнучкість і мобільність, індивідуалізація навчання, інтерактивність та мультимедійність, соціальне навчання. Визначено основний функціонал мобільного додатку. Висвітлено основні складові мобільного додатка для обліку відвідуваності учасників освітнього процесу. The article is devoted to issues of design and implementation of a mobile application designed to record the attendance of classes by students of education. Available software solutions are characterized. The peculiarities of the application of mobile technologies in education are determined: flexibility and mobility, individualization of education, interactivity and multimedia, social learning. The main functionality of the mobile application is defined. The main components of a mobile application for recording the attendance of participants in the educational process are highlighted.
- ДокументРозробка хмарно-орієнтованого конструктора тренувальних вправ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Курганський, А.; Олефіренко, Н.; Гайдусь, А.В статті розроблено хмарно-орієнтований конструктор тренувальних вправ і створено декілька тренувальних вправ з різних розділів інформатики. Для створення сервіса – конструктора тренувальних вправ було обрано мову програмування С#, застосовано технологію Blazor на платформі NET для створення веб-додатка і SQLite для зберігання набору завдань у базі даних. Обмін даними між клієнтським додатком і хмарою забезпечується інфраструктурою публічних хмар і здійснюється через http-запити. In this article, a cloud-oriented constructor of training exercises is developed and several training exercises from different sections of computer science. To create the service – constructor of training exercises was chosen programming language C#, Blazor technology on the NET platform was used to create a web application and SQLite to store a set of tasks in the database. Data exchange between the client application and the cloud is provided by infrastructure of public clouds and is carried out through http-requests.
- ДокументСпецифіка використання інфографіки в освітньому процесі закладів базової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Гребешкова, А.; Олефіренко, Н.В статті розглянуто використання інфографіки в навчальному процесі, яке може бути різноплановим і спрямованим не тільки на навчання школярів "читати" і аналізувати інформацію з інфографіки, а й на створення інфографіки за темами предмету, що сприятиме розвитку інформаційно-аналітичних, технологічноінструментальних та креативних умінь. The article considers the use of infographics in the educational process, which can be diverse and aimed not only at teaching students to "read" and and analyze information from infographics, but also to create infographics on topics subject, which will promote the development of information-analytical, technological, instrumental and creative skills.
- ДокументСТВОРЕННЯ ПЛАТФОРМИ З ІНТЕРАКТИВНИМИ ВПРАВАМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ АЛГОРИТМІВ ВПОРЯДКУВАННЯ МАСИВІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Курганський, А.Розглянуто розробку платформи з авторськими інтерактивними вправами для підтримки вивчення теми «Алгоритмізація і програмування» у 9 класі, а саме, впорядкування масивів. Створена платформа реалізує 12 інтерактивних вправ, які розкривають тему від актуалізації понять порівняння, критеріїв порівняння і їх алгоритмічної складової до квадратичних алгоритмів сортування і сортування підрахунком для масивів з числами меншими за кількість елементів. Theses consider the development of a platform with the author's interactive exercises to support the study of the topic "Algorithmization and programming" in the 9th grade, and especially, ordering arrays. The created platform implements 12 interactive exercises that reveal the topic from updating the concepts of comparison, comparison criteria and their algorithmic component to quadratic sorting algorithms and counting sorting for arrays with numbers smaller than the number of elements.
- ДокументСучасні тенденції створення навчальної інфографіки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Кльоз, К.; Олефіренко, Н.В статті розглянуто інфографіку навчального призначення. Зручним для подання навчального матеріалу у вигляді інфографіки виявилися схеми – мережеві, структурні, структурно-логічні, схеми-"дерева", інтелектуальні карти тощо. Розробники намагаються вибрати такий тип схеми, щоб вона краще запам‘ятовувалася і легко асоціювалася з предметом. Наприклад, подання алгоритму виконання навчального експерименту в схематичному вигляді значно прискорює ознайомлення з порядком дій й дає змогу контролювати його дотримання. The article deals with infographics for educational purposes. Convenient for the presentation of educational material in the form of infographics turned out to be schemes – network, structural, structural-logical, "tree" schemes, intellectual maps, etc. Developers try to choose this type of scheme, so that it is better remembered and easily associated with the subject. For example, the presentation of the algorithm for performing a training experiment in schematic form significantly speeds up familiarization with the procedure and allows to control its observance.
- ДокументСУЧАСНІ ТРЕНДИ У ВЕБ ДИЗАЙНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Поліщук, Л.У статті розкрито основні тренди у сучасному веб дизайні - мінімалізм, плоский і чистий дизайн, анімації та мікроінтеракції, підтримка мобільних пристроїв. The article reveals the main trends in modern web design - minimalism, flat and clean design, animations and microinteractions, support for mobile devices.
- ДокументСФЕРИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОГРАФІКИ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Олефіренко, Н.; Пономарьова, В.Розглянуто шляхи використання інфографіки в навчальному процесі. Інфографіка може значно полегшити засвоєння складних матеріалів, зробивши їх більш доступними для учнів. Зазначено аналіз вибіркового впливу інфографіки на процес навчання та вказує на її роль у розвитку пізнавального інтересу та розвитку творчої уяви учнів. Розкрито способи використання інфографіки на різних етапах уроку, таких як підготовка до уроку, вступ до теми, основна частина уроку, формування умінь та підведення підсумків. The ways of using infographics in the educational process areconsidered. Infographics can greatly facilitate the assimilation of complex materials, making them more accessible to students. The analysis of the selective influence of infographics on the learning process is indicated and indicates its role in the development of cognitive interest and the development of the creative imagination of students. The methods of using infographics at different stages of the lesson are disclosed, such as preparation for the lesson, introduction to the topic, the main part of the lesson, formation of skills and summing up.
- ДокументШЛЯХИ РОЗВИТКУ АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Баранов, С.; Олефіренко, Н.Висвітлено важливість алгоритмічного мислення учнів, схарактеризовано специфіку та шляхи формування алгоритмічного мислення в учнів початкової школи. Представлено розроблені вправи та здійснено аналіз функціональних можливостей онлайн середовищ, які можуть бути використані для розвитку алгоритмічного мислення. The importance of algorithmic thinking of students is highlighted, the specifics and ways of forming algorithmic thinking in elementary school students are characterized. Developed exercises are presented and functional capabilities of online environments are analyzed, which can be used for the development of algorithmic thinking.
- ДокументШЛЯХИ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Оберемко, С.; Олефіренко, Н.В статті розглядаються питання творчості, творчих умінь та формування творчих умінь школярів в процесі навчання інформатики. Визначено унікальність інформатики як особливого предмету для розвитку творчих умінь школярів. Визначено основні компоненти творчих умінь учнів початкової школи. Запропоновано шляхи розвитку творчих умінь школярів - використання ігрових прийомів, дидактичних ігор; використання спеціальних методів і прийомів навчання; підбір завдань, які передбачають вияв ініціативи, фантазії, креативності, нестандартного бачення; створення ситуації успіху, створення емоційно-доброзичливої пошукової атмосфери. Запропоновано приклади завдань з інформатики, які сприятимуть розвитку творчих умінь школярів. The article examines the issues of creativity, creative abilities, and the formation of creative abilities of students in the process of learning computer science. The uniqueness of informatics as a special subject for the development of creative abilities of schoolchildren is determined. The main components of the creative abilities of primary school students have been determined. Ways of developing the creative abilities of schoolchildren are proposed – using of game techniques, didactic games; using of special teaching methods and techniques; selection of tasks that require the manifestation of initiative, imagination, creativity, non-standard vision; creating a situation of success, creating an emotionally friendly search atmosphere. Examples of computer science tasks that will contribute to the development of creative abilities of schoolchildren are offered.