Перегляд за Автор "Овсюк, Д. Р."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Овсюк, Д. Р.У публікації досліджено формування готовності майбутніх учителів до професійної мобільності в освітньому процесі закладів вищої освіти. Розкрита важливість необхідності формування готовності до професійної мобільності майбутніх педагогів для її достатньої сформованості у підготованих фахівців протягом навчання в ЗВО. Зазначено, що усвідомлення вчителем необхідності змін, готовність до них, позитивне ставлення до нового, зацікавленість у сприйнятті нових знань, оволодінні новими уміннями та навичками позитивно відбиваються на результатах професійної діяльності та конкурентоспроможності вчителя, і навпаки, рефлекторна реакція на зовнішні чинники без внутрішнього усвідомлення необхідності змін, негативно впливає на результат професійної діяльності, веде до зниження конкурентоздатності такого педагога, а загалом й до втрати прагнення до самовдосконалення. The publication examines the formation of future teachers' readiness for professional mobility in the educational process of higher education institutions. The importance of the need to prepare for future professional mobility is revealed pedagogues for its sufficient formation in trained specialists during their studies in higher education institutions. It is noted that the teacher's awareness of the need for changes, readiness for them, a positive attitude towards new things, interest in the perception of new knowledge, acquisition of new abilities and skills positively affects the results of professional activity and competitiveness of the teacher, and conversely, a reflex reaction to external factors without internal awareness of the need for changes negatively affects the result of professional activity, leads to a decrease in the competitiveness of such a teacher, and in general to a loss of desire for self-improvement.
- ДокументГЕНДЕРНИЙ ПІДХІД У ОСВІТЯНСЬКИХ ВИМІРАХ: АНАЛІЗ ДОСВІДУ ІНІЦІАТИВНИХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Рибалко, Л. С.; Овсюк, Д. Р.; Карась, А. Г.В статті розглянуто ідеї гендерного підходу в процесі підготовки майбутніх психологів. Це зумовлено завданнями, які постають перед психологом, а саме: психологічний супровід розвитку особистості; психологічна підтримка та допомога людині під час долання кризових станів. Підготовка майбутніх психологів на ідеях гендерного підходу допоможе у вирішенні внутрішніх конфліктів клієнтів, пов’язаних із гендерною позицією, гендерними стереотипами; підтримці гармонійного розвитку та самореалізації особистості; формуванні гендерної рівності у колективах; розвитку гендерної культури українського суспільства. The article discusses the ideas of gender approach in the training of future psychologists. This is due to the tasks facing the psychologist, namely psychological support of personality development; psychological support and assistance to a person in overcoming crisis conditions. Training of future psychologists on the ideas of gender approach will help in solving internal conflicts of clients related to conflicts of clients related to gender position, gender stereotypes; support for harmonious development and self-realization personality; formation of gender equality in teams; development of gender culture of Ukrainian society.
- ДокументГотовність до професійної самореалізації майбутніх фахівців як педагогічна проблема(Видавнича група "Наукові перспективи", 2022-04) Овсюк, Д. Р.У статті автором зауважено, що для успішного розвитку готовності здобувача вищої освіти до професійної самореалізації необхідно розуміти, які бар’єри заважають формуванню зазначеної якості. Хоча існує декілька різноманітних класифікацій бар’єрів професійної самореалізації, жодна з них не дає відповіді на наступні питання: «Які бар’єри вважають провідними здобувачі вищої освіти?» та «Якими конкретними засобами та методами можливо ці бар’єри подолати?». Наукова новизна статті полягає у експериментальному визначенні конкретних бар’єрів розвитку готовності до професійної самореалізації. Метою статті є знаходження таких педагогічних методів, які б допомогли усунути зазначені перешкоди. Проаналізовано погляди науковців на поняття «професійна самореалізація». Оскільки під час навчання майбутній фахівець ще не виконує професійну діяльність, проаналізовано погляди науковців на поняття «готовність до професійної самореалізації». З метою визначення бар’єрів, які ускладнюють формування готовності до професійної самореалізації майбутнім фахівцям була запропонована анкета власної розробки «Самореалізація – це…». Під час анкетування здобувачів вищої освіти автором виокремлено наступні бар’єри розвитку готовності до професійної самореалізації, як-от: низька самостійність у прийнятті рішень; відсутність прагнення до професійної самореалізації та/або плану професійної самореалізації; негативні якості майбутніх фахівців (лінь, невпевненість у собі, нездатність доводити справу до кінця). Запропоновано шляхи зменшення впливу зазначених бар’єрів, як-от: організація зустрічей із різними групами стейколдерів (роботодавці, фахівці галузі, випускники минулих років); впровадження навчального тренінгу як практичної форми роботи; організація психолого-педагогічного підтримки здобувачів вищої освіти. In the article, the author notes that in order to successfully develop the readiness of higher education seekers for professional self-realization, it is necessary to understand what barriers hinder the formation of this quality. Various classifications of barriers to professional self-realization do not answer the following questions: "What barriers do you consider to be the leading ones for higher education?" and "What specific means and methods can be used to overcome these barriers?". The scientific novelty of the article is the experimental identification of specific barriers to the development of readiness for professional self-realization. The purpose of the article is to find such pedagogical methods that would help to eliminate these obstacles. The views of scientists on the concept of "professional self-realization" are analyzed. Since the future specialist is not yet performing professional activities during training, the views of scientists on the concept of "readiness for professional self-realization" are analyzed. The main classifications of barriers to self-realization of specialists are determined. In order to identify barriers that complicate the formation of readiness for professional self-realization, future professionals were offered a questionnaire of their own development "Self-realization is« ". During the survey of higher education students, the author identified the following barriers to the development of readiness for professional self-realization, such as: low independence in decision-making; lack of desire for professional self-realization and / or professional self-realization plan; negative qualities of future professionals (laziness, self-doubt, inability to complete the case). Ways to reduce the impact of these barriers are proposed, such as: organizing meetings with various groups of stakeholders (employers, industry professionals, graduates of previous years); introduction of educational training as a practical form of work; organization of psychological and pedagogical support for higher education.
- ДокументНавчальний антикризовий тренінг в освітньому процесі для здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Овсюк, Д. Р.; Рибалко, Л. С.; Карась, А. Г.Актуальність дослідження обумовлена негативним впливом воєнних дій в Україні на особистість. Ситуація загрози життю та здоров’ю провокує стрес та життєву кризу, які негативно впливають на весь перебіг життя людини, змушують її зупинити власну діяльність, розвиток, спілкування. Для подолання негативних ефектів авторами запропоновано використання навчального антикризового тренінгу. Перевагами тренінгу над іншими формами навчання визначено, такі як: тренування практичних навичок учасників, розвиток довготривалої пам’яті, організація партнерської взаємодії, моделювання стратегій поведінки, здійснення зворотного зв’язку, індивідуалізація навчання. Мета – представлення змісту навчального антикризового тренінгу для здобувачів вищої освіти в освітньому процесі. Методи дослідження – аналіз наукової літератури за темою, узагальнення, систематизація і дедукція суттєвих ознак поняття, метод вибірки вправ тренінгу, аргументація змісту навчального антикризового тренінгу. У результаті наукових пошуків визначено поняття «навчальний антикризовий тренінг» як форму надання освітньої послуги для учасників педагогічного процесу з метою подолання негативного ефекту життєвих криз. Відмінністю такого тренінгу зазначено його синтетичний характер, який поєднує психологічні механізми впливу на особистість і педагогічні способи реалізації тренувальних вправ. Проведено угрупування різних видів тренінгу (навчальний, психокорекційний, психотерапевтичний, особистісного розвитку, організаційний, акмеологічний, методичний) із визначенням мети та змісту. Представлено орієнтовний зміст навчального антикризового тренінгу для майбутніх фахівців, який складається з розминки, основної частини, розрядки. Наведено орієнтовний перелік вправ, які можуть бути використані у межах кожного блоку. Рекомендовано застосовувати даний тренінг під час викладання педагогічних дисциплін «Антикризовий менеджмент в освіти», «Теорія та методика виховання»; розробити тезаурус понять, що будуть необхідні під час організації та проведення навчального антикризового тренінгу. The relevance of the study is due to the negative impact of hostilities in Ukraine on the individual. The situation of threat to life and health provokes stress and life crisis, which negatively affect the entire course of human life, forcing him to stop his own activities, development, communication. To overcome the negative effects, the authors proposed the use of educational anti-crisis training. The advantages of training over other forms of training are defined as: training of practical skills of participants, development of long-term memory, organization of partnership relation, modeling of behavioral strategies, implementation of feedback, individualization of education. The purpose of the research is to present the content of educational anti-crisis training for university students in the educational process. Research methods - analysis of scientific literature on the topic, generalization, systematization and deduction of essential features of the concept, the method of sampling training exercises, argumentation of the content of educational anti-crisis training. As a result of scientific research, the concept of "educational anti-crisis training" is defined as a form of providing educational services for participants in the pedagogical process in order to overcome the negative effects of life crises. The difference of such training is its synthetic nature, which combines psychological mechanisms of influence on the individual and pedagogical methods of implementation of training exercises. General grouping of different types of training (educational, psycho-correctional, psychotherapeutic, personal development, organizational, acmeological, methodological) with the definition of purpose and content. The approximate content of the training anti-crisis training for future specialists, which consists of warm-up, main part, relaxation, is presented. An indicative list of exercises that can be used within each block is given. It is recommended to apply this training during the teaching of pedagogical disciplines "Crisis management in education", "Theory and methods of education"; develop a thesaurus of concepts that will be needed during the organization and conduct of training anti-crisis training.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА КАЗКА «МЕТОДИ ВИХОВАННЯ»(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Рибалко, Л. С.; Овсюк, Д. Р.У статті представлено досвід розробки та проведення педагогічної казки «Методи виховання» для здобувачів вищої освіти. У розробленому сценарії заходу викладена інформація про методи виховання та запропоновані ситуації для відпрацювання отриманих знань. Також надано приклад техніки самонавіювання для саморегуляції у стресовій ситуації. The article presents the experience of developing and conducting a pedagogical fairy tale «Methods of education» for students of pedagogical education. The developed scenario of the event contains information about methods of education and suggested situations for testing the acquired knowledge. An example of self-suggestion technique for self-regulation in a stressful situation is also given.
- ДокументПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Рибалко, Л. С.; Овсюк, Д. Р.У публікації досліджено педагогічний потенціал позааудиторної роботи у формуванні готовності до професійної самореалізації майбутніх психологів. Позааудиторна робота є складовою частиною освітнього процесу закладів вищої освіти. Зазначено, що позааудиторна робота для здобувача вищої освіти дає можливість спробувати на практиці психодіагностичну або консультативну діяльності, взяти участь у експерименті, розвинути його особистість – комунікативні та професійноважливі якості, здатність аналізувати власні почуття та емоції. Також науково-дослідницький гурток та балінтовська група можуть стати засобом розвитку самостей майбутнього психолога, його готовності до професійної самореалізації, самоосвітньої компетентності. The publication explores the pedagogical potential of extracurricular activities in shaping the readiness for professional self-realisation of future psychologists. Extracurricular work is an integral part of the educational process of higher education institutions. It is noted that extracurricular work for a higher education student provides an opportunity to try psychodiagnostic or counselling activities in practice, to participate in an experiment, to develop his or her personality - communication and professionally important qualities, the ability to analyse their own feelings and emotions. In addition, a research club and a ballet group can become a means of developing the future psychologist's personality, readiness for professional self-realisation, and self-educational competence.
- ДокументСЕМІНАР У ФОРМІ ТРЕНІНГУ З НАПИСАННЯ ФАХОВИХ СТАТЕЙ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ТРЕТЬОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Овсюк, Д. Р.Представлення результатів власного наукового пошуку здійснюється за допомогою наукового тексту. Підготовка здобувачів до роботи та створення наукових праць носить переважно теоретичний характер. Використання тренінгу як методу навчання дає можливість розвинути практичні навички створення наукових текстів. Наведені інтерактивні вправи дають змогу розвинути практичний досвід створення наукового тексту молодим фахівцем The results of one’s own scientific research are presented with the help of a scientific text. Preparation of applicants for work and creation of scientific works is mainly theoretical. The use of training as a method of teaching provides an opportunity to develop practical skills in creating scientific texts. The given interactive exercises allow to develop practical experience of creation of the scientific text by the young scientists.