Перегляд за Автор "Малихіна, О. Є."
Зараз показано 1 - 20 з 24
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБіографічний метод у дослідженні творчої особистості(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Малихіна, О. Є.Тези присвячені особливостям використання біографічного методу при вивченні життєвого шляху творчої особистості. Розглядається історія виникнення біографічного методу на основні підходи до біографічних досліджень у психології. Розкриваються особливості, переваги та недоліки методу,окреслено деякі принципи біографічного дослідження закономірностей розвитку та становлення творчої особистості. Тезисы посвящены особенностям использования биографического метода при изучении жизненного пути личности. Рассматривается история возникновения биографического метода на основные подходы к биографическим исследованиям в психологии. Раскрываются особенности, преимущества и недостатки метода, определены некоторые принципы биографического исследования закономерностей развития и становления личности. The article depicts the peculiarities of use of the biographical method in the study of creative personality’s way of life. The history of emergence of the biographical method and the main approaches to the biographical researches in psychology have been revealed. The peculiarities, advantages and disadvantages of the method have been characterized. Some principles of the biographical method in the study of patterns of creative personality’s development have been outlined.
- ДокументВикористання настільних ігор як умова соціалізації дітей з особливими освітніми потребами(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, видавництво "Мітра", 2019-12-12) Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Настільна гра формує типові навички соціальної поведінки, орієнтацію на групові або індивідуальні дії, розвиває комунікативні навички. У будь-якій грі дитина прагне реалізувати себе як особистість, тому для неї найбільш важливим є процес гри, а не результат. Гра дає змогу визначити можливі чи існуючі проблеми дитини і моделювати їх подолання. Тому можна вважати настільні ігри умовою соціалізації дітей. Настольная игра формирует типичные навыки социального поведения, ориентацию на групповые или индивидуальные действия, развивает коммуникативные навыки. В любой игре ребенок стремится реализовать себя как личность, поэтому для него наиболее важным является процесс игры, а не результат. Игра дает возможность определить возможные или существующие проблемы ребенка и моделировать их преодоление. Поэтому можно считать настольные игры условием социализации детей. The board game generates typical social behavior, orientation to group or individual actions, develops communicative skills. In any game, a child seeks to realize himself as a person, so the process of a game (not the result of it) is of great importance for him. The game enables to identify possible or existing problems of a child and simulate overcoming of them. Therefore, board games are considered to be a condition of children’s socialization.
- ДокументВікова динаміка у розвитку обдарованості(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди; Діса плюс, 2018-10-27) Балабай, І. С.; Малихіна, О. Є.Отже, проведений аналіз психолого-педагогічних досліджень з проблеми динаміки прояву обдарованості дозволяє стверджувати, що найбільш оптимальним шляхом розвитку обдарованості є максимально повне розкриття можливостей кожного віку, глибоке їх проживання, а не «забігання» наперед. Итак, проведенный анализ психолого-педагогических исследований по проблеме динамики проявления одаренности позволяет утверждать, что наиболее оптимальным путем развития одаренности есть максимально полное раскрытие возможностей каждого возраста, глубокое их проживание, а не «забегание» вперед. So, the analysis of psychological and pedagogical research on the problem of the dynamics of the manifestation of giftedness allows us to assert that the most optimal way of developing giftedness is the most complete disclosure of the possibilities of each age, their deep living, and not "running ahead".
- ДокументДослідження інтуїції як феномену творчої діяльності(International Science Group, 2021-10-19) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано два підходи до дослідження інтуїції: філософський та психологічний. Визначено характерні риси прояву інтуїції у творчій діяльності та механізми, що лежать в її основі, виокремлено деякі шляхи її розвитку. The article analyzes two approaches to the study of intuition: philosophical and psychological ones. The characteristic features of the manifestation of intuition in creative activity and the mechanisms underlying it are determined, and some ways of its development are highlighted.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія (за професійним спрямуванням)" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 012 Дошкільна освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2022) Малихіна, О. Є.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія (за професійним спрямуванням)" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline Psychology (by professional direction)" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія реклами" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія реклами» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology of advertising» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія розвитку особистості" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія розвитку особистості" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Методические рекомендации разработаны в соответствии с программой дисциплины "Психология развития личности" и содержат перечень основных теоретических вопросов, вопросов для самостоятельного изучения, практических заданий, вопросов для самоконтроля знаний студентов по темам дисциплины и рекомендованную литературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline "Psychology of Personality Development" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ БІЛІНГВІЗМУ(Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2015) Малихіна, О. Є.У статті виокремлено, проаналізовано та узагальнено основні підходи до дослідження проблеми білігвізму (соціолінгвістичний, лінгвістичний та психолінгвістичний). В межах соціолінгвістичного підходу виявляються кореляції між соціальним та лінгвістичним аспектами білінгвізму. Лінгвістичний підхід зосереджується на питанні взаємовпливу та взаємозбагачення мов, що функціонують у білінгвальному просторі. У психолінгвістичному підході увага дослідників зосереджується на вивченні загальних закономірностей формування системи другої мови. В статье выделены, проанализированы и обобщены основные подходы к исследованию проблемы билингвизма (социолингвистический, лингвистический, психолингвистический). В рамках социолингвистического подхода выявляются корреляции между социальным и лингвистическим аспектами двуязычия. Лингвистический подход сосредотачивается на вопросах взаимовлияния и взаимообогащения языков, функционирующих в билингвальном пространстве. В психолингвистическом подходе внимание исследователей направлено на изучение общих закономерностей формирования системы второго языка. This scientific paper describes the main approaches to the bilingualism (socio-linguistic, linguistic and psycholinguistic) that were distinguished, analyzed and summarized. Within the framework of the socio-linguistic approach the correlations between the social aspect and the linguistic aspect of the bilingualism have been established. The linguistic approach is focused on the issue of mutual influence and mutual enrichment of the languages that function in the bilingual space. Using the psycholinguistic approach the researchers concentrated their attention on the studies of the general mechanisms of the formation of the system of the second language.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2023-05) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано стан розробленості проблеми розвитку мовної особистості студентів. Метою дослідження стало експериментальне вивчення особливостей сформованості мотиваційного компонента мовної особистості в здобувачів бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти педагогічного вишу. The article analyzes the state of development of the problem of the development of linguistic personality of students. The purpose of the study was an experimental study of the peculiarities of the formation of the motivational component of the linguistic personality in bachelor's and master's degree holders of higher education at a pedagogical university.
- ДокументОсобливості та динаміка розвитку літературно-творчих здібностей школярів(Херсонський державний університет, Видавничий дім «Гельветика», 2018) Малихіна, О. Є.У статті наведено результати експериментального дослідження з вивчення особливостей літературно-творчої діяльності молодших школярів та підлітків. Запропоновано та обгрунтовано критерії для аналізу діяльності учнів зі створення оригінальних текстів. Виокремлено рівні розвитку літературно-творчих здібностей школярів. В статье представлены результаты экспериментального исследования по изучению особенностей литературно-творческой деятельности младших школьников и подростков. Предложены и обоснованы критерии анализа деятельности учащихся по созданию оригинальных текстов. Выделены уровни развития литературно-творческих способностей школьников.Article represents the results of the experimental research of study of literary and creative activity peculiarities of junior pupils and teenagers. It was proposed and justified criteria for analysis of students' activity on the creation of the original texts. It was determined the levels of literary and creative skills development of students.
- ДокументПiдходи до розвитку мовлення дошкiльникiв у конструктивнiй дiяльностi(ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2020-10-23) Балабай, І. С.; Малихіна, О. Є.Отже, проведений аналіз психолого-педагогічних досліджень з проблеми динаміки прояву обдарованості дозволяє стверджувати, що найбільш оптимальним шляхом розвитку обдарованості є максимально повне розкриття можливостей кожного віку, глибоке їх проживання, а не «забігання» наперед. Итак, проведенный анализ психолого-педагогических исследований по проблеме динамики проявления одаренности позволяет утверждать, что наиболее оптимальным путем развития одаренности есть максимально полное раскрытие возможностей каждого возраста, глубокое их проживание, а не «забегание» вперед. So, the analysis of psychological and pedagogical research on the problem of the dynamics of the manifestation of giftedness allows us to assert that the most optimal way of developing giftedness is the most complete disclosure of the possibilities of each age, their deep living, and not "running ahead".
- ДокументПандемія COVID-19 та ризики в умовах POST-COVID-19: сучасні аспекти психології лідерства та управлінського менеджменту(International Science Group, 2022-02-15) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Наукова стаття присвячена проблемі сучасних аспектів психології лідерства та управлінського менеджменту в умовах POST-COVID-19 як фактору підвищення конкурентноспроможності сучасного фахівця. Предаставлено результати емпіричного дослідження розвитку лідерських якостей у сучасних студентів. The scientific article is devoted to the problem of modern aspects of the psychology of leadership and administrative management in the context of POST-COVID-19 as a factor in increasing the competitiveness of a modern specialist. It presents the results of an empirical study of the development of leadership qualities in modern students.
- ДокументПрийоми з активізації пізнавальної активності старшокласників у груповій роботі(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті представлено аналіз психолого-педагогічних досліджень за темою. Виявлено місце групової роботи серед інших форм організації навчальної діяльності. Проаналізовано один з прийомів («проходження лабіринту») групової роботи старшокласників на уроках хімії. В статье представлен анализ психолого-педагогических исследований по теме. Выявлено место групповой работы среди других форм организации учебной деятельности. Проанализирован один из приемов ("прохождение лабиринта") групповой работы старшеклассников на уроках химии. This scientific paper gives the analysis of psychological and pedagogical research data on the given topic. The ranking of team working was specified among other organizational forms of learning activities. One of the techniques “Passing through the Labyrinth” used for the organization of the team working of senior pupils at the chemistry lessons has been analyzed.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТУЇЦІЇ У ТВОРЧІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Малихіна, О. Є.У тезах представлено теоретичний аналіз психологічних досліджень інтуїції у творчій діяльності, зокрема, визначено основний підхід до розуміння її сутності у зв’язку з проблемою мислення. Визначено характерні риси прояву інтуїції в творчій діяльності, проаналізовано психологічні механізми її функціонування. Розглянуто деякі шляхи розвитку інтуїції у особистості. The theoretical analysis of psychological researches about intuition in creative activity is presented in the work. The main approach to understanding of the essence of it in connection with the problem of thinking haas been determined. The characteristics of revelation of intuition in creative activity have been revealed. The psychological mechanism of functioning of it has been analyzed. Some ways of development of person’s intuition have been considered.
- ДокументПсихологічні особливості поведінки лідерів у конфліктних ситуаціях(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Балабай, І. С.; Малихіна, О. Є.В тезах висвітлюється тема психологічних особливостей поведінки лідерів у конфліктних ситуаціях. В тезисах освещается тема психологических особенностей поведения лидеров в конфликтных ситуациях. The theses highlight the topic of the psychological characteristics of leaders' behavior in conflict situations.
- ДокументПсихологія лідерства в умовах POSTCOVID-19: сучасні соціокультурні контексти(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., Publishing Group "Vědecká perspektiva", 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Малихіна, О. Є.У роботі обгрунтовано актуальність розвитку лідерського потенціалу сучасних студетнів як фактору успішності в майбутній професійній діяльності й адаптації до умов суспільства, що змінюється. The paper substantiates the relevance of developing the leadership potential of modern students as a factor of success in future professional activities and adaptation to the conditions of a changing society.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: НОВІ ПРІОРИТЕТИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Малихіна, О. Є.В статті розглянуто виховання майбутніх учителів, яке засноване на ідеях педагогіки миру. Педагогіка миру розглядається дослідниками як сукупність ідей, що відбивають філософську, педагогічну та психологічну характеристику миротворчого виховання. Вона спрямована як на усвідомлення всіма верствами населення глобальних проблем людства, так і на підготовку до їх розв’язання. Практична реалізація ідей педагогіки миру сприяє сприйманню людиною світу в його діалектичному історичному та культурному розвитку, допомагає осмисленню нею свого місця і ролі у єдиному й різноманітному світі шляхом вироблення свідомості та поведінки особистості, що відповідають мирним способам взаємодії. The article deals with the education of future teachers based on the ideas of peace pedagogy. Peace pedagogy is considered by researchers as a set of ideas that reflecting the philosophical, pedagogical and psychological characteristics of peace education. It is aimed both at the awareness of all strata of the population of global problems of mankind, and to prepare for their their solution. Practical implementation of the ideas of peace pedagogy contributes to the perception of of the world in its dialectical historical and cultural development, helps to comprehend his/her place and role in the united and diverse world world by developing the consciousness and behavior of the individual that corresponding to peaceful ways of interaction.
- ДокументРОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У ДIТЕЙ IЗ ЗПР ЗА ДОПОМОГОЮ НАСТIЛЬНИХ IГОР(Ужгородський національний університет ; Видавничий дім «Гельветика», 2022) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано особливості застосування настільних ігор як прийому розвитку зв’язного мовлення учнів молодших класів із затримкою психічного розвитку. Scientific article analyzed peculiarity of using table games as method of development of coherent speech in junior classes pupils with delay in mental development.
- ДокументРозвиток комунікативних умінь дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті здійснено теоретичний аналіз досліджень з проблеми організації освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання. Проаналізовано психолого-педагогічні дослідження з питання розвитку комунікативних умінь школярів. Відмічено, що проблему розвитку комунікативних умінь у молодших школярів в умовах інклюзивної освіти вивчено недостатньо. Саме формування комунікативних умінь у майбутньому забезпечує соціалізацію дитини з ООП. The article provides a theoretical analysis of research on the organization of the educational process in the context of inclusive education. Psychological and pedagogical research on the development of communicative skills of students is analyzed. It is noted that the problem of development of communicative skills in junior schoolchildren in the conditions of inclusive education is insufficiently studied. It is the formation of communicative skills in the future that ensures the socialization of a child with SEN.