Перегляд за Автор "Малихіна, О. Є."
Зараз показано 1 - 20 з 34
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSoft skills: лідерські якості в моделях життєтворчості особистості(Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024-02-14) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Стаття присвячена дослідженню лідерських якостей здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету дошкільної освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Для фахівців закладів дошкільної освіти розвиток soft skills має велике значення, що дозволяє успішно будувати кар’єру та професійно зростати. The article devoted to investigation of leadership qualities students of first (bachelor’s) degree of high education faculty of preschool education H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. For specialists of preschool education institutions development of soft skills have a great value what accept to successful building of career and professional gowning.
- ДокументБіографічний метод у дослідженні творчої особистості(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Малихіна, О. Є.Тези присвячені особливостям використання біографічного методу при вивченні життєвого шляху творчої особистості. Розглядається історія виникнення біографічного методу на основні підходи до біографічних досліджень у психології. Розкриваються особливості, переваги та недоліки методу,окреслено деякі принципи біографічного дослідження закономірностей розвитку та становлення творчої особистості. Тезисы посвящены особенностям использования биографического метода при изучении жизненного пути личности. Рассматривается история возникновения биографического метода на основные подходы к биографическим исследованиям в психологии. Раскрываются особенности, преимущества и недостатки метода, определены некоторые принципы биографического исследования закономерностей развития и становления личности. The article depicts the peculiarities of use of the biographical method in the study of creative personality’s way of life. The history of emergence of the biographical method and the main approaches to the biographical researches in psychology have been revealed. The peculiarities, advantages and disadvantages of the method have been characterized. Some principles of the biographical method in the study of patterns of creative personality’s development have been outlined.
- ДокументВивчення проблем розвитку лідерських soft skills компетенцій сучасних здобувачів ЗВО(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2024) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Актуальність даної теми не викликає сумнівів, оскільки вона розкриває важливі аспекти забезпечення ефективності функціонування сучасної системи освіти, досліджує розвиток soft skills (м’яких навичок) учасників освітнього процесу, майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Сучасні виклики в освіті, такі як перехід до дистанційного навчання, вимагають гнучкості та високого рівня лідерських якостей від особистості. Оптимізація та вдосконалення управлінського процесу відбувається в контексті нової парадигми – лідерської, де акцент робиться на розвитку лідерів, здатних адаптуватися до змін та впроваджувати інноваційні підходи в освітню систему. Actuality of this theme is no doubt because it opens important aspects for providing effective functioning of modern educational system, research development of soft skills of participants of educational process, future educators of preschool education institutions. Modern challenges in education, such as transition to distance learning, demand flexibility and high level of leadership qualities from personality. Optimization and improvement of management process is taking place in context of new paradigm such as leadership, where accent on development of leaders who possible to adaptation to changes and improve innovation approach to educational system.
- ДокументВикористання настільних ігор як умова соціалізації дітей з особливими освітніми потребами(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, видавництво "Мітра", 2019-12-12) Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Настільна гра формує типові навички соціальної поведінки, орієнтацію на групові або індивідуальні дії, розвиває комунікативні навички. У будь-якій грі дитина прагне реалізувати себе як особистість, тому для неї найбільш важливим є процес гри, а не результат. Гра дає змогу визначити можливі чи існуючі проблеми дитини і моделювати їх подолання. Тому можна вважати настільні ігри умовою соціалізації дітей. Настольная игра формирует типичные навыки социального поведения, ориентацию на групповые или индивидуальные действия, развивает коммуникативные навыки. В любой игре ребенок стремится реализовать себя как личность, поэтому для него наиболее важным является процесс игры, а не результат. Игра дает возможность определить возможные или существующие проблемы ребенка и моделировать их преодоление. Поэтому можно считать настольные игры условием социализации детей. The board game generates typical social behavior, orientation to group or individual actions, develops communicative skills. In any game, a child seeks to realize himself as a person, so the process of a game (not the result of it) is of great importance for him. The game enables to identify possible or existing problems of a child and simulate overcoming of them. Therefore, board games are considered to be a condition of children’s socialization.
- ДокументВПЛИВ ГРИ НА ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Малихіна, О. Є.У статті проаналізовано емоційний розвиток дошкільників. За думкою багатьох вчених, розвитку емоційної сфери дошкільника сприяє гра як провідна діяльність у даному віці, що є джерелом збагачення дитячих уявлень про життя людини, її переживання, взаємини з іншими. Зауважено, що гра виконує багато функцій у розвитку емоційної сфери дошкільника. The article analyses the emotional development of preschoolers. According to many scientists, the development of the emotional sphere of preschool children is facilitated by play as the leading activity at this age, which is a source of enrichment of children's ideas about human life, their experiences, and relationships with others. It is noted that the game performs many functions in the development of the preschooler's emotional sphere.
- ДокументВікова динаміка у розвитку обдарованості(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди; Діса плюс, 2018-10-27) Балабай, І. С.; Малихіна, О. Є.Отже, проведений аналіз психолого-педагогічних досліджень з проблеми динаміки прояву обдарованості дозволяє стверджувати, що найбільш оптимальним шляхом розвитку обдарованості є максимально повне розкриття можливостей кожного віку, глибоке їх проживання, а не «забігання» наперед. Итак, проведенный анализ психолого-педагогических исследований по проблеме динамики проявления одаренности позволяет утверждать, что наиболее оптимальным путем развития одаренности есть максимально полное раскрытие возможностей каждого возраста, глубокое их проживание, а не «забегание» вперед. So, the analysis of psychological and pedagogical research on the problem of the dynamics of the manifestation of giftedness allows us to assert that the most optimal way of developing giftedness is the most complete disclosure of the possibilities of each age, their deep living, and not "running ahead".
- ДокументДослідження інтуїції як феномену творчої діяльності(International Science Group, 2021-10-19) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано два підходи до дослідження інтуїції: філософський та психологічний. Визначено характерні риси прояву інтуїції у творчій діяльності та механізми, що лежать в її основі, виокремлено деякі шляхи її розвитку. The article analyzes two approaches to the study of intuition: philosophical and psychological ones. The characteristic features of the manifestation of intuition in creative activity and the mechanisms underlying it are determined, and some ways of its development are highlighted.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія (за професійним спрямуванням)" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 012 Дошкільна освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2022) Малихіна, О. Є.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія (за професійним спрямуванням)" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline Psychology (by professional direction)" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія реклами" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія реклами» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology of advertising» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія розвитку особистості" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія розвитку особистості" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Методические рекомендации разработаны в соответствии с программой дисциплины "Психология развития личности" и содержат перечень основных теоретических вопросов, вопросов для самостоятельного изучения, практических заданий, вопросов для самоконтроля знаний студентов по темам дисциплины и рекомендованную литературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline "Psychology of Personality Development" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни вільного вибору «Психолінгвістика»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психолінгвістика» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psycholinguistics» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ БІЛІНГВІЗМУ(Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2015) Малихіна, О. Є.У статті виокремлено, проаналізовано та узагальнено основні підходи до дослідження проблеми білігвізму (соціолінгвістичний, лінгвістичний та психолінгвістичний). В межах соціолінгвістичного підходу виявляються кореляції між соціальним та лінгвістичним аспектами білінгвізму. Лінгвістичний підхід зосереджується на питанні взаємовпливу та взаємозбагачення мов, що функціонують у білінгвальному просторі. У психолінгвістичному підході увага дослідників зосереджується на вивченні загальних закономірностей формування системи другої мови. В статье выделены, проанализированы и обобщены основные подходы к исследованию проблемы билингвизма (социолингвистический, лингвистический, психолингвистический). В рамках социолингвистического подхода выявляются корреляции между социальным и лингвистическим аспектами двуязычия. Лингвистический подход сосредотачивается на вопросах взаимовлияния и взаимообогащения языков, функционирующих в билингвальном пространстве. В психолингвистическом подходе внимание исследователей направлено на изучение общих закономерностей формирования системы второго языка. This scientific paper describes the main approaches to the bilingualism (socio-linguistic, linguistic and psycholinguistic) that were distinguished, analyzed and summarized. Within the framework of the socio-linguistic approach the correlations between the social aspect and the linguistic aspect of the bilingualism have been established. The linguistic approach is focused on the issue of mutual influence and mutual enrichment of the languages that function in the bilingual space. Using the psycholinguistic approach the researchers concentrated their attention on the studies of the general mechanisms of the formation of the system of the second language.
- ДокументОсобливості мовної особистості майбутніх педагогів(Baltija Publishing, 2023) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Стаття присвячена дослідженню особливостей мовної особистості здобувачів педагогічного закладу вищої освіти. Встановлено відмінності у розвитку складових компонентів мовної особистості у студентів бакалаврського і магістерського рівнів вищої освіти. The article is devoted to the study of the peculiarities of the lingual personality of applicants for a pedagogical institution of higher education. The differences in the development of the components of the lingual personality among students of bachelor's and master's levels of higher education are established.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У публікації проаналізовано особливості розвитку мовної особистості в майбутніх педагогів. Зміна освітньої парадигми зосереджує увагу науковців на проблемі вдосконалення змісту, методів і засобів формування особистості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки, системи психолого-педагогічної підготовки, формування професійних якостей майбутніх фахівців, їх готовності до різних видів діяльності. У психології під мовною особистістю розуміють сукупність пізнавальних, емоційних і мотиваційних властивостей, що забезпечують мовну компетенцію людини. Зазначено, що мовна й мовленнєва складова особистості розглядається як одна з ключових для професії вчителя, вихідною педагогічною умовою розвитку мовної особистості студентів педагогічних університетів виступає запровадження міждисциплінарної інтеграції. Практична реалізація якої не лише відповідає вимогам сучасності, а й сприяє оптимальному засвоєнню системи знань з різних навчальних дисциплін як інтегрованої цілісності, дозволяє як набути фахових знань, умінь і навичок, так і отримати певний досвід. The publication analyzes the peculiarities of the development of language personality in future teachers. The change in the educational paradigm focuses the attention of scientists on the problem of improving the content, methods and means of forming the personality of the future teacher in the process of professional training, the system of psychological and pedagogical training, the formation of professional qualities of future specialists, their readiness for various types of activities. In psychology, a language personality is understood as a set of cognitive, emotional and motivational properties that ensure a person's language competence. It is noted that the language and speech component of the personality is considered as one of the key for the teaching profession, the initial pedagogical condition for the development of the linguistic personality of students of pedagogical universities is the introduction of interdisciplinary integration. The practical implementation of which not only meets the requirements of modern times, but also contributes to optimal assimilation system of knowledge from various educational disciplines as an integrated integrity, allows both to acquire professional knowledge, abilities and skills, and to gain certain experience.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2023-05) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано стан розробленості проблеми розвитку мовної особистості студентів. Метою дослідження стало експериментальне вивчення особливостей сформованості мотиваційного компонента мовної особистості в здобувачів бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти педагогічного вишу. The article analyzes the state of development of the problem of the development of linguistic personality of students. The purpose of the study was an experimental study of the peculiarities of the formation of the motivational component of the linguistic personality in bachelor's and master's degree holders of higher education at a pedagogical university.
- ДокументОсобливості та динаміка розвитку літературно-творчих здібностей школярів(Херсонський державний університет, Видавничий дім «Гельветика», 2018) Малихіна, О. Є.У статті наведено результати експериментального дослідження з вивчення особливостей літературно-творчої діяльності молодших школярів та підлітків. Запропоновано та обгрунтовано критерії для аналізу діяльності учнів зі створення оригінальних текстів. Виокремлено рівні розвитку літературно-творчих здібностей школярів. В статье представлены результаты экспериментального исследования по изучению особенностей литературно-творческой деятельности младших школьников и подростков. Предложены и обоснованы критерии анализа деятельности учащихся по созданию оригинальных текстов. Выделены уровни развития литературно-творческих способностей школьников.Article represents the results of the experimental research of study of literary and creative activity peculiarities of junior pupils and teenagers. It was proposed and justified criteria for analysis of students' activity on the creation of the original texts. It was determined the levels of literary and creative skills development of students.
- ДокументПiдходи до розвитку мовлення дошкiльникiв у конструктивнiй дiяльностi(ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2020-10-23) Балабай, І. С.; Малихіна, О. Є.Отже, проведений аналіз психолого-педагогічних досліджень з проблеми динаміки прояву обдарованості дозволяє стверджувати, що найбільш оптимальним шляхом розвитку обдарованості є максимально повне розкриття можливостей кожного віку, глибоке їх проживання, а не «забігання» наперед. Итак, проведенный анализ психолого-педагогических исследований по проблеме динамики проявления одаренности позволяет утверждать, что наиболее оптимальным путем развития одаренности есть максимально полное раскрытие возможностей каждого возраста, глубокое их проживание, а не «забегание» вперед. So, the analysis of psychological and pedagogical research on the problem of the dynamics of the manifestation of giftedness allows us to assert that the most optimal way of developing giftedness is the most complete disclosure of the possibilities of each age, their deep living, and not "running ahead".
- ДокументПандемія COVID-19 та ризики в умовах POST-COVID-19: сучасні аспекти психології лідерства та управлінського менеджменту(International Science Group, 2022-02-15) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Наукова стаття присвячена проблемі сучасних аспектів психології лідерства та управлінського менеджменту в умовах POST-COVID-19 як фактору підвищення конкурентноспроможності сучасного фахівця. Предаставлено результати емпіричного дослідження розвитку лідерських якостей у сучасних студентів. The scientific article is devoted to the problem of modern aspects of the psychology of leadership and administrative management in the context of POST-COVID-19 as a factor in increasing the competitiveness of a modern specialist. It presents the results of an empirical study of the development of leadership qualities in modern students.
- ДокументПрийоми з активізації пізнавальної активності старшокласників у груповій роботі(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті представлено аналіз психолого-педагогічних досліджень за темою. Виявлено місце групової роботи серед інших форм організації навчальної діяльності. Проаналізовано один з прийомів («проходження лабіринту») групової роботи старшокласників на уроках хімії. В статье представлен анализ психолого-педагогических исследований по теме. Выявлено место групповой работы среди других форм организации учебной деятельности. Проанализирован один из приемов ("прохождение лабиринта") групповой работы старшеклассников на уроках химии. This scientific paper gives the analysis of psychological and pedagogical research data on the given topic. The ranking of team working was specified among other organizational forms of learning activities. One of the techniques “Passing through the Labyrinth” used for the organization of the team working of senior pupils at the chemistry lessons has been analyzed.