Перегляд за Автор "Маленко, О."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГНУЧКІ НАВИЧКИ (SOFT SKELLS) У СИСТЕМІ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ ВИЩОЇ/ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ(Рівненський технічний фаховий коледж Національного університету водного господарства та природокористування, 2023-03-16) Маленко, О.У публікації розглянуто гнучкі навички (soft skills) у системі компетентнісно орієнтованої вищої/фахової передвищої освіти. Вимоги до сформованих компетентностей сучасних здобувачів освіти в процесі навчання в коледжах та університетах поєднують професійні здатності фахівця й індивідуальні гнучкі навички, завдяки яким можна досягти кар’єрного розвитку. Ці навички фахівця впливають на формування кадрової політики в розвинених країнах світу. The publication deals with soft skills in the system of competence-based higher/professional higher education. The requirements for the formed competences of modern students in the process of studying at colleges and universities combine professional abilities of a specialist and individual flexible skills that help to achieve career development. These specialist skills are influencing the development of HR policies in developed countries of the world.
- ДокументЗ ІСТОРІЇ КОНФЕРЕНЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-23) Маленко, О.; Муслієнко, О.У публікації розглянуто історію Міжнародної славістичної конференції, яка присвячена пам’яті святих Кирила і Мефодія. Науковий форум славістів, який уже другий рік поспіль проходить в умовах війни й збирає дедалі більше учасників, набув символьного звучання: гуманітарна наука має об’єднувати людей у прагненні протистояти злу й агресії, у бажанні служити миру, робити світ гармонійним і досконалим. ІІІ Міжнародна славістична конференція, присвячена пам’яті святих Кирила і Мефодія, відбулася напередодні Дня слов’янської писемності і культури 23 травня 2023 року довела, що українці здатні навіть у складних умовах суспільної невизначеності говорити вголос про свою ідентичність у текстах і мові, здатні швидко реагувати на виклики часу, мобілізуючи свідомість, інтелектуальний потенціал, що засвідчує нашу когнітивну потужність. The publication examines the history of the International Slavic Conference dedicated to the memory of Saints Cyril and Methodius. For the second year in a row, the Scientific Forum of Slavists is being held in war conditions and is gathering more and more participants, acquired a symbolic meaning: humanitarian science should unite people in the desire to resist evil and aggression, in the desire to serve peace, to make the world harmonious and perfect. 3rd International Slavic Conference dedicated to memory Saints Cyril and Methodius, held on the eve of the Day of Slavic Literature and Culture on May 23, 2023, proved that Ukrainians are capable of speaking out loud about their identity in texts and language even in difficult conditions of social uncertainty, able to quickly respond to the challenges of the times, mobilizing consciousness, intellectual potential, which proves our cognitive power.
- ДокументЗМІСТ ШКІЛЬНОЇ МОВНОЇ ОСВІТИ: ЛІНГВІСТИЧНА ТЕОРІЯ VS ПРАКТИЧНЕ ЗАСВОЄННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (НА МАТЕРІАЛІ ОПАНУВАННЯ ТЕМИ «ФОНЕТИКА» В 5 КЛАСІ НУШ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Маленко, О.У публікації розглянуто опанування теми «Фонетика» учнями 5 класу Нової української школи з опорою на чинні модельні програми. Зазначено, що світовий досвід шкільного опанування фонетики свідчить, що в пріоритеті мовної освіти учнів від 6 до 12 років є постановка правильної вимови звуків і загалом мовлення як одного з важливих показників якісного володіння рідною, державною, іноземною мовами. Тому в шкільній лінгводидактиці попри всю важливість теоретичних знань з мовознавства основна вага має бути приділена практичній, мовленнєво-комунікативній діяльності здобувачів освіти, що й забезпечить формування відповідних предметних і ключових компетентностей. The publication examines the mastery of the topic "Phonetics" by students of the 5th grade of the New Ukrainian School based on current model programs. It is noted that the world experience of learning phonetics at school shows that the priority of language education for students from 6 to 12 years old is the establishment of correct pronunciation of sounds and speech in general as one of the important indicators of quality mastery of native, state, and foreign languages. Therefore, in school language didactics, despite all the importance of theoretical knowledge of linguistics, the main weight should be given to the practical, speech-communicative activities of students, which will ensure the formation of relevant subject and key competencies.
- ДокументЛітературознавчий дискурс від бароко до постмодерну(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Бовсунівська, Т.; Бойко, С.; Григорчук, Ю.; Ґетц, Т.; Демська-Будзуляк, Л.; Джиджора, Є.; Єсипенко, Д.; Зосімова, О.; Ісіченко, I.; Катюжинська, А.; Кисельов, Р.; Криса, Б.; Левченко, Н.; Лямпрехт, О.; Маленко, О.; Матвєєва, О.; Матющенко, А.; Мовчан, Р.; Муслієнко, О.; Набитович, І.; Нахлік, Є.; Нахлік, О.; Новик, О.; Нога, Г.; Печерських, Л.; Повар, М.; Сардарян, К.; Семенюк, Л.; Сліпушко, О.; Соболь, В.; Сулима, В.; Сулима, М.; Ткачук, Р.; [Ушкалов, Л.]; Федорак, Н.; Цірка, Н.; Шуміло, С.Колективна монографія висвітлює спектр питань, пов’язаних з актуальними проблемами української літератури ХІ–ХХІ століть. Акцентується увага на літературознавчому дискурсі професора Леоніда Ушкалова, коло наукових зацікавлень якого охоплювало розвиток літера- турного процесу від бароко до постмодерну. Не вичерпавши свій науковий потенціал, профе- сор Л.Ушкалов раптово пішов у засвіти. Літературознавці України і зарубіжжя у колективній монографії здійснили спробу продовжити вивчення літературознавчих питань, наближених до наукової концепції Леоніда Ушкалова. Досліджуються окремі аспекти творчості Митропо- лита Іларіона Київського, Іллі Мороховського, Мелетія Смотрицького, Григорія Сковороди, Миколи Костомарова, Панаса Мирного, Івана Франка, Леся Курбаса, Миколи Лазорського, Олександра Довженка, Віри Вовк, Ірини Жиленко та ін. Зокрема, увага науковців акцентуєть- ся на проблемах автора, канону, поетичного коду й декодування, ідентичності Майдану тощо. Монографію адресовано літературознавцям, культурологам, релігієзнавцям, педагогам, усім, хто цікавиться розвитком української літератури від давнини до сучасності. Коллективная монография освещает спектр вопросов, связанных с актуальными проблемами украинский литературы ХI-ХХI веков. Акцентируется внимание на литературоведческом дискурсе профессора Леонида Ушкалова, круг научных интересов которого охватывал развитие литера- турного процесса от барокко до постмодерна. НЕ исчерпав свой научный потенциал, профессор Л. Ушкалова внезапно ушел в мир иной. Литературоведы Украины и зарубежья в коллективной монографии предприняли попытку продолжить изучение литературоведческих вопросов, приближенных к научной концепции Леонида Ушкалова. Исследуются отдельные аспекты творчества Митрополита Илариона Киевского, Ильи Мороховского, Мелетия Смотрицкого, Григория Сковороды, Николая Костомарова, Панаса Мирного, Ивана Франко, Леся Курбаса, Николая Лазорського, Александра Довженко, Веры Вовк, Ирины Жиленко и др. В частности, внимание ученых акцентируется на проблемах автора, канона, поэтического кода и декодирования, идентичности Майдана и тому подобное. Монография адресована литературоведам, культурологам, религиоведам, педагогам, всем, кто интересуется развитием украинской литературы от древности до современности. The collective monograph covers a wide range of topical issues concerning the development of Ukrainian literature in the 11th–21st centuries. Special emphasis is placed on Professor Leonid Ushkalov’s literary studies whose research interests encompassed a great variety of subjects related to the literary process from the Baroque to Postmodernism. Professor Ushkalov passed away unexpectedly, having many new research plans and ideas. In this collective monograph Ukrainian and foreign literary scholars make an attempt to continue the study of topics close to Leonid Ushkalov’s research interests and academic concept. The authors of the monograph discuss some aspects of literary works by Metropolitan Ilarion of Kyiv, Illia Morokhovskyi, Meletii Smotrytskyi, Hryhorii Skovoroda, Mykola Kostomarov, Panas Myrnyi, Ivan Franko, Les Kurbas, Mykola Lazorskyi, Oleksandr Dovzhenko, Vira Vovk, Iryna Zhylenko, et al. In particular, the attention of the researchers is focused on the problems of the author, the canon, the poetic code and decoding, the Maidan identity, etc. The monograph is intended for literary scholars, culturologists, theologians, teachers and all readers who are interested in the development of Ukrainian literature from ancient times to the present.
- Документ«МОВНА ПОВЕДІНКА» СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ЗМІ: ЕЛІТАРНІСТЬ VS МАСОВІСТЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2023) Маленко, О.У публікації розглянуто мовну поведінку сучасних українських ЗМІ. Питання мовного стану, мовної ситуації, мовної політики й мовної екології постають у науковому доробку професора Л. А. Лисиченко як важливі проблеми ментального, духовного й суспільного значення. На думку мовознавиці, мова, ментальність і духовність перебувають у прямій залежності. Мова є важливим інструментом формування свідомості — індивідуальної і колективної, тобто суспільної, у якій віддзеркалюються синхронні процеси, пов’язані із зовнішнім і внутрішнім буттям соціуму: ідеологією, політикою, наукою, технологіями, освітою, культурою. Зазначено, що важливо збереження оригінальності української мови й формування українськоцентричного лінгвоменталітету, вербальним патерном якого має бути літературна українська мова з її потужним потенціалом мовно-виражальних засобів. The publication examines the language behavior of modern Ukrainian mass media. The issues of the language state, language situation, language policy and language ecology appear in the scientific work of Professor L. A. Lysychenko as important problems of mental, spiritual and social significance. According to the linguist, language, mentality and spirituality are directly dependent. Language is an important tool for the formation of consciousness — individual and collective, that is, social, in which synchronous processes related to the external and internal existence of society are reflected: ideology, politics, science, technology, education, culture. It is noted that it is important to preserve the originality of the Ukrainian language and the formation of a Ukrainian-centric linguistic mentality, the verbal pattern of which should be the literary Ukrainian language with its powerful potential of language and expressive means.
- ДокументМОВНІ ТРАЄКТОРІЇ УКРАЇНСЬКОГО МЕДІЙНОГО ДИСКУРСУ В ДОСЛІДНИЦЬКИХ ЗАВДАННЯХ МЕДІАЛІНГВІСТИКИ(Київський національний університет імені Тараса Шевченка ; Видавництво Ліра-К, 2024) Маленко, О.У публікації досліджено український медійний дискурс. До формування парадигмального контенту медіалінгвістики долучилося багато українських мовознавців – фахівців із різних лінгвістичних сфер. На особливу увагу заслуговує опублікований підручник Л. Шевченко й Д. Сизонова “Теорія медіалінгвістики” (Київ, 2021), де систематизовані наявні здобутки із цієї лінгвістичної галузі в їх теоретико-практичному висвітленні. Мета кожного конкретного різновиду інституційного дискурсу, його інтенційна заданість забезпечують не тільки загальні прагматичні стратегії щодо здійснення комунікації, а й орієнтуються на відповідний мовний ресурс, релевантний для цільової аудиторії. Зазначено, що одним із пріоритетних завдань сучасних українських медіа має бути плекання україноцентричної, патріотично налаштованої колективної свідомості наших громадян. А також українськоцентричної лінгвосвідомості, вербальним патерном якої має бути українська загальнонародна мова, звісно ж, не архаїчна, а сучасна, з урахуванням сьогоденних мовних тенденцій, але зі збереженням власного ‘обличчя’. Медіалінгвістика в цьому процесі покликана реалізувати такі завдання: обґрунтування, формування й регулювання мовно-естетичного комунікативного ідеалу як сучасної моделі українського суспільного спілкування. The publication deals with the Ukrainian media discourse. Many Ukrainian linguists, specialists in various linguistic fields, have contributed to the formation of the paradigmatic content of media linguistics. Particularly noteworthy is the published textbook ‘Theory of Media Linguistics’ by L. Shevchenko and D. Syzonova (Kyiv, 2021), which systematises the existing achievements in this linguistic field in their theoretical and practical coverage. The purpose of each specific type of institutional discourse and its intentional setting provide not only general pragmatic strategies for communication, but also focus on the appropriate language resource relevant to the target audience. It is noted that one of the priority tasks of modern Ukrainian media should be to foster a Ukraine-centric, patriotic collective consciousness of our citizens. As well as Ukrainian-centric linguistic consciousness, the verbal pattern of which should be the Ukrainian national language, of course, not archaic, but modern, taking into account current linguistic trends, but preserving its own ‘face’. In this process, medialinguistics is called upon to fulfil the following tasks: substantiation, formation and regulation of the linguistic and aesthetic communicative ideal as a modern model of Ukrainian social communication.
- ДокументНАВЧАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ ОНЛАЙНОВОГО ПОВСЯКДЕННЯ: СФОРМОВАНІ Й НЕСФОРМОВАНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ(Полтавський інститут економіки і права, 2022-12-09) Маленко, О.У публікації розглянуто онлайнову комунікацію студентів з викладачами. Визначено проблемні ситуації листування та запропоновано формування у студентів навичок здійснювати продуктивне онлайнове спілкування з викладачами, дотримуючись як мовних (правописні, лексичні, граматичні), так й етичних комунікативних норм. The publication deals with online communication between students and teachers. The problematic situations of correspondence are identified and it is proposed to develop students' skills to carry out productive online communication with teachers, observing both linguistic (spelling, lexical, grammatical) and ethical communication norms.
- ДокументОБРІЇ І ПЕРСПЕКТИВИ СЛАВІСТИКИ: ІІІ МІЖНАРОДНА СЛАВІСТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ, ПРИСВЯЧЕНА ПАМ’ЯТІ СВЯТИХ КИРИЛА І МЕФОДІЯ (Київ – Софія –Харків –Шумен. 23 травня 2023)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Маленко, О.; Муслієнко, О.У пропонованому матеріалі подано інформацію про доповіді, що пролунали на пленарному та секційному засіданнях (кейс літературознавство), які проходили в межах ІІІ Міжнародної славістичної конференції, присвяченої пам’яті святих Кирила і Мефодія. Конференція відбулася в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди напередодні Дня слов’янської писемності і культури. Співорганізатором цього наукового форуму є Шуменський університет імені єпископа Константина Преславського, а партнерами стали національні академії наук України й Болгарії. Тема конференції: «Національні наукові традиції в слов’янському світі». З-поміж актуальних питань слов’янського літературознавства були такі, що торкалися історичних аспектів літератури, медієвістики, проблем жанрової, мотивної й образної специфіки тих чи тих літературних текстів. Також продуктивними виявилися питання сучасної методології літературознавчих досліджень, компаративістики, проблеми інтертекстуальності. Українське літературознавство було представлене виступами науковців Інституту літератури імені Т. Г. Шевченка, зокрема Л. Генералюк, Л. Тарнашинської, П. Михеда, С. Лущій; літературознавчі напрацювання презентували вчені з ХНПУ імені Г. С. Сковороди – О. Муслієнко, Н. Левченко, С. Криворучко, А. Козлова. Словацьке літературознавство було представлене Ф. Штейнбуком. Болгарське літературознавство презентували науковці з Інституту літератури – А. Мілтенова, М. Гіргінова та Шуменського університету С. Цанов, Д. Чавдарова, Н. Цочева, Г. Шалаверова, Д. Чавдарова та ін. У перебігові роботи кейсу з літературознавства після кожного виступу виникали цікаві обговорення й розгорталися жваві дискусії довкола презентованих тем. Конференція довела, що науковці прагнуть активного професійного спілкування, результатом чого стають нові ідеї, думки, пошуки. Головне, що всі дослідження, представлені на конференції, були спрямовані на гуманістичні цінності, на мир і повноцінне буття людини у вільному суспільстві. The proposed material highlights the content of the reports that were delivered at the plenary and sectional meetings (case study of literature) of the 3rd International Slavic Conference dedicated to the memory of Saints Cyril and Methodius. The conference was held at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University pans on the eve of the Day of Slavic Literature and Culture. The co-organizer of this scientific forum is the Shumen University named after Bishop Konstantin Preslavskyi, and the national academies of sciences of Ukraine and Bulgaria became partners. The topic of the conference: «National scientific traditions in the Slavic world». Among the topical issues of Slavic literary studies were those that touched on the historical aspects of literature, medieval studies, problems of genre, motive and image specifics of individual artistic texts. Questions of modern methodology of literary studies, comparative studies, problems of intertextuality also proved to be productive. Ukrainian literary studies was presented by the speeches of scientists of the Institute of Literature named after T. H. Shevchenko, in particular L. Generalyuk, L. Tarnashinska, P. Mykhed, S. Luschii. Literary studies from H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University pans were presented by O. Muslienko, N. Levchenko, S. Krivoruchko, A. Kozlova. Slovak literary studies was presented by F. Shteinbuk. The Bulgarian literary study was presented by scientists from the Institute of Literature – A. Miltenova, M. Girginova and Shumen University – S. Tsanov, D. Chavdarova, N. Tsocheva, G. Shalaverova, D. Chavdarov and others. After each presentation of the scientists, interesting reflections arose and lively discussions took place around the presented topics. The conference proved that scientists strive for active professional communication, the result of which are new ideas, thoughts, and searches. The main thing is that all the research presented at the conference was aimed at humanistic values, at peace and the full existence of a person in a free society.
- ДокументПсевдонімікон української культурномистецької сфери початку ХХІ століття: лінгвістична інтерпретація(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2021) Соприкіна, В.; Маленко, О.Монографія присвячена дослідженню псевдонімікону української культурно-мистецької сфери початку ХХІ століття в номінативному (типи і способи номінації), лінгвокультурологійному (прецедентність, культурні концепти) та прагматичному аспектах. Виявлено, що продуктивними у творенні сучасних псевдонімів є формально-фонетичний, семантичний, семантико-синтаксичний та словотвірний типи номінації. Окрім них задіяні комбіновані типи: семантико-фонетичний, семантико-словотвірний, словотвірно-фонетичний та семантико-синтаксично-фонетичний. У лінгвокультурологійному вимірі досліджено прецедентність українських псевдонімів (універсальні й національні прецедентні феномени), відстежено й прокоментовано здатність деяких псевдонімів до концептуалізації (Руслана, Джамала, Кузьма, Вєрка Сердючка). Також проаналізовано прагматичний потенціал сучасних українських культурно-мистецьких псевдонімів, зумовлений мотиваційними чинниками (власні наміри митця та наміри видавців чи продюсерів створити потенційно успішний мистецький бренд). Прагматика псевдоніма спрямована на схвальне, привабливе, перспективне сприймання його реципієнтом. Для мовознавців, аспірантів і студентів філологічних спеціальностей, учителів-словесників. The monograph is devoted to the study of pseudonymicon of Ukrainian cultural and artistic sphere of the early XXI century in nominative (types and ways of nomination), linguocultural (precedence, cultural concepts)and pragmatic aspects. It is revealed that formal-phonetic, semantic, semantic-syntactic and word-formation types of nomination are productive in creation of modern pseudonyms. In addition to these, combined types are involved: semantic-phonetic, semantic-syntactic, word-formation-phonetic and semantic-syntactic-phonetic. In the linguocultural dimension. The authors studied the precedence of Ukrainian pseudonyms (universal and national precedent phenomena), traced and commented the ability of some pseudonyms' ability to conceptualize (Ruslana, Jamala, Kuzma, Verka Serdyuchka) has been commented. There has also been analyzed the pragmatic potential of modern Ukrainian cultural and artistic pseudonyms, which is conditioned by the motivational factors (the artist's own intentions, the intentions of the publisher). intentions of an artist and intentions of publishers or producers to create a potentially successful artistic brand). The pseudonym's pragmatics are aimed at an approving, attractive, forward-looking perception by its recipient. For linguists, postgraduate and undergraduate students of philology, teachers of words.
- ДокументУКРАЇНСЬКА ЛІНГВОПОЕТИКА: НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД НАУКОВОГО ОСМИСЛЕННЯ ФЕНОМЕНУ ХУДОЖНЬОЇ МОВИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-23) Маленко, О.У публікації досліджено українську лінгвопоетику. Національні наукові традиції, узагальнені й систематизовані як теоретико-практичний досвід пізнання та опису того чи того об’єкта дослідження, мають світоглядні витоки й методологійні засади, що формувалися в межах відповідної наукової культури. Якщо говорити про українську лінгвопоетику як галузь вивчення художньої мови, то такими засадами стали ідеї Олександра Потебні, представлені ним як теорія словесності, опору якої склали положення про взаємозв’язок мислення й мови, про розуміння, слід за Гумбольдтом, поетичної мовотворчості як діяльності людського духу. Тобто йдеться насамперед про психологічний підхід у науковому осмисленні художньої мови, що є провідним для фундаторів Харківської філологічної школи, які формувалися на ідеях великого німецького лінгвіста. Художня мова максимально актуалізує поетичні потенції слова, акумульовані в ньому протягом історичної еволюції. Поетичний же потенціал слова перш за все реалізує діалектичне співвідношення образного й безобразного в його (слова) семантичній структурі, виявляючи динамічну кореляцію між значенням (змістом), внутрішньою формою і зовнішньою. The publication deals with Ukrainian linguistic poetics. National scientific traditions, generalised and systematised as theoretical and practical experience of cognition and description of a particular object of study, have ideological origins and methodological foundations that were formed within the framework of the respective scientific culture. If we talk about Ukrainian linguopoetics as a branch of the study of artistic language, such principles are the ideas of Alexander Potebnyi, presented by him as a theory of literacy, which is based on the provisions on the relationship between thinking and language, on understanding, following Humboldt, of poetic language creation as an activity of the human spirit. In other words, it is primarily a psychological approach to the scientific understanding of artistic language, which was the leading one for the founders of the Kharkiv School of Philology, who were shaped by the ideas of the great German linguist. The artistic language maximises the poetic potential of the word. potentials of the word accumulated in it during its historical evolution. The poetic potential of the word, first of all, realises the dialectical relationship between the figurative and the figurative in its (the word's) semantic structure, revealing a dynamic correlation between meaning (content), internal form and external form.
- ДокументІІІ МІЖНАРОДНА СЛАВІСТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ, ПРИСВЯЧЕНА ПАМ’ЯТІ СВЯТИХ КИРИЛА І МЕФОДІЯ(Видавець ВД «Академперіодика» НАН України, 2023) Маленко, О.; Муслієнко, О.23 травня 2023 р. в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди відбулася ІІІ Міжнародна славістична конференція, присвячена пам’яті святих Кирила і Мефодія. Це партнерський проєкт Харківського педагогічного університету імені Г. С. Сковороди й Шуменського університету імені Єпископа Константина Преславського. Конференція стала справжньою інтелектуальною протидією не виправданої нічим війни проти гуманістичних цінностей. On 23 May 2023, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University hosted the III International Slavic Studies Conference dedicated to the memory of Saints Cyril and Methodius. This is a partnership project of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University and Bishop Konstantin Preslavsky University of Shumen. The conference was a real intellectual counter to the unjustified war against humanistic values.