Перегляд за Автор "Макєєв, С. Ю."
Зараз показано 1 - 20 з 26
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВІРТУАЛЬНІ ХІМІЧНІ ЛАБОРАТОРІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Старченко, В. С.; Макєєв, С. Ю.У статті розглянуто використання віртуальних хімічних лабораторій для формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів. Формування і розвиток ІК-компетентності в учнів під час проведення віртуальних хімічних дослідів можливі тільки за умови постійного використання онлайн-лабораторій, симуляторів, зміст яких відповідає шкільній програмі з хімії та дозволяє учням безпосередньо виконувати симуляції, а не тільки спостерігати за демонстраціями. Зазначено, що використання віртуальних хімічних лабораторій для формування в учнів інформаційно-комунікаційної компетентності осучаснює навчальний процес, підвищує його ефективність, покращує навички роботи учнів з інформацією різного виду, полегшує підготовку до лабораторних і практичних робіт, надає умови для проведення дослідів при відсутності необхідної матеріальної бази, значно спрощує та інтенсифікує процес дистанційного навчання. The article examines the use of virtual chemical laboratories for the formation of students' information and communication competence. The formation and development of IR competence in students during virtual chemical experiments is possible only under the condition of constant use of online laboratories, simulators, the content of which corresponds to the school chemistry program and allows students to directly perform simulations, and not just observe demonstrations. It is noted that the use of virtual chemical laboratories for the formation of students' information and communication competence modernizes the educational process, increases its effectiveness, improves students' skills in working with various types of information, facilitates preparation for laboratory and practical work, provides conditions for conducting experiments in the absence of the necessary material base, significantly simplifies and intensifies the distance learning process.
- ДокументГазовий аналіз продуктів горіння палива(Харківський національний педагогічний університет імені. Г. С. Сковороди, 2019-02-01) Винник, О. Ф.; Сидоренко, О. В.; Макєєв, С. Ю.В методичних рекомендаціях простою, доступною мовою описується методика технічного газового аналізу продуктів згоряння палива за допомогою аналізатора ГХП-3М. Наведено методики приготування розчинів калій гідроксиду для визначення вмісту вуглекислого газу, пірогалової кислоти для визначення вмісту кисню, амоніачного розчину купрум (І) хлориду для визначення вмісту чадного газу та запірної рідини. Запропоновано форму для звіту до лабораторної роботи. Методичні рекомендації включають також перелік обладнання та реактивів необхідних для проведення лабораторної роботи. Видання призначене для студентів педагогічних університетів. В методических рекомендациях простым, доступным языком описывается методика технического газового анализа продуктов сгорания топлива с помощью анализатора ГХП-3М. Приведены методики приготовления растворов калий гидроксида для определения содержания углекислого газа, пирогаловой кислоты для определения содержания кислорода, аммиачного раствора меди (I) хлорида для определения содержания угарного газа и запорной жидкости. Предложено форму для отчета к лабораторной работе. Методические рекомендации включают также перечень оборудования и реактивов необходимых для проведения лабораторной работы. Издание предназначено для студентов педагогических университетов. In the methodological recommendations in a simple, accessible language describes the method of technical gas analysis of fuel combustion products using the analyzer GHP-3M. Methods for preparing solutions of potassium hydroxide to determine the content of carbon dioxide, pyrogalic acid to determine the oxygen content, ammonia solution of copper (I) chloride to determine the content of carbon monoxide and the barrier fluid are given. The proposed form for the report to the laboratory work. Guidelines also include a list of equipment and reagents necessary for laboratory work. The publication is intended for students of pedagogical universities.
- ДокументДОМАШНІЙ ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Грачова, Н. В.; Макєєв, С. Ю.У статті розглянуто дослідницьку компетентність учнів при вивченні хімії. Дослідницька компетентність характеризується умінням комунікувати, співпрацювати та робити зміни, вона виражає готовність та здатність до самостійного пошуку розв’язання проблем та творчого зросту на основі системи знань, умінь та навичок. Домашній хімічний експеримент є видом самостійної експериментальної роботи, яку учні можуть проводити індивідуально вдома під наглядом батьків. Домашній хімічний експеримент поглиблює знання з хімії, викликає пізнавальний інтерес до предмета, розвиває самостійність та ініціативність, удосконалює експериментальні уміння, дослідницькі й творчі здібності учнів, вчить безпечному поводженню з речовинами, розкриває значення хімії у практичній діяльності та житті людини, а також створює позитивний емоційний фон. Зазначено, що упровадження домашнього хімічного експерименту в навчальний процес сприяє формуванню та розвитку дослідницької компетентності учня для забезпечення його ефективної навчальної та майбутньої професійної діяльності. The article examines the research competence of students when studying chemistry. Research competence is characterized by the ability to communicate, cooperate and make changes, it expresses readiness and ability to independently search for solutions to problems and creative growth based on a system of knowledge, abilities and skills. A home chemical experiment is a type of independent experimental work that students can carry out individually at home under the supervision of their parents. A home chemical experiment deepens knowledge of chemistry, arouses cognitive interest in the subject, develops independence and initiative, improves experimental skills, research and creative abilities of students, teaches safe handling of substances, reveals the importance of chemistry in practical activities and human life, and also creates a positive emotional background. It is noted that the introduction of a home chemical experiment into the educational process contributes to the formation and development of the student's research competence to ensure his effective educational and future professional activities.
- ДокументДОСВІД РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В УКРАЇНСЬКІЙ СИСТЕМІ ОСВІТИ(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Макєєв, С. Ю.У статті розглянуто і проаналізовано наукові підходи та практичні кроки щодо упровадження компетентнісного підходу в українську систему освіти. Автором підкреслено, що компетентнісний підхід є одним зі світових трендів модернізації систем освіти, тому інтеграція українського освітнього простору зі світовим передбачає упровадження компетентнісного підходу в освітню галузь та перехід до системи компетентнісно орієнтованої освіти. Розглянуто поступове формування поняття про компетентнісну модель освіти в українській педагогічній науці під впливом іноземних досліджень. Наведено порівняльну характеристику знаннєвого та компетентнісного підходів в освіті, виділено ключові особливості компетентнісного підходу за матеріалами зарубіжних та вітчизняних науковців. Наголошено, що за такої моделі зміст освіти не зводиться до знаннєвого компонента, а передбачає набуття досвіду вирішення життєвих ситуацій, виконання певних функцій та соціальних ролей, тобто вияв компетентностей у різних галузях діяльності. Проведено аналіз українських державних нормативних документів, у яких розкрито стратегії упровадження компетентнісного підходу, освітні стандарти, поняття «компетентність» та «ключові компетентності». Зазначено, що документи заснованих на підходах, викладених у документах міжнародних освітніх організацій, які узагальнили напрацювання світової педагогічної спільноти. Автором акцентовано, що оптимальними освітніми технологіями, які забезпечують упровадження компетентнісного підходу, є особистісно-орієнтовані, когнітивно-орієнтовані та діяльнісно-орієнтовані технології. Зроблено висновок, що на сучасному етапі модернізації української системи освіти компетентнісний підхід став ключовим при формуванні нових положень, сутності, змісту базової освіти, тому актуальною стратегією державної освітньої політики стає набуття учнями ключових компетентностей. До перспективних напрямів подальших досліджень автором віднесено визначення змісту компонентів компетентнісно орієнтованої освіти та шляхів формування природничо-наукової компетентності в учнів базової школи. The article is considered and analyzed scientific approaches and practical steps to implement competency approach into Ukrainian education system. The author emphasizes that competency approach is one of the world trends of education systems modernization, therefore integration of Ukrainian educational space with the world involves introduction of competency approach into the educational field and transition to a system of competency-oriented education. Considered the gradual formation of the competent education model concept in Ukrainian pedagogical science under influence of foreign research. The comparative characteristic of knowledge and competent approaches in education is given, the key features of competency approach according to the materials of foreign and domestic scientists are highlighted. Emphasized that in such a model the content of education is not reduced to knowledge component, but involves the experience of solving life situations, performing certain functions and social roles, that is, the manifestation of competencies in various fields of activity. The analysis of Ukrainian state normative documents was conducted, which reveals strategies for implementation of competency approach, educational standards, concepts of "competency" and "key competency". It is noted that the documents based on approaches set out in the documents of international educational organizations that summarized the development of the world pedagogical community. The author emphasizes that the optimal educational technologies that provide the implementation of competency approach are personally-oriented, cognitive-oriented and activity-oriented technologies. It is concluded that at the present stage of Ukrainian education system modernization, competency approach has become a key in formation of new provisions, essence, content of basic education, therefore a topical strategy of state educational policy is the acquisition of key competencies by students. To the promising areas of further research, the author includes the definition of content of competency-oriented education components and ways of forming natural science competency in basic school students.
- ДокументДосвід розробки й упровадження ІКТ у шкільний курс хімії в 7 класі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-20) Макєєв, С. Ю.ІКТ створюються відповідно до педагогічного сценарією і з урахуванням санітарно-гігієнічних і дидактичних вимог до засобів навчання комп'ютера (спрощена навігація, оптимальний розмір букв на моніторах, забезпечення динамічності, чіткості та реалістичності візуального та звукового відображення, яскраві візуальні серії і т. д.), розроблені для різних етапів уроку і включають в себе мультимедійні презентації, освітні ігрові ІКТ, інтерактивні моделі, відеокліпи, флеш-анімацію, слайд-шоу і багато іншого. За допомогою розроблених ІКТ чітко описуються структура атомів і їх електронних оболонок, склад молекул, класифікація хімічних елементів і хімічні властивості речовин; показані хімічні досліди, проведені лабораторні та практичні роботи; запропонована алгоритмизація постановки хімічних формул і рішення задач різних типів. Результатами впровадження ІКТ в навчальний процес стали підвищення комп'ютерної грамотності викладачів і студентів, організація самостійної та дослідницької діяльності учнів, розвиток їх просторового мислення, когнітивних здібностей і підвищення мотивації до навчання. Перспективні напрямки науково-дослідної роботи за темою дослідження включають розробку і впровадження в навчальний процес закладів загальної середньої освіти ІКТ на уроках хімії в 8-9 класах в рамках науково-педагогічного проекту "Інтелект України». ИКТ создаются в соответствии с педагогическим сценарием и с учетом санитарно-гигиенических и дидактических требований к средствам обучения компьютера (упрощенная навигация, оптимальный размер букв на мониторах, обеспечение динамичности, четкости и реалистичности визуального и звукового отображения, яркие визуальные серии и т. д.), разработанные для разных этапов урока и включающие в себя мультимедийные презентации, образовательные игровые ИКТ, интерактивные модели, видеоклипы, флэш-анимацию, слайд-шоу и многое другое. С помощью разработанных ИКТ четко описываются структура атомов и их электронных оболочек, состав молекул, классификация химических элементов и химические свойства веществ; показаны химические опыты, проведены лабораторные и практические работы; предложена алгоритмизация постановки химических формул и решение задач разных типов. Результатами внедрения ИКТ в учебный процесс стали повышение компьютерной грамотности преподавателей и студентов, организация самостоятельной и исследовательской деятельности учащихся, развитие их пространственного мышления, когнитивных способностей и повышение мотивации к учебе. Перспективные направления научно-исследовательской работы по теме исследования включают разработку и внедрение в учебный процесс учреждений общего среднего образования ИКТ на уроках химии в 8-9 классах в рамках научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». ICT is created in accordance with the pedagogical scenario and taking into account the sanitary and hygienic and didactic requirements for computer training facilities (simplified navigation, optimal size of the letters on the monitors, ensuring the dynamism, clarity and realism of visual and sound display, bright visual series, etc.), developed to different stages of the lesson and included multimedia presentations, educational game ICTs, interactive models, video clips, flash animations, slideshows, and more. With the help of developed ICT, the structure of atoms and their electronic shells, the composition of molecules, the classification of chemical elements, and chemical properties of substances are clearly depicted; chemical experiments are shown, laboratory and practical work is carried out; Algorithmization of the formulation of chemical formulas and solving problems of different types are provided. The results of the implementation of ICT in the educational process were to increase the computer literacy of teachers and students, the organization of independent and research activities of students, the development of their spatial thinking, cognitive abilities and increase motivation to study. The perspective directions of research work on the research topic include the development and introduction into the educational process of institutions of general secondary education ICT to the lessons of chemistry in grades 8-9 within the framework of the scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine".
- ДокументДослідження лужної деструкції поліетилентерефталату (пет) у неводному середовищі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Крюкова, Д.; Макєєв, С. Ю.В статті висвітлено дослідження лужної деструкції поліетилентерефталату (пет) у неводному середовищі. В статье освещено исследование щелочной деструкции полиэтилентерефталата (пет) в неводной среде. The article deals with the investigation of alkaline destruction of polyethylene terephthalate (pet) in a non-aqueous medium.
- ДокументДослідження умов реакції відновлення індигокарміну(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Крюкова, Д.; Макєєв, С. Ю.В роботі розглянуті дослідження умов реакції відновлення індигокарміну. В работе рассмотрены исследования условий реакции восстановления индигокармина. In this work, studies of the reaction conditions for the recovery of indigo carmine are examined.
- ДокументКафедра хімії: історія та сьогодення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Свєчнікова, О. М.; Макєєв, С. Ю.У статті описана історія становлення кафедри хімії, сучасний стан її розвитку, основні напрями її роботи: навчально-методичний та науковий, робота студентської наукової секції, зв’язки кафедри з провідними університетами та науковими установами України. В статье описывается история становления химического факультета, современное состояние его развития, основные направления его работы: учебно-методическая и научная, работа студенческого научного отдела, связи кафедры с ведущими университетами и научными учреждениями Украины. The article describes the history of the formation of the Faculty of Chemistry, the current state of its development, the main directions of its work: teaching and research, the work of the student research department, the department’s relations with leading universities and scientific institutions of Ukraine.
- ДокументМетодичні рекомендації до курсу «Методика складання та рішення задач з хімії»(Харківський національний педагогічний університет імені. Г. С. Сковороди, 2019) Винник, О. Ф.; Сидоренко, О. В.; Макєєв, С. Ю.У методичних рекомендаціях описана методика складання і рішення задач з тем «Основні поняття і закони хімії», «Періодичний закон і Періодична система Д. І. Менделєєва», «Будова атома та хімічний зв’язок»; розглянуті задачі на концентрацію та приготування розчинів, теорію електролітичної дисоціації, реакції в розчинах електролітів, окисно-відновні реакції; розглянута методика складання і рішення задач з розділів органічної хімії: вуглеводні, арени, кисневмісні сполуки, вуглеводи. Кожен розділ супроводжується завданнями для самоконтролю. Видання призначене для студентів та аспірантів природничих спеціальностей педагогічних вишів. Може бути рекомендовано для вчителів хімії та учнів. В методических рекомендациях описана методика составления и решения задач по темам «Основные понятия и законы химии», «Периодический закон и периодическая система Д. И. Менделеева», «Строение атома и химическая связь»; рассмотрены задачи на концентрацию и приготовление растворов, теорию электролитической диссоциации, реакции в растворах электролитов, окислительно-восстановительные реакции, рассмотрена методика составления и решения задач из разделов органической химии: углеводороды, арены, кислородсодержащие соединения, углеводы. Каждый раздел сопровождается задачами для самоконтроля. Издание предназначено для студентов и аспирантов естественных специальностей педагогических вузов. Может быть рекомендовано для учителей химии и учеников. The methodological recommendations describe the method of compiling and solving problems on the topics “Basic concepts and laws of chemistry”, “Periodic law and periodic system of DI Mendeleev”, “Atomic structure and chemical bonding”; tasks of concentration and preparation of solutions, the theory of electrolytic dissociation, reactions in electrolyte solutions, redox reactions were considered, the method of drawing up and solving problems from the sections of organic chemistry: hydrocarbons, arenas, oxygen-containing compounds, carbohydrates. Each section is accompanied by tasks for self-control. The publication is intended for students and graduate students of natural specialties of pedagogical universities. May be recommended for chemistry teachers and students.
- ДокументМІЖНАРОДНІ СИСТЕМИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Макєєв, С. Ю.У статті представлений порівняльний аналіз міжнародних досліджень якості освіти TIMSS, PIRLS та PISA як інструментів моніторингу якості загальної середньої освіти. Розглянуто складники та показники міжнародних моніторингових досліджень TIMSS, PIRLS та PISA, освітні компоненти, що перевіряються, особливості проведення. Визначено, що дослідження проводяться на основі тестування та опитування репрезентативних вибірок учнів країн-учасниць і спрямовані на визначення рівня читацької (PIRLS, PISA), математичної (TIMSS, PISA) та природничо-наукової грамотності (TIMSS, PISA). Специфічною особливістю дослідження PISA є його компетентнісний характер – завдання стосуються реальних життєвих ситуацій, для вирішення яких необхідно не відтворювати набуті знання та навички, а вміти ефективно застосовувати їх у нових, нестандартних ситуаціях. Визначені тенденції розвитку моніторингових досліджень у світовій освітній практиці, які є актуальними для української системи освіти. Значну увагу приділено узагальненню світового досвіду проведення міжнародних досліджень, їх впливу на національні системи освіти, та з’ясуванню особливостей проведення досліджень якості освіти в Україні. Проаналізовано результати участі українських учнів у міжнародних дослідженнях TIMSS (2007 і 2011 рр.), та PISA (2018 р.). Середні бали українських учнів за всіма показниками були нижчими від середніх балів школярів розвинутих країн світу, але з тенденцією до покращення. Також в Україні значний відсоток учнів має нижчий за базовий рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності та незначний відсоток тих, хто досяг найвищого рівня грамотності хоча б за одним з показників. Розглянуто вплив гендерного розподілу результатів та соціально-економічного статусу учнів на показники дослідження якості освіти. Визначено, що на сьогодні серед міжнародних досліджень якості освіти PISA є найпотужнішим і найвпливовішим інструментом вимірювання якості шкільної освіти та джерелом достовірних об’єктивних порівняльних даних про готовність учнів до успішного життя в сучасному світі. Наголошено на необхідності запозичення Україною світового досвіду для перегляду освітніх моделей та впровадження необхідних реформ в освітній сфері для компетенізації національної системи освіти та успішного проходження дослідження PISA-2022. The article presents a comparative analysis of international studies of education quality TIMSS, PIRLS and PISA as tools for general secondary education quality monitoring. Components and indicators of international monitoring studies TIMSS, PIRLS and PISA, tested educational components, features of carrying out are considered. Determined that the research is conducted on the basis of testing and surveying representative samples of students from participating countries and is aimed at determining the level of reading (PIRLS, PISA), math (TIMSS, PISA) and science literacy (TIMSS, PISA). A specific feature of PISA study is its competency character – tasks relate to real life situations, to solve which it is necessary not to reproduce the acquired knowledge and skills, but the ability to effectively apply them in new, unusual situations. Trends in development of monitoring studies in world educational practice which are actual for the Ukrainian education system are defined. Considerable attention is paid to the generalization of world experience in conducting international studies, their impact on national education systems, and clarifying the features of conducting research of education quality in Ukraine. Analyzed the participation of Ukrainian students in international studies TIMSS (2007 and 2011) and PISA (2018). The average scores of Ukrainian students were lower than the average scores of developed countries in all indicators, but with a tendency to improve. Also in Ukraine a significant percentage of students have lower than a basic level of reading, math and science literacy and a small percentage of those who have achieved the highest level of literacy in at least one of the indicators. Considered the influence of gender distribution of results and socio-economic status of students on indicators of education quality research. Today among international studies of education quality PISA is the most powerful and influential tool in measuring school education quality and a source of reliable, objective, comparative data on students' readiness for a successful life in modern world. Emphasis was placed on the need for Ukraine to learn from the world experience in revising educational models and implementing the necessary reforms in education field to implementation of competencies into the national education system and successfully pass PISA-2022 study.
- ДокументОсобливості використання ІКТ при викладанні шкільного курсу хімії у 7 класі(Міжнародний центр наукових досліджень, м. Київ, 2017-06-15) Макєєв, С. Ю.В статті висвітлені особливості використання ІКТ при викладанні шкільного курсу хімії у 7 класі. Зазначено, що використання ІКТ на уроках хімії у 7 класі значно підвищує якість навчання, забезпечує розвиток творчих здібностей учнів, формує ключові компетентності, створює умови для успішного вивчення предмета у середній та старшій школі. До перспективних напрямів науково-дослідної роботи з теми дослідження віднесено розробку та впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів ІКТ до уроків хімії у рамках науково-педагогічного проекту «Інтелект України». В статье освещены особенности использования ИКТ при преподавании школьного курса химии в 7 классе. Отмечено, что использование ИКТ на уроках химии в 7 классе значительно повышает качество обучения, обеспечивает развитие творческих способностей учащихся, формирует ключевые компетентности, создает условия для успешного изучения предмета в средней и старшей школе. К перспективным направлениям научно-исследовательской работы по теме исследования отнесена разработка и внедрение в учебно-воспитательный процесс общеобразовательных учебных заведений ИКТ к урокам химии в рамках научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». The article highlights the features of the use of ICT in teaching chemistry school course in the 7th grade. It is noted that the use of ICT in chemistry classes in grade 7 significantly improves the quality of education, ensures the development of creative abilities of students, forms key competencies, creates conditions for successful study of the subject in middle and high school. Among the promising areas of research work on the topic of research is the development and introduction to the educational process of general educational institutions of ICT to chemistry lessons in the framework of the research and teaching project “Intellect of Ukraine”.
- ДокументПОРІВНЯННЯ МЕТОДИК ВИРОЩУВАННЯ КРИСТАЛІВ БІСМУТУ З МЕТАЛЕВОГО РОЗПЛАВУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Ноздрачова, Д. П.; Макєєв, С. Ю.У тезах розглянуто основні методи вирощування моно- і полікристалів бісмуту з металічного розплаву. Розглянуто методи Бріджмена-Стокбаргера та Чохральського, механізми їх реалізації, висвітлено переваги та недоліки кожного з методів. Зазначено доцільність проведення практичної роботи з одержання кристалів бісмуту в рамках позакласної роботи з хімії. The theses consider the basic methods of growing mono- and polycrystals of bismuth from metal melt. The methods of Bridgman-Stockbarger and Czochralski, the mechanisms of their implementation are considered, the advantages and disadvantages of each method are highlighted. The expediency of conducting practical work on obtaining bismuth crystals in the framework of extracurricular work in chemistry is indicated.
- ДокументРОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В УЧНІВ З «КЛІПОВИМ МИСЛЕННЯМ» НА УРОКАХ ХІМІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Макєєв, С. Ю.; Котюк, Т. В.У статті досліджено впровадження ментальних карт (інтелект-карт) в навчальний процес на уроках хімії для розвитку критичного мислення в учнів з «кліповим мисленням», для цього використовували онлайн ресурси, такі як Canva і Mindmeister, що відкривають можливість командної, групової роботи над загальною задачею або темою. В ході досліджень було визначено, що учням легше засвоювати навчальний матеріал з використанням інтелект-карт, як ефективного наочного методу для розвитку критичного мислення, активізації пізнавальної активності, це дозволяє утримувати одночасно в свідомості учня значну кількість інформації, демонструвати зв’язки між складовими частинами, запам’ятовувати матеріал, відтворювати його через тривалий термін у системі знань про хімічний об’єкт, дослід або явище. Крім того інтелект-карта дає можливість учневі скласти чітке і об’єктивне уявлення про те, в яких поняттях з предмету є прогалина в знаннях. The article investigates the introduction of mind maps (intelligence maps) into the educational process in chemistry classes for the development of critical thinking in students with "clip thinking", for this, online resources such as Canva and Mindmeister were used, which open up the possibility of team, group work on the general task or topic. In the course of research, it was determined that it is easier for students to learn educational material using mind maps, as an effective visual method for the development of critical thinking, activation of cognitive activity, it allows to retain a significant amount of information in the student's mind at the same time, to demonstrate connections between constituent parts, remember the material, reproduce it after a long period of time in the system of knowledge about a chemical object, experiment or phenomenon. In addition, the intelligence map gives the student the opportunity to make a clear and objective idea about which concepts of the subject there is a gap in knowledge.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗАВДАНЬ ФОРМАТУ PISA ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «МЕТАЛИ» У СТАРШІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Ноздрачова, Д. П.; Макєєв, С. Ю.У публікації розглянуто вивчення теми «Метали» у старшій школі у форматі PISA. PISA (Programme for International Student Assessment) – міжнародне дослідження, яке проводиться раз на три роки з метою оцінки рівня знань та навичок учнів з різних країн у галузі математики, читання та природничих наук. Зміст завдань PISA сприяє раціональному використанню учнями природничо-наукових знань для розв’язання життєвих задач; застосовуванню різноманітних підходів для проведення мінідосліджень; спільному виконанню завдань і ефективній комунікації у процесі їх розв’язання; інтеграції зі знаннями з інших навчальних предметів і наукових галузей. У документах PISA природничо-наукова грамотність визначається як «здатність учня як свідомого громадянина вивчати й розв’язувати питання, пов’язані з наукою та ідеями про науку. The publication examines the study of the topic "Metals" in high school in the PISA format. PISA (Programme for International Student Assessment) is an international study that is conducted every three years to assess the level of knowledge and skills of students from different countries in the field of mathematics, reading and natural sciences. The content of PISA tasks promotes the rational use of natural and scientific knowledge by students to solve life problems; applying various approaches to conducting mini-researches; joint performance of tasks and effective communication in the process of solving them; integration with knowledge from other academic subjects and scientific fields. In the PISA documents, science literacy is defined as “a student's ability as a conscious citizen to study and solve questions related to science and ideas about science.
- ДокументХімія(ТОВ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ», друкарня ПП «Модем», 2018-01-05) Гавриш, І. В.; Макєєв, С. Ю.Підручник призначений для учнів 7 класів, які навчаються за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України». У підручнику розглянуто метод проектів, повторення досліджуваного для 7-го класу, хімічна вікторина. Учебник предназначен для учащихся 7 классов, обучающихся по программе научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». В учебнике рассмотрен метод проектов, повторение изучаемого для 7-го класса, химическая викторина. The textbook is intended for the 7th grade students studying the program of scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine". In the textbook is reviewed the projects method, the repetition of the studied for the 7th grade, the chemical quiz.
- ДокументХімія(ТОВ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ», друкарня ПП «Модем», 2018-05-05) Гавриш, І. В.; Макєєв, С. Ю.Підручник призначений для учнів 8-х класів, які навчаються за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України». У підручнику розглянуті ступінь окислення, типи кристалічних решіток, атомні, молекулярні та іонні кристали. Учебник предназначен для учащихся 8-х классов, обучающихся по программе научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». В учебнике рассмотрены степень окисления, типы кристаллических решеток, атомные, молекулярные и ионные кристаллы. The textbook is intended for the 8th grade students studying the program of scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine". In the textbook is reviewed the oxidation state, types of crystal lattices, atomic, molecular and ionic crystals.
- ДокументХімія(ТОВ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ», друкарня ПП «Модем», 2018-03-05) Гавриш, І. В.; Макєєв, С. Ю.Підручник призначений для учнів 8-х класів, які навчаються за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України». У підручнику розглянуто будову атомних електронних оболонок, металевих і неметалевих хімічних елементів, періодичний закон Д. І. Менделєєва. Учебник предназначен для учащихся 8-х классов, обучающихся по программе научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». В учебнике рассмотрено строение атомных электронных оболочек, металлических и неметаллических химических элементов, периодический закон Д. И. Менделеева. The textbook is intended for the 8th grade students studying the program of scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine". In the textbook is reviewed the structure of the atomic electron shells, metallic and nonmetallic chemical elements, periodic law of D. I. Mendeleev.
- ДокументХімія(ТОВ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ», друкарня ПП «Модем», 2017-09-05) Гавриш, І. В.; Макєєв, С. Ю.; Калиновська, Г. О.Підручник призначений для учнів 7-х класів, які вивчають програму науково-педагогічного проекту "Інтелект України». У підручнику розглядаються прості речовини і сполуки, хімічні формули, бінарні сполуки, валентність хімічних елементів. Учебник предназначен для учащихся 7-х классов, изучающих программу научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». В учебнике рассматриваются простые вещества и соединения, химические формулы, бинарные соединения, валентность химических элементов. The textbook is intended for the 7th grade students studying the program of scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine". In the textbook is reviewed simple substances and compounds, chemical formulas, binary compounds, valence of chemical elements.
- ДокументХімія(ТОВ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ», друкарня ПП «Модем», 2017-10-05) Гавриш, І. В.; Макєєв, С. Ю.; Калиновська, Г. О.Підручник призначений для учнів 7-х класів, які вивчають програму науково-педагогічного проекту "Інтелект України». У підручнику розглянуті фізико-хімічні явища, ознаки хімічної реакції, хімічні рівняння, хімічні властивості кисню. Учебник предназначен для учащихся 7-х классов, изучающих программу научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». В учебнике рассмотрены физико-химические явления, признаки химической реакции, химические уравнения, химические свойства кислорода. The textbook is intended for the 7th grade students studying the program of scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine". In the textbook is reviewed physical and chemical appearances, signs of chemical reaction, chemical equations, chemical properties of oxygen.
- ДокументХімія(ТОВ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ», друкарня ПП «Модем», 2018-02-05) Гавриш, І. В.; Макєєв, С. Ю.Підручник призначений для учнів 8-х класів, які навчаються за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України». У підручнику розглядається структура атома, періодична система хімічних елементів, структура атомних електронних оболонок. Учебник предназначен для учащихся 8-х классов, обучающихся по программе научно-педагогического проекта «Интеллект Украины». В учебнике рассматривается структура атома, периодическая система химических элементов, структура атомных электронных оболочек. The textbook is intended for the 8th grade students studying the program of scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine". In the textbook is reviewed the atomic structure, the periodic system of chemical elements, the structure of the atomic electron shells