Перегляд за Автор "Кін, О. М."
Зараз показано 1 - 20 з 26
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ ВИКОРИСТАННЯ ПОТЕНЦІАЛУ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023-01) Собченко, Т. М.; Кін, О. М.У статті акцентовано увагу на то, що в сучасних умовах протистояння російської агресії, боротьби за територіальну цілісність, національний суверенітет нашої держави особливої актуальності набувають питання посилення національно-патріотичного виховання молодого покоління, формування громадянина та патріота, який зможе обстоювати національні інтереси та цінності та ефективно діяти та працювати в міжнародному ціннісному просторі. Представлено та проаналізовано основні ідеї Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України. Авторами з’ясовано, що в сучасних умовах пріоритетності форматів онлайн-комунікацій серед молоді, важливим засобом інформаційного забезпечення здійснення національно-патріотичного виховання є Інтернет- ресурси, зокрема соціальні мережі. У статі репрезентовано досвід роботи викладачів кафедри освітології та інноваційної педагогіки ХНПУ імені Г. С. Сковороди щодо здійснення національно-патріотичного виховання студентської молоді засобами інтернет-ресурсів. Зокрема, представлено зміст та особливості проведення заходів до Дня науки, який було присвячено 300-річчю від дня народження відомого філософа Г. С. Сковороди: бінарної лекції на тему «Цифрова компетентність майбутнього фахівця», яка супроводжувалася виконанням творчих завдань для здобувачів: «Діджиталізація Г. С. Сковороди» (створення блогу або сторінки Г. С. Сковороди у соціальних мережах Facebook або Instagram). У статті проаналізовано виховне значення проведеного заходу, який сприяв: прояву креативності, творчості, неординарності, талантів здобувачів; імплементації європейських та національних цінностей; заохоченню здобувачів до вивчення творчості Г. C. Сковороди; переосмисленню філософської, творчої спадщини Г. С. Сковороди, його ідей та світогляду. Авторами було доведено, що використання засобів інтернет-комунікації, зокрема cсоціальних мереж має досить потужний потенціал реалізації завдань національно-патріотичного виховання, формування у здобувачів національних почуттів, інтересів та цінностей. The article focuses on the fact that in the context of confrontation with Russian aggression, the struggle for territorial integrity, the national sovereignty of our state, the issues of strengthening the national-patriotic education of the younger generation are of particular relevance. Of particular importance are the tasks of forming a citizen and a patriot who will be able to defend national interests and values, act effectively and communicate in the space of European values. The main ideas of the Concept of national-patriotic education in the education system of Ukraine are presented and analyzed. The authors proved that in modern conditions of the priority of online communication formats among young people, Internet resources, in particular social networks, are an important means of information support for national-patriotic education. The article presents the experience of teachers in the implementation of the national-patriotic education of students by means of Internet resources. In particular, the content and features of holding events for the Day of Science, which in the 2021-2022 academic year was dedicated to the 300th anniversary of the birth of the famous philosopher G.S. Skovoroda, are described. A lecture was held on the topic “Digital Competence of a Future Specialist”, which was accompanied by the performance of creative tasks for students “Digitalization of G.S. Skovoroda” (creation of a blog or page of G.S. Skovoroda on Facebook or Instagram social networks). The article analyzes the educational value of the event, which contributed to: the manifestation of creativity, originality, talents of students, the implementation of European and national values, encouraging students to study the work of G. S. Skovoroda, rethinking the philosophical, creative heritage of G. S. Skovoroda, his ideas and worldview. The authors proved that the use of Internet communication tools, in particular social networks, has a sufficiently powerful potential for the implementation of the tasks of national-patriotic education, the formation of national feelings, interests and values among students. The organization and conduct of educational work using Internet resources is carried out in a format that is close and familiar to students and therefore has good results.
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументВикористання музично-педагогічної концепції К. Орфа при організації навчання музики школярів як актуальна проблема сучасної системи музичної освіти КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Чжан, Ян; Кін, О. М.У статті наголошено, що нарощування технократичних процесів, ефективний розвиток інформаційно-наукової та промислової структур китайської держави стали поступово виводити пріоритетність духовної та естетичної складової за проєкції актуальних освітніх потреб суспільства. Було з’ясовано, що з 80-х рр. ХХ ст. державною політикою в галузі освіти визначилася тенденція підвищення статусу естетичного виховання. Для вирішення нагальних проблем освіти особливої уваги потребувала модернізація музичної освіти, що зумовило широке використання ідей та прогресивного досвіду західноєвропейських вчителів музичного мистецтва. Автором представлені ідеї німецького музиканта, композитора К. Орфа стосовно організації та реалізації музичного навчання, які дозволяють підвищити його ефективність та результативність. Мета нашого дослідження полягає у вивченні та аналізі змісту музичнопедагогічної концепції К. Орфа у контексті її застосування в системі музичної освіти КНР. Для розуміння концептуальних засад даної проблеми в процесі дослідження ми використовували такі методи: аналіз, узагальнення, систематизацію педагогічних, історичних, науково-методичних праць вчених з проблем музичного виховання школярів. Вивчення науково-педагогічної спадщини К. Орфа, практичної діяльності фахівця дозволили автору визначити основні ідеї його музично-педагогічної концепції. Це: - Імпровізація, «імпульс» виступають основою для вивчення музики. Під імпульсом автор розуміє певний емоційний потяг до музикування, імпровізації, танцю, ритмічних рухів і співу, які дитина виконує інтуїтивно і із задоволенням. - Для навчання музики доцільно використовувати близький і зрозумілий дитині музичний матеріал. Найкраще для цього підходять твори народної творчості. - Для кращого розуміння самої природи музичного твору та швидкого формування виконавських навичок доцільно використовувати музичні інструменти, які не потребують спеціальної підготовки. К. Орфом було запропоновани цілий комплекс таких інструментів. - Вивчення музики буде ефективним в умовах, наближених до природної діяльності дитини, звичних видів активності. Для цього доцільно широко використовувати різноманітні ігри, руханки тощо. Strengthening of technocratic p`rocesses, effective development of information, scientific and industrial structures of the Chinese state have determined the urgency of the problem of spiritual, aesthetic and moral development of the individual.It was found that since the 1980s the state policy in the field of education has paid special attention to the issues of aesthetic education. Modernization of music education required special attention to address pressing issues of education. Music affects the spiritual and emotional sphere of man, allows you to comprehensively develop a range of feelings, ideals, tastes of the individual.A special place in this process was occupied by the creative use and application of promising ideas of progressive teachers of the past. The author presents the ideas of the German musician, composer K. Orff on the organization and implementation of music education, which allows to increase its efficiency and effectiveness. The aim of our study is to study and analyze the content of the musical and pedagogical concept of K. Orff in the context of its application in the music education system in China. In the process of research we used the following methods: analysis, generalization, systematization of pedagogical, historical, scientific and methodological works of scientists on the problems of music education of schoolchildren to understand the conceptual foundations of this problem. The study of the scientific and pedagogical heritage of K. Orff, his practical activities allowed the author to identify the main ideas of his musical and pedagogical concept. - Improvisation, «impulse» is the basis for the study of music. Impulse is a stimulus for music, dance, rhythmic movements and singing, which the child performs intuitively and with pleasure. - To teach music, it is advisable to use material that is close and understandable to the child. Works of folk art are best suited for this. - For a better understanding of the very nature of a musical work and the rapid formation of performing skills, it is advisable to use musical instruments that do not require special training. - Learning music will be effective in conditions close to the child's leisure and activities. To do this, it is advisable to widely use a variety of games.
- ДокументГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ КОМІТЕТІВ З ПОКРАЩЕННЯ ПОБУТУ СТУДЕНТІВ У 20-ТІ РОКИ ХХ СТОЛІТТЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Кін, О. М.У тезах представлено аналіз діяльності Комітетів з покращення побуту учнів та студентів закладів вищої освіти України в 20-ті роки ХХ ст. Розкрито зміст та основні напрями громадської діяльності, спрямованої на підтримку матеріального становища студентства, житлових умов, медичного обслуговування. The article presents an analysis of the work of the Committees on improving students’ life in institutions of higher education in Ukraine in the 1920s. The content and main directions of social activity aimed at supporting the financial position of students, their living conditions and medical care have been revealed.
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ ВІЙСЬКОВОГО ВОЛОНТЕРСТВА В УКРАЇНІ(Національна академія Національної гвардії України, 2021-05-20) Денисенко, А. О.; Кін, О. М.У публікації розглянуто військовий волонтерський рух в Україні, який довів свою значущість – дієвий патріотизм, продемонстрував свою багатофункціональність: функції організації і самоорганізації, мобілізації, координації, інтеграції, комунікації, консолідації, політичної соціалізації, формування громадянських якостей, ідентифікації, самореалізації тощо. Разом з тим військове волонтерство є не тільки проявом самовідданої активності патріотів для підтримки захисників України, фактором самоорганізації суспільства, має державне і соціальне визнання, але й став соціальною потребою українців у боротьбі за єдність, свободу і незалежність України. The publication examines the military volunteer movement in Ukraine, proved its importance – effective patriotism, demonstrated its multifunctionality: the functions of organization and self-organization, mobilization, coordination, integration, communication, consolidation, political socialization, formation of civic qualities, identification, self-realization, etc. At the same time At the same time, military volunteering is not only a manifestation of selfless activity patriots to support the defenders of Ukraine, a factor of self-organization society, has state and social recognition, but has also become a social need of Ukrainians in the struggle for the unity, freedom and independence of Ukraine.
- ДокументДІЯЛЬНІСТЬ СТУДЕНТСЬКИХ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ НА ТЕРИТОРІЇ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ В 1919–1939 рр.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Кін, О. М.У роботі представлено аналіз діяльності студентських громадських організацій, які активно працювали на західноукраїнських землях у період 1919–1939 рр. Схарактеризовано основні види організацій, що були створені за ініціативою студентів і діяли задля підтримки їхніх інтересів. Висвітлено напрями та зміст діяльності, мета й завдання студентських громадських організацій. The article presents an analysis of the activities of student public organizations that actively worked in western Ukraine in 1919–1939. The main types of organizations which were established by students and acted to support their interests have been characterized. The directions, content of activities, purpose and tasks of student public organizations have been revealed.
- ДокументЗміст та напрями громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України на поч. ХХ ст.(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Кін, О. М.У тезах представлено характеристику студентського громадського руху початку ХХ століття. Проаналізовано особливості розвитку та становлення громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України в контексті соціокультурних, економічних та політичних процесів країни. Схарактеризовано сутність та зміст громадської діяльності студентської молоді. Визначені основні напрями та форми реалізації громадської діяльності студентів у практиці інституту вищої освіти. В тезисах представлена характеристика студенческого общественного движения начала ХХ века. Проанализированы особенности развития и становления общественной деятельности студенческой молодежи высших учебных заведений Украины в контексте социокультурных, экономических и политических процессов в стране. Охарактеризована сущность и содержание общественной деятельности студенческой молодежи. Определены основные направления и формы реализации общественной деятельности студентов в практике института высшего образования. The article presents the characteristics of student social movement at the beginning of the 20th century. The features of development and formation of social activity of student youth at higher educational institutions in Ukraine in the context of socio-cultural, economic and political processes of the country have been analyzed. The essence and content of student social activities have been characterized. The main directions and forms of realization of students’ social activities in practice of higher education have been determined.
- ДокументЗМІСТ І НАПРЯМИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА З ДІТЬМИ-ІНВАЛІДАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Кін, О. М.; Чорна, Д. Ю.У публікації досліджено зміст і напрями роботи соціального працівника з дітьми-інвалідами. Серед пріоритетних завдань професійної діяльності соціально-педагогічних працівників особливе місце посідають питання соціалізації та педагогічної підтримки дітей із інвалідності, забезпечення їхнього повноцінного соціального та психологічного розвитку. Визначено основні напрями роботи соціально-педагогічних працівників із дітьми означеної категорії. The publication examines the content and directions of work of a social worker with disabled children. Among the priority tasks of the professional activity of social and pedagogical workers, a special place is occupied by the issues of socialisation and pedagogical support for children with disabilities, ensuring their full social and psychological development. The main areas of work of social and pedagogical workers with children of this category are identified.
- ДокументКафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи: минуле і сучасність(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Зеленська, Л. Д.; Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Вакуленко, Т. С.; Васильєва, С. О.; Кін, О. М.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.У науково-інформаційному виданні висвітлюються віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, місце й роль кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в його структурі. Уперше подається генеза кафедри від часу заснування до сьогодення, характеристика особового складу, опис життєвого й творчого шляху її завідувачів. Розкриваються завдання, зміст і напрями діяльності кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в сучасних умовах, здобутки й напрацювання її професорсько-викладацького складу та чинних наукових шкіл. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The scientific and information publication covers the milestones of formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the place and role of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher school in its structure. For the first time the genesis of the department from the time of its foundation to the present, the characteristics of the staff, the description of the life and creative path of its and creative way of its heads. The tasks, content and directions of the department's activity are revealed general pedagogy and pedagogy of higher education in modern conditions, achievements and achievements of its teaching staff and existing scientific schools. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduate students, students – all those who interested in the formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументМЕНТАЛЬНІ РИСИ ХАРАКТЕРУ ЯК БАЗИС СТІЙКОСТІ ОСВІТЯН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Кін, О. М.; Жванія, Т. В.В статті розглянуто риси ментальності українців, як базис стійкості національної, духовно-моральної, фізичної витривалості людини. Зазначено, що освітяни мають спрямовувати увагу і сили здобувачів на підтримку і розвиток виразно позитивних рис. Негативні риси мають стати основою системної роботи над собою. The article considers the features of the mentality of Ukrainians as the basis of national, spiritual and moral stability, physical endurance of a person. It is noted that educators should direct the attention and efforts of students to support and develop clearly positive traits. Negative traits should become the basis of systematic work on themselves.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення практик здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня навчання спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Жерновникова, О. А.; Кін, О. М.; Масич, В. В.; Кабанська, Г. А.; Остапенко, Л. П.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Сіра, І. Т.; Штонда, О. Г.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня педагогічних університетів таких видів практик як науково-дослідна та педагогічна практика в закладах профільної та спеціалізованої середньої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми практик, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практик тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО, учителів-практиків. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education of the second (master's) level of pedagogical universities in such types of practices as scientific research and pedagogical practice in specialized and specialized secondary education institutions. In the methodological recommendations, practice programs are given, the requirements for the preparation of reporting documentation are highlighted, samples of reporting documents on the performance of practice tasks, etc. are provided. Intended for teachers and master's students of pedagogical universities, practicing teachers.
- ДокументНа скрижалях історії Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гриньов, В. Й.; Дейніченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Калашникова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лозова, В. І.; Лупаренко, С. Є.; Пасько, Л. Б.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.У документально-художньому виданні висвітлено віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Подано біографії й світлини очільників одного з найстаріших педагогічних вишів України. Охарактеризовано адміністративний, науковий, викладацький, громадсько-просвітницький напрями діяльності ректорського корпусу Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди в різні історичні епохи, здобутки й напрацювання в царині розбудови вищої педагогічної освіти в Україні. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The documentary and artistic publication highlights the milestones of the formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The biographies and photographs of of the heads of one of the oldest pedagogical universities in Ukraine. The administrative, scientific, teaching, public and educational activities of the rector's corps are described. of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in different historical epochs, achievements and developments in the field of higher pedagogical education in Ukraine. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, students – all those who are interested in formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументНаукові підходи до дослідження проблеми розвитку громадської діяльності студентської молоді в закладах вищої освіти України ХХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Кін, О. М.У статті представлені різні наукові підходи, що дозволяють ґрунтовно дослідити та проаналізувати проблему розвитку громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України ХХ століття. Актуальність проблеми зумовлена суперечностями, зокрема: між необхідністю врахування впливу процесів громадської діяльності студентів на формування особистості й недостатністю дослідження національного молодіжного руху як інституту соціалізації і виховання молодого покоління. Метою статті є вивчення та аналіз різних наукових підходів до дослідження проблеми розвитку громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України ХХ століття. Автором були використані такі методи дослідження: аналіз, узагальнення, систематизація історикопедагогічних, науково-методичних праць учених з проблеми розвитку громадської діяльності студентської молоді. У статті показано, що для здійснення об’єктивного і комплексного дослідження розвитку і організації громадської діяльності студентів ХХ століття в Україні доцільно використовувати сукупність науково-методологічних підходів. Було доведено, що базовими для нашого дослідження стали такі підходи: системний, синергетичний, історіографічний, культурологічний, хронологічний, історичний феноменологічний, аксіологічний, цивілізаційний, парадигмально-педагогічний. Автором представлено змістовну характеристику кожного з наукових підходів, визначено їхню сутність, особливості використання у науково-дослідній практиці. У статті простежено закономірності виникнення та розвитку кожного з підходів, встановлено їхнє місце і практичне значення у науковому полі досліджуваної проблеми. Було доведено, що система зазначених наукових підходів дозволить відобразити цілісність досліджуваних процесів і явищ, обґрунтувати закономірності розвитку і становлення даної наукової проблеми, дати об’єктивну і змістовну характеристику основним науковим категоріям дослідження, простежити тенденції і закономірності розвитку громадської діяльності студентської молоді України ХХ століття. Different science approaches for research and analysis the development problem of social activity for student youth at Ukrainian universities in the twentieth century are represented in the article. The problem actuality is substantiated by contradictions, particularly between the necessity to consider the processes influence of social students' activity on personality formation and insufficient research of the national youth movement as an institution of socialization and education for the young generation. The purpose of the article is learning and analysis of the different science approaches to research the development problem of student youth social activity at Ukrainian universities in the twentieth century. The following research methods as analysis, generalization, systematization of historical and pedagogical, scientific and methodological works of scientists about the development of student youth social activities were used by the author in the article. In the article it is indicated that to carry out an objective and comprehensive study for the development and organization students' social activities at the twentieth century in Ukraine, it is advisable to use a set of scientific and methodological approaches. It was proved that the following approaches were basic for our research: systemic, synergetic, historiographical, culturological, chronological, historical phenomenological, axiological, civilizational, paradigmatic and pedagogical. The author presented a meaningful description of each scientific approach, defined its essence, features of use in a research practice. The article traced the patterns of origin and development for each approach, established the place and practical significance in the scientific field of the problem. It is proved that the system of these scientific approaches will reflect the integrity of the studied processes and phenomena, substantiate the patterns of development and formation of the scientific problem, give an objective and meaningful description of the main scientific categories of the research, trace trends and patterns of social activity for Ukrainian students in the twentieth century.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Золотухіна, С. Т.; Кін, О. М.; Ткачова, Н. О.Мета навчальної дисципліни «Педагогічна майстерність викладача вищої школи» - формування здатності здобувачів розв'язувати комплексні проблеми в галузі професійної педагогічної діяльності в закладах вищої освіти. Цель учебной дисциплины «Педагогическое мастерство преподавателя высшей школы» - формирование способности соискателей решать комплексные проблемы в области профессиональной педагогической деятельности в учреждениях высшего образования. The purpose of the discipline "Pedagogical Mastery of a Higher School Teacher" is to develop the ability of applicants to solve complex problems in the field of professional pedagogical activity in institutions of higher education.
- ДокументПедагогічна практика в закладах профільної та спеціалізованої середньої освіти (модуль виховна робота)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Боярська-Хоменко, А. В.; Cобченко, Т. М.; Кін, О. М.; Васильєва, С. О.Методичні рекомендації містять мету, завдання, зміст педагогічної практики (модуль виховна робота), вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, що стануть у нагоді здобувачам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практик. Методичні рекомендації призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, керівників, методистів педагогічних практик, викладачів. Methodological recommendations contain the purpose, tasks, content of pedagogical practice (educational work module), requirements for reporting documentation, examples of task performance, various methodological materials that will be useful to applicants of higher pedagogical education institutions during their internships. Methodological recommendations are intended for applicants of the second (master's) level of higher education, managers, methodologists of pedagogical practices, teachers.
- ДокументПРОБЛЕМИ ПРИЄДНАННЯ УКРАЇНИ ДО БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Кін, О. М.; Алексєєнко, І. В.Тези присвячено проблемі інтеграції вищої освіти України до Європейського освітнього простору на сучасному етапі. На основі узагальнення й систематизації наукових джерел висвітлено переваги та недоліки приєднання України до Європейського освітнього простору. Окреслено існуючі проблеми з урахуванням проведених на державному рівні заходів. The paper is devoted to the problem of integration of higher education of Ukraine at the present stage of social development. On the basis of generalization and systematization of scientific sources, the advantages and disadvantages of Ukraine’s accession to the European educational space have been revealed. The existing problems with considering the conducted events at the state level have been outlined.
- ДокументПроблеми розвитку української національної школи в період кінця ХІХ – початку ХХ ст.(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Кін, О. М.У статті розглянуто проблеми розвитку української національної школи в період кінця ХІХ – початку ХХ ст. В статье рассмотрены проблемы развития украинской национальной школы в период конца ХІХ – начала ХХ ст. The article deals with the problems of the development of the Ukrainian national school in the period of the late XIX - early XX century.
- ДокументПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ ДІДЖІТАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України, 2024) Кін, О. М.У статті проаналізовано та висвітлено особливості процесу цифровізації вищої освіти: неузгодженість та розбалансованість діджиталізації організаційної та дидактичної складової освітнього процесу; довготривалість та послідовність процесу діджиталізації освіти; системність реалізації цифрової стратегії в академічному середовищі; орієнтація на підвищення ефективності освітнього процесу. розбудова інфраструктури вишів у відповідності до вимог цифровізації. Визначені вимоги до педагогів для ефективного та результативного використання потенціалу цифрових засобів, яке б сприяло підвищенню якості навчання: створення закладами освіти цілісного цифрового освітнього простору, який би гармонійно поєднував організаційну, комунікаційну, дидактичну складові; підвищення цифрової грамотності викладачів; модернізація процесу навчання; здатність гармонійно інтегрувати ІКТ, цифрові ресурси до освітнього середовища вишів. Доведено, що особлива увага приділяється ролі викладачу, його професійній майстерності, здатності ефективно застосовувати цифрові сервіси та ІКТ в організації та реалізації освітнього процесу. Професійна майстерність безпосередньо пов’язана й реалізується у професійної діяльності викладача й виявляється у високому рівні мистецтва організації та реалізації процесів навчання та виховання. Виходячи зі змісту і структури професійної діяльності можна виділити основні напрями реалізації професійної майстерності викладача вищої школи, зумовлені вимогами розвитку цифрової стратегій вищої освіти: стимулювання пізнавальної активності та самостійності здобувачів (використовувати сервіси й платформи для онлайн-скрайбінгу, інтелект карт, відео та аудіо ресурси); організація ефективної комунікації із здобувачами (ігрові вправи, вправа «Асоціативний кущ» які реалізовуються за допомогою цифрових застосунків); організація зворотного зв’язку, отримання об’єктивної інформації про рівень засвоєння знань, вмінь та навичок (вікторини, квести, конструктори яких розташовані на платформах Всеосвіта, Learning Apps). The article analyzes the peculiarities of the process of digitalization of higher education: inconsistency and imbalance of digitalization of the organizational and didactic component of the educational process; the sequence of the digitalization process of education; systematic implementation of the digital strategy in the academic environment; it focus on increasing the efficiency of the educational process, development of the infrastructure of higher education institutions in accordance with the requirements of digitalization. It is defined the requirements to teachers for the effective use of the potential of digital tools, which would contribute to the improvement of the quality of education: the creation by educational institutions of a complete digital educational space that would harmoniously combine organizational, communication, and didactic components; improving the digital literacy of teachers; modernization of the learning process; the ability to harmoniously integrate digital resources into the educational environment of higher education institutions. It is proven that special attention is paid to the role of the teacher, his professional skill, ability to effectively use digital services and ICT in the organization and implementation of the educational process. Professional skills are realized in professional activity and are manifested in a high level of the art of organization and implementation of learning and educational processes. Based on the structure of professional activity, it is possible to single out the main areas of implementation of the professional skills of a higher school teacher, determined by the requirements for the development of digital strategies of higher education: stimulation of cognitive activity of students (use of services and platforms for online scribing, intellectual cards, video and audio resources); organization of effective communication (game exercises, «Associative bush» exercise, which are implemented using digital applications); obtaining objective information about the level of assimilation of knowledge, abilities and skills (quizzes, quests, the constructors of which are posted on the Vseosvita, LearningApps platforms).