Перегляд за Автор "Кривенцова, І."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИСОКОІНТЕНСИВНЕ ТРЕНУВАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лазарев, С.; Кривенцова, І.Мета роботи: вивчення та оцінка ефективності високоінтенсивних тренувань як інноваційного методу розвитку фізичних здібностей серед підлітків. Учасники. У досліджені взяли участь учні (n=28), 8-х класів ліцею Харківської області. На початку дослідження середній вік яких склав 14±0,9 років. З них: 7 хлопців та 7 дівчат 8-А класу, які склали контрольну групу (КГ), n=14 і займалися за стандартною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 6-9 класів. Учні 8-Б класу, 7 хлопців та 7 дівчат, склали експериментальну групу (ЕГ), n=14, які займалися за розробленою програмою два рази на тиждень, виділяючи 20 хвилин з уроку фізичної культури на високоінтенсивні вправи. Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Під впливом програм підготовки в обох групах відбулися позитивні зрушення. Встановлене достовірне покращення результатів у тестах що пов’язані з швидкісними, координаційними та руховими здібностями у хлопців ЕГ (при p<0,05). У дівчат ЕГ значно покращилися показники у тесті «Піднімання тулуба в сід за 30 секунд» (при p<0,05) і суттєво збільшилися показники у тестах на швидкість та координацію. Висновки. Застосування високоінтенсивного тренування у підлітків має відбуватися із дотриманням певних правил. В динаміці показники учнів ЕГ зросли. Доведено, що високоінтенсивне тренування є ефективним інструментом для розвитку фізичних здібностей підлітків. Отримані результати дослідження слід враховувати при формуванні програми фізичного виховання для учнів середньої та старшої школи. Purpose: study and evaluation of the effectiveness of high-intensity training as an innovative method of developing physical abilities among teenagers. Participants: Pupils (n=28) of the 8th grade of the lyceum of the Kharkiv region took part in the study. At the beginning of the study, their average age was 14±0.9 years. Of them: 7 boys and 7 girls of the 8-A class, who made up the control group (CG), n=14 and studied according to the standard program for general educational institutions of grades 6-9. Pupils of the 8th grade, 7 boys and 7 girls, made up the experimental group (EG), n=14, who practiced according to the developed program twice a week, allocating 20 minutes from the physical culture lesson for high-intensity exercises. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. The results. Under the influence of training programs, positive changes occurred in both groups. A significant improvement in the results in tests related to speed, coordination and motor skills was established in EG boys (at p<0.05). In the EG girls, the indicators in the test "Lifting the trunk in a sitting position in 30 seconds" improved significantly (at p<0.05) and the indicators in the speed and coordination tests increased significantly. Conclusions. The use of high-intensity training in teenagers should be carried out in compliance with certain rules. In terms of dynamics, the indicators of EG students have increased. It has been proven that high-intensity training is an effective tool for the development of physical abilities of teenagers. The obtained research results should be taken into account when forming a physical education program for middle and high school students.
- ДокументДИНАМІКА ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ЮНИХ ШПАЖИСТІВ 9-11 РОКІВ ПІД ВПЛИВОМ РОЗРОБЛЕНОЇ ПРОГРАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-25) Кривенцова, І.; Горбачук, Є.Проведене дослідження динаміки фізичної підготовленості та оцінки техніко- тактичних прийомів юних шпажистів 9-11 років під впливом авторської програми. Зазначені шляхи підвищення якості навчально-тренувального процесу юних фехтувальників. Проведено исследование динамики физической подготовленности и оценки технико-тактических приемов юных шпажистов 9-11 лет под влиянием авторской программы. Указанные пути повышение качества учебно-тренировочного процесса юных фехтовальщиков. A study of the dynamics of physical fitness and evaluation of technical and tactical techniques of young swordsmen aged 9-11 under the influence author's program. These ways increase quality educational training process of young fencers.
- ДокументМІСЦЕ ВИДІВ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ЮНИХ ФЕХТУВАЛЬНИКІВ 10–12 РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-27) Кривенцова, І.; Клименченко, В.; Самойлов, Д.Процес підготовки кваліфікованих спортсменів потребує постійного вивчення. Необхідно враховувати сучасні умови та особливості навчально-тренувального процесу, вносити корегування у методику навчання. Мета дослідження – за результатами анкетування фахівців, визначити ступінь важливості спеціальних здібностей та якостей юних фехтувальників 10-12 років у тренувальному процесі на етапі базової підготовки. Учасники. В анкетуванні взяли участь провідні тренери та кваліфіковані фехтувальники Харківщини (n=21). Методи організації дослідження: педагогічні спостереження, бесіди, анкетування, аналіз спеціальної літератури, методи математичної статистики обробки отриманих результатів. Результати: Фехтування є складно-координаційним видом спортивного єдиноборства з використанням холодної зброї. На основі аналізу спеціальної літератури було розроблено анкету та проведено анкетування фахівців фехтувального спорту. За основні складові загальної підготовленості фехтувальника було обрано: інтелектуальний розвиток (знання, вміння, навички); фізичний розвиток (антропометричні дані та психосоматика); фізичні якості; технічна підготовленість; тактична підготовленість (розуміння, вміння, навички). За результатами анкетування встановлено рівні значущості означених показників особистості юного фехтувальника. Також визначено їхнє місце на етапі базової підготовки. Висновки: Найважливішими названі інтелектуальні вміння (95,23%) та навички (90,47%); розвиток спритності (61,90%) та швидкості (42,85%); розуміння фехтувальником мети виконання технічних прийомів (71,42%). The process of training of qualified athletes requires constant study. It is necessary to take into account modern conditions and peculiarities of the educational and training process, to make adjustments to the teaching methodology. The purpose of the study is to determine the degree of importance of special abilities and qualities of young fencers aged 10-12 years in the training process at the stage of basic training, based on the results of a survey of experts. Participants. Leading coaches and qualified fencers of Kharkiv Region (n=21) took part in the survey. Methods of research organization: pedagogical observations, interviews, questionnaires, analysis of special literature, methods of mathematical statistics for processing the obtained results. Results: Fencing is a complex-coordinating type of martial arts with the use of cold weapons. Based on the analysis of special literature, a questionnaire was developed and a survey of fencing experts was conducted. The main components of a fencer's overall preparation were chosen as follows: intellectual development (knowledge, skills, abilities); physical development (anthropometric data and psychosomatics); physical qualities; technical readiness; tactical preparedness (understanding, ability, skills). According to the results of the survey, the levels of significance of the specified indicators of the young fencer's personality were established. Their place at the stage of basic training is also determined. Conclusions: Intellectual abilities (95.23%) and skills (90.47%) were named as the most important; development of dexterity (61.90%) and speed (42.85%); the fencer's understanding of the purpose of performing technical techniques (71.42%).
- ДокументОСОБЛИВОСТІ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ШПАЖИСТІВ У ГРУПАХ ЗМІШАНОГО ТИПУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Бочаров, М.; Кривенцова, І.; Клименченко, В.В роботі розглядається пошук оптимальних технологій тренування фехтувальників у групах змішаного типу. Мета роботи – апробація розробленої програми з підготовки фехтувальників різного віку, статі та підготовленості. Учасники: у дослідженні взяли участь фехтувальники на шпагах (n=22), хлопці та дівчата віком від 6 до 17 років. З них 8 початківців та 14 спортсменів, які вже займалися фехтуванням і мали досвід тренувань та спортивні розряди. Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати. Встановлено достовірне покращення всіх показників в обох групах. В ЕГ1 зросли результати загальної фізичної підготовки у Тестах 1 та 2 (р˂0,05). Динаміка результатів спеціальної підготовленості у Тестах 3 та 4 достовірно збільшилися (р˂0,01). У Тесті 2. помітно зменшилося середнє квадратичне відхилення, що свідчить про вирівнювання показників в групі. В ЕГ2 відбулося вирівнювання між результатами учасників групи у Тесті 1. «Стрибок у довжину» (р˂0,05) та Тесті 4. «Укол в мішень» (р˂0,001), що свідчить про набуття юними шпажистами спеціальних навичок. Висновки. У динаміці, в обох групах помітний суттєвий приріст рівня розвитку швидкісних та силових якостей, у групах у цілому, й окремо у кожного шпажиста (р˂0,05). Оцінювання спеціальної фізичної підготовки та результативності бойової практики довело покращення рівню техніко-тактичної підготовленості та координаційних здібностей в обох групах (р˂0,01). Запропонована програма має позитивний ефект і може бути рекомендована тренерам, які працюють з фехтувальниками у змішаних групах та усім зацікавленим особам. The work considers the search for optimal technologies of training fencers in mixed-type groups. Purpose of the work is approval of the developed program for the training of fencers of various kinds age, gender and training. Participants: epee fencers participated in the study (n=22), boys and girls aged 6 to 17 years. 8 of them are beginners and 14 athletes who already practiced fencing and had training experience and sports classes. Research methods: analysis of scientific and methodical literature, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. The results. Installed significant improvement in all indicators in both groups. In EG1 increased results of general physical training in Tests 1 and 2 (р˂0.05). Dynamics of special results preparedness in tests 3 and 4 increased significantly (р˂0.01). In Test 2. the standard deviation has significantly decreased, which indicates the leveling of indicators in a group In EG2 there was an equalization between the results of group participants in Test 1. "Long jump" (p˂0.05) and Test 4. "Throw into the target" (p˂0.001), which indicates the acquisition of special skills by young fencers. Conclusions. In dynamics, in both groups, a significant increase in the level of development of speed and strength is noticeable, in groups as a whole, and individually for each epee fencer (р˂0.05). Assessment of special physical improvement of the technical and tactical level proved the training and effectiveness of combat practice preparedness and coordination abilities in both groups (р˂0.01). The proposed program has a positive effect and can be recommended for coaches who work with fencers in mixed groups and to all interested persons.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Морозов, Д.; Кривенцова, І.В роботі розглядається вплив засобів ритміки та хореографії на координаційні здібності молодших школярів. Мета роботи – апробація програми з визначення впливу засобів ритміки та хореографії на координаційні здібності учнів молодших класів. Учасники: у дослідженні взяли участь учнів 4-х класів (n=40), з них: 20 дівчат та 20 хлопців. Всі учасники були поділені на дві групи контрольну (КГ, n=20) та експериментальну (ЕГ, n=20). В ЕГ щотижня відбувалися 2 уроки хореографії й один урок фізичної культури. Учні КГ займалися за стандартною програмою НУШ і мали 2 уроки фізичної культури й один урок хореографії. Дослідження тривало 10 тижнів. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; педагогічні спостереження; тестування рухової підготовленості; методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що під впливом розробленої програми, достовірні зміни між показниками хлопців КГ та ЕГ відбулися у всіх тестах (при p<0,05). У дівчат ЕГ суттєво зросли показники у тесті «Ритмічні рухи верхніх і нижніх кінцівок, за 20 секунд» (при p<0,01); також зміни відбулися в тестах 1, 2, 7, 8, 9 (при p<0,05). Проте, у тестах 3, 4, 5, 6 (силові тести) в ЕГ та КГ зросли показники, але достовірних змін не відбулося (при p>0,05). Доведено, що розроблена танцювальна програма позитивно впливає на розвиток рухових якостей дітей, сприяє позитивному емоційному стану, вимагає прояву активності та відповідальності. The work examines the influence of rhythmic and choreographic tools on the coordination abilities of younger schoolchildren. The purpose of the work is to test the program for determining the impact of rhythmic and choreographic tools on the coordination abilities of elementary school students. Participants: 4th grade students (n=40), 20 girls and 20 boys took part in the study. All participants were divided into two groups: control (CG, n=20) and experimental (EG, n=20). EG had 2 choreography lessons and one physical education lesson every week. The students of CG studied according to the standard program of NUS and had 2 lessons of physical culture and one lesson of choreography. The study lasted 10 weeks. Research methods: analysis of scientific and methodical literature; pedagogical observations; motor readiness testing; methods of mathematical statistics. The results. It was established that under the influence of the developed program, significant changes between the indicators of CG and EG boys occurred in all tests (at p<0.05). In the EG girls, the indicators in the test "Rhythmic movements of the upper and lower limbs, in 20 seconds" increased significantly (at p<0.01); also changes occurred in tests 1, 2, 7, 8, 9 (at p<0.05). However, in tests 3, 4, 5, 6 (power tests) the indicators in EG and CG increased, but there were no significant changes (at p>0.05). It has been proven that the developed dance program has a positive effect on the development of children's motor skills, promotes a positive emotional state, and requires the manifestation of activity and responsibility.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА РЕСПІРАТОРНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ПІД ЧАС КАРАНТИННИХ ОБМЕЖЕНЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-25) Кривенцова, І.; Клименченко, В.Надана інформація щодо викладання фізичного виховання засобами фехтування здобувачам вищої освіти під час карантинних обмежень. Простежено взаємозв’язок між активними заняттями фізичними вправами, та зміцненням імунітету серед здобувачів вищої освіти педагогічного університету. Представлена информация о преподавании физического воспитания средствами фехтования соискателям высшего образования во время карантинных ограничений. Прослежена взаимосвязь между активными занятиями физическими упражнениями и укреплением иммунитета среди соискателей высшего образования университета. Information on teaching physical education by means of fencing to applicants for higher education during quarantine restrictions is presented. The relationship between active physical exercises and the strengthening of immunity among applicants for higher education at the university has been traced.
- ДокументРЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ТОП ФЕХТУВАЛЬНИКІВ НА ШПАГАХ У ПЕРІОД 2001-2023 РОКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Деркач, А.; Кривенцова, І.В роботі наведено порівняльний аналіз вікових, антропометричних показників топ-20 спортсменів світу з фехтування на шпагах й основних складів збірних команд України різних часів. Отримані результати надають можливість тренерам краще розуміти вимоги спортивного відбору у фехтуванні на шпагах для формування збірних команд. The paper provides a comparative analysis of the age and anthropometric indicators of the world's top 20 epee fencing athletes and the main composition of Ukrainian national teams of different times. The obtained results provide an opportunity for coaches to better understand the requirements of sports selection in epee fencing for the formation of national teams.
- ДокументРОЗВИТОК ГНУЧКОСТІ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ: МЕТОДИ, ТЕХНІКА ТА ДОВГОТРИВАЛІ ПЕРЕВАГИ(Харківський національний медичний університет, 2024-11-14) Тарасов, С.; Кривенцова, І.У статті проаналізовано методи розвитку гнучкості у дітей молодшого шкільного віку. Наведено аспекти для забезпечення ефективного розвитку гнучкості у молодших школярів вчителям. Виділено ефективні техніки та їх переваги, а також наведено дані досліджень, які демонструють довготривалі переваги комплексного підходу до тренування гнучкості. Доведено, що поєднання методів розтяжок і силових тренувань сприяє кращому збереженню гнучкості навіть за відсутності регулярних занять. The article analyses the methods of developing flexibility in primary school children. The aspects for ensuring effective development of flexibility in primary school children by teachers are presented. Effective techniques and their advantages are highlighted, as well as research data demonstrating the long-term benefits of an integrated approach to flexibility training. It is proved that the combination of stretching and strength training methods contributes to better flexibility preservation even in the absence of regular training.
- ДокументРОЗВИТОК ШВИДКІСНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ ЗАСОБАМИ ВОЛЕЙБОЛУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Ілющенко, Л.; Кривенцова, І.; Стрельникова, Є.В роботі розглядається актуальне питання шляхів пошуку адекватних засобів розвитку швидкісної витривалості у старших школярів в процесі організації занять у змішаному форматі навчання. Мета роботи – визначення засобів волейболу, спрямованих на розвиток швидкісної витривалості під час дистанційного та змішаного навчання. Учасники: у дослідженні взяли участь 16 учениць старших класів Тернівського ліцею Дніпровської області. Методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати. Встановлено достовірне покращення майже у всіх тестових вправах: час бігу в тесті «Ялинка» скоротився на 2,16 с, (t=3,01, при р˂0,05); час бігу 6х6 м зменшився на 0,92 с (t=3,77, при р˂0,05); збільшилась кількість присідань за 20 с на 4,31 рази (t=4,46, при р˂0,05); на 1,13 рази збільшилась кількість піднімання ніг до кута 90° у положення вису (t=3,02, при р˂0,05) та на 1,81 рази збільшилась кількість піднімання тулуба в сід з положення лежачи на спині (t=4,49, при р˂0,05). Висновки. Запропоновані нами вправи, що використовувалися впродовж 12 тижнів позитивно вплинули на розвиток швидкісної витривалості старшокласниць. Отримані результати дозволяють рекомендувати наведені в роботі вправи в якості засобів розвитку швидкісної витривалості на уроках фізичної культури варіативного модулю волейбол. The paper considers the topical issue of ways to find adequate means of developing of high-speed endurance for senior pupils in the process of organizing classes in a mixed learning format. The aim of the study is to determine the means of volleyball aimed at the development of high-speed endurance during distance and blended learning. Participants: 16 high school students from the Ternivka Lyceum in Dnipro Oblast took part in the study. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. Results. The significant improvement in almost all test exercises was established: time of running in the test "Firtree" decreased by 2,16 s, (t=3,01, at p˂0,05); time of running 6х6 m decreased by 0,92 s (t=3,77, at p˂0,05); the number of squats for 20 s increased by 4,31 times (t=4,46, at p˂0,05); the number of raising legs to the angle of 90° to the position of a lunge increased by 1.13 times (t=3.02, at p˂0.05) and the number of raising a trunk to a sit from a supine position increased by 1.81 times (t=4.49, at p˂0.05). Conclusions. The exercises offered by us which were used for 12 weeks positively influenced the development of high-speed endurance of senior schoolgirls. The obtained results allow us to recommend the exercises given in the work as means of development of high-speed endurance at physical culture lessons of the variable module volleyball.
- ДокументФУТБОЛ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ СПРИТНОСТІ В УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ(Харківська державна академія фізичної культури, 2024-03-28) Кривенцова, І.; Іщенко, Н.В роботі розглядаються засоби та форми проведення тренувальних занять з футболу щодо розвитку спритності в учнів старших класів. Мета роботи – теоретично дослідити можливості футболу для підвищення рівня розвитку спритності старших школярів. Наведені засоби футболу для старшокласників; переваги та недоліки дистанційного навчання. Доведено, що футбол є цікавим, популярним та дієвим засобом фізичного виховання у будь-якому віці. Старшокласники із задоволенням грають у футбол та виконують футбольні вправи що сприяють розвитку комунікативних якостей та фізичних здібностей, в тому числі й спритності. The work examines the means and forms of conducting football training sessions for the development of dexterity in high school students. The purpose of the work is to theoretically investigate the possibilities of football to increase the level of development of dexterity of senior schoolchildren. The given means of football for high school students; advantages and disadvantages of distance learning. It has been proven that football is an interesting, popular and effective means of physical education at any age. High school students play football with pleasure and perform football exercises that contribute to the development of communication skills and physical abilities, including dexterity.
- ДокументФУТБОЛ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Павленко, М.; Кривенцова, І.В роботі розглядаються можливості футболу для підвищення рухової активності учнів середнього шкільного віку. Мета роботи – підбір засобів футболу для розвитку фізичних здібностей учнів середніх класів. Надано програму із використанням засобів футболу задля гармонійної фізичної підготовленості. Наведено тести загальної та спеціальної підготовки щодо перевірки рівня розвитку фізичних якостей учнів. The paper examines the possibilities of football for increasing the physical activity of middle school students. The purpose of the work is the selection of football equipment for the development of physical abilities of middle school students. A program using football tools for harmonious physical fitness is provided. Tests of general and special training are given to check the level of development of physical qualities of students.