Перегляд за Автор "Кабанська, Г. А."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументДО ПИТАННЯ РОЗШИРЕННЯ ЧИСЛОВОЇ МНОЖИНИ: З ДОСВІДУ РОБОТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Жерновникова, О. А.; Кабанська, Г. А.; Шитикова, Л. О.В статті розглянуто проблему підвищення ефективності викладання числової змістової лінії курсу математики закладів загальної середньої освіти. В класах з поглибленим вивченням математики математики доцільним є використання лекційно-практичної форми організації навчальної діяльності школярів. Тому й у вивченні теми «Комплексні числа» запропоновано застосовувати цю організаційні форму, що передбачає проведення підготовчих уроків, лекцій, практичних занять, семінарів, контрольно-залікових уроків. Хоча навчальною програмою і не передбачається вивчення показникової форми запису комплексного числа, але доцільно розглядати це питання в поглибленому курсі математики. В статье рассмотрена проблема повышения эффективности преподавания числовой содержательной линии курса математики учреждений общего среднего образования. В классах с углубленным изучением математики математики целесообразным является использование лекционно-практической формы организации учебной деятельности школьников. Поэтому и в изучении темы «Комплексные числа» предложено применять эту организационные форму, которая предусматривает проведение подготовительных уроков, лекций, практических занятий, семинаров, контрольно-зачетных уроков. Хотя учебной программой и не предвидится изучения показательной формы записи комплексного числа, но целесообразно рассматривать этот вопрос в углубленном курсе математики. In this article the problem of increasing the effectiveness of teaching numeracy content line of the course of mathematics of institutions of general secondary education is considered. In classes with profound study of mathematics appropriate use of lecture and practical form of organizing educational activities of students. Therefore in the study of "Complex numbers" it is suggested to use this organizational form, which includes preparatory lessons, lectures, practical classes, seminars, control and pass-fail lessons. Although the curriculum does not foresee the study of the exponential form of a complex number, it is advisable to consider this issue in an in-depth course of mathematics.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ З ТЕХНІЧНОГО КОНСТРУЮВАННЯ ПІД ЧАС ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Дейниченко, Г. В.; Кабанська, Г. А.З’ясовано можливості організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей з технічного конструювання під час педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти; розкрито особливості технічного конструювання в педагогічному закладі вищої освіти щодо підготовки студентів до роботи в закладах загальної середньої освіти. The possibilities of organization of educational and cognitive activity of future teachers of natural-mathematical specialties in technical design during their pedagogical practice in institutions of general secondary education have been determined. The features of technical design in pedagogical institution of higher education in the process of students’ training for work in institutions of general secondary education have been revealed.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення практик здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня навчання спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Жерновникова, О. А.; Кін, О. М.; Масич, В. В.; Кабанська, Г. А.; Остапенко, Л. П.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Сіра, І. Т.; Штонда, О. Г.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня педагогічних університетів таких видів практик як науково-дослідна та педагогічна практика в закладах профільної та спеціалізованої середньої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми практик, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практик тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО, учителів-практиків. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education of the second (master's) level of pedagogical universities in such types of practices as scientific research and pedagogical practice in specialized and specialized secondary education institutions. In the methodological recommendations, practice programs are given, the requirements for the preparation of reporting documentation are highlighted, samples of reporting documents on the performance of practice tasks, etc. are provided. Intended for teachers and master's students of pedagogical universities, practicing teachers.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ЕФЕКТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Остапенко, Л. П.; Кабанська, Г. А.У публікації проаналізовано можливості ефективної педагогічної практики в умовах дистанційної форми навчання. Компетентнісний підхід у формуванні майбутніх фахівців спеціальності 014 Середня освіта (за предметними галузями) передбачає необхідність практичного аспекту, який поєднує теоретичну базу з практичними навичками та вміннями. Одним із важливих елементів такого підходу є педагогічна практика, під час якої здобувач має можливість відчути себе не лише як отримувач освіти, але і як провайдер освітніх послуг, проваджуючи свої знання й навички в освітній процес. Зазначено, що практика в дистанційному режимі може сприяти розвитку навичок самостійності та саморегуляції у здобувачів, підвищувати мотивацію до самовдосконалення та педагогічної майстерності. The publication analyzes the possibilities of effective pedagogical practice in the conditions of distance education. A competent approach in the formation of future specialists of specialty 014 Secondary education (by subject areas) requires a practical aspect that combines the theoretical base with practical skills and abilities. One of the important elements of this approach is pedagogical practice, during which the student has the opportunity to feel not only how recipient of education, but also as a provider of educational services, applying his knowledge and skills to the educational process. It is noted that remote practice can help students develop independence and self-regulation skills, increase motivation for self-improvement and pedagogical skills.
- ДокументНауково-педагогічна практика здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти, спеціальність 051 Економіка: досвід ХНПУ імені Г. С. Сковороди(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка., 2021) Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Мельникова, О. В.; Кабанська, Г. А.У статті авторами представлено досвід науково-педагогічної практики здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти, спеціальність 051 Економіка, виділено цільові і змістові аспекти. Угруповано види і форми відповідного практикування, проаналізовано процесуальний аспект. Презентовано досвід формування компетентностей у здобувачів на етапі організаційнтх заходів, основному та підсумковому етапах практики. Авторами представлено позицію здобувачів-практикантів про сильні сторони і перспективи оновлення програми науково-педагогічної практики за спеціальністю 051 Економіка. В статье авторами представлен опыт научно-педагогической практики соискателей второго магистерского уровня высшего образования, специальность 051 Экономика, выделены целевые и содержательные аспекты. Сгруппированы виды и формы соответствующего практикования, проанализирован процессуальный аспект. Представлен опыт формирования компетентностей у соискателей на этапе организационных мероприятий, основном и итоговом этапах практики. Авторами представлена позиция соискателей-практикантов о сильных сторонах и перспективах обновления программы научно-педагогической практики по специальности 051 Экономика.In the article the authors present the experience of scientific and pedagogical practice of applicants for the second master's level of higher education, specialty 051 Economics, highlighted the target and content aspects. The types and forms of relevant practice are grouped, the procedural aspect is analyzed. The experience of forming competencies of applicants at the stage of organizational activities, the main and final stages of practice is presented. The authors present the position of applicants-interns on the strengths and prospects of updating the program of scientific and pedagogical practice in the specialty 051 Economics.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНА ПРАКТИКА В ДИТЯЧИХ ТАБОРАХ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Цапко, А. М.; Кабанська, Г. А.У статті розкрито процедуру організації літньої практики майбутніх учителів у дитячих таборах. Заначено, що вихователь організовує творче колективне життя дітей, пробуджує в них ініціативу, самостійність. The article reveals the procedure for organizing summer internships for future teachers in children’s camps. It is noted that the educator organizes the creative collective life of children, awakens in them initiative, independence.
- ДокументПедагогічна практика у закладах загальної освіти – простір формування професійних компетентностей майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Кабанська, Г. А.; Кабанська, О. С.; Мельникова, О. В.У статті автори розкрили важливі аспекти педагогічної практики у закладах повної загальної освіти в системі підготовки майбутнього вчителя відповідно вимог освітнього ступеня «бакалавр». З опорою на особистісний і компетентнісний підходи проаналізовано цілі, завдання, зміст програми такої педагогічної практики. Наголошено увагу на значенні педагогічної практики для систематизації і апробації набутих знань і фахових компетентностей. Зміст модулів робочої навчальної програми побудовано таким чином, що кожен здобувач може реалізувати свою персональну освітню траєкторію, набути досвіду самостійного проведення навчально-виховної роботи учнівським колективом та окремими учнями закладу загальної середньої освіти. Відкритість і прозорість контрольних заходів, діагностичний і формувальний аспект оцінювання є вагомим стимулом для студентів до професійного самовдосконалення, педагогічної творчості та науково-дослідницької роботи ще на етапі здобуття вищої освіти. Авторами статті багато уваги приділено ресурсам педагогічної практики щодо розвитку активного мислення на основі сучасних наукових досягнень. Для цього передбачено елементи колаборації із структурними підрозділами закладів освіти, співпрацю з викладачами університету і вчителями-методистами, елементи взаємного навчання, групові освітні проєкти. Акцентовано увагу, що під час підготовки і звітування про результати проходження педагогічної практики студенти демонструють рівень осмислення теоретичних знань, одержаних при вивченні спеціальних та психолого-педагогічних дисциплін, досвід практичної педагогічної діяльності в реальних умовах. Важливим мотиваційним моментом у статті визначено процедуру знайомства студентів із закладом, де проходитиме практика, вчителями-методистами, сучасним станом навчально-виховної роботи у школі, з передовим педагогічним досвідом. Викладачі університету системно забезпечують індивідуальну підтримку, менторський супровід і психолого-педагогічну, методичну допомогу студентам-практикантам у розв’язанні задач навчання та виховання учнів. Особливо цікавими для студентів є завдання, пов’язані з навчальною взаємодією з учнями, вивчення їх індивідуальних та вікових особливостей. Авторами зроблено висновок про те, що педагогічна практика сприяє формуванню у студентів творчого, дослідницького підходу до педагогічної діяльності, дає змогу набути досвіду аналізу підсумків своєї навчальнопізнавальної і дослідницької діяльності за період навчання в університеті, мотивує до самоосвіти, формує критичне мислення, актуалізує потребу вивчення досвіду роботи вчителів з предметної галузі. In the article, the authors revealed important aspects of pedagogical practice in institutions of complete general education in the system of training future teachers of economic disciplines in accordance with the requirements of the educational degree "bachelor". Based on personal and competence approaches, the goals, objectives, and content of the program of such pedagogical practice are analyzed. The article emphasizes the importance of pedagogical practice for the systematization and testing of acquired knowledge and professional competencies. The content of the modules of the working curriculum is built in such a way that each applicant can implement their personal educational trajectory, gain experience in conducting educational work independently by the student body and individual students of general secondary education. Openness and transparency of control measures, diagnostic and formative aspect of assessment are an incentive for students to professional self-improvement, pedagogical creativity and research work at the stage of higher education. The authors of the article pay much attention to the resources of pedagogical practice for the development of active economic thinking on the basis of modern achievements of economics. For this purpose, elements of collaboration with structural subdivisions of educational institutions, cooperation with university teachers and teachers-methodologists, elements of mutual learning, group educational projects are provided. Emphasis is placed on the fact that during the preparation and reporting on the results of pedagogical practice, students demonstrate the level of understanding of theoretical knowledge obtained in the study of special and psychological-pedagogical disciplines, experience of practical pedagogical activities in real conditions. An important motivational point in the article is the procedure of acquaintance of students with the institution where the practice will take place, teachers-methodologists, the current state of educational work at school, with advanced pedagogical experience. University teachers systematically provide individual support, mentoring and psychological and pedagogical, methodological assistance to students-interns in solving problems of teaching and educating students. Of particular interest to students are the tasks associated with educational interaction with students, the study of their individual and age characteristics. The authors conclude that pedagogical practice promotes the formation of students' creative, research approach to teaching, allows them to gain experience in analyzing the results of their educational and research activities during their studies at the university, motivates self-education, forms critical thinking, actualizes the need study of the experience of teachers in the subject area.
- ДокументПЕДАГОГІЧНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Попова, О. В.; Кабанська, Г. А.; Остапенко, Л. П.Авторами запропоновано алгоритм прогнозного обґрунтування розвитку інноваційного процесу в освіті; розглянуто блоки прогностичних операцій, які дозволяють передбачити результати і наслідки освітніх інновацій; розкрито фактори, які впливають на розвиток інноваційних процесів на трьох рівнях (макрорівні, метарівні, мікрорівні). The author has suggested an algorithm of predictive substantiation of development of an innovation process in education. The prognostic operations that enable to predict results and consequences of educational innovations have been studied. The factors that influence the development of innovation processes at three levels (macrolevels, metalevels, microlevels) have been revealed.
- ДокументПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейніченко, Т. І.; Кабанська, Г. А.; Суботіна, О. С.У тезах схарактеризовано такі прийоми підвищення мотивації учнів у вивченні математики як показ практичної значущості навчального матеріалу, що вивчається, цікавих фактів, задач, розв’язування яких створює позитивне ставлення учнів до предмету тощо; з’ясовано можливості застосування ігрових технологій на уроках математики задля підвищення цікавості до предмета, стимуляції пізнавальної діяльності учнів тощо. The theses characterize such methods of increasing students’ motivation in learning mathematics as showing the practical significance of the studied material, interesting facts, problems, the solution of which creates a positive attitude of students to the subject, etc.; the possibilities of using game technologies in mathematics lessons to increase interest in the subject, to stimulate students' cognitive activity, etc. have been clarified.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейніченко, Т. І.; Кабанська, Г. А.; Гузман, В. С.У тезах схарактеризовано суть та розкрито шляхи реалізації принципу індивідуального підходу в навчанні математики.The theses characterize the essence and reveal the ways of realization of the principle of individual approach in teaching mathematics.
- ДокументІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ДОСЛІДЖЕННЯ ПИТАНЬ ДИТИНСТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Лупаренко, С. Є.; Кабанська, Г. А.У публікації проаналізовано історико-педагогічний підхід, який сприяє виокремленню особливостей розвитку проблеми дитинства на кожному історичному етапі, розкриттю напрямів соціального, освітнього й культурного забезпечення дітей в Україні в досліджуваний період із позиції їх обумовленості соціально-економічним розвитком суспільства в певний історичний період та діяльністю окремих видатних особистостей, характеристиці теоретичних ідей, які панували на кожному історичному етапі, та їх практичного втілення, а також визначенню можливостей використання цього досвіду в сучасних умовах розвитку українського суспільства. The publication analyses the historical and pedagogical approach that contributes to highlighting the peculiarities of the development of the problem of childhood at each historical stage, disclosing the directions of social, educational and cultural provision of children in Ukraine in the period under study from the standpoint of their conditionality by the socio-economic development of society in a certain historical period and the activities of individual prominent personalities, characterising theoretical ideas that prevailed at each historical stage and their practical implementation, as well as identifying opportunities for.