Перегляд за Автор "Жерновникова, О."
Зараз показано 1 - 13 з 13
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання додатків Google в освітньому процесі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Сидоренко, Ф.; Жерновникова, О.В статті розглянуто впровадження новітніх технологій у освітній процес - це важливий та відповідальний крок, бо технології не стоять на місці, тому і педагог не повинен зупинятися. Сервіси Google потребують уваги як найбільш доступні для кожного з нас. The article considers the introduction of the latest technologies in the educational process - this is an important and responsible step, because technology does not stand still, so the teacher should not stop. Google services need attention as the most accessible for each of us.
- ДокументВикористання екстремумів в задачах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Кірєєва, А.; Жерновникова, О.В статті запропоновано схему розв'язання задач на знаходження екстремуму. Завдання на екстремум – це своєрідне завдання оптимізації, але з одним обмеженням. Це може бути як максимізація, так і мінімізація. Завдання на максимум і мінімум часто зустрічаються як у науці, так і у повсякденному житті людини. Своєю поширеністю вони зобов'язані тому, що при розв'язанні задач ми знаходимо найвигідніший із наявних варіантів. The article proposes a scheme for solving problems of finding the extremum. The extremum problem is a kind of optimization problem, but with one restriction. It can be either maximization or minimization. Maximum and minimum problems are often found both in science and in everyday human life. Their prevalence is due to the fact that when solving problems, we find the most profitable of the available options.
- ДокументЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ (НА ПРИКЛАДІ ШВЕЦІЇ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Толок, Д.; Жерновникова, О.В дослідженні розглянуто та проведено порівняльний аналіз досвіду організації шкільної математичної освіти у Швеції та Україні. У шведських школах освіта є безкоштовною та обовʼязковою, яка поділяється на: Grundskola (рівні: початковий (1-3 клас), проміжний (4-6 клас) та старший (7-9 клас). В навчальних планах початкового рівня передбачено вивчення цифр та букв, учні вчаться читати та робити арифметичні дії лише в школі. У Швеції після закінчення кожного рівня школярі проходять національні тести з математики, шведської та англійської мов, а також з природничих і соціальних наук. У Швеції існує 18 загальнодержавних програм для вступу до університету та професійної освіти, які складаються з різних предметів, які можуть бути загальними або спеціальними, індивідуальними за вибором учнів, проєктними або поглибленими. Рівень вивчення математики залежить від програми і поділяється на пʼять груп: готельно-туристична та ресторанна галузь, де вивчається лише курс математики 1а; дозвілля, будівництво, транспорт, бізнес та адміністрування де вивчаються курси математики 1а та 2a; енергетика, ремесло та природні ресурси, де вивчаються курси математики 1а, 2a, 3b та 3c; фінанси, естетика, гуманітарні науки, промисловість та суспільствознавство, де вивчається розширений та поглиблений зміст курсу математики; наука і техніка, де математика вивчається на вищому рівні змісту та складності, включаючи спеціальні курси з різних розділів математики, таких як теорія чисел, диференціальна геометрія та математична фізика. Аналіз програм у шведських школах надає підстави стверджувати, що вивчення математики має прикладну спрямованість. The study considered and carried out a comparative analysis of the experience of organizing school mathematics education in Sweden and Ukraine. In Swedish schools, education is free and compulsory, and is divided into: Grundskola (levels: primary (grades 1-3), intermediate (grades 4-6) and senior (grades 7-9). The primary level curricula include the study of numbers and letters, students learn to read and do arithmetic only at school. In Sweden, at the end of each level, students take national tests in mathematics, Swedish and English, as well as natural and social sciences. In Sweden, there are 18 national programs for entering university and vocational education, which consist of different subjects, which can be general or special, individual according to the students' choice, project-based or in-depth. The level of studying mathematics depends on the program and is divided into five groups: the hotel, tourist and restaurant industry, where only the course of mathematics 1a is studied; leisure, construction, transport, business and administration where mathematics courses 1a and 2a are studied; energy, craft and natural resources, where mathematics courses 1a, 2a, 3b and 3c are studied; finance, aesthetics, humanities, industry and social science, where the extended and in-depth content of the mathematics course is studied; science and engineering, where mathematics is studied at a higher level of content and complexity, including specialized courses in various branches of mathematics such as number theory, differential geometry, and mathematical physics. The analysis of programs in Swedish schools provides grounds for asserting that the study of mathematics has an applied orientation.
- ДокументМетодична підготовка майбутніх учителів як складова формування готовності до професійної педагогічної діяльності(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Пономарьова, Н.; Боярська-Хоменко, А.; Жерновникова, О.; Масич, В.; Олефіренко, Н.Стаття присвячена аналізу досвіду впровадження цілісної концепції методичної підготовки майбутніх учителів як складової формування їх готовності до подальшої професійної педагогічної діяльності на фізико-математичному факультеті Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Розкрито сутність, мету, завдання, підходи, принципи, зміст, форми та методи методичної підготовки майбутніх учителів фізики, математики та інформатики, а також магістрів з освітніх, педагогічних наук. Методична підготовка майбутніх учителів розглядається як така, що має забезпечити синтез предметних, психолого-педагогічних та методичних знань, умінь, навичок та особистісних якостей здобувачів вищої педагогічної освіти. До основи розробки концепції методичної підготовки майбутніх учителів покладено інтеграцію таких методологічних підходів як системний, особистісно-орієнтований, акмеологічний, компетентнісний, діяльнісний, синергетичний. До принципів методичної підготовки майбутніх учителів віднесено такі: послідовності, наступності і систематичності; науковості та актуальності (знань і професійних умінь); системності; зв'язку теорії з практикою; свідомості, активності і самостійності; аксіологічності, інтегрованості, прогностичності, інноваційності, опори на власний практичний досвід. Схарактеризовано методичну підготовку майбутніх учителів як наскрізну, яка здійснюється протягом усього періоду їх навчання і за сутністю полягає в інтегруванні предметних, загальних психолого-педагогічних, методичних знань та досвіду власної практичної діяльності за фахом. Висвітлено особливості методичної підготовки майбутніх учителів в залежності від спеціалізації та рівня вищої освіти — фізика, математика, інформатика, магістрів з освітніх, педагогічних наук. Упровадження розробленої концепції методичної підготовки майбутніх учителів дозволяє забезпечити передумови для створення траєкторії їх подальшого професійного розвитку, зорієнтованої на їх особистісне та професійне зростання, успішну професійну самореалізацію. The article is devoted to the analysis of the experience of implementing the holistic concept of methodical training of future teachers as a component of their readiness for further professional pedagogical activity at the Faculty of Physics and Mathematics of Kharkiv H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The essence, purpose, tasks, approaches, principles, content, forms and methods of methodical training of future teachers of physics, mathematics and computer science, as well as masters in educational and pedagogical sciences are revealed. Methodical training of future teachers is considered as one that should provide a synthesis of subject, psychological, pedagogical and methodological knowledge, skills, abilities and personal qualities of applicants for higher pedagogical education. The development of the concept of methodical training of future teachers is based on the integration of such methodological approaches as systemic, personality-oriented, acmeological, competence, activity, synergetic. The principles of methodological training of future teachers include the following: consistency, continuity; scientificity and relevance (knowledge and professional skills); systematicity; connection of theory with practice; consciousness, activity and independence; axiology, integration, predictability, innovation, reliance on their own practical experience. The methodical training of future teachers is characterized as end-to-end, which is carried out throughout the period of their training and essentially consists in the integration of subject, general psychological and pedagogical, methodological knowledge and experience of their own practical activities in the specialty. Features of methodical training of future teachers depending on specialization and level of higher education — physics, mathematics, computer science, masters in educational, pedagogical sciences are covered. Implementation of the developed concept of methodical training of future teachers allows to provide preconditions for creation of a trajectory of their further professional development focused on their personal and professional growth, successful professional self-realization.
- ДокументНаціональний мультипредметний тест як альтернатива зовнішньому незалежному оцінюванню: загальний дискурс і проблематика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Басенко, О.; Жерновникова, О.В статті розглянуто мультипредметний тест – нова реальність продиктована подіями, які відбулися на території України в умовах війни. Зазначено, що не дивлячись на складні обставини, позитивні і негативні аспекти, проведення національного мультипредметного тесту є єдиним вирішенням ситуації, яка склалася в умовах війни. Надалі за основу для проведення звичайного зовнішнього незалежного оцінювання буде використано мультитест, принаймні його цифрову складову. The article considers a multi-subject test – a new reality dictated by the events that occurred on the territory of Ukraine during the war. It is noted that despite the difficult circumstances, positive and negative aspects, conducting a national multi-subject test is the only solution to the situation that has developed during the war. In the future, the basis for conducting the usual external independent testing will be used multitest, at least its digital component.
- ДокументНовітні тенденції природничо-математичної освіти в умовах НУШ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Кравцова, М.; Жерновникова, О.В статті розглянуто впроваждення новітніх тенденцій в природничо-математичну освіту, які спостерігаємо в сучасних методах навчання й інтегрування навчальної діяльності, що сприяють мотивації, розумінню, як це використовується у повсякденному житті, умінню творчого мислення, працьовитості, критичному та системному мисленню, вмінню оцінювати ризики та приймати рішення, розв‘язанню проблеми, здатності співпраці з іншими людьми, самоконтролю, плануванню власної діяльності. The article deals with the introduction of the latest trends in science and mathematics education, which are observed in modern teaching methods and integration of learning activities that promote motivation, understanding of how it used in everyday life, the ability to think creatively, diligence, critical and systematic thinking, the ability to assess risk assessment and decision making, problem solving, ability to cooperate with other people, self-control, planning their own activities.
- ДокументПерспектива розвитку цифрових технологій та їх впровадження в загальноосвітні заклади середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Базилєва, Є.; Жерновникова, О.В статті розглянуто цифрові технології та їх впровадження в загальноосвітні заклади середньої освіти. Застосування новітніх допоміжних ресурсів сприяє забезпеченню інклюзивної та справедливо якісної освіти й створює можливості для навчання впродовж усього життя. Вони розширюють та доповнюють існуючі методи навчання, дозволяючи кожному учневі здобути освіту незалежно від будь-яких чинників та можливостей. The article deals with digital technologies and their implementation in secondary schools. The use of the latest support resources contributes to the provision of inclusive and equitable quality education and creates opportunities for lifelong learning throughout life. They extend and and complement existing teaching methods, allowing every student to receive education regardless of any factors and opportunities.
- ДокументЦифровізація освіти у сучасному суспільстві(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Бородіна, К.; Чирка, К.; Жерновникова, О.В статті розглянуто переведення освіти в електронний формат. Цифровізація освіти – це "трансформація у цифровий формат усіх навчально-методичних матеріалів і створення на їх основі загальнодоступних баз знань, перехід освітнього процесу у глобальну мережу і використання для організації навчання мобільних і хмарних технологій, застосування для управління освітнім процесом інтелектуальних систем, широке впровадження відкритих навчальних курсів". The article deals with the transfer of education into electronic format. Digitalization of education is "the transformation into digital format of all educational and methodological materials and the creation of publicly available knowledge bases on their basis. knowledge bases, the transition of the educational process to the global network and the use of mobile and cloud technologies for the organization of training of mobile and cloud technologies, the use for management of the educational process of intelligent systems, the widespread introduction of of open training courses".
- ДокументЦифровізація та її вплив на освітній простір(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Лисогор, Т.; Жерновникова, О.В статті розглянуто цифровізацію освітнього процесу, яка викликана потребою у широкому впровадженні інноваційних технологій, появою нових вимог до фахівців, зокрема формування ключових компетенцій, та нового цифрового покоління. Завдяки ретельно організованому цифровому середовищу освіта стає більш доступною та комфортною, що вкрай важливо в умовах мінімальних витрат – тимчасових, фінансових, людських ресурсів. The article considers the digitalization of the educational process, which is caused by the need for widespread introduction of innovative technologies, the emergence of new requirements for specialists, in particular the formation of key competencies, and the new digital generation. Thanks to a carefully organized digital environment, education becomes more accessible and comfortable, which is extremely important in conditions of minimal costs – time, financial financial, human resources.
- ДокументШляхи реалізації принципів академічної доброчесності в закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Белименко, О.; Жерновникова, О.В статті розглянуто принципи академічної доброчесності та впровадження методів їх реалізації в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. До основних принципів академічної доброчесності віднесено: старанність, самостійність у навчанні; відповідальність за власні вчинки; повага до думок інших; гідна та моральна поведінка під час навчання та поза ним. The article considers the principles of academic integrity and the introduction of methods of their implementation in the educational process of general secondary education institutions. The main principles of academic integrity include: diligence, independence in learning; responsibility for their own actions; respect for the opinions of others; decent and moral behavior during and out of school.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ З МАТЕМАТИКИ (ДОСВІД КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Аннас, Ю.; Жерновникова, О.У статті розглянуто досвід оцінювання учнів на уроках математики в країнах Європейського Союзу. Шляхом проведеного аналізу даних, представленими директорами шкіл, було обрано сучасні інноваційні форми оцінювання якості знань учнів з математики. До уваги були взяті результати міжнародних опитувань з математики, таких як TIMSS і PISA. Також були розглянуті основні види оцінювання і базові принципи, зокрема техніки формувального оцінювання. Проаналізовані документи, які представлені на національному рівні деяких країн Європейського Союзу. На основі проведеного аналізу, базовими принципами формувального оцінювання в країнах Європейського Союзу є: центрованість на учневі, різнобічна результативність, неперервність, опора на якісне викладання, які базуються на професіоналізмі вчителя. У статті виділено дві основні форми формувального оцінювання: результати використовуються для формування, тобто для покращення майбутнього викладання та навчання; використовуються для підсумкових цілей, тобто надати докази успішності учня за певний період навчання. До технік формувального оцінювання авторами віднесено: мініогляд, математичний диктант, карти прикладних знань, тижневі звіти, оцінка за рівнями. The article examines the experience of student assessment in mathematics lessons in EU countries. Through the analysis of data presented by school principals, modern innovative forms of assessing the quality of students' knowledge in mathematics were chosen. The results of international mathematics surveys such as TIMSS and PISA were taken into account. Also, the main types of assessment and basic principles, in particular the techniques of formative assessment, were considered. Documents presented at the national level of some countries of the European Union are analyzed. Based on the analysis, the basic principles of formative assessment in EU countries are: student-centeredness, multifaceted effectiveness, continuity, reliance on high-quality teaching, which are based on teacher professionalism. The article highlights two main forms of formative assessment: the results are used for formation, that is, to improve future teaching and learning; are used for assumptive purposes, that is, to provide evidence of the student's success during a certain period of study. The authors include the following techniques of formative assessment: mini-review, mathematical dictation, maps of applied knowledge, weekly reports, assessment by levels.
- ДокументІнформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Худас, А.; Жерновникова, О.В статті розглянуто застосування інформаційно-комунікаційних технологій в процесі навчання, що є дуже важливим в сучасній освіті, це сприяє підвищенню якості освіти та активності учнів. The article considers the use of information and communication technologies in the learning process, which is very important in modern education, it contributes to improving the quality of education and activity students' activity.
- ДокументІнформаційно-комунікаційні технології на уроках математики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Мамай, В.; Суботіна, О.; Жерновникова, О.В статті розглянуто застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики, які займають важливе місце у сучасній середній освіті. Завдяки упровадженню в освітній процес різних застосунків, навчання стало продуктивнішим та цікавішим. Використання новітніх технологій сприяє розкриттю й розвитку особистісних якостей учнів. The article considers the use of information and communication technologies in mathematics lessons, which occupy an important place in modern secondary education. Thanks to the introduction of various applications in the educational process applications, learning has become more productive and interesting. The use of of the latest technologies contributes to the disclosure and development of personal qualities of students.