Перегляд за Автор "Жерновникова, О."
Зараз показано 1 - 20 з 99
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКАДЕМІЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Галяс, А.; Рой, О.; Жерновникова, О.У статті розглянуто академічну відповідальність – це відповідальність, яку понесуть здобувачі освіти та працівники закладу освіти за порушення прав академічної доброчесності. Наведено перелік видів академічної відповідальності для здобувачів освіти та основні порушення академічної доброчесності. Зазначено, що академічна доброчесність – це відданість таким цінностям, як чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність, а також готовність відстоювати свої цінності та боротись за них. The article deals with academic responsibility - this is the responsibility that students of education and employees of an educational institution will bear for violating the rights of academic integrity. The list of types of academic responsibility for education seekers and the main violations of academic integrity is given. It is noted that academic integrity is a commitment to such values as honesty, trust, justice, respect, responsibility, as well as a willingness to stand up for one's values and fight for them.
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Толок, Д.; Жерновникова, О.У статті розглянуто питання академічної доброчесності в освітньому просторі України. Основну відповідальність за забезпечення академічної чесності несуть заклади освіти та наукові установи. В Україні нормативно-правове забезпечення академічної чесності має сильну сторону у чіткому визначенні дій для педагогічних працівників, науково-педагогічних кадрів, науковців та студентів з питань дотримання академічної чесності. Відзначено, що питання забезпечення академічної чесності в останні роки викликає значний інтерес як в Україні, так і в усьому світі. Це стає актуальним не лише через розвиток сучасних технологій, які розширюють можливості для недоброчесної поведінки, але й через виникнення нових викликів, таких як пандемія COVID-19, а для України ще й введення воєнного стану. Останні спричинили стрімке впровадження дистанційного та онлайн-навчання, що вимагає пошуку адекватних рішень для збереження академічної чесності. The article examines the issue of academic integrity in the educational space of Ukraine. The primary responsibility for ensuring academic integrity lies with educational institutions and scientific institutions. In Ukraine, the regulatory and legal provision of academic honesty has a strong side in clearly defining actions for pedagogical workers, scientific and pedagogical personnel, scientists and students in matters of compliance with academic honesty. It is noted that the issue of ensuring academic integrity has been of great interest in recent years both in Ukraine and throughout the world. This becomes relevant not only due to the development of modern technologies, which expand the opportunities for unscrupulous behavior, but also due to the emergence of new challenges, such as the COVID-19 pandemic, and for Ukraine, the introduction of martial law. The latter have caused the rapid introduction of distance and online learning, which requires the search for adequate solutions to preserve academic integrity.
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ПІД ЧАС ОЦІНЮВАННЯ: ОБ’ЄКТИВНІСТЬ ТА НЕУПЕРЕДЖЕНІСТЬ ВИКЛАДАЧІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Розвелієва, М.; Холявко, Г.; Жерновникова, О.У статті розглянуто об'єктивність та неупередженість викладачів під час оцінювання знань студентів. Наведено чинники, які можуть впливати на об'єктивність та неупередженість викладачів під час оцінювання та заходи, які можна вжити для забезпечення об'єктивності та неупередженості під час оцінювання. Зауважено, що об'єктивність та неупередженість є важливими для забезпечення справедливого та неупередженого оцінювання знань студентів. Викладачі повинні вживати заходів для того, щоб мінімізувати вплив факторів, які можуть впливати на їхню об'єктивність та неупередженість. The article examines the objectivity and impartiality of teachers during the evaluation of students' knowledge. Factors that can affect the objectivity and impartiality of teachers during evaluation and measures that can be taken to ensure objectivity and impartiality during evaluation are given. It is noted that objectivity and impartiality are important to ensure a fair and impartial assessment of students' knowledge. Teachers should take steps to minimize exposure to factors that may affect their objectivity and impartiality.
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ У МІЖНАРОДНОМУ КОНТЕКСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Зайцева, О.; Ващенко, Ю.; Жерновникова, О.У статті наведено основні принципи академічної доброчесності та забезпечення академічної доброчесності на міжнародному рівні. Академічна доброчесність є основою для розвитку якісної освіти та науки на міжнародному рівні. Її дотримання – це спільна відповідальність студентів, науковців, викладачів та керівництва навчальних закладів. Завдяки спільним зусиллям ми можемо створити атмосферу довіри та поваги, де чесність та інтелектуальна чесність стануть нормою поведінки. The article presents the main principles of academic integrity and ensuring academic integrity at the international level. Academic integrity is the basis for the development of quality education and science at the international level. Its observance is the joint responsibility of students, scientists, teachers and management of educational institutions. By working together, we can create an atmosphere of trust and respect where honesty and intellectual integrity become the norm.
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ У НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Кузьменко, К.; Ліфшиць, О.; Жерновникова, О.У статті наведено фундаментальні принципи, на яких ґрунтується академічна доброчесність у наукових дослідженнях та причини дотримання принципів академічної доброчесності. Академічна доброчесність є основою для якісних наукових досліджень та наукового прогресу. Дотримуючись принципів чесності, прозорості, об'єктивності та відповідальності, дослідники можуть гарантувати, що їхні роботи є надійними та сприяють розвитку знань на благо суспільства. The article provides the fundamental principles on which academic integrity in scientific research is based and the reasons for observing the principles of academic integrity. Academic integrity is the basis for quality scientific research and scientific progress. By adhering to the principles of honesty, transparency, objectivity and responsibility, researchers can ensure that their work is reliable and contributes to the development of knowledge for the benefit of society.
- ДокументАКТУАЛЬНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЗАДАЧ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Жерновникова, О.; Глузман, В.; Потикун, С.; Жеребний, М,Стаття присвячена розгляду актуальних методів навчання розв’язання геометричних задач. Автори описують класичні та сучасні методи, аналізують їхні переваги та недоліки, а також наводять практичні рекомендації щодо їх використання на уроках математики. The article is devoted to the consideration of current methods of learning how to solve geometric problems. The authors describe classical and modern methods, analyze their advantages and disadvantages, and provide practical recommendations for their use in mathematics lessons.
- ДокументВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ПІРАМІДА» З ВИКОРИСТАННЯМ КОМП’ЮТЕРНИХ 3D МОДЕЛЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Міллєр, Г.; Жерновникова, О.У статті досліджено використання комп'ютерних 3D моделей на уроках математики, що відкриває нові можливості для вивчення стереометрії, зокрема теми «Піраміда». Наведено деякі приклади використання комп'ютерних 3D моделей на уроках з теми «Піраміда». Зазначено, що використання комп'ютерних 3D моделей на уроках математики має багато переваг і може зробити процес навчання більш ефективним та цікавим. 3D моделі дозволяють учням краще зрозуміти стереометричні поняття, розвинути просторову уяву та навички вимірювання, а також розв'язувати стереометричні задачі. The article examines the use of computer 3D models in mathematics lessons, which opens up new opportunities for studying stereometry, in particular the topic "Pyramid". Some examples of the use of computer 3D models in lessons on the topic "Pyramid" are given. It is noted that the use of computer 3D models in mathematics lessons has many advantages and can make the learning process more effective and interesting. 3D models allow students to better understand stereometric concepts, develop spatial imagination and measurement skills, and solve stereometric problems.
- ДокументВИВЧЕННЯ ФУНКЦІЙ У КУРСІ АЛГЕБРИ ТА ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Жерновникова, О.; Семенів, П.; Шульга, В.; Мазур, К.Стаття розкриває ключові аспекти вивчення функцій в курсі алгебри та початків аналізу. Автори описують основні поняття, пов'язані з функціями, методи їх дослідження та графічне зображення. Також акцентується увага на застосуванні функцій в різних галузях знань та їх ролі у формуванні математичної свідомості учнів. The article reveals the key aspects of the study of functions in the course of algebra and the beginnings of analysis. The authors describe the main concepts related to functions, methods of their research and graphic representation. Attention is also focused on the application of functions in various fields of knowledge and their role in the formation of students' mathematical consciousness.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ СУТІ ПОНЯТТЯ «ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ НАВЧАННЯ» В НАУКОВО-МЕТОДИЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Захаров, І.; Жерновникова, О.У статті проаналізовано термін «диференційоване навчання», який не має єдиного визначення, більш того дуже часто в науково-методичній літературі він розглядається разом такими термінами як «диференціація» та «диференційований підхід». Щодо визначення суті диференційованого навчання в працях українських науковців, виділено три основні підходи. Зауважено, що попри значну кількість трактувань суті поняття «диференційоване навчання» у всіх цих визначеннях є дещо спільне – врахування індивідуальних особливостей учнів. Саме це і є суттю диференційованого навчання, а наявні відмінності та різні, іноді протилежні взаємозв’язки з іншими поняттями пов’язані зі специфікою та цілями дослідження того чи іншого вченого. The article analyzes the term "differentiated learning", which does not have a single definition, moreover, very often in the scientific and methodical literature it is considered together with such terms as "differentiation" and "differentiated approach". Regarding the definition of the essence of differentiated education in the writings of Ukrainian scientists, three main approaches are distinguished. It is noted that despite the significant number of interpretations of the essence of the concept of "differentiated education", all these definitions have something in common - taking into account the individual characteristics of students. This is the essence of differentiated learning, and the existing differences and different, sometimes opposite relationships with other concepts are related to the specifics and research goals of this or that scientist.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ СУТІ ПОНЯТТЯ «ПЛАГІАТ» ТА ЙОГО РІЗНОВИДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Салащенко, О.; Князевич, Л.; Жерновникова, О.У статті визначено суть поняття «плагіат» та його різновидів, що є важливим для запобігання цій проблемі та підтримки культури чесності та етичного поводження у сфері освіти та науки. Наведено форми, у яких може проявлятися порушення академічної доброчесності. Зауважено, що плагіат – це серйозна проблема, яка може мати значні наслідки. The article defines the essence of the concept of "plagiarism" and its varieties, which is important for preventing this problem and maintaining a culture of honesty and ethical behavior in the field of education and science. The forms in which a violation of academic integrity can be manifested are given. It has been noted that plagiarism is a serious problem that can have significant consequences.
- ДокументВикористання додатків Google в освітньому процесі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Сидоренко, Ф.; Жерновникова, О.В статті розглянуто впровадження новітніх технологій у освітній процес - це важливий та відповідальний крок, бо технології не стоять на місці, тому і педагог не повинен зупинятися. Сервіси Google потребують уваги як найбільш доступні для кожного з нас. The article considers the introduction of the latest technologies in the educational process - this is an important and responsible step, because technology does not stand still, so the teacher should not stop. Google services need attention as the most accessible for each of us.
- ДокументВикористання екстремумів в задачах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Кірєєва, А.; Жерновникова, О.В статті запропоновано схему розв'язання задач на знаходження екстремуму. Завдання на екстремум – це своєрідне завдання оптимізації, але з одним обмеженням. Це може бути як максимізація, так і мінімізація. Завдання на максимум і мінімум часто зустрічаються як у науці, так і у повсякденному житті людини. Своєю поширеністю вони зобов'язані тому, що при розв'язанні задач ми знаходимо найвигідніший із наявних варіантів. The article proposes a scheme for solving problems of finding the extremum. The extremum problem is a kind of optimization problem, but with one restriction. It can be either maximization or minimization. Maximum and minimum problems are often found both in science and in everyday human life. Their prevalence is due to the fact that when solving problems, we find the most profitable of the available options.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІСТОРИЗМУ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Гринько, І.; Жерновникова, О.У статті розглянуто використання елементів історизму на уроках математики. Наведено елементи історизму, які можна використовувати на уроках математики. Зауважено, що використання елементів історизму в уроках математики – це не лише спосіб зробити навчання більш захоплюючим і динамічним, але й потужний інструмент для розвитку критичного мислення, поваги до інтелектуальної спадщини людства та глибокого розуміння математичних понять. The article examines the use of elements of historicism in mathematics lessons. The elements of historicism that can be used in mathematics lessons are given. It is noted that the use of elements of historicism in mathematics lessons is not only a way to make learning more exciting and dynamic, but also a powerful tool for the development of critical thinking, respect for the intellectual heritage of mankind, and a deep understanding of mathematical concepts.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КОМПЛЕКСНИХ ЧИСЕЛ У ВИВЧЕННІ ТА АНАЛІЗІ ФРАКТАЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Брюхович, М.; Жерновникова, О.У статті проаналізовано використання комплексних чисел у вивченні фракталів. Фрактал – це складна геометрична фігура, що має властивість самоподібності, тобто складена з декількох частин, кожна з яких подібна всьому тілу. Наведено приклади фракталів, створених за допомогою комплексних чисел. Зазначено, що вивчення фракталів за допомогою комплексних чисел дає можливість глибше зрозуміти геометрію та її застосування в різних галузях знань. Фрактали – це унікальні геометричні об’єкти, які відкривають значні можливості для досліджень і розвитку сучасних технологій. The article analyzes the use of complex numbers in the study of fractals. A fractal is a complex geometric figure that has the property of self-similarity, that is, it is composed of several parts, each of which is similar to the whole body. Examples of fractals created using complex numbers are given. It is noted that the study of fractals with the help of complex numbers provides an opportunity to better understand geometry and its application in various fields of knowledge. Fractals are unique geometric objects that open up significant opportunities for research and development of modern technologies.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ 3D МОДЕЛЕЙ НА УРОКАХ ГЕОМЕТРІЇЇ В ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Міллєр, Г.; Жерновникова, О.У статті розглянуто використання комп’ютерних 3D моделей на уроках геометрії в загальноосвітніх закладах. Цей метод дозволяє створювати інтерактивні та наочні представлення геометричних фігур і структур, що сприяє глибшому розумінню геометричних концепцій і розвитку просторового мислення учнів. Використання комп’ютерних 3D моделей на уроках геометрії є ефективним методом для покращення навчального процесу і підвищення інтересу учнів до предмету. Візуалізація геометричних об’єктів у тривимірному просторі дозволяє краще розуміти і досліджувати геометричні концепції, роблячи навчання більш інтерактивним і захоплюючим. Застосування сучасних технологій, таких як спеціалізоване програмне забезпечення і VR, забезпечує нові можливості для навчання та розвитку просторового мислення учнів. The article considers the use of computer 3D models in geometry lessons in secondary schools. This method allows you to create interactive and visual representations of geometric figures and structures, which contributes to a deeper understanding of geometric concepts and the development of spatial thinking of students. The use of computer 3D models in geometry lessons is an effective method for improving the learning process and increasing students' interest in the subject. Visualization of geometric objects in three-dimensional space allows you to better understand and explore geometric concepts, making learning more interactive and exciting. The use of modern technologies, such as specialized software and VR, provides new opportunities for learning and developing students' spatial thinking.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ІНСТРУМЕНТІВ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Літвінова, К.; Жерновникова, О.У статті проаналізовано формування математичної компетентності учнів, що передбачає не лише знання математичних понять і умінь, а й здатність застосовувати ці знання у різних життєвих ситуаціях. Інтерактивні інструменти стали важливим компонентом сучасного навчання, оскільки вони забезпечують активну участь учнів у навчальному процесі, сприяють розвитку критичного мислення і креативності. Інтерактивні інструменти можуть суттєво покращити процес вивчення математики, забезпечуючи ефективне формування математичної компетентності. Інтерактивні дошки, онлайн-платформи, математичні ігри і симулятори забезпечують учням можливість більш глибокого і практичного освоєння математичних концепцій. Інтеграція цих інструментів у навчальний процес дозволяє створити більш ефективне і захоплююче навчальне середовище, що відповідає сучасним вимогам освіти. The article analyzes the formation of students' mathematical competence, which involves not only knowledge of mathematical concepts and skills, but also the ability to apply this knowledge in various life situations. Interactive tools have become an important component of modern learning, as they ensure the active participation of students in the educational process, contribute to the development of critical thinking and creativity. Interactive tools can significantly improve the process of learning mathematics, ensuring the effective formation of mathematical competence. Interactive boards, online platforms, mathematical games and simulators provide students with the opportunity for a deeper and more practical mastery of mathematical concepts. The integration of these tools into the educational process allows you to create a more effective and exciting learning environment that meets modern educational requirements.
- ДокументЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ПОХІДНОЇ В ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Гончаров, А.; Жерновникова, О.У статті розглянуто вивчення похідної в профільній школі. Ця тема є важливою для майбутніх студентів, оскільки вона слугує основою для вивчення диференціального числення та його застосування під час вступу до вищої освіти. Використання інформаційних і комунікаційних технологій є основою дистанційного навчання. Тема «Похідна функції» складна, тому учні повинні докладати більше зусиль і розвивати навички самостійного навчання. На етапі представлення нового матеріалу можна використовувати презентації та відеоуроки. The article deals with the study of the derivative in a specialized school. This topic is important for future students because it serves as a foundation for studying differential calculus and its application when entering higher education. The use of information and communication technologies is the basis of distance learning. The topic "Derivative of a function" is difficult, so students should put more effort and develop self-study skills. Presentations and video lessons can be used at the stage of introducing new material.
- ДокументЕТИКА НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ПРИНЦИПИ ДОБРОЧЕСНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Троєцький, Р.; Мартинюк, А.; Жерновникова, О.У статті на основі проведеного аналізу літератури визначено ключові принципи, які складають основу етики наукових досліджень. Етика наукових досліджень та принципи доброчесності є невід'ємною частиною наукової діяльності. Дотримання цих принципів має вирішальне значення для забезпечення того, щоб наукові знання здобувалися та використовувалися з чесністю, прозорістю та відповідальністю. Це, в свою чергу, сприяє достовірності наукових результатів, захищає учасників дослідження, підтримує довіру до науки та веде до покращення життя людей. The article, based on the analysis of the literature, defines the key principles that form the basis of the ethics of scientific research. The ethics of scientific research and the principles of integrity are an integral part of scientific activity. Adherence to these principles is critical to ensuring that scientific knowledge is acquired and used with integrity, transparency and accountability. This, in turn, contributes to the credibility of scientific results, protects research participants, maintains trust in science and leads to the improvement of people's lives.
- ДокументЗАПРОВАДЖЕННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ У ПРОЦЕС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Жерновникова, О.; Шешуряк, В.; Візіренко, О.; Фалько, Д.У цій статті досліджуються можливості використання гейміфікації у процесі вивчення математики. Автори описують сутність гейміфікації, її переваги та недоліки, а також наводить приклади практичного застосування гейміфікованих елементів на уроках математики та в позаурочний час. This article explores the possibilities of using gamification in the process of learning mathematics. The author describes the essence of gamification, its advantages and disadvantages, and also gives examples of the practical application of gamified elements in mathematics lessons and in extracurricular time.
- ДокументЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ (НА ПРИКЛАДІ ШВЕЦІЇ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Толок, Д.; Жерновникова, О.В дослідженні розглянуто та проведено порівняльний аналіз досвіду організації шкільної математичної освіти у Швеції та Україні. У шведських школах освіта є безкоштовною та обовʼязковою, яка поділяється на: Grundskola (рівні: початковий (1-3 клас), проміжний (4-6 клас) та старший (7-9 клас). В навчальних планах початкового рівня передбачено вивчення цифр та букв, учні вчаться читати та робити арифметичні дії лише в школі. У Швеції після закінчення кожного рівня школярі проходять національні тести з математики, шведської та англійської мов, а також з природничих і соціальних наук. У Швеції існує 18 загальнодержавних програм для вступу до університету та професійної освіти, які складаються з різних предметів, які можуть бути загальними або спеціальними, індивідуальними за вибором учнів, проєктними або поглибленими. Рівень вивчення математики залежить від програми і поділяється на пʼять груп: готельно-туристична та ресторанна галузь, де вивчається лише курс математики 1а; дозвілля, будівництво, транспорт, бізнес та адміністрування де вивчаються курси математики 1а та 2a; енергетика, ремесло та природні ресурси, де вивчаються курси математики 1а, 2a, 3b та 3c; фінанси, естетика, гуманітарні науки, промисловість та суспільствознавство, де вивчається розширений та поглиблений зміст курсу математики; наука і техніка, де математика вивчається на вищому рівні змісту та складності, включаючи спеціальні курси з різних розділів математики, таких як теорія чисел, диференціальна геометрія та математична фізика. Аналіз програм у шведських школах надає підстави стверджувати, що вивчення математики має прикладну спрямованість. The study considered and carried out a comparative analysis of the experience of organizing school mathematics education in Sweden and Ukraine. In Swedish schools, education is free and compulsory, and is divided into: Grundskola (levels: primary (grades 1-3), intermediate (grades 4-6) and senior (grades 7-9). The primary level curricula include the study of numbers and letters, students learn to read and do arithmetic only at school. In Sweden, at the end of each level, students take national tests in mathematics, Swedish and English, as well as natural and social sciences. In Sweden, there are 18 national programs for entering university and vocational education, which consist of different subjects, which can be general or special, individual according to the students' choice, project-based or in-depth. The level of studying mathematics depends on the program and is divided into five groups: the hotel, tourist and restaurant industry, where only the course of mathematics 1a is studied; leisure, construction, transport, business and administration where mathematics courses 1a and 2a are studied; energy, craft and natural resources, where mathematics courses 1a, 2a, 3b and 3c are studied; finance, aesthetics, humanities, industry and social science, where the extended and in-depth content of the mathematics course is studied; science and engineering, where mathematics is studied at a higher level of content and complexity, including specialized courses in various branches of mathematics such as number theory, differential geometry, and mathematical physics. The analysis of programs in Swedish schools provides grounds for asserting that the study of mathematics has an applied orientation.