Перегляд за Автор "Гриньова, В. М."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕтнодизайн та модерна траєкторія професійної підготовки майбутнього вчителя мистецьких дисциплін в умовах діджиталізації суспільства(Класичний приватний університет, 2021) Гриньова, В. М.; Паньок, Т. В.Стаття присвячена теоретичному дослідженню проблеми професійної підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін на засадах залучення українського народного мистецтва та етнодизайну. Важливість цього питання визначено тим, що низкою компетентностей вчителя мистецьких дисциплін є відповідність сучасному рівню інформатизації та діджиталізації суспільства, здатності до теоретичного і практичного освоєння національної мистецької спадщини, фахової орієнтації в сучасному українському образотворчому просторі, спрямування до творчої художньо-педагогічної та культурно-просвітницької діяльності, що допомагає у духовному і культурному розвитку особистості. Доведено, що основним положенням щодо професійної підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін є впровадження етнодизайну як однієї із траєкторій Стратегії національно-патріотичного виховання. Професійний розвиток майбутнього вчителя мистецьких дисциплін у закладах освіти розглядається з позиції збереження та використання автентичного культурного пласту народних традицій і сакральних сигнатур українського мистецтва в їхніх сполуках із цифровим складником (анімація, 3D, графічний дизайн, реклама, оформлення сайтів, комп’ютерних ігор із застосуванням елементів українського народного мистецтва). З’ясовано, що у процесі професійної підготовки необхідно використовувати практичні завдання, які спираються на національні культурно-побутові особливості, матеріальну та духовну культуру нації. Коригування змісту професійної підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін мусить відбуватися за спрямованістю етнодисциплін, що передбачають активізацію мотиваційних структур студентів до етнологічного самопізнання. Розглянуто, що врахування ідеї етнодизайну у процесі підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін вимагає від освітян пошуку нових педагогічних умов для формування професійного мислення, зокрема здійснення міжпредметної інтеграції із застосуванням етномистецьких методів навчання та сучасних ІТ-технологій. Статья посвящена теоретическому исследованию проблемы профессиональной подготовки будущих учителей художественных дисциплин на основе привлечения украинского народного искусства и этнодизайна. Важность этого вопроса определена тем, что рядом компетентностей учителя художественных дисциплин является соответствие современному уровню информатизации и диджитализации общества, способности к теоретическому и практическому освоению национального художественного наследия, профессиональной ориентации в современном украинском изобразительном пространстве, направлении к творческой , что помогает в духовном и культурном развитии личности Доказано, что основным положением профессиональной подготовки будущих учителей художественных дисциплин является внедрение этнодизайна как одной из траекторий Стратегии национально-патриотического воспитания. Профессиональное развитие будущего учителя художественных дисциплин в учебных заведениях рассматривается с позиции сохранения и использования аутентичного культурного пласта народных традиций и сакральных сигнатур украинского искусства в их соединениях с цифровой составляющей (анимация, 3D, графический дизайн, реклама, оформление сайтов, компьютерных игр с применением элементов украинского народного искусства). Выяснено, что в процессе профессиональной подготовки необходимо использовать практические задачи, опирающиеся на национальные культурно-бытовые особенности, материальную и духовную культуру нации. Корректирование содержания профессиональной подготовки будущих учителей художественных дисциплин должно происходить по направленности этнодисциплин, предусматривающих активизацию мотивационных структур студентов к этнологическому самопознанию. Рассмотрено, что учет идеи этнодизайна в процессе подготовки будущих учителей художественных дисциплин требует от педагогов поиска новых педагогических условий для формирования профессионального мышления, в частности, осуществления межпредметной интеграции с применением этнохудожественных методов обучения и современных ИТ-технологий. The article is devoted to theoretical research of the issues of professional training of future teachers of artistic disciplines based on involvement of Ukrainian folk art and ethnodesign. The significance of this matter is dictated by a number of professional requirements that a teacher of artistic disciplines is expected to fulfil: this includes the alignment with modern levels of informatization and digitalization of society, the ability to theoretical and practical exploration of the national artistic legacy, the professional orientation in the modern Ukrainian artistic space, the aspiration to conduct creative artistically-driven pedagogical and culturallyenlightening work, that helps in spiritual and cultural personal development. The article sets out the main provisions for the professional training of future teachers of artistic disciplines through the introduction of ethnodesign as one of the trajectories of the Strategy of national-patriotic education. The professional development of a future teacher of artistic disciplines is viewed from the point of view of preserving and using the authentic cultural layer of national traditions and the sacred signature of Ukrainian art linked with the digital component (animation, 3D, graphic design, advertisement, website creation and computer games design using the elements of Ukrainian folk art). It is proved that in the course of the professional preparation it is necessary to use practical tasks, that are rooted in the specificities, as well as in material and spiritual cultural features. Adjustments to the contents of the professional preparation of future teachers of artistic disciplines must be done with the preference to the ethnographic disciplines, that activate students’ motivation to ethnological self-exploration. The inclusion of the idea of ethnodesign in the course of the preparation of future teachers of artistic disciplines requires the search for new pedagogical conditions for the formation of professional thinking, and in particular: the interdisciplinary integration, using of ethno-artistic teaching methods and modern informational technologies.
- ДокументЗапобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Гриньова, В. М.; Дорошок, Т. О.; Звєрєва, І. Д.; Зеленський, Р. М.; Калашник, Н. С.; Калашнікова, Л. М.; Ковальчук, Л. Г.; Кулешова, В. В.; Левченко, К. Б.; Павлик, Н. П.; Петрюк, І. М.; Рудюк, Н. Г.; Трубавіна, І. М.; Удалова, О. А.; Удалова, О. Ю.; Шваб, І. А.; Швед, О. В.; Черножукова, Н. Л.Навчально-методичний посібник присвячено питаням організації та здійснення діяльності із запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти. Представлено основні результати дослідження вразливості учнів ПТНЗ до потрапляння в ситуації торгівлі людьми та дані про стан профілактичної діяльності у цьому напрямі. Подано загальний огляд ситуації з торгівлею людьми та трудовою міграцією в Україні; аналіз зв’язку торгівлі людьми з такими порушеннями прав людини, як насильство та жорстоке поводження, експлуатація дитячої праці, сексуальна експлуатація; описано чинне нормативно-правове забезпечення роботи із запобігання торгівлі людьми в системі ПТНЗ, наведено приклади та шляхи посилення протидії торгівлі людьми. Окремий розділ вміщує методичні рекомендації і практичні розробки організації та проведення заходів із профілактики торгівлі людьми. Для педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти, студентів вищих педагогічних навчальних закладів І–ІV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників громадських організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам организации и осуществления деятельности по предотвращению торговли людьми в системе профессионально-технического образования. Представлены основные результаты исследования уязвимости учащихся ПТУ до попадания в ситуации торговли людьми и данные о состоянии профилактической деятельности в этом направлении. Представлен общий обзор ситуации с торговлей людьми и трудовой миграцией в Украине; анализ связи торговли людьми с такими нарушениями прав человека, как насилие и жестокое обращение, эксплуатация детского труда, сексуальная эксплуатация; описано действующее нормативно-правовое обеспечение работы по предупреждению торговли людьми в системе ПТУ, приведены примеры и пути усиления противодействия торговле людьми. Отдельный раздел включает методические рекомендации и практические разработки организации и проведения мероприятий по профилактике торговли людьми. Для педагогических работников системы профессионально-технического образования, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей общественных организаций, широкого круга общественности. The training manual is devoted to the organization and implementation of activities to prevent trafficking in persons in the system of vocational education. Presents the main results of the study of the vulnerability of vocational school students to getting into a situation of trafficking in persons and data on the status of preventive activities in this direction. A general overview of the situation with human trafficking and labor migration in Ukraine is presented; analysis of the connection of trafficking in persons with such human rights violations as violence and abuse, exploitation of child labor, sexual exploitation; describes the current legal framework for the prevention of trafficking in persons in the system of vocational schools, provides examples and ways to strengthen countering trafficking in persons. A separate section includes guidelines and practical development of the organization and conduct of activities for the prevention of trafficking in persons. For teachers of the system of vocational education, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV accreditation levels, social workers, representatives of public organizations, the general public.
- ДокументКар’єрні домагання молодого фахівця: роль університетів у формуванні їхньої адекватності(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Приватна фірма «Колегіум», 2018) Гриньова, В. М.; Резван, О. О.Здійснено аналіз чинників, що призводять до неадекватного професійного самооцінювання майбутнього фахівця; визначено роль університетів у формуванні реальних професійних домагань студентів. Доведено, що підґрунтям неадекватно завищених професійних домагань молоді є стрімка заміна звичайних форм організації взаємодії між працедавцем та працівником на нові форми трудових відносин (фріланс, віддалену роботу, лізинг працівників); суспільні (нігілістична поведінка молоді внаслідок ано- мії; ейджизм у межах ринку праці) та освітні (раннє працевлаштування у процесі навчання у вищій школі; культивування принципу обов’язкової обдарованості дитини у середній школі) явища. Зроблено висновок про позитивну роль університетів у формуванні реальних професійних домагань студентів як інституцій просвітництва у процесах кар’єрного зростання молоді та платформи реклами працедавців. The article analyzes the factors that lead to inadequate professional self-evaluation of the future professional; the role of universities in shaping the real professional demands of students is determined. It is proved that the basis of this problem is the rapid replacement of the usual forms of organization of interaction between the employer and the employee in new forms of labor relations: freelance, distant work, leasing of employees. It is stressed that the result of the rather free work organization of the emploee is actualization of rather non-moral qualities: lack of responsibility, high degree of riskiness, subjectivity in the self-assessment of results. The social causes of inadequately inflated professional demands of a young specialist are determined by an early employment in the process of studying at the university; cultivating the principle of obligatory giftedness of a child at secondary school; nihilistic behavior of young people as a result of the social phenomenon of anomie; the phenomenon of ageism at the labor market. The conclusion is made about the positive role of universities as educational institutions in the processes of career development of young people and the platform of employers’ advertising in shaping the real professional demands of the students.
- ДокументМетодичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Траєкторії розвитку особистості вчителя початкової школи»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гриньова, В. М.; Небитова, І. А.Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Траєкторії розвитку особистості вчителя початкової школи» містять: опис навчальної дисципліни, програму навчальної дисципліни, тематичний план лекційних і семінарських занять, рекомендації щодо підготовки до семінарських занять та виконання завдань для самостійної роботи, питання для підготовки до іспиту, тестові завдання для модульного контролю знань, список рекомендованої літератури, додатки. Методичні рекомендації призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти другого року навчання зі спеціальності 013 – Початкова освіта. Methodological recommendations for the study of the educational discipline "Trajectory of the personality development of an elementary school teacher" contain: a description of the educational discipline, the program of the educational discipline, the thematic plan of lectures and seminars, recommendations for preparing for seminar classes and completing tasks for independent work, questions for preparing for the exam, test tasks for modular control of knowledge, list of recommended literature, appendices. Methodological recommendations are intended for applicants of the second (master's) level of higher education in the second year of study in specialty 013 - Primary education.
- ДокументМетодичні рекомендації до навчального курсу "Педагогічні технології в початковій школі"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Гриньова, В. М.; Лавренко, С. О.Методичні рекомендації призначені допомогти студентам при вивченні навчальної дисципліни «Педагогічні технології в початковій школі». Вивчення навчальної дисципліни «Педагогічні технології в початковій школі» здійснюється під час аудиторних занять (лекційних, семінарських, практичних), самостійної роботи студентів та консультацій. Методические рекомендации предназначены помочь студентам при изучении учебной дисциплины "Педагогические технологии в начальной школе". Изучение учебной дисциплины «Педагогические технологии в начальной школе» осуществляется во время аудиторных занятий (лекционных, семинарских, практических), самостоятельной работы студентов и консультаций. The Guidelines are designed to help students to study the discipline "Pedagogical technologies in primary schools". The study of the discipline "Pedagogical technologies in primary schools" is carried out during classroom studies (lectures, seminars, practical), students' independent work and consultations.
- ДокументПЕДАГОГІЧНИЙ ТАКТ ВИКЛАДАЧА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Гриньова, В. М.Професійна діяльність викладача має ґрунтуватися на нормах педагогічної етики, складовою якої є педагогічний такт. Розкрито суть педагогічного такту, особливості його прояву в поведінці викладача, типи тактики спілкування викладача зі студентами, способи впливу на студентів, розглянуто форми нетактовності, обґрунтовано зв’язок педагогічного такту з педагогічною майстерністю. Pedagogical activity of a teacher is to be based on the rules of pedagogical ethics within which pedagogical tact is one of the important components. The essence of pedagogical tact, peculiarities of revelation of it in teacher’s behavior, types of tactics of teacher’s communication with students, the ways of influence on students and the forms of tactlessness have been revealed. The connection of pedagogical tact with pedagogical skill has been substantiated.
- ДокументПРОБЛЕМА ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ У ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Матвєєва, О. О.; Гриньова, В. М.У публікації досліджено визначення критеріїв у педагогічних дослідженнях. Запропоновано використовувати так звані структурно-системні критерії, які відіграють роль моделей-еталонів. Структурно-системний критерій як інструмент, за допомогою якого здійснюється вибір потрібних для нас ознак і потім їх вимірювання, містить суб’єктивну складову, що закладається під час його конструювання, та об'єктивну складову, що дає можливість визначити педагогічну величину в кількісних показниках із певним ступенем точності. The publication investigates the definition of criteria in pedagogical research. It is proposed to use the so-called structural-systemic criteria, which play the role of models-standards. The structural and systemic criterion as a tool for selecting the features we need and then measuring them contains a subjective component that is laid down during its construction and an objective component that makes it possible to determine the pedagogical value in quantitative terms with a certain degree of accuracy.
- ДокументУпровадження технології мобільного навчання у навчально-виховний процес медичного коледжу(Харківський національний медичний університет, 2017) Гриньова, В. М.; Юхно, Н. В.Обумовлена технологія мобільного навчання у навчально-виховний процес медичного коледжу. Обусловлена технология мобильного обучения в учебно-воспитательный процесс медицинского колледжа. The technology of mobile training in the educational process of a medical college is determined.
- ДокументФормування цифрової компетентності майбутніх учителів математики : констатувальний етап(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2018) Романовський, О. Г.; Гриньова, В. М.; Жерновникова, О. А.; Штефан, Л. А.; Фазан, В. В.Стаття присвячена визначенню рівнів сформованості цифрової компетентності майбутніх учителів математики на констатувальному етапі педагогічного експерименту. Проведено науковий аналіз суті поняття «цифрова компетентність», визначено її складові. У процесі дослідження визначено компоненти сформованості цифрової компетентності майбутніх учителів математики: ціннісно-мотиваційний (мотиви, мета, потреби в професійному навчанні засобами цифрових технологій, вдосконаленні, самовихованні, саморозвитку, стимулює майбутнього вчителя математики до використання цифрових технологій у навчальній діяльності), змістовий (вільне володіння навичками об'єктами, які відповідно впливають на формування цифрової компетентності майбутніх учителів математики до цифрового суспільства, своєї цифрової підготовки, відповідальності за результати своєї діяльності в цифровому освітньому просторі, пізнання себе і самореалізація в майбутній професійній діяльності через засоби цифрових технологій і комп'ютера в навчальній діяльності як засобів пізнання і формування цифрової компетентності, самовдосконалення і творчості майбутніх учителів математики, а також виховання подібних якостей в учнів у процесі проходження педагогічної практики), рефлексійний (відношенням майбутніх учителів математики до цифрового суспільства, своєї цифрової підготовки, відповідальності за результати своєї діяльності і в цифровому освітньому просторі, пізнання себе і самореалізація в майбутній професійній діяльності через засоби цифрових технологій). У статті уточнено критерії, показники та рівні сформованості цифрової компетентності майбутніх учителів математики. Для перевірки сформованості цифрової компетентності майбутніх учителів математики за визначеними критеріями схарактеризовано методи дослідження. Результати проведеного етапу педагогічного експерименту дали підстави констатувати переважно середній і низький рівні сформованості цифрової компетентності майбутніх учителів математики. Наступними напрямами наукових розвідок з представленої проблеми автори вважають за необхідність теоретично обґрунтувати технологію формування цифрової компетентності й реалізувати ії в процесі підготовки майбутніх учителів математики на таких етапах : базовому, технологічному, професійному. Статья посвящена определению уровней сформированности цифровой компетентности будущих учителей математики на констатирующем этапе педагогического эксперимента. Проведен научный анализ сути понятия «цифровая компетентность», определены ее составляющие. В процессе исследования определены компоненты сформированности цифровой компетентности будущих учителей математики: ценностно-мотивационный (мотивы, цели, потребности в профессиональном обучении средствами цифровых технологий, совершенствовании, самовоспитании, саморазвитии, стимулирует будущего учителя математики к использованию цифровых технологий в учебной деятельности), содержательный (свободное владение навыками обработки информации и работы с цифровыми объектами, которые соответственно влияют на формирование цифровой компетентности будущих учителей математики), деятельностный (активное применение цифровых технологий и компьютера в учебной деятельности как средства познания и формирования цифровой компетентности, самосовершенствования и творчества будущих учителей математики, а также воспитание подобных качеств у учащихся в процессе прохождения педагогической практики), рефлексивный (отношением будущих учителей математики к цифровому обществу, своей цифровой подготовке, ответственности за результаты своей деятельности в цифровом образовательном пространстве, познания себя и самореализация в будущей профессиональной деятельности через средства цифровых технологий). В статье уточнены критерии, показатели и уровни сформированности цифровой компетентности будущих учителей математики. Для проверки сформированности цифровой компетентности будущих учителей математики за определенными критериями описаны методы исследования. Результаты проведенного этапа педагогического експеримента дали основания констатировать преимущественно средний и низкий уровни сформированности цифровой компетентности будущих учителей математики. Следующим направлениям научных исследований по представленной проблеме авторы считают необходимым теоретически обосновать технологию формирования цифровой компетентности и реализовать ее в процессе подготовки будущих учителей математики на следующих этапах: базовом, технологическом, профессиональном. The article is devoted to determining the levels of digital competence of future teachers of mathematics at the ascertaining stage of a pedagogical experiment. A scientific analysis of the essence of the concept of “digital competence” was carried out, its components were determined. In the process of research identified components of the development of digital competence of future teachers of mathematics: value-motivational (motives, goals, needs for professional education using digital technologies, improvement, self-education, self-development, stimulates the future mathematics teacher to use digital technologies in educational activities) digital society, its digital training, responsibility for the results of its activities in digital education space, self-knowledge and self-realization in the future professional activity through the means of digital technology, technology and computer in educational activities as a means of knowledge and the formation of digital competence, self-improvement and creativity future teachers of mathematics, as well as education of similar qualities in students in the process of pedagogical practice) (the attitude of future teachers of mathematics to the digital society, their digital training, responsibility for the results of their activities and in the digital educational space, self-realization and self-realization in future professional activities through digital technology). The article clarifies the criteria, indicators and levels of digital competence of future teachers of mathematics. To check the digital competence of future teachers of mathematics and certain criteria characterized by research methods. The results of the pedagogical experiment carried out gave grounds to state mainly the middle and low levels of digital research on the presented problem, the authors consider it necessary to theoretically substantiate the technology of digital competence formation and implement it in the process of preparing future mathematics teachers at such basic, technological and professional stages.