Перегляд за Автор "Гончаренко, М. С."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВАЛЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гончаренко, М. С.У публікації досліджено валеологічний супровід навчання студентів з особливими потребами. Валеологічний супровід включає в себе індивідуальний і загальний супровід навчального процесу, супровід окремих напрямків роботи у вищому навчальному закладі. Зазначено, що валеологічній супровід навчання студентів з особливими освітніми потребами як вид валеологічної підтримки передбачає комплекс заходів, спрямованих на диференціацію та індивідуалізацію методів виховання, серед яких поряд із педагогічними методами виховання (формування свідомості, організація діяльності, стимуляція діяльності, самовиховання) застосовуються спеціальні методи валеологічної роботи (методи валеологічної діагностики, профілактики, контролю, реабілітації). Ця система заходів є особливою професійною сферою діяльності валеологів. Наведено п’ять специфічних тіфлопедагогічних принципів. The publication examines the valeological support of the education of students with special needs. Valeological support includes individual and general support of the educational process, support of individual areas of work in a higher educational institution. It is noted that the valeological support of education of students with special educational needs as a type of valeological support provides a set of measures aimed at differentiation and individualization of education methods, among which, along with pedagogical methods of education (formation of consciousness, organization of activities, stimulation of activity, self-education), special methods of valeological work are used (methods of valeological diagnosis, prevention, control, rehabilitation ). This system of measures is a special professional field of activity of valeologists. Five specific typhlopedagogical principles are given.
- ДокументВПЛИВ ПРИРОДНОЇ ТА ТЕХНОГЕННОЇ ДІЇ ІОНІЗУЮЧОЇ РАДІАЦІЇ НА ПОКАЗНИКИ ЙОДУ В ОРГАНІЗМІ(Херсонський державний університет, 2023) Комісова, Т. Є.; Гончаренко, М. С.; Сліпцова, Н. А.У роботі наведені результати досліджень з визначення комбінованої дії іонізуючого випромінювання на частоту розвитку захворювань щитовидної залози (ЩЗ) у дітей, що мешкають на території при постійній дії природної та техногенної іонізуючої радіації. ЩЗ У дітей є однією з основних залоз ендокринної системи, якій належить провідна роль в нейроендокринно-імунній регуляції організму, в формуванні фізичного і психічного статусу, в регуляції нормального функціонування найважливіших органів і систем, інших залоз ендокринної системи, різних обмінних процесів та ін. Тому стан ЩЗ у дітей є індикатором їх здоров’я як в даний час, так і в майбутньому. Метою роботи є вивчення впливу комбінованої дії радіації і йодного дефіциту на частоту розвитку тиреоїдної патології у дітей. Обстежено 182 дітей та підлітків - мешканців деяких регіонів Кіровоградської області. Обстеження проводили за єдиною програмою, до якої було включено: антропометрію; анамнестичні дані; розрахунок середньої поглиненої ЩЗ дози за рахунок PH йоду; ультразвукове дослідження ЩЗ; імуноферментний аналіз вмісту в крові тиреоїдних гормонів - вільного тироксину (в Т4); тиреотропного гормону гіпофіза (ТТГ); визначення антитіл до тиреоглобуліну (АТГ) і мікросомальної фракції (АМС); йодне забезпечення організму (за екскрецією йоду з сечею). Результати, свідчать, що тиреоїдна патологія була виявлена у дітей всіх груп. Встановлено, що частота виникнення тиреоїдної патології у дітей не знижується і залежить від дозового навантаження на ЩЗ (в основному за рахунок радіонуклідів йоду) та забезпеченості організму йодом. Відзначено, що комбінована дія іонізуючого випромінювання та ендемічного дефіциту йоду посилює радіаційний ефект на ЩЗ. Після прийому йодовмісних препаратів у всіх групах відзначалося зменшення кількості обстежених з концентрацією йоду в сечі. При цьому кількість дітей з достатнім забезпеченням організму йодом збільшувалася в основному за рахунок дітей з легким ступенем йодного дефіциту З метою профілактики тиреоїдної патології дітям з дифузним зобом, які зазнали комбінованої дії іонізувального опромінення та ендемічного дефіциту йоду рекомендовано застосовувати препарати і продукти, що містять йод. The paper presents the results of research on the determination of the combined effect of ionizing radiation on the frequency of development of thyroid gland diseases (THD) in children living in the territory with constant exposure to natural and man-made ionizing radiation. In children, the thyroid gland is one of the main glands of the endocrine system, which plays a leading role in the neuroendocrine-immune regulation of the body, in the formation of physical and mental status, in the regulation of the normal functioning of the most important organs and systems, and other glands of the endocrine system, various exchange processes, etc. Therefore, the state of the thyroid gland in children is an indicator of their health both now and in the future. The aim of the work is to study the influence of the combined effect of radiation and iodine deficiency on the frequency of thyroid pathology in children. 182 children and adolescents - residents of some localities of the Kirovohrad region - were examined. The examination was carried out according to a single program, which included: anthropometry; anamnestic data; calculation of the average absorbed by thyroid dose due to PH of iodine; ultrasound examination of the thyroid gland; immunoenzymatic analysis of the content of thyroid hormones in the blood - free thyroxine (in T4); pituitary thyroid-stimulating hormone (TSH); determination of antibodies to thyroglobulin (ATG) and microsomal fraction (AMS); iodine provision of the body (by excretion of iodine with urine). The results show that thyroid pathology was detected in children of all groups. It has been established that the frequency of occurrence of thyroid pathology in children does not decrease and depends on the dose load on the thyroid gland (mainly due to iodine radionuclides) and the supply of iodine to the body. It was noted that the combined effect of ionizing radiation and endemic iodine deficiency increases the radiation effect on the thyroid gland. After taking iodine-containing drugs, a decrease in the number of subjects with iodine concentration in urine was noted in all groups. At the same time, the number of children with sufficient supply of iodine to the body increased mainly due to children with a mild degree of iodine deficiency. In order to prevent thyroid pathology, children with diffuse goiter who have undergone the combined effect of ionizing radiation and endemic iodine deficiency are recommended to use drugs and products those containing iodine.
- ДокументВПЛИВ ІНФОРМАЦІЇ НА СТАН ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ. ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ПІД ЧАС КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Гончаренко, М. С.; Камнєва, Т. П.; Самойлова, Н. В.На сьогоняшній момент актуальними є питання, які пов'язані зі збереженням здоров'я при психоемоційному навантаженні під час воєнних дій, з аналізом впливу інформації на стан людини. При чому психологічні травми і посттравматичний синдром можуть статися не тільки в учасників чи свідків воєнних дій, а і в людей, що знаходилися на будь-якій відстані та сприйняли негативну або шокуючу інформацію. На жаль, у повсякденному житті виникають ситуації, коли людині потрібна допомога психотерапевта. У зонах воєнних конфліктів така допомога потрібна майже кожному мешканцю (який лишився живим). У часи конфліктів необхідне розуміння того, що негативна інформація, стрес сприяють виникненню соматичних відхилень, психічних розладів, руйнувати здоров'я людини. Для збереження здоров'я індивідуального і суспільного потрібні будуть зусилля, заходи, тренінги. У світі напрацьовані методики, які допоможуть людині вийти з критичного стану. At the present moment, the questions related to the preservation of health during psycho-emotional stress during military operations, with the analysis of the impact of information on the human condition, are relevant. Moreover, psychological injuries and post-traumatic syndrome can occur not only in participants or witnesses of military actions, but also in people who were at any distance and perceived negative or shocking information. Unfortunately, in everyday life there are situations when a person needs the help of a psychotherapist. In zones of military conflicts, almost every resident (who remained alive) needs such help. In times of conflict, it is necessary to understand that negative information and stress contribute to the emergence of somatic abnormalities, mental disorders, and destroy human health. In order to preserve individual and social health, efforts, measures, and trainings will be required. The world has developed methods that will help a person get out of critical condition.
- ДокументДуховна еволюція людини як напрям збереження і розвитку людства(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Бойчук, Ю. Д.; Гончаренко, М. С.Автор доходить висновку, що духовний розвиток — це процес свідомого самовдосконалення особистості в руслі Краси, Доброти та Істини, гармонізації поведінки і способу життя, збагачення духовних придбань людства результатами власної діяльності. Духовний потенціал накладає відбиток на всі підструктури особистості, яка потенційно виступає регулятором високодуховної діяльності та поведінки людини. Автор приходит к выводу, что духовное развитие — процесс сознательного самосовершенствования личности в русле Красоты, Доброты и Истины, гармонизации поведения и образа жизни, обогащения духовных приобретений человечества результатами собственной деятельности. Духовный потенциал накладывает отпечаток на все подструктуры личности, потенциально выступающей регулятором высокодуховной деятельности и поведения человека. The author comes to the conclusion that spiritual development is a process of conscious self-improvement of an individual in the mainstream of Beauty, Kindness and Truth, harmonization of behavior and lifestyle, enrichment of the spiritual gains of mankind with the results of his own activities. Spiritual potential leaves an imprint on all substructures of the personality, potentially acting as a regulator of highly spiritual activities and human behavior.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументМЕТОД СПЕКТРАЛЬНО–ДИНАМІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ СТАНУ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ(Національний фармацевтичний університет, 2021-04-22) Гончаренко, М. С.; Галій, А. І.; Коптєлов, О. О.З біофізичної точки зору організм людини є відкритою біоенергетичною польовою системою. Для повноцінного її існування величезне значення мають електромагнітні процеси, що постійно протікають як у світі, що оточує нас, так і усередині організму. Відстежування зміни частотного спектру, і тимчасової динаміки поля забезпечує високу інформативність записуваних структур і станів. При подвійній ідентифікації відповідності спектрально-динамічних структур організму і маркерів факт відповідності фіксується на спектральному рівні по резонансу, а міра відповідності оцінюється на динамічному рівні по збігу спектральних складових людини і бази маркерів «КСД». С биофизической точки зрения организм человека является открытой биоэнергетической полевой системой. Для полноценного ее существования огромное значение имеют электромагнитные процессы, постоянно протекающие как в окружающем нас мире, так и внутри организма. Отслеживание изменения частотного спектра и временной динамики поля обеспечивает высокую информативность записываемых структур и состояний. При двойной идентификации соответствия спектрально-динамических структур организма и маркеров факт соответствия фиксируется на спектральном уровне по резонансу, а степень соответствия оценивается на динамическом уровне по совпадению спектральных составляющих человека и базы маркеров «КСД». From a biophysical point of view, the human body is an open bioenergetic field system. For its full existence are of great importance electromagnetic processes that are constantly taking place both in the world around us and inside the body. Tracking changes in the frequency spectrum and the temporal dynamics of the field provides a highly informative recorded structures and states. At double identification of correspondence of spectral-dynamic structures of an organism and markers the fact of conformity is fixed at spectral level on resonance, and the degree of conformity is estimated at dynamic level on coincidence of spectral components of the person and base of markers «KSD».
- ДокументМЕХАНІЗМИ ЕНЕРГОІНФОРМАЦІЙНОГО ОБМІНУ СИСТЕМИ «ЛЮДИНА – НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ», «ЛЮДИНА - ВСЕСВІТ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Гончаренко, М. С.; Науменко, Н. В.У тезах розглядається проблема функціонування організму людини на рівні навколишнього середовища та на рівні Всесвіту; проаналізовано теорію взаємодії хвильових процесів як основу розуміння сутності взаємодії людини з навколишнім середовищем; розкрито важливість уніфікації змісту освіти на основі синергетичного підходу, як основи формування сучасного світогляду населення України на засадах здоров’язбереження. In the theses the problem of functioning of the human body at the level of the environment and at the level of the Universe is considered; the theory of interaction of wave processes is analyzed as a basis for understanding the essence of interaction of a human with the environment; the importance of unifying the content of education based on the synergistic approach, as a basis for the formation of a modern world view of the Ukrainian population based on health preservation is revealed.
- ДокументОСВІТА НОВОГО СТОЛІТТЯ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Гончаренко, М. С.Дискусійним залишається питання про створення єдиної, але різноманітної за своєю формою, системи навчання, заснованої на універсальних законах та гармонії, властивій Всесвіту, шляхом об'єднання зусиль, подолання національних бар'єрів за збереження національної самобутності та неповторності. The issue of creating a single, but diverse in its form, education system based on universal laws and harmony inherent in the Universe, by combining efforts, overcoming national barriers while maintaining national identity and originality, remains debatable.
- ДокументОСНОВНІ ДЖЕРЕЛА ІОНІЗУЮЧОГО ВИПРОМІНЮВАННЯ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА НАСЕЛЕННЯ(Національний університет біоресурсів і природокористування України, 2023) Комісова, Т. Є.; Гончаренко, М. С.; Сліпцова, Н. А.Усі джерела іонізуючого випромінювання (ДІВ) опромінення людини поділяють на природні та індустріальні. Природні джерела випромінювання є основними джерелами опромінення людини. Вони включають космічні промені та випромінювання природних радіонуклідів, що містяться в земній корі та атмосфері. Серед радіонуклідів природного походження найбільше значення має калій-40 і радіонукліди, що виникають при розпаді природного радіоактивного урану-238 і торію-232. Присутні в земній корі калій, уран і торій, розпадаючись стають джерелами випромінювання і формують фонове зовнішнє опромінення людини, а надходячи в організм з повітрям, водою, їжею - внутрішнє фонове опромінення. Ситуація в Україні типова для більшості країн світу, хоча рівні опромінення населення природними джерелами дещо вищі за середньосвітові. До індустріальних джерел відносяться джерела як природного походження, так і створених людиною, якщо вони цілеспрямовано використовуються у виробничій, науковій, медичній та інших сферах людської діяльності з метою одержання певної користі. Опромінення людини індустріальними джерелами може відбуватись в умовах виробництва (професійне опромінення робітників) та в середовищі проживання. За нормальних умов експлуатації штучні джерела опромінення є повністю контрольованими, а опромінення від них - передбачуваним. Серед всіх індустріальних джерел опромінення населення планети на першому місці за величиною дози знаходяться рентгенодіагностичні процедури. Окреме місце займає опромінення населення та персоналу внаслідок радіаційних аварій. У світі щорічно відбуваються десятки радіаційних аварій, що супроводжуються опроміненням невеликої кількості людей. У деяких випадках індивідуальні дози опромінення перевищували декілька Зівертів і навіть призводили до загибелі людей. Найважчою радіаційною аварією за кількістю людей, що зазнали аварійного опромінення, є Чорнобильська. Рівні опромінення значної частини населення України техногенно-підсиленими джерелами природного походження зумовлено певними геологічними характеристиками територій. Забезпечення радіаційної безпеки і протирадіаційного захисту має бути пріоритетом при застосуванні джерел іонізуючого випромінювання на практиці. All sources of ionizing radiation (IR) of human exposure are divided into natural and industrial. Natural sources of radiation are the main sources of human exposure. They include cosmic rays and radiation from natural radionuclides contained in the Earth's crust and atmosphere. Among radionuclides of natural origin, potassium-40 and radionuclides arising from the decay of natural radioactive uranium-238 and thorium-232 are the most important. Potassium, uranium and thorium present in the earth's crust, disintegrating become sources of radiation and form the background external radiation of a person, and entering the body with air, water, food - internal background radiation. The situation in Ukraine is typical for most countries of the world, although the levels of population exposure from natural sources are somewhat higher than the world average. Industrial sources include both sources of natural origin and those created by man, if they are purposefully used in industrial, scientific, medical and other spheres of human activity with the aim of obtaining a certain benefit. Human exposure to industrial sources can occur in production conditions (professional exposure of workers) and in the living environment. Under normal operating conditions, artificial radiation sources are fully controllable, and exposure from them is predictable. Among all industrial sources of radiation of the planet's population, X-ray diagnostic procedures rank first in terms of dose. A special place is occupied by the exposure of the population and personnel as a result of radiation accidents. Dozens of radiation accidents occur every year in the world, accompanied by the exposure of a small number of people. In some cases, individual radiation doses exceeded several Sieverts and even led to the death of people. The worst radiation accident in terms of the number of people exposed to accidental radiation is Chernobyl. The levels of exposure of a significant part of the population of Ukraine by man-made and enhanced sources of natural origin are determined by certain geological characteristics of the territories. Ensuring radiation safety and anti-radiation protection should be a priority when using sources of ionizing radiation in practice.
- ДокументОЦІНКА ІНФОРМОВАНОСТІ МОЛОДІ ЩОДО ДІЇ ІОНІЗУЮЧОГО РАДІАЦІЙНОГО ВИПРОМІНЮВАННЯ НА ЗДОРОВ’Я(Національний університет біоресурсів і природокористування України, 2023) Гончаренко, М. С.; Комісова, Т. Є.; Сліпцова, Н. А.Робота присвячена вивченню рівня обізнаності з фактором іонізуючого випромінювання, проблемою впливу радіаційного фону, іонізуючого радіаційного випромінювання та способами захисту. В останні роки дослідження впливу малих доз радіації на здоров'я стало гострою проблемою. Мета. Вивчення здоров’язбережувальних аспектів формування поглядів молодих дівчат. Результати досліджень. Відомо, що внутрішнє середовище, імунна система, особливо репродуктивна система людини і тварини є однією з найбільш чутливих ланок, що гостро реагує на вплив факторів зовнішнього середовища, особливо на радіаційне забруднення. В умовах тривалої дії малих доз радіації, можуть відбуватися ураження статевих клітин, а також може бути прямий вплив на різні системи організму, та також опосередковано через нервову і ендокринну системи. Проведення самооцінки здоров'я показало, що 93,4% респондентів оцінили своє здоров’я як задовільне, при цьому ж, третина – як хороше та відмінне. Для більшості дівчат (44,6%) значення здоров'я полягає в тому, що його наявність надає впевненість в собі, а для 36,5% – сприяє самореалізації. Тим не менш небезпека здоров'ю на сучасному етапі, на думку кожного п'ятого респондента (20,7%), представляє забруднення навколишнього середовища, причому кожен десятий (9,9%) вибрав іонізуюче радіаційне випромінювання. Сприйняття радіації як антропогенного фактора відзначили 59,7% респондентів, природного фактора – 7,9%. Недостатній рівень спеціальних знань проявляється у 59,04% респондентів. Вплив на здоров'я випромінювання від діагностичних і лікувальних медичних процедур відзначили 12,9% дівчат. Заключення. Показана недостатня інформованість щодо питань впливу радіаційного фактора на здоров'я. Це свідчить про необхідність постійної радіологічної та здоров’язбережувальної освіти в медичному університеті. На курсах при навчанні необхідне формування у майбутніх лікарів-спеціалістів високої методологічної культури і творчого оволодіння методами діагностики здоров'я і профілактики для застосування їх в практичній діяльності. Перспективами подальших досліджень є розробка здоров’язбережувальних програм з врахуванням теми радіаційної безпеки та перевірка їх ефективності дії. The work is devoted to the study of the level of awareness of the factor of ionizing radiation, the problem of the influence of the radiation background, ionizing radiation and methods of protection. In recent years, the study of the impact of small doses of radiation on health has become an acute problem. Goal. The study of health-preserving aspects of the formation of the views of young girls. Research results. It is known that the internal environment, the immune system, especially the reproductive system of humans and animals is one of the most sensitive links that reacts acutely to the influence of environmental factors, especially to radiation pollution. Under the conditions of long-term exposure to small doses of radiation, damage to germ cells can occur, and there can also be a direct effect on various body systems, and also indirectly through the nervous and endocrine systems. A self-assessment of health showed that 93.4% of respondents rated their health as satisfactory, while a third rated it as good or excellent. For the majority of girls (44.6%), the importance of health is that its presence provides self-confidence, and for 36.5% it contributes to self-realization. Nevertheless, according to every fifth respondent (20.7%), the danger to health at the present stage is environmental pollution, and every tenth (9.9%) chose ionizing radiation. The perception of radiation as an anthropogenic factor was noted by 59.7% of respondents, and by 7.9% as a natural factor. Insufficient level of special knowledge is manifested in 59.04% of respondents. 12.9% of girls noted the health effects of radiation from diagnostic and therapeutic medical procedures. Conclusion. Insufficient awareness of the impact of the radiation factor on health is shown. This testifies to the need for permanent radiological and health care education at a medical university. In training courses, it is necessary to develop a high methodological culture and creative mastery of methods of health diagnosis and prevention in order to apply them in practical activities. Prospects for further research are the development of health care programs taking into account the topic of radiation safety and checking their effectiveness.
- ДокументСВІТОГЛЯДНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІКИ ТА ФОРМУВАННЯ НАУКОВОГО СВІТОГЛЯДУ В ЦІЛІСНОМУ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2021) Гончаренко, М. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.; Коптєлов, О. О.У статті звертається увага на світоглядні аспекти педагогіки та формування наукового світогляду в цілісному навчально-виховному процесі. В статье обращается внимание на мировоззренческие аспекты педагогики и формирование научного мировоззрения в цельном учебно-воспитательном процессе. The article draws attention to the worldview aspects of pedagogy and the formation of a scientific worldview in an integral educational process.
- ДокументСУЧАСНЕ БАЧЕННЯ «ІДЕЇ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ» ТА РОЛІ ВЧИТЕЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Гончаренко, М. С.Університет завжди розглядався як спільність людей духовно зв’язаних, що усвідомлюють свою вибраність та особливе призначення в суспільстві. Адже освічена й вихована в університеті людина - це людина, що перш за все має широкий інтердисциплінарний світогляд, знає фундаментальні науки й достатньо грамотно мислить. Розуміння й широта світогляду - найважливіші ознаки університетської освіти. Університет надає не специфіковані знання, а освіченість. Професію надають інститути, технікуми, ПТУ, зрештою, спеціалізовані курси. Освіченість, передусім означає розширення горизонтів, можливість побачити і, відтак, увійти до царини нових предметностей надає можливості створити простір, у якому зможе відкритися нове. The university has always been considered as a community of spiritually connected people who are aware of their chosenness and special purpose in society. After all, an educated and educated person at a university is a person who, first of all, has a broad interdisciplinary outlook, knows fundamental sciences and thinks competently enough. Understanding and breadth of outlook are the most important features of university education. The university does not provide specific knowledge, but education. The profession is provided institutes, technical schools, vocational schools, finally, specialized courses. Education, first of all, means the expansion of horizons, the opportunity to see and, therefore, enter the realm of new objects, provides an opportunity to create a space in which new things can be discovered.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Бойчук, Ю. Д.; Гончаренко, М. С.; Галій, А. І.Досліджено сучасну роль педагогічних університетів, які в результаті реформування мають стати ядром культурних центрів. Рівень культури держави визначається тими благами, які приносить об’єднуюча сила науки, інституціоналізована у формі дослідницького процесу. Виробництво духовних цінностей має поєднуватися з науковою діяльністю. The modern role of pedagogical universities, which, as a result of reform, must become centers of cultural centers. The level of culture of the state is determined by the benefits brought by the unifying power of science, institutionalized in the form of a research process. The production of spiritual values should be combined with scientific activity.
- ДокументІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ТИФЛОПЕДАГОГІКИ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Смірнова, В. К.; Гончаренко, М. С.У публікації розглянуто історію розвитку тифлопедагогіки в Україні. Зроблено висновок, що дуже багато науковців, громадських діячів, вчителів та педагогів в Україні були зацікавлені у розвитку тифлопедагогіки, та допомоги дітям із вадами зору, вони шукали усі можливі варіанти, щоб поліпшити стан життя людей з такими особливостями, шукали усі можливі шляхи їхнього розвитку та комунікації зі світом. The publication examines the history of the development of typhlopedagogy in Ukraine. It is concluded that many scientists, public figures, teachers and educators in Ukraine were interested in the development of typhlopedagogy and assistance to visually impaired children, they were looking for all possible options to improve the lives of people with such features, looking for all possible ways of their development and communication with the world.