Перегляд за Автор "Голенкова, Ю. В."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВизначення ефективності впливу засобів психологічної підготовки на емоційний стан юних гімнасток при виконанні кидкових вправ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Голенкова, Ю. В.; Філон, К. О.У статті надана характеристика сучасної художньої гімнастики. Проаналізовано проблематика ранньої спеціалізації в художній гімнастиці. Метою дослідження було визначення ефективності впливу засобів психологічної підготовки на психоемоційний стан юних гімнасток при виконанні кидкових вправ. Виявлено позитивний вплив на емоційний стан гімнасток 6-8 років, а саме на настрій, при зниженні рівня ситуативної тривожності. The article provides a description of modern rhythmic gymnastics. The problem of early specialization in rhythmic gymnastics is analyzed. The research method was to determine the effectiveness of psychological training tools on the psycho-emotional state of young gymnasts when performing children's exercises. A positive effect on the emotional state of 6-8-year-old gymnasts, namely on the mood, with a decrease in the level of situational anxiety, was revealed.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ХУДОЖНЬОЇ ГІМНАСТИКИ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.; Рядинська, І. А.У статті розкрито динаміку змін рівня розвитку фізичних здібностей учнів початкових класів під впливом засобів художньої гімнастики. Показано, що досліджувані дівчата, для яких під час уроків фізичної культури впроваджувалися комплекси вправ художньої гімнастики досягли найкращих результатів у розвитку гнучкості, прудкості й координаційних здібностей, а хлопці у розвитку гнучкості та координації. В статье раскрыто динамику изменений уровня развития физических способностей учащихся начальных классов под влиянием средств художественной гимнастики. Показано, что исследуемые девушки, для которых во время уроков физической культуры внедрялись комплексы упражнений художественной гимнастики достигли лучших результатов в развитии гибкости, быстроты и координационных способностей, а ребята в развитии гибкости и координации.
- ДокументВПЛИВ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ЗАСОБІВ ФІТНЕСУ НА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ЮНИХ СПОРТСМЕНОК ЗІ СПОРТИВНОЇ АЕРОБІКИ(Український державний університет імені Михайла драгоманова, 2023-12-21) Голенкова, Ю. В.; Кіраш, І. Ю.Напрямки застосування оздоровчого фітнесу настільки ж різноманітні та різнобічні, як і самі види оздоровчого фітнесу. Сучасні тенденції розвитку напрямку фітнесу довели, що сьогодні майже не існує обмежень в застосуванні фітнес-методів, оскільки оздоровчий фітнес немає чітких стандартів, а навпаки дає можливість міксувати, поєднувати та в кожній конкретній ситуації обирати саме такий комплекс вправ, який би максимально допоміг у реалізації поставленої мети. В даній праці розглядається вплив сучасних засобів фітнесу на розвиток фізичних якостей юних спортсменок зі спортивної аеробіки. Результати дослідження показали, що застосування додаткових фітнес засобів під час стандартного навчально-тренувального процесу зі спортивної аеробіки мають позитивний вплив на показники розвитку фізичних здібностей спортсменок і можуть мати місце в підготовчому процесі на постійній основі. The directions of application of health fitness are as diverse and versatile as the types of health fitness themselves. Modern trends in the development of the direction of fitness have proved that today there are almost no restrictions in the use of fitness methods since health fitness does not have clear standards, but on the contrary makes it possible to mix, combine, and in each specific situation choose exactly such a set of exercises that would help as much as possible in realizing the goal. In this work, the influence of modern fitness tools on the development of physical qualities of young athletes in sports aerobics is considered. According to the results of the study, it was found that the use of fitness programs in the educational and training process in sports aerobics contributes to a likely improvement in the results of the following control standards: lifting the legs to a right angle in the height on the gymnastic wall by 3.06 times (p < 0.01); stop angle, legs apart by 2.5s (p < 0.05); flexion and extension of the arms in the stop lying 2.45 times (p < 0.05); full-length twine (left by 3.06 cm (p < 0.01) and right by 2.19 cm (p < 0.05)); jumping out of a deep squat improved by 2.21 times (p < 0.05). Less likely to improve the results of jumping in place with a rotation of 360 ° by 1.94 times (p < 0.1). To increase the level of physical training of young athletes involved in sports aerobics, fitness programs were proposed, including exercises with yoga elements, exercises with a rope, gymnastics tape, gymnastics bench and wall. According to the results of the implementation of these programs in the training process of young athletes, there were likely improvements in the results of testing strength, flexibility, explosive strength and coordination. Therefore, it can be argued that the developed additional fitness programs have a positive effect on the development of physical qualities of athletes in sports aerobics.
- ДокументМетодика навчання окремим ударам при самозахисті(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Вострокнутов, Л. Д.; Голенкова, Ю. В.; Кравчук, Т. М.В методичних рекомендаціях розглядаються навчальні питання, правильне засвоєння яких може найбільш ефективно сприяти збереженню життя, що особливо актуально під час військового стану, коли очевидним є сплеск злочинності, а тому громадяни як ніколи повинні вміти захищати Україну, боротися за життя своїх близьких та своє життя. Значна частина ударів, що розглядаються у методичних рекомендаціях, не використовуються в аматорському та професійному спорті, а лише за бойового контакту. Навчальний матеріал розрахований на засвоєння техніки виконання ударів у повсякденній обстановці та за відсутності спортивного одягу і спеціальних умов. Методичні рекомендації складаються із 3 частин: 1. Основи техніки ударних дій. 2. Спеціальні підготовчі вправи по темі «Техніка ударів». 3. Техніка виконання ударів руками, ногами, головою, кожна з яких є невід’ємною складовою частиною, без якої неможливо навчитися ефективно наносити удари. Представлені методичні рекомендації можна використовувати при вивченні навчальних дисциплін за освітньою програмою «Фізична культура. Захист України» та дисципліни вільного вибору «Теорія і методика викладання спортивних єдиноборств», які викладаються у вищих навчальних закладах спортивного профілю, тобто коли здобувачі вже досить зрілі та розуміють що таке необхідна самооборона. The methodological recommendations consider educational issues, the correct assimilation of which can most effectively contribute to the preservation of life, which is especially important during martial law, when a surge in crime is obvious, and therefore citizens more than ever should be able to defend Ukraine, fight for the lives of their loved ones and their lives. A significant part of the blows considered in the methodological recommendations are not used in amateur and professional sports, but only for combat contact. The training material is designed to assimilate the technique of performing blows in everyday conditions and in the absence of sportswear and special conditions. Guidelines consist of 3 parts: 1. Fundamentals of percussion technique. 2. Special preparatory exercises on the topic "Technique of blows"; 3. The technique of performing punches, kicks, head, each of which is an integral part, without which it is impossible to learn how to effectively strike. The presented guidelines can be used in the study of academic disciplines under the educational program "Physical Culture. Protection of Ukraine"; and the discipline of free choice "Theory and methodology of teaching martial arts, "which are taught in higher educational institutions of sports profile, that is, when the applicants are already mature enough and understand what is necessary self-defense.
- ДокументМЕТОДИКА ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЮНИХ БОРЦІВ ГРЕКО-РИМСЬКОГО СТИЛЮ(Non-governemental organization «The Institute for social transformation», 2022-09) Вострокнутов, Л. Д.; Голенкова, Ю. В.; Русанов, Р. О.Розроблено і експериментально обґрунтована ефективність експериментальної програми навчально-тренувального процесу юних борців греко- римського стилю 5-7 років. Перевірено актуальність та ефективність ігрового методу. Developed and experimentally substantiated the effectiveness of the experimental program of the educational and training process of young Greco-Roman wrestlers Roman style 5-7 years old. The relevance and effectiveness of the game method is checked.
- ДокументОздоровчі можливості використання дихальної гімнастики в процесі фізичного виховання студентів(Germany by ORT Publishing (Germany) in association with the Center For Scientific Research “Solution” (Ukraine), 2019-10-25) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.Актуально стоїть питання про логічне наукове обґрунтування нетрадиційних засобів оздоровлення, які б використовувалися в системі занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти. Серед видів фізичної активності, що використовуються з метою оздоровлення та покращення фізичного стану людини, вагоме місце може зайняти дихальна гімнастика – дієвий, провірений засіб оздоровлення людей різного віку, у тому числі й студентського. Актуально стоит вопрос о логическом научном обосновании нетрадиционных средств оздоровления, которые использовались в системе занятий по физическому воспитанию в высших учебных заведениях . Среди видов физической активности, используемых с целью оздоровления и улучшения физического состояния человека, важное место может занять дыхательная гимнастика - действенный, проверенный способ оздоровления людей разного возраста, в том числе и студентов. The urgent issue is the logical scientific justification of non-traditional means of healing, which were used in the system of physical education classes in higher educational institutions. Among the types of physical activity used to improve and improve a person’s physical condition, breathing exercises can take an important place - an effective, proven way of healing people of different ages, including students.
- ДокументОсобливості розвитку здібності до ритмічної діяльності у студенток, що спеціалізуються з гімнастики та різних видів аеробіки(Health, sport, rehabilitation, 2018-11) Кравчук, Т. М.; Голенкова, Ю. В.; Пензова, І.; Ботова, Є.; Сушко, Я.У результаті аналізу літературних джерел було визначено, що здібність до ритмічної діяльності це здібність, яка забезпечує безперервне виконання окремих фаз рухової дії протягом заданого часу з оптимальною узгодженістю, темпом та динамікою, які сприяють гармонізації рухової дії. Дослідження підтверджує, що відчуття ритму є професійно важливою якістю в різних видах спорту, зокрема різних видах аеробіки та художній гімнастиці. Сучасні правила змагань з цих видів спорту висувають високі вимоги до рівня розвитку відчуття ритму як індивідуального, так і колективного. Висновки. Доведено позитивний вплив занять художньою гімнастикою та різними видами аеробіки на розвиток здібності до ритмічної діяльності у студенток закладів вищої освіти. Особливо значимим був приріст показників відчуття ритму у студенток, що почали займатися базовою та фанк-аеробікою в університеті. Порівняння показників рівня розвитку здібності до ритмічної діяльності студенток, що до вступу займалися художньою гімнастикою та тих, що почали займатися аеробікою безпосередньо в університеті показало, що якщо на початку експерименту гімнастки значно випереджали всіх інших досліджуваних у рівні розвитку відчуття ритму, то заняття аеробікою дозволило студенткам не тільки догнати гімнасток, а й випередити їх. В результате анализа литературных источников было определено, что способность к ритмической деятельности - это способность, которая обеспечивает непрерывное выполнение отдельных фаз двигательного действия в течение заданного времени с оптимальной согласованностью, темпом и динамикой, которые способствуют гармонизации двигательного действия. Исследование подтверждает, что чувство ритма является профессионально важным качеством в различных видах спорта, в частности различных видах аэробики и художественной гимнастике. Современные правила соревнований по этим видам спорта предъявляют высокие требования к уровню развития чувства ритма как индивидуального, так и коллективного. Выводы. Доказано положительное влияние занятий художественной гимнастикой и различными видами аэробики на развитие способности к ритмической деятельности у студенток высших учебных заведений. Особенно значимым был прирост показателей чувство ритма у студенток, которые начали заниматься базовой и фанк-аэробикой в университете. Сравнение показателей уровня развития способности к ритмической деятельности студенток, которые до поступления в университет занимались художественной гимнастикой и начавших заниматься аэробикой непосредственно в университете показало, что если в начале эксперимента гимнастки значительно опережали всех остальных исследуемых в уровне развития чувства ритма, то занятия аэробикой позволили студенткам не только догнать гимнасток, но и опередить их. As a result of analysis of literary sources, it was determined that the sense of rhythm is an ability that ensures the continuous implementation of individual phases of the motor action for a given time with optimal consistency, pace and dynamics that contribute to the harmonization of the motor action. The study confirms that the sense of rhythm is a professionally important quality in various sports, in particular various types of aerobics and rhythmic gymnastics. Modern competition rules in these kinds of sports place high demands on the level of development of the sense of rhythm, both individual and collective. Findings. The positive influence of rhythmic gymnastics and various aerobics classes on the development of a sense of rhythm among female students of higher educational institutions has been proven. Especially significant was the increase in rhythm feelings among female students who began to engage in basic and funk aerobics at the university. Comparison of the level of development of the sense of rhythm of female students who, before entering the university, were engaged in rhythmic gymnastics and who started aerobics directly at the university showed that if at the beginning of the experiment the gymnasts were significantly ahead of the rest of the rhythm feelings studied in the level of development, then the aerobics classes allowed gymnasts, but also get ahead of them.
- ДокументОсобливості розвитку фізичних здібностей учнів середніх класів за допомогою фітнес-програми з елементами гімнастики(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.; Тята, Н. В.Мета дослідження – обґрунтувати й експериментально перевірити вплив фітнес-програми з елементами гімнастики на розвиток фізичних здібностей дівчат середнього шкільного віку. У дослідженні показано, що фітнес-програми як класичні, так із використанням гімнастичних вправ сприяють зростанню показників фізичної підготовленості дівчат середнього шкільного віку. Впровадження елементів гімнастики у фітнес-програму робить її більш ефективною для розвитку гнучкості й спритності, що було доведено експериментально. Цель исследования - обосновать и экспериментально проверить влияние фитнес-программы с элементами гимнастики на развитие физических качеств девушек среднего школьного возраста. В исследовании показано, что фитнес-программы как классические, так и с использованием гимнастических упражнений способствуют росту показателей физической подготовленности девушек среднего школьного возраста. Внедрение элементов гимнастики в фитнес-программу делает ее более эффективной для развития гибкости и ловкости, что было доказано экспериментально. The aim of the study is to substantiate and experimentally test the influence of fitness programs with elements of gymnastics on the development of physical abilities of girls of secondary school age. The study shows that fitness programs both classical and gymnastic exercises contribute to the growth of indicators of physical fitness of girls of secondary school age. The introduction of elements of gymnastics in the fitness program makes it more effective for the development of flexibility and agility, which has been proven experimentally.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЮНИХ БОРЦІВ ГРЕКО-РИМСЬКОГО СТИЛЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-27) Русанов, Р. О.; Вострокнутов, Л. Д.; Голенкова, Ю. В.Дане дослідження присвячене визначенню динаміки фізичної підготовленості юних борців греко-римського стилю віком від 5 до 7 років. В експериментальній групі початкової̈ підготовки, була застосована авторська програми тренування. Її зміст відрізнявся від програми тренування контрольної групи збільшенням обсягів засобів коoрдинаційної підготовки та ігрового методу тренування. Мета дослідження: розробити і експериментально обґрунтувати ефективність експериментальної програми навчально-тренувального процесу юних борців греко-римського стилю 5-7 років. Методи дослідження. Для виконання завдань дослідження використовувались наступні методи: аналіз наукових і методичних джерел, бесіди з фахівцями, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічне дослідження, методи математичної статистики. Результати дослідження. Дослідження йшло протягом 12 тижнів. Наприкінці дослідження було проведене підсумкове тестування рівня фізичної підготовленості хлопчиків експериментальної і контрольної груп за показниками суто силових здібностей, швидкісно-силових здібностей, координаційної підготовленості та рівня розвитку гнучкості. На підставі отриманих даних ми побачили приріст динаміки фізичної підготовленості випробуваних протягом дослідження. Висновки: Результати експерименту зображають, що на початковому етапі підготовки, для формування базової фізичної підготовленості, ефективно давати більше різноманіття засобів тренування, та максимально підвищити орієнтацію на ігровий метод тренувань. Процес підготовки борців цього віку потрібно спрямовувати переважно на розвиток координаційних здібностей. This study is devoted to determining the dynamics of physical fitness of young Greco-Roman wrestlers aged 5 to 7 years. In the experimental group of initial training, the author's training program was applied. Its content differed from the training program of the control group by increasing the amount of coordination training tools and the game method of training. The purpose of the research: to develop and experimentally justify the effectiveness of the experimental program of the educational and training process of young wrestlers of the Greco-Roman style 5- 7 years old. Research methods. The following methods were used to perform research tasks: analysis of scientific and methodical sources, interviews with specialists, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical research, methods of mathematical statistics. Research results. The experimental part of the scientific research lasted for 12 weeks. At the end of the study, the final testing of the level of physical fitness of the boys of the experimental and control groups was carried out according to the indicators of purely strength abilities, speed-strength abilities, coordination fitness and the level of flexibility development. Based on the obtained data, we investigated the dynamics of physical fitness of the subjects during the study. Conclusions: The results of the experiment show that in the educational and training process of young wrestlers of the Greco-Roman style 5-7 years old at the initial stage of training, in order to form basic physical fitness, it is effective to provide a greater variety of training tools, and to maximize the orientation to the game method of training. The process of training wrestlers of this age should be directed mainly to the development of coordination abilities.
- ДокументПринципы формирования команд и подбора соревновательных программ на основе индивидуальных особенностей спортсменов в эстетических видах спорта(Health, sport, rehabilitation, 2018) Шепеленко, Т. В.; Козина, Ж. Л.; Черкесова, А.; Кравчук, Т. Н.; Санжарова, Н. Н.; Голенкова, Ю. В.В данной статье автор разработал и обосновал принципы комплектации команд для соревновательных выступлений с использованием методов многомерного анализа в эстетических видах спорта. Показаны принципы подбора соревновательных программ для спортсменов разных групп в зависимости от индивидуальных психофизиологических особенностей спортсменов. Показано положительное влияние применения разработанных принципов на соревновательную результативность спортсменов. У даній статті автор розробив і обгрунтував принципи комплектації команд для змагальних виступів з використанням методів багатовимірного аналізу в естетичних видах спорту. Показано принципи підбору змагальних програм для спортсменів різних груп в залежності від індивідуальних психофізіологічних особливостей спортсменів. Показано позитивний вплив застосування розроблених принципів на змагальну результативність спортсменів. In this article, the author has developed and substantiated the principles of completing teams for competitive performances using methods of multivariate analysis in aesthetic sports. The principles of selection of competitive programs for athletes of different groups depending on the individual psycho-physiological characteristics of athletes are shown. The positive effect of the application of the developed principles on the competitive performance of athletes is shown.