Перегляд за Автор "Білецька, С. А."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАналіз формування інклюзивної компетентності у майбутніх учителів початкових класів (досвід Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди)(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2022) Партола, В. В.; Смолянюк, Н. М.; Білецька, С. А.У статті розкрито питання формування у майбутніх учителів початкових класів інклюзивної компетентності з досвіду роботи факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету Г. С.Сковороди. Надано визначення понять «інклюзія», «інклюзивна освіта», «інтеграція». Схарактеризовано модель формування інклюзивної компетентності у майбутнього вчителя початкових класів на факультеті початкового навчання Харківського Національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. З’ясовано, що під час навчання в університеті, зокрема, питання інклюзивного навчання порушено у таких навчальних дисциплінах, як: Організація корекційнореабілітаційної діяльності; Спеціальна (корекційна) педагогіка; Організація здоров’язбережувального середовища у початковій школі та інші. В інклюзивній компетентності майбутніх вчителів початкових класів особливого значення набувають предмети Методики з спеціальними методиками навчання: Методика навчання української мови зі спеціальними методиками та каліграфія, Методика навчання мови у школах національних меншин зі спеціальними методиками, Методика навчання освітньої галузі «Математика» зі спеціальними методиками, Методика навчання предмету «Я досліджую світ» зі спеціальними методиками, Фізичне виховання з методикою навчання зі спеціальними методиками, Методика навчання мистецьких дисциплін (Образотворче мистецтво. Музичне виховання. Хореографія) зі спеціальними методиками, Методика навчання мистецьких дисциплін (Образотворче мистецтво. Музичне виховання. Хореографія) зі спеціальними методиками, Дизайн і технології з методикою навчання та спеціальними методиками тощо. Важливу роль в формуванні інклюзивної компетентності здобувачів факультету початкового навчання ХНПУ ім. Г .С. Сковороди відіграють педагогічні практики у закладах загальної та спеціальної освіти, Педагогічний проєкт «Школа професійного зростання «День у школі», залучення до волонтерської діяльності. Беззаперечно позитивний результат має наукова діяльності здобувачів, що здійснюється під керівництвом викладачів кафедр (курсові роботи, кваліфікаційні наукові роботи магістрів доповіді для виступу на науково-практичних конференціях з подальшою публікацією та інше. The article reveals the issue of formation of inclusive competence in future primary school teachers from the experience of the Faculty of Primary Education of Kharkiv National Pedagogical Univer № 1 ( 3 ) 202 2 sity GS Skovoroda. The definitions of "inclusion", "inclusive education", "integration" are given. The model of formation of inclusive competence in the future primary school teacher at the faculty of primary education of Kharkiv National Pedagogical Unive rsity named after G.S. Frying pans. It was found that while studying at the university, in particular, the issue of inclusive education was raised in such disciplines as: Organization of correctional and rehabilitation activities; Special (correctional) pe dagogy; Organization of a healthy environment in primary school and others. In the inclusive competence of future primary school teachers of special importance are the subjects Methods with special teaching methods: Methods of teaching Ukrainian with spec ial methods and calligraphy, Methods of teaching languages in schools of national minorities with special methods, Methods of teaching "Mathematics" with special methods, Methods teaching the subject "I explore the world" with special techniques, Physical education with teaching methods with special techniques, Methods of teaching art disciplines (Fine Arts. Music education. Choreography) with special techniques, Methods of teaching art disciplines (Fine Arts. Music education. Choreography) with special tec hniques, Design and technology with teaching methods and special techniques and more. An important role in the formation of inclusive competence of students of the Faculty of Primary Education KhNPU. G.S. Frying pans play pedagogical practices in general a nd special education institutions, Pedagogical project "School of professional growth" Day at school ", involvement in volunteering. Undoubtedly, the scientific activity of the applicants has a positive result, which is carried out under the guidance of te achers of departments (term papers, qualifying research papers of masters reports for presentation at scientific and practical conferences with subsequent publication and more.
- ДокументГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Білецька, С. А.; Гусєва, А. П.У публікації проаналізовано гейміфікацію, яка займає важливе місце в процесі формування пізнавальної активності учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання. Використання таких інновацій впливає на емоційну, виховну, освітню атмосферу в класі, учні можуть самостійно прослідковувати свої досягнення, розуміти важливість тих чи інших дій, розвивати свою увагу, пам’ять, уяву, абстрактне та логічне мислення, вміння відстоювати своє рішення. The publication analyses gamification, which occupies an important place in the process of forming the cognitive of primary school students in the context of distance learning. The use of such innovations affects the emotional, educational, and educational atmosphere in the classroom, students can independently track their achievements, understand the importance of certain actions, develop their attention, memory, imagination, abstract and logical thinking, and the ability to defend their decisions.
- ДокументМатематика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Білецька, С. А.Навчальний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» cпeцiaльнocтi 013 «Пoчaткoвa ocвiтa». До посібника включено теоретичний матеріал чотирьох розділів початкового курсу математики: “Множини та операції над ними”, “Елементи математичної логіки”, “Бінарні відповідності та відношення”, “Числові вирази, рівняння та нерівності”. Навчальний посібник надає здобувачам вищої освіти можливість усвідомити сутність та практично опрацювати основні поняття теоретичних основ початкового курсу математики. The study guide is intended for students of higher education first (bachelor's) full field of knowledge 01 "Education/Pedagogy" specialty 013 "Primary Education". The manual includes a theoretical one the material of four sections of the elementary course of mathematics: "Sets and operations on them", "Elements of mathematical logic", "Binary correspondences and relations", "Numerical expressions, equations and inequalities". The study guide provides higher education students with an opportunity understand the essence and practically work out the main theoretical concepts the basics of the elementary course of mathematics.
- ДокументМатематика: Множини та операції над ними(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Білецька, С. А.Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» cпeцiaльнocтi 013 «Пoчaткoвa ocвiтa» з метою організації самостійної роботи та підготовки до практичних занять з теми «Основні поняття теорії множин» курсу математики. Навчально-методичний посібник надає здобувачам вищої освіти можливість усвідомити сутність та практично опрацювати основні поняття теорії множин, що є теоретичною основою всіх основних понять курсу математики початкової школи. The educational and methodical guide is intended for students of higher education first (bachelor's) full field of knowledge 01 "Education/Pedagogy" specialty 013 "Primary education" for the purpose of organizing independent work and preparation for practical classes on the topic "Basic concepts of the theory sets" of the mathematics course. Educational and methodical guide is provided to higher education applicants the opportunity to understand the essence and practically work out the main concepts set theory, which is the theoretical basis of all the main concepts of the course elementary school mathematics.
- ДокументМатематика: Основи математичної логіки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Білецька, С. А.Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» cпeцiaльнocтi 013 «Пoчaткoвa ocвiтa» з метою організації самостійної роботи та підготовки до практичних занять з теми «Основні поняття математичної логіки» курсу математики. Навчально-методичний посібник надає здобувачам вищої освіти можливість усвідомити сутність та практично опрацювати основні поняття теорії математичної логіки: прості і складені висловлення, операції з ними; поняття про предикат та визначення множини істинності складеного предиката. The educational and methodical guide is intended for students of higher education first (bachelor's) full field of knowledge 01 "Education/Pedagogy" special 013 "Initial education" for the purpose of organizing independent work and preparation for practical classes on the topic "Basic concepts of mathematics logic" of the mathematics course. Educational and methodical guide is provided to higher education applicants the opportunity to understand the essence and practically work out the main concepts theories of mathematical logic: simple and complex expressions, operations with them; the concept of a predicate and the definition of the truth set of a composite predicate.
- ДокументОрганізація морального виховання учнів у позакласній роботі сучасних загальноосвітніх закладів України(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Білецька, С. А.У статті розглянуто організацію морального виховання учнів у позакласній роботі сучасних навчальних закладів в Україні. В контексті досліджуваної проблеми розкрито питання нормативно-правового забезпечення позакласної роботи загальноосвітніх навчальних закладів. Проаналізовано ступінь дослідження даної проблематики сучасними педагогами-теоретиками та практиками. З’ясовано суть поняття «моральне виховання учнів», «позакласна робота» у сучасній українській педагогіці. Окреслено вимоги до класного керівника – головного організатора позакласної роботи з морального виховання учнів. Визначено мету, зміст, завдання, форми та методи організації морального виховання учнів у позакласній роботі. Сформульовано основні принципи морального виховання учнів у позакласній роботі, визначено моральні цінності та норми поведінки в сучасному суспільстві. Доведено, що головне завдання сучасної практики морального виховання учнів у позакласній роботі – створення сприятливого виховного простору. В статье рассмотрено организация нравственного воспитания учащихся во внеклассной работе современных учебных заведений в Украине. В контексте исследуемой проблемы раскрыты вопросы нормативно-правового обеспечения внеклассной работы общеобразовательных учебных заведений. Проанализирована степень исследования данной проблематики современными педагогами-теоретиками и практиками. Выяснено суть понятия «нравственное воспитание учащихся», «внеклассная работа» в современной украинской педагогике. Определены требования к классному руководителю – главного организатора внеклассной работы по нравственному воспитанию учащихся. Определены цели, содержание, задачи, формы и методы организации нравственного воспитания учащихся во внеклассной работе. Сформулированы основные принципы нравственного воспитания учащихся во внеклассной работе, определены нравственные ценности и нормы поведения в современном обществе. Доказано, что главная задача современной практики нравственного воспитания учащихся во внеклассной работе – создание благоприятной воспитательной среды. The article deals with students moral education organization in the extra-curricular activity of modern general education institutions in Ukraine. The issue of the enforceability of the extra-curricular activity of general education institutions is revealed in the context of the problem. The stage of studying this issue by modern pedagogues-theorists and practitioners is analyzed. The essence of the concepts "students moral education", "extra-curricular activity" in the modern Ukrainian pedagogy is clarified. The requirements for a class teacher, who is the main organizer of the extra-curricular activity on students moral education, are determined. The aim, contents, tasks, forms and methods of students moral education organization in extra-curricular activity are identified. The basic principles of students moral education organization in extra-curricular activity are formulated, the moral values and behavior standards in modern society are defined. It is proved, that the main task of the modern practice of students moral education in extra-curricular activity – creating a nurturing space.
- ДокументПедагогіка дозвілля – запорука формування професійних компетентностей(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020-01-10) Денисенко, А. О.; Мкртічян, О. А.; Білецька, С. А.; Ковтун, А. В.Розглядаються питання, пов’язані з визначенням професійної та дозвіллєвої компетентностей. Автори зауважують на необхідності створення дозвіллєвого середовища в умовах вищого педагогічного закладу як важливого чинника формування професійних компетентностей (загалом – дозвіллєвої компетентності) майбутніх педагогів та зосереджують увагу на важливості введення до освітньої програми педагогічних вишів навчальної дисципліни «Педагогіка дозвілля». Рассматриваются вопросы, связанные с определением профессиональной и досуговой компетентностей. Акцентируется внимание на необходимости создания досуговой среды в условиях высшего педагогического заведения как важного фактора формирования профессиональных компетентностей (в частности – досуговой компетентности) будущих педагогов и концентрируют внимание на важности введения в образовательную программу высших педагогических заведений учебной дисциплины «Педагогика досуга». The article deals with issues related to the definition of professional and leisure competencies, the need to create a leisure environment in a higher education institution as an important factor in the formation of professional competencies of future educators. The content and methods, essence and technologies, functions and role of leisure activities for self-realization of personality research of scientists (I. Biletska, I. Boichev, V. Bochelyuk, N. Huziy, N. Maksimvska, B. Naboka, I. Petrova, I. Sidor, O. Tadeusz, B. Titov) are described in the article. The purpose of the study is to analyze the peculiarities of the organization of leisure activities in a higher pedagogical institution, the result of which is the successful socialization of the student's personality and the formation of leisure competence in future teachers. Professional leisure competence of the teacher is a specific professional and personal education, which provides productive pedagogical activity in the field of cultural and educational leisure and recreation, promotes the successful realization of educational tasks, allows effective use of artistic and creative forms and specific methods of teaching and upbringing in pedagogically organized leisure and form a certain integrated professional competence system of teacher who organizes cultural and leisure activities and recreation; and also ensure that future professionals are prepared for successful cultural and educational activities. Thus, the social state of society, the task of building a democratic state and the civil society creation encourage the educational process to be improved. Vocational training for future educators has potential reserves for a more effective formation of readiness to organize leisure activities. Further research may be aimed at identifying the features of the professional leisure competences’ formation in future educators, in accordance with requirements of new generation standards, which take into account the harmonization of specialist training’s content in the context of European integration and current trends in labor market.
- ДокументЩодо диверсифікації та діджиталізації освітнього простору в Україні: тренди глобалізації(Львівський університет бізнесу та права, 2023-02-01) Цапко, А. М.; Ковтун, А. В.; Білецька, С. А.Статтю присвячено дослідженню трендів глобалізації в сфері діджиталізації та диверсифікації сучасного освітнього простору. Розглянуто трактування термінів «діджиталізація» та «диверсифікація» різними вітчизняними і зарубіжними науковцями, а також наведено власні розуміння цих процесів. Встановлено, що діджиталізація та диверсифікація відкривають нові шляхи для персоналізованої підтримки та індивідуальних підходів, які враховують здібності, вподобання та широту наукових інтересів здобувачів освіти. Цифровий освітній простір сучасних закладів освіти сприяє навчанню у гнучкому мобільному форматі. Розглянуто основні переваги діджиталізації освіти. Встановлено, що завдяки діджиталізації освітній процес стає персоналізованим, доступним та гнучким. Це створює комфортні умови для самонавчання, ефективного розвитку та кар’єрного росту здобувачів освіти. Разом із тим, зазначено, що незважаючи на безумовні переваги діджиталізації освіти, існує й низка проблем, які заважають успішності цього процесу. Досліджено причини, що вплинули на виникнення диверсифікації освіти та зазначено, що така варіативність сприяє появі нової парадигми, удосконалює систему освіти, робить її більш гнучкою та здатною адаптуватися до сучасних умов, зумовлює появу педагогічних альтернатив, розвиток інтенсивних інноваційних пошуків. The article is devoted to the study of globalization trends in the field of digitization and diversification of the modern educational space. The article examines the interpretation of the terms "digitalization" and "diversification" by national and foreign scientists, as well as our understanding of these processes. We found out that the concept of"digitalization"is interpreted by scientists as the process of using, applying, transferring, and converting information into a digital format; system of data collection, storage, analysis, application of artificial intelligence; transformation of penetration of digital technologies, regarding the optimization of business processes and business models. It has been established that digitalization and diversification open up new ways of personalized support and individual approaches that take into account the abilities, preferences, and breadth of scientific interests of education seekers. The digital educational space of modern educational institutions promotes learning in a flexible mobile format. The main advantages of digitization of education are considered. It has been established that thanks to digitalization, the educational process becomes personalized, accessible, and flexible. This creates comfortable conditions for self‐study, effective development and career growth of future education seekers. At the same time, it was noted that despite the unconditional advantages of digitalization of education, there are a number of problems that hinder the success of this process. It was also noted that the domestic industry lags behind its global counterparts. Systemic underfunding, technical backwardness, lack of prestige of the teaching profession and other factors are indicated. The reasons that influenced the emergence of diversification of education were studied and it was noted that diversification contributes to the emergence of a new paradigm, improves the education system, makes it more flexible and able to adapt to modern conditions, causes the emergence of pedagogical alternatives, the development of intensive innovative searches.