Перегляд за Автор "Беземчук, Л. В."
Зараз показано 1 - 20 з 55
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикладання мистецьких дисциплін в умовах закладу вищої освіти: принцип міждісциплінарної координації(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2019) Беземчук, Л. В.В статті запропоновано вирішення завдань, поставлених перед закладами вищої освіти щодо реалізації нового змісту мистецької освіти. Принцип міждисциплінарної координації стає одним із важливих в процесі підготовки викладачів мистецьких фахів, оскільки він дозволяє розширити діапазон навчальних предметів, збільшити обсяг знань у загальнопедагогічному, професійному та вибірковому циклах предметів, закладених в навчальних планах для магістрів за спеціальністю «Музичне мистецтво». Обґрунтовано концептуальне ядро для міждисциплінарної координації мистецьких дисциплін (сприймання-виконання-створення-оцінювання творів). Запропоновано інтегрований курс для магістрів «Методика викладання дисципліни «Музична педагогіка-педагогіка мистецтва»». В статье предложено решение задач, поставленных перед вузами по реализации нового содержания художественного образования. Принцип междисциплинарной координации становится одним из важных в процессе подготовки преподавателей художественных специальностей, поскольку он позволяет расширить диапазон учебных предметов, увеличить объем знаний в общепедагогическом, профессиональном и выборочном циклах предметов, заложенных в учебных планах для магистров по специальности «Музыкальное искусство». Обоснованно концептуальное ядро для междисциплинарной координации художественных дисциплин (восприятие-исполнение -создание-оценивания произведений). Предложено интегрированный курс для магистров «Методика преподавания дисциплины "Музыкальная педагогика-педагогика искусства»». The article proposes solutions for the tasks on the realization of new art education content at higher school. Changes in the attitude to the music lesson as an art lesson require a music teacher to reorient the learning process in accordance with contemporary educational tendencies. Unlike mono-artistic education based on the mastery of one kind of art, it becomes necessary to focus on poly-artistic learning, which makes students master various types of art and gain knowledge about their originality, kinship and interdisciplinary connections. According to these demands, training of pre-service music teachers at pedagogical university must concentrate on the formation of students’ holistic knowledge on art theory and its history; esthetic attitude to different art kinds; practical skills in artistic activity; experience of art perceptions; critical attitude and interpretation approaches to art heritage; art creativity. An indicator of the quality of such training is the artistic competence of the pre-service music teachers. The content of the art disciplines at universities should be coordinated in accordance with the principles of integrative-subject learning. In interdisciplinary discourse, artistic education is considered as a process of learning, upbringing, development and self-development of a personality, aimed at forming their spiritual culture and artistic and creative self-consciousness. An important principle of establishing interdisciplinary coordination is the emphasis on training students as competent professionals who have thorough musical theoretical knowledge and practical skills, and are also able to provide any creative musical activity, necessary to a music teacher. The importance of the principle of interdisciplinary coordination is clear because it enables to expand the range of educational subjects, to increase the amount of knowledge in the pedagogical, professional and selective cycles of subjects of the curricula for masters of the «Musical art» specialty. The conceptual core for interdisciplinary coordination of artistic disciplines (perceptionperformance-creation-evaluation of works) is grounded in the paper. It is also offered an integrated course for masters "Methodic of the discipline teaching «Music Pedagogy-Pedagogy of Art" as well as educational material for independent work of students in the process of doing individual research tasks on the themes of interdisciplinary integration in art.
- ДокументВідкритість змісту мистецької освіти як ознака творчості(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Беземчук, Л. В.; Стокіпна, О. Л.В статті проаналізовано особливості та основні методичні принципи відкритості змісту мистецької освіти. Розкрито як творча діяльність на уроках допомагає відкрити зміст мистецької освіти учням. В статье проанализированы особенности и основные методические принципы открытости содержания художественного образования. Раскрыто как творческая деятельность на уроках помогает открыть содержание художественного образования ученикам. The article analyzes the features and basic methodological principles of openness of the content of art education. Disclosed as a creative activity in the classroom helps to open the content of art education to students
- ДокументДидактична карта як засіб формування творчих умінь підлітків(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Таран, В. О.; Беземчук, Л. В.У статті аналізується вплив творчих процесів на конструювання змісту музичної освіти в основній школі. Розглядається дидактична карта як засіб реалізації творчого компонента в сучасних умовах. В статье анализируется влияние творческих процессов на конструирование содержания музыкального образования в основной школе. Рассматривается дидактическая карта как средство реализации творческого компонента в современных условиях. The article analyzes the influence of creative processes on the construction of the content of music education in primary school. The didactic map is considered as a means of implementing the creative component in modern conditions.
- ДокументДидактична творча тріада в змісті мистецької освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Беземчук, Л. В.; Шевченко, М. В.Стаття розкриває дидактичну тріаду як фактор оптимізації змісту мистецької освіти. Добір елементів тріади враховує склад відомої послідовності Б. Асаф'єва: композитор - виконавець - слухач. Обґрунтовано системоутворюючу функцію дидактичної творчої триади. Статья раскрывает дидактическую триаду как фактор оптимизации содержания художественного образования. Отбор элементов триады учитывает состав известной последовательности Б. Асафьева: композитор - исполнитель - слушатель. Обоснованна системообразующая функция дидактической творческой триады. The article reveals the didactic triad as a factor of optimization of the content of art education. The selection of elements of the triad takes into account the composition of a known sequence of B. Asafiev: composer - performer - listener. Justified system-forming function of the didactic creative triad.
- ДокументДослідження методу творчих завдань на уроках музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-21) Такшин, Р. С.; Беземчук, Л. В.В статті досліджено метод творчих завдань як ефективний засіб організації мистецької діяльності на уроці музичного мистецтва. В статье исследован метод творческих заданий как эффективное средство организации творческой деятельности на уроке музыкального искусства. The article explores the method of creative tasks as an effective means of organizing creative activities in the lesson of musical art.
- ДокументЗабезпечення професійної компетентності майбутнього вчителя музики в умовах магістратури(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2012) Беземчук, Л. В.У статті розглянуто питання забезпечення професійної компетентності майбутнього вчителя музики в умовах магістратури на прикладі вивчення дисципліни «Практикум з музичної педагогіки». В статье рассмотрены вопросы обеспечения профессиональной компетентности будущего учителя музыки в условиях магистратуры на примере изучения дисциплины «Практикум по музыкальной педагогике». The article considers the issues of ensuring professional competence of a future music teacher in a magistracy on the example of studying the discipline "Workshop on musical pedagogy".
- ДокументЗагальна мистецька освіта в середній школі Данії у ХХ столітті(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-21) Запара, А. І.; Беземчук, Л. В.В статті проаналізовано особливості загальної мистецької освіти в середній школі Данії у ХХ столітті. Розкрито, як реалізують данці один з основних напрямів оновлення освіти - сприяння розвитку креативності учнів. В статье проанализированы особенности общего художественного образования в средней школе Дании в ХХ веке. Раскрыто, как реализуют датчане один из основных направлений обновления образования - содействие развитию креативности учащихся.The article analyzes the features of general art education in a high school in Denmark in the twentieth century. It is disclosed how the Danes realize one of the main directions of updating education - promoting the development of students' creativity.
- ДокументЗначущість музично-дозвіллєвої діяльності учнівської молоді(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Малікова, Д. С.; Беземчук, Л. В.В статті визначено основи музично-дозвіллєвої діяльності. Розкрито роль змістовного музичного дозвілля в самовдосконаленні й розвитку підростаючого покоління. В статье определены основы музыкально-досуговой деятельности. Раскрыта роль содержательного музыкального досуга в самосовершенствовании и развитии подрастающего поколения. The article defines the basics of music and leisure activities. The role of meaningful musical leisure in the self-improvement and development of the younger generation is revealed.
- ДокументКонструювання творчого компонента змісту музичної освіти в основній школі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2007-04-14) Беземчук, Л. В.У дисертації досліджено творчий компонент змісту музичної освіти в основній школі. Уточнено поняття “зміст музичної освіти”, “творчий компонент змісту музичної освіти”, “дидактичний творчий модуль”. Визначено принципи конструювання творчого компонента.Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність етапів реалізації розробленого дидактичного модуля для процесу музичного навчання в основній школі. В диссертации исследуется творческий компонент содержания музыкального образования в основной школе. Уточнено понятие “содержание музыкального образования”, “творческий компонент содержания музыкального образования”, “дидактический творческий модуль”. Определены принципы конструирования творческого компонента. Обосновано понятие творческого компонента как основополагающей составной части содержания музыкального образования, которая характеризует оптимальный выбор его элементов. The dissertation treats the creative of the musical education contents of the basic school. The construction of creative component is designed according to the levels of musical education contents; effectiveness of the contents-aim, technological process and analysis stages were determined. Concepts “musical education contents”, “creative component”, “didactic creative modul” are defined mere precisely. Principles of the creative component construction are defined. Effectiveness of the formation of the pupils' musical culture on the basis of the developed modul is theoretically proved and experimentally affirmed.
- ДокументМетоди підготовки магістрантів з КНР до вокальної діяльності в педагогічних університетах(Редакція Міжнародного електронного науково-практичного журналу «WayScience», 2020-08-17) Беземчук, Л. В.Автором розкрито методи підготовки магістрантів з КНР до вокальної діяльності в педагогічних університетах. Cтворення умов для реалізації комплексу методів для вокально-педагогічної роботи з студентами КНР в умовах магістратури сприяє не тільки формуванню виконавських умінь, артистизму але й стимулює вокально-педагогічну компетентність майбутнього вчителя музичного мистецтва для вирішення подальших музично педагогічних завдань на практиці. Автором раскрыты методы подготовки магистрантов из КНР к вокальной деятельности в педагогических университетах. Создание условий для реализации комплекса методов для вокально-педагогической работы со студентами КНР в условиях магистратуры способствует не только формированию исполнительских умений, артистизма но и стимулирует вокально-педагогическую компетентность будущего учителя музыкального искусства для решения дальнейших музыкально педагогических задач на практике.The article reveals the methods of preparing undergraduates from China for vocal activities in pedagogical universities. Creating conditions for the implementation of a set of methods for vocal and pedagogical work with students in China in the master's program not only promotes the formation of performing skills, artistry but also stimulates the vocal and pedagogical competence of future music teachers to solve further music pedagogical problems in practice.
- ДокументМЕТОДИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ САМОСТІЙНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Беземчук, Л. В.; У, ЮеУ статті розкрито проблему формування творчої самостійності в контексті інтегрованого навчання. Ознака творчої самостійності майбутнього вчителя музичного мистецтва визначається як оволодіння методами відповідно елементарного, середнього, високогорівня інтеграції. Проаналізовано роль професійно-орієнтованих ситуацій в підготовці студентів мистецьких фахів. The article reveals the problem of forming creative independence in the context of integrated training. A feature of creative independence of the future Music teacher is defined as mastering the methods of respectively elementary, medium and high level of integration. The role of professionally-oriented situations in the training of art students is analyzed.
- ДокументМетодика музичного виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Фомін, В. В.; Беземчук, Л. В.Автори методичних вказівок виходять з розуміння того, що музичне виховання у ЗЗСО є складовою частиною національного виховання як набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування у дітей і молоді розвиненої моральної і художньо-естетичної культури. Одним з основних завдань методичних вказівок «Методика музичного виховання» є підвищення ефективності процесу підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва для роботи у ЗЗСО. Виходячи з цього, викладено основний зміст практичних занять. Тематика занять надає можливості виявити рівень знань учнів стосовно засвоєння зрілості музичного мислення, емоційності її сприймання та відтворення, здатності до творчості в умовах ЗЗСО. Здобувачі вищої освіти першого рівня (бакалавр) можуть познайомитись з індивідуальними та колективними формами музикування, музично-ритмічними рухами, музичною грамотою як фактора компетентнісного підходу у музично-мистецькій освіті учнів, засобами та методами розвитку творчості учнів. Поряд з цим студенти та вчителі матимуть практику складання конспектів уроків з першого по восьмий клас, моделювання проблемних ситуацій, створення вікторин, нестандартних уроків тощо. Авторы методических указаний исходили из понимания того, что музыкальное воспитание в общеобразовательных школах является составной частью национального воспитания как приобретение молодым поколением социального опыта, наследование духовного достояния украинского народа, формирование у детей и молодежи развитой нравственной и художественно-эстетической культуры. Одной из основных задач методических указаний «Методика музыкального воспитания» является повышение эффективности процесса подготовки будущего учителя музыкального искусства для работы в общеобразовательных школах. Исходя из этого, изложено основное содержание практических занятий. Тематика занятий предоставляет возможности выявить уровень знаний учащихся касательно усвоения зрелости музыкального мышления, эмоциональности ее восприятия и воспроизведения, способности к творчеству. Соискатели высшего образования первого уровня (бакалавр) могут познакомиться с индивидуальными и коллективными формами музицирования, музыкально-ритмическими движениями, музыкальной грамотой как фактором компетентностного подхода в музыкально-художественном образовании учеников, средствами и методами развития творчества учащихся. Наряду с этим студенты и учителя приобретут практику составления конспектов уроков с первого по восьмой класс, моделирование проблемных ситуаций, создание викторин, нестандартных уроков и тому подобное. Musical education in general education schools is an integral part of national education. Musical education helps the young generation to gain social experience, get acquainted with the spiritual heritage of the Ukrainian people, form a developed moral, artistic and aesthetic culture. One of the main tasks of the methodological instructions "Methods of musical education" is to increase the efficiency of the process of preparing a future teacher of musical art for work in secondary schools. The subject of the lesson provides an opportunity to identify the level of knowledge of students, the assimilation of the maturity of musical thinking, the ability to create. Applicants for higher education of the first level (bachelor) can get acquainted with individual and collective forms of playing music, musical rhythmic movements, musical literacy, means and methods of developing students' creativity. Along with this, students and teachers will acquire the practice of drawing up notes of lessons from the first to eighth grade, modeling problem situations, creating quizzes, non-standard lessons, and the like.
- ДокументМетодика організації самостійної роботи майбутніх вчителів музичного мистецтва(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-06-16) Беземчук, Л. В.; Мартем’янова, А. В.; Наконечна, Н. О.У статті розкрито особливості реалізації методики організації самостійної роботи майбутніх вчителів музичного мистецтва в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано значення формування самостійності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фахового навчання. Визначено, що самостійність майбутнього вчителя музики є складною професійно-особистісною властивістю, яка виникає на ґрунті засвоєння спеціальних (мистецьких) та психолого-педагогічних знань, втілюється в широкий спектр практичних умінь та навичок, спонукає до активних дій в навчально-професійній діяльності. В статье раскрыты особенности реализации методики организации самостоятельной работы будущих учителей музыкального искусства в условиях дистанционного обучения. Проанализировано значение формирования самостоятельности будущих учителей музыкального искусства в процессе профессионального обучения. Определено, что самостоятельность будущего учителя музыки является сложной профессионально-личностным свойством, возникающей на почве усвоения специальных (художественных) и психолого-педагогических знаний, воплощается в широкий спектр практических умений и навыков, побуждает к активным действиям в учебно-профессиональной деятельности. The article reveals the peculiarities of the implementation of the method of organizing the independent work of future teachers of music in terms of distance learning. The importance of forming the independence of future teachers of music art in the process of professional training is analyzed. It is determined that the independence of the future music teacher is a complex professional and personal trait that arises on the basis of mastering special (artistic) and psychological and pedagogical knowledge, embodied in a wide range of practical skills, encourages active action and non-paternalistic behavior in educational and professional activities.
- ДокументМетодика підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва (на прикладі матеріалів віртуальної екскурсії «Григорій Сковорода — митець, філософ, просвітитель»)(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Беземчук, Л. В.; Фомін, В. В.Обрана тема набуває особливої актуальності в умовах впровадження воєнного стану на території України, оскільки деякі пам’ятки, що представлено на світлинах авторами в змісті віртуальної екскурсії, зберігають свій первинний вигляд, який може відрізнятися від сьогодення. Метою статті є обґрунтування практичного значення віртуальної екскурсії як ефективного методичного засобу викладання шкільних предметів мистецької освітньої галузі під час педагогічної практики майбутніми вчителями музичного мистецтва в процесі забезпечення дистанційної та змішаної форми навчання. Для добору практичного матеріалу автори використовують бібліографічний, історичний, системний, концентричний, проблемний методи. Структурування змісту віртуальної екскурсії, присвяченої постаті Г. Сковороди, є прикладом творчого проєкту для роботи з онлайн здобувачами спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво), які зможуть реалізувати його на дисциплінах професійно-орієнтованого змісту. Цікавим є завдання для роботи в парах, групах, за індивідуальною формою навчання під час роботи із старшокласниками над творами відомого поета, музиканта, просвітителя. Наповнення дидактичного матеріалу віртуальної екскурсії здійснено на підставі системного аналізу творчої спадщини митця з використанням репродуктивних та продуктивних методів навчання учнів старших класів. Авторами враховано алгоритми для розробки такої форми роботи з учнями як: план, вибір місць для віртуальних зупинок, підготовка питань та завдань для обговорення та виконання їх самостійно або в групах. Онлайн формат уможливлює поєднання різних видів мистецької діяльності учнів, сприяє швидшому знаходженню та опрацюванню ними мистецького тезаурусу: де, ким, за яких обставин було створено пам’ятку, чи збереглася вона неушкодженою, чи реставрована, чи цілком відновлена; у чому історична та мистецька цінність пам’ятки. Виклад матеріалу дає можливість знайти відповіді на запитання, що піднімаються авторами в ході подорожі віртуальними сходинками екскурсії, отримати зворотній зв’язок між майбутніми педагогами та учнями під час опрацювання зупинок, які стають своєрідним дидактичним компасом для аналізу текстів музично-поетичної спадщини Григорія Сковороди, ролі Харківщини в житті відомого на весь світ філософа та просвітителя. The chosen topic becomes especially relevant in terms of military situation in Ukraine, since some of the sights presented in the photos by the authors in the content of the virtual tour retain their original appearance, which may differ from today. The purpose of the article is to substantiate the practical value of a virtual excursion as an effective methodological aid for teaching the school subjects of the art education during pedagogical practice by potential music teachers in the process of providing distance and mixed forms of education. To select practical material, the authors use bibliographic, historical, systematic, concentric, and problem methods. The content structuring of the virtual excursion dedicated to the figure of H. Skovoroda is an example of a creative project for online work with students online made by the students of the specialty 014 Secondary Education (Musical Art), who will be able to implement it in the professionally oriented disciplines. It includes interesting tasks for high school students’ work upon the compositions of a famous poet, musician, and educator, organized in pair, group and individual forms. The didactic material of the virtual tour was filled based on a systematic analysis of the artist's creative heritage using reproductive and productive methods of high school students’ teaching. The authors took into account the algorithms for developing such a form of work with students as: a plan, choosing places for virtual stops, preparing questions and tasks for discussion and completing them independently or in groups. The online format makes it possible to combine various types of artistic activity of students, helps them find and process the artistic thesaurus faster: where, by whom, under what circumstances was the monument created, whether it was preserved intact, restored, or fully restored; what is the historical and artistic value of the monument. The presentation of the material enables to find answers to the questions raised by the authors during the journey through the virtual steps of the tour, to receive feedback between future teachers and students during the processing of the stops, which become a sort of didactic compass for the analysis of the texts of the musical and poetic heritage of Hryhoriy Skovoroda, the Kharkiv region role in the life and creativity of the world-famous philosopher and educator.
- ДокументМЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМІНЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Беземчук, Л. В.; Філіпчук, Л. С.У статті розглянуто, що важливим фактором ефективного формування інтеграційно-педагогічних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва є врахування особливостей дистанційного навчання. Компонентами багатовимірності інтеграційно-педагогічних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва в умовах дистанційного навачння дослідники визначають: коґнітивний, мотиваційно-ціннісний, емоційний компонент та діяльнісний компоненти. Окреме місце надається інформаційному компоненту – використання сучасних інформаційних технологій для впровадження інтеграційних підходів у музично-педагогічну діяльність в умовах дистанційного навчання. В статье рассмотрено, что важным фактором эффективного формирования интеграционно-педагогических умений будущего учителя музыкального искусства является учет особенностей дистанционного обучения. Компонентами многомерности интеграционно-педагогических умений будущего учителя музыкального искусства в условиях дистанционного обучения исследователи определяют: когнитивный, мотивационно-ценностный, эмоциональный компонент и деятельностный компоненты. Отдельное место предоставляется информационному компоненту – использование современных информационных технологий для внедрения интеграционных подходов в музыкально-педагогической деятельности в условиях дистанционного обучения. The article considers that an important factor in the effective formation of integration and pedagogical skills of the future music teacher is to take into account the peculiarities of distance learning. The components of multidimensionality of integration-pedagogical skills of the future teacher of music art in the conditions of distance learning are defined by researchers: cognitive, motivational-value, emotional component and activity components. A special place is given to the information component - the use of modern information technologies for the implementation of integration approaches in music and pedagogical activities in terms of distance learning.
- ДокументМистецька складова освіти в ліцеях Франції(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-21) Плетньова, А. С.; Беземчук, Л. В.Стаття присвячена одній з нагальних педагогічних проблем сьогодення — напрацюванню інтегрованої системи освіти. Досліджено опит проектного міждисциплінарного навчання в ліцеях сучасної Франції. Статья посвящена одной из актуальных педагогических проблем современности - наработке интегрированной системы образования. Исследован опыт проектного междисциплинарного обучения в лицеях современной Франции.The article is devoted to one of the pressing pedagogical problems of our time - the development of an integrated education system. The experience of project interdisciplinary training in lyceums of modern France is investigated.
- ДокументМоделювання неперервної методико-практичної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах ЗВО(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Беземчук, Л. В.; Мартем'янова, А. В.Освітньо-методична компетентність є базовою в системі неперервної методико-практичної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво», яка характеризує результативність навчання, здатність випускника до володіння сукупністю спеціальних музично-педагогічних, виконавських, науково-дослідних, комунікативних, організаційних умінь та навичок; проведення науково-теоретичного аналізу необхідних стратегічних завдань у мистецький освіті з позицій наукових і мистецьких шкіл, напрямів, теорій щодо вітчизняної та зарубіжної мистецької освіти й музичної педагогіки в умовах міждисциплінарної координації предметів оновленого змісту мистецької освіти. Образовательно-методическая компетентность является базовой в системе непрерывной методико-практической подготовки будущих учителей музыкального искусства и интегрированного курса «Искусство», которая характеризует результативность обучения, способность выпускника к обладанию совокупностью специальных музыкально-педагогических, исполнительских, научно-исследовательских, коммуникативных, организационных умений и навыков; проведение научно-теоретического анализа необходимых стратегических задач в художественный образовании с позиций научных и художественных школ, направлений, теорий относительно отечественной и зарубежнго художественного образования и музыкальной педагогики в условиях междисциплинарной координации предметов обновленного содержания художественного образования. Educational and methodological competence is basic in the system of continuous methodological and practical training of future teachers of music and integrated course "Art", which characterizes the effectiveness of training, the ability of the graduate to have a set of special musical, pedagogical, performing, research, communication, organizational skills and skills; conducting scientific and theoretical analysis of the necessary strategic objectives in art education from the standpoint of scientific and art schools, areas, theories on domestic and foreign art education and music pedagogy in terms of interdisciplinary coordination of subjects of updated content of art education.
- ДокументМОДЕЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАВДАНЬ ЗАСОБАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Беземчук, Л. В.; Фомін, В. В.Метою статті є висвітлення впливу інноваційних форм на підготовку майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі навчання в магістратурі. В контексті дослідження були використані методи: теоретичного аналізу мистецтвознавчої, методичної та педагогічної літератури; моделювання змісту музичної освіти та інші. Аналіз типу педагогічного мислення є базовим для студентів-магістрантів й охоплює оперативне мислення через жваве сприйняття найкращих методичних рішень, відходження від звичних стереотипів професійної діяльності через гнучке мислення, творче експериментування та новаторство, урахування можливостей моделювання сучасного уроку та передбачуваних результатів тощо. У ході дослідження було теоретично обгрунтовано значущість професійно-орієнтованих завдань в контексті вирішення питань професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в умовах здобуття другого освітнього рівня вищої освіти. Визначено, що проектування освітніх програм для студентів за спеціальністю 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) орієнтує здобувачів другого магістерського рівня на формування особливого типу поліфонічного мислення. Доведено, що такий тип мислення є пріоритетним для вирішення професійно-орієнтованих завдань на заняттях «Методика викладання дисциплін кваліфікації», «Практикум за кваліфікацією», «Методика викладання інтегрованого курсу мистетва в ЗОШ». Виділено етапність моделювання професійно-орієнтованих завдань: попередній етап впливає на хід наступного (метод перспективи та ретроспективи); вирішення складних ситуацій (метод емпатії, співпереживання); обов’язкова спільна діяльність учасників (метод комунікативного пошуку); опис психолого-педагогічної ситуації (метод конструювання змісту компонентів музичної освіти, кейс-метод) та об’єкта ігрового імітаційного моделювання (метод спостереження); контроль ігрового часу (метод фіксації); заздалегідь розроблена система аналізу та оцінок (метод рефлексії); особливості сприймання та аналізу мистецьких явищ (метод художньо-творчого аналізу); елементи художньо-творчого змагання (метод творчого діалогу). The purpose of the article is to determine the specifics of the professional training of the future music teacher in the conditions of the organization of distance education, where interactive forms and methods are given a significant importance. Methods & methodology. The research is based on the leading positions of scientists regarding the development of art education in today’s conditions – axiological, systemic, personal-activity and cultural based on the principle of integrity, mutual coherence, considering the integrative approach in the organization of the educational process. The scientific novelty of the article lies in the definition of interactive forms and methods of distance education, considering the specifics of training future music teachers for professional activity through the introduction of educational electronic courses, multimedia software and methodological support, the use of audio-video materials, television educational programs, etc. Results. The theoretical and practical aspects of the professional training of future music teachers in the conditions of distance learning on the Moodle platform are revealed. It has been proven that the specifics of the professional training of future music teachers in the process of organizing distance learning requires new development of program-pedagogical systems and software tools. Certain pedagogical conditions have been defined, including: the presence of clear goal-setting for teachers and students; computerization of the educational process in professional musical disciplines; mastering the technologies and means of distance learning, taking into account the specifics of music education; focusing on the selection of the content of educational and methodical material for distance learning and the creation of a favorable informational and methodical environment; the application of distance learning network technologies as an environment for the interaction of subjects of musical-pedagogical interaction. The advantages and disadvantages of organizing the educational process of future music teachers in the conditions of distance learning are presented. Recommendations regarding the use of effective technologies for the organization of distance education of future music teachers are provided.
- ДокументОсобливості методу осмислення інтонаційно-стильового розуміння музики(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-21) Чирва, А. О.; Беземчук, Л. В.Стаття присвячена методу осмислення інтонаційно-стильового розуміння музики. Розкрито значення методу в активізації пізнавального процесу та формуванні творчої активності чнів. Статья посвящена методу осмысления интонационно-стилевого постижения музыки. Раскрыто значение метода в активизации познавательного процесса и формировании творческой активности учащихся.The article is devoted to the method of comprehension of intonational-style comprehension of music. The significance of the method in the activation of the cognitive process and the formation of creative activity of students is disclosed.
- ДокументПедагогічне керування музичним сприйманням школярів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Такшин, Р. С.; Беземчук, Л. В.Стаття висвітлює проблему педагогічного керування музичним сприйманням школярів. Запропоновано алгоритм спостереження за музичним твором. Статья освещает проблему педагогического управления музыкальным восприятием школьников. Предложен алгоритм наблюдения за музикальным произведением. The article covers the problem of pedagogical management of musical perception of schoolchildren. An algorithm for observing a musical work is proposed.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »