Перегляд за Автор "Агаркова, Н. О."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ РЕФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У КНР НА ІМІДЖ ВЧИТЕЛЯ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.; У, ДіУ результаті дослідження проаналізовано нормативні документи які відображають зміни в базовій середній освіти КНР. Встановлено, що зміни в системі середньої освіти постійно змінювали вимоги до вчителя, особливо до знанневої складової його іміджу. Так знаневий компонент іміджу вчителя відбивав етапи реформування освіти: початковий етап; етап занепаду освіти, етап відновлення, етап трансформації, етап поглиблення, проте суспільне ставлення до професії вчителя в КНР завжди знаходилось на високому рівні. As a result of the research, regulatory documents reflecting changes in the basic secondary education of the People's Republic of China were analyzed. It was established that changes in the system of secondary education constantly changed the requirements for the teacher, especially for the knowledge component of his image. This well-known component of the teacher's image reflected the stages of education reform: the initial stage; the stage of the decline of education, the stage of recovery, the stage of transformation, the stage of deepening, but the public attitude towards the teaching profession in the PRC has always been at a high level.
- ДокументДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2022-10-27) Агаркова, Н. О.Сучасні мережеві технології дозволяють використовувати інформаційний простір, що швидко розвивається, для отримання додаткової інформації і зробити його частиною освітнього процесу. Нинішні студенти мають досить гарні навички по роботі з сучасною технікою, програмним забезпеченням та роботі в мережі Інтернет, що сприяло швидкому переходу до дистанційної форми навчання як в умовах пандемії COVID-19, так й в умовах введення воєнного стану. Modern network technologies make it possible to use the rapidly developing information space to obtain additional information and make it part of the educational process. Current students have quite good skills in working with modern technology, software and working on the Internet, which contributed to the rapid transition to distance education both in the conditions of the COVID-19 pandemic and in the conditions of the introduction of martial law.
- ДокументПОГЛЯДИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО НА ПРОБЛЕМУ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2023-09-27) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.; Приходько, Т. Є.; Резник, В. С.У публікації проаналізовано погляди В. О. Сухомлинського на формування здорового способу життя молодших школярів. Здоров’я дітей у будь-якому суспільстві та за будь-яких соціально-економічних та політичних ситуаціях є актуальною проблемою та предметом першочергової важливості, оскільки воно визначає майбутнє країни, соціально-економічний розвиток країни, впливає на генофонд нації, науковий та економічний потенціал суспільства. Зазначено, що головна мета педагогічної діяльності вчителя – виховання мотивацій, які забезпечать активне та свідоме залучення кожного учня до процесу збереження та зміцнення здоров’я. Адже недарма великий педагог В. О. Сухомлинський сказав «Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя». The publication analyzes the views of V.O. Sukhomlynskyi on the formation of a healthy lifestyle for younger schoolchildren. The health of children in any society and under any socio-economic and political situations is an urgent problem and a subject of primary importance, as it determines the future of the country, the socio-economic development of the country, affects the nation's gene pool, scientific and economic potential of society . It is noted that the main goal of the teacher's pedagogical activity is the education of motivations that will ensure the active and conscious involvement of each student in the process of preserving and strengthening health. After all, it is not for nothing that the great teacher V. O. Sukhomlynskyi said, "Care for health is the most important work of an educator."
- ДокументПогляди С. Миропольського на підготовку вчителів(«Научен хронограф» ЕООД, 2018-10-23) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.Стаття присвячена педагогічної діяльності Сергія Іринеєвича Миропольського – провідного ідеолога та практика церковно-парафіяльної школи, який працював протягом усього життя над історичним й педагогічним обґрунтуванням цього типу навчальних закладів, а також здійснював методичну підготовку та навчання вчителів. Ретроспективно викладаються його погляди та наводяться факти біографії. Вагомий внесок Сергія Іринеєвича Миропольського, його учнів та послідовників у теоретичний фундамент системи педагогічної освіти стає ще більш значущим в умовах демократизації та гуманізації сучасного суспільства. На основі аналізу історико-педагогічної літератури розкрито погляди С. Миропольського на шляхи підготовки вчителів. Щодо ролі учителя у вихованні писали багато педагогів та громадських діячів Всі вони без винятку розуміли, який величезний вплив має вчитель на дитину, особливо у молодшому шкільному віці, тому робили висновок про те, що підготовкою вчителів повинні займатися спеціально підготовлені фахівці. У статті показано, що накопичені у вітчизняній педагогічній спадщині ідеї і досвід С. Миропольського становить практичну цінність для якісного оновлення навчально-виховного процесу вищих закладів педагогічної освіти в сучасних умовах. Статья посвящена педагогической деятельности Сергея Иринеевича Миропольский - ведущего идеолога и практика церковно-приходской школы, который работал в течение всей жизни над историческим и педагогическим обоснованием этого типа учебных заведений, а также осуществлял методическую подготовку и обучение учителей. Ретроспективно излагаются его взгляды и приводятся факты биографии. Большой вклад Сергея Иринеевича Миропольский, его учеников и последователей в теоретический фундамент системы педагогического образования становится еще более значимым в условиях демократизации и гуманизации современного общества. На основе анализа историко-педагогической литературы раскрыты взгляды С. Миропольский на пути подготовки учителей. О роли учителя в воспитании писали многие педагоги и общественных деятелей Все они без исключения понимали, какое огромное влияние имеет учитель на ребенка, особенно в младшем школьном возрасте, поэтому делали вывод о том, что подготовкой учителей должны заниматься специально подготовленные специалисты. В статье показано, что накопленные в отечественной педагогическом наследии идеи и опыт С. Миропольского составляет практическую ценность для качественного обновления учебно-воспитательного процесса высших учебных педагогического образования в современных условиях.The article is devoted to the pedagogical activity of Sergey I. Miropolsky, the leading ideologist and practitioner of the parish school, who worked throughout his life on the historical and pedagogical justification of this type of educational institutions, as well as carried out methodological training and training of teachers. Retrospectively his views are stated and the facts of the biography are given. A significant contribution of Sergey Miropolsky Irineevich, his disciples and followers in the theoretical Foundation of the system of pedagogical education becomes even more important in terms of democratization and humanization of modern society. Based on the analysis of historical and pedagogical literature, S. Miropolsky’s views on the way of teacher training are revealed. On the role of teachers in education wrote many teachers and public figures, all of them without exception understood what a huge impact the teacher has on the child, especially in primary school age, so concluded that the training of teachers should be engaged in specially trained professionals. The article shows that the ideas and experience accumulated in the national pedagogical heritage. Miropolsky is of practical value for the qualitative renewal of the educational process of higher educational institutions in modern conditions.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Народна українська академія, 2021-02-12) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.Зауважено, що на сьогодні поняття "психолого-педагогічний супровід" досі не має єдиного загальноприйнятого визначення. Виходячи з аналізу науковців щодо цього терміну, зазначено, що існують певні підстави в різних галузях: філософії, педагогіці, психології, соціології. Педагогічний зміст супроводу більш адекватно відображають два підходи до його визначення як психолого-педагогічної технології, спрямованої на вирішення особистісних проблем, пов'язаних із засвоєнням соціальних норм, розвитком соціально-психологічної компетентності; виробленням життєвої стратегії. У ХНПУ імені Г. С. Сковороди психолого-педагогічний супровід реалізується як втілення гуманістичного, особистісно-орієнтованого підходу, який тісно взаємопов'язаний з реалізацією права студентів на повноцінне оволодіння професійними компетентностями, визначеними освітніми програмами, що призводить до модернізації освітнього середовища. У ХНПУ імені Г. С. Сковороди реалізуються різні види підтримки: підтримка-співпраця, підтримка-ініціація, підтримка-інформування, підтримка-попередження. Note that today the concept of “Psychological and pedagogical support” still does not have a single common definition. Based on the scientists’ analysis of this term, we note that there are some grounds in various areas: philosophy, pedagogy, psychology, sociology. The pedagogical content of support is more adequately reflected in two approaches to its definition as a psychological and pedagogical technology aimed at solving personal problems associated with the assimilation of social norms, the development of socio-psychological competence; developing a life strategy at National Pedagogical University H. S. Skovoroda, psychological - pedagogical support is implemented as an embodiment of a humanistic, personality-oriented approach, which is closely interrelated with the realization of students’ right to full mastery of professional competencies defined by educational programs, resulting in modernization of the educational environment. In National Pedagogical University H. S. Skovoroda are sold in different types of support: support-cooperation, support-initiation, support-information, support-warning.
- ДокументСМАРТ-ОСВІТА В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Агаркова, Н. О.; Палашинська, О. Є.Освіта, заснована на застосуванні Smart-технологій, гарантує максимальний рівень інформатизації освітнього простору ЗВО. У тезах розкрито такі основні принципи організації smart-навчання, як гнучкість навчання в інтерактивному освітньому середовищі, інтегроване середовище навчання, персоналізація й адаптація навчання. Education based on the use of Smart technologies guarantees the maximum level of informatization of the educational space of higher educational institutions. The basic principles of smart-learning organization have been revealed in the article. They are flexibility of learning in the interactive educational environment, integrated learning environment, personalization and adaptation of learning.
- ДокументФормування педагогічних знань та вмінь батьків в українських сім’ях (середина ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.У статті схарактеризовано пріоритетні напрями реформування освіти в Україні в середині ХХ століття. Оскільки сьогодні немає єдиного інституту, який би надавав батькам педагогічні знання із виховання власної дитини. Зміни, які відбуваються в сучасній Україні в галузі економіки, політики, культури, міжнаціональних відносин, викликають необхідність у високоморальних, досвідчених спеціалістах, професіоналах у різних галузях, такі навички в людині починають закладатися саме в родині, що обумовило вибір теми статті. Мета статті – на основі аналізу історичних матеріалів визначити шляхи формування педагогічних знань та вмінь у батьків у середині ХХ століття. Методологічну основу дослідження склали: історичний підхід до вивчення сімейного виховання; філософські, соціологічні, психологічні та теоретикопедагогічні ідеї про діяльнісну сутності людини; аксіологічний підхід; особистісно-діяльнісний підхід до вивчення освітньо-виховного процесу. Встановлено, що в середині ХХ століття все суспільство проявляло увагу до педагогічних знань, існувала велика кількість різноманітних форм співпраці вчителів та батьків, викладачів вишів та вчителів; батьків та викладачів ЗВО (товариства, секції, лекторії, батьківські університети, індивідуальні та групові консультації тощо). Вагомий внесок у формування знань батьків із педагогічних питань здійснила кафедра педагогіки ХНПУ імені Г. С. Сковороди, через просвітницьку діяльність серед батьків у будинках офіцерів, батьківських лекторіях, будинках творчості, школах, клубах, на фабриках, заводах тощо. Визначено шляхи реалізації просвітницької діяльності, що виявлялись: в єдності співпраці школи та сім‟ї; у підготовці великої кількості педагогічних кадрів, які були, або з часом ставали батьками; розповсюдженні педагогічних знань серед населення; співпраці школи та ЗВО, співпраці ЗВО та батьків; наданні педагогічних знань через пресу; використанні телебачення для розповсюдження педагогічних знань. The article describes the priority areas of education reform in the middle of the twentieth century. Because today there is no single institution that would provide parents with pedagogical knowledge on raising their own child. Changes taking place in modern Ukraine in the field of economics, politics, culture, international relations, cause the need for highly moral, experienced professionals, professionals in various fields, such skills in a person begin to be laid in the family, which led to the choice of article. The aim of the article was: on the basis of the analysis of historical materials to determine the ways of formation of pedagogical knowledge and skills of parents in the middle of the XX century. The methodological basis of the study were: the historical approach to the study of family education; philosophical, sociological, psychological and theoretical-pedagogical ideas about the activity essence of man; axiological approach; personal-activity approach to the study of the educational process. It is established that during these years the whole society was covered by interest in pedagogical knowledge, there was a large number of various forms of cooperation between teachers and parents, university professors and teachers; parents and university teachers (societies, sections, lecture halls, parent universities, individual and group consultations, etc.). A significant contribution to the formation of parents' knowledge on pedagogical issues was made by the Department of Pedagogy of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, through educational activities among parents in the homes of officers, houses of creativity, parental lectures, schools, clubs, factories, plants, etc. The ways to: in the unity of cooperation between school and family are identified; in the training of a large number of teachers who were also, or eventually became parents; dissemination of pedagogical knowledge among the population; cooperation between schools and universities, cooperation between universities and parents; providing pedagogical knowledge through the press; use of television to disseminate pedagogical knowledge.
- ДокументФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЗИЦІЇ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.У статті на основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено влив освітнього середовища навчального закладу на формування соціальної позиції студентів. Визначено складові які сприяють формуванню соціальної позиції студентів, відповідно до яких наведено практичні технології аудиторної і позааудиторної роботи здобувачів. In the article on the basis of the analysis of psychological and pedagogica literature determined the influence of the educational environment of the educational institution on the formation of the social position of students. The components that contribute to the formation of the social position of students are identified, in accordance with which the practical technologies of classroom and extracurricular work of applicants are given.
- ДокументЦЕРКОВНО-ПАРАФІЯЛЬНІ ШКОЛИ В СИСТЕМІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX - ПОЧАТОК XX СТ.)(Federation of Estonian Student Unions (EÜL), 2016-08-01) Агаркова, Н. О.Виходячи з аналізу психолого-педагогічної літератури у статті розглянуто роль церковно-парафіяльних шкіл у розвитку України другої половини XIX - початку XX ст.; особливості взаємовідносин держави та церкви. Установлено, що церковно-парафіяльні школи відіграли значну роль у підвищенні освіти сільського населення. Особливо велику роль у розвитку церковних сільських шкіл зіграв Святіший Синод, Церква та православне духовенство. Завдяки їм був заснований особливий тип православної школи – церковно-приходська. З’ясовано, що за допомогою щедрої підтримки держави та суспільства кількість церковно-приходських шкіл швидко зростала, що сприяло поширенню грамотності населення України досліджуваного періоду.. Исходя из анализа психолого-педагогической литературы в статье рассмотрена роль церковно-приходских школ в развитии Украины второй половины XIX - начала XX века; особенности взаимоотношений государства и церкви. Установлено, что церковно-приходские школы сыграли значительную роль в повышении образования сельского населения. Особенно большую роль в развитии сельских церковных школ сыграл Святейший Синод, Церковь и православное духовенство. Благодаря им был учрежден особый тип православной школы – церковно-приходская. Выяснено, что с помощью щедрой поддержки государства и общества количество церковно-приходских школ быстро росло, что способствовало распространению грамотности населения Украины изучаемого периода. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature the article considers the role of parochial schools in the development of Ukraine in the second half of XIX - early XX century; relations of Church and state. It is established that a parochial school played a significant role in improving the education of the rural population. Especially important role in the development of the rural Church schools played the Holy Synod, Church and Orthodox clergy. Thanks to them, was established a special type of Orthodox schools – parochial. It is found that with the generous support of the state and society the number of parish schools grew rapidly, which contributed to the literacy of the Ukrainian population of the studied period.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ(Національна академія Національної гвардії України, 2021-05-20) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.У публікації проаналізовано інноваційні технології навчання. Зазначено, що у 20 рр. ХХІ ст. вони активно розвиваються. На етапі реалізації знаходяться технології змішаного навчання або технології навчання – Blended Learning, CLIL-технологія, технологія eduScrum, технологія «click-навчання», технології електронного навчання, Smart технології, кожна з яких може бути застосована в освітньому процесі як цивільних, так й військових закладах вищої освіти. The publication analyzes innovative teaching technologies. It is noted that in the 20s of the XXI century they are actively developing. At theat the stage of implementation are technologies of blended learning or technologies of learning – Blended Learning, CLIL technology, eduScrum technology, click learning technology "click-learning" technology, e-learning technologies, Smart technologies, each of which can be applied in education. of which can be applied in the educational process of both civilian and military higher education institutions.