Кафедра математики

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 452
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 5 КЛАСІВ В УМОВАХ НУШ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Міщенко, Р.; Нелін, Є.
    Статтю присвячено проблемі формування математичної компетентності учнів 5 класів середньої загальноосвітньої школи в умовах НУШ. Розглянуто основні підходи до визначення понять «компетентність», «компетентнісний підхід», «ключова компетентність», «предметна компетентність», «математична компетентність», проведено їх уточнення в контексті теми дослідження. Розглянуто складові математичної компетентності. Розглянуто основні психолого-педагогічні проблеми, дидактичні принципи та умови формування математичної компетентності учнів 5 класів. Розроблено методику формування в учнів 5 класів математичної компетентності. Для чого схарактеризовано засоби і методи формування математичної компетентності учнів 5 класів в умовах НУШ із застосуванням компетентнісного, діяльнісного та особистісно орієнтованого підходів. Схарактеризовано систему задач практичного спрямування для формування математичної компетентності учнів 5 класів в умовах НУШ. На прикладах компетентнісно-орієнтованих задач наведено рекомендації щодо застосування методики в педагогічній практиці. The article is devoted to the problem of the formation of mathematical competence of students of 5th grade of secondary comprehensive school in the conditions of NUS. The main approaches to defining the concepts of "competence", "competence approach", "key competence", "subject competence", "mathematical competence" were considered, and their clarification was carried out in the context of the research topic. The components of mathematical competence are considered. The main psychological and pedagogical problems, didactic principles and conditions for the formation of mathematical competence of 5th grade students are considered. A method of forming mathematical competence in students of 5th grade has been developed. What are the means and methods of forming the mathematical competence of 5th grade students in the conditions of NUS with the use of competence-based, activity-based and personally-oriented approaches? The system of problems of a practical direction for the formation of mathematical competence of 5th grade students in the conditions of NUS is characterized. Recommendations for the application of the methodology in pedagogical practice are given on the examples of competency-oriented tasks.
  • Документ
    РОЗРОБКА ЗАВДАНЬ МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ МАТЕМАТИКИ ЯК ЗАПОРУКА ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Манченко, О.; Войтов, Є.; Жерновникова, О.
    Статтю присвячено проблемі розробки та створення математичних завдань майбутніми вчителями математики. Проаналізовано провідний досвід підготовки майбутніх вчителів математик з Сполучених Штатів Америки щодо створення завдань на уроках математики. Виділені характерні особливості створення та підготовки математичних завдавань для підвищення ефективності занять. The article is devoted to the problem of developing and creating mathematical tasks by future teachers of mathematics. The leading experience of training future teachers of mathematics from the United States of America regarding the creation of tasks in mathematics lessons was analyzed. Characteristic features of creating and preparing mathematical tasks to increase the effectiveness of classes are highlighted.
  • Документ
    КРИПТОГРАФІЧНА НАДІЙНІСТЬ ТА БЕЗПЕКА ЗА ДОПОМОГОЮ RSA: ВІД МАТЕМАТИЧНИХ КОНГРУЕНЦІЙ ДО ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Лисогор, Т. О.; Штонда, О. Г.
    У тезах проаналізовано RSA (Rivest–Shamir–Adleman), який є одним із найпоширеніших асиметричних криптографічних алгоритмів, розробленим в 1977 році Рональдом Рівестом, Аді Шаміром та Леонардом Адлеманом. Цей алгоритм використовується для створення безпечних зв'язків у мережах та забезпечення конфіденційності даних через шифрування та цифровий підпис. RSA базується на математичних властивостях великих простих чисел та складності факторизації цих чисел на множники. Зазначено, що безпека шифрування RSA ґрунтується на математичних властивостях конгруентностей, зокрема у процесі генерації ключів та процесах шифрування та розшифрування. Складність факторизації великих цілих чисел на прості числа лежить в основі безпеки RSA, що робить його основою сучасних криптографічних систем. The thesis analyzes RSA (Rivest–Shamir–Adleman), which is one of the most common asymmetric cryptographic algorithms developed in 1977 by Ronald Rivest, Adi Shamir, and Leonard Adleman. This algorithm is used to create secure connections in networks and ensure data confidentiality through encryption and digital signature. RSA is based on the mathematical properties of large prime numbers and the complexity of factoring these numbers into factors. It is noted that the security of RSA encryption is based on the mathematical properties of congruences, in particular, in the key generation process and the encryption and decryption processes. The complexity of factoring large integers into primes is at the heart of RSA's security, making it the basis of modern cryptographic systems.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ДЛЯ КАР’ЄРНОГО УСПІХУ: ПСИХОЛОГІЧНА ПЕРСПЕКТИВА ДЛЯ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Лисогор, Т. О.; Жерновникова, О. А.
    У статті досліджено роль соціальних мереж, конференцій, семінарів та інших заходів у формуванні траєкторії кар’єри молодих вчених, з акцентом на психологічні механізми. Соціальні мережі слугують основою професійної взаємодії в науковому середовищі. Через платформи, такі як LinkedIn, ResearchGate та академічні форуми, молоді вчені беруть участь в обміні знаннями, можливостях для співпраці та менторстві. Розуміння психологічних механізмів мережної роботи та вміле використання як традиційних, так і цифрових платформ дозволяє молодим вченим розвивати міцні мережі підтримки та просувати свою кар’єру вперед. The article examines the role of social networks, conferences, seminars and other events in shaping the career trajectory of young scientists, with an emphasis on psychological mechanisms. Social networks serve as the basis of professional interaction in the scientific environment. Through platforms such as LinkedIn, ResearchGate and academic forums, young scientists engage in knowledge sharing, collaboration opportunities and mentorship. Understanding the psychological mechanisms of networking and skillful use of both traditional and digital platforms enables young scientists to develop strong support networks and advance their careers.
  • Документ
    ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Зінченко, А. М.
    У тезах проаналізовано гейміфікацію на уроках математики. Гейміфікація (або e-learning) – це використання ігрових методів у неігрових процесах. Ця технологія дозволяє знайти спільну мову з сучасними дітьми, які звикли грати в комп’ютерні ігри та спілкуватися в соціальних мережах, організовуючи активне освітнє середовище, забезпечуючи різноманітні форми інтегрованого навчання на основі базових компетентностей. Зазначено, що гейміфікація – освітня технологія, яка швидко розвивається та має позитивний вплив на успішність учнів. Тому запровадження гейміфікації допомагає вчителю мотивувати дітей та залучати їх до навчального процесу, розвиваючи різні розумові навички; дозволяє дітям навчатися в інтерактивному середовищі, де вони можуть практикуватися, робити помилки та виправляти їх тощо. The theses analyze gamification in mathematics lessons. Gamification (or e-learning) is the use of game methods in non-game processes. This technology allows you to find a common language with modern children who are used to playing computer games and communicating in social networks, organizing an active educational environment, providing various forms of integrated learning based on basic competencies. It is noted that gamification is an educational technology that is rapidly developing and has a positive effect on the success of students. Therefore, the introduction of gamification helps the teacher to motivate children and involve them in the learning process, developing various mental skills; allows children to learn in an interactive environment where they can practice, make mistakes and correct them, etc.