Кафедра математики

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 527
  • Документ
    ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ВАРІАТИВНОСТІ МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ДИВЕРГЕНТНИХ ЗАДАЧ З МАТЕМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Авілкіна, Н.; Жерновникова, О.
    У статті розглянуто розвиток варіативності мислення учнів в контексті профільного навчання. Дивергентне мислення передбачає здатність генерувати різноманітні ідеї, підходи та рішення в умовах невизначеності. Дивергентні задачі з математики характеризуються тим, що вони не мають однозначного вирішення або ж допускають кілька можливих підходів до їх розв’язання. Це дозволяє учням розвивати гнучкість мислення, знаходити нетрадиційні рішення і поглиблювати розуміння математичних концепцій. The article examines the development of students' variability of thinking in the context of specialized training. Divergent thinking involves the ability to generate various ideas, approaches and solutions in conditions of uncertainty. Divergent problems in mathematics are characterized by the fact that they do not have a unique solution or allow several possible approaches to their solution. This allows students to develop flexibility of thinking, find unconventional solutions and deepen their understanding of mathematical concepts.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ШКІЛЬНОГО КУРСУ МАТЕМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-14) Простакова, Ю.; Попова, В.; Юрченко, П.
    У статті розглянуто використання штучного інтелекту для розв'язування задач шкільного курсу математики. Зауважено, що системи штучного інтелекту можуть бути вдало застосовані до розв’язування типових задач, якщо розв’язання йде по відомому алгоритму та не потребує виконання нестандартних кроків. Також ChatGPT не завжди правильно трактує умову задачі, що може привести до неправильної відповіді. Тож, системи штучного інтелекту можуть використовуватися здобувачами освіти для розв’язування типових задач середнього рівня складності. У випадку більш складних завдань розв’язування, згенеровані системами штучного інтелекту потребують критичної оцінки з боку користувача, щоб уникнути помилок при наданні відповіді. The article considers the use of artificial intelligence for solving problems of the school mathematics course. It is noted that artificial intelligence systems can be successfully applied to solving typical problems if the solution follows a known algorithm and does not require the implementation of non-standard steps. Also, ChatGPT does not always correctly interpret the condition of the problem, which can lead to an incorrect answer. Therefore, artificial intelligence systems can be used by students to solve typical problems of medium complexity. In the case of more complex tasks, solutions generated by artificial intelligence systems require critical evaluation by the user to avoid errors when providing an answer.
  • Документ
    Методичні рекомендації до проведення курсу «Основи геометрії» для бакалаврантів спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)» педагогічних ЗВО
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-01-15) Дейниченко, Г. В.; Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Чібісов, О. Д.
    Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) рівня курсу з основ геометрії в педагогічних закладах вищої освіти. У методичних рекомендаціях розкрито ключові питання курсу, наведено робочу програму та силабус навчальної дисципліни «Основи геометрії». Призначено для викладачів і бакалаврантів педагогічних ЗВО. The methodological materials are intended to accompany the first (bachelor's) level course in the fundamentals of geometry in pedagogical institutions of higher education. The methodological recommendations reveal the key issues of the course, provide a work programme and a syllabus of the discipline ‘Fundamentals of Geometry’. It is intended for teachers and bachelors of pedagogical universities.
  • Документ
    Методичні рекомендації до написання курсових робіт зі спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-01-15) Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.
    Методичні рекомендації призначені для супроводу написання й оформлення здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) рівня курсових робіт з математичного аналізу, алгебри, геометрії, методики математики в педагогічних закладах вищої освіти. У методичних рекомендаціях зроблена спроба врахувати специфіку курсових робіт здобувачів-бакалаврантів педагогічних ЗВО, які мають свої особливості в написанні, виборі методів наукового дослідження, здійсненні аналізу отриманих результатів; систематизувати норми, правила, вимоги до написання й технічного оформлення структурних складників курсової роботи, що є універсальними для педагогічних ЗВО. Призначено для бакалаврантів і викладачів педагогічних ЗВО. The methodological recommendations are intended to support the writing and preparation of coursework on mathematical analysis, algebra, geometry, and mathematics methods by applicants for higher education of the first (bachelor's) level in pedagogical higher education institutions. The methodological recommendations attempt to take into account the specifics of term papers of bachelor's students of pedagogical universities, which have their own peculiarities in writing, choosing research methods, analysing the results obtained; to systematise the norms, rules, requirements for writing and technical design of the structural components of the term paper, which are universal for pedagogical universities. It is intended for bachelors and teachers of pedagogical universities.
  • Документ
    АДАПТИВНЕ ТЕСТУВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Толок, Д.
    У дослідженні розглянуто адаптивне тестування як важливий інструмент освітньої сфери для точного визначення рівня знань та навичок учнів. Принцип полягає в динамічному підборі питань на основі попередніх відповідей, включаючи розробку, оцінку та регулярне оновлення тестів. Незважаючи на різні види адаптивного тестування (лінійне, комп'ютерне, комбіноване, з використанням штучного інтелекту), основна мета полягає у точній оцінці знань та навичок здобувачів. Інтеграція зворотного зв'язку дозволяє вдосконалювати процес тестування, а диференціація за рівнем складності завдань (легкий, середній, високий) забезпечує відповідність навчальному контексту. Адаптивне тестування важливо для підвищення якості освіти, включаючи загальну середню освіту, і вимагає розробки якісних тестів з різним рівнем складності та детальною підготовкою. Саме Google-форми дозволяють автоматично оцінювати відповіді учнів та надавати їм зворотний зв'язок, спрощуючи процес для учасників та звільняючи вчителя від ручного оцінювання. The study considered adaptive testing as an important tool in the educational field for accurately determining the level of knowledge and skills of students. The principle is the dynamic selection of questions based on previous answers, including the development, evaluation and regular updating of tests. Despite the various types of adaptive testing (linear, computer, combined, with the use of artificial intelligence), the main goal is to accurately assess the knowledge and skills of applicants. The integration of feedback allows you to improve the testing process, and differentiation by the level of difficulty of tasks (easy, medium, high) ensures compliance with the educational context. Adaptive testing is important for improving the quality of education, including general secondary education, and requires the development of quality tests with varying levels of difficulty and detailed training. It is Google Forms that allow you to automatically evaluate students' answers and provide them with feedback, simplifying the process for participants and freeing the teacher from manual evaluation.