Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 267
  • Документ
    Особливості прописів для навчання письма ліворуких дітей
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Мерзлякова, К.
    У публікації досліджено питання навчання письму ліворуких дітей. Методика навчання ліворуких дітей спирається на наочність, образність, емоційність у процесі вивчення матеріалу. Вчителі мають привчати учнів до самостійного отримання знань, використовувати прийоми заохочення, похвалу на уроках та намагатися не ставити оцінки за виконану роботу. Зазначено, що навчання письма ліворуких дітей має відбуватися за допомогою спеціально розроблених прописів, які враховують особливості учнів із домінантною лівою рукою. Вчителі мають організовувати робочий простір так, щоб під час письма чи малювання світло падало з правого боку, шкільне приладдя знаходилося з лівого, а зошити були адаптованими. Створення необхідних умов для успішного навчання школярів є запорукою розвитку дитини. The publication examines the issue of teaching left-handed children to write. The method of teaching left-handed children is based on visuality, imagery, emotionality in the process of studying the material. Teachers should teach students to independently acquire knowledge, use methods of encouragement, praise in lessons and try not to give grades for the work done. It is noted that teaching left-handed children to write should be done with the help of specially developed scripts that take into account the characteristics of students with a dominant left hand. Teachers should organize the workspace so that when writing or drawing, light falls on the right side, school supplies are on the left, and notebooks are adapted. Creating the necessary conditions for the successful education of schoolchildren is the key to a child's development.
  • Документ
    Шляхи формування орфографічної грамотності молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Рижих, М.
    У статті розглянуто формування орфографічної грамотності молодших школярів. Однією з причин орфографічних помилок у письмових роботах учнів є розрив між теоретичними знаннями та вміннями й навичками. Учням початкових класів не вистачає уважності і самоконтролю при написанні, вони зазвичай пишуть те, що чують. Орфографічні помилки можуть виникати з різних причин, але виправляються через системну й послідовну роботу. Систематичні письмові вправи, використання традиційних та інноваційних прийомів розвитку писемного мовлення здатні значно підвищити орфографічну грамотність молодших школярів. The article examines the formation of spelling literacy of younger schoolchildren. One of the reasons for spelling errors in students' written works is the gap between theoretical knowledge and skills. Elementary school students lack attentiveness and self-control when writing, they usually write what they hear. Spelling errors can occur for various reasons, but are corrected through systematic and consistent work. Systematic writing exercises, the use of traditional and innovative techniques for the development of written speech can significantly increase the spelling literacy of younger schoolchildren.
  • Документ
    Антоніми як засіб збагачення словникового запасу молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Вороницька, В.
    У статті розглянуто антоніми – це слова, що належать до однієї частини мови й мають протилежне значення. В основі антонімії знаходяться істотні особливості дійсності, які відображаються як протилежні поняття в логіці й антонімічні значення в мові. Зазначено, що навчання антонімії в початковій школі ґрунтується на засвоєнні та розумінні семантичної специфіки антонімів. Ознайомлення учнів із їхнім значенням вимагає застосування різних прийомів семантизації антонімів: етимологізація, переклад, описовий спосіб, опора на контекст, спосіб наочної демонстрації, робота зі словником. The article discusses antonyms - these are words that belong to the same part of the language and have the opposite meaning. At the core of antonymy are essential features of reality, which are reflected as opposite concepts in logic and antonymic meanings in language. It is noted that the teaching of antonyms in primary school is based on learning and understanding the semantic specificity of antonyms. Acquainting students with their meaning requires the use of various methods of semanticization of antonyms: etymology, translation, descriptive method, reliance on context, method of visual demonstration, working with a dictionary.
  • Документ
    Синоніми як ефективний засіб збагачення та активізації словникового запасу молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Рильцева, А.
    У статті розглянуто синоніми, за допомогою яких можна побудувати логічний асоціативний ряд та активізувати словниковий запас учнів. Студіювання синонімів допомагає закріпити вдвічі більше лексичних одиниць у довготривалій пам’яті дитини. Зазначено, що робота над синонімами – один із ефективних засобів збагачення та активізації словникового запасу молодших школярів, що дає змогу висловити інформацію в лаконічній, логічно структурованій формі, необхідній учням не тільки при усному, але й писемному мовленні. The article discusses synonyms, which can be used to build a logical associative series and activate students' vocabulary. Studying synonyms helps to consolidate twice as many lexical units in the child's long-term memory. It is noted that working on synonyms is one of the effective means of enriching and activating the vocabulary of younger schoolchildren, which makes it possible to express information in a concise, logically structured form, which is necessary for students not only in oral, but also in writing.
  • Документ
    Шляхи збагачення словникового запасу молодших школярів у процесі навчання говоріння
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Гойденко, А.
    У статті розглянуто збагачення словникового запасу, що сприяє розвитку комунікативних навичок, покращує навички говоріння та розуміння мови та загальному розвитку мовленнєвої компетентності. Читання виступає ключовим фактором у збагаченні словникового запасу учнів. Наведено шляхи та методи, які є потужними інструментами для стимулювання активного слововживання та збагачення словника молодших школярів. Вони сприяють не лише розширенню словникового запасу учнів, а й розвитку мовленнєвих та пізнавальних здібностей. Ефективне використання різноманітних методів дозволяє зробити процес навчання захоплюючим та результативним. The article discusses the enrichment of vocabulary, which contributes to the development of communication skills, improves speaking skills and language comprehension, and the general development of speech competence. Reading is a key factor in enriching students' vocabulary. Ways and methods are presented that are powerful tools for stimulating active word use and enriching the vocabulary of younger schoolchildren. They contribute not only to the expansion of students' vocabulary, but also to the development of speech and cognitive abilities. The effective use of various methods allows you to make the learning process exciting and effective.