Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 284
- ДокументЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКА ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ НА ПОЗНАЧЕННЯ ПРИРОДИ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2024-12-30) Купіна, І.; Радченя, І.; Міщенко, О.В Україні сьогодні пріоритетними напрямами дошкільної освіти залишаються безпечність та збереження життя дітей. Спочатку COVID-19, наразі повномасштабна війна, змушена еміграція сімей із дітьми – усе це вплинуло на зазначену царину. Незважаючи на такі виклики часу, заклади дошкільної освіти продовжують працювати в надскладних умовах, організація освітнього процесу відбувається на високому рівні. У статті висвітлено основні аспекти роботи над збагаченням словника дітей старшого дошкільного віку, визначено актуальність, окреслено завдання. У науковій розвідці, з огляду на науково-методичну літературу й чинні документи, що регулюють організацію освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, репрезентовано зміст понять і термінів «дошкільна освіта», «словник дитини», «фразеологія», маніфестовано систему занять, спрямованих на збагачення словника дітей старшого дошкільного віку засобами фразеологізмів на позначення природи, перевірено їхню ефективність, наголошено на важливості засобів фразеології для збагачення словника дітей старшого дошкільного віку та обґрунтовано доцільність розроблених занять.У дослідженні акцентовано увагу на вагоме значення методичної роботи, спрямованої на збагачення словника дітей, а також важливість використання образних виразів у їхньому психічному розвитку. Завдяки образним мовним одиницям, діти ознайомлюються з глибокими національними традиціями, культурними символами, явищами природи й красою української мови. Це сприяє розвитку їхньої уяви, оригінального мислення та самобутності. Так само наголошено, що мовлення вихователя відіграє ключову роль у цьому процесі, адже саме через нього дитина сприймає взірець. Тому вихователь має відповідально ставитися до своєї мовленнєвої культури, дотримуватися точності, чистоти та виразності, зазначене слугуватиме дітям прикладом, стимулюватиме різнобічне зростання й збагачуватиме словник. У розвідці зауважено, що ці аспекти свідчать про необхідність більш детальної розробки змісту роботи з фразеологізмами в програмах дошкільної освіти, зокрема щодо формування в дітей мовленнєвих умінь та навичок, які забезпечують вільне й доречне використання фразеологічного матеріалу. Today, in Ukraine, the safety and preservation of children’s lives remain the priority areas of preschool education. First, COVID-19, and now a full-scale war, forced emigration of families with children – all this has affected the indicated area. Despite such challenging times, preschool educational institutions continue to work in extremely difficult conditions, the organization of the educational process is at a high level. The article highlights the main aspects of work on enriching the vocabulary of older preschool children, determines the relevance, and outlines the tasks. In the scientific investigation, taking into account the scientific and methodological literature and current documents regulating the organization of the educational process in preschool educational institu tions, the content of the concepts and terms «preschool education», «children’s dictionary», «phraseology» is represented. A system of classes aimed at enriching the vocabulary of children of senior preschool age with the help of phraseological units to denote nature is manifested, their effectiveness is checked, the importance of phraseological units for enriching the vocabulary of children of senior preschool age is emphasized and the expediency of the developed classes is substantiated. The study focuses on the significant importance of methodological work aimed at enriching the vocabulary of children, as well as the importance of using figurative expressions in their mental development. Thanks to figurative language units, children become acquainted with deep national traditions, cultural symbols, natural phenomena and the beauty of the Ukrainian language. This contributes to the development of their imagination, original thinking and identity. It is also emphasized that the teacher’s speech plays a key role in this process, because it is through the teacher the child perceives the model. Therefore, the teacher must be responsible for their speech culture, adhere to accuracy, purity and expressiveness, which will serve as an example for children, stimulate all-round growth and enrich the vocabulary.
- ДокументВИВЧЕННЯ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО НАУКОВОЇ РОБОТИ: УЗАГАЛЬНЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ОПИТУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Ємець, А.; Коваленко, О.У публікації розглянуто виконання наукових досліджень студентами факультеті початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Для створення оптимальних умов щодо забезпечення підготовки майбутнього вчителя до самостійної наукової діяльності необхідно системно виявляти й аналізувати наявність у здобувачів вищої освіти професійно зорієнтованого інтересу до наукової роботи. Із метою вивчення ставлення студентів І–ІV курсів факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди до наукової роботи в травні 2024 року було проведено онлайн-опитування здобувачів, у якому взяли участь 77 студенток, які навчаються на різних курсах. Ґрунтуючись на отриманих результатах дослідження сформульовано основні умови ефективної організації наукової роботи на факультеті. The publication considers the implementation of scientific research by students of the Faculty of Primary Education of the H. S. Skovoroda KhNPU. In order to create optimal conditions for ensuring the preparation of a future teacher for independent scientific activity, it is necessary to systematically identify and analyze the presence of a professionally oriented interest in scientific work among higher education applicants. In order to study the attitude of students of the 1st–4th courses of the Faculty of Primary Education of the H. S. Skovoroda KhNPU to scientific work, an online survey of applicants was conducted in May 2024, in which 77 female students studying in different courses participated. Based on the results of the study, the main conditions for the effective organization of scientific work at the faculty were formulated.
- ДокументЕМОЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК УМОВА УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Гнатовська, К.У статті досліджено проблематику емоційного інтелекту. Вона сконцентрована на ідеї про те, що ефективність діяльності в соціальній сфері визначається не лише кількістю знань і здібностями людини оперувати логічними побудовами, а й її розумінням своїх емоцій, емоцій інших людей та здібностями керувати ними. Зазначено, що проблема розвитку емоційної компетентності майбутніх учителів початкової школи пов’язана як із професійною діяльністю, що потребує від учителя вміння вислуховувати й розуміти учнів, створювати позитивний емоційний фон на уроках та позаурочній діяльності, так і зі сферою особистісного зростання, що полягає в гармонізації всіх аспектів життєдіяльності. The article explores the issue of emotional intelligence. It focuses on the idea that the effectiveness of activity in the social sphere is determined not only by the amount of knowledge and a person's ability to operate with logical constructions, but also by his understanding of his emotions, the emotions of other people and the ability to manage them. It is noted that the problem of developing emotional competence of future primary school teachers is related both to professional activities, which require the teacher to be able to listen to and understand students, to create a positive emotional background in lessons and extracurricular activities, and to the sphere of personal growth, which consists in harmonizing all aspects of life.
- ДокументMASTER CLASS ON DEVELOPING AND PERFORMING A SONG IN SIGN LANGUAGE AS A MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGY(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2024-09-26) Mishchenko, O.; Kupina, I.; Kozachek, N.The conducted Master Classes “Development and Performance of a Song in Sign Language" Based on the Poetic Work of T. H. Shevchenko “My Thoughts, My Thoughts” (Dumy Moi Dumy) and “Development and Performance of a Soundtrack to the Animated Film “Mavka. Forest Song (Lisova Pisnia) in Sign Language” based on the drama extravaganza “Forest Song” by Lesia Ukrainka can be considered an effective modern pedagogical initiative in a remote format. Among the prospects, we consider the possibility of conducting the Master Classes on the development and performance of songs in sign language according to the preferences of higher education seekers at the meetings of the student scientific circle “Special Didactic Workshop: the Latest Technologies in Working with Children with Special Educational Needs”. Проведені майстер-класи «Розробка та виконання пісні жестовою мовою» за мотивами поетичного твору Т. Г. Шевченка “Думи мої, думи мої” та «Розробка та виконання саундтреку до анімаційного фільму ”Мавка. Лісова пісня"» жестовою мовою за мотивами драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки можна вважати ефективною сучасною педагогічною ініціативою у дистанційному форматі. Серед перспектив розглядаємо можливість проведення майстер-класів з розробки та виконання пісень жестовою мовою відповідно до вподобань здобувачів вищої освіти на засіданнях студентського наукового гуртка «Спеціальна дидактична майстерня: новітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами».
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Купіна, І. О.Робочий зошит «Українська мова (за професійним спрямуванням)» призначений для здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» всіх напрямів підготовки. Матеріал структуровано за трьома модулями, що містять дев’ятнадцять тем. Мета: систематизація, узагальнення та закріплення знань з усіх розділів курсу, а також становлення і розвиток професійної мовнокомунікативної компетенції. Суспільству й сучасній освіті потрібні фахівці, здатні спроєктувати й реалізувати соціально-педагогічні, соціально-психологічні, психолого-педагогічні умови розвитку й становлення громадянина України; оволодівати новим змістом та технологіями навчання; бути спроможними до осмислення своєї професійної місії. Робочий зошит містить основні поняття культури мовлення, зразки професійного, ділового та побутового спілкування; що допоможе збагатити уявлення про українську мову, її стилістичні ресурси; ознайомитися з особливостями усного мовлення, з невербальними засобами спілкування; навчитися дотримуватися правил мовного етикету та наукової комунікації; удосконалити професійну компетенцію. Рекомендовано для здобувачів освіти й викладачів ЗВО, усіх, хто прагне вдосконалити мовну майстерність у професійному спілкуванні. The workbook "Ukrainian Language (Professional Orientation)" is intended for applicants for the educational degree "Bachelor" of all areas of training. The material is structured in three modules containing nineteen topics. Purpose: systematization, generalization and consolidation of knowledge from all sections of the course, as well as the formation and development of professional language and communication competence. Society and modern education need specialists who are able to design and implement socio-pedagogical, socio-psychological, psychological and pedagogical conditions for the development and formation of a citizen of Ukraine; master new content and learning technologies; be able to understand their professional mission. The workbook contains the basic concepts of speech culture, examples of professional, business and everyday communication; which will help to enrich the idea of the Ukrainian language, its stylistic resources; get acquainted with the features of oral speech, with non-verbal means of communication; learn to follow the rules of speech etiquette and scientific communication; improve professional competence. Recommended for students and teachers of higher education institutions, and anyone who seeks to improve language skills in professional communication.