Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 278
- ДокументЗбагачення активного словника старших дошкільників засобами фразеології в реаліях сьогодення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Купіна, І. О.У тезах звертається увага на збагачення активного словника старших дошкільників засобами фразеології в реаліях сьогодення. Завдання словникової роботи полягає в тому, щоб діти правильно сприйняли незнайоме слово, зрозуміли його з різними відтінками, засвоїли й закріпили в процесі вживання чи то під час розмови, чи то під час гри або в тій чи тій ситуації. Неможливо уявити процес оволодіння мовою без паралельного засвоєння культурного надбання народу, бо саме у фразеологізмах найбільшою мірою виявляється національна специфіка, вони є колоритними фрагментами в будь-якій картині світу, найяскравіше заповнюють лакуни в словниковому запасі особистості. In theses, attention is paid to enriching the active vocabulary of older preschoolers with the means of phraseology in today's realities. The task of dictionary work is for children to correctly perceive an unfamiliar word, understand it with different nuances, learn and fixed in the process of use, either during a conversation, or during a game, or in this or that situation. It is impossible to imagine the process of mastering a language without the parallel assimilation of the cultural heritage of the people, because it is in phraseological units that the national specificity is most evident, they are colorful fragments in any picture of the world, and they most vividly fill the gaps in the vocabulary of an individual.
- ДокументНауково-дослідна лабораторія в освітній системі підготовки педагогічних кадрів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Коваленко, О. М.; Ємець, А. А.Присвячено актуальній проблемі підготовки педагогічних кадрів: формуванню в майбутніх учителів початкової школи професійної компетентності, створенню умов для розкриття їхнього наукового і творчого потенціалу під час навчання в закладі вищої освіти. Визначено роль науково-дослідної лабораторії як важливого підрозділу сучасного ЗВО в реалізації завдань підвищення рівня фахової підготовки педагогічних кадрів. Проаналізовано й узагальнено багаторічний позитивний досвід роботи лабораторії методичного забезпечення безперервної системної освіти «Школа — ЗВО» Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди в реалізації завдань розвитку освітньої системи в тісному взаємозв'язку процесів підготовки педагогічних кадрів вищої категорії (науковців і викладачів ЗВО), практиків шкільної справи (здобувачів вищої педагогічної освіти, учителів початкових класів) і навчання дітей молодшого шкільного віку. Основний вектор наукових розвідок співробітників лабораторії пов'язаний із дослідженням проблеми взаємозв'язку «мова — мовлення — література — соціум — студент — учитель — учень». Увагу приділено розкриттю розроблених й апробованих співробітниками лабораторії мовленнєвих тренінгів і продуктивних форм проведення педагогічної практики через залучення студентів до участі в педагогічній студії та проєкті «Школа професійного зростання (День у школі)». Узагальнено досвід роботи лабораторії у складі університетської кафедри в закладах загальної середньої освіти. Серед провідних напрямів її діяльності щодо підвищення рівня фахової підготовки вчителів початкової школи визнано проведення семінарів-практикумів і методичних консультацій, уведення в освітній процес нетрадиційних форм роботи, апробацію підручників, методичних і навчальних посібників, створених співробітниками лабораторії. Результати впровадження розроблених у лабораторії напрямів і форм роботи підвищення фахової компетентності здобувачів вищої освіти і педагогічних працівників різного рівня кваліфікації свідчать проїх ефективність. The article is dedicated to the topical problem of teaching staff training: the formation of professional competence in future primary school teachers, the creation of conditions for revealing their scientific and creative potential while studying at a higher education institution. The role of the scientific research laboratory as an important unit of modern higher education institutions in the implementation of the tasks of increasing the level of professional training of pedagogical personnel is defined. The article analyses and summarizes years of positive work experience of the continuous system education laboratory «School — Higher educational establishment» H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in the field of implementation of the tasks aimed at the ensuring the real development of the educational system in the close interconnection between the processes of training pedagogical personnel of the highest category (scientists and higher educational institution professors), practitioners of school education process (graduates of higher pedagogical education establishment, primary school teachers) and providing instruction of the primary school students (children of primary school age). The main vector of scientific investigations by the laboratory staff members is related to the study of the problem of the correlation «language — speech — literature — society — student — teacher — student». The article allocates considerable attention to the disclosure of speech trainings developed and tested by the laboratory staff members as well as it focuses on productive forms of pedagogical practice implemented through the involvement of students in the pedagogical studio and the «School of Professional Growth (Day at School)» project. The work experience of the laboratory as a part of the university department on the basis of Kharkiv Lyceum No. 26 is summarized. Among the leading areas of the university department activity which are aimed at the increase of the teachers’ professional training level there should be mentioned the organization of workshops and methodical consultations, the introduction of non-conventional forms of work into the educational process of primary school students, as well as the approval of textbooks, methodical and teaching aids developed by the laboratory staff members. The results of the approbation of the directions and forms of work developed by the laboratory staff members which are aimed at the improvement of the professional competence of higher education establishment graduates and pedagogical employees of various qualification levels testify to their effectiveness.
- ДокументРиторичні тренінги як засіб розвитку комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2024-04-25) Ткаченко, Л. П.У публікації розглянуто риторичні тренінги як засіб розвитку комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів. The publication examines rhetorical training as a means of developing the communicative competence of future primary school teachers.
- ДокументСучасні підходи до формування медіаграмотності в початковій школі(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2023-11-16) Ткаченко, Л. П.У публікації розглянуто ключові підходи до формування медіаграмотності в початковій школі в умовах сучасності. The publication examines key approaches to the formation of media literacy in primary school in modern conditions.
- ДокументLogopedic technologies in work with children with special educational needs(LUMEN Publishing House, 2023-09) Lyndina, Y.; Soloviova, T.; Tkachenko, L.; Bielova, O.; Lisova, L.; Buhera, Y.The scientific substantiation of motor sphere examination as one of the important components of complex pedagogical examination of children with speech disorders is considered. The article considers the problem of application of speech therapy technologies for preschool children with special educational needs. On the basis of theoretical analysis of sources of the problem, as well as practical experience of work with such children the necessity of multidisciplinary approach to the organization of their speech therapy support. Algorithms of variant technologies of speech therapy support of preschool children with delayed speech development and developmental disorders are given. The importance of involving parents of preschool children with special educational needs in joint activities with a speech therapist is given. Particular attention is paid to the need for diagnostics of the child's speech development. The problem of organization of joint work of a speech therapist and parents bringing up a child with special educational needs is revealed. The ways of solving problems arising in such families are shown. The necessity of timely and systematic correctional and speech therapy work is pointed out. Розглянуто наукове обґрунтування обстеження рухової сфери як одного з важливих компонентів комплексного педагогічного обстеження дітей з порушеннями мовлення. У статті розглядається проблема застосування логопедичних технологій для дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами. На підставі теоретичного аналізу витоків проблеми, а також практичного досвіду роботи з такими дітьми встановлено необхідність мультидисциплінарного підходу до організації їх логопедичного супроводу. Наведено алгоритми варіативних технологій логопедичної підтримки дітей дошкільного віку із затримкою мовленнєвого розвитку та порушеннями розвитку. Наведено важливість залучення батьків дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами до спільної діяльності з логопедом. Особливу увагу приділено необхідності діагностики мовленнєвого розвитку дитини. Розкрито проблему організації спільної роботи логопеда та батьків, які виховують дитину з особливими освітніми потребами. Показано шляхи вирішення проблем, що виникають у таких сім'ях. Вказано на необхідність своєчасної та систематичної корекційно-логопедичної роботи.