Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 238
  • Документ
    Засоби розвитку дрібної моторики руки в контексті мовленнєвого розвитку дитини
    (THE COMPANY "DEL c.z." (CZECH REPUBLIC), 2024-04-29) Гнатовська, К. С.
    У тезах розкривається проблема розвитку дрібної моторики руки в контексті мовленнєвого розвитку дитини. Визначено, що засобами, що сприяють розвитку дрібної моторики пальців рук є пальчикові гімнастики, ігри та вправи, у ході яких виробляється спритність, координованість, концентрація уваги. Зазначено, що дієвим варіантом розвитку дрібної моторики рук, закріплення сенсорних навичок та просторових уявлень є ігри з прищіпками, шнурівками, мотузяними вузликами тощо. Theses reveal the problem of the development of fine motor skills of the hand in the context of the child's speech development. It has been determined that finger gymnastics, games and exercises, during which dexterity, coordination, and concentration of attention are developed, are means that contribute to the development of fine motor skills of the fingers. It is noted that games with clothespins, laces, rope knots, etc., are an effective option for developing fine motor skills of hands, consolidating sensory skills and spatial concepts.
  • Документ
    Розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників засобами мнемотехніки
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, Українсько-польське наукове видавництво «Liha-Pres», 2023-10-02) Гнатовська, К. С.
    У тезах зазначено, що проблема розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку не втрачає своєї актуальності упродовж багатьох років, що пов’язано з тим, що мовлення дитини має стати основою для її успішної соціалізації, дозволяє набувати досвід спілкування у різноманітних комунікативних ролях, сприяє формуванню емоційного інтелекту та є запорукою успішного входження в період шкільного дитинства. З’ясовано, що на сьогодні накопичено чималий методичний і практичний досвід розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку: розповіді казок, перекази, інтегровані заняття, вправи для засвоєння навичок монологічного й діалогічного мовлення, робота з картками, іграшками, сюжетно-рольові ігри. Визначено, що одним із перспективних прийомів розвитку мовлення є мнемотехніка, тобто комплекс завдань чи вправ, спрямований на формування здатності дитини запам’ятовувати інформацію за допомогою яскравих образів чи неповторних відчуттів. The thesis states that the problem of the development of coherent speech of preschool children has not lost its relevance for many years, which is due to the fact that the child's speech should become the basis for his successful socialization, allows him to gain experience of communication in various communicative roles, promotes the formation of emotional intelligence and is the key to successful entry into school childhood. It has been found that to date considerable methodological and practical experience has been accumulated in the development of coherent speech of preschool children: fairy tales, retellings, integrated classes, exercises for mastering the skills of monologue and dialogic speech, working with cards, toys, story role-playing games. It was determined that one of the promising methods of speech development is mnemonics, that is, a set of tasks or exercises aimed at forming a child's ability to remember information with the help of vivid images or unique sensations.
  • Документ
    The role of online debate in building future specialists’ (philologists’) professional competencies
    (Journal of the Graduate Program in Education from the State University of Ceará (UECE), 2023) Sydorenko, O.; Voshkolup, H.; Kupina, І.; Kovalenko, B.; Kovalenko, N.
    The pedagogical science has always been interested in the problem of identifying effective mechanisms for building future specialists’ professional competencies. Methods: surveys and questionnaires, remote collection and processing of information, reduced version of the Multifactor Personal Questionnaire B5-10; Academic Motivation Scale; Short Self-Control Scale; Diagnostics of the Dominant Perceptual Modality; Raven’s Progressive Matrices. Statistical analysis was carried out using the Kolmogorov-Smirnov test, Spearman’s Rank correlation coefficient, and the Mann–Whitney U test was used to assess the reliability of differences between contrasting groups. According to the research findings, students are convinced that participation in debates can contribute to the professional competence development. Students’ diligence was indicated as the main component of motivation for building professional competencies. Further research should be aimed at studying the role of debates in building professional competencies among students of narrow majors. It is also necessary to develop a detailed methodology of introducing the student debate. Педагогічна наука завжди цікавилася проблемою виявлення ефективних механізмів формування професійних компетентностей майбутніх фахівців. Методи дослідження: опитування та анкетування, дистанційний збір та обробка інформації, скорочена версія багатофакторного особистісного опитувальника В5-10; шкала навчальної мотивації; коротка шкала самоконтролю; діагностика домінуючої перцептивної модальності; прогресивні матриці Равена. Статистичний аналіз проводився за допомогою критерію Колмогорова-Смірнова, коефіцієнта рангової кореляції Спірмена, а для оцінки достовірності відмінностей між контрастними групами використовувався U-критерій Манна-Уітні. Згідно з результатами дослідження, студенти переконані, що участь у дебатах може сприяти розвитку професійної компетентності. Основним компонентом мотивації до розвитку професійних компетентностей студенти назвали старанність. Подальші дослідження мають бути спрямовані на вивчення ролі дебатів у формуванні професійних компетентностей серед студентів вузьких спеціальностей. Також необхідно розробити детальну методику впровадження студентських дебатів.
  • Документ
    Шляхи активізації комунікативної діяльності молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Цікало, О.
    У статті розглянуто шляхи активізації комунікативної діяльності молодших школярів. Засобом розвитку комунікативного потенціалу є продуктивне читання, тобто таке, що передбачає обговорення прочитаного з однокласниками, переказування сюжету, анонс улюблених книг, написання есеїв за матеріалами прочитаного. Потужним арсеналом до розвитку комунікативної компетентності учнів є історико-культурна спадщина українського народу, а саме вивчення історичних подій, упорядкування переказів, збір фольклорних матеріалів, створення музейних осередків у школі. Зазначено, що на сучасному етапі молодших школярів доцільно активно залучати до комунікативної діяльності, що тісно пов’язана з усвідомленням необхідності боротьби за незалежність Батьківщини, формуванням активної громадянської позиції, вивченням історичного минулого та аналізом реалій сьогодення, залученням до комунікативних процесів, що сприяють інтелектуальному зростанню. The article examines ways to activate the communicative activity of younger schoolchildren. A means of developing communicative potential is productive reading, that is, one that involves discussing what has been read with classmates, retelling the story, announcing favorite books, writing essays based on the materials read. A powerful arsenal for the development of students' communicative competence is the historical and cultural heritage of the Ukrainian people, namely the study of historical events, the arrangement of narratives, the collection of folklore materials, and the creation of museum centers at school. It is noted that at the current stage, it is advisable to actively involve young schoolchildren in communicative activities, which is closely related to the awareness of the need to fight for the independence of the Motherland, the formation of an active civic position, the study of the historical past and the analysis of the realities of the present, involvement in communicative processes that contribute to intellectual growth.
  • Документ
    Формування читацьких інтересів учнів початкової школи в умовах змішаного навчання
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Тижненко, К.
    У публікації розглянуто формування читацьких інтересів учнів початкової школи в умовах змішаного навчання. Розвиток читацьких інтересів у початковій школі під супроводом дорослих може трансформуватись у наступну, більш зрілу стадію сформованого читацького інтересу – самостійного читання. Зазначено, що формування читацьких інтересів учнів початкової школи в ситуації змішаного навчання може бути позитивним за умов активного залучення до навчального процесу батьків (і відповідна їхня просвіта) та активного використання новітніх технологій як на етапі повідомлення нових знань, так і під час осмислення художніх творів. The publication examines the formation of reading interests of primary school students in conditions of mixed education. The development of reading interests in primary school under the guidance of adults can transform into the next, more mature stage of the formed reading interest - independent reading. It is noted that the formation of reading interests of primary school students in a situation of mixed learning can be positive under the conditions of active involvement of parents in the educational process (and their corresponding education) and active use of the latest technologies both at the stage of communicating new knowledge and during the comprehension of artistic works.