Кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 269
  • Документ
    МАЙСТЕР-КЛАС ІЗ РОЗРОБКИ ТА ВИКОНАННЯ ПІСНІ ЖЕСТОВОЮ МОВОЮ ЯК СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ІНІЦІАТИВА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.; Козачек, Н. О.
    У статті проаналізовано проведені майстер-класи «Розробка та виконання жестовою мовою пісень за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої»» та «Розробка та виконання жестовою мовою саундтреку до м/ф «Мавка. Лісова пісня» за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» як сучасної педагогічної ініціативи у дистанційному форматі. Розробка майстер-класів була здійснена в межах засідання студентського наукового гуртка «Спеціальна дидактична майстерня: новітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами», що успішно функціонує при кафедрі спеціальної педагогіки, на факультеті природничої, спеціальної і здоров’язбережувальної освіти. Враховуючи, що розробка пісні жестовою мовою передбачає ґрунтовну роботу над розумінням тексту поетичного твору, тим більше, коли йдеться про канонічну класику української літератури, до засідання дидактичної майстерні було залучено фахівців кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті та здобувачів факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The article analyzes the master classes "Development and performance in sign language of songs based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts"" and "Development and performance in sign language of the soundtrack to the musical theater "Mavka. Forest Song" based on Lesya Ukrainka's drama extravaganza "Forest Song" as a modern pedagogical initiative in a distance format. The development of the master classes was carried out within the framework of the meeting of the student scientific group "Special didactic workshop: the latest technologies in working with children with special educational needs", which is successfully functioning at the department of special pedagogy, at the faculty of natural, special and health education. Taking into account that the development of a song in sign language involves thorough work on understanding the text of a poetic work, especially when it comes to the canonical classics of Ukrainian literature, experts from the Department of Theory and Methods of Teaching Philological Disciplines in Preschool, Primary and Special Education and students were involved in the meeting of the didactic workshop Faculty of Primary Education of H. S. Skovoroda KhnPU.
  • Документ
    ЛЮДИНА СВІТЛИХ НАДІЙ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ткаченко, Л.
    Стаття присвячена спогадам про відомого українського мовознавця Сергія Івановича Дорошенка, постать якого навчає основним життєвим заповідям: служити професії, любити сімʼю, плекати в собі людяність. Він був Людиною, що дарувала світлі надії. The article is dedicated to the memories of the famous Ukrainian linguist Serhiy Ivanovich Doroshenko, whose figure teaches the basic commandments of life: serve the profession, love the family, and nurture humanity. He was a person who gave bright hopes.
  • Документ
    Особливості прописів для навчання письма ліворуких дітей
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Мерзлякова, К.
    У публікації досліджено питання навчання письму ліворуких дітей. Методика навчання ліворуких дітей спирається на наочність, образність, емоційність у процесі вивчення матеріалу. Вчителі мають привчати учнів до самостійного отримання знань, використовувати прийоми заохочення, похвалу на уроках та намагатися не ставити оцінки за виконану роботу. Зазначено, що навчання письма ліворуких дітей має відбуватися за допомогою спеціально розроблених прописів, які враховують особливості учнів із домінантною лівою рукою. Вчителі мають організовувати робочий простір так, щоб під час письма чи малювання світло падало з правого боку, шкільне приладдя знаходилося з лівого, а зошити були адаптованими. Створення необхідних умов для успішного навчання школярів є запорукою розвитку дитини. The publication examines the issue of teaching left-handed children to write. The method of teaching left-handed children is based on visuality, imagery, emotionality in the process of studying the material. Teachers should teach students to independently acquire knowledge, use methods of encouragement, praise in lessons and try not to give grades for the work done. It is noted that teaching left-handed children to write should be done with the help of specially developed scripts that take into account the characteristics of students with a dominant left hand. Teachers should organize the workspace so that when writing or drawing, light falls on the right side, school supplies are on the left, and notebooks are adapted. Creating the necessary conditions for the successful education of schoolchildren is the key to a child's development.
  • Документ
    Шляхи формування орфографічної грамотності молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Рижих, М.
    У статті розглянуто формування орфографічної грамотності молодших школярів. Однією з причин орфографічних помилок у письмових роботах учнів є розрив між теоретичними знаннями та вміннями й навичками. Учням початкових класів не вистачає уважності і самоконтролю при написанні, вони зазвичай пишуть те, що чують. Орфографічні помилки можуть виникати з різних причин, але виправляються через системну й послідовну роботу. Систематичні письмові вправи, використання традиційних та інноваційних прийомів розвитку писемного мовлення здатні значно підвищити орфографічну грамотність молодших школярів. The article examines the formation of spelling literacy of younger schoolchildren. One of the reasons for spelling errors in students' written works is the gap between theoretical knowledge and skills. Elementary school students lack attentiveness and self-control when writing, they usually write what they hear. Spelling errors can occur for various reasons, but are corrected through systematic and consistent work. Systematic writing exercises, the use of traditional and innovative techniques for the development of written speech can significantly increase the spelling literacy of younger schoolchildren.
  • Документ
    Антоніми як засіб збагачення словникового запасу молодших школярів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-10) Вороницька, В.
    У статті розглянуто антоніми – це слова, що належать до однієї частини мови й мають протилежне значення. В основі антонімії знаходяться істотні особливості дійсності, які відображаються як протилежні поняття в логіці й антонімічні значення в мові. Зазначено, що навчання антонімії в початковій школі ґрунтується на засвоєнні та розумінні семантичної специфіки антонімів. Ознайомлення учнів із їхнім значенням вимагає застосування різних прийомів семантизації антонімів: етимологізація, переклад, описовий спосіб, опора на контекст, спосіб наочної демонстрації, робота зі словником. The article discusses antonyms - these are words that belong to the same part of the language and have the opposite meaning. At the core of antonymy are essential features of reality, which are reflected as opposite concepts in logic and antonymic meanings in language. It is noted that the teaching of antonyms in primary school is based on learning and understanding the semantic specificity of antonyms. Acquainting students with their meaning requires the use of various methods of semanticization of antonyms: etymology, translation, descriptive method, reliance on context, method of visual demonstration, working with a dictionary.