Кафедра українознавства і лінгводидактики імені професора О. Г. Муромцевої
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 276
- ДокументОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Умрихіна, Л. В.У публікації досліджено навчання української мови як іноземної. Принципи викладання будь-якої дисципліни мають важливе значення в процесі педагогічного проєктування технологій навчання. Спеціальні принципи викладання української мови як іноземної дозволяють побудувати оптимальну систему традиційних й інноваційних методів, прийомів, засобів і форм організації, реалізації, корекції навчання іноземних студентів. Окреслено основні з них: принцип діяльнісно-комунікативної спрямованості, принцип професійної спрямованості, принцип діалогізації навчання, принцип наочності, принцип вивчення української мови як динамічної системи, принцип психологічної взаємозалежності, принцип країнознавчої спрямованості. Значущість дотримання окреслених принципів навчання підтверджено практикою викладання української мови як іноземної в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. The publication examines the teaching of Ukrainian as a foreign language. The principles of teaching any discipline are of great in the process of pedagogical design of teaching technologies. The special principles of teaching Ukrainian as a foreign language make it possible to build an optimal system of traditional and innovative methods, techniques, means and forms of organising, implementing and correcting the teaching of foreign students. The main ones are outlined: the principle of activity-communication orientation, the principle of professional orientation, the principle of dialogue-based learning, the principle of visibility, the principle of learning Ukrainian as a dynamic system, the principle of psychological interdependence, the principle of country studies. The importance of adhering to the above principles of teaching is confirmed by the practice of teaching Ukrainian as a foreign language at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University.
- ДокументЗ ДОСВІДУ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЛІНГВОКОМПЛЕКСНИХ ДИСЦИПЛІН: «МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ» (ПОЛЬЩА), «ЛІНГВОКРАЇНОЗНАВСТВО» (УКРАЇНА)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Василенко, В.; Василенко, Я.У публікації досліджено лінгвокраїнознавство й міжкультурну комунікацію в українсько-польській освітній парадигмі. Наведено визначальні принципи стратегій лінгвокраїнознавства. Зазначено, що суттєву роль в опануванні іноземної мови поза межами планових годин відіграють різноманітні заходи — екскурсії, зустрічі, участь у конкурсах чи виставках, виїзди, святкування, шефська допомога, залучення до міжнародних акцій тощо. Функціонування лінгвокраїнознавства забезпечене добротною базою друкованих матеріалів, зокрема й книжкових, брошурних, методичних видань. Пошуки спільної мови без кордонів і спільного вирішення цивілізаційних проблем надзвичайно актуальні передусім у світлі сучасних кризових явищ, тривожних суспільних викликів. The publication examines linguistic and regional studies and intercultural communication in the Ukrainian-Polish educational paradigm. Determining principles of linguistic and regional studies strategies are presented. It is noted that a significant role in mastering a foreign language outside scheduled hours is played by a variety of activities — excursions, meetings, participation in competitions or exhibitions, trips, celebrations, mentoring, participation in international promotions, etc. The functioning of linguistic and regional studies is provided with a solid base of printed materials, including books, brochures, and methodical publications. The search for a common language without borders and a common solution to civilizational problems is extremely urgent, first of all, in the light of modern crisis phenomena and alarming social challenges.
- ДокументФОРМУВАННЯ ФОНЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ВИВЧЕННІ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Піддубна, В. В.У публікації досліджено формування фонетичної компетентності у вивченні польської мови. Поняття фонетична компетенція переважно пов’язується з вивченням звуків рідної мови або навчанням іноземної мови в школі. Описано рівні володіння польською мовою. Зазначено, що формування фонологічної компетенції є важливим елементом підготовки майбутніх учителів польської мови. Правильне звукове та інтонаційне оформлення мовлення є результатом тривалого і важкого тренування не лише на заняттях, а й свідома самостійна робота, зокрема з різними типами текстів, у позанавчальний час. The publication examines the formation of phonetic competence in the study of the Polish language. The concept of phonetic competence is mainly associated with learning the sounds of the native language or learning a foreign language at school. Levels of Polish language proficiency are described. It is noted that the formation of phonological competence is an important element of the training of future teachers of the Polish language. The correct sound and intonation design of speech is the result of long and hard training not only in classes, but also conscious independent work, in particular with different types of texts, in extracurricular time.
- ДокументНАВЧАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ З ПІДЛІТКАМИ З ОСОБЛИВИМИ СОЦІАЛЬНИМИ ПОТРЕБАМИ: КОМПЛІМЕНТАРНІ ВИСЛОВЛЕННЯ ЯК ОСНОВНИЙ ЖАНРОВИЙ ТИП МАНІПУЛЯТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ПОЗИТИВУ НА УРОЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ткач, О. В.; Паланська, Г.У публікації досліджено маніпулятивні процеси в освітньому середовищі. Невід’ємними складниками процесу маніпулювання є мовні стратегії і тактики. Наведено стилі педагогічного спілкування. Питання педагогічної комунікації між учителем і «важкими учнями» є нагальним у педагогічному дискурсі. У загальноосвітніх навчальних закладах у кожному класі є представники з «проблемної сім’ї». З метою позитивного впливу на проблемних підлітків рекомендовано використовувати маніпулятивну стратегію позитиву. Репрезентацією основного жанрового типу маніпулятивної стратегії позитиву є компліментарне висловлення. Методика навчання української мови в закладах загальної середньої освіти передбачає наявність упродовж уроку заохочувальних і компліментарних конструкцій з метою мотивації учнів до навчального предмета. Проаналізовані компліментарні висловлювання, використані вчителем у спілкуванні з підлітками з особливими соціальними потребами, є регулятивним, мотивувальним інструментом тактовної міжособистісної комунікації. The publication examines manipulative processes in the educational environment. Linguistic strategies and tactics are integral components of the manipulation process. Styles of pedagogical communication are given. The issue of pedagogical communication between the teacher and "difficult students" is urgent in the pedagogical discourse. In general educational institutions, there are representatives from "problem families" in every class. In order to have a positive impact on troubled teenagers, it is recommended to use a manipulative strategy of positivity. A representative of the main genre type of the manipulative strategy of positivity is a complimentary statement. The method of teaching the Ukrainian language in institutions of general secondary education provides for the presence of encouraging and complimentary structures throughout the lesson in order to motivate students to the subject. The analyzed complimentary statements used by the teacher in communication with teenagers with special social needs are a regulatory, motivational tool of tactful interpersonal communication.
- ДокументУПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У ПРОЄКТНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ЗЗСО: ПРАКТИЧНИЙ СКЛАДНИК(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Радченко, Ю.У публікації досліджено впровадження елементів STEM-освіти вчителем української мови в закладах загальної середньої освіти. Запропоновано технологічні карти освітніх проєктів, виконаних у форматі STEM-навчання. Ці карти проілюструють, як у площині практичної педагогічної діяльності сучасний учитель може реалізовувати інтегрований підхід до організації взаємодії з учнями й упроваджувати елементи STEM-освіти. Поданий дидактичний матеріал стане в пригоді філологам, які прагнуть удосконалювати освітній процес, створюючи інноваційне навчальне середовище, що сприятиме всебічному творчому саморозвитку школярів, а також формуванню в них навичок пошуково-дослідницької роботи й усіх необхідних життєвих компетентностей — полікультурних, мовленнєвих, інформаційно-цифрових, соціальних, громадянських тощо. The publication examines the implementation of elements of STEM education by Ukrainian language teachers in general secondary education institutions. Technological maps of educational projects implemented in the format of STEM education are offered. These maps will illustrate how, in the field of practical pedagogical activity, a modern teacher can implement an integrated approach to organizing interaction with students and implement elements of STEM education. The presented didactic material will be useful to philologists who strive to improve the educational process, creating an innovative educational environment that will contribute to the comprehensive creative self-development of schoolchildren, as well as the formation of research skills in them and all necessary life competencies - multicultural, speech, informational and digital, social, civil, etc.