Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті за Тема "age characteristics"
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСпецифіка навчання рідної мови у вальдорфській школі(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Іонова, О.; Лупаренко, С.Встановлено, що принциповою особливістю навчання рідної мови у вальдорфській школі є цілісний підхід, відповідно до якого психічна структура людини виявляється в єдності розумової діяльності, емоційно-почуттєвої та вольової сфер. Це передбачає: висунення перед навчальною дисципліною як навчальних (оволодіти літературною мовою, засвоїти граматичні, орфографічні й пунктуаційні навички, уміння; навчитися вільно викладати свої думки та передавати свої почуття в усній і письмовій формі; отримати уявлення про відмінні риси рідної мови, її розвитку тощо), так і розвивальних (повноцінний інтелектуальний, емоційно-почуттєвий і вольовий розвиток дитини) цілей; чітке співвіднесення змісту навчання з віковими особливостями дитини; міжпредметну інтеграцію та залучення у вивчення рідної мови художньо-естетичного елементу (декламація, живопис, малювання форм, евритмія, співи, гра на музичних інструментах, участь драматичних постановках тощо). Відзначено, що специфікою навчання рідної мови у вальдорфській школі є також ритмічна побудова навчального процесу, тобто планування навчальних року, тижня, окремих уроків з урахуванням природних психофізіологічних людських ритмів (дихання, запам’ятовування й забування, сну й неспання, чергування здатності людини до зосередження й потреби в активній діяльності). З’ясовано, що вальдорфська школа виховує особистість з індивідуальним розумінням, самостійним і відповідальним діянням, із розвиненою культурою пізнавальної діяльності, творчими здібностями. Це підтверджується даними міжнародних незалежних порівняльних педагогічних досліджень якості навчальних досягнень школярів, зокрема PISA (якості сприйняття інформації, читання, розуміння текстів). Наголошено на доцільності впровадження вальдорфського досвіду навчання рідної мови в діяльність Нової української школи. It has been identified that the holistic approach is the fundamental feature of teaching the native language in Waldorf school. According to the holistic approach, person's mental structure is manifested in the unity of mental activity, emotional-sensory and volitional spheres. This involves setting both educational and developmental goals for the subject. The educational goal means to master the literary language, form grammatical, spelling and punctuation skills and abilities, learn to express the thoughts freely and convey feelings orally and in writing, get an idea about the distinctive features of the native language, development of it etc. The developmental goal means full intellectual, emotional-sensual and volitional development. Moreover, the holistic approach includes a clear correlation of the content of education with children's age characteristics, interdisciplinary integration and use of artistic and practical elements (reciting, painting, drawing forms, eurythmy, singing, playing musical instruments, participating in plays etc.) in teaching the native language. It has been noted that the rhythmic organization of the educational process is another specific feature of teaching the native language in Waldorf school. It means the planning of the academic year, week and lessons, taking into account the natural psychophysiological human rhythms (breathing, memorization and forgetting, sleeping and activity state, alternation of a person's ability to concentrate and need for activity). It has been found that Waldorf school brings up a person with individual understanding, independent and responsible actions, with a developed culture of cognitive activity and creative abilities. This is confirmed by the data of the international independent comparative pedagogical studies of the quality of schoolchildren's educational achievements, in particular PISA, which studied the quality of perception of information, reading, understanding of texts etc. The expediency of introducing the Waldorf experience of teaching the native language into the activities of the New Ukrainian School has been emphasized.
- ДокументСпецифіка природничої освіти учнів у вальдорфській школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Іонова, О. М.; Лупаренко, С. Є.Актуальність дослідження зумовлена потребою звернення до надбань світової педагогіки, об’єктивного аналізу вальдорфського досвіду з метою його використання в діяльності Нової української школи, що сприятиме вдосконаленню якості природничої освіти школярів, формуванню навчальної мотивації особистості, її цілісному розвитку. Мета дослідження – розкрити специфіку природничої освіти учнів у вальдорфській школі. Методи дослідження – комплекс загальнонаукових методів (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення). Констатовано, що принциповою особливістю природничої освіти учнів у вальдорфській школі є цілісний підхід, відповідно до якого психічна структура людини виявляється в єдності розумової діяльності, емоційно-почуттєвої та вольової сфер. Це передбачає висунення перед навчальною дисципліною як навчальних (сформувати цілісний світогляд та цілісну картину світу; засвоїти основи знань про живу та неживу природу; оволодіти вміннями та навичками дослідження природи, спостереження за різними природними процесами; розвинути естетичний смак, сформувати екологічну свідомість, емоційноціннісне ставлення до природи; забезпечити інтеграцію особистості у світову та національну культури), так і розвивальних (розвиток розумових здібностей, емоційно-почуттєвої сфери та вольової діяльності дитини) цілей. Установлено, що характерними рисами природничої освіти школярів у вальдорфській школі є також: співвіднесення навчального змісту з віковими особливостями дитини; використання художньо-образного викладання (1–5-і класи) та феноменологічного викладання (із 6-го класу); залучення до вивчення природничих дисциплін художньо-естетичного елементу (живопис, гра на музичних інструментах, участь у драматичних постановках тощо). З’ясовано, що вальдорфська школа виховує активну й самостійну особистість, із розвиненою культурою пізнавальної діяльності, науководослідницькими та творчими здібностями. Це підтверджується даними міжнародних незалежних порівняльних педагогічних досліджень якості навчальних досягнень школярів, зокрема PISA та TIMSS. Наголошено на доцільності впровадження вальдорфського досвіду природничої освіти школярів у діяльність Нової української школи. The relevance of the study is caused by the need to address the achievements of world pedagogy and analyze Waldorf experience objectively in order to use it in the New Ukrainian School, which will improve the quality of natural education of schoolchildren, the formation of personal motivation and holistic development. The purpose of the study is to reveal the specific features of natural education of learners in Waldorf school. The research methods include a set of general scientific methods (analysis, synthesis, comparison, systematization, classification, generalization). It is stated that the fundamental feature of natural education of learners in Waldorf school is a holistic approach, according to which person's mental structure is manifested in the unity of mental activity, emotional and volitional spheres. This involves setting both educational and developmental goals for the subject. The educational goal means to form a holistic worldview and a holistic picture of the world; to master the basic knowledge about living and non-living nature; to master the skills of nature research, observation of various natural processes; to develop aesthetic taste, environmental awareness and emotional and value attitude to nature; to ensure person's integration into world and national culture. The developmental goal means the development of child's mental abilities, feelings and emotional sphere and volitional activity. It is established that the characteristic features of natural education of learners in Waldorf school are also: the correlation of educational content with the age characteristics of a child; the use of artistic and imaginative teaching (grades 1–5) and phenomenological teaching (from grade 6); use of artistic and aesthetic activities (painting, playing musical instruments, participation in dramatic performances, etc.) in the study of natural subjects. It is found that Waldorf school forms an active and independent personality, with a developed culture of cognitive activity, research and creative abilities. This is confirmed by the data of international independent comparative pedagogical studies of the quality of learners' academic achievements, in particular PISA and TIMSS. The authors emphasize the expediency of introducing Waldorf experience of schoolchildren's natural education in the activities of the New Ukrainian School.