Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті за Тема "age and individual peculiarities"
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВальдорфські підходи до музичної освіти молодших школярів(Класичний приватний університет, 2020-02) Іонова, О. М.; Юечжи, ВанВисвітлено основні підходи до музичної освіти молодших школярів у вальдорфській школі, а саме: цілісний підхід до особистості та всебічне врахування специфіки вікового та індивідуального розвитку дитини. Розкрито цілісний підхід до дитини, згідно з яким психічна структура людини виявляється в єдності розумової діяльності, емоційно-почуттєвої та вольової сфер, що передбачає: підвищення ролі предметів естетичного, зокрема музичного, циклу до рівня академічної галузі; висунення перед предметом «музика» як навчальних (формування певних музичних знань, умінь і навичок школярів), так і загальноосвітніх (повноцінний інтелектуальний, емоційно-почуттєвий і вольовий розвиток дитини) цілей; міжпредметну інтеграцію та залучення музичного елементу в процес вивчення загальноосвітніх (математика, рідна мова, іноземні мови, історія тощо) дисциплін. З’ясовано, що специфікою вальдорфської школи є чітке співвіднесення музичної освіти з віковою динамікою дитячої свідомості, що вимагає відповідного змісту освіти впродовж перших двох шкільних років (одноголосні співи, переважання пентатонічної мелодії, вільний безтактовий ритм, інструментальне музикування в настрої квінти на простих інструментах – металофон, ксилофон, дзвоники, трикутник, ліра, флейта; відсутність нотної фіксації) та його змінювання з третього року навчання (багатоголосний спів і спів каноном, перехід від пентатоніки до діатоніки, від квінти до терції, введення навчання нотній грамоті, вибір індивідуального музичного інструменту – фортепіано, гітара, баян, акордеон, скрипка, віолончель). Визначено, що характерними особливостями вальдорфської музичної освіти є також її спрямованість на всіх дітей, а не лише на музично обдарованих, активна практична музична діяльність учнів, використання «живої» музики, ритмічне чергування слухання та виконання музики, співу та слухання музики, виконання музичних вправ у супроводі рухів (хороводи, крокування «змійкою», притопування, припліскування тощо). Встановлено, що вальдорфська музична освіта сприяє засвоєнню дитиною музичної культури як особливої сфери, де через емоційне переживання відбувається цілісний розвиток особистості, формується її ціннісне ставлення до людей і світу, набувається досвід соціальної взаємодії та спільної діяльності. Освещены основные подходы к музыкальному образованию младших школьников в вальдорфской школе, а именно: целостный подход к личности и всесторонний учет специфики возрастного и индивидуального развития ребенка. Раскрыто целостный подход к ребенку, согласно которому психическая структура человека проявляется в единстве мыслительной деятельности, эмоционально-чувственной и волевой сфер, предусматривает: повышение роли предметов эстетического, в частности музыкального, цикла до уровня академической области; выдвижения перед предметом «музыка» как учебных (формирование определенных музыкальных знаний, умений и навыков школьников), так и общеобразовательных (полноценное интеллектуальное, эмоционально-чувственное и волевое развитие ребенка) целей; межпредметной интеграции и привлечения музыкального элемента в процесс изучения общеобразовательных (математика, родной язык, иностранные языки, история и т.д.) дисциплин. Выяснено, что спецификой вальдорфской школы является четкое соотнесение музыкального образования с возрастной динамикой детского сознания, что требует соответствующего содержания образования в течение первых двух школьных лет (единогласное пение, преобладание пентатоничной мелодии, свободный безтактовий ритм, инструментальное музицирование в настроении квинты на простых инструментах - металлофон, ксилофон, колокольчики, треугольник, лира, флейта, отсутствие нотной фиксации) и его изменения с третьего года обучения (многоголосое пение и пение каноном, переход от пентатоники в диатонику, от квинты к терции, введение обучения нотной грамоте, выбор индивидуального музыкального инструмента - фортепиано, гитара, баян, аккордеон, скрипка, виолончель). Определено, что характерными особенностями вальдорфского музыкального образования является также его направленность на всех детей, а не только на музыкально одаренных, активная практическая музыкальная деятельность учащихся, использование «живой» музыки, ритмичное чередование слушания и исполнения музыки, пения и слушания музыки, исполнение музыкальных упражнений в сопровождении движений (хороводы, восхождения «змейкой», притопыванием, прихлопывание т.д.). Установлено, что вальдорфская образование способствует усвоению ребенком музыкальной культуры как особой сферы, где через эмоциональное переживание происходит целостное развитие личности, формируется его ценностное отношение к людям и миру, приобретается опыт социального взаимодействия и совместной деятельности. The main approaches to primary schoolchildren’s music education at Waldorf school have been revealed in the article. They are holistic approach to personality and comprehensive accounting of the specifics of child's age and individual development. The holistic approach to child has been described in the article. According to it, human psychic structure is in the unity of mental activity, emotionally-sensual and volitional spheres. It means enhancing the role of aesthetic subjects and Music, in particular, to academic level; setting Music training goal (formation of schoolchildren’s certain knowledge, skills and abilities) and general education goal (schoolchildren's full intellectual, emotional-sensual and volitional development); interdisciplinary integration and involvement of musical element in the process of learning general educational disciplines (mathematics, native language, foreign languages, history etc.). It has been found that a clear correlation of music education with the age dynamics of children’s consciousness is the specifics of Waldorf school. It requires appropriate education content during the first two school years (monophonic singing, predominance of pentatonic melody, free tactless rhythm, instrumental music playing the simple instrument – metallophone, xylophone, bells, triangle, lire, flute – in the mood for a fifth, absence of music fixation) and the change of it from the third school year (polyphonic singing and canon singing, transition from pentatonic to diatonic, from fifth to third, introduction of music notation, selection of individual musical instrument − piano, guitar, accordion, violin, cello). It has been determined that the characteristic features of Waldorf music education are: its focus on all children (not only musically gifted children), schoolchildren’s active practical music activity, use of “live” music, rhythmic alternation of listening and playing music, singing and listening to music, performance of musical exercises accompanied by movements (round dances, “snake” walking, stomping, clapping etc.). It has been determined that Waldorf music education promotes child's acquisition of musical culture as a specific sphere, where due to emotional experience the holistic development of personality can be provided, child's value attitude to people and the world can be formed and the experience in social interaction and joint activities can be gained.
- ДокументПроблема математичної освіти школярів у вальдорфській школі(Класичний приватний університет, 2020-03) Іонова, О. М.Схарактеризовано цілі математичної освіти вальдорфських школярів: навчальні (пов’язані з оволодінням системою математичних знань і вмінь, необхідних як для повсякденного життя, так і для вивчення інших предметів; виробкою уявлень про ідеї та методи математики як науки, їх роль у науковій діяльності людини) та загальноосвітні (орієнтовані на формування та розвиток цілісної природи дитини, її інтелектуальних, емоційних і вольових якостей і здібностей). Визначено принципову особливість математичної освіти школярів у вальдорфській школі – побудову процесу навчання на звертанні до цілісної природи людини (її мислення, відчування, волі), що передбачає: тісну взаємодію та інтеграцію математики з іншими навчальними дисциплінами (музикою, краєзнавством, історією, природознавством тощо); ритмічну організацію освітнього процесу та викладання математики методом «епох» (циклами «поринання»); формування уявлень про числа й операції над ними як органічного породження певної цілісності, що позитивно впливає на моральність, помірність, стриманість дитини; використання диференційованих завдань з урахуванням темпераментів учнів, спрямоване на вирівнювання збоченостей і сплесків темпераментів школярів, сприяння індивідуально-соціальному розвитку дитини. Специфікою математичної освіти вальдорфських школярів є також чітке співвіднесення педагогічного процесу з особливостями вікового розвитку дитини. Розкрито зміни у свідомості школярів у віці 9–10 й 11–12 років і їхній вплив на змінювання змісту математичної освіти. Загалом вальдорфська математична освіта, ідучи назустріч дитині, розпочинається з лічби та ритмічних вправ, тісно пов’язаних із життєвими функціями дитини, а потім поступово переходить до впевненого та вмілого оволодіння учнями операціями з чистими кількостями (I–V класи), а далі, через вирішення практичних завдань (VІ–VІІІ класи) – до досить складних розділів математики (ІX–XІІ класи), які значно перевищують програми традиційної школи. Результативність вальдорфської математичної освіти підтверджується даними міжнародних незалежних порівняльних педагогічних досліджень, зокрема TIMSS, PISA. Зроблено висновок про доцільність використання досвіду математичної освіти вальдорфських учнів для підвищення ефективності оволодіння українськими школярами математичними знаннями й уміннями. Охарактеризованы цели математического образования вальдорфских школьников: учебные (связанные с овладением системой математических знаний и умений, необходимых как для повседневной жизни, так и для изучения других предметов; выработкой представлений об идеях и методах математики как науки, их роль в научной деятельности человека) и общеобразовательные (ориентированные на формирование и развитие целостной природы ребенка, его интеллектуальных, эмоциональных и волевых качеств и способностей). Определена принципиальная особенность математического образования школьников в вальдорфской школе - построение процесса обучения на обращении к целостной природе человека (его мышления, чувствования, воли), что предусматривает: тесное взаимодействие и интеграцию математики с другими учебными дисциплинами (музыкой, краеведением, историей, естествознанием и т.д.); ритмическую организацию образовательного процесса и преподавания математики методом «эпох» (циклами «погружения»); формирование представлений о числах и операции над ними как органического порождение определенной целостности, что положительно влияет на нравственность, умеренность, сдержанность ребенка; использование дифференцированных задач с учетом темпераментов учеников, направленное на выравнивание извращенности и всплесков темпераментов школьников, содействие индивидуально-социальному развитию ребенка. Спецификой математического образования вальдорфских школьников является также четкое соотнесение педагогического процесса с особенностями возрастного развития ребенка. Раскрыто изменения в сознании школьников в возрасте 9-10 и 11-12 лет и их влияние на изменение содержания математического образования. В общем вальдорфское математическое образование, идя навстречу ребенку, начинается со счета и ритмических упражнений, тесно связанных с жизненными функциями ребенка, а затем постепенно переходит к уверенному и умелому овладению учащимися операциями с чистыми количествами (I-V классы), а далее, через решения практических задач (VI-VIII классы) - до достаточно сложных разделов математики (ІX–XІІ классы), которые значительно превышают программы традиционной школы. Результативность вальдорфского математического образования подтверждается данными международных независимых сравнительных педагогических исследований, в частности TIMSS, PISA. Сделан вывод о целесообразности использования опыта математического образования вальдорфских учеников для повышения эффективности овладения украинским школьниками математическими знаниями и умениями. The aims of mathematical education of Waldorf schoolchildren have been characterized in the article. They are training and general educational aims. The training aims are connected with mastering the system of mathematical knowledge and skills which are necessary both for everyday life and for studying other subjects, formation of understanding of ideas and methods of Mathematics as a science, their role in human scientific activity. The general educational aims are focused on formation and development of the holistic nature of a child, his intellectual, emotional and volitional qualities and abilities. The fundamental feature of schoolchildren’s mathematical education in Waldorf school have been determined. It is the construction of learning process focusing on the holistic nature of a man (his thinking, feeling and will). It means close interaction and integration of Mathematics with other subjects (Music, History, Local History, Nature Study etc.), rhythmic organization of educational process and teaching Mathematics using the method of “epoch” (cycles of “immersion”), formation of understanding of numbers and operations on them as an organic product of certain integrity, which has positive influence on child’s morality, modesty and discreteness, use of differentiated tasks taking into account schoolchildren’s temperaments, which is aimed at alignment of perversions and bursts of schoolchildren’s temperaments and promoting child’s individual social development. Besides, the specificity of mathematical education of Waldorf schoolchildren is a clear correlation of pedagogical process with the peculiarities of age development of a child. The author has revealed the changes in consciousness of schoolchildren at the age of 9–12 and 11–12 and their impact on changes in the content of mathematical education. In general, Waldorf mathematical education, focusing on children, starts with counting and rhythmical exercises, which are closely connected with the life functions of a child, then it gradually moves to confident and skillful mastery of operations with quantities (grades 1–5). After that, it moves to solving practical tasks (grades 6–8) and rather sophisticated branches of Mathematics (grades 9–12), which significantly exceeds the traditional school program. The effectiveness of the Waldorf mathematical education is confirmed by the data of the international independent comparative pedagogical researches, TIMSS and PISA in particular. The author has concluded about the expediency of using the experience in mathematical education of Waldorf schoolchildren to improve the efficiency of mastering mathematical knowledge and skills by Ukrainian schoolchildren.