Перегляд за Автор "Zelenska, L."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументAcademic council activity as the basis for university autonomy: historical aspect(Revista Amazonia Investiga, 2021-03) Zelenska, L.; Holubnycha, L; Lutaieva, T.; Matsapura, L.; Popova, N.The article describes functions and authorities of academic councils of Ukrainian universities as the basis of their autonomy in historical aspect. The purpose of the paper is to study academic council activity evolution in Ukrainian Universities of the XIX-th century through singling out and characterization its stages from the modern standpoint to strengthen university autonomy, develop the quality of university management and prevent mistakes and shortcomings of the previous period. The applied methods were: general scientific methods (analysis, synthesis, comparison, systematization, and generalization) and methods of historical research (chronological, logical-historical, historical-typological, and retrospective). The most important findings have become distinguishing and characterizing four stages of activity of academic councils in Ukrainian universities within the studied period: I stage (1804–1835), II stage (1835–1863), III stage (1863–1884), IV stage (1884–1906). Characterization of the stages of academic council functions and authority development from the modern position has demonstrated that in order to develop the quality of university management as well as educational service quality universities need real university autonomy, which should be strong enough to prevent mistakes and shortcomings of the previous periods. У статті описано функції та повноваження вчених рад українських університетів як основу їх автономії в історичному аспекті. Метою статті є вивчення еволюції діяльності вченої ради в українських університетах XIX століття шляхом виділення та характеристики її етапів з сучасних позицій для посилення автономії університетів, розвитку якості управління університетами та запобігання помилкам та недолікам попереднього періоду. Застосованими методами були: загальнонаукові методи (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення) та методи історичних досліджень (хронологічні, логіко-історичні, історико-типологічні та ретроспективні). Найважливішими висновками стали виділення та характеристика чотирьох етапів діяльності вчених рад в українських університетах протягом досліджуваного періоду: І етап (1804–1835), II етап (1835–1863), III етап (1863–1884), IV етап (1884–1906). Характеристика етапів розвитку функцій та повноважень вченої ради з сучасних позицій продемонструвала, що для розвитку якості управління університетом, а також якості освітніх послуг, університетам потрібна справжня університетська автономія, яка повинна бути настільки сильною, щоб запобігати помилкам та недолікам попередніх періодів. Автор статьиописывает функции и полномочия ученых советов украинских университетов как основу их автономии в историческом аспекте. Целью статьи является изучение эволюции деятельности ученого совета в украинских университетах XIX века путем выделения и характеристики ее этапов с современных позиций для усиления автономии университетов, развития качества управления университетами и предотвращения ошибок и недостатков предыдущего периода. Примененными методами были: общенаучные методы (анализ, синтез, сравнение, систематизация, обобщение) и методы исторических исследований (хронологические, логико-исторические, историко-типологические и ретроспективные). Важнейшими выводами стали выделение и характеристика четырех этапов деятельности ученых советов в украинских университетах в течение исследуемого периода: I этап (1804–1835), II этап (1835–1863), III этап (1863–1884), IV этап (1884–1906). Характеристика этапов развития функций и полномочий ученого совета с современных позиций продемонстрировала, что для развития качества управления университетом, а также качества образовательных услуг, университетам нужна настоящая университетская автономия, которая должна быть настолько сильной, чтобы предотвращать ошибки и недостаткам предыдущих периодов.
- ДокументChildren’s Health Maintenance Activities of the State and the Public Organizations in Ukraine at the Beginning of the 20th Century(Asian Exercise and Sport Science Journal, 2020) Ionova, O.; Luparenko, S.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Sira, I.; Kabanska, O.; Kutsenko, T.The problem of development of healthy people requires analyzing and taking into consideration the theory and practice of health maintenance activities, implemented in various countries in different historical time. The article reveals children’s health maintenance activities implemented by the Ukrainian state and the public organization during 1900-1917. Based on the archive materials, legislative documents of the studied period, scientific sources of university libraries, information of periodicals and original works of the scientists, memoirs and autobiographical literature, the authors have determined the reasons for children’s poor health, named public organizations which were involved in medical and educational activities and specified the directions of their health maintenance activities. The reasons for children’s poor health were weaknesses in organization of educational process at school, difficult living conditions in families, children’s particular tendency to infectious diseases. The public organizations which provided health maintenance activities were societies of spread of literacy among people, Frebel societies, poor students’ assistance societies, societies of care for homeless young orphans, physical education societies, the Society for the Promotion of Primary Education, the Ukrainian Society of School Education and charitable societies. The directions of health maintenance activities were providing hospital care for children, arrangement of children’s institutions with educational materials and providing them with rationally-constructed furniture, carrying out children’s medical examinations, inspections of classrooms, arrangement of school first-aid kits, conducting talks about health maintenance activities by teachers and doctors, organization of special classes at schools and shelters for shelters for children of refugees during holidays, creation of children’s summer colonies. The results and difficulties which the state and public organizations faced with have been revealed. Проблема розвитку здорових людей вимагає аналізу та врахування теорії та практики діяльності з охорони здоров'я, що впроваджуються в різних країнах у різний історичний час. У статті розкриваються заходи з охорони здоров’я дітей, що проводились Українською державою та громадською організацією протягом 1900-1917 років. На основі архівних матеріалів, законодавчих документів досліджуваного періоду, наукових джерел університетських бібліотек, інформації періодичних видань та оригінальних праць учених, спогадів та автобіографічної літератури автори визначили причини погіршення самопочуття дітей, назвавши громадські організації, які залучалися до медичної та освітньої діяльності та вказували напрямки їх діяльності з охорони здоров'я. Причинами поганого самопочуття дітей були слабкі місця в організації навчального процесу в школі, важкі умови життя в сім'ях, особлива схильність дітей до інфекційних захворювань. Громадськими організаціями, що проводили заходи з охорони здоров’я, були товариства поширення грамотності серед людей, товариства Фребеля, товариства допомоги бідним студентам, товариства піклування про безпритульних молодих сиріт, товариства фізичної культури, Товариство сприяння початковій освіті, Українське товариство шкільної освіти та благодійних товариств. Напрямами діяльності з охорони здоров’я були надання лікарняної допомоги дітям, облаштування дитячих закладів навчальними матеріалами та забезпечення їх раціонально побудованими меблями, проведення медичних оглядів дітей, огляди навчальних кабінетів, облаштування шкільних аптечок, проведення бесід про діяльність з охорони здоров’я вчителями та лікарями, організація спеціальних класів у школах та притулках для дітей біженців під час канікул, створення дитячих літніх колоній. Виявлено результати та труднощі, з якими стикалися держава та громадські організації. Проблема развития здоровых людей требует анализа и учета теории и практики деятельности по охране здоровья, которые внедряются в разных странах в разное историческое время. В статье раскрываются меры по охране здоровья детей, которые проводились Украинским государством и общественной организацией в течение 1900-1917 годов. На основе архивных материалов, законодательных документов исследуемого периода, научных источников университетских библиотек, информации периодических изданий и оригинальных работ ученых, воспоминаний и автобиографической литературы авторы определили причины ухудшения самочувствия детей, назвав общественные организации, которые привлекались к медицинской и образовательной деятельности и указывали направления их деятельности по охране здоровья. Причинами плохого самочувствия детей были слабые места в организации учебного процесса в школе, тяжелые условия жизни в семьях, особая склонность детей к инфекционным заболеваниям. Общественными организациями, проводились мероприятия по охране здоровья, были общества распространения грамотности среди людей, общества Фребеля, общества помощи бедным студентам, общества попечения о беспризорных молодых сиротах, общества физической культуры, Общество содействия начальному образованию, Украинское общество школьного образования и благотворительных обществ. Направлениями деятельности по охране здоровья были предоставления больничной помощи детям, обустройство детских учреждений учебными материалами и обеспечения их рационально построенной мебелью, проведение медицинских осмотров детей, обзоры учебных кабинетов, обустройство школьных аптечек, проведение бесед о деятельности по охране здоровья учителями и врачами, организация специальных классов в школах и приютах для приютов для детей беженцев во время каникул, создания детских летних колоний. Выявлено результаты и трудности, с которыми сталкивались государство и общественные организации.
- ДокументComparative Analysis of Higher Education Systems of the Ukrainian Lands of Dnieper Ukraine in the First Third of the XXth Century.(Atlantis Press, 2021-03) Zelenska, L.; Kalinichenko, Т.The article presents the comparative analysis of higher education systems of the Ukrainian lands of Dnieper Ukraine in the first third of the XXth century: the period of 1901 – February 1917 (the stage of formation of higher education in Ukraine taking into account educational, economic, social and political factors), the period of March 1917 – 1920 (restructuring of higher education in Ukraine during the national liberating struggle), the period of 1921 – 1933 (stage of modernization of higher education in Ukraine in order to implement important principles of korenization). The main trends in the development of higher education were revealed in Ukraine during three studied stages within determined chronological boundaries. У статті представлений порівняльний аналіз систем вищої освіти українських земель Наддніпрянської України у першій третині ХХ століття: період 1901 - лютий 1917 рр. (етап становлення вищої освіти в Україні з урахуванням освітніх, економічних, соціально-політичних факторів), період березня 1917 - 1920 рр. (перебудова вищої освіти в Україні під час національно-визвольної боротьби), період 1921 - 1933 рр. (етап модернізації вищої освіти в Україні з метою реалізації важливих принципів коренізації ). Були виявлені основні тенденції розвитку вищої освіти в Україні протягом трьох досліджуваних етапів у визначених хронологічних межах. В статье представлен сравнительный анализ систем высшего образования украинских земель Приднепровской Украины в первой трети ХХ века: период 1901 - февраль 1917 (этап становления высшего образования в Украине с учетом образовательных, экономических, социально-политических факторов), период март 1917 - 1920 гг . (перестройка высшего образования в Украине во время национально-освободительной борьбы), период 1921 - 1933 гг. (этап модернизации высшего образования в Украине с целью реализации важных принципов коренизации). Были выявлены основные тенденции развития высшего образования в Украине в течение трех исследуемых этапов в определенных хронологических рамках.
- ДокументCultivating Intellectual Property Rights Competence in Teachers in Ukraine: Attitude, Challenges, Solutions(Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2021-12) Luniachek, V.; Ruban, N.; Zelenska, L.; Varenko, T.The research aims to substantiate the need to cultivate the IPR competence in secondary education teachers. Its relevance lies in the fact that the relevant knowledge and skills help promote respect for others’ intellectual works and prevent IPR infringements. The findings reveal, inter alia, lack of understanding of the need to observe the IPR-related legal framework; teachers’ insufficient IPR competence and understanding; the need to review the state policy on education regarding IPR protection; teachers’ willingness to protect their copyright; the need for a relevant IPR competence cultivation within teachers’ training and qualification enhancement, etc. Метою дослідження є обґрунтування необхідності формування компетентності у сфері прав інтелектуальної власності в Україні у вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Його актуальність полягає в тому, що відповідні знання та навички сприяють розвитку поваги до інтелектуальних праць інших і запобігають порушенням прав інтелектуальної власності. Висновки свідчать, зокрема, про відсутність розуміння необхідності дотримання законодавчої бази щодо прав інтелектуальної власності; недостатня компетентність і розуміння ПІВ викладачів; необхідність перегляду державної політики в галузі освіти щодо захисту прав інтелектуальної власності; готовність викладачів захищати свої авторські права; необхідність культивування відповідної компетентності у рамках підготовки та підвищення кваліфікації вчителів тощо.
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументEvaluation of the professional teaching competence: chinese experience(Nicolaus Copernicus University in Toruń, Poland, 2020) Zhernovnykova, O.; Kovalenko, O.; Mkrtichian, O; Zelenska, L.The article describes the rules and procedures for hiring and evaluating the professional competence of teachers on the example of China, where there is a system for evaluating the professional competence of teachers. Стаття описує правила та процедури прийняття на роботу та оцінки професійна компетентність викладачів на прикладі Китаю, де існує система для оцінювання професійної компетентності вчителів. Статья описывает правила и процедуры принятия на работу и оценки профессиональной компетентности преподавателей на примере Китая, где существует система для оценки профессиональной компетентности учителей.
- ДокументHistorical and pedagogical aspects as a subject of content analysis of popular science publication(Scientific Center of Innovative Researches OÜ (Tallinn, Estonia), 2020) Zelenska, L.; Bondar, T.; Bondar, O.The purpose of the article is to identify the frequency and nature of the coverage of pedagogical problems in the publications of the journal «Science and Society» with demonstration of powerful epistemological potential of automated content analysis. The research methodology is based on a set of general scientific methods – system-structural, diachronic, statistical, problem-chronological. The study followed the principles of historicism, objectivity and multifactorialism. Revealed the basic stages of this method and its purpose. Investigated the pedagogical problems and its various aspects (popularization of scientific knowledge; organization of educational process in high school; self-education of adults; pedagogical education of parents; propaganda of state ideology and communist education; training and upbringing of children of preschool and school age), which was found on the pages of the magazine for years: 1973, 1983, 1987, 1990, 1991. An array of text information from the magazine «Science and Society» is being processed using automated text coding techniques through key tokens. The results of the study are presented as diagrams. The Janis coefficient and validity are calculated using formulas. In the analysis takes into account the historical context as meta-knowledge, which allows to expand the perception of research results. The most popular topics in the journal «Science and Society» were discovered and uncovered in 1973, 1983, 1987, 1990, 1991. The results of the study demonstrate an analytical approach to pedagogical issues and can be used to share pedagogical experience and in the organization of non-formal education, in particular of adults. Метою статті є виявлення частоти та характеру висвітлення педагогічних проблем у публікаціях журналу «Наука та суспільство» з демонстрацією потужного гносеологічного потенціалу автоматизованого конент-аналізу. Методологія дослідження базується на сукупності загальнонаукових методів: системно-структурних, діахронічних, статистичних, проблемно-хронологічних, на принципах історизму, об’єктивності та багатофакторності. Розкрито основні етапи цього методу та його призначення. Досліджено різні аспекти педагогічних проблем (популяризація наукових знань; організація навчально-виховного процесу в середній школі; самоосвіта дорослих; педагогічна освіта батьків; пропаганда державної ідеології та комуністичної освіти; навчання та виховання дітей дошкільних та шкільних закладів), що висвітлювались на сторінках журналу за роки: 1973, 1983, 1987, 1990, 1991. Масив текстової інформації з журналу «Наука і суспільство» оброблявся за допомогою автоматизованих методів кодування тексту за допомогою ключових лексем. Результати дослідження представлені у вигляді діаграм. Коефіцієнт Яніса та обґрунтованість обчислюються за формулами. При аналізі враховується історичний контекст як метазнання, що дозволяє розширити сприйняття результатів дослідження. Найпопулярніші теми в журналі «Наука і суспільство» були виявлені та розкриті в 1973, 1983, 1987, 1990, 1991 рр. Результати дослідження демонструють аналітичний підхід до педагогічних питань і можуть бути використані для обміну педагогічним досвідом та в організації неформальної освіти, зокрема дорослих. Целью статьи является выявление частоты и характера освещения педагогических проблем в публикациях журнала «Наука и общество» с демонстрацией мощного гносеологического потенциала автоматизированного конент-анализа. Методология исследования базируется на совокупности общенаучных методов: системно-структурных, диахронических, статистических, проблемно-хронологический, принципах историзма, объективности и многофакторности. Раскрыты основные этапы этого метода и его назначение. Исследованы различные аспекты педагогических проблем (популяризация научных знаний, организация учебно-воспитательного процесса в средней школе; самообразование взрослых, педагогическое образование родителей; пропаганда государственной идеологии и коммунистической образования, обучение и воспитание детей дошкольных и школьных учреждений), что освещались на страницах журнала за года: 1973, 1983, 1987, 1990, 1991. Массив текстовой информации из журнала «Наука и общество» обрабатывался с помощью автоматизированных методов кодирования текста с помощью ключевых лексем. Результаты исследования представлены в виде диаграмм. Коэффициент Яниса и обоснованность вычисляются по формулам. При анализе учитывается исторический контекст как метазнания, позволяет расширить восприятие результатов исследования. Самые популярные темы в журнале «Наука и общество» были обнаружены и раскрыты в 1973, 1983, 1987, 1990, 1991 гг. Результаты исследования показывают аналитический подход к педагогическим вопросам и могут быть использованы для обмена педагогическим опытом и в организации неформального образования, в том числе взрослых.
- ДокументHISTORY OF DEVELOPMENT OF THE SYSTEM AND ACTIVITY-BASED APPROACH TO EDUCATION(Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, 2022) Holubnycha, L.; Zelenska, L.The article reveals the meaning of the notions “activity” and “system” both in general and pedagogical science context as the integration components of the system and activity-based approach to education. The purpose of the article is to characterize the concept of the system and activity-based approach and describe its development applied to the educational process. Emphasis is placed on the history of the development of the system and activity-based approach. The results of the investigation made it possible to conclude reveal that the idea to combine system-based and activity-based approaches does not belong to one scientist. It appears in a number of works of philosophers and psychologists of the first part of the 20th century. Considering the issues of teaching and raising a child gave a substantial impulse to the development of this idea in the 1960s-1990s. Nowadays the studied methodological approach to educational process complements other ones. У статті розкрито значення понять “діяльність” і “система” як у загальному, так і в педагогічно-науковому контексті як інтеграційних компонентів системно-діяльнісного підходу до навчання. Мета статті – охарактеризувати поняття системно-діяльнісного підходу та описати його розвиток у застосуванні до навчального процесу. Акцент зроблено на історії розвитку системно-діяльнісного підходу. Результати дослідження дозволили зробити висновок, що ідея поєднання системного та діяльнісного підходів належить не одному вченому, а зустрічається в ряді робіт філософів і психологів першої половини ХХ ст. Розгляд питань навчання та виховання дитини дав істотний поштовх розвитку цієї ідеї в 1960-1990-х роках. Нині досліджуваний методичний підхід до освітнього процесу доповнює інші методологічні підходи.
- ДокументINFORMATION TECHNOLOGIES FOR VISUALIZATION OF DIAGNOSTIC RESULTS OF FUTURE ENGINEERS COMPETENCES IN MULTIDIMENSIONAL NON-METRIC SPACES(Asian Research Publication Network, 2022-10-31) Chornyi, O.; Herasymenko, L.; Holubnycha, L.; Zelenska, L.; Dzyna, N.; Tytiuk, V.The problem of using information technologies to visualize the results of diagnostics of professional competences development on the example of students of engineering specialties is topical. The purpose of the manuscript is to identify the possibilities of information technologies for data visualization in multidimensional non-metric spaces using the example of identifying the level of formation of individual competencies of future electrical engineers. Methods for achieving the stated purpose were the following: theoretical (analysis and synthesis) ones facilitated the development of the “Chernoff face” designer program based on the MATLAB software package; empirical (expert assessment and surveying) ones helped to identify criteria and means of diagnosing the formation of professional competencies and create the most optimal image of the “Chernoff faces”. The results revealed that in educational process visualization is capable of ensuring emotionality, ease and speed of perception of the necessary information by students; structuring data into a coherent image; analysing the visualized information according to specific criteria and indicators; demonstrating the relationships between the various analysed indicators; preventing information overload; supporting attention, activating thinking and memory. Moreover, various methods of visualizing the level of competence formation increase the effectiveness of the perception of diagnostic results and the possibility of adjusting educational and methodical trajectories. The authors have developed a designer program and have proposed fragments of the program code for creating “Chernoff faces” based on the MATLAB software package, which allow students to visualize the level of formation of professional competences and provide the possibility of developing a strategy for their improvement. Проблема використання інформаційних технологій для візуалізації результатів діагностики сформованості професійних компетентностей на прикладі студентів інженерних спеціальностей є актуальною. Метою роботи є виявлення можливостей інформаційних технологій для візуалізації даних у багатовимірних неметричних просторах на прикладі виявлення рівня сформованості індивідуальних компетентностей майбутніх інженерів-електриків. Методами досягнення поставленої мети були наступні: теоретичні (аналіз і синтез), що сприяли розробці конструктора "Chernoff face" на основі програмного пакету MATLAB; емпіричні (експертне оцінювання та анкетування), що допомогли визначити критерії та засоби діагностики сформованості професійних компетентностей і створити найбільш оптимальний образ "Chernoff face". Результати показали, що в освітньому процесі візуалізація здатна забезпечити емоційність, легкість і швидкість сприйняття необхідної інформації студентами; структурувати дані в цілісний образ; аналізувати візуалізовану інформацію за визначеними критеріями та показниками; демонструвати взаємозв'язки між різними аналізованими показниками; запобігати інформаційному перевантаженню; підтримувати увагу, активізувати мислення та пам'ять. Крім того, різні способи візуалізації рівня сформованості компетентності підвищують ефективність сприйняття результатів діагностики та можливість коригування освітніх і методичних траєкторій. Авторами розроблено програму-конструктор та запропоновано фрагменти програмного коду для створення "Chernoff face" на основі програмного пакету MATLAB, які дозволяють студентам візуалізувати рівень сформованості фахових компетентностей та надають можливість розробити стратегію їх удосконалення.
- ДокументPEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF ANALYTICAL THINKING IN APPLICANTS OF HIGHER TECHNICAL EDUCATION(Scientific Center of Innovative Researches OÜ, 2021) Zelenska, L.; Dovgal, O.In the context of globalization, informatization and automation of labor, there is a need to develop flexible skills that serve as the basis for personal and professional implementation. The World Economic Forum has published the TOP-10 flexible skills that would be demanded in production in 5 years. The first positions are being taken by analytical thinking and innovation. In view of this, there is a need to develop analytical thinking skills for applicants of higher technical education already at the stage of their vocational training so that they are competitive in the labor market. So, the system of higher technical education faces a problem is how to create conditions for the training of a future specialist in engineering specialties, ready to adapt to the new realities of life, capable of personal and professional development and career growth, to teach to distinguish the essential from the inessential, to build fro, more complicated to more simple. The article analyzes the scientific literature on the interpretation of the concepts of "analytical thinking" and "pedagogical conditions". On the basis of the received information, pedagogical conditions for the development of analytical thinking of applicants for higher technical education in the learning process (ensuring motivation for the development of analytical thinking as the way of professional formation; creating cases of professionally oriented tasks and exercises; mastering analytical tools to perform relevant function duties; reflection at all stages of analytical thinking development. To substantiate the pedagogical conditions for the development of analytical thinking of applicants of higher technical education (bachelor's level) such theoretical methods as analysis, synthesis, generalization, abstraction have been used. It has been established that due to developed analytical thinking, future engineers acquire the ability to apply knowledge, skills and personal qualities in the process of analytical activity. Ability to receive qualitatively new knowledge for prompt and productive provision of the decision-making process; work with large amounts of information; they develop attentiveness, long-term memory, intuition, observation, perseverance, responsibility, creativity, attention to attention. o trifles, wide horizons, the ability to bring the matter to completion, etc. В умовах глобалізації та автоматизації праці виникає потреба у розвитку гнучких навичок, які слугують основою для особистої та професійної реалізації. Всесвітній економічний форум опублікував ТОП-10 гнучких навичок, які будуть затребувані на виробництві через 5 років. Перші позиції займають аналітичне мислення та інноваційність. З огляду на це, виникає необхідність розвивати навички аналітичного мислення у здобувачів вищої технічної освіти вже на етапі їхнього професійного навчання, щоб вони були конкурентоспроможними на ринку праці. Отже, перед системою вищої технічної освіти постає проблема, як створити умови для підготовки майбутнього фахівця з інженерних спеціальностей, готового адаптуватися до нових реалій життя, здатного до особистісного та професійного розвитку та кар'єрного зростання, навчити відрізняти суттєве від несуттєвого, будувати від більш складного до більш простого. У статті проаналізовано наукову літературу щодо тлумачення понять "аналітичне мислення" та "педагогічні умови". На основі отриманої інформації визначено педагогічні умови розвитку аналітичного мислення здобувачів вищої технічної освіти у процесі навчання (забезпечення мотивації до розвитку аналітичного мислення як способу професійного становлення; створення кейсів професійно-орієнтованого навчання); оволодіння аналітичним інструментарієм для виконання відповідних функціональних обов'язків; рефлексія на всіх етапах розвитку аналітичного мислення. Обґрунтувано педагогічні умови розвитку аналітичного мислення здобувачів вищої технічної освіти (бакалаврський рівень), використано такі теоретичні методи, як аналіз, синтез узагальнення, абстрагування. Встановлено, що завдяки розвиненому аналітичному мисленню майбутні інженери набувають здатності застосовувати знання, уміння та особистісні якості в процесі аналітичної діяльності, отримувати якісно нові знання для оперативного та продуктивного забезпечення процесу прийняття рішень; працювати з великими обсягами інформації; розвивають уважність, довготривалу пам'ять, інтуїцію, спостережливість, наполегливість, відповідальність, креативність, уважність до дрібниць, широкий кругозір, вміння доводити розпочату справу до завершення тощо.
- ДокументPEDAGOGICAL POTENTIAL OF THE ANATOMICAL EDUCATIONAL MUSEUM OF THE HIGHER MEDICAL ESTABLISHMENT(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Zelenska, L.; Vovk, O.; Lyutenko, M.; Avilova, O.Background. Human Anatomy discipline is the basis for all medicine, thus, requires huge attention of educators in order to improve and optimize the educational process. Nowadays anatomical museum is not just a scientific, but also a cultural institution. In addition to the traditional and demonstrational functions of the exhibition, the museum becomes a learning environment, research and development center, center of education and leisure. The museum must play the role of an educational tool and emphasize the importance of science in a modern society, also it should create favorable conditions for the development of creative abilities of the students. Purpose. To raise awareness of the development of scientific, pedagogical and cultural competence of Human Anatomy educational museums all over the World. Methodology. Overview of the history of the human anatomy department of Kharkiv National Medical University (KhNMU), introduction of the importance of educational museums digitalization, analysis and systematization of the educational museum sections. Results. Proposition of number of measures that could contribute to the realization of the pedagogical potential of the educational museums and Human Anatomy Department of KhNMU in particular. Conclusion. The study leads to the conclusion that the pedagogical potential of the educational museum of human anatomy is to ensure the unity of theoretical and practical training of students, the formation of analytical thinking, observation, research skills, education of values in the subject and profession in general. Навчальна дисципліна «Анатомія людини» є основоположною у фаховій підготовці майбутніх лікарів. Це вимагає від професорсько-викладацького складу закладів вищої медичної освіти оптимального використання в освітньому процесі не лише традиційних й інноваційних методів і технологій навчання, але й педагогічного потенціалу засобів навчання, зокрема експонатів анатомічного музею. Сьогодні анатомічний музей закладу вищої медичної освіти – це не лише освітній, науковий, але й культурний центр. Крім демонстраційних функцій експонатів, музей виконує функції навчального середовища, науково-дослідного центру, центру освіти та дозвілля. Музей відіграє роль навчального засобу, популяризує значення анатомії як науки в суспільстві, а також створює сприятливі умови для розвитку дослідницьких і творчих здібностей здобувачів освіти. Мета. Схарактеризувати педагогічний потенціал Анатомічного музею Харківського національного медичного університету й підвищити обізнаність науковців, здобувачів медичної освіти, широкого загалу щодо дослідницьких, освітніх та просвітницьких функцій навчальних музеїв анатомії людини у всьому світі. Методологія. У процесі дослідження використано комплекс загальнонаукових методів, як-от: аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, систематизація, класифікація. Результати. Схарактеризовано досвід реалізації Анатомічним музеєм Харківського національного медичного університету таких функцій: навчальної, дослідницької, культурно-просвітницької. Висновки. Дослідження дозволяє зробити висновок, що педагогічний потенціал навчального музею анатомії людини полягає перш за все у забезпеченні єдності теоретичної та практичної підготовки майбутніх лікарів, формуванні в них аналітичного мислення, спостережливості, дослідницьких умінь, виховання цінностей у професійній діяльності. Окрім того, музей слугує осередком популяризації анатомічних знань у суспільстві.
- ДокументPROBLEM OF PARENTS-SCHOOL COOPERATION IN THE LEARNING PROCESS WITHIN THE CONTEXT OF REQUIREMENTS OF THE NEW UKRAINIAN SCHOOL(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University; OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Zelenska, L.; Balatsynova, A.The article aims at substantiating efficient ways of cooperation between parents and the school in the educational process. This is caused by the implementation of basic provisions of the New Ukrainian School concept, based upon pedagogy of partnership. Best foreign and Ukrainian practices on the given problem were analyzed using general scientific methods (analysis, synthesis, comparison, systematization, summary of academic literature, statistical data from Program for International Student Assessment (PISA)). It was established, that academic performance of children significantly depends on support of their parents and their involvement in the children’s education. Experience of the activities of National Parent Teacher Association in the USA and community schools in Ukraine shows that if relationships of trust are established, parents can become important partners in the educational process: they may help to gain additional information on the children, to organize educational environment, to produce learning materials, to conduct classes etc. It was determined, that efficient ways to engage parents in the education of their children include: 1) regular communication between parents and teacher to discuss students’ progress, ensure parents’ awareness of the necessity to support their children’s education; 2) engagement of parents in the classroom teaching as volunteers and/or experts; 3) organization of seminars for the parents to provide them with the necessary tools to support their children’s learning at home. Conclusions drawn in the article do not exhaust all the aspects of the problem under consideration. Promising avenues of further research include diagnostics of the level of engagement of the Ukrainian parents in the learning process of their children.
- ДокументPublic administration in the educational space of the Northern Azov region during the period of 1864-1918 years(Hampstead Psychological Associates, 2020) Shumilova, I.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Sherstneva, I.The Northern Azov region covers primarily those territories of modern Zaporizhia and Donetsk regions of Ukraine where there was a dense residence of Ukrainians, Russians, Bulgarians, Germans, Czechs, Tatars, Greeks, Jewish and other peoples in the second half of the XIX and early XX centuries. This multinational region included the territories of Berdyansk, Melitopol, Mariupol, and the southern part of Alexandrovskiy County. Historically, the Northern Azov region has been formed for many centuries. It is a territory where large-scale historical events related to the residence and movement of many peoples have taken place since ancient times. Here different cultures were born, developed, and perished, whole epochs changed. This feature of the historical destiny of the region was preserved in later periods when the Northern Azov region in connection with the geopolitical and military confrontation became a part of various state formations and was a place of settlement of many peoples and nationalities. Північне Приазов’я охоплює насамперед ті території сучасних Запорізької та Донецької областей України, що і у другій половині ХІХ на початку ХІХ ст. XX століття. Цей багатонаціональний регіон охоплював території Бердянська, Мелітополя, Маріуполя та південну частину Олександрівського повіту. Історично Північне Приазов'я формувалося протягом багатьох століть. Це територія, де з давніх часів відбувалися масштабні історичні події, пов'язані з проживанням і переселенням багатьох народів. Тут зароджувалися, розвивалися і гинули різні культури, змінювалися цілі епохи. Ця особливість історичної долі краю збереглася і в пізніші періоди, коли Північне Приазов'я у зв'язку з геополітичним і військовим протистоянням входило до складу різних державних утворень і було місцем розселення багатьох народів і народностей.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.
- ДокументСommittees for imhroving young people's every day life as a phenomen of public activity of students in 20-ies years of XX century(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.The article deals with the essence and nature of public activity of student youth of higher educational institutions of Ukraine in the 20-ies of XX century in the context of the process of forming a new generation of students as a social phenomenon. It is determined the main priorities of work with the student youth on the part of the authorities, which determined the main forms and directions of students’ social activity. It is analyzed peculiarities of development of public student movement in the studied period. It is presented the analysis of the work of the Committees on improving the life of students of secondary school and students of higher education institutions of Ukraine in the 20-ies years of XX century. It is exposed the peculiarities of the emergence of committees as a form of conscious self-organization of students, whose activities were aimed at solving the most urgent issues of that time. It is characterized the main directions of public activity of the committees for improvement of the everyday life of students : support of students’ material condition, solution of housing problems, organization of nutrition, medical services, providing students with the opportunity to earn money on their own. У статті розглянуто сутність та характер громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України у 20-х роках XX століття в контексті процесу формування нового покоління студентів як соціального явища. Визначено основні пріоритети роботи зі студентською молоддю з боку органів влади, які визначили основні форми та напрями соціальної діяльності студентів. Проаналізовано особливості розвитку громадського студентського руху в досліджуваний період. Представлено аналіз роботи комітетів щодо покращення життя учнів середньої школи та студентів вищих навчальних закладів України у 20-ті роки XX століття. Розкрито особливості виникнення комітетів як форми свідомої самоорганізації учнів, діяльність яких була спрямована на вирішення найактуальніших питань того часу. Охарактеризовано основні напрямки громадської діяльності комітетів щодо покращення повсякденного життя студентів: підтримка матеріального стану студентів, вирішення житлових проблем, організація харчування, медичного обслуговування, надання студентам можливості заробити на них гроші власний. В статье рассмотрены сущность и характер общественной деятельности студенческой молодежи высших учебных заведений Украины в 20-х годах XX века в контексте процесса формирования нового поколения студентов как социального явления. Определены основные приоритеты работы со студенческой молодежью со стороны органов власти, которые определили основные формы и направления социальной деятельности студентов. Проанализированы особенности развития общественного студенческого движения в исследуемый период. Представлен анализ работы комитетов по улучшению жизни учеников средней школы и студентов высших учебных заведений Украины в 20-е годы XX века. Раскрыты особенности возникновения комитетов как формы сознательной самоорганизации учащихся, деятельность которых была направлена на решение актуальных вопросов того времени. Охарактеризованы основные направления общественной деятельности комитетов по улучшению повседневной жизни студентов: поддержка материального положения студентов, решения жилищных проблем, организация питания, медицинского обслуживания, предоставление студентам возможности заработать на них деньги собственный.