Перегляд за Автор "Штонда, О."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМ КОМП’ЮТЕРНОЇ АЛГЕБРИ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Ліщина, А.; Штонда, О.У статті розглянуто системи комп'ютерної алгебри, які надають нові широкі можливості для вдосконалення освіти на всіх його етапах від цілеспрямованого навчання та освіти до комплексної підготовки учня до професійної діяльності та самореалізації. Масова комп'ютеризація шкіл в умовах дистанційного та змішаного навчання відкриває широкі можливості для використання на уроках засобів та форм навчання, що базуються на електронних засобах обробки та передачі інформації. Описано різні способи використання математичних програм, що дає можливість учням застосовувати для вирішення поточної освітньої задачі. Вказано основні критерії для застосування в навчальному процесі при відборі систем комп'ютерної математики. The article examines computer algebra systems that provide new broad opportunities for improving education at all its stages, from purposeful learning and education to comprehensive student preparation for professional activity and self-realization. Mass computerization of schools in the conditions of distance and mixed learning opens wide opportunities for the use in lessons of means and forms of learning based on electronic means of processing and transmitting information. Different ways of using mathematical programs are described, which gives students the opportunity to apply them to solve the current educational problem. The main criteria for use in the educational process when selecting computer mathematics systems are indicated.
- ДокументВикористання інтегралів в економіці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Онищенко, К.; Штонда, О.В статті розглянуто використання інтегралів в економіці. Інтеграл є невід'ємною частиною економічної галузі науки. Все частіше у соціальних та економічних галузях при обчисленні ступеня нерівності у розподілі доходів використовується математика, зокрема, інтегральне обчислення. The article considers the use of integrals in economics. The integral is an integral part of the economic branch of science. Increasingly, in social and economic industries in calculating the degree of inequality in the distribution of income mathematics is used, in particular, integral calculus.
- ДокументГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Штонда, О.; Зінченко, А.У наш час важливість ігрових технологій зростає через перенасичення учнів інформацією. Ігрова діяльність є близькою для дітей і дорослих, оскільки ігри виступають одним із способів проведення часу, а також стимулюють центри задоволення в мозку. Залучення до ігрової діяльності учнів є комфортним засобом їхньої активізації, адже розвиває навички та сприяє використанню знань на практиці. Nowadays, the importance of gaming technologies is increasing due to the oversaturation of students with information. Gaming activities are close to children and adults, as games act as a way to pass the time and also stimulate the pleasure centers of the brain. Involvement of students in game activities is a comfortable means of their activation, because it develops skills and promotes the use of knowledge in practice.
- ДокументДУХОВНО-МОРАЛЬНІ ЯКОСТІ ЯК ЦІННІСНА СКЛАДОВА СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Кафтанова, О.; Штонда, О.У публікації проаналізовано духовно-моральні якості сучасного педагога. Духовність – індивідуальна вираженість у системі мотивів особистості двох фундаментальних потреб: ідеальної потреби пізнання й соціальної потреби жити, діяти «для інших». Формування духовних потреб особистості є найважливішим завданням виховання. Особистий приклад учителя – це потужний і впливовий фактор, який глибоко позначається на учнях. Діти вірять тому, що вони бачать і відчувають. Зазначено, що особистий приклад учителя в галузі духовності та моральності є фундаментальним джерелом впливу на його учнів. Тільки через власні вчинки та спосіб життя вчитель може передати справжні духовно-моральні цінності. The publication analyzes the spiritual and moral qualities of a modern teacher. Spirituality is the individual expression in the system of personal motives of two fundamental needs: the ideal need for knowledge and the social need to live, act "for others". Formation of the spiritual needs of the individual is the most important task of education. A teacher's personal example is a powerful and influential factor that deeply affects students. Children believe what they see and feel. It is noted that the teacher's personal example in the field of spirituality and morality is a fundamental source of influence on his students. Only through his own actions and lifestyle can a teacher convey true spiritual and moral values.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ЛОГАРИФМІЧНОЇ ФУНКЦІЇ В РІЗНИХ ГАЛУЗЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Пономаренко, С.; Штонда, О.У статті розглянуто застосування логарифмічної функції. Зауважено, що логарифмічна функція знаходить відображення в різних напрямках життя людини. Надання учням інформації з актуальності даної теми сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів. The article discusses the application of the logarithmic function. It is noted that the logarithmic function is reflected in various areas of human life. Providing students with information on the relevance of this topic contributes to the activation of the educational and cognitive activities of students, expanding the scope of their interests.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ПОКАЗНИКОВОЇ ФУНКЦІЇ В ЗАДАЧАХ З ФІЗИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Кондратюк, В.; Штонда, О.У статті розглянуто застосування показникової функції в задачах з фізики. Зазначено, що така наука як фізика тісно пов’язана з математикою, зокрема з функціями. В даному випадку показникова функція є потужним інструментом для опису різноманітних процесів які відбуваються у природі. Вміння застосовувати функції робить розв’язання задач більш ефективним та точним, що є важливим для успішного вивчення фізики. The article examines the application of the exponential function in physics problems. It is noted that such a science as physics is closely connected with mathematics, in particular with functions. In this case, the indicator function is a powerful tool for describing various processes occurring in nature. The ability to apply functions makes solving problems more efficient and accurate, which is important for a successful study of physics.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ЧИСЛА ЕЙЛЕРА В ТОЧНИХ НАУКАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Лютова, А.; Штонда, О.У роботі досліджено число Ейлера і застосування його в точних науках та в розв’язанні практичних задач. Наведено приклади застосування числа Ейлера в розв’язанні математичних задач. Зазначено, що число Ейлера відіграє важливу роль у сучасному світі, активно застосовується в більшості точних наук, серед яких чільне місце посідають математика, а також фізика та практична економіка. The work investigates Euler's number and its application in exact sciences and in solving practical problems. Examples of the application of Euler's number in solving mathematical problems are given. It is noted that Euler's number plays an important role in the modern world, it is actively used in most exact sciences, among which mathematics, as well as physics and practical economics occupy a prominent place.
- ДокументЗНАХОДЖЕННЯ ЕКСТРЕМАЛЬНИХ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ В ЗАДАЧАХ БІОЛОГІЇ ТА ФІЗИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Спєсівцева, І.; Штонда, О.У статті досліджено поняття екстремуму функції, що є важливим інструментом при розв’язуванні задач прикладного характеру в різних галузях науки, зокрема в біології та фізиці. The article examines the concept of the extremum of a function, which is an important tool for solving problems of an applied nature in various fields of science, particularly in biology and physics.
- ДокументМЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ ДЛЯ ЦІКАВОГО, СУЧАСНОГО ТА ПРОДУКТИВНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Штонда, О.; Крисевич, А.У тезах розглянуто методи викладання математики, які сприяють цікавому, сучасному та продуктивному навчанню, а також розкрито їхні особливості. Зазначено, що розглянуті методи можуть ефективно вплинути на навчання учнів та покращити їхні навички. The theses consider the methods of teaching mathematics, which contribute to interesting, modern and productive learning, and also reveal their features. It is noted that the considered methods can effectively affect students' learning and improve their skills.
- ДокументНЕСКІНЧЕННІСТЬ В РЕАЛЬНОМУ АНАЛІЗІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Криницька, В.; Штонда, О.У статті проаналізовано символ нескінченності ∞ – математичний символ, що представляє концепцію нескінченності. Цей символ також називають лемніскатою, за назвою лемніскатних кривих аналогічної форми, що вивчаються в алгебраїчній геометрії. У реальному аналізі символ ∞, званий «нескінченністю», використовуєтьсядля позначення необмеженої межі. Крім визначення межі, нескінченність також може використовуватися як значення в розширеній системі дійсних чисел. Проективна геометрія також відноситься до нескінченної лінії в плоскій геометрії, нескінченної площини в тривимірному просторі і нескінченної гіперплощини для загальних розмірів, кожна з яких складається з нескінченних точок. The article analyzes the infinity symbol ∞ - a mathematical symbol representing the concept of infinity. This symbol is also called a lemniscate, after the lemniscate curves of similar shape studied in algebraic geometry. In real analysis, the symbol ∞, called "infinity," is used to denote an unlimited limit. In addition to defining a limit, infinity can also be used as a value in the extended real number system. Projective geometry also refers to the infinite line in plane geometry, the infinite plane in three-dimensional space, and the infinite hyperplane for general dimensions, each of which consists of infinite points.
- ДокументНестандартні застосування похідної(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Мамай, В.; Штонда, О.В статті розглянуто таке поняття, як похідна. Похідною функції в точці називається границя відношення приросту функції до приросту аргумента при умові, що приріст аргументу прямує до нуля (і ця границя існує). Похідна активно застосовується у різних галузях науки, а не тільки у математиці. За допомогою похідної можна розраховувати доходи, популяцію, швидкість реакції, чисельність населення, електричний струм тощо. The article considers such a concept as a derivative. Derivative of a function at a point is the limit of the ratio of the increment of the function to the increment of the argument at provided that the increment of the argument tends to zero (and this limit exists). The derivative is actively used in various fields of science, not only in mathematics. By the derivative can be used to calculate income, population, reaction rate reactions, population, electric current, etc.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ: ВИКЛИКИ СУЧАСНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Чернишова, О.; Штонда, О.У статті розглянуто поняття онлайн-навчання математики в умовах сучасності, оскільки проблема організації онлайн-навчання математики в сучасній школі не лише відповідає на сучасні виклики, але й визначає новий вектор розвитку освіти, забезпечуючи підготовку учнів до життя в цифровому суспільстві. Виокремлено недоліки та виклики, які виникають при використанні традиційних методів, проведено порівняння системи та рівня онлайн освіти в Україні та США, обґрунтовано специфіку навчання математики онлайн. Проаналізовані перспективи та надані рекомендації, що створюють основу для подальшого розвитку онлайн-навчання математики, забезпечуючи ефективну та інноваційну освітню практику. The article deals with the concept of online mathematics education in modern conditions, since the problem of organizing online mathematics education in a modern school not only responds to modern challenges, but also determines a new vector of education development, ensuring the preparation of students for life in a digital society. The article highlights the shortcomings and challenges that arise when using traditional methods, compares the system and level of online education in Ukraine and the United States, and substantiates the specifics of online mathematics education. Prospects are analyzed and recommendations are made that create the basis for further development of online mathematics education, ensuring effective and innovative educational practice.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНЯМИ-ГУМАНІТАРІЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Штонда, О.; Чорноус, В.; Гуцул, Р.У статті описуються особливості вивчення математики учнями-гуманітаріями. Автор аналізує психологічні особливості учнів-гуманітаріїв, які впливають на їхнє ставлення до математики та її вивчення, а також описує сучасні підходи до вивчення математики учнями гуманітарного профілю. The article describes the peculiarities of the study of mathematics by humanities students. The author analyzes the psychological features of humanities students, which affect their attitude to mathematics and its study, and also describes modern approaches to the study of mathematics by students of the humanitarian profile.
- ДокументОсобливості вивчення многочленів в шкільному курсі математики засобами ІКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Печена, К.; Штонда, О.В статті розглянуто вивчення в основній школі многочленів з допомогою інформаційно-комп'ютерних технологій. Використання комп'ютерів у навчальному процесі дасть можливість підвищити мотивацію учнів до навчальної діяльності, відкриє учасникам доступ до набагато більшого обсягу інформації, буде сприяти розвитку самостійності отримання необхідних знань, умінь і навичок та допоможе сформувати належну оцінку свого рівня засвоєння матеріалу. Однак також необхідно пам‘ятати, що в намаганні використовувати сучасні технології, не можна їх перетворювати в мету освітнього процесу і забувати про основні цілі. Комп'ютерні технології повинні бути лише засобом досягнення основного освітнього результату. The article considers the study of polynomials in the basic school with the help of information and computer technologies. The use of computers in the educational process will allow to increase the motivation of students to learning activities, will give participants access to a much larger amount of information, will contribute to the development of independence obtaining the necessary knowledge, skills and abilities and will help to form a proper assessment of their level of mastering the material. However, it should also be remembered that in trying to use modern technologies, it is impossible to turn them into the purpose of the educational process and forget about the main goals. Computer technologies should be only a means of achieving the main educational result.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО З МАТЕМАТИКИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Штонда, О.; Чернишова, О.У тезах на основі аналізу наукової літератури досліджується унікальний комплекс факторів, що впливають на ефективність навчання та адаптацію педагогічного процесу до індивідуальних особливостей учнів. The theses, based on the analysis of scientific literature, examine a unique set of factors affecting the effectiveness of learning and the adaptation of the pedagogical process to the individual characteristics of students.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОГНІТИВНО-ВІЗУАЛЬНОГО ПІДХОДУ В КЛАСАХ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Штонда, О.; Жерновников, М.; Кузьменко, К.У статті описуються особливості застосування когнітивно-візуального підходу до навчання математики в класах з поглибленим вивченням математики. Автор аналізує психологічні характеристики учнів цих класів, які впливають на їхнє сприйняття та обробку інформації, а також описує методи та прийоми когнітивно-візуального навчання, які можуть бути ефективно використані для покращення розуміння математичних понять та принципів. The article describes the features of using a cognitive-visual approach to teaching mathematics in classes with in-depth study of mathematics. The author analyzes the psychological characteristics of the students of these classes, which affect their perception and processing of information, and also describes the methods and techniques of cognitive-visual learning that can be effectively used to improve the understanding of mathematical concepts and principles.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В 5-6 КЛАСАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Кафтанова, О.; Штонда, О.У статті розглянуто поняття проблемної технології навчання, яка спрямована на розвиток комунікативної компетентності учня, активне здобуття знань та розвиток навичок, а також стимулювання самостійної та активної пізнавальної діяльності. Уточнено можливості та переваги застосування методів проблемного навчання на уроках математики в 5-6 класах, а також виявлення особливостей їх впровадження, враховуючи особливості психічного розвитку учнів молодшого підліткового віку. Розглянуто рекомендації щодо реалізації проблемного навчання використовуючи різні методи навчання: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий та дослідницький методи, запропоновано випадки, у яких їх краще використовувати при організації проблемної бесіди, роботі учнів із підручниками та додатковою літературою, під час резюмування, узагальнення висновків. Проаналізовано використання групової, та індивідуальної форми навчання під час застосування методів проблемного навчання на уроках математики. The article examines the concept of problematic learning technology, which is aimed at the development of the student's communicative competence, active acquisition of knowledge and development of skills, as well as stimulation of independent and active cognitive activity. The possibilities and advantages of using problem-based learning methods in mathematics lessons in grades 5-6 are clarified, as well as the specifics of their implementation, taking into account the peculiarities of the mental development of students of younger adolescence. Recommendations for the implementation of problem-based learning using various teaching methods are considered: explanatory-illustrative, partially-research and research methods, cases are proposed in which they are better to use when organizing a problem-based conversation, when students work with textbooks and additional literature, when summarizing, summarizing conclusions.
- ДокументОсобливості навчання математики в рамках інклюзивної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Гороховатська, Т.; Штонда, О.В статті розглянуто навчання математики в умовах інклюзивної освіти. Інклюзивна освіта – відносно нова область, яка передбачає навчання дітей з різними освітніми потребами та дітей з обмеженими можливостями здоров‘я разом. The article deals with the teaching of mathematics in conditions of inclusive education. Inclusive education is a relatively new field that involves teaching children with different educational needs and children with with disabilities together.
- ДокументРеалізація STEM-орієнтованого підходу до вивчення математики у закладах середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Новохатська, О.; Штонда, О.В статті розглянуто STEM–орієнтований підхід до навчання, який характеризується поєднанням міждисциплінарності та практичної спрямованості у вивченні математики; це є процес формування низки особистісних якостей здобувачів освіти, таких як: уміння навчатися впродовж життя, критичне мислення, системне мислення, творчість, гнучкість, здатність до співпраці та командної роботи тощо. The article considers a STEM-oriented approach to learning, which characterized by a combination of interdisciplinarity and practical orientation in the study of mathematics; this is the process of forming a number of personal qualities of students, such as: the ability to learn throughout life, critical thinking, systems thinking, creativity, flexibility, ability to to cooperation and teamwork, etc.
- ДокументРІЗНІ ТИПИ ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ, ПРИЗНАЧЕНИХ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПОХІДНОЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Штонда, О.; Галяс, А.; Рой, О.У тезах розглянуто термін «похідної» та її фізичний зміст. Наведено різні типи прикладних задач для вивчення похідної та їх застосування в курсі алгебри і початків аналізу. The thesis considers the term «derivative» and its physical content. Different types of applied tasks are given to study the derivative and their application in the course of algebra and the beginnings of analysis.