Перегляд за Автор "Шеплякова, І. О."
Зараз показано 1 - 13 з 13
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В СОЦІАЛЬНОМУ ВИХОВАННІ ПІДЛІТКІВ У ЦЕНТРАХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ(ГО «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», Київ, 2022) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.У сучасних умовах актуальною суспільною потребою є підвищення ефективності соціально-виховної роботи в центрах соціально-психологічної реабілітації дітей з вихованцями підліткового віку з формування їхньої соціальності. Саме соціальне виховання є визначальним у процесі становлення та розвитку особистості, оскільки спрямоване на формування в дитини ієрархії соціальних цінностей, соціальних якостей, просоціальної поведінки. При цьому дієвими суб’єктами соціально-виховного процесу в зазначених соціальних інституціях, від професійних дій яких залежить його ефективність, є соціальні педагоги. Від використання фахівцями арсеналу методів, засобів організації соціально-виховної діяльності з підлітками, які перебувають у складних життєвих обставинах, залежить ефективність соціального виховання вихованців. У статті розкрито особливості дітей підліткового віку, що перебувають в центрах соціально-психологічної реабілітації дітей, їхні потреби; уточнено суть поняття «соціальне виховання підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації дітей». Зважаючи на доведений потенціал засобів театрального мистецтва у соціальному вихованні особистості, що виражається в ігровій природі сценічної дії, синтезі багатьох видів мистецтв, колективному характері театральної творчості, схарактеризовано актуальність використання цихизасобів у роботі з підлітками в центрах соціально-психологічної реабілітації дітей. Розкрито форми роботи, спрямовані на активізацію соціальноготрозвитку вихованців з метою підвищення рівня їхньої соціальності. Основнітметоди, використані в дослідженні, – теоретичний аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, порівняння. In modern conditions, the urgent social need is to increase the effectiveness of social and educational work in the centers of social and psychological rehabilitation of children with adolescents to form their sociality. It is social education that is decisive in the process of formation and development of personality, as it is aimed at forming in the child a hierarchy of social values, social qualities, prosocial behavior. At the same time, social educators are effective subjects of the social and educational process in these social institutions, on the professional actions of which its effectiveness depends. The effectiveness of social education of pupils depends on the use of specialists in the arsenal of methods, means of organizing social and educational activities with adolescents who are in difficult life circumstances. The article reveals the features of adolescent children in social and psychological rehabilitation centers for children, their needs; the essence of the concept «social education of adolescents in the centers of social and psychological rehabilitation of children» is specified. Given the proven potential of theatrical arts in the social education of the individual, which is expressed in the playful nature of stage action, synthesis of many arts, the collective nature of theatrical creativity, characterized the relevance of using these tools in working with adolescents in the centers of sociopsychological rehabilitation of children. Forms of work aimed at intensifying the social development of students in order to increase their level of sociality are revealed. The main methods used in the study - analysis, synthesis, systematization, generalization, comparison.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ВРАЗЛИВИХ СІМЕЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ткаченко, А. М.; Шеплякова, І. О.У публікації досліджено підготовку майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей у закладах загальної середньої освіти. З’ясовано, що в процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального супроводу вразливих сімей використовуються як традиційні, так і інноваційні форми та методи навчання. Зроблено висновок, що у процесі підготовки соціальних педагогів у закладах вищої освіти до соціального супроводу вразливих сімей необхідно використовувати весь комплекс інтерактивних форм і методів навчання, поєднувати аудиторні заняття з практичною, дослідною та самостійною діяльністю здобувачів. The publication examines the training of future social workers for social support of vulnerable families in general secondary education institutions. It has been found that in the process of training future social educators for social support of vulnerable families, both traditional and innovative forms and methods of teaching are used. It is concluded that in the process of training social educators in higher education institutions for social support of vulnerable families, it is necessary to use the whole range of interactive forms and methods of teaching, to combine classroom classes with practical, research and independent activities of applicants.
- ДокументКРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Шеплякова, І. О.Визначені критерії та показники сформованості деонтологічної культури майбутнього соціального педагога. Определены критерии и показатели сформированности деонтологической культуры будущего социального педагога.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СЕМІНАРСЬКО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ І СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Васильєва, М. П.; Єсіна, Н. О.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації до семінарсько-практичних занять розроблені згідно з пограмою обов'язкової навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки", складеної відповідно до рівня підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузі знань 23 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота. Мета вивчення навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки" – формування і закріплення у майбутніх фахівців уявлення про сучасну соціальну роботу і соціальну педагогіку як наукові галузі, що розвиваються і мають практичне втілення в оновленій соціальній політиці, соціальній і соціально-педагогічній діяльності. Methodical recommendations for seminar-practical classes were developed according to the program of the compulsory educational discipline "Actual problems of social work and social pedagogy", compiled according to the level of training of specialists of the second (master's) level of higher education, field of knowledge 23 Social work, specialty 231 Social work . The purpose of studying the academic discipline "Actual problems of social work and social pedagogy" is to form and consolidate in future specialists the idea of modern social work and social pedagogy as scientific fields that are developing and have a practical embodiment in updated social policy, social and socio-pedagogical activities.
- ДокументМетодичні рекомендації з виконання кваліфікаційної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації визначають процедуру написання й захисту кваліфікаційної роботи відповідно до вимог професійної підготовки майбутнього фахівця соціальній галузі за другим (магістерським) рівнем вищої освіти в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Методические рекомендации определяют процедуру написания и защиты квалификационной работы в соответствии с требованиями профессиональной подготовки будущего специалиста социальной отрасли по второму (магистерскому) уровню высшего образования в Харьковском национальном педагогическом университете имени Г. С. Сковороды. Methodical recommendations define the procedure for writing and defense of the qualification work in accordance with the requirements of professional training of a future specialist of the social sector on the second (master's) level of higher education in the Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda.
- ДокументМетодичні рекомендації з виконання кваліфікаційної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Васильєва, М. П.; Кабусь, Н. Д.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації визначають процедуру написання й захисту кваліфікаційної роботи відповідно до вимог професійної підготовки майбутнього фахівця соціальній галузі за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти спеціальності 231 "Соціальна робота" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Methodological recommendations determine the procedure for writing and defending qualification work in accordance with the requirements of professional training of the future specialist in the social sphere at the first (bachelor's) level higher education specialty 231 "Social Work" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University.
- ДокументНормативно-правові засади соціального виховання майбутніх соціальних працівників у закладі вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Шеплякова, І. О.У статті розглянуто процес соціального виховання майбутніх соціальних працівників у закладі вищої освіти, організацію та регулювання взаємодії між різноманітними соціальними інституціями, задіяними в цьому процесі. Закладена в сучасних державних документах нормативно-правова база створює основу соціального розвитку студентської молоді в процесі освіти, реалізацію завдань соціального виховання у вищій школі. В статье рассмотрен процесс социального воспитания будущих социальных работников в учреждении высшего образования, организацию и регулирование взаимодействия между различными социальными институтами, задействованными в этом процессе. Заложенная в современных государственных документах нормативно-правовая база создает основу социального развития студенческой молодежи в процессе образования, реализацию задач социального воспитания в высшей школе. The article considers the process of social education of future social workers in the institution of higher education, organization and regulation of interaction between different social institutions involved in this process. The normative-legal base laid down in the modern state documents creates the basis for social development of student youth in the process of education, the implementation of the tasks of social education in higher education.
- ДокументПрофесійна підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з соціальної адаптації дітей молодшого дошкільного віку до умов закладу дошкільної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-27) Коломієць, Т. О.; Шеплякова, І. О.У статті визначено поняття "професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з соціальної адаптації дітей молодшого дошкільного віку до умов закладу дошкільної освіти" як процес набуття необхідних знань, умінь, навичок, досвіду щодо особливостей соціальної адаптації дітей молодшого дошкільного віку під час теоретико-практичного навчання у закладі вищої освіти, а також розвиток професійно важливих якостей здобувачів вищої освіти, які забезпечать готовність фахівців до такої роботи у майбутній професійній діяльності. Схарактеризовано структурні компоненти професійної підготовки майбутніх соціальних працівників, визначено поняття та розкрито складові готовності майбутніх соціальних працівників до роботи з соціальної адаптації дітей молодшого дошкільного віку до умов закладу дошкільної освіти. В статье определено понятие "профессиональная подготовка будущих социальных работников к работе по социальной адаптации детей младшего дошкольного возраста к условиям учреждения дошкольного образования" как процесс приобретения необходимых знаний, умений, навыков, опыта относительно особенностей социальной адаптации детей младшего дошкольного возраста при теоретико-практическом обучении в учреждении высшего образования, а также развитие профессионально важных качеств соискателей высшего образования, которые обеспечат готовность специалистов к такой работе в будущей профессиональной деятельности. Охарактеризованы структурные компоненты профессиональной подготовки будущих социальных работников, определено понятие и раскрыты составляющие готовности будущих социальных работников к работе по социальной адаптации детей младшего дошкольного возраста к условиям учреждения дошкольного образования. The article defines the concept of "the professional training of future social workers to the work for the social adaptation of children of young preschool age to the conditions of the preschool" as a process of acquiring the necessary knowledge, skills, experience on the features of social adaptation of preschool children during theoretical and practical training in institutions of higher education, as well as the development of professionally important qualities of applicants for higher education, which will ensure the readiness of professionals for such work in future professional activities. The structural components of professional training of future social workers to the work for the social adaptation of children of young preschool age to the conditions of the preschool are characterized. The concepts are defined and the components of readiness of future social workers to the work for the social adaptation of children of young preschool age to the conditions of the preschool are revealed.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ПІДЛІТКІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В ЦЕНТРАХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇЇ ДІТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Якимович, Д. Д.; Шеплякова, І. О.На основі аналізу наукової літератури в статті визначено поняття «професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до соціального виховання підлітків засобами театрального мистецтва у центрах соціальнопсихологічної реабілітації дітей». Проаналізовано сучасний стан підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі в цьому напрямі у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, запропоновано шляхи удосконалення її якості. Based on the analysis of scientific literature, the article defines the concept of «professional training of future social workers for the social education of teenagers by means of theatrical art in the centers of social and psychological rehabilitation of children». The current state of training of future specialists in the social field in this direction at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University is analyzed, and ways to improve its quality are proposed.
- ДокументСистема формування деотологічної культури майбутнього соціального педагога в соціально-виховному середовищі ВНЗ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Шеплякова, І. О.Розглянута система формування деотологічної культури майбутнього соціального педагога в соціально-виховному середовищі ВНЗ. Рассмотрена система формирования деотологической культуры будущего социального педагога в социально-воспитательной среде вузах.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Терещенко, В. С.; Шеплякова, І. О.У публікації розглянуто формування гендерної культури молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що це процес гармонізації гендерних відносин між дівчатами та хлопцями як представниками чоловічої та жіночої складових суспільства, які мають рівні можливості самореалізації, самовираження, самоствердження, виконання соціальних і навчальних ролей, попри різні фізіологічні, психологічні та індивідуальні особливості. The publication deals with the formation of gender culture of junior schoolchildren in general secondary education institutions. It is noted that this is the process of harmonising gender relations between girls and boys as representatives of the male and female components of society, who have equal opportunities for self-realisation, self-expression, self-affirmation, and fulfilment of social and educational roles, despite different physiological, psychological and individual characteristics.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО КОМПОНЕНТУ ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Шеплякова, І. О.У статті розглянуто деонтологічний характер професії соціального працівника, який зумовлює необхідність використання деонтологічного підходу до професійної підготовки фахівця задля забезпечення формування його деонтологічної культури, і, насамперед, її ціннісного компоненту. Становлення ціннісного компоненту деонтологічної культури соціального працівника передбачає засвоєння та суб᾽єктивацію здобувачами вищої освіти як особистісно значущих, як ціннісних домінант базових професійно-групових цінностей середовища професіоналізації та формування на цій основі відповідних ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців соціальної галузі. Це сприятиме соціальному розвитку здобувачів вищої освіти загалом та їхньому професійному становленню зокрема. В процесі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників у закладі вищої освіти особлива увага повинна приділятися формуванню сукупності ціннісних орієнтацій, що відповідають змісту базових професійно-групових цінностей (котрі, будучи теоретично осмисленими, набули характеру деонтологічних категорій), а саме: "професійні зобов᾽язання соціального працівника", "професійний обов᾽язок соціального працівника", "професійна відповідальність соціального працівника". В статье рассмотрен деонтологический характер профессии социального работника, который вызывает необходимость использования деонтологического подхода к профессиональной подготовке специалиста для обеспечения формирования его деонтологической культуры, и прежде всего ее ценностного компонента. Становление ценностного компонента деонтологической культуры социального работника предполагает усвоение и субъективацию соискателями высшего образования как личностно значимых, как ценностных доминант базовых профессионально-групповых ценностей среды профессионализации и формирование на этой основе соответствующих ценностных ориентаций будущих специалистов социальной сферы. Это будет способствовать социальному развитию соискателей высшего образования в целом и их профессиональному становлению в частности. В процессе профессиональной подготовки будущих социальных работников в учреждении высшего образования особое внимание должно уделяться формированию совокупности ценностных ориентаций, соответствующие содержанию базовых профессионально-групповых ценностей (которые, будучи теоретически осмысленными, приобрели характер деонтологических категорий), а именно: "профессиональные обязательства социального работника","профессиональный долг социального работника", "профессиональная ответственность социального работника". The article considers the deontological nature of the profession of social worker, which necessitates the use of deontological approach to professional training to ensure the formation of its deontological culture, and, above all, its value component. The formation of the value component of the deontological culture of a social worker involves the assimilation and subjectivation of higher education as personally significant, as value dominants of basic professional and group values of the professional environment and the formation on this basis of appropriate value orientations of future social workers. This will contribute to the social development of higher education students in general and their professional development in particular. Thus, in the process of professional training of future social workers in higher education, special attention should be paid to the formation of a set of value orientations that correspond to the content of basic occupational group values (which, being theoretically meaningful, acquired the character of deontological categories), namely: obligations of a social worker "," professional duty of a social worker "," professional responsibility of a social worker ".
- ДокументЩодо актуальності медико-соціальної роботи з людьми похилого віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Шеплякова, І. О.Сучасні проблеми осіб похилого віку можуть бути ефективно вирішені за умови злагодженої співпраці відповідних соціальних інститутів, у тому числі й соціальної роботи і медицини. Саме тому особливої актуальності набуває такий напрям соціальної роботи як медико-соціальна робота з людьми похилого віку. Modern problems of individuals of the elderly can be effectively solved with coordinated cooperation relevant social institutions, including social work and of medicine. That is why such a direction of social is gaining special relevance work as medical and social work with the elderly.