Перегляд за Автор "Ходикіна, Ю. Ю."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКонфліктологія(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Дорожко, І. І.; Ходикіна, Ю. Ю.Враховуючи актуальність проблеми, розроблено навчальний курс „Конфліктологія”. Програмний матеріал відтворює сучасні погляди на конфлікт та його психологічні закономірності, основні структурні компоненти конфлікту. Вивчення загальної теорії конфлікту (типологія, причини, динаміка й основні засоби розв’язання конфліктів); психології конфлікту; технології попередження, регулювання та розв’язання конфлікту дає змогу магістрам послідовно ознайомитися з усіма конфліктологічними категоріями; виявити взаємозв’язки між ними; зрозуміти причини конфліктів у різних сферах соціальної взаємодії; розглянути особливості управління конфліктами тощо. Це сприяє формуванню у майбутніх фахівців, керівних навичок, здатності до попередження та регулювання конфліктних взаємодій тощо. Учитывая актуальность проблемы, разработан учебный курс "Конфликтология". Программный материал воспроизводит современные взгляды на конфликт и его психологические закономерности, основные структурные компоненты конфликта. Изучение общей теории конфликта (типология, причины, динамика и основные средства разрешения конфликтов) психологии конфликта; технологии предупреждения, регулирования и разрешения конфликта позволяет магистрам последовательно ознакомиться со всеми конфликтологическими категориями; выявить взаимосвязи между ними; понять причины конфликтов в различных сферах социального взаимодействия; рассмотреть особенности управления конфликтами и тому подобное. Это способствует формированию у будущих специалистов, руководящих навыков, способности к предупреждению и регулированию конфликтных взаимодействий и тому подобное. Given the relevance of the problem, a training course "Conflictology" was developed. The program material reproduces modern views on the conflict and its psychological laws, the main structural components of the conflict. The study of the general theory of conflict (typology, causes, dynamics and basic means of conflict resolution) psychology of conflict; technologies for the prevention, regulation and resolution of conflict allows masters to consistently familiarize themselves with all conflict categories; identify the relationship between them; understand the causes of conflicts in various areas of social interaction; consider features of conflict management and the like. This contributes to the formation of future specialists, leadership skills, the ability to prevent and regulate conflict interactions and the like.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія розвитку особистості" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія розвитку особистості" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Методические рекомендации разработаны в соответствии с программой дисциплины "Психология развития личности" и содержат перечень основных теоретических вопросов, вопросов для самостоятельного изучения, практических заданий, вопросов для самоконтроля знаний студентов по темам дисциплины и рекомендованную литературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline "Psychology of Personality Development" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни вільного вибору «Психолінгвістика»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психолінгвістика» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psycholinguistics» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОТОРНОЇ ПАМ’ЯТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2020) Ходикіна, Ю. Ю.Статтю присвячено дослідженню психологічних особливостей розвитку моторної пам’яті у дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. В дослідженні розкрито вікову динаміку об’єму, точності та оперативності моторної короткочасної пам’яті дітей у проміжку від старшого дошкільного віку до закінчення молодшого шкільного віку; виявлено статеву специфіку цієї динаміки. Отримано результати щодо вікового зниження помилок відтворення нещодавно зафіксованих у пам’яті рухів за часовим, просторовим і силовим параметрами; встановлено факт гетерохронності прогресу короткочасної моторної пам’яті на м’язове зусилля у досліджуваних різної статі. Доведено значущість об’єму, точності й оперативності моторної короткочасної пам’яті дітей для ефективного запам’ятовування і відтворення руху за його часовим, просторовим і силовим параметрами; виявлено, що взаємозв’язки параметрів моторної пам’яті з показниками відтворення руху мають вікову та статеву специфіку. Уточнено пояснювальні категорії, що належать до концепції пам’яті, за допомогою яких розкриваються психологічні особливості механізмів моторного навчання та засвоєння рухових і трудових навичок. Розглянуто психологічні особливості структурування образу руху, що запам’ятовується у старших дошкільників і молодших школярів під впливом таких чинників, як просторовий аналіз і синтез (конструктивний праксис), рівень концентрації уваги, здатність до навчання, рівень довільності психічної активності дитини. Розкрито вікові особливості структури моторної пам’яті та фактори її ефективності у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Надійність і достовірність одержаних результатів і висновків забезпечено методологічним і теоретичним обґрунтуванням вихідних положень дослідження, відповідністю використаних методів і методик предмету, меті та завданням дослідження, а також критеріям надійності й валідності, репрезентативністю вибірки, поєднанням методів якісного і кількісного аналізу, використанням методів математико-статистичної обробки емпіричних даних. Статья посвящена исследованию психологических особенностей развития моторной памяти у детей дошкольного и младшего школьного возраста. В исследовании раскрыто возрастную динамику объема, точности и оперативности моторной кратковременной памяти детей в промежутке от старшего дошкольного возраста до окончания младшего школьного возраста; выявлено половую специфику этой динамики. Получены результаты по возрастного снижения ошибок воспроизведения недавно зафиксированных в памяти движений по временному, пространственным и силовым параметрам; установлен факт гетерохронности прогресса кратковременной моторной памяти на мышечное усилие в исследуемых разного пола. Доказано значимость объема, точности и оперативности моторной кратковременной памяти детей для эффективного запоминания и воспроизведения движения по его временным, пространственным и силовым параметрам; обнаружено, что взаимосвязи параметров моторной памяти с показателями воспроизводства движения имеют возрастную и половую специфику. Уточнение объяснительные категории, относящиеся к концепции памяти, с помощью которых раскрываются психологические особенности механизмов моторного обучения и усвоения двигательных и трудовых навыков. Рассмотрены психологические особенности структурирования образа движения, запоминается в старших дошкольников и младших школьников под влиянием таких факторов, как пространственный анализ и синтез (конструктивный праксис), уровень концентрации внимания, способность к обучению, уровень произвольности психической активности ребенка. Раскрыто возрастные особенности структуры моторной памяти и факторы ее эффективности у детей старшего дошкольного и младшего школьного возраста. Надежность и достоверность полученных результатов и выводов обеспечена методологическим и теоретическим обоснованием исходных положений исследования, соответствием использованных методов и методик предмету, цели и задачам исследования, а также критериям надежности и валидности, репрезентативностью выборки, сочетанием методов качественного и количественного анализа, использованием методов математико-статистической обработки эмпирических данных. The article focuses on the psychological peculiarities of children’s motor memory development of preschool and primary school age. The research comes to light age dynamics of size, accuracy, and efficiency of children’s brief motor memory from senior preschool age till junior school age; gender perspective of these dynamics is found. Age reduction of mistakes, representation of recently recorded memory movements according to time, spatial and power parameters have been mentioned; the fact of heterochrony of brief motor memory progress on muscular efforts relating to representatives of both sexes. The importance of size, accuracy, and efficiency of children’s brief motor memory for the effective memorizing and reproduction of movements according to time, spatial, and power parameters; the interrelationships of motor memory parameters with movement reproduction rates are identified to have age and gender specificity. The article clarifies explanatory categories relating to memory conceptions, helping to discover psychological peculiarities mechanisms of motor studying and assimilation of motor and labor skills. The article also deals with psychological peculiarities of the way of moving structuring, which is memorized by senior preschoolers and primary school children under the influence of such factors as spatial analysis and synthetic (constructive practice), the level of attention concentration, learning ability, the level of arbitrary of child’s psychological activity. The age peculiarities of motor memory structure and its efficiency factors of senior preschool children and primary school children have been clarified. Reliability and credibility of scientific results and conclusions are proved by methodological and theoretical support of research emanating clauses, by the conformity of used methods and subject methodologies, aim and the task of research and also reliability and validity criteria, fragment representation, the connection of quality and quantity analysis, by using methods of mathematical-statistical processing of empirical data.
- ДокументПРОГРАМА РОЗВИТКУ МОТОРНОЇ ПАМ’ЯТІ ДОШКІЛЬНИКІВ(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Ходикіна, Ю. Ю.У статті проаналізовано програму розвитку моторної пам’яті дошкільників. Розвивальна програма спрямована на оптимізацію моторної пам'яті старших дошкільників, поліпшення параметрів її функціонування, підвищення ефективності конструктивно-технічної діяльності дітей. В статье проанализирована программа развития моторной памяти дошкольников. Развивающая программа направлена на оптимизацию моторной памяти старших дошкольников, улучшение параметров ее функционирования, повышение эффективности конструктивно-технической деятельности детей.The article analyzes the program for the development of motor memory in preschoolers. The developmental programme aims at optimising the motor memory of older preschool children, improving its functioning parameters, The programme is aimed at optimising the motor memory of older preschool children and improving its functioning parameters and the efficiency of constructive and technical activities.
- ДокументПсихологія моторної пам’яті : прикладні аспекти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во "Діса плюс", 2019) Кузнєцов, М. А.; Заїка, Є. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Приведено результати теоретичних та експериментальних досліджень моторної пам’яті людини. На основі розробленої авторами оригінальної методики дослідження моторної пам’яті показано її роль у формуванні різноманітних практичних навичок і умінь. Розглянуто нюанси її розвитку й удосконалення у шкільному і дорослому віці. Розроблено систему тренінгових занять для формування моторної пам’яті в єдності з розвитком психомоторики та координації рухів. Приводятся результаты теоретических и экспериментальных исследований моторной памяти человека. На основе разработанной авторами оригинальной методики исследования моторной памяти показана ее роль в формировании разнообразных практических навыков и умений. Рассмотрены нюансы ее развития и усовершенствования у школьников и взрослых людей. Разработана система тренинговых упражнений для формирования моторной памяти в единстве с развитием психомоторики и координации движений. The results of theoretical and experimental researches of human motor memory are presented. Its role in the formation of various practical skills and abilities is shown based on the original methodology of the research of motor memory developed by the authors. Nuances of its development and improvement in school age and adulthood are considered. System of training sessions for the formation of motor memory together with the development of psychomotor system and coordination of movements was developed.
- ДокументРОЗВИТОК ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Ходикіна, Ю. Ю.У публікації висвітлено розвиток фахової компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Під фаховою компетентністю вихователя розуміється поєднання певних властивостей особистості з високим рівнем професійної підготовки до педагогічної діяльності та ефективної взаємодії з дітьми в освітньому процесі. Визначено, що компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти ефективно збагачується завдяки цілісній системі освітніх заходів і дій, спрямованих на: поглиблення професійних, педагогічних і психологічних умінь та навичок; розвиток творчого потенціалу особистості майбутнього вихователя; створення власних підходів до розв’язання психолого-педагогічних проблем освітньої діяльності. The publication highlights the development of professional competence of future teachers of preschool education institutions. Professional competence of an educator means a combination of certain personality traits with a high level of professional training for pedagogical activities and effective interaction with children in the educational process. It was determined that the competence of future educators of preschool education institutions is effectively enriched thanks to a holistic system of educational activities and actions aimed at: deepening professional, pedagogical and psychological abilities and skills; development of the creative potential of the personality of the future educator; creation of own approaches to solving psychological and pedagogical problems of educational activity.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Довженко, О. О.; Ходикіна, Ю. Ю.У тезах розглянуто особливості впровадження в освітній процес інноваційних технологій та створення психологічних умов для формування особистості майбутнього вихователя як суб’єкта інноваційної діяльності. Проаналізовано результати впровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу вищої освіти з елементами тренінгової роботи. The article authors have revealed the specific features of introduction of innovative technologies in educational process and creation of psychological conditions for formation of personality of future kindergartener as a subject of innovative activity. The results of introduction of innovative techniques in the educational process of higher education institution with elements of training work have been analyzed.