Перегляд за Автор "Трухан, Г. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ НОРВЕГІЇ ДО РОБОТИ З СІМ’ЄЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Трухан, Г. В.У статті розглянуто дослідження системи вищої педагогічної освіти Норвегії, як країни з найвищим у світі рівнем життя, найбільш високим показником індексу людського розвитку (ІЛР), одним із критеріїв якого є рівень освіти. Дослідження норвезького досвіду з метою його адаптації та впровадження в системі освіти України є одним з актуальних питань сьогодення. В статье рассмотрено исследование системы высшего педагогического образования Норвегии, как страны с самым высоким в мире уровнем жизни, наиболее высоким показателем индекса человеческого развития (ИЧР), одним из критериев которого является уровень образования. Исследования норвежского опыта с целью его адаптации и внедрения в системе образования Украины является одним из актуальных вопросов. The article examines the study of higher teacher education system in Norway, as the country with the highest standard of living in the world, the highest Human Development Index (HDI), one criterion of which is the level of education. The study of the Norwegian experience in order to adapt and implement it in the education system of Ukraine is one of the topical issues.
- ДокументМетодологічні та теоретичні засади організації педагогічної освіти в Норвегії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Трухан, Г. В.У статті визначено методологічні та теоретичні засади організації педагогічної освіти в Норвегії. Доведено, що в умовах активного реформування вищої педагогічної освіти в України доцільно ретельно вивчати та творчо застосувати на практиці педагогічні доробки зарубіжних фахівців з проблеми здійснення професійної підготовки майбутніх учителів. Мета статті полягає у визначенні методологічних й теоретичних засад організації вищої педагогічної освіти в Норвегії. На основі опрацювання широкого кола наукових джерел з’ясовано, що педагогічна освіта в Норвегії має високий ступінь доступності та гнучкості, а її розвиток є важливою складовою освітньої політики держави. З’ясовано, що стан сучасної педагогічної галузі норвезької освіти є результатом багаторічних реформаторських процесів. У публікації наведено перелік нормативних документів, що складають законодавчу базу та структуру вищої педагогічної освіти країни. Проаналізовано та узагальнено погляди сучасних науковців щодо визначення підходів і принципів реалізації норвезької системи педагогічної освіти. Доведено, що методологічну базу забезпечення професійної підготовки майбутніх вчителів у Норвегії займають такі підходи: діяльнісний підхід (передбачає занурення студентів в активну практичну діяльність); діалоговий підхід (спрямовує зусилля всіх учасників освітнього процесу на розбудову ефективних міжособистісних відносин); особистісний підхід (вимагає орієнтацію освітнього процесу на особистість студента як мету, суб'єкт, результат і головний критерій ефективності цього процесу). У статті також виявлено пріоритетні принципи норвезької педагогічної освіті, серед яких: повага до особистості, включення студента в особистісно значущу діяльність, віра в його позитивний потенціал, принцип співробітництва, принцип гуманізму тощо. Установлено, що важливими напрямами планування змісту програм педагогічної підготовки студентів у Норвегії є забезпечення оволодіння студентами механізмами самореалізації, саморегуляції, готовністю до адаптації й інтеграції в швидко змінюваному суспільстві. Наголошено на важливості педагогічної практики, якій у норвезькій системі педагогічної освіти приділяється багато уваги. У подальшому дослідженні передбачається виявити перспективні напрями використання теоретичних та практичних напрацювань з організації педагогічної освіти в Норвегії в системі вищої педагогічної освіти в Україні. The article defines the methodological and theoretical principles of the pedagogical education organization in Norway. It was proved that in the conditions of active reforming higher pedagogical education in Ukraine it is advisable to study carefully and apply creatively in practice the pedagogical achievements of foreign specialists on the problem of professional training of future teachers. The purpose of the article is to determine the methodological and theoretical principles of the organization of higher pedagogical education in Norway. Based on a wide range of scientific sources, it has been found that pedagogical education in Norway has a high degree of accessibility and flexibility, and its development is an important component of the state’s educational policy. The state of the modern pedagogical field of Norwegian education has been found to be the result of many years of reform processes. The publication contains a list of normative documents that make up the legal framework and structure of higher pedagogical education in the country. The views of modern scholars on the definition of approaches and principles of the Norwegian system of pedagogical education have been analyzed and generalized. It was proved also that the methodological basis for providing professional training for future teachers in Norway is occupied by the following approaches: activity approach (involves the students’ immersion in active practice); dialogic approach (directs the efforts of all participants in the educational process to build effective interpersonal relationships); personal approach (requires the orientation of the educational process on a student’s personality as a goal, subject, result and the main criterion for the effectiveness of this process). The article also reveals the priority principles of Norwegian pedagogical education, including: respect for an individual, inclusion of a student in personal meaningful activities, belief in a student’s positive potential, the cooperation principle, the humanism principle and more. It has been established that important areas of planning the content of pedagogical training programs for students in Norway are to ensure that students master the mechanisms of self-realization, self-regulation, readiness for adaptation and integration in a rapidly changing society. The importance of pedagogical practice is emphasized, that is of great importance in the Norwegian system of pedagogical education. Further research is expected to identify promising areas of use theoretical and practical developments in the organization of pedagogical education in Norway in the system of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументПРО ВАЖЛИВІСТЬ НАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ УЧНЯМ (ЗА ПОГЛЯДАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Трухан, Г. В.У статті розкрито основні ідеї В. О. Сухомлинського про надання педагогічної підтримки учням, серед яких визначені: вплив вихователя на розвиток учня, важливість діалогу дорослого та дитини, допомога у формуванні позитивного уявлення дитини про себе, особливості створення психолого-педагогічних умов для саморозвитку та самовиховання учня. Зазначена актуальність цих ідей в умовах сьогодення. The main ideas of V. O. Sukhomlinskiy about providing pedagogical support to the students, among which there were defined: the influence of the tutor on the development of the student, the importance of the dialogue between the adult and the child, the assistance in the forming a positive image of the child about himself, especially the creation of psychological and pedagogical conditions for self-development and self-education of the student. The relevance of these ideas in the modern times is noted.
- ДокументФасилітативні вміння сучасного вчителя: суть, структура, місце в системі педагогічної фасилітації(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Трухан, Г. В.У статті зазначено актуальність вивчення питань педагогічної фасилітації, встановлено, що цей термін широко використовується в сучасній педагогічний та психологічній літературі, розглянуто сучасні тлумачення поняття «фасилітація». Проаналізовано наукові підходи до визначення понять «педагогічна фасилітація» та «фасилітативні уміння педагога». Розглянуто педагогічну фасилітацію, як специфічний вид діяльності, який сприяє усвідомленню особистістю власної самоцінності, саморозвитку та самовдосконаленню. З’ясовано, що педагогічна фасилітація проявляється у стимулюванні, ініціюванні, заохоченні суб’єктів освітнього процесу до самостійного пошуку відповідей на питання, зазначено умови її результативності. Установлено, що педагогічні вміння педагога полягають у здатності організовувати процес усвідомленого навчання та особистісного зростання. Зазначено, що до вмінь, якими повинен володіти педагог-фасілітатор, належать: уміння організовувати навчальний діалог, як фасилітацію процесів усвідомленого навчання та особистісного зростання; вміння уважно слухати, аналізувати та корегувати дії учнів, сприяти створенню ефективної поведінки, обирати нейтральну позицію, забезпечувати позитивний психологічний настрій, діяти превентивно; вміння концептуально мислити та прогнозувати результати власної педагогічної діяльності. Розкрито важливість саме такої педагогічної взаємодії, яка сприятиме тому, що кожен учень буде відчувати себе прийнятим та почутим. Установлено, що характерною особливістю фасилітативних умінь педагога є педагогічна спрямованість та гнучкий підхід до реалізації власної діяльності. З’ясовано, що формування фасилітативних умінь можливе лише за умови роботи над собою та своїм саморозвитком. Відзначено, що це відбувається завдяки отриманню та доведенню до автоматизму певних знань та навичок. The relevance of the research of the facilitation was indicated in the article and it was also established that this term is widely used in modern pedagogical and psychological literature, the modern interpretations of the concept of «facilitation» was considered. The scientific approaches to the definition of the terms «pedagogical facilitation» and «facilitation skills of the pedagogue» have been analyzed. The pedagogical facilitation was considered as a specific type of activity, which promotes the awareness of the personality of one’s own self-worth, self-development and self-perfection. It was found out that the pedagogical facilitation manifests itself in stimulating, initiating, encouraging the subjects of the educational process to independently search for answers to the question, and the conditions of its effectiveness were indicated. It has been established that the pedagogical skills of the teacher are the ability to organize the process of conscious learning and personal growth. It was noted, that the skills that should be possessed by the teacher-facilitator include: the ability to organize educational dialogue, as a facilitation of the processes of conscious learning and personal growth, the ability to listen to somebody carefully, to analyze and correct students’ actions, to promote the creation of effective behavior, to provide apositive attitude of psychological mood, act preventively, conceptually think and predict the results of their own pedagogical activity. It was revealed the importance of such pedagogical interaction that will make every student will feel accepted and heard. It has been established that the pedagogical orientation and flexible approach in the realization of the activity these are characteristic features of the teacher’s facultative skills. It has been found out that the formation of facilitation skills is possible if they work on themselves and their self-development. It was noted that this is due to the getting and bringing to the automatism of certain knowledge and skills.
- ДокументІнновації в педагогічній освіті Норвегії: інтеграція науки та практики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Трухан, Г. В.У тезах розглянуто сучасні інновації в педагогічній освіті Норвегії, розкрито поняття супервізор, супервізія, її мета, функції та значення для молодого спеціаліста. Зазначено специфіку роботи програм педагогічного супроводу. Зроблено висновок про важливість норвезької практики супроводу молодих педагогів та педагогів-студентів на початку трудової діяльності та під час практики, більш досвідченими спеціалістами. В тезисах рассмотрены современные инновации в педагогическом образовании Норвегии, раскрыто понятие супервизор, супервизия, ее цель, функции и значение для молодого специалиста. Указано специфику работы программ педагогического сопровождения. Сделан вывод о важности норвежской практики сопровождения молодых педагогов и педагогов-студентов в начале трудовой деятельности и во время практики, более опытными специалистами. The modern innovations in pedagogical education of Norway have been considered in the article. The concepts of “supervisor” and “supervision”; its purpose, functions and significance for the young specialist have been identified. The specifics of the work of pedagogical support programs have been indicated. The conclusion about the importance of the Norwegian practice of accompanying young teachers at the beginning of the work and and students teachers by more experienced professionals has been made.