Перегляд за Автор "Сінопальнікова, Н. М."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНИХ МЕТОДИК НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Коваленко, В. Є.; Науменко, Н. В.; Сінопальнікова, Н. М.; Галій, А. І.У методичних рекомендаціях розкриваються особливості науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, міститься орієнтовний перелік тем курсових робіт зі спеціальних методик, а також представлено вимоги до написання, оформлення, рецензування та захисту курсових робіт. Методичні рекомендації розроблено для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, викладачів, наукових керівників курсової роботи за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта». The methodological recommendations reveal the peculiarities of research work of of applicants for higher education of the first (bachelor's) level, contains an indicative list of topics of course papers on special methods, as well as requirements for writing, design, review and defense of term papers. The guidelines are designed for students of the first (bachelor's) level, teachers, supervisors of course work in the specialty 016 "Special Education".
- ДокументНаступність дошкільної та початкової освіти у формуванні математичної компетентності дітей з мовленнєвими порушеннями(Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды, 2019) Масюк, О. М.; Сінопальнікова, Н. М.; Титаренко, Л. І.Проблема наступності дошкільної та початкової освіти набула особливого значення в умовах розбудови Нової української школи, розвитку інклюзивної форми навчання дітей з особливими освітніми потребами. Мета статті полягає у виявленні напрямів реалізації наступності у процесі формування математичної компетентності дошкільників та учнів початкової школи з мовленнєвими порушеннями. Нами використано емпіричний і системний підходи, методи аналізу та синтезу, згідно з якими виявлено напрями впровадження наступності у формуванні математичної компетентності і виокремлено специфічні чинники, що впливають на рівень її сформованості у дітей з вадами мовлення. Основні результати дослідження полягають у розробленні змістового та методичного забезпечення наступності у формуванні математичної компетентності дошкільників та учнів початкової школи з мовленнєвими порушеннями. Наступність між дошкіллям і початковою школою забезпечується змістовим і методичним напрямами з врахуванням індивідуальних особливостей учнів. Особливості формування математичної компетентності дітей з мовленнєвими порушеннями полягають у тому, що у учнів спостерігаються труднощі в оволодінні відповідним рівнем абстракції понять, термінами, символами, схемами, у формуванні складних програм математичної діяльності, у недостатньому розвитку комунікативних навичок. Тому реалізація змістового напряму наступності у дошкільній освіті у процесі формування математичної компетентності у дітей з мовленнєвими порушеннями передбачає зміщення акцентів з предметних математичних компетентностей на формування прийомів розумових дій. А в учнів початкової школи – на визначеному програмою змісті, на проведення досліджень об’єктів, з’ясування наявних і прихованих зв’язків між ними. Методичний напрям наступності реалізується через методики навчання, прийоми і методи роботи з дітьми і передбачає роботу в групах, залучення до рухової активності, виконання вправ на розвиток дрібної моторики. Дослідження визначає подальший розвиток питання реалізації наступності дошкільної та початкової освіти та розробку змістового і методичного забезпечення наступності у процесі формуванні математичної компетентності дітей з мовленнєвими порушеннями. Проблема преемственности дошкольного и начального образования приобрела особое значение в условиях развития Новой украинской школы, развития инклюзивной формы обучения детей с особыми образовательными потребностями. Цель статьи заключается в выявлении направлений реализации преемственности в процессе формирования математической компетентности дошкольников и учеников начальной школы с речевыми нарушениями. Нами использованы эмпирический и системный подходы, методы анализа и синтеза, согласно которым выявлены направления внедрения преемственности в формировании математической компетентности и выделены специфические факторы, влияющие на уровень ее сформированности у детей с нарушениями речи. Основные результаты исследования заключаются в разработке содержательного и методического обеспечения преемственности в формировании математической компетентности дошкольников и учеников начальной школы с речевыми нарушениями. Преемственность между дошкольным образованием и начальной школой обеспечивается содержательным и методическим направлениями с учетом индивидуальных особенностей учащихся. Особенности формирования математической компетентности детей с речевыми нарушениями заключаются в том, что в учащихся наблюдаются трудности в овладении соответствующим уровнем абстракции понятий, сроками, символами, схемами, в формировании сложных программ математической деятельности, в недостаточном развитии коммуникативных навыков. Поэтому реализация содержательного направления преемственности в дошкольном образовании в процессе формирования математической компетентности у детей с речевыми нарушениями предполагает смещение акцентов с предметных математических компетентностей на формирование приемов умственных действий. А у учащихся начальной школы - на определенном программой смысле, на проведение исследований объектов, выяснение имеющихся и скрытых связей между ними. Методическое направление преемственности реализуется через методики обучения, приемы и методы работы с детьми и предусматривает работу в группах, привлечение к двигательной активности, выполнение упражнений на развитие мелкой моторики. Исследование определяет дальнейшее развитие вопроса реализации преемственности дошкольного и начального образования и разработку содержательного и методического обеспечения преемственности в процессе формировании математической компетентности детей с речевыми нарушениями. The problem of preschool and primary school continuity has become especially important in the context of the development of New Ukrainian School, the introduction of inclusive form of education for children with special educational needs. The article purpose is to identify the areas for continuity in the process of forming preschoolers and primary school learners with speech disorders mathematical competence. We used empirical and systematic approaches, methods of analysis and synthesis, according to which the directions of continuity in forming mathematical competence were identified and specific factors influencing the level of its formation in children with speech disorders were identified. The main results of the study are to work out semantic and methodological support for continuity in the forming preschoolers and primary school learners with speech disorders mathematical competence. The continuity between preschool and primary school is provided by semantic and methodical directions taking into account individual features of learners. The peculiarities of forming children with speech disorders mathematical competence are that learners have the difficulties in mastering the appropriate level of abstraction of concepts, definitions, symbols, schemes, in forming complex programs of mathematical activities, insufficient development of communication skills. Therefore, the implementation of the content direction of continuity in preschool education in the process of forming children with speech disorders mathematical competence involves shifting the emphasis from subject mathematical competencies to the formation of mental actions, and primary school learners on the content defined by the program, clarification of existing and hidden connections between them. The methodological direction of continuity is realized through teaching methods, techniques and methods of working with children and involves working in groups, involvement in motor activity, performing activities for the fine motor skills development. The research underlines the development of continuity implementation of preschool and primary school and the development of semantic and methodological support for continuity in the process of forming children with speech disorders mathematical competence.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Сінопальнікова, Н. М.У статті розглянуто особливості логічно-математичного розвитку дітей з порушеннями мовлення. Вони свідчать, що в основі формування мовленнєвої діяльності та елементарних математичних уявлень, знаходяться одні ті ж самі психічні процеси і мислительні дії. Тому, заняття з формування логіко-математичнго розвитку доцільно інтегрувати з логопедичними заняттями. В статье рассмотрены особенности логически-математического развития детей с нарушениями речи. Они свидетельствуют, что в основе формирования речевой деятельности и элементарных математических представлений, находятся одни те же психические процессы и мыслительные действия. Поэтому, занятия по формированию логико-математического развития целесообразно интегрировать с логопедическими занятиями.
- ДокументПРАКТИКУМ З ОСНОВ МАТЕМАТИКИ ІЗ СПЕЦМЕТОДИКАМИ ВИКЛАДАННЯ В УМОВАХ СПЕЦІАЛЬНОГО ТА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ (модуль І)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Сінопальнікова, Н. М.Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» спеціальності 016 “Спеціальна освіта” з метою організації самостійної роботи та підготовки до практичних занять з модуля «Теоретичні основи та методичні особливості формування основних математичних понять» курсу «Основи математики із спецметодиками викладання в умовах спеціального та інклюзивного навчання». Навчально-методичний посібник надає здобувачам вищої освіти можливість усвідомити сутність методики формування таких тем з початкового курсу математики, як формування кількісних уявлень та уявлень про цілі невід’ємні числа та дії з ними; формування уявлень про величини; формування геометричних та просторових уявлень в учнів з особливими освітніми потребами. Educational and The study guide is intended for applicants for higher education of the first (bachelor's) level of the field of knowledge 01 "Education/Pedagogy", speciality 016 "Special Education" in order to organise independent work and prepare for practical classes in the module "Theoretical foundations and methodological features of the formation of basic mathematical concepts" of the course "Fundamentals of Mathematics with special teaching methods in special and inclusive education". The study guide provides higher education students with the opportunity to understand the essence of the methodology of forming such topics in the elementary mathematics course as the formation of quantitative concepts and concepts of non-negative integers and actions with them; formation of concepts of quantities; formation of geometric and spatial concepts in students with special educational needs.
- ДокументСтруктура професійної підготовки вчителя-логопеда(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Сінопальнікова, Н. М.В статті розглянуто професійно-педагогічну підготовку вчителя-логопеда, яка характеризується сьогодні багатоаспектністю та варіативністю змісту і вимагає пошуку шляхів її вдосконалення з метою забезпечення комплексності, повноти, цілісності знань, формування системного мислення майбутнього педагога, глибокого осмислення професійної діяльності. Майбутній вчитель-логопед повинен також володіти системою методичних знань, умінь та навичок: знати психолого-педагогічні концепції корекційного навчання і використовувати їх як основу в своїй практичній діяльності. В статье рассмотрена профессионально-педагогическая подготовка учителя-логопеда, которая характеризуется сегодня многоаспектностью и вариативностью содержания и требует поиска путей ее совершенствования с целью обеспечения комплексности, полноты, целостности знаний, формирования системного мышления будущего педагога, глубокого осмысления профессиональной деятельности. Будущий учитель-логопед должен также владеть системой методических знаний, умений и навыков: знать психолого-педагогические концепции коррекционного обучения и использовать их в качестве основы в своей практической деятельности. The article deals with professional-pedagogical training of a speech therapist, which is characterized today by multidimensionality and variability of content and requires finding ways to improve it in order to ensure complexity, completeness, integrity of knowledge, formation of systemic thinking of a future teacher, deep understanding of professional activity. A future teacher of speech therapy must also possess a system of methodological The future teacher of speech therapy must also possess a system of methodological knowledge, abilities and skills: know the psychological and pedagogical concepts of remedial education and use them as a basis in their practical activities.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Сінопальнікова, Н. М.Навчальний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» cпeцiaльнocтi 016 «Спеціальна ocвiтa». До посібника включено теоретичний матеріал п’яти розділів початкового курсу математики: «Множини та операції над ними», «Бінарні відповідності та відношення», «Числові вирази. Рівняння та нерівності», «Величини. Властивості величин», «Основи геометрії». Навчальний посібник надає здобувачам вищої педагогічної освіти можливість усвідомити сутність та практично опрацювати основні поняття теоретичних основ початкового курсу математики. The textbook is intended for applicants for higher education of the first (bachelor's) level of the field of knowledge 01 "Education/Pedagogy", speciality 016 "Special Education". The textbook includes theoretical material of five sections of the elementary mathematics course: "Sets and operations on them", "Binary correspondences and relations", "Numerical expressions. Equations and inequalities", "Values. Properties of quantities", "Fundamentals of geometry". The textbook provides applicants for higher pedagogical education with the opportunity to understand the essence and practically work out the basic concepts of the theoretical foundations of the primary course of mathematics.
- ДокументФормування математичної компетентності учнів молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди ; Мітра, 2021-03-31) Масюк, О. М.; Сінопальнікова, Н. М.; Титаренко, Л. І.В статті розглянуто формування математичної компетентності учнів початкової школи з особливими освітніми потребами. Розкрито сутність та складники математичної компетентності учнів початкової школи, виокремлено напрями і чинники її формування. Розроблено змістове та методичне забезпечення напрямів формування математичної компетентності учнів молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами. В статье рассмотрено формирование математической компетентности учащихся начальной школы с особыми образовательными потребностями. Раскрыта сущность и составляющие математической компетентности учащихся начальной школы, выделены направления и факторы ее формирования. Разработано содержательное и методическое обеспечение направлений формирования математической компетентности учащихся младшего школьного возраста с особыми образовательными потребностями. The article reveals the research of the directions of the formation of mathematical competence of primary school students with special educational needs. The essence and components of the mathematical competence of primary school students are revealed, directions and factors of its formation are highlighted. The substantive and methodological support of the directions of the formation of the mathematical competence of primary schoolchildren with special educational needs has been developed.