Перегляд за Автор "Огарь, Г. О."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ЗМАГАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОВІДНИХ БОРЦІВ ВІЛЬНОГО СТИЛЮ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2020) Огарь, Г. О.; Кривенцова, І. В.; Ілющенко, Є. Є.Мета дослідження. Аналіз техніко-тактичної підготовленості півфіналістів і фіналістів чемпіонатів світу та України з вільної боротьби. Методологія. Методологія досліджуваного питання базується на ряді теоретичних і практичних методів дослідження, а саме : аналізі й узагальненні теоретичних джерел, педагогічних спостереженнях, аналізі відеоматеріалів змагальних поєдинків, методах математичної статистики. Наукова новизна дослідження. Після останніх змін у правилах змагань вперше проведено порівняльний аналіз показників змагальної діяльності провідних борців світу та України; визначені рейтингові значення найбільш ефективних технічних дій кращих борці світу та України у боротьбі в стійці та партері. Висновки. Аналіз показників техніко-тактичної майстерності півфіналістів і фіналістів чемпіонатів світу та України у стійці показав, що переможці у більшості сутичок ведуть активнішу боротьбу, ніж опоненти, нав’язуючи свою манеру ведення поєдинку. Переможці більш активні в діях у першому періоді, а переможені – у другому. Поєдинки світової першості більш напружені, відрізняються вищою конкуренцією суперників. Реалізаційна ефективність техніко-тактичних дій учасників чемпіонату світу вища. Побудовано рейтинг виконання прийомів у стійці: 1) проходи в одну ногу; 2) витиснення суперника за килим; 3) переводи в партер без захоплень ніг суперника; 4) проходи в дві ноги; 5) кидки, оцінені в 4 бали. За показниками, більш активними і результативними були учасники чемпіонату України (р<0,05). За реалізаційною ефективністю кращими виявились провідні світові борці (р<0,05). Визначено світовий рейтинг ефективності технічних дії у партері: 1) переворот накатом; 2) переворот зі схрещеним захопленням ніг; 3) інші перевороти; 4) виходи угору з положення нижнього. На чемпіонаті України: 3) виходи угору; 4) інші перевороти. На світовому чемпіонаті борці володіють більш різноманітною технікою боротьби в партері. Цель исследования. Анализ технико-тактической подготовленности полуфиналистов и финалистов чемпионатов мира и Украины по вольной борьбе. Методология. Методология изучаемого вопроса базируется на ряде теоретических и практических методов исследования, а именно: анализе и обобщении теоретических источников, педагогических наблюдениях, анализе видеоматериалов соревновательных поединков, методах математической статистики. Научная новизна исследования. После последних изменений в правилах соревнований впервые проведен сравнительный анализ показателей соревновательной деятельности ведущих борцов мира и Украины; определенные рейтинговые значения наиболее эффективных технических действий лучших борцы мира и Украины в борьбе в стойке и партере. Выводы. Анализ технико-тактического мастерства полуфиналистов и финалистов чемпионатов мира и Украины в стойке показал, что победители в большинстве столкновений ведут активную борьбу, чем оппоненты, навязывая свою манеру ведения поединка. Победители более активны в действиях в первом периоде, а проигравшие - во втором. Поединки мирового первенства более напряжены, отличаются высокой конкуренцией соперников. Реализационная эффективность технико-тактических действий участников чемпионата мира выше. Построено рейтинг выполнения приемов в стойке: 1) проходы в одну ногу; 2) вытеснение соперника за ковер; 3) переводы в партер без увлечений ног соперника; 4) проходы в две ноги 5) броски, оцененные в 4 балла. По показателям, более активными и результативными были участники чемпионата Украины (р <0,05). По реализационной эффективности лучше оказались ведущие мировые борцы (р <0,05). Определены мировой рейтинг эффективности технических действия в партере: 1) переворот накатом; 2) переворот со скрещенными захватом ног; 3) другие перевороты; 4) выходы вверх из положения нижнего. На чемпионате Украины: 3) выходы вверх; 4) другие перевороты. На мировом чемпионате борцы обладают более разнообразной техникой борьбы в партере. The aim of the study is the analysis of technical and tactical training of semi-finalists and finalists of world and Ukrainian championships in freestyle wrestling. Methodology. The methodology of the research issue bases on the following theoretical and practical research methods: analysis and generalization of theoretical sources, pedagogical observations, analysis of video materials of competitive fights, methods of mathematical statistics. The scientific novelty of the research. The latest changes in the competition’s rules stipulate the following: the comparative analysis of the world and Ukrainian elite wrestlers' performance done for the first time; the rating values of the most effective technical actions of the world and Ukrainian elite wrestlers in standing wrestling and on the ground wrestling. Conclusions. The analysis of the technical and tactical skills of the semi-finalists and finalists of the world and Ukrainian championships in the standing wrestling demonstrated that the winners in most fights are more active than opponents, imposing their fighting manner. The winners are more active in the actions in the first period, as well as the losers in the second. World Cup fights are more intense, have higher competition among rivals. The implementation efficiency of the technical and tactical actions of the World Cup participants is higher. The rating of performance actions in the standing wrestling is following: 1) passages in one leg; 2) pushing the rival outside the carpet; 3) puts into the ground without grabbing the rival’s legs; 4) passages in two legs; 5) throws, estimated at 4 points. The Ukrainian championship participants were more active and productive (p <0,05) according to the indicators. The world elite wrestlers were better in efficiency realization (p <0,05). The world rating of technical actions efficiency on the ground wrestling is following: 1) fall over by rolling; 2) fall over with crossed legs; 3) other fall overs; 4) up from the lower position. At the championship of Ukraine: 3) other fall overs; 4) other fall overs. The wrestlers at the World Championship have a more diverse technique of wrestling on the ground.
- ДокументАНАЛІЗ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНИХ ТХЕКВОНДИСТІВ(ОО "Институт социальной трансформации", 2020) Вострокнутов, Л. Д.; Огарь, Г. О.; Ігнатій, Д. А.Досліджена технічна підготовленість фіналістів і півфіналістів чемпіонату світу з тхеквондо ВТФ. Визначені основні показники технічної підготовленості висококваліфікованих тхеквондистів. Проведений порівняльний аналіз показників технічної підготовленості переможців і переможених у поєдинках чемпіонату світу. Визначено рейтинг основних технічних дій, які використовували спортсмени під час ведення змагальних поєдинків. Исследована техническая подготовленность финалистов и полуфиналистов чемпионата мира по тхэквондо ВТФ. Определены основные показатели технической подготовленности высококвалифицированных тхэквондистов. Проведен сравнительный анализ показателей технической подготовленности победителей и побежденных в поединках чемпионата мира. Определен рейтинг основных технических действий, которые использовали спортсмены во время ведения соревновательных поединков. The technical readiness of the finalists and semifinalists of the WTF World Taekwondo Championship was investigated. The main indicators of technical readiness of highly qualified taekwondo players have been determined. A comparative analysis of the indicators of technical readiness of the winners and losers in the fights of the world championship is carried out. The rating of the main technical actions, which were used by athletes during competitive fights, was determined.
- ДокументДинаміка показників силової підготовленості та спеціальної витривалості самбістів 16-17 років під впливом статодинамічного та інтервально-колового методів тренування(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Огарь, Г. О.; Мартиненко, Є. М.Мета: визначити вплив тренування статодинамічним та інтервальноколовим методами на рівень силової підготовленості та спеціальної витривалості самбістів 16-17 років. Матеріал і методи. Педагогічне дослідження тривало 8 тижнів влітку 2020 року. Для проведення дослідження була залучена група самбістів 16-17 років у кількості 15 спортсменів. Рівень кваліфікації юних борців відповідав І спортивному розряду і КМСУ. Спортсмени виконували тренувальну програму, три дні в тижневому мікроциклі, яка була спрямована переважно на розвиток силової витривалості та швидкісно-силових здібностей спортсменів. Експериментальна програма була розрахована для застосування у підготовчому періоді тренувального макроциклу. Методи дослідження: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне дослідження, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати: була розроблена програма фізичної підготовки для самбістів 16-17 років, спрямована переважно на розвиток силових здібностей спортсменів, яка складалася із вправ, що виконувалися статодинамічним методом, для тренувального впливу на ОМВ (окисні м’язові волокна) та вправ, які виконувались інтервально-коловим методом, для тренувального впливу на ГМВ (гліколітичні м’язові волокна). Висновки. Результати дослідження доводять позитивний вплив експериментальної програми на динаміку силової підготовленості та спеціальної витривалості самбістів 16-17 років. За час проведення дослідження, виконуючи експериментальну програму, спортсмени вірогідно покращили показники загальної силової та швидкісно-силової витривалості (р˂0,05). Частково відбулась позитивна динаміка спеціальної швидкісно-силової підготовленості досліджуваних самбістів (р˂0,05), підвищився рівень спеціальної витривалості спортсменів (р˂0,05). Цель: определить влияние тренировки статодинамической и интервальные-круговым методами на уровень силовой подготовленности и специальной выносливости самбистов 16-17 лет. Материал и методы. Педагогическое исследование длилось 8 недель летом 2020 года. Для проведения исследования была привлечена группа самбистов 16 - 17 лет в количестве 15 спортсменов. Уровень квалификации юных борцов отвечал 1 спортивного разряда и КМСУ. Спортсмены выполняли тренировочную программу, три дня в недельном микроцикле, которая была направлена преимущественно на развитие силовой выносливости и скоростно-силовых способностей спортсменов. Экспериментальная программа была рассчитана для применения в подготовительном периоде тренировочного макроцикла. Методы исследования: анализ и обобщение научно-методической литературы; педагогическое наблюдение, педагогическое исследование; педагогическое тестирование; методы математической статистики. Результаты: была разработана прорамма физической подготовки для самбистов 16-17 лет, направлена преимущественно на развитие силовых способностей спортсменов, которая состояла из упражнений выполняемых статодинамической методом, для тренировочного воздействия на ОМВ (окислительные мышечные волокна) и упражнений, которые выполнялись интервально-круговым методом, для тренировочного воздействия на ГМВ (гликолитические мышечные волокна). Выводы: Результаты исследования доказывают положительное влияние экспериментальной программы на динамику силовой подготовленности и специальной выносливости самбистов 16-17 лет. За время проведения исследования, выполняя экспериментальную программу, спортсмены достоверно улучшили показатели общей силовой и скоростно-силовой выносливости (р˂0,05). Частично произошла положительная динамика специальной скоростно-силовой подготовленности испытуемых самбистов (р˂0,05), повысился уровень специальной выносливости спортсменов (р˂0,05). Purpose: to determine the influence of training by statodynamic and interval-circular methods on the level of strength readiness and special endurance of 16-17 year old sambists. Materials and methods. The pedagogical study lasted 8 weeks in the summer of 2020. A group of 16 - 17 year old sambists in the amount of 15 athletes was involved in the study. The level of qualification of young wrestlers corresponded to the 1st sports category and KMSU. Athletes performed a training program, three days in a weekly microcycle, which was aimed primarily at developing strength endurance and speed-strength abilities of athletes. The experimental technique was calculated for use in the preparatory period of the training macrocycle. Research methods: analysis and generalization of scientific and methodical literature; pedagogical observation, pedagogical research; pedagogical testing; methods of mathematical statistics. Results: a method of physical training was developed for sambo wrestlers aged 16-17 years, aimed mainly at developing the strength abilities of athletes, which consisted of exercises performed by the statodynamic method, for training impact on OMV (oxidative muscle fibers) and exercises that were performed by the interval-circular method, for training effects on GMV (glycolytic muscle fibers). Conclusions. The results of the study prove the positive influence of the experimental method on the dynamics of strength readiness and special endurance of 16-17 year old sambists. During the research, fulfilling the experimental program, the athletes significantly improved the indices of the general power and speed-power endurance (p˂0,05). Partially there was a positive dynamics of the special speed-power readiness of the tested sambo wrestlers (p˂0,05), the level of sportsmen's special endurance increased (р˂0,05).
- ДокументДинаміка фізичної підготовленості борців 8-10 років під впливом дистанційних тренувальних занять в умовах карантину(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Огарь, Г. О.; Косинцев, О. В.Мета: розробити програму фізичної підготовки борців 8-10 років в умовах карантину і дослідити її ефективність. Матеріал і методи. В дослідженні взяли учать 13 юних борців вільного стилю Пісочинського ФОК «Мобіль» (2012–2010 року народження). Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічні спостереження, педагогічне дослідження, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати: розроблена методика фізичної підготовки юних борців вільного стилю 8-10 років, в умовах карантину, враховуючи всі обмежувальні заходи, з широким використанням різноманітних загально-підготовчих і спеціальних засобів фізичної підготовки. Запропонований варіант побудови тренувального мікроциклу для юних борців, з запланованими, тричі на тиждень, навчально-тренувальними заняттями з фізичної підготовки в домашніх умовах, через онлайн конференції та відеоматеріали. Експериментальна програма була розрахована на 12 тижнів. Програма тренування враховувала всі недоліки і переваги карантинного періоду. Були підготовлені мотивуючі заходи (змонтований мотиваційний ролик), проведена роз’яснювальна робота з дітьми й батьками з приводу важливості продовження тренування в умовах карантинних обмежень, рекомендовано дотримуватись запропонованого режиму життя, виконувати домашні завдання не тільки шкільні, а й ті, що задавав тренер. Проведене планове тестування юних борців до початку карантину (лютий 2020 р.) і підсумкове, після послаблення (червень 2020 р.). Була досліджена динаміка фізичної підготовленості юних борців під впливом дистанційних тренувальних занять, за час карантину. Висновки. Результати дослідження динаміки фізичної підготовленості юних борців показали, що за жодним показником не спостерігається негативний результат. За чотирма з восьми досліджуваних показників отримана позитивна динаміка. Це свідчить про ефективність організованих дистанційних тренувальних занять з фізичної підготовки з юними борцями 8 – 10 років, під час тривалого карантину. Цель: разработать программу физической подготовки борцов 8-10 лет в условиях карантина и дослидити ее эффективность. Материал и методы. В исследовании приняли участие 13 юных борцов вольного стиля Песочинского ФОК «Мобиль» (2012-2010 года рождения). Методы исследования: анализ научно-методической литературы, педагогические наблюдения, педагогическое исследование, педагогическое тестирование, методы математической статистики. Результаты: разработана методика физической подготовки юных борцов вольного стиля 8-10 лет, в условиях карантина, учитывая все ограничительные меры, с широким использованием различных общеподготовительных и специальных средств физической подготовки. Предложенный вариант построения тренировочного микроцикла для юных борцов с запланированными, три раза в неделю, учебно-тренировочными занятиями по физической подготовке в домашних условиях, через онлайн конференции и видеоматериалы. Экспериментальная программа была рассчитана на 12 недель. Программа тренировки учитывала все недостатки и преимущества карантинного периода. Были подготовлены мотивирующие мероприятия (смонтирован мотивационный ролик), проведена разъяснительная работа с детьми и родителями по поводу важности продолжения тренировки в условиях карантина, рекомендовалось придерживаться предписанного режима жизни, выполнять домашние задания не только школьные, но и те, что задавал тренер. Проведенное плановое тестирование юных борцов до начала карантина (февраль 2020) и итоговое, после ослабления (июнь 2020). Была исследована динамика физической подготовленности юных борцов под влиянием дистанционных тренировочных занятий, за время карантина. Выводы. Результаты исследования динамики физической подготовленности юных борцов показали, что ни по одному показателю не наблюдается отрицательный результат. По четырем из восьми исследуемых показателей получена положительная динамика. Это свидетельствует об эффективности организованных дистанционных тренировочных занятий по физической подготовке с юными борцами 8 - 10 лет, во время длительного карантина. Purpose: to develop a physical training program for 8-10 year old wrestlers under quarantine conditions and to see its effectiveness. Material and methods. The study involved 13 young freestyle wrestlers from the Pesochinsky sports complex «Mobile» (born in 2012-2010). Research methods: scientific-methodical literature analysis, pedagogical observations, pedagogical research, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. Results: a method of physical training was developed for young freestyle wrestlers of 8-10 years old, in quarantine conditions, taking into account all restrictive measures, with the wide use of various general preparatory and special means of physical training. The proposed version of building a training microcycle for young wrestlers with planned, three times a week, physical training sessions at home, through online conferences and video materials. The experimental program was designed for 12 weeks. The training program took into account all the disadvantages and advantages of the quarantine period. Motivating events were prepared (a motivational video was mounted), explanatory work was carried out with children and parents about the importance of continuing training in quarantine, it was recommended to adhere to the prescribed mode of life, to do homework not only at school, but also those asked by the coach. Conducted routine testing of young wrestlers before the start of quarantine (February 2020) and the final, after weakening (June 2020). The dynamics of physical readiness of young wrestlers was studied under the influence of distance training sessions during the quarantine period. Conclusions. The results of the study of the dynamics of physical fitness of young wrestlers showed that there is no negative result for any indicator. Positive dynamics was obtained for four of the eight studied indicators. This testifies to the effectiveness of organized distance physical training lessons with young wrestlers 8-10 years old, during a long quarantine
- ДокументМетодика швидкісно-силової підготовки юних борців вільного стилю(Health, sport, rehabilitation, 2018) Санжарова, Н. М.; Огарь, Г. О.; Гунько, Є. О.Результати дослідження доводять, що методика, застосована в експериментальній групі, яка передбачала збільшення засобів швидкісно-силової підготовки, виявилась більш ефективною ніж програма тренувань контрольної групи. Це пов’язано з використанням широкого кола загальних і спеціальних засобів швидкісно-силової спрямованості та методів, спрямованих на виховання швидкісно-силових здібностей спортсменів запропонованих в експериментальній методиці. Так, досліджувані експериментальної групи за час виконання експериментальної програми тренування суттєво покращили загальну та спеціальну швидкісно-силову підготовленість. Висновки. Розроблена експериментальна методика показала, що збільшення обсягу швидкісно-силових вправ у навчально-тренувальному процесі, слід розглядати як один з шляхів підвищення ефективності системи спортивної підготовки юних борців. Було встановлено, що застосування, в навчально-тренувальному процесі юних борців 14–15 років, методики з акцентованим швидкісно-силовим спрямуванням, протягом 8 тижнів, дозволяє суттєво підвищити рівень їхньої загальної та спеціальної швидкісно-силової підготовленості. Запропоновану методику доцільно використовувати у навчально-тренувальному процесі спортсменів, кваліфікація яких є не нижче першого спортивного розряду, а стаж занять - не менше чотирьох років. Результаты исследования доказывают, что методика, примененная в экспериментальной группе, которая предусматривала увеличение средств скоростно-силовой подготовки, оказалась более эффективной, чем программа тренировок контрольной группы. Это связано с использованием широкого круга общих и специальных средств скоростно-силовой направленности и методов, направленных на воспитание скоростно-силовых способностей спортсменов, предложенных в экспериментальной методике. Так, исследуемые экспериментальной группы за время выполнения экспериментальной программы тренировки существенно улучшили общую и специальную скоростно-силовую подготовленность. Выводы. Разработанная экспериментальная методика показала, что увеличение объема скоростно-силовых упражнений в учебно-тренировочном процессе, следует рассматривать как один из путей повышения эффективности системы спортивной подготовки юных борцов. Было установлено, что применение в учебно-тренировочном процессе юных борцов 14-15 лет, методики с акцентированной скоростно-силовой направленностью, в течение 8 недель, позволяет существенно повысить уровень их общей и специальной скоростно-силовой подготовленности. Предложенную методику целесообразно использовать в учебно-тренировочном процессе спортсменов, квалификация которых не ниже первого спортивного разряда, а стаж занятий - не менее четырех лет. The results of the study prove that the technique used in the experimental group, which included an increase in the means of speed-strength training, was more effective than the training program of the control group. This is due to the use of a wide range of General and special means of speed-power orientation and methods aimed at the education of speed-power abilities of athletes proposed in the experimental technique. Thus, the experimental group under study significantly improved the General and special speed-strength readiness during the execution of the experimental training program. Summary. The developed experimental technique showed that the increase in the volume of speed-strength exercises in the training process should be considered as one of the ways to improve the efficiency of the system of sports training of young wrestlers. It was established that application in educational and training process of young wrestlers of 14-15 years, a technique with the accented speed and power orientation, within 8 weeks, allows to increase significantly level of their General and special speed and power readiness. The proposed method should be used in the training process of athletes whose qualifications are not lower than the first sports category, and the experience of training-at least four years.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СИЛОВОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ БОРЦІВ РІЗНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2019) Огарь, Г. О.; Кальницький, Б. О.; Кривенцова, І. В.Метою роботи є проведення порівняльного аналізу рівня силової підготовленості кваліфікованих борців-юніорів і спортсменів масових розрядів, студентів закладів вищої освіти. Методологія. Методологічний підхід до вирішення досліджуваної проблеми базувався на сукупності емпіричних методів дослідження. Спостереження за навчально-тренувальним процесом дало змогу візуально оцінити рівень спортивної підготовленості досліджуваних борців. Був організований педагогічний експеримент з проведенням педагогічного тестування, яке здійснювалось задля визначення силової підготовленості спортсменів. Аналіз силової підготовленості молодих борців різної кваліфікації із застосуванням методів математичної статистики, який був зроблений після отримання результатів педагогічного тестування, дав змогу порівняти рівень розвитку загальних і спеціальних силових здібностей спортсменів експериментальної і контрольної груп. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні перспектив удосконалення спортивної майстерності борців масових розрядів в умовах проведення навчально-тренувального процесу в закладах вищої освіти шляхом підвищення силової підготовленості спортсменів. Висновки. Визначено, що кваліфіковані борці-юніори перевершують своїх менш кваліфікованих однолітків не тільки за показниками спеціальної силової підготовленості, але й майже за усіма показниками загальної силової підготовленості (р<0,05 – р<0,001). Виключенням є тільки результат, отриманий у тесті жим лежачи на горизонтальній лаві (t=0,59; р>0,05). Таким чином можна вважати, що на кваліфікацію спортсменів у вільній боротьбі, разом зі спеціальною підготовленістю, суттєвий вплив має й загальна силова підготовленість. В перспективі маємо намір розробити методику силової підготовки для студентів-спортсменів масових розрядів, які спеціалізуються у вільній боротьбі та дослідити її ефективність. Целью работы является проведение сравнительного анализа уровня силовой подготовленности квалифицированных борцов юниоров и спортсменов массовых разрядов, студентов высших учебных заведений. Методология. Методологический подход к решению исследуемой проблемы базировался на совокупности эмпирических методов исследования. Наблюдение за учебно-тренировочным процессом позволило визуально оценить уровень спортивной подготовленности испытуемых борцов. Был организован педагогический эксперимент с проведением педагогического тестирования, которое осуществлялось для определения силовой подготовленности спортсменов. Анализ силовой подготовленности молодых борцов различной квалификации с применением методов математической статистики, который был сделан после получения результатов педагогического тестирования, позволил сравнить уровень развития общих и специальных силовых способностей спортсменов экспериментальной и контрольной групп. Научная новизна заключается в обосновании перспектив совершенствования спортивного мастерства борцов массовых разрядов в условиях проведения учебно-тренировочного процесса в учреждениях высшего образования путем повышения силовой подготовленности спортсменов. Выводы. Определено, что квалифицированные борцы-юниоры превосходят своих менее квалифицированных сверстников не только по показателям специальной силовой подготовленности, но и почти по всем показателям общей силовой подготовленности (р <0,05 - р <0,001). Исключением является только результат, полученный в тесте жим лежа на горизонтальной скамье (t = 0,59, р> 0,05). Таким образом можно считать, что на квалификацию спортсменов по вольной борьбе, вместе со специальной подготовленностью, существенное влияние имеет и общая силовая подготовленность. В перспективе намерены разработать методику силовой подготовки для студентов-спортсменов массовых разрядов, специализирующихся в вольной борьбе и исследовать ее эффективность. Article’s purpose is to conduct a comparative analysis of the level of power training of qualified young wrestlers and athletes of mass categories, students of institutions of higher education. Methodology. The methodological approach to solving the problem under study was based on a set of empirical research methods. Observation of the training process made it possible to visually assess the level of athletic qualification of the studied wrestlers. A pedagogical experiment was organized to carry out pedagogical testing, which was carried out to determine the athletes’ strength readiness. The analysis of the strength readiness of young wrestlers of different qualifications using the methods of mathematical statistics, which was made after obtaining the results of pedagogical testing, made it possible to compare the level of development of general and special power abilities of athletes of experimental and control groups. Scientific novelty is to substantiate the prospects of improving the sportsmanship of the mass category wrestlers in the conditions of carrying out the training process in higher education institutions by improving the strength readiness of athletes. Conclusions. It is determined that qualified young wrestlers outperform their less qualified peers not only in terms of special power training, but also in almost all indicators of general power training (p <0.05-p <0.001). The only exception is the result obtained in the bench press lying on a horizontal bench (t = 0.59; p> 0.05). Thus, it can be assumed that the overall power training of the freestyle wrestlers, along with their special training, has a significant impact on their qualification. In the future, we intend to develop a method of power training for students-athletes of mass categories who specialize in free wrestling and to study its effectiveness.
- ДокументПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ЄДИНОБОРСТВ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016-09-28) Огарь, Г. О.; Санжаров, В. А.; Ласиця, В. І.Робота присвячена проблемі оптимізації фізичної і військово-патріотичної підготовки студентської та учнівської молоді в навчальних закладах України, засобами сучасних українських змішаних єдиноборств. Работа посвящена проблеме оптимизации физической и военно-патриотической подготовки студенческой и учащейся молодёжи в учебных заведениях Украины, средствами современных украинских смешанных единоборств. The work is devoted to the problem of optimization of physical and military-patriotic preparation of students in educational institutions of Ukraine, the means of modern Ukrainian mixed martial arts.
- ДокументРОЗВИТОК СПРИТНОСТІ УЧНІВ МОЛОДШИХ КЛАСІВ ІГРОВИМИ ЗАСОБАМИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ЄДИНОБОРСТВА(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Огарь, Г. О.; Санжаров, В. А.; Ласиця, В. І.Дана робота присвячена розробці та експериментальному обґрунтуванню ефективності методики розвитку спритності учнів молодших класів. В експериментальній методиці були використані рухливі ігри та ігрові завдання з елементами єдиноборства, які застосовуються у навчально-тренувальному процесі юних борців. Данная работа посвящена разработке и экспериментальному обоснованию эффективности методики развития ловкости учеников младших классов. В экспериментальной методике были использованы подвижные игры и игровые задания с элементами единоборства, которые применяются в учебно-тренировочном процессе юных борцов. This work is devoted to the development and experimental substantiation of the effectiveness of the technology of dexterity development for pupils of junior classes. In the experimental technology, mobile games and game tasks with elements of wrestling were used, which are used in the training process of young wrestlers.
- ДокументСТУПІНЬ АГРЕСИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ, ЩО СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ В ОДНОБОРСТВАХ, ІГРОВИХ ВИДАХ СПОРТУ ТА НЕСПОРТСМЕНІВ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2022) Несен, О. О.; Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Огарь, Г. О.Мета роботи – визначення типів та ступеня прояву агресивності у здобувачів вищої освіти різної статі, які займаються одноборствами, ігровими видами спорту та не займаються спортом. Методологія. У дослідженні брали участь 115 студентів, з них: 62 юнака та 53 дівчини віком 16-19 років, які навчаються на факультетах фізичного виховання і спорту та іноземної філології. Серед спортсменів було обрано тільки тих, хто займається спортивними іграми та одноборствами. Спортивна кваліфікація учасників від I розряду до майстрів спорту України. Під час роботи використовувались такі методи дослідження: 1) аналіз наукової та методичної літератури; 2) психологічне тестування (опитувальник Л. Г. Почебут). Опитувальник складається із 40 запитань, на які студентам необхідно відповісти «так» або «ні». Психологічне тестування проводилося у спокійній повсякденній атмосфері у межах навчальних аудиторій університету; 3) педагогічне спостереження; 4) методи статистичної обробки отриманої інформації. Наукова новизна. Проведено опитування здобувачів вищої освіти щодо ступеня проявів агресивності; наведено дані порівняння отриманих результатів між юнаками й дівчатами, спортсменами та неспортсменами; доповнено дані проявів агресії у спортивних іграх та одноборствах. Результати. Встановлені найбільш притаманні типи агресивності для студентів, які займаються спортивними іграми, одноборствами та неспортсменів: вербальна агресивність найбільш притаманна юнакам-неспортсменам, фізична агресивність – юнакам, що спеціалізуються у спортивних іграх, предметна агресивність – дівчатам, що обрали для себе спортивні ігри; емоційна агресивність та самоагресія найбільш притаманні дівчатам, що спеціалізуються у одноборствах. Висновки. Найнижчий загальний рівень агресивності спостерігався у юнаків-одноборців, найвищий рівень – у дівчат, що спеціалізуються у спортивних іграх. До того ж юнаки та дівчата-неспортсмени та дівчата, що спеціалізуються в одноборствах, мають значно нижчий ступінь прояву фізичної агресії, ніж юнаки та дівчата, що спеціалізуються у спортивних іграх, та юнаки-одноборці. The purpose of the article – the determination of types and degree of manifestation of aggression in applicants of higher education of different genders who are engaged in martial arts, playing sports and not engaged in sports. Methodology. The study involved 115 students, including 62 boys and 53 girls aged 16-19, who was studying at the faculties of physical education and sports and foreign philology. Among the athletes, only those who play sports and martial arts were selected. The participants had sports qualification from the I category to masters of sports of Ukraine. The research methods were used: 1) analysis of scientific and methodological literature; 2) psychological testing (questionnaire LG Pochebut). The questionnaire consists of 40 questions. The students need to answer «yes» or «no». Psychological testing was conducted in usual ambiance in the university classrooms; 3) pedagogical observation; 4) methods of mathematical statistics. Scientific novelty. A survey was conducted to establish manifestations of aggressiveness; the data of comparison of the obtained results between boys and girls, athletes and non-athletes are given; the data of manifestations of aggression in sports games and martial arts are supplemented. Results. The most common types of aggression for students involved in sports games, martial arts and non-athletes: verbal aggression is most common for young non-athletes, physical aggression – for young men specializing in sports games, subject aggression – for girls who have chosen sports games; emotional aggression and self-aggression are most characteristic of girls who specialize in martial arts. Conclusions. It was found that among young men the highest score of general aggression is observed in non-athletes, and the lowest – in martial arts athletes. Among girls, the highest score of general aggression was recorded in athletes who specialize in sports games, the lowest – in girls who have not been involved in sports. Analyzing the types of aggression and their severity, we see that the most characteristic: verbal aggression to boys not athletes, physical aggression – to boys specializing in sports games, object aggression – to girls who have chosen sports games, emotional aggression and self-aggression are most characteristic of girls, specialize in martial arts.
- ДокументФізична підготовка засобами боксу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Вострокнутов, Л. Д.; Кривенцова, І. В.; Огарь, Г. О.; Клименченко, В. Г.; Стрельникова, Є. Я.У методичних рекомендаціях йдеться не про олімпійський та професійний бокс, а розглядається безконтактний розділ фітнес-боксу, без нанесення ударів супернику, тобто своєрідний комплекс вправ боксерської підготовки, який не вимагає особливих умов для тренування. The methodological recommendations are not about Olympic and professional boxing, but consider the non-contact section of fitness boxing, without hitting an opponent, that is, a kind of boxing training exercise that does not require special conditions for training.
- ДокументФізична підготовленість юних спортсменів у джиу-джитсу на початковому етапі спортивної спеціалізації (динаміка і вплив на спортивний результат)(Health, sport, rehabilitation, 2018) Кравчук, Т. М.; Огарь, Г. О.; Дворжанський, А. А.У результаті дослідження було доведено позитивний вплив занять бразильським джиу-джитсу на гармонійний розвиток рухових здібностей хлопчиків середнього шкільного віку. Через специфіку змагальної діяльності й особливості навчально-тренувального процесу в джиу-джитсу найбільш виражена позитивна динаміка спостерігається при дослідженні динаміки розвитку спритності, гнучкості й силових здібностей м’язів верхнього плечового поясу і рук. Порівняння фізичної підготовленості груп «лідерів» і «аутсайдерів» показали, що на початковому етапі в джиу-джитсу суттєве значення має рівень розвитку базової фізичної підготовленості. Саме представники групи «лідерів», які були більш успішними у змаганнях, виявилися краще фізично підготовленими, за усіма досліджуваними показниками. Висновки. Заняття джиу-джитсу сприяють гармонійному розвитку рухових здібностей дітей середнього шкільного віку. Рівень розвитку рухових здібностей юних спортсменів в джиу-джитсу на початковому етапі спортивної спеціалізації суттєво впливає на спортивний результат. Найбільш значущими, за впливом на спортивні досягнення в джиу-джитсу, є гнучкість, спритність і силові здібності м’язів рук і верхнього плечового поясу. В результате исследования было доказано положительное влияние занятий бразильским джиу-джитсу на гармоничное развитие двигательных способностей мальчиков среднего школьного возраста. Из-за специфики соревновательной деятельности и особенности учебно-тренировочного процесса в джиу-джитсу наиболее выраженная положительная динамика наблюдается при исследовании динамики развития ловкости, гибкости и силовых способностей мышц верхнего плечевого пояса и рук. Сравнение физической подготовленности групп «лидеров» и «аутсайдеров» показали, что на начальном этапе в джиу-джитсу существенное значение имеет уровень развития базовой физической подготовленности. Именно представители группы «лидеров», которые были более успешными в соревнованиях, оказались лучше физически подготовленными по всем исследуемым показателям. Выводы. Занятия джиу-джитсу способствуют гармоничному развитию двигательных способностей детей среднего школьного возраста. Уровень развития двигательных способностей юных спортсменов в джиу-джитсу на начальном этапе спортивной специализации существенно влияет на спортивный результат. Наиболее значимыми, по влиянию на спортивные достижения в джиу-джитсу, являются гибкость, ловкость и силовые способности мышц рук и верхнего плечевого пояса. The study proved the positive impact of Brazilian jiu-jitsu on the harmonious development of the motor abilities of secondary school age boys. Because of the specifics of competitive activity and the features of the training process in jiu-jitsus, the most pronounced positive dynamics is observed in the study of the dynamics of the development of dexterity, flexibility and strength abilities of the muscles of the upper shoulder girdle and hands. Comparison of physical fitness of groups of "leaders" and "outsiders" showed that at the initial stage in jiu-jitsu essential is the level of development of basic physical fitness. It is the representatives of the group of" leaders " who were more successful in the competition, were better physically prepared for all the studied indicators. Summary. Classes of jiu-jitsu contribute to the harmonious development of motor abilities of children of secondary school age. The level of development of motor abilities of young athletes in jiu-jitsus at the initial stage of sports specialization significantly affects the sports result. The most important influence on sports achievements in jiu-jitsu, are flexibility, agility, and power abilities of the muscles of the arms and upper body.
- ДокументШвидкісно-силова спрямованість тренування юних самбістів(Харківська державна академія фізичної культури, 2019) Кравчук, Т. М.; Огарь, Г. О.; Кондратович, Б. Ю.Збільшення обсягу швидкісносилових засобів у навчально-тренувальному процесі юних самбістів слід розглядати як один з шляхів підвищення ефективності системи підготовки на початковому етапі спортивної спеціалізації. Спортивне тренування, що зорієнтоване на акцентоване вдосконалення швидкісно-силових здібностей, забезпечує досягнення юними самбістами 9-10 років більшого приросту не тільки швидкісно-силових здібностей, але й інших рухових здібностей, безпосередньо з ними пов’язаних (абсолютна сила, силова й швидкісно-силова витривалість, спритність). Під впливом тренування швидкісно-силової спрямованості підвищується інтенсивність навчально-тренувального процесу, що, в свою чергу, сприяє підвищенню щільності тренувальних занять. Увеличение объема скоростно-силовых средств в учебно-тренировочном процессе юных самбистов следует рассматривать как один из путей повышения эффективности системы подготовки на начальном этапе спортивной специализации. Спортивная тренировка, ориентированная на акцентированное совершенствования скоростно-силовых способностей, обеспечивает достижение юными самбистами 9-10 лет значительного прироста не только скоростно-силовых способностей, но и других двигательных способностей, непосредственно с ними связанных (абсолютная сила, силовая и скоростно-силовая выносливость, ловкость). Под влиянием тренировки скоростно-силовой направленности повышается интенсивность учебно-тренировочного процесса, что, в свою очередь, способствует повышению плотности тренировочных занятий. During the experiment, the positive dynamics of physical fitness of young sambo wrestlers of the experimental group significantly surpassed (in all the studied parameters) the growth of the level of physical fitness of the athletes of the control group. Conclusions: The increase in the volume of speed-strength means in the training process of young sambo wrestlers should be considered as one of the ways to improve the efficiency of the training system at the initial stage of sports specialization. Sport training, focused on the accentuated improvement of speed-strength abilities, ensures the achievement by young Sambo wrestlers of 9-10 years of considerable growth not only in speed-strength abilities, but also in other motor abilities directly related to them (absolute strength, power and speed-strength endurance, agility). Under the influence of speed-strength training, the intensity of the training process increases, which, in turn, increases the density of training sessions.
- ДокументЩодо викладання навчальної дисципліни «Спортивно-педагогічне вдосконалення в обраному виді спорту»(ОО "Институт социальной трансформации", 2020) Вострокнутов, Л. Д.; Клоков, І. М.; Кривенцова, І. В.; Огарь, Г. О.Розкрито структуру та зміст навчальної дисципліни «Спортивно-педагогічне вдосконалення в обраному виді спорту» для студентів спеціалізованих факультетів закладів вищої освіти. Зазначено особливості організації та форм проведення занять. На прикладі занять з боксерами наведено основні педагогічні прийоми щодо методики викладання СПВ. Акцентовані фактори, що сприяють більш якісному засвоєнню навчального матеріалу. Внесені пропозиції щодо складання розкладу занять (тренувань). Раскрыта структура и содержание учебной дисциплины "Спортивно-педагогическое совершенствование в избранном виде спорта" для студентов специализированных факультетов высших учебных заведений. Отмечены особенности организации и форм проведения занятий. На примере занятий с боксерами приведены основные педагогические приемы относительно методики преподавания СПС. Сделан акцент на факторы, которые способствуют более качественному усвоению учебного материала. Внесены предложения относительно составления расписания занятий (тренировок). The structure and content of the discipline "Sport and pedagogical improvement in the selected sport" for students of specialized faculties of higher education institutions are revealed. The peculiarities of organization and conducting of classes are specified. The example of boxing lessons shows the main pedagogical techniques for teaching sport and pedagogical improvement. The factors contributing to the better assimilation of educational material are emphasized. Suggestions for scheduling classes (training).
- ДокументІндивідуальний підхід у підготовці спортсменів у єдиноборствах(Health, sport, rehabilitation, 2018) Козіна, Ж. Л.; Кот, В.; Огарь, Г. О.Автор проаналізував літературні дані та визначив методологічні основи з проблеми індивідуалізації техніко-тактичних манер ведення поєдинку кваліфікованих таеквондистів з урахуванням типологічних характеристик. Виділено основні положення індивідуалізації техніко-тактичної підготовки кваліфікованих таеквондистів. Автор проанализировал литературные данные и определил методологические основы по проблеме индивидуализации технико-тактических манер ведения поединка квалифицированных таеквондистов с учетом типологических характеристик. Выделены основные положения индивидуализации технико-тактической подготовки квалифицированных таеквондистов. The author analyzed the literature data and determined the methodological bases on the problem of individualization of technical and tactical ways of conducting a duel of qualified taekwondists taking into account typological characteristics. The basic provisions of individualization of technical and tactical training of skilled taekwondists are singled out.