Перегляд за Автор "Жуков, В. П."
Зараз показано 1 - 20 з 39
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЕТИКО-ПАРТИСИПАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Жуков, В. П.У публікації досліджено формування етико-партисипативної культури майбутніх учителів. Зазначено, що якість професійної підготовки майбутніх учителів потребує підвищення рівня сформованості етичної комунікації у системі педагогічної освіти, тому формування етико-партисипативної культури здобувачів вищої освіти є однією з базових властивостей особистості сучасного вчителя. The publication investigates the formation of ethical and participatory culture of future teachers. It is noted that the quality of professional training of future teachers requires an increase in the level of ethical communication in the system of pedagogical education, so the formation of ethical and participatory culture of higher education students is one of the basic properties of a modern teacher's personality.
- ДокументБалалайкова музично-педагогічна та музично-виконавська діяльність В. В. Кобеляцького в Україні(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва; друкарня "Мадрид", Харків, 2020-09-18) Жуков, В. П.В тезах проаналізована балалайкова музично-педагогічна та музично-виконавська діяльність В. В. Кобеляцького в Україні. В тезисах проанализирована музыкально-педагогическая и музыкально-исполнительская деятельность В. В. Кобеляцкого в Украине.The theses analyze the musical-pedagogical and musical-performing activity of V. Kobeliatsky in Ukraine.
- ДокументВ. І. Ніколаєв – життя і творчість(Харківський обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, ТОВ «Друкарня Мадрид», 2019-06-21) Жуков, В. П.Стаття присвячена творчості видатного диригента, музиканта і педагога, професора Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського Володимира Івановича Ніколаєва. Досліджено творчий шлях найталановитішого диригента, натхненного інтерпретатора музики, майстра оркестровки та інструментовки, Вчителя з великої літери. Статья посвящена творчеству выдающегося дирижера, музыканта и педагога, профессора Харьковского национального университета искусств имени И. П. Котляревского Владимира Ивановича Николаева. Исследован творческий путь талантливого дирижера, вдохновенного интерпретатора музыки, мастера оркестровки и инструментовки, Учителя с большой буквы. The article is devoted to the work of the outstanding conductor, musician and teacher, professor of Vladimir Kotliarevsky Kharkiv National University of Arts, Vladimir Nikolaev. The creative path of the most talented conductor, inspirational music interpreter, orchestrator and instrumentalist, Тeacher with a capital letter are explored is explored.
- ДокументВИВЧЕННЯ СУЧАСНОГО БАНДУРНОГО ВИКОНАВСТВА НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-07) Жуков, В. П.; Іванченко, Д. О.В статті запропоновано проведення тематичного заняття з вивчення сучасного бандурного виконавства на уроках музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти. Розглянуто та наведено історичні свідчення, теперешні факти застосування та популяризації народного музичного інструменту на зразках різних модерних течій популярної музики. The article offers a thematic lesson on the study of modern bandura performance in music lessons in general secondary education. The historical evidence, current facts of application and popularization of folk musical instruments on the samples of various modern trends in popular music are considered and presented.
- ДокументВикористання комунікаційних особливостей народної музики в навчанні(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2013) Жуков, В. П.Людина свідомо, а іноді несвідомо починає порівнювати, знаходити, що спільного між минулим і сьогоденням, намагається зрозуміти й оцінити естетичну значущість творів мистецтва, що позитивного можна взяти для себе і щоб йому хотілося передати майбутньому поколінню. Человек сознательно, а иногда бессознательно начинает сравнивать, находить, что общего между прошлым и настоящим, пытается понять и оценить эстетическую значимость произведений искусства,что положительного можно взять для себя и чтобы ему хотелось передать будущему поколению. Man consciously, and sometimes unconsciously, begins to compare, to find what is common between the past and the present, trying to understand and appreciate the aesthetic significance of works of art, what is positive to take for themselves and to want to pass on to future generations.
- ДокументВИХОВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ В НАВЧАЛЬНОМУ ОРКЕСТРОВОМУ КОЛЕКТИВІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-04) Жуков, В. П.; Бежан, А. К.У статті розглянуто виховання моральних якостей у студентів в навчальному оркестровому колективі. Основними структурними компонентами виховання моральних якостей у студентів в навчальному оркестровому колективі є когнітивні, емпатійні, мотиваційні та діяльнісні чинники, які знаходяться у взаємозалежності та рівнобічно розвивають усю систему моральних якостей. Зазначено, що моральні якості є важливими рисами особистості студента, що становлять основу його внутрішнього світу. Вони якісно формуються та розвиваються в процесі виховної роботи та освітньої діяльності студентів в навчальному оркестровому колективі. The article examines the education of moral qualities in students in an educational orchestra. The main structural components of the education of moral qualities in students in the educational orchestra are cognitive, empathetic, motivational and activity factors, which are interdependent and develop the entire system of moral qualities in parallel. It is noted that moral qualities are important features of the student's personality, which form the basis of his inner world. They are qualitatively formed and developed in the process of educational work and educational activities of students in the primary orchestra.
- ДокументДО ПИТАННЯ НАВЧАННЯ ГРІ НА БАЛАЛАЙЦІ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ: МЕТОДИКО-ВИКОНАВСЬКИЙ АСПЕКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-07) Жуков, В. П.; Бежан, А. К.Статтю присвячено питанню навчання грі на балалайці в професійній підготовці фахівців мистецького профілю. Розглянуто історичний та окремо сучасний стан розвитку музично-педагогічної, науково-методичної та концертно-виконавської складових у практиці навчання грі на балалайці в Україні. Визначено методико-виконавський аспект в зазначеному напрямку актуального питання. The article is devoted to the issue of learning to play the balalaika in the professional training of art professionals. The historical and separately the current state of development of musical-pedagogical, scientific-methodical and concert-performing components in the practice of learning to play the balalaika in Ukraine are considered. The methodical and executive aspect in the specified direction of the actual question is defined.
- ДокументДо питання організації інтегрованого навчання учнів музичному мистецтву(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-12-05) Жуков, В. П.Організація інтегрованого навчання учнів музичному мистецтву передбачає поєднання на уроці знань, художнього матеріалу інших видів мистецтв навколо однієї теми, що сприятиме збагаченню естетичного сприйняття, стимулюванню асоціативного мислення, розвитку творчого інтересу, усвідомленню розмаїття відображення навколишньої дійсності та внутрішнього світу людини засобами різних видів мистецтв, дасть школярам можливість отримати цілісні знання. Организация интегрированного обучения учащихся музыкальному искусству предусматривает сочетание на уроке знаний, художественного материала других видов искусств вокруг одной темы, будет способствовать обогащению эстетического восприятия, стимулированию ассоциативного мышления, развития творческого интереса, осознанию разнообразия отражения окружающей действительности и внутреннего мира человека средствами различных видов искусств, даст школьникам возможность получить целостные знания. The organization of integrated teaching of students to the art of music provides for combination in the lesson of knowledge, artistic material of other types of arts around one topic. This contributes to the enrichment of aesthetic perception, stimulates associative thinking, develops creative interest, enables schoolchildren to gain holistic knowledge.
- ДокументЗасади забезпечення підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого навчання учнів(Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького, 2019) Жуков, В. П.У тезах висвітлено необхідність забезпечення спеціальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого навчання учнів. Результатом такої підготовки визначено готовність майбутніх фахівців до інтегрованого навчання учнів. Ураховуючи логіку процесу професійної підготовки студентів, обґрунтовано педагогічну технологію досліджуваного феномену. Представлено розроблену педагогічну технологію підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інтегрованого навчання учнів. В тезисах освещена необходимость обеспечения специальной подготовки будущих учителей музыкального искусства к интегрированному обучению учащихся. Результатом такой подготовки определена готовность будущих специалистов к интегрированному обучению учащихся. Учитывая логику процесса профессиональной подготовки студентов, обоснованна педагогическая технология исследуемого феномена. Представлена разработанная педагогическая технология подготовки будущих учителей музыкального искусства к интегрированному обучению учащихся. In theses highlighted the necessity of special training of future musical art teachers for integrated teaching. The result of such training is defined as the readiness of the future specialists for integrated teaching. Taking into account the logic of the process of professional training of students, the author grounded pedagogical technology of the phenomenon under investigation. The developed pedagogical technology of preparation of future musical art teachers for integrated teaching is presented.
- ДокументЗНАЧЕННЯ ДИРИГЕНТСЬКО-ОРКЕСТРОВОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-13) Жуков, В. П.; Маточка, Д. Є.У публікації проаналізовано формування особистості майбутніх фахівців музичного мистецтва у межах диригентсько-оркестрової освіти. Зазначено, що диригентсько-оркестрова освіта є актуальною і затребуваною сьогоднішнім часом у мистецькому середовищі, вона вимагає відповідної професійної підготовки майбутніх фахівців музичного мистецтва. Диригентсько-оркестрова освіта є необхідним та ефективним чинником професійного розвитку, наступного кар’єрного зростання у сфері мистецької освіти та креативних індустрій. Диригентсько-оркестрові освітні компоненти націлені на виховання та формування основних музично-виконавських знань, умінь та навичок необхідних для майбутніх учителів і викладачів фахових дисциплін, артистів і диригентів, працівників мистецької галузі та керівників творчих колективів різного спрямування. The publication analyzes the formation of the personality of future music specialists within the framework of conducting and orchestral education. It is noted that conducting and orchestral education is relevant and in demand today in the artistic environment, it requires appropriate professional training of future specialists in musical art. Conductor-orchestral education is a necessary and effective factor in professional development, further career growth in the field of art education and creative industries. Conductor-orchestral educational components aimed at education and formation of basic musical and performance knowledge, abilities and skills necessary for future teachers and teachers of professional disciplines, artists and conductors, workers in the art industry and leaders of creative teams of various directions.
- ДокументМЕТОДИ РОБОТИ З ШКІЛЬНИМ ОРКЕСТРОМ НАРОДНИХ ІНСТРУМЕНТІВ(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Жуков, В. П.Проблема розвитку музичної освіти на основі народної традиції є особливо актуальною за часів глобалізації суспільства, оскільки сучасні суспільні трансформації неможливі без побудови духовної платформи міжкультурного діалогу та усвідомлення важливої ролі збереження національних традицій. Оркестр народних інструментів – є оптимальною формою виховання та навчання учнів, які естетично розвиваються, вдосконалюють гру на народних інструментах, навчаються партнерству та роботі в творчому колективі, що сприяє вирішенню найскладніших педагогічних завдань по усвідомленню національної самобутності народної музичної культури. Проблема развития музыкального образования на основе народной традиции является особенно актуальной во времена глобализации общества, поскольку современные общественные трансформации невозможны без построения духовной платформы межкультурного диалога и осознание важной роли сохранения национальных традиций. Оркестр народных инструментов – является оптимальной формой воспитания и обучения учащихся, которые эстетически развиваются, совершенствуют игру на народных инструментах, учатся партнерству и работе в творческом коллективе, что способствует решению самых сложных педагогических задач по осознанию национальной самобытности народной музыкальной культуры.
- ДокументМіжпредметні зв’язки як засіб інтегрованої професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Жуков, В. П.З’ясовано взаємозв’язок понять «інтеграція» і «міжпредметні зв’язки»; розкрито роль міжпредметних зв’язків як засобу інтегрованої професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розглянуто питання класифікації міжпредметних зв’язків. Визначено умови впровадження міжпредметних зв’язків у процес професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Установлена взаимосвязь понятий «интеграция» и «межпредметные связи»; раскрыта роль межпредметных связей как средства интегрированной профессиональной подготовки будущего учителя музыкального искусства. Рассмотрены вопросы классификации межпредметных связей. Определены условия внедрения межпредметных связей в процесс профессиональной подготовки будущего учителя музыкального искусства.The interrelation between the concepts of «integration» and «intersubject connections» has been determined. The role of intersubject connections as means of integrated professional training of future teacher of musical art has been revealed. The question of classification of intersubject connections has been considered. The conditions for introduction of intersubject connections into the process of professional training of future teacher of musical art have been determined.
- ДокументНавчальна програма «Оркестр народних інструментів»: 10 років навчання(ДНУ «Інститутт модернізації змісту освіти», 2021) Жуков, В. П.На сьогодні до числа найбільш актуальних питань освіти належить виховання творчої особистості школяра, важливим засобом якого завжди було колективне музичення. Втім, обсяг уроків музичного мистецтва у сучасній школі не дозваляє здійснювати оркестрове виховання підростаючого покоління повною мірою та на високому рівні. Це завдання має вирішувати робота оркестрових гуртків, що активно діють у системі позашкільної освіти і які охоплюють учнів молодшого та старшого шкільного віку.. Створення навчальної програми обумовлено необхідністю формування та розвитку творчої особистості учня, його інтересу до оркестрової творчості на прикладі оркестру народних інструментів. Навчальна програма реалізується у гуртку художньо-естетичного напряму інструментального профілю та спрямована на вихованців віком від 6 до 17 років. Сегодня к числу наиболее актуальных вопросов образования относится воспитание личности школьника, важным средством которого всегда было коллективное музицирование. Объем уроков музыкального искусства в современной школе не дозваляе осуществлять оркестровое воспитания подрастающего поколения в полной мере и на высоком уровне. Эту задачу должна решать работа оркестровых кружков, активно действующих в системе внешкольного образования и кохватывающих учащихся младшего и старшего школьного возраста. Создание учебной программы обусловлено необходимостью формирования и развития личности ученика, его интереса к оркестровой творчества на примере оркестра народных инструментов. Учебная программа реализуется в кружке художественно-эстетического направления инструментального профиля и направлена на воспитанников в возрасте от 6 до 17 лет. Today, one of the most pressing issues of education is upbringing the personality of the student, an important means of which has always been collective music making. The volume of music lessons in modern school is not allowed to carry out orchestral education of the younger generation fully and at a high level. This task should be solved by work orchestral circles, actively operating in the out-of-school education system and involving students of primary and senior school age. The creation of the curriculum is due to the need to form and development of the student's personality, his interest in orchestral creativity. The curriculum is implemented in the circle of artistic and aesthetic and is aimed at pupils aged 6 up to 17 years old.
- ДокументО. О. Мартинсен і його роль у становленні та пропаганді народно-інструментального мистецтва в Україні(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва Харківської обласної державної адміністрації; Друкарня Мадрид, 2018) Жуков, В. П.Тези присвячені творчості О. О. Мартинсена та його ролі у становлення та пропаганду народно-інструментального мистецтва в Україні. Тезисы посвященные творчеству А. О. Мартинсена и его роли в становление и пропаганду народно-инструментального искусства в Украине. Theses devoted to the work of А. Martinsen and his role in the formation and promotion of folk instrumental art in Ukraine.
- ДокументОрганізація позааудиторних занять зі студентами з особливими освітніми потребами(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Жуков, В. П.; Смолянюк, Н. М.; Собченко, Т. М.; Чеботова, Я. В.Викладачі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди об'єднали свої зусилля задля реалізації проєкту від УКФ «Інклюзивний ART HUB» для того, щоб відкрити двері у світ мистецтва здобувачам з особливими освітніми потребами. До нашої команди увійшли спеціалісти з образотворчого, музичного, декоративно-прикладного мистецтва, фахівці з психології та спеціальної педагогіки. Здобувачі з особливими освітніми потребами потребують нашої особливої уваги. І світ мистецтва в різних його напрямах є саме тим інструментом, що здатний частково задовільнити їхні потреби. Відомий та науково доведений факт, що заняття різними видами творчості, в яких задіяні більшість психічних процесів позитивно впливають на розвиток емоційної сфери людини. Teachers of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University joined their efforts to implement the project from the Inclusive Art Hub UKF in order to open a door to the world of arts to students with special educational needs. Our team includes specialists in fine, musical, decorative and crafts, specialists in psychology and special pedagogy. Applicants with special educational needs need our special attention. And the world of art in its various directions is the tool that can partially satisfy their needs. Known and scientifically proven fact that lessons different types of creativity in which most mental processes are involved have a positive effect on the development of human emotional sphere.
- ДокументОрганізація самостійної роботи майбутніх учителів музичного мистецтва у класі гри на бандурі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Григор’єва, О. О.; Жуков, В. П.У тезах розкрито шляхи успішної організації самостійної роботи здобувача вищої освіти у класі гри на бандурі. The theses reveal the ways of successfully organizing the independent work of a student of higher education in the class of playing the bandura.
- ДокументОрганізація інтегрованого навчання з музичного мистецтва як психолого-педагогічна проблема(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Жуков, В. П.У тезах висвітлено проблему підвищення ефективності навчання музичному мистецтву учнів основної школи на засадах дидактичної інтеграції дисциплін художньо-естетичного циклу. Розкрито суть інтегрованого навчання, дидактичної інтеграції. Проаналізовано співвідношення понять «інтегроване навчання» та «міжпредметні зв’язки». Виявлено особливості організації інтегрованого навчання музичному мистецтву як виду діяльності, який передбачає не тільки комплексний вплив різних видів мистецтв, але й взаємодію структурних елементів художньо-естетичних дисциплін (мети, змісту, форм, методів та засобів навчання). В тезисах освещена проблема повышения эффективности обучения музыкальному искусству учащихся основной школы на основе дидактической интеграции дисциплин художественно-эстетического цикла. Раскрыта суть интегрированного обучения, дидактической интеграции. Проанализировано соотношение понятий «интегрированное обучение» и «межпредметные связи». Выявлены особенности организации интегрированного обучения музыкальному искусству как вида деятельности, который предусматривает не только комплексное воздействие различных видов искусств, но и взаимодействие структурных элементов художественно-эстетических дисциплин (цели, содержания, форм, методов и средств обучения). The article is dedicated to the problem of improving the efficiency of secondary school pupils’ training the musical art on the basis of didactic integration of the disciplines of artistic and aesthetic cycle. The essence of integrated training and didactic integration has been defined. The correlation of the concepts «integrated training» and «interdisciplinary communication» has been analyzed. The peculiarities of the organization of integrated training the musical art as a kind of activity, that denotes the combined influence of different kinds of art and interaction of the structural elements of artistic and aesthetic disciplines (goals, content, forms, methods and means of education), have been revealed.
- ДокументОркестр народних інструментів (колективне музичення)(2016) Жуков, В. П.На сьогодні до числа найбільш актуальних питань освіти належить виховання творчої особистості школяра, важливим засобом якого завжди було колективне музичення. Втім, обсяг уроків музичного мистецтва у сучасній школі не дозваляє здійснювати оркестрове виховання підростаючого покоління повною мірою та на високому рівні. Це завдання має вирішувати робота оркестрових гуртків, що активно діють у системі позашкільної освіти і які охоплюють учнів молодшого та старшого шкільного віку. Створення навчальної програми обумовлено необхідністю формування та розвитку творчої особистості учня, його інтересу до оркестрової творчості на прикладі оркестру народних інструментів. Навчальна програма реалізується у гуртку художньо-естетичного напряму інструментального профілю та спрямована на вихованців віком від 5 до 18 років. Сегодня к числу наиболее актуальных вопросов образования относится воспитание личности школьника, важным средством которого всегда было коллективное музицирование. Объем уроков музыкального искусства в современной школе не дозваляе осуществлять оркестровое воспитания подрастающего поколения в полной мере и на высоком уровне. Эту задачу должна решать работа оркестровых кружков, активно действующих в системе внешкольного образования и кохватывающих учащихся младшего и старшего школьного возраста. Создание учебной программы обусловлено необходимостью формирования и развития личности ученика, его интереса к оркестровой творчества на примере оркестра народных инструментов. Учебная программа реализуется в кружке художественно-эстетического направления инструментального профиля и направлена на воспитанников в возрасте от 5 до 18 лет. Today, one of the most pressing issues of education is upbringing the personality of the student, an important means of which has always been collective music making. The volume of music lessons in modern school is not allowed to carry out orchestral education of the younger generation fully and at a high level. This task should be solved by work orchestral circles, actively operating in the out-of-school education system and involving students of primary and senior school age. The creation of the curriculum is due to the need to form and development of the student's personality, his interest in orchestral creativity. The curriculum is implemented in the circle of artistic and aesthetic and is aimed at pupils aged 5 up to 18 years old.
- ДокументОРКЕСТР НАРОДНИХ ІНСТРУМЕНТІВ ЯК ЗРАЗОК ЦІННІСНОЇ СПАДКОЄМНОСТІ, ВІДТВОРЕННЯ Й РОЗВИТКУ ТРАДИЦІЙНОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ(Вид-во "Точка", 2016-05-20) Жуков, В. П.У статті проаналізовано необхідність розробки сучасних програм, спрямованих на знайомство людини з традиційною музичною культурою. Саме в ній формуються основні якості особистості людини, її моральні та культурні ціннісні орієнтації. Також аналізується розвиток музичного мистецтва в Україні з найдавніших часів до середини ХХ століття. Таким чином, історичний розвиток та сучасне функціонування музичних народних інструментальних колективів формує покоління талановитих виконавців та музичних особистостей, які вносять безцінний вклад у надбання української культури. Оркестрові колективи народних інструментів є гарним зразком ціннісної спадкоємності, відтворення й розвитку традиційної музичної культури. В статье проанализирована необходимость разработки современных программ, направленных на знакомство человека с традиционной музыкальной культурой. Именно в ней формируются основные качества личности человека, ее нравственные и культурные ценностные ориентации. Также анализируется развитие музыкального искусства с древнейших времен до середины XX века. Таким образом, историческое развитие и современное функционирование народных музыкальных инструментальных коллективов формирует поколение талантливых исполнителей и музыкальных личностей, которые вносят бесценный вклад в достояние украинской культуры. Оркестровые коллективы народных инструментов являются достойным образцом ценностной преемственности, воспроизводства и развития традиционной музыкальной культуры. The article analyzes the need to develop modern programmes for the acquaintance people with a traditional music culture. It formed the basic qualities of the human personality, its moral and cultural value orientation. Also examines the development of musical art from ancient times to the mid-twentieth century. Thus, the historical development and contemporary functioning of national musical instrumental ensembles forms a generation of talented performers and musical personalities who are making an invaluable contribution to the heritage of Ukrainian culture. The orchestral ensembles of folk instruments is a good example of the value of continuity, reproduction and development of traditional musical culture.
- ДокументОсобливості інтегрованого навчання школярів предметів мистецького циклу(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2018-11-15) Жуков, В. П.В статті проаналізовано поняття «інтеграція» у загальнонауковому і педагогічному аспектах. Досліджено особливості інтегрованого навчання школярів предметів мистецького циклу. Перевагу застосування інтегративного підходу до викладання мистецьких предметів автор бачить в тому , що завдяки сполученню знань та розкриттю художніх образів засобами різних видів мистецтв школярі цілісно сприймають картину світу, втілену в мистецтві. Поряд із цим учні набувають інтегративних знань, у них формується мобільність, тобто здатність швидко переносити знання та вміння з одного предмету в інший. В статье проанализировано понятие «интеграция» в общенаучном и педагогическом аспектах. Исследованы особенности интегрированного обучения школьников предметов художественного цикла. Преимущество применения интегративного подхода к преподаванию художественных предметов автор видит в том, что благодаря сочетанию знаний и раскрытию художественных образов средствами различных видов искусств школьники целостно воспринимают картину мира, воплощенную в искусстве. Наряду с этим учащиеся приобретают интегративные знания, у них формируется мобильность, то есть способность быстро переносить знания и умения по одному предмету в другой. The article analyzes the concepts of "integration" in the general scientific and pedagogical aspects. The features of the integrated training of schoolchildren in the subjects of the art cycle are investigated. The author sees the advantage of applying an integrative approach to the teaching of art objects in that, thanks to a combination of knowledge and the disclosure of artistic images by means of various types of arts, schoolchildren integrally perceive the picture of the world embodied in art. Along with this, students acquire integrative knowledge, they form mobility, that is, the ability to quickly transfer knowledge and skills in one subject to another.