Перегляд за Автор "Доценко, С. О."
Зараз показано 1 - 20 з 55
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументStem-освіта як засіб підвищення творчого потенціалу особистості в рамках науково-педагогічного проекту «Інтелект України»(Publishing Ltd, Dublin, Ireland, 2017) Гавриш, І. В.; Доценко, С. О.; Щербакова, О. О.У статті розглянуто шляхи впровадження stem-освіти у навчально-виховний процес. На основі численних досліджень проаналізовано погляди науковців щодо використання stem-освіти як засобу розвитку творчих здібностей. Визначено, що завдання прикладної спрямованості та винахідницькі задачі є потужним засобом для розвитку творчих здібностей учнів. Охарактеризовано фактори, що впливають на розвиток творчих здібностей учнів : асоціативність, діалектичність та системність мислення. В статье рассмотрены пути внедрения stem-образования в учебно-воспитательный процесс. На основе многочисленных исследований проанализированы взгляды ученых по использованию stem-образования как средства развития творческих способностей. Определено, что задача прикладной направленности и изобретательские задачи является мощным средством для развития творческих способностей учащихся. Охарактеризованы факторы, влияющие на развитие творческих способностей учащихся: ассоциативность, диалектичность и системность мышления. The article considers ways of introducing stem-education into the educational process. On the basis of numerous studies, the views of scientists on the use of stem-education as a means of developing creative abilities are analyzed. It is determined that the problem of applied orientation and inventive tasks is a powerful tool for the development of students' creative abilities. Characterized factors influencing the development of students' creative abilities: associativity, dialecticity and systemic thinking
- ДокументSTEM-освіта: науковий дискурс та освітні практики(Рідна школа, 2021) Доценко, С. О.У статті порушено проблему впровадження STEM-освіти у початковій та базовій школі. Проаналізовано наукові підходи до визначення STEM-освіти. Представлено результати дослідження освітніх практик щодо розроблення та викладання STEM-предметів. Узагальнено наявність та використання STEM-обладнання для кожної освітньої галузі. Наведено приклади реалізації STEM-освіти у науково-педагогічному проєкті «Інтелект України» через навчальні дисципліни «Еврика», «Я пізнаю світ» та «Математика». В статье поднята проблема внедрения STEM-образования в начальной и базовой школе. Проанализированы научные подходы к определению STEM-образования. Представлены результаты исследования образовательных практик по разработке и преподаванию STEM-предметов. Обобщено наличие и использование STEM-оборудования для каждой образовательной отрасли. Приведены примеры реализации STEM-образования в научно-педагогическом проекте «Интеллект Украины» через учебные дисциплины «Эврика», «Я познаю мир» и «Математика». The article raises the problem of implementing STEM-education in elementary and basic schools. Scientific approaches to the definition of STEM-education are analyzed. The results of the study of educational practices in developing and teaching STEM subjects are presented. The availability and use of STEM equipment for each educational sector is summarized. Examples of the implementation of STEM-education in the scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine" through the educational disciplines "Eureka", "I know the world" and "Mathematics" are presented.
- ДокументStеm-освіта як засіб розвитку творчих здібностей майбутнього фахівця у вищому навчальному закладі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), Каф. економіки підприємства, 2017-06-09) Доценко, С. О.У данній статті автор розкриває головний вектор національної освіти - перехід до stem-освіти, що сприяє підвищенню якості підготовки висококваліфікованих спеціалістів, готових до діяльності у нових соціокультурних умовах, здатних приймати оригінальні та адекватні до ситуації рішення, бачити перспективи та планувати стратегії й тактики розвитку ефективної міжособистісної взаємодії. У цих умовах особливої актуальності набуває проблема активізації творчого потенціалу майбутнього фахівця, розвиток творчих здібностей, залучення їх до творчої та дослідницької діяльності. В данной статье автор раскрывает главный вектор национального образования - переход к stem-образованию, что способствует повышению качества подготовки высококвалифицированных специалистов, готовых к деятельности в новых социокультурных условиях, способных принимать оригинальные и адекватные по ситуации решения, видеть перспективы и планировать стратегию и тактику развития эффективного межличностного взаимодействия. В этих условиях особую актуальность приобретает проблема активизации творческого потенциала будущего специалиста, развитие творческих способностей, привлечение их к творческой и исследовательской деятельности. In this article, the author reveals the main vector of national education - the transition to stem-education, which contributes to improving the quality of training highly qualified specialists who are ready to work in new sociocultural conditions, able to make original and adequate decisions on the situation, see prospects and plan the strategy and tactics of effective development. interpersonal interaction. Under these conditions, the problem of enhancing the creative potential of a future specialist, the development of creative abilities, and their involvement in creative and research activities are of particular relevance.
- ДокументВЕБ САЙТ ПЕДАГОГА-ДОСЛІДНИКА "ДІАЛОГИ ПРО ВИХОВАННЯ"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Штефан, М. В.; Борисенко, Н. О.; Доценко, С. О.В статті розглянуто розробку веб сайту «Діалоги про виховання» Марини Штефан, який може використовуватися в сучасних реаліях. Дистанційна освіта стала не лише вимушеним трендом, наслідком трансформацій у зв’язку з пандемією і провадженням воєнного стану в Україні. Дистанційна освіта стає усе затребуванішою, оскільки у цьому напрямку працює уся світова спільнота, істотні зрушення щодо забезпечення якості освіти у дистанційному форматі зроблено у національному контенті. Автор акцент робить на демократичних європейських цінностях, відкритості дослідження і уваги до інформації. Вказано напрями за якими автор сайту відкрита для спілкування і дослідницької співпраці. The article deals with the development of the website "Dialogues about Education" by Maryna Stefan, which can be used in modern realities. Distance education has become not only a forced trend, a consequence of transformations due to the pandemic and the martial law in Ukraine. Distance education is becoming more and more in demand, as the whole world community is working in this direction, significant progress has been made to ensure the quality of education in a distance format has been made in national content. The author focuses on democratic European values, openness of research and attention to information. The directions in which the author of the site is open for communication and research cooperation.
- ДокументВивчення елементів традиційної культури засобами інформаційно-комунікаційних технологій(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, ТОВ «Друкарня Мадрид», 2020-09-18) Доценко, С. О.Тези присвячені забезпеченню навчальної та пізнавальної діяльності в галузі освіти і культури, використовуючи весь потенціал передових інформаційних технологій сучасності.Тезисы посвящены обеспечению учебной и познавательной деятельности в области образования и культуры, используя весь потенциал передовых информационных технологий современности.Theses are devoted to the provision of educational and cognitive activities in the field of education and culture, using the full potential of modern information technologies.
- ДокументВикористання цифрового контенту в освітньому процесі ЗВО(Уманський державний педагогічний університет ім.Павла Тичини; "Візаві", 2021-03-26) Доценко, С. О.; Лебедєва, В. В.; Собченко, Т. М.Цифрове суспільство вносить свої корективи в систему закладів вищої освіти. Основною тенденцією сучасної національної освіти є формування цифрового освітнього середовища. Цифровізація знань призводить до розширення можливостей використанні інтернет-ресурсів для неперервної освіти (самонавчання, підвищення кваліфікації, перепідготовка тощо).Цифровое общество вносит свои коррективы в систему высших учебных заведений. Основной тенденцией современного национального образования является формирование цифровой образовательной среды. Цифровизация знаний приводит к расширению возможностей использования интернет-ресурсов для непрерывного образования (самообучение, повышение квалификации, переподготовка и т. п.).The digital society is making adjustments to the system of higher education institutions. The main trend of modern national education is the formation of a digital educational environment. Digitization of knowledge leads to increased opportunities for the use of Internet resources for continuing education (self-study, training, retraining, etc.).
- ДокументГенезис дослідження проблеми творчості(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. ТОВ «ДІСА ПЛЮС», м. Харків, 2018) Доценко, С. О.У статті подано аналіз дослідження феномена творчості, його сучасне трактування, розкривається динамічна сутність його природи. Визначено, що серед сучасних позицій науковців стосовно природи творчості виділяють два підходи. Перший – творчість розглядають як діяльність, спрямовану на створення нових суспільно значущих цінностей, другий підхід пов’язує творчість із самореалізацією людини, з розвитком мотивації її творчої діяльності. Зазначено що під творчістю розуміють процес створення нового, корисного продукту. Обґрунтовано три психологічні підходи до визначення творчості: гносеологічний, аксіологічний і цілісний. Отримані теоретичні результати дослідження розглядаються як методологічні та ціннісні критерії, необхідні для розуміння існуючих педагогічних практик розвитку творчості у дітей, а також для обґрунтування конкретних методик формування творчості в сучасних умовах. В статье дан анализ исследования феномена творчества в науке и его современную трактовку, раскрывается динамическая сущность природы творчества. Определено, что среди современных позиций ученых о природе творчества выделяют два подхода. Первый – творчество рассматривает как деятельность, направленную на создание новых общественно значимых ценностей, второй поход связывает творчество с самореализацией человека, с развитием мотивации его творческой деятельности. Указано, что под творчеством понимается процесс создания нового, полезного продукта. Обосновано три психологических подхода к определению творчества: гносеологический, аксиологический и цельный. Полученные теоретические результаты исследования рассматриваются как методологические и ценностные критерии, необходимые для понимания существующих педагогических практик развития творчества у детей, а также для обоснования конкретных методик формирования творчества в современных условиях. An analysis of the development in science of the phenomenon of creation and its modern interpretation is presented, and the dynamic essence of the nature of creation is described. It is determined that among the modern positions of scientists in relation to the nature of creativity distinguish two approaches. The first-creativity is an activity for creating new socially significant values; the second approach is associated with creativity with the self-realization of man, with the development of the motivation of her creative activity. It is noted that creativity is understood first of all the process of creating a new, useful product. Three psychological approaches to the definition of creativity are substantiated: biological, etymological and holistic. The concept of «creativity» in pedagogical literature is presented as productive human activity, capable of generating qualitatively new material and spiritual values of social significance. Development of creative potential of activity is an important condition of cultural progress of society and education of a person. It is emphasized that at all levels of modern school one should pay attention to the formation of deep and strong knowledge systems for students, to maximize the stimulation of independent activity of students, to the development of sustainable creative interests, the focus of creative quest, and perseverance while performing creative tasks. The peculiarity of any creative process is that not only the person influences the result of his own creativity, but also the subject of creativity contributes to the further creative development of man. The obtained theoretical results of the study are considered and methodological and value criteria necessary for understanding existing pedagogical practices in the development of creativity in children, as well as for substantiation of specific methods of forming creativity in modern conditions. It is noted that actualization of students creative activity is one of the main pedagogical tasks of the present. Its implementation is slowed down due to the inadequate study of the problem. In connection with this there are no systematic pedagogical influences, means and complexity of conditions under which the quality of creative activity is ensured.
- ДокументДидактична система розвитку творчих здібностей учнів початкової школи у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-04-30) Доценко, С. О.Дисертація присвячена проблемі розвитку творчих здібностей учнів початкової школи в процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу. У дисертації творчі здібності учнів початкових класів конкретизовано як індивідуально-психологічні особливості, що дають можливість бути успішним у процесі навчання й здійснення творчої діяльності суб’єктивного характеру, детермінуються генетичними чинниками, розвиваються завдяки середовищним впливам, з-поміж яких провідним чинником є навчання та мають складну структуру, яка включає компоненти, що підлягають розвитку: мотиваційний (пізнавальний інтерес до науково-творчої діяльності), когнітивний (інформаційна компетентність, що передбачає знання прийомів опрацювання навчальної інформації); операційний (здатність до виявлення наукової або винахідницької проблеми; здатність опрацьовувати наукову інформацію; здатність до креативності); рефлексивний (здатність до самооцінки та самоаналізу власної творчої діяльності). Визначено особливості розвитку творчих здібностей учнів початкової школи в процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу. Розкрито дидактичний потенціал природничо-математичної освіти як підґрунтя для ефективної організації творчої діяльності учнів початкової ланки. Схарактеризовано критерії, показники й рівні розвитку творчих здібностей учнів початкових класів у процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу. Розроблено та теоретично обґрунтовано дидактичну систему розвитку творчих здібностей учнів початкової школи в процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу. Експериментально доведено її ефективність. Розроблено науково-методичне забезпечення процесу розвитку креативності учнів початкової школи в процесі вивчення предметів природничо-математичного циклу.Диссертация посвящена проблеме развития творческих способностей учащихся начальной школы в процессе изучения предметов естественно-математического цикла. В диссертации творческие способностей учащихся начальных классов конкретизированы как индивидуально-психологические особенности, которые позволяют быть успешным в процессе обучения и осуществления творческой деятельности субъективного характера, детерминированы генетическими факторами, развиваются благодаря средовым воздействиям, среди которых ведущим фактором является обучение и имеют сложную структуру: мотивационный (познавательный интерес к научно-творческой деятельности), когнитивный (информационная компетентность, что предполагает знание приемов обработки информации); операционный (способность к выявлению научной или изобретательской проблемы, способность к обработке научной информации, способность к креативности); рефлексивный (способность к самооценке и самоанализу собственной творческой деятельности) компоненты. Определены особенности развития творческих способностей учащихся начальной школы в процессе изучения предметов естественно-математического цикла. Раскрыто дидактический потенциал естественно-математического образования как основы для эффективной организации творческой деятельности учащихся начальных классов. Охарактеризовано критерии, показатели и уровни развития творческих способностей учащихся начальных классов в процессе изучения предметов естественно-математического цикла. Разработана и теоретически обоснована дидактическая система развития творческих способностей учащихся начальной школы в процессе изучения предметов естественно-математического цикла. Экспериментально доказана ее эффективность. Подготовлено учебно-методическое обеспечение процесса развития творческих способностей учащихся начальной школы в процессе изучения предметов естественно-математического цикла.The dissertation is devoted to the problem of developing the creative abilities of elementary school students in the process of studying subjects of the natural mathematical cycle. In the dissertation, the creative abilities of primary school students are specified as individual psychological characteristics that allow success in the learning process and the implementation of creative activities of a subjective nature, are determined by genetic factors, and are developed due to environmental influences, among which the leading factor is learning and have a complex structure: motivational ( cognitive interest in scientific and creative activity), cognitive (information competence, which dpolagaet knowledge of information processing techniques); operational (the ability to identify scientific or inventive problems, the ability to process scientific information, the ability to be creative); reflective (ability to self-esteem and introspection of one’s own creative activity) components. The features of the development of creative abilities of elementary school students in the process of studying subjects of the natural mathematical cycle are determined. The didactic potential of natural-mathematical education is revealed as the basis for the effective organization of the creative activity of primary school students. The criteria, indicators and levels of development of creative abilities of primary school students in the process of studying subjects of the natural-mathematical cycle are characterized. A didactic system for the development of creative abilities of elementary school students in the process of studying subjects of the natural mathematical cycle is developed and theoretically substantiated. Its effectiveness has been experimentally proven. Prepared educational and methodological support for the development of creative abilities of elementary school students in the process of studying subjects of the natural mathematical cycle.
- ДокументДистанційна освіта(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Доценко, С. О.; Лебедєва, В. В.; Москаленко, В. В.Методичні рекомендації містять тематичний план, тематику самостійних робіт, питання для обговорення, конструктивні, творчі завдання, глосарій та перелік літератури. Завдання для самопідготовки допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Методические рекомендации содержат тематический план, тематику самостоятельных работ, вопросы для обсуждения, конструктивные, творческие задания, глоссарий и перечень литературы. Задания для самоподготовки помогут соискателям высшего образования аналитически осмыслить содержание лекционных занятий, оптимизировать учебную деятельность во время аудиторных занятий, организовать самообучение, рационально осуществить самоподготовку к итоговой аттестации. Methodical recommendations include a thematic plan, a topic of independent work, discussion questions, constructive, creative tasks, a glossary and a list of literature. Tasks for self-study will help the students of higher education to analytically understand the content of the lectures, to optimize the educational activity during the classroom, to organize self-study, to rationally carry out the self-preparation for the final attestation.
- ДокументДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-20) Доценко, С. О.; Чепелєв, О. О.Розглядається технологія змішаного навчання, яка поєднує в собі традиційне аудиторне та електронне навчання. Це забезпечує розвиток студента як суб’єкта освітнього процесу та формує його готовність до саморозвитку в майбутньому. Наведено досвід організації змішаного навчання. Розглядається платформа Moodle як ефективний засіб організації змішаного навчання. The technology of blended learning, which combines traditional classroom and e-learning, is considered. This ensures the development of the student as a subject of the educational process and forms his readiness for self-development in the future. The experience of organizing blended learning is given. The Moodle platform is considered an effective means of organizing blended learning.
- ДокументДосвід організації дистанційного навчання в Китаї(Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти", 2021) Доценко, С. О.У статті представлено досвід Китаю, визнаного одним із лідерів у сфері впровадження дистанційної освіти. Завданнями дослідження є висвітлення історії розвитку дистанційної освіти в Китаї, визначення особливостей та шляхів її ефективного впровадження. Методологічну основу становлять концептуальні положення порівняльної педагогіки, питання економічного розвитку в КНР, історичні аспекти розвитку китайської системи освіти, проблеми професійної підготовки вчителів у КНР, історія дистанційної освіти в Китаї. В статье представлен опыт Китая, признанного лидера в сфере внедрения дистанционного образования. Задачами исследования является освещение истории развития дистанционного образования в Китае, определение особенностей и путей его эффективного внедрения. Методологическую основу составляют концептуальные положения сравнительной педагогики, вопросы экономического развития в КНР, исторические аспекты развития китайской системы образования, проблемы профессиональной подготовки учителей в КНР, история дистанционного образования в Китае.The article deals with the experience of China, which is recognized as a leader in the field of distance learning implementation. The objectives of the study are to cover the history of distance education in China and to identify features and ways of its effective implementation. The methodological basis of the research is basic concepts of comparative pedagogy, issues of economic development in China, historical aspects of the Chinese education system development, problems of professional teacher development in China and the history of distance education in China.
- ДокументКІБЕРБЕЗПЕКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Доценко, С. О.У публікації проаналізовано кібербезпеку учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Наведено рекомендації Міжнародного союзу електрозв’язку для закладів освіти задля безпеки дистанційного навчання. Одним із шляхів розв’язання проблеми кібербезпеки освітнього середовища є проведення для вчителів, вихователів, викладачів та співробітників освітніх закладів вебінарів, тренінгів, гостьових лекцій, онлайн-конференцій, воркшопів, майстер-класів із цифрової компетентності. The publication analyses the cybersecurity of participants in the educational process in the context of distance learning. The article presents the recommendations of the International Telecommunication Union for educational institutions to ensure the safety of distance learning. One of the ways to solve the problem of cybersecurity of the educational environment is to hold webinars, trainings, guest lectures, online conferences, workshops, and master classes on digital competence for teachers, educators, lecturers, and staff of educational institutions.
- ДокументКІБЕРБЕЗПЕКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО І ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ(Національний університет «Одеська юридична академія», Видавничий дім «Гельветика», 2022-01-24) Доценко, С. О.У публікації проаналізовано кібербезпеку учасників освітнього процесу. Кібербезпека в інформаційному суспільстві є одним з основних напрямків фундаментальних досліджень у сфері інформаційних технологій, які використовуються під час вивчення практично всіх шкільних дисциплін уже з початкової школи. У Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди для магістрів усіх спеціальностей в межах навчальної дисципліни «Інноваційна педагогіка» введено змістовий модуль «Кібербезпека в освіті». Метою викладання навчальної дисципліни «Кібербезпека в освіті» є досягнення фахівцем компетентнісного рівня, що відповідає державним та європейським вимогам до ІТ-компетентностей викладача щодо кібербезпеки. Зазначено, що в епоху цифрового громадянства проблема кібербезпеки, зокрема в освітній галузі стає вкрай актуальною. Важливими є пошук та використання нових підходів, технологій, інноваційних форм та способів забезпечення інформаційної безпеки в педагогічній діяльності. The publication analyses the cybersecurity of participants in the educational process. Cybersecurity in the information society is one of the main areas of fundamental research in the field of information technology, which is used in the study of almost all school disciplines from primary school onwards. At H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the content module ‘Cybersecurity in Education’ was introduced for masters of all specialities within the discipline ‘Innovative Pedagogy’. The purpose of teaching the discipline ‘Cybersecurity in Education’ is to achieve a competence level that meets the state and European requirements for the teacher's IT competencies in cybersecurity. It is noted that in the era of digital citizenship, the problem of cybersecurity, in particular in the educational sector, is becoming extremely relevant. It is important to search for and use new approaches, technologies, innovative forms and methods of ensuring information security in pedagogical activities.
- ДокументМатематика. 10 клас(Видавництво ТОВ ВБ «Інтелект України», друкарня ПП «Модем», 2020) Гавриш, І. В.; Доценко, С. О.; Горьков, О. А.; Скиба, С. Б.Пропонований посібник призначений для учнів 10 класів та вчителів математики. В 1 частині подано розробки уроків із алгебри та геометрії. З алгебри розглядаються теми «Числові множини. Дійсні числа», «Числові функції». З геометрії – «Основні поняття та аксіоми стереометрії», «Найпростіші задачі на побудову. Переріз многогранників». Матеріал подано в мінілекціях. Для повторення даються карти знань та QR-коди. Також у посібнику представлено додаткові завдання, завдання підвищеної складності. У розділі «Математика в смартфоні» наведено математичні програми та мобільні додатки. Предлагаемое пособие предназначено для учащихся 10 классов и учителей математики. В 1 части представлены разработки уроков по алгебре и геометрии. В алгебре рассматриваются темы «Числовые множества, Действительные числа »,« Числовые функции ». В геометрии - «Основные понятия и аксиомы стереометрии», «Простейшие задачи на построение. Сечение многогранников ». Материал представлен в минилекциях. Для повторения даются карты знаний и QR-коды. Также в пособии представлены дополнительные задания, задания повышенной сложности. В разделе «Математика в смартфоне» приведены математические программы и мобильные приложения. The proposed manual is intended for students in grade 10 and mathematics teachers. Part 1 presents the development of lessons in algebra and geometry. Algebra covers the topics "Number sets, Real numbers", "Number functions". In geometry - "Basic concepts and axioms of stereometry", "The simplest construction tasks. Section of polyhedra ". The material is presented in mini-lectures. Knowledge cards and QR codes are given for review. The manual also presents additional tasks, tasks of increased complexity. The section "Mathematics in Smartphone" contains mathematical programs and mobile applications.
- ДокументМатематика. Готуємося до ЗНО(Видавництво ТОВ ВБ «Інтелект України», друкарня ПП «Модем», 2020) Гавриш, І. В.; Доценко, С. О.; Горьков, О. А.; Скиба, С. Б.Пропонований посібник призначений для учнів 5–6 класів, їх батьків та вчителів математики. Основна мета цього посібника — допомогти учням у повторенні та закріпленні тем, які вивчаються в 5–6 класах, а також у підготовці до ДПА та ЗНО. Посібник має 4 розділи, у яких стисло розглянуто основний навчальний матеріал за курс математики 5–6 класів та подано завдання різних видів. Предлагаемое пособие предназначено для учащихся 5-6 классов, их родителей и учителей математики. Основная цель этого пособия - помочь учащимся в повторении и закреплении тем, которые изучаются в 5-6 классах, а также в подготовке к ГИА и ЕГЭ. Пособие имеет 4 раздела, в которых кратко рассмотрены основной учебный материал за курс математики 5-6 классов и представлены задания разных видов.The proposed manual is intended for students in grades 5-6, their parents and mathematics teachers. The main purpose of this manual is to help students review and consolidate the topics that are studied in grades 5-6, as well as in preparation for the GIA and USE. The manual has 4 sections, in which the basic educational material for the course of mathematics of grades 5-6 is briefly considered and tasks of different types are presented.
- ДокументМетодичні рекомендації для батьків і педагогів щодо використання сценаріїв сучасних сервісів і цифрових застосунків в організації художньо-продуктивної діяльності дітей(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-11) Штефан, М. В.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Доценко, С. О.Методичні рекомендації містять дидактичні матеріали, розробки занять та інструкції до використання сценаріїв сучасних сервісів і застосунків для організації самостійної художньо-продуктивної діяльності дітей. Навчальне видання розраховане для використання здобувачами першого бакалаврського, другого (магістерського) рівня вищої педагогічної освіти, педагогічними працівниками закладів дошкільної і загальної середньої освіти, батьками дітей, організаторами прикладної/мистецької діяльності дітей. Методические рекомендации содержат дидактические материалы, разработки занятий и инструкции по использованию сценариев современных сервисов и приложений для организации самостоятельной художественно-продуктивной деятельности детей. Учебное издание рассчитано на использование соискателями первого бакалаврского, второго (магистерского) уровня высшего педагогического образования, педагогическими работниками учреждений дошкольного и общего среднего образования, родителями детей, организаторами прикладной/художественной деятельности детей. The methodological recommendations contain teaching materials, lesson development and instructions on the use of scripts of modern services and applications for the organization of independent artistic and productive activity of children. The textbook is designed for use by candidates at the first bachelor’s and second (master’s) levels of higher pedagogical education, by pedagogical staff at pre-school and general secondary schools, parents of children, organizers of applied/artistic activities of children.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті»(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. СПДФО Прокопенко Г. Є., 2010) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Доценко, С. О.; Іващенко, М. В.Навчальна дисципліна ≪Інформаційно - комунікаційні технології в освіті≫ є нормативною і належить до дисциплін циклу природничо - наукової та загальної підготовки. Програма навчальної дисципліни складена відповідно до змісту і вимог освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів з усіх спеціальностей педагогічних ВНЗ. Метою курсу є вдосконалення інформаційної компетентності студентів у професійній діяльності, зокрема опанування уміннями та навичками роботи у світовому інформаційному просторі, активного використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальних та професійних цілях. Учебная дисциплина «Информационно-коммуникационные технологии в образовании» является нормативной и входит в дисциплины цикла естественно - научной и общей подготовки. Программа учебной дисциплины составлена в соответствии с содержанием и требованиями образовательно-профессиональной программы подготовки бакалавров, специалистов и магистров по всем специальностям педагогических вузов. Целью курса является совершенствование информационной компетентности студентов в профессиональной деятельности, в частности овладение умениями и навыками работы в мировом информационном пространстве, активного использования информационно-коммуникационных технологий в учебных и профессиональных целях.The discipline «Information and communication technologies in education» is normative and is included in the disciplines of the cycle of natural - scientific and general training. The program of the discipline is drawn up in accordance with the content and requirements of the educational and professional program for the preparation of bachelors, specialists and masters in all specialties of pedagogical universities. The aim of the course is to improve the information competence of students in professional activities, in particular the acquisition of skills in the global information space, the active use of information and communication technologies for educational and professional purposes.
- ДокументМодернізація природничо-математичної освіти у контексті stem(Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Тернопільський ОКІППО, 2018-04-25) Доценко, С. О.; Москаленко, В. В.; Щербакова, О.Стратегічним вектором модернізації національної освіти є перехід до STEM-освіти, що сприяє підвищенню якості підготовки висококваліфікованих спеціалістів, готових до діяльності у нових соціокультурних умовах, здатних приймати оригінальні та адекватні до ситуації рішення, бачити перспективи та планувати стратегії й тактики розвитку ефективної міжособистісної взаємодії. У цих умовах особливої актуальності набуває оновлення змісту природничо-математичної освіти. Стратегическим вектором модернизации национального образования является переход к STEM-образованию, что способствует повышению качества подготовки высококвалифицированных специалистов, готовых к деятельности в новых социокультурных условиях, способных принимать оригинальные и адекватные ситуации решения, видеть перспективы и планировать стратегию и тактику развития эффективного межличностного взаимодействия. В этих условиях особую актуальность приобретает обновление содержания естественно-математического образования. The strategic vector of modernization of national education is the transition to STEM education, which contributes to improving the quality of training highly qualified specialists who are ready to work in new socio-cultural conditions, are able to make original and adequate situation decisions, see prospects and plan strategies and tactics for developing effective interpersonal interaction. Under these conditions, updating the content of natural-mathematical education is of particular relevance.
- ДокументМультимедійні технології в музичному вихованні дітей дошкільного віку(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Доценко, С. О.; Чжан, ІтінДинамічна цифровізація національної системи освіти зумовлює трансформацію усіх її ланок, а саме дошкільної освіти. Одними з перспективних та стратегічних напрямків цифровізації дошкільної освіти є використання мультимедійних технології, які розширюють можливості організації освітнього процесу. Вітчизняні та закордонні науковці у своїх дослідженнях зазначають особливу роль мультимедійних технологій для розвитку інтелекту та особистості дитини. Поняття мультимедіа пов’язане з комп’ютерним опрацюванням та представленням різнотипної інформації та з варіабельністю подання образів та сценаріями. Впровадження у сферу освіти засобів мультимедіа призводить до появи нових програмних засобів і потребує їх змістовного наповнення під час розроблення нових методів навчання. Акцентується увага на мультимедійних презентаціях як потужних дидактичних засобах для проведення музичних занять. Під час використання мультимедійних презентацій зростає інтерес дітей до освітньої діяльності, підвищується рівень їхніх пізнавальних можливостей, більш ефективно розвиваються здібності дошкільнят. Використання нових різноманітних та нетрадиційних прийомів пояснення та закріплення матеріалу в ігровій формі підвищує мимовільну увагу дітей у процесі пізнання, допомагає активізувати їхню довільну увагу, сприяти розвитку всіх психічних процесів. На основі аналізу теоретичних досліджень визначено особливість сприйняття інформації засобами мультимедіа, враховуючи типи людей: кінестетики, аудіали та візуали. Підкреслено, що ці типи сприйняття потрібно враховувати, оскільки від якості сприйняття інформації безпосередньо залежить успішність навчання. The dynamic digitalization of the national education system leads to the transformation of all its links, including preschool education. One of the promising and strategic directions of digitalization of preschool education is the use of multimedia technologies that expand the possibilities of organizing the educational process. Domestic and foreign scholars in their studies point out the special role of multimedia technologies for the development of a child's intelligence and personality. The concept of multimedia is associated with computer processing and presentation of various types of information, as well as with the variability of images and scenarios. The introduction of multimedia into the field of education leads to the emergence of new software tools and requires their content in the development of new teaching methods. The article focuses on multimedia presentations as powerful didactic tools for music lessons. When using multimedia presentations, children's interest in educational activities increases, the level of their cognitive abilities increases, and preschoolers' abilities develop more effectively. The use of new diverse and non-traditional methods of explaining and consolidating material playfully increases children's involuntary attention in the process of cognition, helps to activate their voluntary attention, and promotes the development of all mental processes. Based on the analysis of theoretical studies, the peculiarity of information perception by means of multimedia is determined considering the types of people: kinesthetic, audial, and visual. It is emphasized that these types of perception should be considered because the quality of information perception directly affects the success of learning.
- ДокументОрганізація самостійної роботи здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Доценко, С. О.; Чепелєв, О. О.В статті розглянуто самостійну роботу, яка є важливим компонентом професійної підготовки спеціалістів у системі вищої освіти. Обґрунтовано значущість самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання. Представлено різні підходи до організації самостійної роботи із використанням можливостей дистанційної платформи Moodle. В статье рассмотрена самостоятельная работа, которая является важным компонентом профессиональной подготовки специалистов в системе высшего образования. Обоснована значимость самостоятельной работы студентов в условиях дистанционного обучения. Представлены различные подходы к организации самостоятельной работы с использованием возможностей дистанционного платформы Moodle. The article deals with independent work, which is an important component of professional training of specialists in the system of higher education. The significance of students' independent work in distance learning conditions is substantiated. Different approaches to the organization of independent work using the capabilities of Moodle distance learning platform are presented.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »