Перегляд за Автор "Васильєва, М. П."
Зараз показано 1 - 20 з 30
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В СОЦІАЛЬНОМУ ВИХОВАННІ ПІДЛІТКІВ У ЦЕНТРАХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ(ГО «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління», Київ, 2022) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.У сучасних умовах актуальною суспільною потребою є підвищення ефективності соціально-виховної роботи в центрах соціально-психологічної реабілітації дітей з вихованцями підліткового віку з формування їхньої соціальності. Саме соціальне виховання є визначальним у процесі становлення та розвитку особистості, оскільки спрямоване на формування в дитини ієрархії соціальних цінностей, соціальних якостей, просоціальної поведінки. При цьому дієвими суб’єктами соціально-виховного процесу в зазначених соціальних інституціях, від професійних дій яких залежить його ефективність, є соціальні педагоги. Від використання фахівцями арсеналу методів, засобів організації соціально-виховної діяльності з підлітками, які перебувають у складних життєвих обставинах, залежить ефективність соціального виховання вихованців. У статті розкрито особливості дітей підліткового віку, що перебувають в центрах соціально-психологічної реабілітації дітей, їхні потреби; уточнено суть поняття «соціальне виховання підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації дітей». Зважаючи на доведений потенціал засобів театрального мистецтва у соціальному вихованні особистості, що виражається в ігровій природі сценічної дії, синтезі багатьох видів мистецтв, колективному характері театральної творчості, схарактеризовано актуальність використання цихизасобів у роботі з підлітками в центрах соціально-психологічної реабілітації дітей. Розкрито форми роботи, спрямовані на активізацію соціальноготрозвитку вихованців з метою підвищення рівня їхньої соціальності. Основнітметоди, використані в дослідженні, – теоретичний аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, порівняння. In modern conditions, the urgent social need is to increase the effectiveness of social and educational work in the centers of social and psychological rehabilitation of children with adolescents to form their sociality. It is social education that is decisive in the process of formation and development of personality, as it is aimed at forming in the child a hierarchy of social values, social qualities, prosocial behavior. At the same time, social educators are effective subjects of the social and educational process in these social institutions, on the professional actions of which its effectiveness depends. The effectiveness of social education of pupils depends on the use of specialists in the arsenal of methods, means of organizing social and educational activities with adolescents who are in difficult life circumstances. The article reveals the features of adolescent children in social and psychological rehabilitation centers for children, their needs; the essence of the concept «social education of adolescents in the centers of social and psychological rehabilitation of children» is specified. Given the proven potential of theatrical arts in the social education of the individual, which is expressed in the playful nature of stage action, synthesis of many arts, the collective nature of theatrical creativity, characterized the relevance of using these tools in working with adolescents in the centers of sociopsychological rehabilitation of children. Forms of work aimed at intensifying the social development of students in order to increase their level of sociality are revealed. The main methods used in the study - analysis, synthesis, systematization, generalization, comparison.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ДИДАКТИЧНИХ МЕТОДІВ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.У статті схарактеризовано роль та особливості професійної діяльності соціальнихпрацівників, причини виділення професійної групи соціальних працівників у структурі суспільства. З огляду на специфіку призначення фахівця та його професійні функції в суспільстві, зміни соціально-економічного характеру, зроблено висновок про необхідність пошуку шляхів підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Зважаючи на важливість процесу професійної підготовки фахівців, цю проблему запропоновано вирішувати за рахунок упровадження сучасних методів організації навчальної діяльності студентів у закладі вищої освіти. На підставі аналізу наукової літератури проаналізовано зміст поняття «методи навчання». З огляду на різні підходи до класифікації дидактичних методів, запропоновано класифікацію методів за формами організації навчальної діяльності студентів у закладі вищої освіти: аудиторна, яка передбачає поєднання традиційних та інноваційних методів проведення лекційних, семінарських і практичних занять; позааудиторна навчальна діяльність. Схарактеризовано зміст і специфіку використання сучасних методів підготовки соціальних працівників (на прикладі забезпечення професійної підготовки майбутніх фахівців у Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди). Розкрито можливості і шляхи використання ігрових (інтелектуальні ігри) й арттерапевтичних (ізотерапія) методів навчання майбутніх фахівців соціальної та соціально-педагогічної роботи з різними категоріями населення. З’ясовано, що вони забезпечують активне залучення учасників не лише до процесу гри, а й до її створення, організації, що впливає на розвиток креативності, активізує процес генерації ідей, стимулює розвиток показників емоційно-вольової та комунікативної сфер фахівця. Окрему увагу приділено практичним методам підготовки майбутніх соціальних працівників до реалізації професійних функцій із використаннямпотенціалу налагодженої мережі партнерських соціальних інституцій державного й недержавного сектору. The author provides characteristic of the role and the features of professional activity of social workers. The grounds for formation of professional group of social workers in the society are described. The author concludes that considering the special professional purpose and professional functions of social workers in the society as well as social and economic changes, the approaches to effectiveness increase of professional education of future social workers shall be found. For this purpose and considering the importance of professional education, it is proposed to introduce modern methods of organization of education of students in the higher educational establishments. The author analyzed the term “educational methods” based on the academic literature. The new classification of didactic methods based on the forms of organization of educational activity in higher educational establishments (curricular form of educational activity, which includes traditional and innovative methods of organization of lectures, seminars and practical classes; and extracurricular form of educational activity) is elaborated. The author provides analysis of content and special features of modern methods of educating social workers based on professional education of future social workers in H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The author further describes the ways of use of gaming (intellectual games) and art-therapeutic (isotherapy) methods for educating future specialist in the social and social pedagogical spheres. It is determined that such methods allow active participation not only in the gaming process but also in the process of creation and organization of a game, which positively influences creativity, generation of ideas, development of emotional and communication spheres of specialists. The author also emphasizes on the practical educating methods that include the use of potential of partner social state and private institutions.
- ДокументГЕЙМІФІКАЦІЯ В ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.; Шеплякова І. О.У статті проаналізовано зміст поняття «гейміфікація»; визначено напрями її застосування в освіті; охарактеризовано досвід використання концепції гейміфікації у широкому сенсі у виховній соціально-педагогічній діяльності; з’ясовано мету й результати використання гейміфікації в закладах вищої освіти; визначено елементи з ігор, які набули розповсюдження в гейміфікації; розкрито її основні компоненти. Охарактеризовано зміни в ігровій діяльності, зумовлені віком людини, що мають враховуватися під час проєктування освітнього середовища з використанням гейміфікації. Проаналізовано досвід використання гейміфікації в підготовці соціальних працівників (Університет Конкордія (Портленд, США) і Центр прикладних соціальних досліджень Мельбурнського королівського технологічного університету (Австралія)). Визначено найбільш поширені практики застосування гейміфікації: онлайн-курси (МООК) соціального напряму, тренінги, платформи підтримки гейміфікації; 3D віртуальне середовище. З’ясовано, що в підготовці фахівців соціальної галузі гейміфікація ще не набула широкого розповсюдження. Визначено, що результати емпіричних досліджень ефективності впливу гейміфікації навчального середовища на якість підготовки фахівців соціальної галузі є різними й виявляють ускладнення технічного, психологічного й педагогічного характеру. Охарактеризовано чинники, що обмежують запровадження гейміфікації в навчальному процесі. Враховуючи особливості гейміфікації, узагальнено можливості застосування гейміфікації в підготовці соціальних працівників у закладах вищої освіти. Визначено, що вибір видів і способів реалізації ігрових елементів має визначатися викладачем залежно від загальних цілей дисципліни, забезпечуючи реалізацію освітньої програми, і відповідати Стандарту підготовки фахівця соціальної галузі. Проте, збільшення попиту на дистанційні послуги в навчанні буде розширювати пошуки шляхів використання гейміфікації в підготовці соціальних працівників. The article analyzes the meaning of the concept of "gamification". It is determined that since 2011 the number of specialized conferences, books and research on the topic of gamification has increased, but its content is interpreted differently by scientists: both as a process and as a set of techniques or techniques. It is characterized that gamification in education is used in two meanings: in a broad sense - the game shell (attributes, techniques, elements) is used without the use of ICT; in the narrow - gamification is based on the use of ICT (video games, specialized programs, etc.). The purpose of using gamification at higher education institutions in experimental research is clarified. The main components of gamification are identified. It has been found that scientists warn against mechanistic using of marketing methods in education. Experiences of using gamification in the training of social workers (Concordia University (Portland, USA) and the Center for Applied Social Research RTIM (Australia)) are analyzed. The most common practices are identified: online courses (MOOK) in the social field, trainings, gamification support platforms; 3D virtual environment. It has been found that gamification has not yet become widespread in the training of social workers. It is determined that the results of empirical studies of the effectiveness of gamification for the quality of training of social workers are different and reveal complications of technical, psychological and pedagogical nature. The factors that limit the introduction of gamification in the educational process are described. The possibilities of using gamification in the training of social workers in higher education institutions are generalized. It is determined that the choice of types and methods of implementation of game elements should be determined by the teacher depending on the general objectives of the discipline, ensuring the implementation of the educational program, and comply with the Standard for training a specialist in the social field. Increasing demand for distance learning services will expand the search for ways to use gamification in the training of social workers. It is planned to develop a general game scenario for a discipline in the LMS Moodle environment for distance learning of future social workers.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАГІСТРА СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Васильєва, М. П.В статті визначено, що формування здатностей до науково-дослідницької діяльності передбачено й у бакалаврській підготовці. Але саме магістерська підготовка забезпечує формування наукового мислення фахівця на методологічному підґрунті, прогностичність наукових ідей, здатність до розуміння та використання сучасних теорій різних наук відповідно до завдань фундаментальних і прикладних досліджень у певній галузі. Конкретизація компетентності дозволяє визначити: здатності до коректного опрацювання наукової літератури, зокрема й іноземною мовою; здатності до формулювання наукових ідей і складання алгоритму їх вирішення наукової проблеми; здатності до самостійної підготовки наукових праць. В статье определено, что формирование способностей к научно-исследовательской деятельности предусмотрено и в бакалаврской подготовке. Но именно магистерская подготовка обеспечивает формирование научного мышления специалиста на методологической почве, прогнозируемость научных идей, способность к пониманию и использованию современных теорий различных наук в соответствии с задачами фундаментальных и прикладных исследований в определенной области. Конкретизация компетентности позволяет определить: способности к корректной обработке научной литературы, в том числе на иностранном языке; способности к формулированию научных идей и составление алгоритма их решения научной проблемы; способности к самостоятельной подготовке научных трудов. The article identifies that the formation of research capabilities is also envisaged in the Bachelor's training. But it is the master's training that provides formation of specialist's scientific thinking on methodological grounds, predictability of scientific ideas, ability to understand and use modern theories of different sciences in accordance with the tasks of fundamental and applied research in a certain field. Concretisation of competence allows to define: ability to correctly process scientific literature, including in a foreign language; ability to formulate scientific ideas and compose an algorithm of their solution of a scientific problem; ability to independently prepare scientific papers.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СЕМІНАРСЬКО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ І СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Васильєва, М. П.; Єсіна, Н. О.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації до семінарсько-практичних занять розроблені згідно з пограмою обов'язкової навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки", складеної відповідно до рівня підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузі знань 23 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота. Мета вивчення навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки" – формування і закріплення у майбутніх фахівців уявлення про сучасну соціальну роботу і соціальну педагогіку як наукові галузі, що розвиваються і мають практичне втілення в оновленій соціальній політиці, соціальній і соціально-педагогічній діяльності. Methodical recommendations for seminar-practical classes were developed according to the program of the compulsory educational discipline "Actual problems of social work and social pedagogy", compiled according to the level of training of specialists of the second (master's) level of higher education, field of knowledge 23 Social work, specialty 231 Social work . The purpose of studying the academic discipline "Actual problems of social work and social pedagogy" is to form and consolidate in future specialists the idea of modern social work and social pedagogy as scientific fields that are developing and have a practical embodiment in updated social policy, social and socio-pedagogical activities.
- ДокументМетодичні рекомендації з виконання кваліфікаційної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Васильєва, М. П.; Кабусь, Н. Д.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації визначають процедуру написання й захисту кваліфікаційної роботи відповідно до вимог професійної підготовки майбутнього фахівця соціальній галузі за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти спеціальності 231 "Соціальна робота" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Methodological recommendations determine the procedure for writing and defending qualification work in accordance with the requirements of professional training of the future specialist in the social sphere at the first (bachelor's) level higher education specialty 231 "Social Work" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University.
- ДокументМетодичні рекомендації з виконання кваліфікаційної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації визначають процедуру написання й захисту кваліфікаційної роботи відповідно до вимог професійної підготовки майбутнього фахівця соціальній галузі за другим (магістерським) рівнем вищої освіти в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Методические рекомендации определяют процедуру написания и защиты квалификационной работы в соответствии с требованиями профессиональной подготовки будущего специалиста социальной отрасли по второму (магистерскому) уровню высшего образования в Харьковском национальном педагогическом университете имени Г. С. Сковороды. Methodical recommendations define the procedure for writing and defense of the qualification work in accordance with the requirements of professional training of a future specialist of the social sector on the second (master's) level of higher education in the Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda.
- ДокументОрганізаційно-педагогічні засади підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2020) Васильєва, М. П.Розглядаються особливості підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща. До основних типів навчальних закладів, в яких здійснюється підготовка викладачів іноземних мов, належать класичні університети, педагогічні університети та академії. Зазначено, що для здійснення професійної діяльності в системі освіти дорослих необхідно мати освітньо-кваліфікаційний рівень магістра. Існує декілька способів здобути кваліфікацію викладача іноземної мови. Найбільш розповсюджений – вступити на філологічний факультет університету за напрямом підготовки “викладач“. Існує національний стандарт підготовки викладачів іноземної мови. Підготовка магістрів не може тривати менше, ніж три семестри. Підготовка до професійної діяльності включає предметну, психолого-педагогічну та методичну підготовку. Освітній стандарт надає детальну характеристику результатів навчання, які складаються зі знань, умінь та соціальних компетенцій. Навчальні програми та критерії вступу кожен вищий навчальний заклад установлює самостійно. Вивчено зміст навчальних програм підготовки викладачів іноземних мов трьох провідних університетів Польщі: Варшавського, Жешувського та Опольського. Відзначено як різний склад дисциплін, так і різне співвідношення годин, відведених на предметну, психолого-педагогічну та методичну підготовку. Сильними сторонами Варшавського університету є велика увага до підготовки викладачів іноземних мов саме до роботи з дорослою аудиторією, а також порівняльні, культурні та європейські аспекти навчання викладачів іноземної мови. Випускники вишу можуть викладати відразу дві іноземні мови. У Жешувському університеті велика увага приділяється філологічній підготовці фахівців. Опольський університет надає ґрунтовну підготовку з основ наукових досліджень та дисциплін психолого-педагогічного циклу. Рассматриваются особенности подготовки преподавателей иностранного языка в профессиональной деятельности в системе образования взрослых Республики Польша. К основным типам учебных заведений, в которых осуществляется подготовка преподавателей иностранных языков, принадлежат классические университеты, педагогические университеты и академии. Отмечено, что для осуществления профессиональной деятельности в системе образования взрослых необходимо иметь образовательно-квалификационный уровень магистра. Существует несколько способов получить квалификацию преподавателя иностранного языка. Наиболее распространенный - поступить на филологический факультет университета по направлению подготовки "преподаватель". Существует национальный стандарт подготовки преподавателей иностранного языка. Подготовка магистров не может продолжаться меньше, чем три семестра. Подготовка к профессиональной деятельности включает предметную, психолого-педагогическую и методическую подготовку. Образовательный стандарт предоставляет подробную характеристику результатов обучения, состоят из знаний, умений и социальных компетенций. Учебные программы и критерии вступления каждый вуз устанавливает самостоятельно. Изучено содержание учебных программ подготовки преподавателей иностранных языков трех ведущих университетов Польши: Варшавского, Жешувского и Опольского. Отмечено как разный состав дисциплин, так и различное соотношение часов, отведенных на предметную, психолого-педагогическую и методическую подготовку. Сильными сторонами Варшавского университета является большое внимание к подготовке преподавателей иностранных языков именно к работе со взрослой аудиторией, а также сравнительные, культурные и европейские аспекты обучения преподавателей иностранного языка. Выпускники вуза могут выкладывать сразу два иностранных языка. В Жешувском университете большое внимание уделяется филологической подготовке специалистов. Опольский университет предоставляет основательную подготовку по основам научных исследований и дисциплин психолого-педагогического цикла. The article considers the peculiarities of preparation of foreign language teachers for professional activity in the system of adult education of the Republic of Poland. The main types of educational institutions in which foreign language teachers are trained are classical universities and pedagogical universities and academies. It is noted that it is necessary to have a master’s degree to carry out professional activities in the system of adult education. There are a few ways to qualify as a foreign language teacher. The most common one is to enter the philological faculty of the university and receive a specialization of teacher training. There is a national standard for foreign language teachers’ educaiton. The preparation to get a master’s degree cannot be shorter than three semesters. Preparation for professional activity includes subject-specific, psychological-pedagogical and methodical training. The educational standard provides a detailed description of learning outcomes, which consist of knowledge, skills and social competencies. Curricula and admission criteria are set by each higher educational institution independently. The content of the initial training programmes for training foreign language teachers at three leading Polish universities are studied. They are the University of Warsaw, the University of Rzeszów and the University of Opole. The subjects in the curriculum differ from university to university. The number of hours devoted to the study of subject-matter, psychological-pedagogical, and methodological disciplines is different, too. The strengths of the University of Warsaw are the great attention to training foreign language teachers to work with adults, as well as the comparative, cultural and European aspects of foreign language teachers’ preparation. Warsaw University graduates are prepared to teach two foreign languages. The University of Rzeszów pays a lot of attention to the philological training of specialists. The University of Opole provides for thorough training of the foundations of scientific research and psychological and pedagogical preparation.
- ДокументОсобливості підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща(Редакція Міжнародного електронного науково-практичного журналу «WayScience», 2020-08-17) Васильєва, М. П.У статті висвітлюється тема особливостей підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща. В статье освещается тема особенностей подготовки преподавателей иностранного языка к профессиональной деятельности в системе образования взрослых Республики Польша. The article highlights the topic of the peculiarities of training foreign language teachers for professional activities in the adult education system of the Republic of Poland.
- ДокументПартнерська взаємодія з міжнародними соціальними інституціями в підготовці фахівців соціальної галузі в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-10-28) Васильєва, М. П.В статті розглянуто партнерську взаємодію з міжнародними соціальними інституціями. Досвід взаємодії з міжнародними колегами, які працюють у соціальній галузі, має потенціал у підвищенні ефективності підготовки здобувачів освіти – майбутніх фахівців, забезпеченні вироблення теоретичного підґрунтя і практичного досвіду з реалізації навичок надання соціальних послуг певним категоріям населення. The experience of interaction with international colleagues who work in the social sector has the potential to increase the effectiveness of the training of education seekers - future specialists, to ensure the development of a theoretical basis and practical experience in the implementation of skills in the provision of social services to certain categories of the population. The article considers partnership interaction with international social institutions. The experience of interaction with international colleagues working in the social sphere has the potential to improve the effectiveness of education aspirants - future professionals, to provide a theoretical basis and practical experience in the implementation of the skills of social service delivery to certain categories of the population.
- ДокументПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Васильєва, М. П.Розглянута партнерська взаємодія у підготовці майбутніх соціальних педагогів. Рассмотрено партнерское взаимодействие в подготовке будущих социальных педагогов.
- ДокументПрактики надання соціальних послуг у дистанційному режимі(Університет імені Альфреда Нобеля, 2021) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.Статтю присвячено аналізу вітчизняного й закордонного досвіду надання соціальних послуг дис- танційно. На підставі узагальнення практики надання соціальних послуг у дистанційному режимі й те- оретичних досліджень визначено коло клієнтів, з якими використовуються дистанційні форми соціаль- ної роботи. Охарактеризовано переваги дистанційної взаємодії з клієнтами порівняно з традиційними безпосередніми візитами до соціального працівника: забезпечення анонімності для людей у невели- ких спільнотах; збільшення можливостей доступу до соціальних послуг і взаємодії з фахівцем людей з інвалідністю або з проблемами мобільності; доступність для клієнтів сільських або віддалених спільнот (географічний фактор); можливість одночасного спілкування клієнта з декількома фахівцями під час ві- деоконференцій. Визначено ризики організації дистанційної взаємодії з фахівцем: необхідність забез- печення конфіденційності інформації й безпечності дистанційної взаємодії для клієнта у зв’язку з ви- користанням цифрових ресурсів; обмеженість у використанні дистанційної (цифрової) форми взаємо- дії з людьми похилого віку; неможливість використання дистанційних форм роботи у випадках домаш- нього насилля. Виявлено, що постійна супервізія кейсів дозволяє визначити доцільність надання соці- альних послуг очно або дистанційно. Уточнено основні принципи соціальної роботи під час віртуально- го спілкування з отримувачами соціальних послуг. Визначено найбільш поширені ресурси дистанцій- ного спілкування. Аналіз вітчизняних нормативно-правових документів дозволив визначити прогали- ни у наданні соціальних послуг дистанційно в Україні, а також виробити пропозиції змін до стандартів з надання соціальних послуг. Накреслено пріоритетні напрями розбудови системи соціальних послуг у дистанційному режимі на загальнодержавному рівні (забезпечення професійної готовності соціальних працівників до використання цифрових ресурсів у роботі з клієнтами, технічного устаткування для циф- рової взаємодії; нормативна урегульованість можливості надання певних соціальних послуг у дистан- ційному форматі; розробка методології дистанційної роботи в соціальній галузі). The article is devoted to the analysis of domestic and foreign experience in the provision of social services remotely. Based on the generalization of the practice of providing social services remotely and theoretical research, the circle of clients with whom remote forms of social work are used is determined. The advantages of remote interaction with clients compared to traditional ones are described direct visits to a social worker: ensuring anonymity for people in small communities; increasing opportunities for access to social services and interaction with a specialist of people with disabled or with mobility problems; accessibility to customers in rural or remote communities (geographical factor); the possibility of simultaneous communication of the client with several specialists during video conferences. The risks of organizing remote interaction with a specialist are identified: the need to ensure the confidentiality of information and the safety of remote interaction for the client in connection with the use of digital resources; limitation in using a remote (digital) form of interaction with the elderly; impossibility of using remote forms of work in cases of domestic violence. It was found that constant supervision of cases allows to determine the expediency of providing social services face-to-face or remotely. The main principles of social work during virtual communication with recipients of social services have been clarified. The most common remote communication resources have been identified. The analysis of domestic legal documents made it possible to identify gaps in the provision of social services remotely in Ukraine, as well as to develop proposals for changes to the standards for the provision of social services. The priority areas of development of the system of social services in remote mode at the national level (ensuring professional readiness of social employees to use digital resources in working with clients, technical equipment for digital interaction; normative regulation of the possibility of providing certain social services in a remote format; development of remote work methodology in the social field).
- ДокументПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-11-23) Васильєва, М. П.В статті розглянуто питання соціальної активності серед молоді. Студенти переживають найактивніший період життєдіяльності, під час якого інтенсивно відбувається становлення і перевірка власної системи цінностей. У цій системі важливе місце має займати соціальна активність, потреба в її прояві і реалізації. Тільки за такої умови нове покоління може бути прогресивнішим за попереднє. Доведено, що молодь – один з найпотужніших потенціалів прогресу в будь-якій країні. У цій системі важливе місце має займати соціальна активність, потреба в її прояві і реалізації. Тільки за такої умови нове покоління в Україні може бути прогресивнішим за попереднє. В статье рассмотрены вопросы социальной активности молодежи. Студенты переживают самый активный период жизнедеятельности, во время которого интенсивно происходит становление и проверка собственной системы ценностей. В этой системе важное место должна занимать социальная активность, потребность в ее проявлении и реализации. Только при таком условии новое поколение может быть прогрессивным предыдущего. Доказано, что молодежь – один из самых мощных потенциалов прогресса в любой стране. В этой системе важное место должна занимать социальная активность, потребность в ее проявлении и реализации. Только при таком условии новое поколение в Украине может быть прогрессивнее предыдущего. The article considers the issue of social activity among young people. Students experience the most active period of life, during which the formation and testing of their own value system is intensive. In this system, an important place should be occupied by social activity, the need for its manifestation and implementation. Only then can the new generation be more progressive than the previous one. It has been proven that youth is one of the most powerful potentials for progress in any country. In this system, an important place should be occupied by social activity, the need for its manifestation and implementation. Only under this condition can the new generation in Ukraine be more progressive than the previous one.
- ДокументПідготовка викладачів іноземних мов до професійної діяльності в сфері освіти дорослих в Варшавському університеті Республіки Польща(Соцiально-гуманiтарна науково-творча майстерня "Новий курс", 2020) Васильєва, М. П.Стаття присвячена вивченню особливостей підготовки викладачів іноземних мов до роботи з дорослою аудиторією в одному з найпрестижніших вузів Польщі – Варшавському університеті. Проаналізовано освітні пропозиції університету щодо підготовки викладачів іноземних мов. Досліджено організаційно-педагогічні засади здійснення підготовки викладачів іноземних мов до професійної діяльності в сфері освіти дорослих. Статья посвящена изучению особенностей подготовки преподавателей иностранных языков к работе со взрослой аудиторией в одном из самых престижных вузов Польши – Варшавском университете. Проанализированы образовательные предложения университета по подготовке преподавателей иностранных языков. Исследованы организационно-педагогические основы осуществления подготовки преподавателей иностранных языков к профессиональной деятельности в сфере образования взрослых. The article is devoted to the study of the features of training foreign language teachers to work with an adult audience in one of the most prestigious universities in Poland – the University of Warsaw. The educational proposals of the university for the training of teachers of foreign languages have been analyzed. The organizational and pedagogical foundations of the training of teachers of foreign languages for professional activities in the field of adult education have been investigated.
- ДокументПідготовка викладачів іноземних мов до роботи в системі освіти дорослих Польщі в умовах післядипломної освіти(Львівський науковий форум, м. Львів, 2020-02-12) Васильєва, М. П.У статті висвітлюється тема підготовки викладачів іноземних мов до роботи в системі освіти дорослих Польщі в умовах післядипломної освіти. В статье освещается тема подготовки преподавателей иностранных языков к работе в системе образования взрослых Польши в условиях последипломного образования. The article highlights the topic of training foreign language teachers to work in the adult education system in Poland in terms of postgraduate education.
- ДокументПідготовка майбутніх викладачів іноземних мов у сілезькому університеті польщі до професійної діяльності в системі освіти дорослих(Ühingu Teadus juhatus ; Authors of the abstracts ; Scientific Publishing Center «InterConf», 2021) Васильєва, М. П.Стаття присвячена вивченню особливостей підготовки майбутніх викладачів іноземних мов у Сілезькому університеті Польщі до професійної діяльності в системі освіти дорослих. Надано характеристику психолого-педагогічної, методичної та практичної підготовки та підготовки до написання магістерського дослідження. Окреслено перспективи використання досвіду Сілезького університету в закладах вищої освіти України. Статья посвящена изучению особенностей подготовки будущих преподавателей иностранных языков в Силезском университете Польши к профессиональной деятельности в системе образования взрослых. Дана характеристика психолого-педагогической, методической и практической подготовки и подготовки к написанию магистерского исследования. Обозначены перспективы использования опыта Силезского университета в высших учебных заведениях Украины. The article is devoted to the study of the peculiarities of training future teachers of foreign languages at the University of Silesia in Poland for professional activities in the system of adult education. The characteristic of psychological-pedagogical, methodical and practical preparation and preparation for writing a master's research is given. Prospects for using the experience of the University of Silesia in higher education institutions of Ukraine are outlined.
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних педагогів і працівників до реалізації методики СООП (самоорганізований освітній простір)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Васильєва, М. П.; Романова, І. А.; Василенко, О. М.; Печерських, Т. П.Навчальний посібник розроблений у межах реалізації тристоронньої угоди про навчання соціальних педагогів і працівників реалізації методики "Самоорганізований освітній простір" ( за програмою "DARE III : Мрій. Досягай. Усвідомлюй. Виражай. Сприйняття стійкості та самореалізації дітей та спроможності дорослих до їх захисту" ) між Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди, Харківським обласним благодійним фондом "Соціальна служба допомоги" і Міжнародним фондом "Карітас Відень". Матеріали навчального посібника можуть бути корисними для використання науковцями, фахівцями соціальної й педагогічної галузей, які працюють з дітьми в позанавчальної діяльності. Учебное пособие разработано в рамках реализации трехстороннего соглашения об обучении социальных педагогов и работников реализации методики "Самоорганизующееся образовательное пространство" (по программе "DARE III: Мечтай. Достигай. Осознавай. Выражай. Восприятие устойчивости и самореализации детей и способности взрослых к их защите") между Харьковским национальным педагогическим университетом имени Г. С. Сковороды, Харьковским областным благотворительным фондом "Социальной службы помощи" и Международным фондом "Каритас Вена". Материалы учебного пособия могут быть полезными для использования учеными, специалистами социальной и педагогической отраслей, работающих с детьми во внеучебной деятельности. The materials of the newcomer can be cynical for victorious science, fachivtsy of social and pedagogical galuzei, as they work with children in the late afternoon. The manual was developed within the framework of the implementation of a tripartite agreement on training social educators and workers in the implementation of the methodology "Self-organizing educational space" (according to the program "DARE III: Dream. Achieve. Realize. Express. Perceptions of resilience and self-realization of children and the ability of adults to protect them") between Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda, Kharkiv Regional Charitable Foundation "Social Assistance Service" and the International Fund "Caritas Vienna". The materials of the textbook can be useful for use by scientists, specialists in the social and pedagogical industries, working with children in extracurricular activities.
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних працівників до підтримки інтелектуальної активності літніх людей в умовах карантину(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2021) Романова, І. А.; Васильєва, М. П.Карантинні обмеження виявили проблеми в роботі соціальних інституцій з літ-німи людьми у напрямі підтримки інтелектуальної активності. Для поширення досвіду визначено необхідним узагальнити особливості підготовки майбутніх соціальних працівників до підтримки інтелектуальної активності літніх людей в умовах карантинних обмежень у ХНПУ імені Г.С.Сковороди. В освітньо-професійній програмі «Соціальна педагогіка» з підготовки здобувачів пер-шого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності «Соціальна робота» в ХНПУ імені Г.С.Сковороди виділено освітні компоненти, які дозволяють набути необхідних загальних і фахових компетентностей для роботи з літніми людьми в напрямі підтримки інтелектуальної активнос-ті. Доведено, що проблема підтримки інтелектуальної активності літніх людей входить до на-прямів наукових пошуків здобувачів. Вивчення змісту сайтів соціальних інституцій щодо підтримки інтелектуальної активності літніх людей; консультації зі стейкхолдерами ‒ громадськими органі-заціями, які надають соціальні послуги літнім людям, визначили необхідні доповнення до тематики освітніх компонентів. Проведене дослідження виявило необхідність комплексного підходу до розв’язання проблеми підтримки інтелектуальної активності літніх людей в умовах карантинних обмежень: на загальнодержавному рівні мають бути розроблені рекомендації для роботи з літніми людьми у визначеному напрямі; необхідною є розробка єдиної дозвіллєвої платформи для соціальної роботи з різними категоріями клієнтів соціальної галузі на рівні територіальної громади або дер-жави, яка містила б ресурси й для літніх людей, можливості для проведення спільних віртуальних заходів (ігор, квестів, віртуальних виставок, майстер-класів) між клієнтами різних соціальних ін-ституцій; в освітньо-професійні програми підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти мають бути внесені необхідні освітні компоненти, що забезпечать готовність фахів-ців соціальної галузі до роботи з підтримки інтелектуальної активності літніх людей в умовах карантинних обмежень.Quarantine restrictions revealed problems of social institutions in working with the elderly in the direction of supporting intellectual activity. In order to spread the experience, it is necessary to gener-alize the peculiarities of training future social workers to support the intellectual activity of the elderly in the conditions of quarantine restrictions at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The educa-tional components that allow to acquire the necessary general and professional competencies to work with the elderly people in the direction of supporting intellectual activity are identified in the educational and pro-fessional program "Social Pedagogy" at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It is proved that the problem of supporting the intellectual activity of the elderly is one of the directions of scientific re-search of students. The necessary additions to the educational components were determined on the basis of studying the content of the sites of social institutions to support the intellectual activities of the elderly, con-sultations with stakeholders - public organizations that provide social services to the elderly. The study re-vealed the need for a comprehensive approach to solving the problem of supporting the intellectual activity of older people in quarantine restrictions: 1) at the national level should be developed recommendations for working with older people in this direction; 2) it is necessary to develop a single leisure platform for social work with different categories of clients at the level of local community or state, which would contain re-sources, including for the elderly, opportunities for joint virtual events (games, quests, virtual exhibitions, workshops, classes, etc.) between clients of different social institutions; 3) in the training programs for future social workers it is necessary to include educational components that will ensure their readiness to support the intellectual activity of older people in quarantine restrictions.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО КРИЗОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В УПРАВЛІННІ УСТАНОВАМИ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-25) Васильєва, М. П.; Кабусь, Н. Д.У публікації проаналізовано наукові праці Р. Улмера, Т. Селлнау та М. Сіджера та визначено, що вони належать до кращих світових практик ефективного кризового управління та комунікації, ознайомлено зі стратегіями діяльності організації, що здатна забезпечити попередження виникнення криз в майбутньому. Зазначено, що набуття відповідних компетенцій та формування готовності майбутніх фахівців соціальної галузі управлінської ланки діяти в умовах кризи відбувається під час вивчення навчальних дисциплін «Психологія (за професійним спрямуванням)», «Педагогічна деонтологія», «Соціальна політика», «Менеджмент соціальної роботи» та «Управління персоналом у соціальних інституціях» у процесі навчання у закладі вищої освіти. The publication analyses the scientific works of R. Ulmer, T. Sellnau and M. Singer and determines that they belong to the best world practices of effective crisis management and communication, and provides an overview of the strategies of the organisation's activities that can prevent crises in the future. It is noted that the acquisition of relevant competencies and the formation of the readiness of future social sector professionals of the managerial level to act in a crisis occurs during the study of the disciplines "Psychology (by professional direction)", "Pedagogical Deontology", "Social Policy", "Social Work Management" and "Human Resources Management in Social Institutions" in the process of studying at a higher education institution.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ ДУАЛЬНОСТІ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Васильєва, М. П.У статті розглянуто професійну підготовку майбутніх фахівців соціальної галузі яка є практикою орієнтованного навчання з елементами дуальної освіти, визнаної пріоритетною формою підготовки майбутнього фахівця на сучасному етапі. Вона забезпечує органічне поєднання теоретичної підготовки з одночасною практичною перевіркою її положень на практиці, формуванням і закріпленням практичних навичок на етапі підготовки. В статье рассмотрена профессиональная подготовка будущих специалистов социальной отрасли, которая является практикой ориентированного обучения с элементами дуального образования, признанной приоритетной формой подготовки будущего специалиста на современном этапе. Она обеспечивает органическое сочетание теоретической подготовки с одновременной практической проверкой ее положений на практике, формированием и закреплением практических навыков на этапе подготовки. The article considers the professional training of future social specialists an industry that is a practice of oriented learning with elements of dual education recognized a priority form of training a future specialist at the present stage. It provides an organic combination of theoretical training with simultaneous practical verification provisions in practice, the formation and consolidation of practical skills at the stage of preparation.